marcex1 [ Pretorianin ]
Pierwsze recenzje ArcaniA: Gothic 4
Pojawiły się pierwsze recenzje gry ArcaniA: Gothic 4 w drukowanych magazynach.
Niemieckie czasopismo ComputerBild Spiele wydało grze ocenę 2.49, czyli w przybliżeniu jest to B-. Recenzentowi spodobała się przepiękna grafika, brak błędów i przyjazny dla początkujących system rozgrywki. Wśród wad wymieniono ogólny brak oryginalności, obojętną fabułę, nudne questy i zbyt niski poziom trudności.
Starego uroku już nie ma, ale być może już czas na nowe walory.
Belgijski magazyn PC Gameplay używa dość kolorowego języka dopiekając Arcanii. W artykule wymieniono też całkiem sporo zalet, więc ocena 60% jest trochę za surowa.
Ceci n’est pas un RPG [To nie jest RPG]
Ku naszemu zaskoczeniu Arcania okazała się dość liniowa. Gra oferuje tylko relatywnie mały obszar, gdzie otrzymujesz kilka godzin questów. Po ich ukończeniu wędrujesz do następnego obszaru. [...] Wyspa Argaania wydaje się bardziej jako zbiór poziomów, niż otwarty, tętniący życiem świat.
Przywykliśmy do częstych karykaturowanych występów aktorów podkładających głosy w Gothic 3, jednakże tym razem treść "konwersacji" osiąga takie dno, że nawet dialogi z pierwszego "Two Worlds" wydają się dotrzymywać kroku Szekspirowi.
System wygląda jak połączenie Fable z Wiedźminem i wymaga pewnej praktyki oraz umiejętności do mistrzowskiego opanowania.
Bolesny werdykt
Zadziwiające jest to, że jeśli spróbujesz zapomnieć, że jest to gra z serii Gothic [...] możesz w nią zagrać. Mimo, że doświadczenia z gry są dalekie od fenomenalnych, to byłoby nieuczciwe przyznać, iż gra była naprawdę nudna.
[...] Jako ostatni Gothik, Arcania: Gothic 4 jest bezwartościowa, jako RPG - niepełna, a jako Hack & Slash - dostarczająca niewielką dozę rozrywki.
[...] Zagranie w demo może być dobry testem, ale tylko kilka pierwszych godzin jest naprawdę przyjemnych. Jak tylko dostaniesz się na główną wyspę, wrażenia opadają.
Zalety:
- przyzwoity system walki
- bardzo klimatyczna grafika [recenzent mówi, że efekty pogodowe są najwyższej klasy]
Wady:
- questy i dialogi poniżej średniej
- duże wymagania sprzętowe
- liniowa, krótka i niedokończona [odnośnie zawartości, nie bugów]
Końcowy werdykt: Arcania to policzek wymierzony w fanów Gothika i RPG, ale oferuje dobrą rozgrywkę typu Hack&Slash w ładnie wyglądającym świecie.
Fragmenty artykułów zostały zaczerpnięte z serwisu rpgwatch.com
Rzeczywiście gniot
Backside [ Senator ]
Od zeszłego piątku jest już dostępna polska recenzja w Komputer Świat GRY Extra, a od tego wtorku recenzja w zwykłym wydaniu Komputer Świat GRY.
- liniowa, krótka i niedokończona [odnośnie zawartości, nie bugów]
Że liniowa (i to do bólu) zgoda. Ale krótka i niedokończona? Ma ponad 20h (to oczywiście znacznie krócej niż poprzednie Gothiki, ale jak na dzisiejsze standardy - całkiem sporo), a fabuła jest doprowadzona elegancko do końca. Nawet się zdziwiłem, że dwójkę zapowiedzieli.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
E, głupoty Pan wklejasz, przecież to hit jest.
Yancy [ Legend ]
U.V. Impaler ---> Oczywiście, napisałeś to ironicznie? :P
Jaka jest Arcania to po demku można jako tako się zorientować. Z tym przyzwoitym systemem walki to nie załapałem. Może w pełnej wersji jest przyzwoity, bo w demie jest kiepski. Przyzwoity to był w Risen.
eJay [ Quaritch ]
cRPG na 20h? Wow!
Krzachu [ Pretorianin ]
Doskonała okazja aby pokazać twórcom, co pieniądze graczy sądzą o gwałceniu znanych tytułów.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Yancy ---> No wiesz co? ;)
Backside [ Senator ]
Krzachu ---> nie, to nie jest doskonała okazja. Gra wygląda na tyle ładnie i ma na tyle znany tytuł (czy część tego tytułu), że kupi ją z miejsca mnóstwo osób.
JoWood jest bezczelny, co najlepiej pokazał zlecając wydanie "Zmierzchu bogów", i na pewno nie wyciągnie z tego takiej lekcji, jaką my byśmy sobie życzyli.
Lepiej zapomnieć o Gothiku, jako o serii, która może mieć dobrą kontynuację, i czekać na drugiego Risena :).
eJay ---> to raczej action-RGP (dla złośliwych - slasher ;)).
Peter_1 [ Chor��y ]
jest już nawet na gry online