Chrupek119 [ Konsul ]
dlaczego radeony maja tylko 8xAA
dlaczego radeony maja tylko 8x wygładzanie krawędzi a nie tak jak nowe geforcy 32qxx czy z premiera nowych radeonów seri 6 to się zmieni
Amadeusz ^^ [ Forgotten son ]
Niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na pytanie, zastanawiam się jednak po co ludziom takie wypasione wartości antyaliasingu - dzisiaj grałem sobie w HL2 przy 1920x1080 i z ciekawości przeskoczyłem sobie z 16xQ AA (który miałem ustawiony wcześniej) na 4xAA i [siedząc metr od monitora] nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy. Jak to jest, Wy naprawdę macie tak czuły wzrok by na 24'' monitorach dostrzec różnice wygładzania przy tak monstrualnych rozdzielczościach ;]?
Inaczej sprawa wygląda z AF, bo tutaj różnica jest ewidentna.
Edit: Na screenie:
4xAA vs 16xQ AA
Aby dać Wam do myślenia, nie powiem które jest z której strony ;]
Żeby nie było - zapisywane w Irfanview przy 100% jakości, coby nie stracić przy kompresji.
Chrupek119 [ Konsul ]
AF? chodzi ci o filtrowanie anizotropowe.
Snakepit [ aka Hohner ]
ak to jest, Wy naprawdę macie tak czuły wzrok by na 24'' monitorach dostrzec różnice wygładzania przy tak monstrualnych rozdzielczościach
Nie, to się nazywa sprzętowy onanizm i sprzętowa masturbacja, MUSZĄ mieć najszybciej, najwięcej, najlepiej :)
Chrupek119 [ Konsul ]
czy w nowych radeonach zmieni się to bo słyszałem ze ma wyjść nowy antyaliasing
snailes1 [ Konsul ]
Radeony to zło Nvidia RULEZ Tępic readowców
Edit@
to po prawej to na pewno 16xx a to po lewej 4x napewno
ziper1982 [ Pretorianin ]
Obecnie standardowy antialiasing ktory maja zaimplementowane karty jest malo uzywany w wielu grach poniewaz nie dziala z roznymi odmianami deffered shadingu dlatego tworcy implementuja wlasne rozwiazania. Algo jest jednak praktycznie takie same w obu przypadkach.
Chrupek119 [ Konsul ]
a po polsku
ziper1982 [ Pretorianin ]
Deffered shading = jedna z metod tworzenia oswietlenia w grach. Wstaw w poprzednim poscie a wszystko stanie sie jasne :) Przykladowe gry ktore z tego korzystaja to stalker, killzone 2, chyba wszystkie gry na silniku unreal engine 3, starcraft 2.
.
Chrupek119 [ Konsul ]
no tak ale dlaczego radki maja tak niskie aa
ziper1982 [ Pretorianin ]
Moze dlatego ze 8x AA na radkach daje prawie identyczny efekt jak na gf z 16x ? Numerki to nie wszystko...
Kłosiu [ Legend ]
Chrupek --> zebys sie mial o co pytac w zyciu. Juz miedzy AA x4 a AA x16 nie ma praktycznie zadnej roznicy, a AA x32 poza tym ze zabiera mase mocy obliczeniowej nie daje praktycznie nic. Wysokie AA sa zupelnie niezauwazalne przy ruchomym obrazie.
Lukas172_Nomad_ [ Still Alive ]
Zdaje się ,że mniejsze AA Radeonów = większe AA GF. Każdy producent ma najwidoczniej swoją numerację. :P
Chrupek119 [ Konsul ]
moze i macie racje ale jezeli bylo by tak jak mowicie to 32xaa w nvidia by zabieralo tyle samo klatek co 8xaa na radkach,a tak poza tym ma ktos juz z was tego nowego radka z seri 6