N0wak [ Generaďż˝ ]
Arcanum - pytanie o manę
Mam problem w grze Arcanum: otoz praktycznie za kazdym razem gdy moja postac oberwie, obniza sie ten niebieski pasek z czyms co robi w tej grze za manę. Czy to normalne i gra jest po prostu tak zaprojektowana? Bo nie jestem pewien czy przypadkiem nie robię czegoś zle - w trakcie walki z dwoma przeciwnikami jestem w stanie moze ze 4 razy rzucic czar zanim zjedza mi cala mane, a nawet zejda na troche ponizej 0. Prosze o pomoc jak ktos gral w Arcanum.
Następne pytanie
co oznacza skrót KH przy statystykach pancerza?
DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]
N0wak - łatwo znaleźć w instrukcji ale :
K.H - oznacza karę hałasu - cięższe zbroje, zbroje parowe itp utrudniają skradanie, są głośne, brzdękają itp ;) (w angielskim N.P ) :P
I w tej grze nie ma many ;) Ten niebieski pasek to stamina - czyli wytrzymałość jak spadnie do 0 to padasz nieprzytomny :D
Jak cos masz instrukcje po Angielsku ;)
Dzikouak [ Konsul ]
A do instrukcji zajrzeć nie łaska? Tam jest wszystko opisane.
W grze nie ma czegoś takiego jak "mana". Rzucanie zaklęć obniża wytrzymałość, reprezentowaną przez ów niebieski pasek (a raczej zbiornik). Wytrzymałość można stracić też w wyniku trafień, zwłaszcza bronią obuchową i ogłuszającą czy też znalezienia się w promieniu wybuchu.
Nie robisz niczego źle - po prostu jeśli grasz magiem, wal z dystansu, zainwestuj w uniki, albo korzystaj z zaklęć ochronnych (SI jest złośliwa i ma tendencje do atakowania przede wszystkim głównego bohatera).
A co do KH, to nie pamiętam (widziałem tylko część polskich tekstów), ale w wersji angielskiej jest współczynnik "Noise Penalty", czyli zapewnie "Kara Hałasu" lub "Kara za Hałas" (KH), a więc modyfikator do skradania wynikły z odgłosów wydawanych przez pancerz.
N0wak [ Generaďż˝ ]
Mam instrukcje po naszemu, ale ze w pdfie to nie czytalem, bo wole papierowe :P Zapomnialem o niej zupelnie. Dzieki za pomoc:)
I kolejne pytania, w instrukcji nie znalazlem odpowiedzi:
Przy jakiej charyzmie mozliwe jest dolaczenie do druzyny 3 towarzysza?
Czy oplaca sie rozwijac charyzme i perswazje? Jak na razie mam perswazje na poziomie 2 (uczeń) i w sumie nie zauwazylem zeby na cos sie przydala (doszedlem do Gilberta Batesa) - udalo mi sie przekonac bandytow blokujacych most w jednym z poczatkowych miast zeby sobie poszli, ale to chyba zasluga dobrze przeprowadzonej rozmowy, ktora pewnie udalaby sie i bez rozwinietej perswazji.
Czy inteligencja wplywa w jakis sposob na moc czarow i zadawane obrazenia?
I tutaj troche bardziej zagmatwane pytanie... Przy broniach magicznych jest parametr "dostępna moc magiczna". Powiedzmy, że mam miecz przy którym dostępna moc magiczna dla mojej postaci wynosi 100%. Czy jeżeli dam ją postaci niemagicznej (Magnus) to też bedzie mogla ona w 100%-tach korzystać z jej właściwości?
A gra ogólnie jest wspaniala. Walka jest za bardzo chaotyczna ale cala reszta piekna a z patchem na wysoka rozdzielczosc nawet doslownie
DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]
Jakiej nie pamiętam ;) drugi poziom perswazji (ekspert) także zwiększa limit towarzyszy. Przy towarzyszach ważna też lekko jest uroda dając większa szansę na ich pozytywne nastawienie czy tolerancje na nasze zachowanie ;)
Jak najbardziej się opłaca także i inteligencje - to one determinują czy rozmowa wyjdzie oraz dostępne opcje dialogowe, tylko nie licz że będzie napisane (perswazja coś) rzuty na to wykonywane są w tle :) bez perswazji i inteligencji trudno się wygadać i sporo opcji nie da się zobaczyć.. To właśnie perswazja pozwoliła Ci się wygadać na moście :P
Inteligencja - nie zwiększa poziomu obrażeń są one stałe :) Za to zwiększa liczbę okienek na czary działające (pola siłowe, przywoływania itp). Bardzo ważna dla technika z racji ze wynikają z niej możliwe schematy ;)
Jak wiesz jest pasek technika - magia - od wartości tego parametru zależy jak będą działać przedmioty magiczne i techniczne.
Mając wysoki wskaźnik magiczny przedmioty magiczne maja dostępna moc 100% i działają w pełni dając pełne bonusy, za to techniczne szybciej się psują wybuchają itp :)
W przypadku wysokiego wskaźnika techniki - przedmioty magiczne działają słabo albo wcale, za to wszelkie gadżety techniczne są w 100% sprawne :)
Każda postać i bohater główny i towarzysze mają własny wskaźnik - więc zależy tylko od nich (u ciebie może dawać pełne bonusy u niemagicznego będzie działać z blisko zerowym skutkiem)