GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Planescape Torment - jak grać?

26.12.2010
18:01
[1]

Garret Rendellson [ Krwawy Hegemon ]

Planescape Torment - jak grać?

Witam, mam pytanie jakie najlepiej statystyki sobie zrobić, by grało się jak najlepiej? Chodzi mi o jak najwięcej odkrycia fabuły i możliwości dialogów. Kiedyś jak grałem to ladowałem w siłę i często ludzie się mnie bali - czy gdy będę ładował w coś innego, dalej będę budził respekt? Czy to po prostu podyktowane fabularnie jest? Zastanawiałem się także nad użyciem kodów, ale boję się, że to zepsuje przyjemność z gry. Aha i przy okazji możecie powiedzieć na ile mniej więcej starcza owa gra? Ile godzin?

26.12.2010
18:04
[2]

yo dawg [ 1979 ]

18 mdr, 16 int reszta w kondycję/charyzmę

Mądrość z punktów postaci przy awansie rozwiń max 3 razy (do 25 podwyższą Ci różni NPCe z gry - sama Ravela może powiększyć MDR aż o 3 punkty; warto mieć wysoką mądrość bo daje sporą premie do PD), Inteligencję rozwiń do wartości 21/22 - ta wartość odblokuje wszystkie dialogi (bo to od INT zależy liczba opcji dialogowych).

Kondycja pozwoli zaoszczędzić na łezkach i bandażach, charyzma również - ustalając niższe ceny.

Co do długości gry, to pewnej soboty przeszedłem całą grę jedną postacią (ale to jak grę znałem na wylot :P)

[3]Nieprawda, full nie jest potrzebny.

26.12.2010
18:06
[3]

Mada Fakir [ Bel-Shamharoth ]

Na ile godzina starcza? Nie wiem dokładnie, na sporo.
Jak grać, żeby było jak najwięcej opcji dialogowych? Full mądrości i inteligencji.

26.12.2010
18:08
[4]

Garret Rendellson [ Krwawy Hegemon ]

Mada-->Chodziło mi jak długa jest gra.
yo--->A ci z siłą? Tylko do walki potrzebna jest?

26.12.2010
18:10
[5]

yo dawg [ 1979 ]

Siła przydaje się do wyważania pojemników/drzwi. Zwiększa tez liczbę obrażeń i polepsza rzut na trafienie (wiadomo - im silniejszy tym lepiej się zamachujesz).

Zręczność to w tej grze mit - przy zręczności 10 można wyciągnąć KP -8 - -10

26.12.2010
18:12
[6]

Mada Fakir [ Bel-Shamharoth ]

yo - ja tam grałem z full, lazłem w maga to i inne statsy nie były mi potrzebne, a walka w tej grze to nie jest sprawa pierwszorzędna, tak więc kolejne "za" dla full int/mdr.

Garret - Nie wiem ile dokładnie trwa, już nie pamiętam, ale jeżeli nie znasz gry, starasz się poznać świat, zrobić wszystkie misje pograsz naprawdę długo. Siła, z tego co pamiętam, służy do walki i zastraszania.

Edit. znalazłem coś takiego, powinno dać odpowiedź na wszystkie pytania (no prawie wszystkie)

26.12.2010
18:22
[7]

Chudy The Barbarian [ Legend ]

Nie polecam grania magiem. Można odpoczywać tylko w niektórych miejscach, a nie prawie wszędzie jak w BG albo ID, więc tylko będzie problem przez całą grę z zapamiętywaniem czarów. Warto rozwijać wiedzę i inteligencję, jeśli obchodzą cię wspomnienia Bezimiennego. Ja zaś przeszedłem grę mając chyba 12 siły i wszystkie możliwe do wyważenia pojemniki wyważyłem, a pozostałe otworzyłem Anną. Na końcu gry miałem 25 inteligencji i 25 mądrości, a i to miałem dosyć niski poziom (może 15). Gra mi wystarczyła na jakieś 40h, ale nie robiłem części questów pobocznych, np. dla anarchistów.

26.12.2010
18:27
[8]

Aen [ Anesthetize ]

Jeśli ktoś zna już tę grę i ma ochotę na trochę ekstremum, polecam zagranie magiem-samotnikiem, bez NPC. Doświadczenie leje się jak woda i można szybko dobić wysoko, ale jest ciężko.
A yo dawg napisał Ci wyżej dobre statystyki. Chociaż ja oszczędziłbym na charyźmie (zawsze ktoś z drużyny może podwędzić towar), a w paru miejscach (już na początku) można ją zwiększyć.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.