GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur`s Gate - część 65

31.01.2003
20:50
[1]

Krees [ Generaďż˝ ]

Baldur`s Gate - część 65





Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znający tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz niezwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza, gdy nie ma pojęcia, o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony (i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Carrignarone, zawsze dobrze poinformowany, prześciga często "starych wyjadaczy"
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelinus, znawca IE; chcesz dobrać się do gry – on ci poradzi, jak to zrobić
- Hayabusa, Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza, bardzo rozmowny, a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy i z magisterką
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasem odpowie, nikt nie wie, jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący, ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Sakhar, zgłębiający tajniki aurelinusowego dodatku, władca Otchłani
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@, znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

link do poprzedniej części:

31.01.2003
21:01
smile
[2]

Krees [ Generaďż˝ ]

Nikt się nie kwapił, więc dostąpiłem zaszczytu należnego bogom...:)
Niniejszym witam serdecznie wszystkich w nowym wątku!

31.01.2003
22:01
[3]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Krees --> Jak miło.. heh... :))

sakhar --> Założenie wątku zostawiłem właśnie koledze... :))

01.02.2003
15:39
[4]

Krees [ Generaďż˝ ]

Zawisza Czarny ---> Czuję się zaszczycony :) A jakie emocje towarzyszą zakładaniu nowego wątku po raz pierwszy...:)
Tylko coś tu pustawo :(.

01.02.2003
17:17
[5]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Krees --> Wiadomo... ferie!

01.02.2003
17:30
[6]

Krees [ Generaďż˝ ]

Taaa, zapomniałem.
Tak to już jest z nami, studentami.
A na uczelniach teraz sesja...:(

02.02.2003
17:09
[7]

Krees [ Generaďż˝ ]

Nieeee, naprawdę nikt tu nie zagląda??
Wątek o BG ma umrzeć śmiercią naturalną, czy jak?
Ludzie, odezwijcie się, dajcie jakiś znak życia, or sth...:)

02.02.2003
17:16
[8]

Gilmar [ Easy Rider ]

Krees -------> daję znak życia, co chcesz, wszędzie zastuj, wiara świętuje....... kompy poszły spać...???

02.02.2003
17:29
[9]

Krees [ Generaďż˝ ]

Gilmar ---> witam, witam... :)

02.02.2003
17:33
smile
[10]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Krees ---> To ja też sie przywitam, chociaż jestem z wątku o NWN ,ale im więcej osób tym raźniej

02.02.2003
17:37
smile
[11]

Gilmar [ Easy Rider ]

Krees ---------> dalem Wam słowo, że NWN pomoże BG1 i słowo stało sie ciałem!

02.02.2003
18:14
smile
[12]

Krees [ Generaďż˝ ]

Dzięki, NWN!!

Rozumiem, są ferie i zastuj w necie na całego. Ja mam sesje, ale gdybym był jeszcze w liceum, to też nie siedział bym w domu przed kompem, tylko ruszył gdzieś w plener :).

02.02.2003
21:29
[13]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Krees --> Już niedługo wrócą... sakhar, Carrignarone i inni...

Już mam cały mój wymarzony skład: Yeslick, Skie, Garrick, Faldorn, Quayle & mój paladyno oczywista...
Się dziwnie gra jak na razie... tym bardziej... że mam trzech kapłanów/druidów...
Cóż tam... zawsze coś nowego...

[ależ ci King Crimson są niesamowici] :)))

02.02.2003
21:40
[14]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam wszystkich
Jeszcze ja żyję:) Sorry że się nie odzywam, ale ja nadaję od poniedzaiłku do piątku (z pracy hehehe:)) Jestem właśnie świeżo po obejrzeniu The Two Towers:) Nie wiem jak inni, ale mnie osobiście podobał się mniej niż część pierwsza - ale zastrzegam że to moje subiektywne odczucie:) [Fanfary] - prace nad moim Modem rozpoczęte:)!!! Jutro na sieci będę referował sprawy techniczne ze specjalistami (teraz wiszę na modemie więc sorry:)
Zawisza Czarny ---> jestem zawsze czujny:)

02.02.2003
21:47
[15]

sakhar [ Animus Mundi ]

Scenariusz Moda będzie uzaleźniony od mozliwości technicznych i od tego, co da się zrobić, więc mimo że mam pewien pomysł to muszę posprawdzać i popytać czy jest to wykonalne. Jutro bedę ściagał tutoriala do BG2TLKedit2.2.2 bo w lekcjach Aurelinusa dwa razy jest powtórzona lekcja 1 na ten temat.
Krees ---> gdybym jeszcze studiował (a nie ciężko pracował na kileliszek chleba:)) to też bym gdzieś leżał zawalony wodą:)!!! (hmmm, miałbym może lepsze pomysły...:)

02.02.2003
21:49
[16]

sakhar [ Animus Mundi ]

Naturalnie miało być wódą!!:)

02.02.2003
21:53
[17]

sakhar [ Animus Mundi ]

Dobra, lecę do domu (bo siedzę u dziewczyny). Pogadamy jutro, siedzę cały dzień w pracy wieć zapraszam na forum.
Pozdro dla wszystkich.

02.02.2003
22:56
smile
[18]

Bogas [ Senator ]

Możecie powiedzieć w przybliżeniu ile czasu zajmuje przejście dodatku?

03.02.2003
11:04
[19]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam wszystkich
Na wstepie chciałbym chaciał się spytać, czy ktoś wie skąd można sciągnąć jakiegoś tutoriala do BGIITLKeditor.2.2.2?
Dobra, moim zamiarem jest stworzenie Moda, do przejścia którego nie jest potrzebana gra od początku w Bg(komu by się chciało?:). Jak na razie widze dwa sposoby - albo okaże się skuteczny sposów z konwertowaniem (taki jak w OzWM) co umozliwi wstawienie nowych BN'ów i NPC'ów (ale k*** musi być jakiś sposb na to - przecież w dodatku do IWD:HoW w karczmie Pod Gwiźdżącą Szubienicą pojawią się nagle niziołek by zabrać ekipę do Twierdzy Mistrza Przywołań albo jak nagle w BG pojawiali się nagle mordercy po misji w Nashkel- może by dało się to zrobić podobnie?)Jak nie to trzeba będzie postawić na pojawienie się od razu nowych lokacji (po przekonwertowaniu save'a). Inna kwestia czy mozna dorobić nowe elementy graficzne na odkrytych lokacjach - np. dzwignia otwierająca drzwi do jakiś podziemi z których można by przechodzić na nową lokację umieszczoną poza główną mapą (np.ja w misji dla harulańskiego maga w OzWm). Planuję dorzcenie jakiś dwóch-trzech nowych map + jakieś lochy i pogrzebanie w kanałach Wrót Baldura, wstawienie kilku Bn'ów i góra trzech NPC'ów.
I na koniec, wszystkie pomysły z Waszej strony mile widziane (ewentualne sugestie proszę kierować na mojego maila).

03.02.2003
11:19
[20]

Krees [ Generaďż˝ ]

Sakhar ---> Oj, jak ja bym chciał leżeć zawalony wódą...:) Niestety, na studiach jest teraz coś potworniastego, czyli SESYJA, a poza tym ja jestem na stypendium w Niemczech i oprócz normalnej nauki muszę się zmagać jeszcze z językiem :).
Czy Twój mod będzie napisany do BG2 czy planujesz się zająć poczciwą, staruszką BG1? A jeśli tak, to czy będzie toto kompatybilne z dodatkiem Aurelinusa?

03.02.2003
11:25
[21]

sakhar [ Animus Mundi ]

Krees ---> Mod będzie pisany najpewniej pd BG1 a co do kompatybilności, to chyba tak - będę się starał nie wpierdzielać w jego pliki. Tyle że w Mod Aurelinusa trzeba grać od początku a ja takiej sytuacji chciałbym uniknąć. W Aurelinusa Modzie jest patch NO END, więc można grać po walce ze Sarevokiem a mój ma się w to wpisywać. Ale zobaczymy. By the way, siedzisz teraz w Reichu?

03.02.2003
11:27
[22]

Krees [ Generaďż˝ ]

Bogas ---> Tego nikt, poza MISTRZEM Aurelinusem nie wie :).
Do normalnego czasu gry BG+OzWM musisz doliczyć czas na nowe misje z OzPWM, a to nie takie proste, bo można je wykonywać w trakcie fabuły BG, albo po skończeniu rozgrywki (dodatek zawiera patcha No End, więc można zabić Sarevoka i grać dalej), można wszystko dowolnie mieszać. Ponadto nie znam nikogo, kto mógłby śmiało powiedzieć: Ja przeszedłem całe OzPWM. Ja na przykład odkryłem 11 nowych lokacji i utknąłem w martwym punkcie; nie wiem, czy coś jeszcze jest przede mną, czy to już koniec dodatku?
Dlatego właśnie prosiłem innych graczy o podanie lokacji, które już odkryli w celu skonfrontowania mojego stopnia zaawansowania.
Niestety są jednak ferie i na forum trochę pustawo.
Ja w każdym razie w najbliższym czasie zamieszczę listę "moich" lokacji, to może zachęci innych do działania :).

03.02.2003
11:29
[23]

Krees [ Generaďż˝ ]

Sakhar --->Tak, dokładniej w Göttingen, gdzie sobie radośnie studiuję leśnictwo, ale już za miesiąc wracam na łono mojej macierzystej uczelni, czyli SGGW w W-wie :).

03.02.2003
11:34
[24]

Krees [ Generaďż˝ ]

Zawisza Czarny --->Nigdy nie grałem Skie ani Garrickiem :(. Wartościowi są??
Moja drużyna (OzPWM):
Ja :) woj, 13 lev, ***** łuki, ***długie miecze
Kagain, 12 lev, ***** topory
Skeezer Lumpkin VI iluzjonista/złodziej lev. 11/11
Keiria Silvestring, bard, lev. 11
Edwin, lev. 16 :) :)

Nie mam w drużynie kapłana, za to 3 magusów i jakoś to idzie :).

03.02.2003
11:40
[25]

sakhar [ Animus Mundi ]

Krees ---> magusy? A pfe:) Nie ma to jak trzech ciężkozbrojnych piechurów!:) Jeżeli tak lubisz magów, to może ucieszy Cię fakt, że jednym z NPC'ów będzię elfka renegatka - mag:)(naturalnie z dużymi .... umiejętnościami hehehehe:)

03.02.2003
11:43
[26]

Krees [ Generaďż˝ ]

Sakhar ---> to moja pierwsza proba z taka iloscia magow. Na co dzien prawie kazda walke rozstrzygaja moi dwaj woje i to w okamgnieniu :) Skeezer jest przede wszystkim swietnym zlodziejem, a ze przy okazje potrafi rzucic jakas iluzje, to tylko taki bonus :). A z kolei Keiria ma te, no...umiejętności...duuuże umiejętności :))))))))))))

03.02.2003
11:45
[27]

gacus [ Legionista ]

Witam wszystkich
sakhar --->to co ztym modem? bo mnie zrzera z ciekawosci :)

03.02.2003
11:51
smile
[28]

Krees [ Generaďż˝ ]

Sakhar ---> Właśnie, możesz uchylić rąbka? :))))

03.02.2003
11:54
[29]

sakhar [ Animus Mundi ]

gacus ---> Czołem! Spoko, spoko:) Aurelinus robił swój przez pół roku, więc musisz się niestety uzbroić w ciepliwość. Obecnie jestem na etapie opanowywania narzędzi - jak zobaczyłem ile roboty będzie ze skryptami, to mało mi serce nie stanęł:P) Po wtóre, pracuję przez cały dzień (nie do 16 tylko znacznie dłużej więc mam relatywnie mało czasu na zabawę z Modem.

03.02.2003
12:06
[30]

sakhar [ Animus Mundi ]

Ale wy jesteście ciekawscy:) Zaołożenie jest takie, że nie będzie nawiązywał do fabuły gry ani dodatków. Co do reszty, to nie mogę Wam za duzo powiedzieć, ponieważ do końca nie wiem co da się zrealizować (czekam na opinię wyjadaczy, których obecnie nie widzę na forum). Mod się bedzie składał z trzech wątków (chyba:).

03.02.2003
12:43
[31]

Krees [ Generaďż˝ ]

Sakhar --->A więc powodzenia w pracy :)))

03.02.2003
13:44
[32]

sakhar [ Animus Mundi ]

Ale ja jestem dzisiaj zmasakrowany!! Zasypiam nad kawiaturą:) Boże spraw, aby chciało mi się tak, jak mi się nie chce!

03.02.2003
13:56
smile
[33]

Curgan [ Chor��y ]

mam do was pytanko i prosbe.podobno jest jakis nieoficjalny i w dodatku spolszczony dodatek do BG1 czy wiecie co on nowego wnosi i skad go sciagnac?

03.02.2003
14:10
smile
[34]

Krees [ Generaďż˝ ]

Curgan ---> :))))))))), trochę mnie rozśmieszyłeś, przyznaję...toż my tu o niczym innym nie piszemy! Przejrzyj ostatnich kilka części, proszę. :)
Ten dodatek nazywa się Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy (OzPWM lub TotNSC), waży około 150Mb i można go sobie ściągnąć ze strony CD-projektu. Niezbędne są też patche, co najmniej 4a, choć przydał by się i 4. Linki do nich znajdziesz gdzieś na forum (do 4 w poprzednim wątku, do 4a nie pamiętam).

03.02.2003
14:23
[35]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Cześć młodzieży baldurskiej!

Sakhar ---> No, no! Jak już przełamałeś niechęć do grzebania w grze to na całego. Od razu zaczynasz od pożądnego moda. Czy on będzie kompatybilny z NTotSC Aurelinusa?

Mam taki pomysł. Gdybyś nie miał nic przeciwko temu, to można by z Twoim modem zintegrować szereg poprawek do BG1+NTotSC. Mod stałby się jednocześnie megapatchem, co chyba zwiększyłoby jego atrakcyjność, bo instalacja w pełni wypasionej wersji BG1 staje się coraz bardziej skomplikowana. Wiele osób rezygnuje ze ściągania i instalowania tych drobiazgów, nie wiedząc, co traci. Chyba, że chcesz zrobić mod wyłącznie autorski.

Mało się ostatnio odzywam, bo po pracy czeka mnie jeszcze burzliwe życie rodzinne i brakuje mi czasu na baldurka. Ale cały czas śledzę wątek uważnie.

03.02.2003
14:29
[36]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Krees ---> Ja nie przeszedłem dodatku do końca, ale skądinąd wiem (konkretnie z IETME), że wprowadzają one 11 nowych obszarów na mapę Wybrzeża Miecza. Tak więc odkryłeś już wszystkie. Pozostają lokacje bez ikonki na mapie głównej, jak np. niejaka wyspa syren, na której nota bene nie byłem. Z ich policzeniem jest gorzej.

03.02.2003
14:37
[37]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zed Nocear ---> Witamy Prezesa!:) Nosiłem się z takim zamiarem, ale żeby poprawiać moda Aurelinusa i Moda to jestem chyba trochę za cieńki:) Ale z czyjąś pomocą myślę że byłoby to możliwe (no i Aurelinus musiał by się w tej kwestii wypowiedzieć). Tylko widzisz, tak jak napisałem chciałem aby w moda można było grać bez przechodzenia od początku gry. Więc widzę tu nastepujące możliwości - albo mój mod będzie dołączony do Aurelinusowego + poprawki albo też będzie do ściagnięcia także osobno. Tyle tylko że wiązało by się to już z innymi założeniami projektowymi i innym kodem. Przy okazji, może wiesz skąd ściągnąć jakiegoś tutoriala do BG2TLKeditor.2.2.2? Nie chcę czegoś spieprzyć a mam problem jak wrzucać do dialog.tlk nowe imiona postaci, no i czym sie różni dialog.tlk od dialog/F.tlk.
A co do tworzenia autorskiego moda to nie mam takich abicji, więc jak ktoś ma jakieś pomysły to może się śmiało włączć w jego tworzenie.
Na końcu zaś planuję go wydać również w wersji angielskiej. Pokażę tym frędzlom od Dtosc, że można zrobić fajne portrety NPC'ów:)) Dwóch grafików nad tym będzie siedziało (moich kumpli zresztą).

03.02.2003
14:38
[38]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam w piekle. No, może raczej pozdrawiam z piekła. Widzę, że się wątek ożywia po weekendzie.
Curgan ---> Nie ukrywam, że mnie również trochę osłabiłeś, ale spoko, po to jest forum, żeby się pytać. Krees wszystko pięknie wyjaśnił. Dodatek wnosi baaardzo dużo nowego, jak się w grze orientujesz, to się zdziwisz, ile jest nowych lokacji. Jak masz stałe łącze, to ściągaj natychmiast, a jak masz modem... no cóż, też ściągaj. :)
Krees ---> Już odpowiadam na Twój apel. Chciałem to zresztą zrobić wcześniej, ale w sobotę tylko sobie w kawiarence ściągnąłem wątek (czy to już nałóg?). A więc:
1. Las Ostrych Kłów;
2. Las Ostrych Kłów;
3. Las Straconych Dusz;
4. świątynie Czarnej Ręki (nie pamiętam, jak się nazywa mapa, piszę z pamięci);
5. Północna Cytadela;
6. Cytadela Daerthmac (chyba jakoś tak);
7. Pola Umarłych;
8. Umarły Las (którego nie znalazłem);
9. Północne Wybrzeże;
10. ta lokacja na wschód od Północnej Cytadeli, gdzie jest do wykonania quest ze strzałą (Północny Las?);
11. Wyspa syren;
12. Wyspa salamander.
Wydaje mi się, że jeszcze jedną lokację pominąłem, ale nie pamiętam.
sakhar ---> Cześć chłopie. To skąd ten dodatek można ściągnąć? ;)
Zed ---> Myślę, że masz rację. Poza tym gdybyście połączyli siły, to by było pewnie było raźniej i może łatwiej.

03.02.2003
14:38
[39]

Krees [ Generaďż˝ ]

Zed Nocear ---> Witaj!!
Dzięki za odpowiedź. Z tego wniosek, że to już koniec...:((((.
Przyznaję, że czuję niedosyt, zwłaszcza że fabuła okazała się być jednak nie jakąś zwartą całością, jak to było z głównym wątkiem w BG, tylko zbitką luźniej bądź ściślej powiązanych questów. Ale od niejakiego czasu to podejrzewałem.
Nie wiem teraz, przechodzić to jeszcze raz, tylko inną postacią, czy zacząć SoA (jeszcze nie grałem).
A wyspę syrenek polecam!

03.02.2003
14:40
[40]

sakhar [ Animus Mundi ]

Chciałem powiedzieć >>Moda Aurelinusa i gry<.
Zed Nocear ---> do Ciebie też będę miał prosbę w związku z mapą główną.

03.02.2003
14:45
[41]

sakhar [ Animus Mundi ]

Carrignarone --> Witam po długiej absencji:) Ciebie też będę zamęczał pytaniami:P) Jeszcze wszycy będą żałowali że wziałem się za moda:)
A jak się podszkolę to może odświezymy pomysł z połączeniem BG1 i BG2:)

03.02.2003
14:48
[42]

Carrignarone [ Konsul ]

Krees ---> A znalazłeś tam winogrona??? Bo ja nie.

03.02.2003
14:58
[43]

Carrignarone [ Konsul ]

sakhar ---> Ja byłem w kinie w czwartek, czyli w dniu premiery (sic!). No i muszę powiedzieć, że mam dosyć mieszane uczucia. Ogólnie chyba mi się podobał, ale wypisałem sobie bardzo wiele uwag krytycznych. Na pewno jeszcze muszę się przyjrzeć, żeby ocenić. Ale po wyjściu z kina miałem trochę mieszane uczucia.

Z przykrością donoszę, że znikam. Do zobaczenia jutro (może).

03.02.2003
15:14
[44]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sakhar ---> [14:37] Ja niczemu nie prezesuję, nie mam zapędów przywódczych ;-)). Wolę sobie przydzielić rolę doradcy.

Nie znam tutoriali do edycji DLG. Wiem, że DialogF.dlg jest kopią Dialog.dlg, używaną wtedy gdy główny bohater jest płci żenskiej. Różni się szczegółami w niektórych dialogach: forma wypowiedzi w 1 os. l. poj. czasu przeszłego i forma zwracania się osób do głównego bohatera. W wersji angielskiej, gdzie gramatyka tego nie rozróżnia, plik DialogF.dlg jest niepotrzebny. Chyba najlepiej przy edycji wprowadzić nowe teksty do obu plików. Po skopiowaniu dialog.dlg do dialogF.dlg gra chodzi normalnie, tylko postać zawsze mówi: zamierzałem, zrobiłem itp. nawet jak jest kobietą.

Jeśli przydzielisz mi jakiś mały fragment roboty, to nie ma sprawy, mogę go spróbować rozgryźć i wykonać, byle nie na konkretny, krótki termin (patrz z czasem powyżej). Ale jak masz pół roku czasu to spoko ;-).

03.02.2003
15:16
[45]

Krees [ Generaďż˝ ]

Carrignarone ---> zWitam kolegę :)
Znalazłem, znalazłem, a konkretnie butelkę wina :) Była na statku :) w tym miejscu, gdzie mapy morskie przed odpłynięciem z wyspy wilkołaków. :)
Ja też znikam. Do jutra!

03.02.2003
15:18
[46]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Co do planów roboty patchy, to chyba najpierw dostosuję poprawki Baldurdasha do NTotSC. Wolę małe kroczki z widokiem zakończenia na horyzoncie. I podszkolę się trochę w skryptach i dialogach.

Na razie też znikam.

03.02.2003
15:25
[47]

sakhar [ Animus Mundi ]

Nie zostawiajcie mnie samego:) No to do jutra. Ja sobie jeszcze posiedze.

03.02.2003
15:51
[48]

gacus [ Legionista ]

sakhar---> ja tezjeszcze jestem - ciągle w pracy :( .
Jak myślisz od czego powinenem zacząć, bawiąc się w Near Infinity,zresztą nigdy nie próbowałem takich rzeczy, w weekend studiowalem kurs Aurelinusa (na razie tylko w teorii) i mam ochotę troche pogrzebać w BG.

03.02.2003
16:06
[49]

sakhar [ Animus Mundi ]

gacus --> a co, też Cię naszła chętka na Moda?:) Ja na razie z kursu Aurelinusa opanowałem edycję postaci i stawianie ich na mapie. Nie wiem jak wprowadzic nowe imię do Dialog.dlg, bo na kursie powtarza się dwa razy lekcja pierwsza i szukam wszędzie tutoriala do BG2TLKeditor.2.2.2. Poza tym wertuję sobie tutoriale o skryptowaniu i dialogach.Więc jak widzisz, jestem jeszcze zielony i dopiero się uczę - nie mogę Ci więc nic radzić:-(.

03.02.2003
16:36
[50]

gacus [ Legionista ]

Sakhar---> mod to za dużo powiedziane nie bardzo mam czas wciagu dnia - praca a po pracy trzeba miec jeszcze czas dla żony ;)
- troche wam "zazdroszcze" jak sobie rozmawiacie o takich poważnych rzeczach jak mody, łączenie BG1 i BG2, patche i poprawki

03.02.2003
16:47
[51]

sakhar [ Animus Mundi ]

gacus ---> ja tez siedzę jeszcze w robocie. Opanowywanie i tworzenie dodatku bedzie sie odbywalo nocami i w weekendy. Wiesz, jak nie ma duzo czasu, to możesz tworzyć jakieś queściki, które zostaną włączone póxniej do moda. A łączeni BG1 i BG2 to tylko ambitny ale odległy zamiar:) Ja mam z moja babka układ - ja grzebie przy komputerze a Ona coś ogląda, czyta lub grzebie na swoim kompie - jakoś nie ma konfliktu interesów:)

03.02.2003
16:49
[52]

-grjgori- [ Konsul ]

Witam wszystkich. Przykro mi że tak często sie tu nie pojawiam, jednak ferie robią swoje. Moge wreszcie odetchnąć do nauki i troche się pobawić.

sakhar --> Z tego co wiem nie ma żadnego tutoriala do BG2 TLK Editor. Szczerze mówiąć to nie jest on chyba potrzebny. Plik TLK zawiera tylko testy i odwołania do dźwięków więć nie ma tam wile do uczenia się.

Jeśli chodzi o dodanie nowego imienia to przy użyciu TLK Editora naciskamy poprostu 'New Entry'. W pole tekstowe na dole wpisujemy wybrane imię i zapisujemy wszystkie zmiany. Później tylko otwieramy pilk CRE, w którym chcieliśmy zmienić imię, wpisujemy StrRef (numer naszego imienia w pliku TLK), zapisujemy i gotowe.

Co do samych plków Dialog.TLK i DialogF.TLK, to jak już wspomniał Zed są one wykorzystywane dla poszczególnych płci. Usunięcie pliku DialogF.TLK nie bęezie sprawiało żadnych kłopotów, no może poza walorami estetycznymi gdy wszyscy do naszej bohaterki będą zwracali się jak do faceta.

Ostatnią kwestią jaką jeszcze poruszę jest pojawianie sie nowych postaci. Robione jest to za pomoca skryptow, ktore zawsze działają w trakcie gry, czyli zmienianie ich będzie dawało żadany efekt bez względu na to czy grę rozpoczęto od nowa czy jest ona kontynuowana. Nie wiem za barfdzo jak bedzie sie to miało do dodawania nowych członków drużyny, ale myślę, że jest to, to co cię interesuje.

03.02.2003
16:57
smile
[53]

Curgan [ Chor��y ]

no dobra, macie racje
ale jest nadal jeden problem, wy tu ciagle mowicie o jakichs dodatkach, mam wrazenie ze jest ich z 1000 :D i ja sie pogubilem w tym wszystkim, w dodatku jeszcze jakies patche macie i w ogole, a trudno mi teraz czytac wszystkie 65 wczesniejszych watkow i wylapac wszystkie info z tej tresci, przydalby sie spis tresci i numery wersji :D z opisem co kto kiedy zrobil i co to daje :DDDD

03.02.2003
17:12
[54]

sakhar [ Animus Mundi ]

-grjori- ----> wiedziałem, że jak tylko sie pojawisz moje wszelkie wątpliwości zostaną rozwiane:) Po wpisaniu nowego imienia i uzyskaniu stringa mogę już jak rozumiem zmienic postaci long i short name?
Można zatem zrobić coś takiego, że postacie poajwią się w lokacji w której się już było? (jak tak, to dlaczego Aurelinus twierdził że jest to bardzo trudne i lepiej jakby postać pojawiał się na dopiero co odkrywanym obszarze?) Z Twojej wypowiedzi wnoszę, iz dodanie nowych, a mających wpływ na rozgrywkę elementów graficznych (np. dźwignia otwierająca ukryte drzwi) jest również mozliwe bez żadnych problemów. Czy z dodaniem NPC'ów w odkrytych lokacjach będzie jakiś duży problem?
Nie kumam do czego słuzy Death Variable i czym się rózni plik z rozszerzeniem Cre i Char?
I ostatnia rzecz - Aurelinus napisał, że w charakterystyce postaci jest coś takiego jak Default Dialog a jak sprawdzałem był tylko Dialog - to jest to samo?

03.02.2003
20:20
[55]

-grjgori- [ Konsul ]

sakhar --> Dzięki za uznanie, ale ja naprawde nie jestem w tym wszystkim taki dobry, znam sie glównie na podstawach a to przez to że sam nigdy nic wielkiego nie robiłem.

Tak możesz zmieniać Short i Long Name, nie do końca pamiętam jaka jest między nimi różnica, chyba chodziło o to że jedno pojawia się jako tooltip (czyli jak podświetlimy postać na ekranie gry, a druga pojawia się podczas dialogów.

Według mnie dodanie nowych postaci na odwiedzonych obszarach wcale nie jest takim wielkim problemem. Trzeba by tylko edytować skrypt interesującego nas obszaru i dodać poniższy blok:

IF
!Exists("postac") // tutaj właśnie wykorzystuje sie DeathVariable
Global("ARxxxx_nazwa_postaci","",0)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("ARxxxx_nazwa_postaci","",1) // ważne jest aby action SetGlobal zawsze był na początku (nie wdaje sie w szczegóły)
CreateCreature("postac",[x.y],f) // x.y współrzędne, f w którą stronę zwrocona jest postac
END

Co do dodania elementów graficznych, to atpię aby było to możliwe tak aby restartowanie gry nie było konieczne.

Death Variable - wykorzystuje sie w skryptach, nie wiem czy jest jeszcze do czegoś innego potrzebne.
Cre - plik każej postaci w grze
Chr(e) - plik z zapisanymi danymi naszej exportowanej postaci
Default Dialog - pewnie tak było to nazwane w poprzedniej wrersji NI, mogło się to zmienić teraz na Dialog

03.02.2003
20:30
[56]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Ja w zasadzie mógłbym pomóc w tworzeniu przedmiotów, choć do końca jeszcze wszystkiego nie opanowałem...
A głównie tych zagadnień graficznych... więc ja tu wyskakuję z taką prośbą: może ktoś podać linka do strony z kolorami i nazwami [czy jak to nazwać] im dopasowanymi, które to trzeba wpisać podczas tworzenia czegokolwiek [ jeśli takowe istnieją] ??

04.02.2003
01:00
smile
[57]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Witam!

Widze, ze ktos moda robi :) Milo, byle tak dalej :))

Moja praca niestety utknela w miejscu, moze za jakis miesiac odzyskam PC w swoje wladanie, moze wtedy...

Pozdrawiam i znikam!

04.02.2003
14:02
[58]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam wszystkich
Co tu takie dzisiaj pustki?:)
- grjgori- --> Dzięki za wyjaśnienia - bardzo mi się przydadzą. A z tymi elementami graficznymi to mnie zmartwiłeś:-( A czy wstawienie ukrytego wejścia (takiego jak np. przy wejściu do lochów z wamprami w ruinach mostu Firewine) też będzie wymagało gry od począku? Wybacz że tak Cię męczę ale ma to wpływ na planowany scenariusz - bo jeśli się okaże że nie to wtedy chyba będę musiał pisać Mda pod grę od początku co umozliwi mi diodanie więcej elementów. Tylko komu będzie się chciało grać w Bg któryś raz z rzędu?
Zawisza Czarny ---> to może byśmy połączyli wysiłki co do tworzenia itemów? A stron, o które pyałeś nie znam niestety.
Hathor --> Może połączylibysmy nasze Mody - byłby on większy i osłodziłby graczom konieczność grania od początku:)?

04.02.2003
14:06
[59]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

sakhar --> Ja z chęcią zagram w BG1 któryś raz z rzędu... możemy oczywiście połączyć siły... tylko musisz złożyć oficjalne zamówienie na broń... póki mam ferie, zrobię więcej... :)

04.02.2003
14:15
[60]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zawisza Czarny ---> Dzięki za chęci. Jak tylko mniej więcej rozrysuję sobie lokacje i scenariusz i okreslę wrogów to wyslę Ci specyfikację porządanych przeze mnie broni wraz z opisami i historią (a ile pobierzesz ode mnie złota za ich zrobienie:)?

04.02.2003
14:22
[61]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

sakhar --> 1/3 wartości przedmiotu... opisów tudzież historii mogę powymyślać kilka sam, jeśli zgubiłbyś gdzieś wenę... :))

04.02.2003
14:25
[62]

sakhar [ Animus Mundi ]

Jak tak dużo osób deklaruje pomoc, to może nam wyjść całkiem wypasiony Mod hehehe:) Ale myslę że będzie on już chyba ostanim do BG1;-(

04.02.2003
14:29
[63]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zawisza Czarny --> z wenną to nie taki problem (ale wszystkie pomysły na opisy mile widziane), gorzej z umiejętnościami by to zrealizować - im dłużej się zastanawiam co chcę zrobić to tym bardziej jestem przerazony czy podołam zadaniu (gówno umiem a porywam się no takie coś:) A co 1/3 wartości to nie ma problemu:) (może być w ratach:)?

04.02.2003
14:49
[64]

-grjgori- [ Konsul ]

sakhar --> Jakiekolwiek zmiany w grafice obszaru, pojawieniu się nowych elementów będą raczej wymagały rozpoczęcia gry od nowa. chyba że będzie mozliwość dodania tego za pomocą skryptów. Mógłbyś jednak poprostu umiećić gdzieś jakąś osobę ktora przeproadza gracza do nowych obszarów tak jak bylo to zrobione z Trials of Luremaster.

04.02.2003
15:02
[65]

Carrignarone [ Konsul ]

Krees ---> O butelce to ja wiem, ale jedna z syren chce winogron, a nie wina. Poza tym Aurelinus to kiedyś podpowiadał chyba Earinie i mówił, że "winogrona rosną na drzewach". Objechałem kursorem chyba wszystkie drzewa na wyspie i nic. A myślałem, że może po wykonaniu wszystkich zadań jest coś jeszcze.
Ok, to na razie. Znikam.
.

04.02.2003
15:11
[66]

sakhar [ Animus Mundi ]

-grjgori- ---> Niech to piekło pochłonie! Niedobrze, będę sobie w związku z tym przemyśleć jeszcze raz ogólny design oraz liczbę i umiejscowienie lokacji. Może się bowiem w takim wypadku okazać że faktycznie będzie rozsądniej pisać Moda pod granie od nowa w BG1(a tak tego cholera chciałem uniknąć:)

04.02.2003
15:19
[67]

Krees [ Generaďż˝ ]

Carrignarone ---> Niestety, winogron też nie znalazłem...

04.02.2003
16:13
[68]

Krees [ Generaďż˝ ]

Próbowałem wczoraj zagrać od nowa druidem (całkiem fajne statystyki udało mi się wyrzucić-suma punktów 92!), ale szybko mi się znudzilo...
Chyba poczekam na Wasze mody...lub moda...:))

04.02.2003
16:36
[69]

sakhar [ Animus Mundi ]

Krees --> to sobie niestety trochę poczekasz:) Od pomysłu do realizacji droga daleka i pełna męki:) Ale cóż, zobaczymy...

04.02.2003
17:33
[70]

sakhar [ Animus Mundi ]

Czy zostałem tu już tylko ja? Snif, snif ...:)

04.02.2003
20:08
[71]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Sakhar --> Czemu nie!? Tylko bedzie problem z mapa - nie da sie jej "wyzej" pociagnac, by nie wywalala gry - to wiem od Aurelinusa. Jest rozciagnieta na maxa.

Problem2 - klopot z wrzuceniem NPC (BN sa latwi do umieszczenia). Moja NPC jest juz w Baldur.ini, a i tak nie moze opuscic planszy (AR5500). Generalnie Baldur1 jest oporny na zmiany, ciezko wladowac nowe potwory itp. Jednak TeamBG zdolalo wpakowac kilku NPC, wiec i nam powinno sie udac.

Ja na razie mam pomysl na 2 postacie (Kleo mogles poznac w starszych watkach tego tematu). Moglby to byc 1 z wiekszych watkow dodatku. Ale na razie, poki co nie mam dostepu do swojego PC, jak za 2-3 tygodnie bede miec PC spowrotem, to bede musiala kontynuowac magisterke, ale w kwietniu juz powinno byc luzniej. Tak czy inaczej, chce sie za to zabrac niedlugo - za 3 tygodnie moze?

Co do dialogow - trzeba je tak napisac, by nie odnosily sie do konkretnej plci, poza sytuacjami, gdzie akcja tego wymaga - i bedzie OK ;)

05.02.2003
10:40
[72]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sakhar ---> Bardzo intensywnie rozmyślam nad pomysłami do nowego modu. Oto moja idea nr 2:

Niezależnie od nowych dużych questów rozgrywających się częściowo na nowych obszarach gry zrobionych przez Ciebie i Hathor, które stanowiłyby popis autorski, fajnie by było urozmaicić dotychczasowe obszary.

W orginalnym BG1+TotSC questy są proste do znalezienia. Jeśli się obejdzie jakiś obszar dokładnie (może poza Wrotami Baldura – tam powiązania są bardziej skomplikowane), to obszar pozostaje pusty bez atrakcji do końca gry. A mnie się marzy świat gry, w którym można „żyć” przez długi czas, a nie tylko przejść i pozaliczać wszystko.

Dlatego porozrzucałbym na istniejących obszarach proste niepowiązane przygody i postacie do porozmawiania, które pojawiałyby się:
- tylko w określonych porach doby,
- po ukończeniu dalszych rozdziałów, a nie od razu,
- questy łańcuszkowe, czyli po wykonaniu jednego dopiero pojawiałaby się możliwość wykonania następnego i tak kilka razy, z restrykcjami j/w i czasowymi można by je ciągnąć miesiącami,
- questy cykliczne, czyli zadanie odnawiałoby się po jego wykonaniu i upływie określonego czasu.
- questy umożliwiające zabawienie się w uprawianie zawodu handlarza, uzdrowiciela, wojownika do wynajęcia itp.
- wreszcie (chyba to możliwe technicznie) wprowadzenie losowych questów przy przechodzeniu na inną planszę na wzór random encounters z Fallout’a. Część z nich można by odnieść do aktualnych wydarzeń, np. spotykamy szalonego druida Łapiducha, który mówi o genialnym pomyśle zreformowania sztuki uzdrawiania, oferuje lecznicze mikstury za 1zł, które okazują się trujące, po czym znika. Pole do popisu dla tekściarzy o zacięciu kabaretowym.

W ten sposób gracz nigdy nie miałby pewności, że poznał całą grę do końca. Dużą część tych elementów można by też wprowadzić bez konieczności rozpoczynania gry od nowa.

05.02.2003
11:52
[73]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Ja się na to piszę, choć BG 1 będzie już przypominać bardziej Baldur's Gate 2 - ale to powinno dodać uroku.
I wartoby dodać jakieś słynne postacie z Zapomnianych Krain... nie tylko Drizzta i Elminstera... i Vola...

05.02.2003
12:04
[74]

sakhar [ Animus Mundi ]

Hathor ---> fajnie, że się zgadzasz:) Co do 3-ech tygodni, to wydaje mi się że to jest okres w czasie którego dogramy wszystkie szczegóły i scenariusz - więc nie ma problemu.
Zed Nocear ---> zgadzam się z twoimi sugestiami, tyle tylko że przy takim stopniu skomplikowania przydałaby się jakaś pomoc (może Ty:)? - ja będę miał już dostateczną zagrychę z momi pomysłami:) A tak ogólnie, to intensywnie myślę nad fabułą stanowiącą jakąś całość a nie tylko oderwane questy (takie będą tylko dwa - jedno z piratami - zaczynająca się w latarni na północ od twierdzy gnoli oraz akcja w kanałach pod Wrotami -> oglądaliście Vidocq?:) Nie wiem tylko jak umiejscowić ją w czasie - czy zacząć ją po walce z kultystami Czarnej Ręki - i oprzeć fabułę na zagrożeniu ze strony utajonych magów z Thay (wstęp byłby taki mnie węcej - Uwaga wszystkich mieszkańców Wybrzeża Mieczy zwrócona była w stonę wydarzeń w których centrum znajdowała się tajemnicza organizacja Żelazy Tron i jej niejasne działania. Lecz w cieniu tych wydarzeń, korzystając z zamieszania pojawiła się jeszcze większe zagrożenie, o wiele bardziej złowieszcze i mroczne tym bardziej iż nikt nie spodziewał się z jakiej nadejdzie strony. itd:), czy też umiejscowić ją po walce ze Sarevokiem. Czekam na opinie.

05.02.2003
12:09
[75]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zawisza Czarny ---> Witamy zatem na pokładzie. A co do postaci z Zapomnianych Krain, to miałbyś jakieś sugestie?

05.02.2003
12:20
[76]

sakhar [ Animus Mundi ]

Hathor ---> Przypomniałem sobie właśnie, że Twoja Kleo pochodzi z Thay, więc mogałby się wpisywć w moją fabułę jako postać wprowadzająca. Co o tym sądzisz?

05.02.2003
12:44
[77]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

sakhar -->

Na pewno siedem sióstr [ lub którąś z nich ]:
- Alustiriel
- Dove Falconhand
- Storm Silverhand
- Laeral Silverhand
- Simbul [ Alassra Silverhand ]
- Qilue Veladorn
- Sylune [ ale ona już nie żyje ]

Skoro mamy Laeral, to powinien być i też jej mężuś - Khelben "Czarnokij" Aransun.
Do przyjaciół Drizzta należą:
- Bruenor Battlehammer
- Cattie-Brie
- Wulfgar
- Regis
- Guenhwyvar [ pantera ]

Na razie to... później może więcej jeśliś chętny... :)))


05.02.2003
13:05
[78]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zawisza Czarny --> mów mi więcej:) Jak będziesz miał koncepcję gdzie i w jakim kontekście je ulokować, to dawaj (tym bardziej, że ja nie specjalnie się nie orientuję w tych klimatach kto zacz:).

05.02.2003
13:21
[79]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

sakhar -->

Z tym, że ja nie za bardzo orientuję się w dodatku Aurelinusa [ jak te wszystkie mapki wylądają ] jak i nie wiem jak to ma wyglądać u Ciebie... jednak jeśli miałoby być tak jak mówiłeś [ " Uwaga wszystkich mieszkańców Wybrzeża Mieczy zwrócona była w stonę wydarzeń w których centrum znajdowała się tajemnicza organizacja Żelazy Tron i jej niejasne działania. Lecz w cieniu tych wydarzeń, korzystając z zamieszania pojawiła się jeszcze większe zagrożenie, o wiele bardziej złowieszcze i mroczne tym bardziej iż nikt nie spodziewał się z jakiej nadejdzie strony. " ] to Khelben mógłby pełnić rolę przewodnika dającego nam rozkazy, a już przed jakąś finałową walką [ jeśli taka będzie ] odpowiednio wspomóc drużynkę. Tylko trzeba by też wstawić maga w taki sposób [ głównie dialogi ], żeby on miał w tym jakiś korzyść. [ można wymyśleć historię o bandytach co to skrzwydzili tudzież porwali Laeral Silverhand... a on leń wynajmuje drużynę gotową spełnić jego zadania itd. ]. Mniej więcej tak to u mnie wygląda... a jeśli chcesz wiedzieć nieco więcej na temat sióstr, to mogę wysłać Ci plik zawierających owe informacje.

05.02.2003
13:34
[80]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Krees -->

Zupełnie zapomniałem odpowiedzieć na Twoje pytanie - czy Garrick i Skie są wartościowi?
Jeśli chodzi o panią złodziejkę, to ciężko mi jest cośkolwiek powiedzieć, gdyż gram z nią od zaledwie 20 h gry czasu nierzeczywistego... :)) Choć nie wydaje mi się, żeby byłą słabsza od Imoen. I fajny portret ma.

Garrick - może w BG 2 nie przydałby się tak bardzo jak BG 1, ale tu pasuje znakomicie - identyfikuje przedmioty, magiem jest [ w tym momencie ] niewiele gorszym od Quayla, a może i nawet lepszym. Poza tym czasami przydaje się w walce. No i jeszcze jego Bardzia Pieśń. Czyli przydatna postać.

05.02.2003
13:34
[81]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Krees -->

Zupełnie zapomniałem odpowiedzieć na Twoje pytanie - czy Garrick i Skie są wartościowi?
Jeśli chodzi o panią złodziejkę, to ciężko mi jest cośkolwiek powiedzieć, gdyż gram z nią od zaledwie 20 h gry czasu nierzeczywistego... :)) Choć nie wydaje mi się, żeby byłą słabsza od Imoen. I fajny portret ma.

Garrick - może w BG 2 nie przydałby się tak bardzo jak BG 1, ale tu pasuje znakomicie - identyfikuje przedmioty, magiem jest [ w tym momencie ] niewiele gorszym od Quayla, a może i nawet lepszym. Poza tym czasami przydaje się w walce. No i jeszcze jego Bardzia Pieśń. Czyli przydatna postać.

05.02.2003
13:38
smile
[82]

Bogas [ Senator ]

O kolejny dodatek się szykuje to dobrze:) Czy moglibyście podać adres skąd można ściągnąć najnowszy patch do modu Aurelinusa?

05.02.2003
13:40
[83]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zawisz Czarny --> jakbyś mógł, to chętnie:) Nie przejmuj się , ja też nie skończyłem dodatku:) A co do postacie o których wpomniałeś to coś można byłoby wymiślić - tylko muszę o nich wiedzieć trochę więcej.

05.02.2003
14:40
[84]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Sorka za dubla....

sakhar --> Zaraz wyślę owe siostry....

05.02.2003
14:46
smile
[85]

Bogas [ Senator ]

Nie potrzebujecie kogoś do pomocy przy dodatku? Mógłbym pisac historie przedmiotów.

05.02.2003
14:53
[86]

sakhar [ Animus Mundi ]

Bogas --> patche już do Ciebie poszły na maila. A co pomocy do jeszcze trochę na to za wcześnie - jak ustalimy szczególy to wtedy dokonamy podziału obowiązków. Ale dzięki za chęci.:)

05.02.2003
15:20
[87]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

sakhar ---> Oczywiście postaram się sam zrealizować tą część moda, która jest mojego pomysłu, choć i konkretna pomoc też mile widziana. Trzeba tylko dokładnie notować, co się zmienia, aby nie było problemu ze zlepieniem plików części moda od różnych osób, gdy Ty i ja dokonujemy modyfikacji w tym samym pliku. Podobny problem może wystąpić przy integracji patchy. Najlepiej ustalić na jakiej wersji BG1 (z jakimi dodatkami i patchami już istniejącymi) budować ten nowy mod. Zamierzam jeszcze szybko dopasować łatki Baldurdascha do NTotSC - góra 2 tygodnie. I trzeba z góry poprzydzielać zakres numerów srefów w Dialog.TLK poszczególnym osobom, bo jak się potem będą nakładać, to dojdzie niepotrzebny kawał głupiej roboty.

Najbardziej cieszę się na te random encounters w BG1 i od nich bym zaczął.

Zawisza Czarny ---> Tu prośba do Ciebie o pomoc, bo będę potrzebował nie tylko porad w sprawach technicznych, ale przede wszystkim kogoś dobrze orientującego się w realiach Forgotten Realms. Ja prócz BG1, BG2, IWD1 i jednej książki dołączonej do 1szego wydania BG1 niczego nie znam. Gdybyś zechciał, to może najpierw wspólnie ułożylibyśmy scenariusze do tych random encounters. Na ciebie liczę co do z udziału osób ze świata FR. Potem ja już bym się zajął ich realizacją techniczną.

05.02.2003
15:29
[88]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zawisza Czarny ---> Doszło, dzięki.

05.02.2003
15:34
[89]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Zed Nocear --> Tylko kiedy i jak zacząć? Na forum ciężko nam będzie układać owe scenariusze. Podbnie z mailem. Chyba, że to jedyne wyjście. Najlepiej byłoby gdybyś miał GG [jeśli nie masz] lub coś podobnego.

sakhar --> Doszedł już pliczek??

05.02.2003
15:47
[90]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zed Noceaer, Zawisza Czarny ---> Mam pytanie: odpalam IDU czy WieDU, nastepuje analiza i podaje mi ostatniego sringa wolnego - pokazuje się okno do wpisywania. I czy w tym momencie mogę już zacząć pisać dialogi i skrypty akcji, podając póżniej tego sringa do pliku danej postaci czy też działa to jakoś inaczej:)?

05.02.2003
15:53
[91]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Zawisza Czarny ---> Kiedyś miałem GG, ale go nie używam. Paplanina o niczym mi nie odpowiadała. Ale na nasz użytek zainstaluję go na nowo. Może na początek dajmy sobie tydzień czasu na wymyślenie czegoś ciekawego. Potem to sobie prześlemy mailem do sprawdzenia. A w jaki sposób uzgodnimy finalną wersję, to się jeszcze pomyśli. Może i przez GG.

05.02.2003
16:13
[92]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

sakhar --> W te klocki póki co jestem zielony, więc raczej Ci nie pomogę...

Zed Nocear --> Właśnie mam w głowie zalążki questu. Jednak, aby go zrealizować, należałoby prznieść pewnego potwora zwanego Barghestem z Icewind Dale'a 2. To chyba da się zrobić co? Druga sprawa to rozciągnięcie mapy. Z tego co mi wiadomo pionowo mapy rozciągnąć już się nie da. Więc jak to będzie? Poziomo rozciągnięta? [ jeśli da radę ] To miałoby duży wpływ na rodzaj questów. I jeszcze - czy macie wraz z sakharem zamiar " wstawić " jakieś miasto? Coś czuję, że najpierw trza opracować plan "zagospodarowania terenu", że tak powiem.

Wieczorem przestudiuję kurs Aurelinusa i popytam trochę grjgori'ego. Wtedy będę wiedział nieco więcej.

05.02.2003
16:23
[93]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zawisza Czarny --> Jak pisałem wcześniej planuję nastepujące lokacje - w wieży latarni na północ od twierdzy gnoli pojawi sie przejście do siedziby piratów z której przejdzimy do innych lochów/lub na jakąś wysepkę (coś jak wyspa piratów w BG2:), potem nowe bajery w kanałach pod Wrotami Baldura. A oprócz tego myślę nad trzema lokacjami związanymi z główną fabułą - żadnych miast nie planuję, chociaż może jak się rozbujam to jakąś wioseczkę na granicy z Amnem może sklecę - ale zobaczymy.
Ja mam zainstalowanego BG1 + OzWM +NTotsc + DSotsc.

05.02.2003
16:42
[94]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

sakhar --> Gdzie umiejscowiłbyś te trzy lokacje... i czy Ci piraci mają być tym zagrożeniem... hmm... może to nie jest rozmowa na forum... może lepiej nie psuć niespodzianki tym, co chcieli bawić się z Twoim modem... :))
Choć chciałbym poznać odpowiedź na to pytanko...

05.02.2003
16:54
[95]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zed Nocear --> Nie, to nie piraci, tylko jak pisałem wcześniej Magowie z Thay - myslę że dobrze by się to komponowało z walką z kultystami Czarnej Ręki jako wstępem. Co do umiejscowienia to potrzebuję czyjąś mapę z ukonczoną grą - ja nie skończyłem, więc nie wiem gdzie jest wolne miejsce:)

05.02.2003
17:29
[96]

sakhar [ Animus Mundi ]

Mam prośbę - czy ktoś mógłby mi przysłać jakiegoś końcowego save z BG2. Moje szlag trafił a chciałbym sobie pooglądać mapki w celu ich ewentualnego ich późniejszego wykorzystania do Moda. Z góry dzieki.

05.02.2003
17:47
[97]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sakhar ---> Mogę ci podesłać SAVE'a z odsłoniętymi wszystkimi lokacjami, ale to dopiero jutro wieczorem. Tak się składa, że albo mam nieograniczony dostęp do internetu w pracy, albo do BG w domu. Możesz też obejrzeć wszystkie obszary przy pomocy narzędzia IETME. Jest jeszcze sporo miejsca na północ od Wrót Baldura, na terenie mapy dołożonym przez Aurelinusa. W razie czego można też dotychczasowe lokacje trochę poprzesuwać, by zmieścić nowy. A trudno będzie wsadzić 3 nowe obszary obok siebie na południe od Wrót Baldura. Zresztą sam ocenisz, jak zobaczysz kompletną mapę.

05.02.2003
17:49
[98]

-grjgori- [ Konsul ]

sakhar --> Zamiast IDU używałbym IDW, jest to nowsza wersja IDU, zmieniona całkowicie, umożliwia pracowanie na kilku dialogach jednocześnie co było niedogodnością w przypadku IDU. Ściągnąć ten program można ze strony twórcy Theo<link znajduje się na stronie głównej TeamBG na samym dole, po naciśnięciu imienia Theo>.

Zaś co się tyczy twojego probllemu, to nie za bardzo rozumiem co mówisz. IDU jest programem z GUIem, po uruchomieniu pojawia się puste okno, w którym tworzymy nasz plik dialogowy. Zmiany do pliku TLK wprowadzone są dopiero po zapisaniu.

WeiDU jest zaś jedynie kompilatorem. W tym przypadku dialogi tworzymy w pliku z rozszerzeniem '*.D' często też są w tym przypadku wykorzystywane pliki TRA, które znacznie ułatwiaja tłumacznie dodatków stworzonych z pomocą WeidU. W tym wypadku nie wiem kiedy jest dokładnie wprowadzana zmiana do pliku TLK, gdyż nigdy sie tym nie zajmowałem, Myślę jednak że następuje to dopiero po zainstalowaniu(skompliowaniu?) wszystkiego.

Note: Przy tworzeniu dodatków i zajmowaniu sie edycja dialogow, najlepiej zrobić kopie zapsaowe plików Dialog.TLK, DialogF.TLK, Chitin.KEY oraz folderu Override

05.02.2003
18:11
[99]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sakhar ---> Co do IDU czy WeiDU to nie mam praktycznego doświadczenia , ale z tego co piszesz i co znam na razie teoretycznie, to one zakładają nowy ciąg tekstu (nie wiem czy to się nazywa srref czy sring), bezpośrednio modyfikując Dialog.TLK w Twojej zainstalowanej grze. I nie uzyskasz poprawnych polskich liter. Poza tym będzie oczywiście działać u ciebie, ale program przydziela arbitralnie numery ciągów tekstu i się na koniec pogubisz, które teksty są wpisane przez ciebie. Lepiej ustalić kto chce brać udział w pisaniu moda i przydzielić każdej osobie odpowiednie wolne zakresy numerów ciągów tekstu do zapełniania. Do wpisywania tekstów najlepiej użyć BG2TLKutility (czy jakoś tak). Potem takie teksty będzie łatwo połączyć w BG2TLKutility w jeden Dialog.TLK. Inaczej nie będzie współpracy.

Jeśli ktoś z doświadczonych ma jakieś uwagi/porady do tematu edycji Dialog.TLK, to bardzo proszę, bo ważne, aby te ustalenia poczynić na samym początku.

05.02.2003
18:22
[100]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Zawisza Czarny ---> Czytając różne forum, spotkałem się ze stwierdzeniem, że BG1 jest oporna na wrowadzanie nowych animacji. A IWD2 jest już dość mocno zmodyfikowana. Bezpieczniej przeszczepiać elementy z IWD1 (podobno najlepiej) lub BG2 (już więcej komplikacji). Oczywiście praktyka zadecyduje o wszystkim, ale ja nie mam IWD2. Może da się znaleźć coś zastępczego.

Czy mówisz o queście do pomysłu Sakhara czy moich losowych spotkań? Bo każdy z nas chce zrobić dziełko o zupełnie innej idei i charakterze.

Wątpię, aby mapę do BG1 można było rozciągać w poziomie, bo gra nie daje możliwości przewijania mapy w poziomie.

05.02.2003
18:39
[101]

sakhar [ Animus Mundi ]

grjgori ---> wybacz moje nie całkiem mądre pytania ale wszędzie w tutorialach jest napisane o budowie skryptów a nie jak korzystać z narzędzi i co one powodują. A co do to IDW, to juz sobie ściągnęłem.
Zed Nocear ---> Ja napisałem o moich zamierzeniach ale chciałbym aby to było nasze wspólne dzieło:) Dlatego dobrze by było abyś Ty oraz Zawisza Czarny napisali jak Wy to widzicie i czzego oczekujecie. Wtedy będzie można pomysleć co można zrobić żeby wszystko się trzymało kupy. Jednakże sądze, że pewną myslą przewodnią jest stworzenie Moda którego fabuła będzie posiadała jakąś główną intrygę a nie tylko kilka oderwanych od siebie questów (co rzecz jasna nie wyklucza realizacji Twoich pomysłów wyszczególnionych w poście z godz. 10.40) Moje koncepcje nie są naturalnie ostateczne i moga być zmodyfikowane zgodnie z Waszymi sugestiami lub by były z nimi zgodne.

05.02.2003
18:42
[102]

Krees [ Generaďż˝ ]

Zawisza Czarny --->Dzięki za odpowiedź.
W mojej drużynie rolę barda przydzieliłem Keirii Silverstring (7 lev. w momencie przyłączenia i lepsze statystyki od Garricka-poza tym ma śliczny avatar).
Testowałem też Safanę jako złodziejkę i muszę powiedzieć, że umiejętnościami złodziejskimi Imoen nie ustępuje, a jaki ma zmysłowy głos...:)).
Wymieniłem ją jednak na gnoma złodzieja/iluzjonistę Skeezera Lumpkina VI- jest świetny!

Zawisza Czarny, Zed Nocear, Sakhar ---> Na północ od Wrót zmieści się jeszcze kilka lokacji, a poza tym zawsze można wprowadzić postać przenoszącą akcje na lokację niewidoczną na mapie ogólnej-tak, jak to było w OzWM z Wyspą Wilkołaków czy Lodową Wyspą.

05.02.2003
18:46
[103]

Krees [ Generaďż˝ ]

Lista odkrytych przeze mnie lokacji:
1. Północne Wybrzeże,
2. Północny Las,
3. Pola Umarłych
4. Las Umarłych,
5. Północna Cytadela,
6. Świątynia Czarnej Dłoni,
7. Las Zagubionych Dusz,
8. Las Ostrych Kłów (1),
9. Las Ostrych Kłów (2),
10. Cytadela Daerthmaca,
11. Samotna Dolina,
12. Wyspa Salamander,
13. Wyspa Syren :).

05.02.2003
18:48
[104]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zed Nocear ---> Aha, fajnie gdyby ten save obejmował również ToB (ale mam wymagania:)). Dobra, do jutra, lecę do domu - ile k**** można siedzieć w pracy:)!

05.02.2003
18:56
[105]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sakhar ---> Chodziło mi o szczegółową instalację ze wszystkimi drobiazgami.

Proponuję następująco. Instalacja podstawowa:
1/ BG1
2/ OzWM
3/ BG1+TotSC patch 5512 International
4/ Baldur's Gate DirectX 8 Patch International
5/ NTotSC+DSotSC Aurelinusa
Tego nie da się już uprościć.

Patche które można by zintegrować z modem (ew. po zgodzie autorów)
- patch 4A do NTotSC
- patch BGmusic (*.mus)
- patch lvl50forBG1
- mój patch poprawiający estetykę mapy NTotSC (serdeczne dzięki, Krees)
- łatki Baldurdasha dostosowane do NTotSC (zrobię wkrótce)
Inne mam w planach, ale nieprędki powstaną.

05.02.2003
18:59
[106]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zawisza Czarny ---> otrzymałem save'a - dzięki:)! Wnoszę z maila że nie obejmuje on ToB. Trudno:-(

05.02.2003
19:02
[107]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zed Nocear --> nigdy nie istalowałem patcha 5512 oraz Baldur's Gate DirectX 8.0 - sądziłem że to już jest w dodatku Aurelinusa - Uuppss:) Dzisiaj sobie to zainstaluje:)

05.02.2003
19:11
[108]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sakhar ---> One muszą być zainstalowane przed dodatkiem Aurelinusa. Ale chyba to wiesz. Przeczytaj też readme.txt do dodatku Aurelinusa. Coś tam o tym jest.

05.02.2003
20:22
smile
[109]

Krees [ Generaďż˝ ]

Mam prośbę-czy ktoś mógłby mi przesłać mailem oba patche?
Mam na myśli [5512 International B] i Baldur`s Gate DirectX - Patch International

Please ???

05.02.2003
20:45
smile
[110]

Bogas [ Senator ]

A kiedy ustalicie szczegóły?:)
Znam się D&D i Forgotten Realms dość dobrze więc mógłbym pomóc.

05.02.2003
20:45
[111]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Krees ---> Są za duże na przesłanie mailem - razem z 7 MB. Ale znajdziesz je np. tutaj:

www.fileplanet.com,
dział Home / Gaming / RPG / Traditional / Baldur's Gate Series / Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast / Patches

Przy okazji najnowsza wersja to 5521

Zaraz sam ściągnę, co nowego daje.

05.02.2003
20:51
smile
[112]

Krees [ Generaďż˝ ]

Zed Nocear ---> O, to kiepściutko, bo ja nie mam dostępu do netu z własnego kompa, tylko z terminala Linuxowskiego na uczelni i nie będę miał jak tego przenieść do domu :(.
A żadnych własnych programów na własną rękę nam instalować nie wolno :(-więc odpada nawet podzielenie pliku i złożenie w domciu...

05.02.2003
23:35
[113]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

sakhar --> Myślałem, że chcesz zobaczył mapę Amnu. Skoro jednak interesują Cię obszary na południe, to jeśli chcesz, mogę wysłać save'y z końca ToB-a.

Zed Nocear --> Przy okazji, co dawała starsza wersja patcha o któym mówisz?

06.02.2003
00:03
smile
[114]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

OK, to bedzie mega post, nie mam mozliwosci wpadac tu co chwila :)

Bogas --> Patch 4A do NTotSC jest na mojej stronie, link w profilu.

Grjgori --> Dobra rada, wiem cos o ponownych instalacjach BG+TotSC ;) koniecznie trzeba robic kopie wymienionych plikow!

Sakhar --> Kleo jest z Thay, ale dziala sama.... tzn. ma jakies znajomosci, ale nie moge zdradzic ;) Musiesz mi podeslac ogolny zamysl, jak stworzysz scenariusz. Bo, przypomne, Kleo to postac moja i Timiri - Timiri wymyslila jej historie, musialabym sie skonsultowac. Na pewno w tym wszystkim Kleo bedzie miala wlasny interes, ale moze przybyc na Wybrzeze Mieczy z reszta magow :)
Co do mapek - sciagnij NearInfinity, tam sa MOSy zawierajace wszystkie mapki i inne ciekawostki, nie potrzebujesz save. NI to rowniez dostep do animacji, dzwiekow, portretow itd. Polecam, obejrzysz zasoby wszystkich gier IE.

Dialogi. Ja uzywalam IDU - prosty (szczegolnie po radach Grjgori'ego), ale trzeba czesto zapisywac, bo sie wiesza i po robocie. String i stref jest opisany w kursie Aurelinusa - nie pamietam teraz, jaka jest roznica ;) Polskie czcionki, za rada Aurelinusa, wyszukiwalam ogladajac pierwsze 100 wypowiedzi z dialog.tlk - polskim fontom odpowiadaja dziwaczne znaki, nalezy je wyszukac i podmienic w notatniku, a zaczac trzeba chyba od podmiany "ń", bo "ń" jest jednym z owych znakow odpowiadajacych polskim fontom. Znalazlam wszystkie chyba odpowiedniki, procz "ź" i krtorejs duzej litery. Ale oczywiscie, nie zapisalam, co jest czym zastapione, musicie poszukac...

Zed Nocear --> ja tez poprosze o plik na temat siostr, costam wiem o Khelbenie Czarnokiju, ale glownie z opowiadan, a to niewiele... Rowniez dokladniejsze informacje na temat tez Thay by sie przydaly.

Zawisza Czarny --> Poki co, nie da sie wprowadzic nowej animacji potworow do BG1, jedyny znany mi sposob to zastapioenie istniejacej animacji - i nie ja to wymyslilam. Ale jesli przeanalizujecie DSotSC to moze odkryjecie, w jaki sposob dolozyli NPC i potwory - jesli takie dodali. (Z tego co wiem, ich smok to zielona wywerna...)
Poza tym dolozenie potwora bedzie wymagalo zmiany nazw kazdego BAMu animacji - kilka do ataku, czary, chodzenie itd. zwykle - na odpowiadajace nazwom BAMow z BG1.
Co do miast, to zamierzam zrobic nowe obszary (mapy obszarow), ale to dopiero, jak opanuje narzedzia. I nie zamierzam sie straszliwie spieszyc.

Jak odzyskam PC moge zainstalowac BG1+TotSC+NtotSC.

Przypominam o ograniczeniach mapy - jesli chcemy rozszerzyc NTotSC, to nie ma miejsca na mapie, a nie mozna jej rozciagnac, co najwyzej zagescic lokacje. Plusy podlaczenia sie do NTotSC to wiecej czarow, przedmiotow, salamandry z IwD, drowy rzucajace ognie faerie itd. Minus to wlasnie brak miejsca na mapie, poza tym, mozemy zepsuc cos, co dziala...

Mozna zlozyc 3 mody w 1, ale wezcie pod uwage, ze im wiecej zmian - nowych obszarow (MOSy, TILe), nowe dzwieki, portrety,BMP - tym wiecej danych do pobrania z sieci. Im wiekszy mod, tym mniej osob bedzie moglo go sciagnac - modem z gory odpada... Najlepiej, by mozna bylo sciagnac 3 czesci calosci, dzialajace zarowno razem, jak i oddzielnie - tylko nie wiem czy jest to mozliwe. I dzialajace zarowno z TotSC, jak i NTotSC.

Moje postacie, to Kleo - Nekromantka z Thay; prawdopodobnie De Votill - bard zawadiaka, do tego ktostam jeszcze - ale nie znane postacie z FR. Rozmawiaja z BNami - jak NPC z BG2. Mozna przysposobic Drizzta do czasowego przylaczenia sie do druzyny - ale bez dostepu do plecaka ;> Tylko, jak mowilam, beda problemy z wprowadzeniem NPC. Chyba, ze rozgryziecie te sprawe.

Zamierzam umiescic troche informacji na www, jak juz cos konkretnego powstanie, co Wy na to?

BTW - nie mozemy wszystkiego omawiac na forum - co za przyjemnosc grac w cos, co sie juz zna z forum!? Aurelinus chyba nie opowiadal dokladnie, jakiego moda robi ;) Do szczegolow polecam korzystanie z poczty elektronicznej :)

06.02.2003
00:08
[115]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Ptch 4A do NTotSC zawiera w sobie wszystkie poprzednie patch'e, to tak gwoli przypomnienia.

06.02.2003
00:14
[116]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Zawisza Czarny ---> Oto fragment tekstu z readme_patch.txt

Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast (tm)
Release Version 1.3.5521

X. Changes in Version 1.3.5521

This version is updated for DirectX 8 and addresses the problem of not being able to play a TCP game if you have DirectX 7 installed.

X. Problems that we have addressed in Version 5512

Global Variable Bug: It was possible in Tales of the Sword Coast to run out of Global Variables. This would cause many problems including the failure of sub-plots and multiple spawns of NPCs.

Sound Volume Reset: Occasionally the sound volume would reset to full volume which could be adjusted, but was not what we had wanted when we shipped.

The Bard Song and Turn Undead modes are now exclusive with other actions. Prior to this, you could use these skills and do other things (like attack) while they were active. This has been addressed.

The reset of Thieving skills for Bards and Rangers has been fixed.

The price on the Horn of Kazgaroth was fixed. It will now be worth more than 1 Gold Piece, as it should be.

Killing Karoug before transformation no longer breaks the Balduran's Island subplots. This would cause the plot to be unfinishable.

Various spelling and grammar changes to ingame text.

The Demonknight can only exist once. Previously re-visiting Durlag's Tower would cause him to reappear and kill Ike. Now he will stay dead.

Multiplayer stability has been increased.

The Soultaker is correctly marked as a weapon not a quick item. This prevents an item duplication bug.

The graphics on spell scrolls have been resized to fit properly on the page.

The color on the Full Shield +2 fixed. It looks pretty again.

A general price increase of new items has been implemented to reflect their higher value.

06.02.2003
00:19
[117]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Hathor --> Co do ogłaszania wszystkiego na forum, to się zgadzam i już nawet gdzieś wyżej to pisałem.
Rozumiem, że Ty też chcesz plik o siostrzyczkach... nie ma sprawy...

06.02.2003
00:20
[118]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sakhar, Hathor ---> To jakieś nieporozumienie. Nie ja się chwaliłem znajomością postaci z FR, tylko Zawisza Czarny.

06.02.2003
00:22
smile
[119]

Bogas [ Senator ]

Zed Nocear- sakhar już mi przysłał patche na maila.

06.02.2003
00:31
[120]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zed No0cear --> sorry, wzielam info z postu Skhar'a ;)

06.02.2003
00:35
[121]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zed Nocear --> i przepraszam za przekrecenie nick'a :)

06.02.2003
00:37
[122]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Dobra, jutro wybywam na uczelnie (do innego miasta) i nie wiem, kiedy sie pojawie online. Pa!

06.02.2003
00:39
[123]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Zed Nocear --> Co do tego questu o którym pisałem wcześniej, to pasowałby on i do Twojej i do sakhara koncepcji, więc to chyba bez znaczenia...

Ja będę dopiero jutro wieczorem, ale za to będę miał dużo czasu na zastanowiem się nad różnymi sprawami...
Idę w kimono...
I przydałby się założyć kolejną cześć wąciora... :))

Hathor --> Tylko kogo przepraszasz?? ;))

06.02.2003
00:42
[124]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zawisza Czarny --> przepraszalam Zed'a za przekrecenie ksywki - zrobilam z niego Noooocear'a...

06.02.2003
00:45
[125]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zed Nocear --> Zapomniaolam, pomysl z mega patchem jest dobry - poprawki Baldurash'a, muza itd. Warto to zrobic przed dodatkiem i umiescic w dodatku lub jako patch dodatek poprzedzajacy (kolejnosc instalacji) w zaleznosci od tego, ile bedzie "wazyl".

No, to sie zastanowcie, czy robic modzik do NTotSC czy do TotSC. Do DSotSC nie ma co - za duzo bug'ow.

06.02.2003
01:07
[126]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Hathor ---> Ja obstawiam za modem kompatybilnym z NTotSC. Fan BG1 ściągnie sobie oba mody. Jeśli kogoś nie interesuje NTotSC, to raczej też nie ściągnie naszego. Nie ma sensu się cofać.

Wszystkie wymienione przeze mnie patche to razem niecały 1 MB, z tego poprawka mapy głównej to 800 kB, i będą stanowić ułamek "wagi" powstałego moda. Ponadto część plików zmieniających wygląd mapy głównej i tak musi być zawarta w modzie, jeżeli zostaną dodane nowe obszary gry. Więc sądzę, że oddzielny mega-patch będzie istotny tylko dla tych, co nie mają zamiaru ściągać nowego moda. A reszta będzie go mogła instalować razem z modem.

Idę spać, więc żegnam wszystkich.

06.02.2003
09:31
[127]

-grjgori- [ Konsul ]

Aleście się wszyscy rozpisali. Zapomnielioście też przez to o założeniu nowegowątku, ale co tam skoro doszliście do tylu wniosków.

A teraz moja uwaga co do tworzenia modu przez kilka osób, nie musicie jej sluchać jesli uznacie, że się z nia nie zgadzacie.
* Najpierw załóżcie sobie osobne forum gdzie tylk wy bedziecie mieli wstęp. W tym celu możecie założyć osobne forum lub na jakimś istniejącym forum stworyć sobie przestrzeń tylko dla wybranych (HIDDEN FORUM). Chodzi mi w tym przypadku bardziej o forum takie jakie ma Hathor, gdzie stworzenie ukrytego forum jest możliwe, a nie o takie jakim jest GOL. Dzęki temu będziecie mieli miejsce do prowadzenia dyskusji i zbyt wiele informacji o waszym dodatku nie ujrzy zbyt wcześnie światła dziennego, chyba że o to właśnie wam chodzi.
* Wybierzcie jedną osobę, która bedzie koordynowala cały projekt i składała wszystkie elementy w jedną spójną całość.
* Stwórzcie sobie jakigoś FTPa o ile macie taką możliwość, gdzie będziecie trzymać wszystkie najnowsze pliki. Dzięki temu każdy z was będzie miał wgląd w to co zostalo już zrobione i nie bedzie przypadkow że ktoś powiele swoją pracę lub nakłada na siebie elementy.
* Ostatnią rzeczą jest Dialog.TLK. Nie ma najmniejszego sensu wydzielanie każdemu odpowiedniego miejsca od tego StrRefa do tego. Może sie zdarzyć że ktoś napisze mniej i zostanie masa wolnego miejsca a z kolei inna osoba będzie miała dużo informacji i bedzie jej brakowało miejsca. Poźniej znoóssz trzeba by bylo dzielić StrRefy i utrudniałoby to wszytkim prace.
Zamiast takiego podziału niech każdy pisze to co może, a później wyeksportuje to do plików TBG a jeszcze lepiej IAP. A jeśli użwal WeiDU to będzie jeszcze lepiej bo nie trzeba będzie się bawić z eksportowaniem plików. Dzięki temu ikt nie bedzie miał jakiś ograniczeń w związku z tekstami a wszytko bedzie można złorzyć w spójną całość.

Mam nadzieję, że rozpatrzycie moje uwagi. Życzę wam powodzenia z tym modem. Jakbyście potrzebowali jakiejś drobnej pomocy to nie zapominajcie że nadal tu jestem.

06.02.2003
11:28
[128]

sakhar [ Animus Mundi ]

Dobra, jest nowy wątek:)

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.