GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Opłaca mi się kupić Geforca do liczenia fizyki?

09.10.2010
10:51
[1]

SilentFisher v2 [ ManWithNightVision ]

Opłaca mi się kupić Geforca do liczenia fizyki?

Witam, jestem posiadaczem Radeona 5870 Ultra Durable. Wyczytałem w sieci, że za pomocą specjalnie zmodowanych sterowników można połączyć radeona i geforca. Polega to na tym, że radeon jest odpowiedzialny za renderowanie obrazu a geforce za fizykę. Jak to się ma w praktyce? Czy wydajność w grach wzrośnie przez to że 5870 się trochę odciąży? Ma to wgl jakiś sens?

09.10.2010
10:56
[2]

charlie.scene [ Konsul ]

Ma to sens, szczegolnie ze do samego PhysX wystarczy nawet zwykly 9600GT.
Najlepszym przykladem bedzie Mafia 2. Wydajnosc na pewno wzrosnie.

09.10.2010
14:12
[3]

Lukas172_Nomad_ [ Still Alive ]

Moim zdaniem nie ma sensu. Ten cały Physx to mocno przereklamowana technologia która tak na dobrą sprawę nic ciekawego nie daje choć jeśli masz dużo kasy to czemu nie.

09.10.2010
14:23
[4]

BlackBolt [ Senator ]

A to nie jest potrzebny do tego odpowiedni chipset na płycie głównej?

09.10.2010
14:35
[5]

charlie.scene [ Konsul ]

Nie jest potrzebny zaden specjalny chipset. Wystarczy druga karta, od Nvidii.

09.10.2010
14:43
smile
[6]

ALI3N_PL [ Konsul ]

[3] Mówisz serio ?

Tak jak napisał charlie.scene bierz GF9600.

09.10.2010
18:35
[7]

PrzemoDZ [ kebab w bulce ]

Czy wydajność w grach wzrośnie przez to że 5870 się trochę odciąży?

Z czego ma się odciążać, skoro HD5870 nie zajmuje się PhysX'em?

Żadnej różnicy w wydajności nie będzie- ot, będziesz mógł po prostu włączyć PhysX.
Nie wiem czy jest to gra warta wydania ~250zł. Osobiście już wolał bym za te pieniądze dokupić drugi dysk do RAIDu 0.

A jak już coś kupować, to nie 9600GT, tylko GT240- w renderingu jest wolniejszy, ale ma więcej SP więc w obliczaniu fizyki sprawdzi się lepiej.

09.10.2010
20:11
[8]

SilentFisher v2 [ ManWithNightVision ]

Sam Physx jest warty zachodu? Czy to tylko marketing?

10.10.2010
10:34
[9]

Alien.pl [ Generaďż˝ ]

Na dzień dzisiejszy to trochę marketing niż coś czego w grach jeszcze nie było, pomijając że nawet z zaimplementowanym Phys'x niektóre efekty i tak nie wyglądają nadal wiarygodnie i u mnie na przykład wzbudziły śmiech i pożałowanie dla programistów. Np. mgła w Batmanie zachowuje się bynajmniej dziwnie, od kiedy to niby można sobie ją kopnąć,czy rozproszyć ruchem ciała ? Gdyby to był dym no to co innego. Dynamiczny papier też nie zachowuje się do końca tak jak w naturze, bo kartka prędzej by sie przykleiła ci do buta niż pofrunęła.
W jakieś innej tam grze prezentowano model uszkodzeń na kafelkowanej podłodze. Żenada pomijając że efekt był dostępny w grach przed Phys'x. Po pierwsze nie ma bata, żeby po trafieniu pociskiem czy granatem odskoczyła kafelka w całości. Owszem mogła by odpaś połowa, ale nigdy cała, a po drugie rozrzut wyglądał bynajmniej nie naturalnie, tak jak by autorzy zapomnieli że siła eksplozji na podłodze będzie ukierunkowana do góry i na boki, i wybuch spowoduje w miarę niewielkie uszkodzenia podłogi i nie zrobi krateru wielkości stołu.
Jedynie w Cryostasis podobały mi się efekty działania Phys'x, wbrew pozorom nawet twórcy MAFIA 2 nie odkryli tu nic czego nie dało by się zrobić tradycyjnymi metodami.
Ogólnie prawda jest taka że twórcy gier dopiero sie uczą jak korzystać z Phys'x aby nie przeholować z wymaganiami, a jednocześnie stworzyć fajne efekty, więc na efekty którymi naprawdę będzie można się zachwycać poczekamy tak naprawdę jeszcze parę lat, a wtedy standardowo penie każdy procesor Intela czy AMD będzie miał kooprocesor do fizyki wiec karta grafii nie będzie potrzebna.

10.10.2010
11:25
[10]

ziper1982 [ Pretorianin ]

@Alien.pl: Programisci nie ucza sie physx'a poniewaz juz znaja go na wylot, napewno Ci co pracowali nad mafia czy seria hl(tutaj chyba havoc byl ale na to samo wychodzi). Problemem jest sprzet ktory nadal blokuje wykorzystanie wszystkich mozliwosci tych silnikow. Jest poprostu zbyt slaby zeby poradzic sobie z kilkoma efektami na "masowke" takimi jak efekt tkanin, proceduralne destrukcje geometrii(do kafelek o ktorych wspomniales), fluidy i cos tam jeszcze ale wymienilem najbardziej wymagajace. W najblizszych latach nie spodziewajcie sie jakis nowosci bo wszystko najwazniejsze juz zostalo wymyslone i zaimplementowane. Kartka papieru ktora podales dopiero za kilka lat bedzie przypominala ta prawdziwa. Jej implementacja w obecnych grach zwiekszylaby tylko znacznie wymagania a ich koszt mozna przeznaczyc na cos innego co czesciej jest wykorzystywane i widoczne, np AI.

10.10.2010
11:32
[11]

charlie.scene [ Konsul ]

Tak naprawde, to przez konsole ktore sa juz po prostu stare, fizyka jak i grafika stoi w miejscu. Nastepnej rewolucji mozemy sie spodziewac dopiero po premierze nowej generacji konsol.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.