kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
głowica.
Mam żuka. Jakiś miesiąc temu pękła uszczelka głowicy między cylindrem i kanałem wodnym. Naprawiłem uszczelkę, lecz teraz przy sprawdzaniu oleju, jego ciągle przybywa, a gdy się odkręci korek od chłodnicy na ciepłym silniku to wyleci zawsze trochę wody. Jeżdżę na gazie, jeśli ma to jakieś znaczenie. Proszę o rady dlaczego tak się dzieje.
mirencjum [ operator kursora ]
Albo założyłeś wadliwą uszczelkę, albo nieprawidłowo dokręciłeś głowicę (jest ściśle określona kolejność dokręcania śrub), albo głowica jest uszkodzona (nierówna) lub pęknięta.
Olej na bagnecie ma kolor jasnej kawy, widoczne są kropelki? Jak dostaje się płyn do oleju to lepiej nie jeździj, bo będziesz robił silnik.
kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
Olej kolor ma trochę jaśniejszy niż czarny.
Obstawiam że głowica jest nierówna, podobno żuki tak mają. Czy jeśli jest krzywa to trzeba oddać do szlifu, czy wystarczy kamieniem szlifierskim ręcznie przeszlifować, tak jak to można zrobić np. w motorze.
mirencjum [ operator kursora ]
Oddaj do szlifu, tylko czy taniej nie wyjdzie nowa? Trzeba dokładnie oglądnąć czy nie ma pęknięcia, takie malutkie pajęczynki, ryski itp.
kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
A ile w przybliżeniu kosztuje szlif w okolicach warszawy? Bo za głowicę w dobrym stanie to trzeba dać 400-500zł.
mirencjum [ operator kursora ]
Taka droga, do Żuka?
kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
Tak bo ja nie chcę jakiejś używanej bo może być to samo, bo żukowskie głowice do twardych nie należą. Np taka przystosowana do benzyn bezołowiowych ( nie będzie wypalało zaworów) nowa kosztuje 750 zł.
mirencjum [ operator kursora ]
Poszukaj na swoim terenie zakładów z usługą regeneracji, planowania, szlifowania głowic itp. Dzwoń i uzgadniaj.