Herr Pietrus [ Gnusny Leniwiec ]
Telefon "internetowy" - IP (sieci kablowe itp ) - jakość?
No wlaśnie. Jak to z tym telefonem jest? Niepraktyczne rozwiązanie na którym nie sposób polegać, czy dobry sposób na oszczędności?
Pytam, bo doświadczeń mam niewiele - a w sumie dwa - ale obydwa negatywne. Sąsiadka, najpierw w UPC - czesto nie sposób było sie do niej dodzwonić ( czasem notorycznie przez dwa-trzy tygodnie ), choc nie rozmawiała w tym czasie. Na zgłaszane usterki UPC reagowało stwierdzeniem,z e wszystko gra. Obecnie przeniosla się do lokalnej sieci osiedlowej - zdaje sę, ze to samo, choć na mniejszą skalę... Czyżby byli o lata świetlne lepsi niż słynny dostawca?
No i jedna osoba z rodziny - tutaj co prawda u wirtualnego operatora VoIP, ale zakładam, że wszystko podłączone jest ok - kiedyś gdy dzwoniła do nas na numer TP często łączyło ja dopiero za drugim/trzecim razem, obecnie zrywa połączenia, choc to juz ponoc zła konfiguracja usługi on-line... można ustawic czas po którym połączenie sie automatycznie kończy? :-D U jakiegokolwiek z takich operatorów?...
No więc, warto sie w cos takiego pakować, czy lepiej nie ryzykować i zaufać dalej France Telecom?
Rellik [ Kuciland ]
Nie ma niestety jednoznacznej odpowiedzi.
Wszelacy operatorzy VoIP którzy pozwalaja na polaczenia glosowe PC->telefon stacjonarny/kom zazwyczaj moga sie pochwalic dobra opinia. Nie wiem niestety jak jest z ich rozwiązaniami telefonów ip bo nigdy nie korzystalem, ale podejrzewam ze bez wielkiej różnicy.
Jesli zas chodzi o wszelkie telefony podpinane do modemów kablowych (jak to ma miejsce np w UPC, Vectra, Stream) sprawa wygląda tak, ze dopóki się nie przekonasz na sobie, to nie będziesz wiedzieć. Vectra w miescie X to nie ta sama Vectra co w Y. W X nie bedzie problemu, a user z Y nic tylko bedzie sie skarżyć.