Adrianziomal [ Samael ]
Wielordzeniowość/wielowątkowość a gry.
Czy jakaś gra robi użytek z więcej niż 8 rdzeni/wątków? Jeśli tak to jaka i z ilu? ;)
W przyszłym roku Intel wyda procesory 32nm (architektura Sandy Bridge) w tym swojego 1. 8-rdzeniowca (z HT) do powszechnego użytku. Ciekaw jestem czy coś będzie obsługiwało tą "moc"... ;)
Na myśl od razu przychodzi zestaw dwu, cztero i 8-procoserowymi (lecz widzę, że płyty w sklepach max 2 procki obsługują :/) z Xeonami 8-rdzeniowymi (np lecz nowsze powinny się w przyszłym roku ukazać ;). Do tego 4 GTXy 580 (tutaj można dowolne kolejne najszybsze 1-rdzeniowe karty wstawić), superszybkie pamięci RAM, macierz xxx dysków SSD w RAID 0, a to wszystko podkręcone i chłodzone ciekłym azotem (lub czymś podobnym)...
]:>
Marzenie każdego maniaka O/C. Ale moje pytania - czy jakaś gra będzie ten potencjał wykorzystywać? Jak będzie się sprawować przy normalnej pracy przy komputerze? Przy kompresji danych, kodowaniu wideo, modelowaniu i renderowaniu 3D? Czy ktoś może się pokusił o coś takiego? (Wiem, że trzeba wybulić na to fortunę, ale co tam... Raz się żyje... :D)
Adrianziomal [ Samael ]
up
Adrianziomal [ Samael ]
up
Inquisitio [ Pull the trigger ]
Nie znam się na tym ale :
1.Gry zaczynają lubić wielordzeniowce lecz zanim zaczną korzystać z 7-8 (a nawet 6) rdzeni minie trochę czasu.
2.Te rdzenie przydadzą się ale np.kiedy pakujesz jakieś pliki WinRaR'em czy korzystasz z aplikacji które lubią wielordzeniowce ;)
Tyle na temat ode mnie, ale ja specem nie jestem.To tylko moje wnioski.
charlie.scene [ Konsul ]
Do 3D sa inne karty. Zadna gra tego w 100% nie wykorzysta, najwyzej bedziesz mial 300fps w Crysisie.
Kane [ bladesinger ]
[4] winrar to obsluzy albo i nie, zalezy czy jest odpowiednio napisany. tak jak kazda inna applikacja.
co do gier to na przyklad taki Dragon age dzialal lapiej (byly testy, linka nie pamietam) ze 1 rdzen to za malo, 2 rdzenie to minimum, 3 lepiej, najlepiej 4 rdzenie, 6 nic nie dawaly wiecej niz 4. Najlepszy dowod mam w domu, moj quad core Q6600 (podkrecony 3.4GHz) 4GB RAM z grafika HD3580 (512MB) dzialal w full detalach na moim monitorze 1920x1080 z 20-30 fps (oczywiscie zalezalo od lokacji i tego co sie dzieje na ekranie), zuzycie mocy na wszystkich rdzeniach bylo na jakies 75%.
A dlaczego te rdzenie cos daja? Jesli juz gra osluguje wiecej niz 2 rdzenie to przyspiecha polega na tym ze przeciez cala grafika nie jest robiona tylko na GPU, najpierw geometria jest obliczana na CPU potem przekazywana do GPU do teksturowania i calej reszty efektow, czyli im wiecej proca (GHz i rdzenie) tym lepiej, oczywiscie wszystko ma granice.
Bri [ Hekatonhejr ]
No cóż, aplikacja musi być napisana na wile rdzeni/procesorów/wątków. Inaczej nic nie da ci taki procek.
Oczywiście uruchamiając kompa działa sporo procesów (a każdy jest jakąś aplikacją), więc wielo-rdzeniowość/wątkowość powinna zwiększać komfort ogólnej pracy z komputerem. W tym sensie gdy nagrywasz płytkę cd albo coś się rozpakowuje to cały komp nie jest zawieszony do czasu zakończenia operacji (100% zużycia procesora)
Słyszałem o jakiejś aplikacji wymuszającej używanie więcej niż jednego rdzenia ale to tylko takie "żonglowanie" w sensie że nie idą oba rdzenie na raz tylko proces jest przerzucany pomiędzy nimi.
Adrianziomal [ Samael ]
1 dzień do końca aukcji. Ktoś chce mi go kupić na gwiazdkę? ];>
Bri [ Hekatonhejr ]
Kapkę przesadzona cena, i kilka wad:
monitory acer
dyski seagate,
pamięć kingston (ile? 6 kości po 4giga? czy 12 kości po 2 giga co jest bezsensem)
jedna karta graficzna...
mysz - lepszy byłby rat9 od saiteka albo mx revolution.
Nie żebym odmówił, ale na pewno bym pożałował :P