palpen [ Centurion ]
Problem z słuchawkami :<
A więc tak. Kupilem sobie steelseries v2, wszystko chula jest fajnie. Dzisiaj sobie gram, a tu nagle dzięk zrobił sie jakis zflaczaly, bez basów nie wiem o co chodzi. jak klepne w sluchawke to sie poprawia, ale zaraz wraca. prosze pomóżcie mi wydalem na to gowno prawie 300 zl :(
kefirek09 [ Senator ]
Może zamontuj na nich mechanizm, który będzie je klepał co 10s?
A nie są na gwarancji, albo coś? Może daj je do mechanika?
[3] - A da się je rozpieprzyć i przełożyć głośniczki z innych do twoich?
palpen [ Centurion ]
kasy nie ma, gwarancja jest, ale ja mam mózg i wyrzuciłem pudełko. mialem nadzieje, ze sa jakies domowe sposoby :<
[2] dobra, daj se spokój
YogiYogi [ Generaďż˝ ]
Tradycyjnie zalece:
- oddac tam gdzie kupiłeś z pisemkiem że oddajesz NIE na gwarancji ale z TYTUŁU NIEZGODNOSCI TOWARU z UMOWA - gdzie w odpowiedni sposob opisujesz ze zauwazyles wage sprzetu (nie ze wystapila dnia tego a tego ale zauwazyles - czyli zorientowales sie teraz - bo sprzedawca bedzie probowal naciagnac to na zasadzie "sprzet przestal dzialac w dniu X - co automatycznie skresli Twoje roszczenia bo powiedza ze to Twoja wina).
W pisemku psizesz ze nie interesuje Cie naprawa a jedynie otrzymanie nowego sprzetu pozbawionego wspomnianej wady - dzieki temu dadza nowy sprzeta nie dostaniesz czegos naprawianego lutownica przez Pana Jasia z lokalnego serwisu). Od momentu zgloszenia sprzedawca ma 14 dni na odpisanie Ci listu poleconego - wliczaja sie dni wolne :) wiec musi sie postarac.
Nie zostawiasz zadnego numeru telefonu ani papierka gwarancyjnego. Na kopii pisma bierzesz podpis i date ze zlozyles. Jedyne co pokazujesz procz pisma to dowod zakupu.
W pisemku podajesz oczywiscie adres korespondencyjny i prosisz zeby odpowiedz kierowano na ten wlasnie adres.
Roznica oddania z tytulu niezgodnosci z umowa a na gwarancji jest taka, ze gwarancja to rozbebeszenie sprzetu i nigdy nie bedziesz wiedzial co i kto w tym grzebal.
Jesli w ciagu 14 dni nie otrzymasz listu (nie dorecza Ci go ani zawiadomiena ze jest) Twoje roszczenia sa uznane za zasadne i rozpatrzone zgodnie z Tym co napisales (i zgodnie z ustawa).
Nadmienie ze te 14 dni to nie okres po ktorym dostaniesz sluchawki - a okres rozpatrywania reklamacji. Z reguly jednak po tym okresie sprzet juz czeka na odbior.
W razie pytan polecam Ci telefon do Rzecznika Praw Konsumenta z pytaniem jak dokladnie to sformulowac - porady sa darmowe na telefon.
Edit: dlaczego nie podawac numeru telefonu ? Bo sprzedawca wie ze bedzie mu bardzo trudno zdazyc z uzyskaniem odpowiedzi od producenta w ciagu 14 dni - tym bardziej ze teraz bedzie wolne i swieta :D = wiec pewnie nie zdazy ale potem powie ze przeciez wyslal Ci SMSa z odpowiedzia. A ze SMS nie doszedl ? To sprobuj mu udowodnic...
Dlatego numeru nie podajemy :)
YogiYogi [ Generaďż˝ ]
Przy okazji - kiedy kupiles sprzet ?
Nie musisz miec oryginalnego opakowania - przepisy sie zmienily :)
palpen [ Centurion ]
dzieki yogi, na pewno jutro spróbuje :D sprzęt kupowalem jakies 2 tyg temu pare dni temu przyszło
YogiYogi [ Generaďż˝ ]
A to na 110% bym skorzystal z tej formy - reklamacja z tytulu niezgodnosci.
Problemem byloby gdyby juz minelo pare miesiecy od zakupu.
A tak - to sformuluj dokladnie pismo zeby uniknac wpadki - napisz ze wada istniala w momencie zakupu poniewac juz przy pierwszym wlaczeniu stwierdziles jej obecnosc.
I dalej jak poprzednio. Teraz jest dobry okres na to bo jak wspomnialem - swieta i wolne dni mocno ograniczaja swobode sprzedawcy. Moze sie okazac ze calosc wraz z odzyskaniem nowych sluchawek potrwa dluzej niz 14 dni :) ale za to sprzet nie bedzie naprawiany tylko nowy.
Na pocieszenie powiem - ze jesli dasz to na gwarancji to i tak moze potrwac to miesiac - bo zawsze sprzedawca sie tlumaczy ze sprzet jechal do fabryki na Tajwan albo czekali na czesci.
YogiYogi [ Generaďż˝ ]
Hehe tu masz wszystko na tacy:
z opisem i gotowcem :) - co prawda ja z reguly sam to pisze - ale jak na pierwszy raz to masz ulatwiacza. I sam zobacz - mozesz wybrac forme rozwiazania problemu "wymiana na nowy"
Daj znac jak sie udalo :)