GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

cities in motion – zapowiedź!!

06.01.2011
18:45
smile
[1]

Mikul1991 [ Konsul ]

cities in motion – zapowiedź!!

CITIES IN MOTION – JUŻ GRALIŚMY!

Od pamiętnego SimCity 4 niewiele było tycoonów wybijających się ponad poziom. Sytuację zmienić może debiutancka gra Colossal Order – Cities In Motion. Oczywiście, jeśli twórcy dadzą radę wyeliminować błędy…

Gwoli wyjaśnienia – ta gra nie jest symulatorem burmistrza czy prezydenta, ale też pozwala w pewien sposób kierować całym miastem. Bo bez dobrego systemu komunikacji każda metropolia po prostu utknie w miejscu (no, chyba że podatnicy wywleką z garażów swoje zakurzone autka). Naszym zadaniem jest, aby tak się nie stało.

W becie, w którą miałem okazję zagrać, dostępne były trzy tryby gry: rozbudowany tutorial, kampania (tutaj dostępne 4 z 12 misji) oraz sandbox (twórcy zapowiadają jeszcze edytor map). Do tego dwa miasta: tzw. „tutorial town”, czyli miasto służące za tło do nauki podstaw gry, a także Wiedeń, który wielkiego szału nie robi. Pełna wersja ma dodać Berlin, Amsterdam i Helsinki. Z tutorialem naprawdę warto się zapoznać, bo po kolei objaśnia wszystkie aspekty gry, a przy tym jest tak duży, że z powodzeniem można by go zaliczyć do paru początkowych misji kampanii. Sandbox to… zwyczajny sandbox, po prostu wybieramy miasto, okres czasu (od 1920 do 2020 roku), logo i nazwę firmy i hulaj dusza! Na pewno ucieszy on samodzielnych i domorosłych rządców i mi samemu sprawił najwięcej frajdy. Nie da się jednak ukryć, że ciekawsza i bardziej złożona jest kampania, która już na tym etapie robi spore wrażenie.



Stajemy na czele firmy zajmującej się budową i prosperowaniem komunikacji miejskiej. Nasz asortyment obejmuje autobusy, tramwaje, metro, promy wodne i helikoptery. Stawiane przed nami zadania zaczynają się prawie zawsze tak samo – od budowy danej trasy lub postawieniem innej w miejsce już istniejącej (np. musimy usunąć stare metro, a w jego miejsce wstawić coś mniej zanieczyszczającego środowisko). Ciekawie robi się później – to będziemy musieli podnieść popularność naszych linii o 20% wśród danej grupy społecznej, to sprawić, aby zarabiała ona 2 000$ przez 3 miesiące, to żona naszego zleceniodawcy zażąda sobie przystanku obok domu lub tego samego będą chcieć studenci, którzy nie mają jak dojechać do uniwersytetu. Niektórym ludziom może się też nie podobać to, co robimy i wyślą do nas wiadomość z pogróżkami. Poczucie, że działamy w całej miejskiej społeczności zostało oddane całkiem nieźle, choć niektóre, bardziej wizualne elementy (więcej animacji przechodniów!) wymagają poprawek. Szczególnie podpadł mi wygląd Wiednia. Z jednej strony mamy fajny plan miasta, wzbogacony kilkoma ładnymi budynkami i skrzyżowaniami, a z drugiej jest on mały, pozbawiony charakterystycznych miejsc. Kiedy w sandboxie ustawiłem sobie rok 2020 zobaczyłem, że niewiele się zmieniło w stosunku do roku 1920. Jedyne, co mogło świadczyć o innym okresie czasowym to auta i ubrania ludzi. Miejmy nadzieję, że do premiery twórcy to poprawią.


CIĄG DALSZY:

Zapraszam!

06.01.2011
19:02
[2]

graf_0 [ Nożownik ]

O, Traffic Giant 3d...

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.