GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

dlaczego radeony maja tylko 8xAA

23.10.2010
22:18
[1]

Chrupek119 [ Konsul ]

dlaczego radeony maja tylko 8xAA

dlaczego radeony maja tylko 8x wygładzanie krawędzi a nie tak jak nowe geforcy 32qxx czy z premiera nowych radeonów seri 6 to się zmieni

23.10.2010
22:23
[2]

Amadeusz ^^ [ Forgotten son ]

Niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na pytanie, zastanawiam się jednak po co ludziom takie wypasione wartości antyaliasingu - dzisiaj grałem sobie w HL2 przy 1920x1080 i z ciekawości przeskoczyłem sobie z 16xQ AA (który miałem ustawiony wcześniej) na 4xAA i [siedząc metr od monitora] nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy. Jak to jest, Wy naprawdę macie tak czuły wzrok by na 24'' monitorach dostrzec różnice wygładzania przy tak monstrualnych rozdzielczościach ;]?

Inaczej sprawa wygląda z AF, bo tutaj różnica jest ewidentna.

Edit: Na screenie:

4xAA vs 16xQ AA

Aby dać Wam do myślenia, nie powiem które jest z której strony ;]

Żeby nie było - zapisywane w Irfanview przy 100% jakości, coby nie stracić przy kompresji.


dlaczego radeony maja tylko 8xAA - Amadeusz ^^
23.10.2010
22:24
[3]

Chrupek119 [ Konsul ]

AF? chodzi ci o filtrowanie anizotropowe.

23.10.2010
22:25
[4]

Snakepit [ aka Hohner ]

ak to jest, Wy naprawdę macie tak czuły wzrok by na 24'' monitorach dostrzec różnice wygładzania przy tak monstrualnych rozdzielczościach

Nie, to się nazywa sprzętowy onanizm i sprzętowa masturbacja, MUSZĄ mieć najszybciej, najwięcej, najlepiej :)

23.10.2010
22:28
[5]

Chrupek119 [ Konsul ]

czy w nowych radeonach zmieni się to bo słyszałem ze ma wyjść nowy antyaliasing

23.10.2010
22:30
[6]

snailes1 [ Konsul ]

Radeony to zło Nvidia RULEZ Tępic readowców

Edit@

to po prawej to na pewno 16xx a to po lewej 4x napewno

23.10.2010
22:58
[7]

ziper1982 [ Pretorianin ]

Obecnie standardowy antialiasing ktory maja zaimplementowane karty jest malo uzywany w wielu grach poniewaz nie dziala z roznymi odmianami deffered shadingu dlatego tworcy implementuja wlasne rozwiazania. Algo jest jednak praktycznie takie same w obu przypadkach.

23.10.2010
23:43
[8]

Chrupek119 [ Konsul ]

a po polsku

23.10.2010
23:57
smile
[9]

ziper1982 [ Pretorianin ]

Deffered shading = jedna z metod tworzenia oswietlenia w grach. Wstaw w poprzednim poscie a wszystko stanie sie jasne :) Przykladowe gry ktore z tego korzystaja to stalker, killzone 2, chyba wszystkie gry na silniku unreal engine 3, starcraft 2.

.

24.10.2010
00:12
[10]

Chrupek119 [ Konsul ]

no tak ale dlaczego radki maja tak niskie aa

24.10.2010
00:20
[11]

ziper1982 [ Pretorianin ]

Moze dlatego ze 8x AA na radkach daje prawie identyczny efekt jak na gf z 16x ? Numerki to nie wszystko...

24.10.2010
00:44
[12]

Kłosiu [ Legend ]

Chrupek --> zebys sie mial o co pytac w zyciu. Juz miedzy AA x4 a AA x16 nie ma praktycznie zadnej roznicy, a AA x32 poza tym ze zabiera mase mocy obliczeniowej nie daje praktycznie nic. Wysokie AA sa zupelnie niezauwazalne przy ruchomym obrazie.

24.10.2010
14:25
[13]

Lukas172_Nomad_ [ Still Alive ]

Zdaje się ,że mniejsze AA Radeonów = większe AA GF. Każdy producent ma najwidoczniej swoją numerację. :P

26.10.2010
21:54
[14]

Chrupek119 [ Konsul ]

moze i macie racje ale jezeli bylo by tak jak mowicie to 32xaa w nvidia by zabieralo tyle samo klatek co 8xaa na radkach,a tak poza tym ma ktos juz z was tego nowego radka z seri 6

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.