Requiem [ has aides ]
Tworzenie map Quake ]|[ Arena - cz. 8 c
Wszystko, co się tyczy tworzenia map do gry Quake ]|[ Arena w programach Q3Radiant i GTK Radiant
1. Linki do programów:
* Q3Radiant 202
https://www.planetmirror.com/pub/bluesnews/idstuff/qeradiant/Q3Radiant/Q3Radiant202Setup.zip
* GTK Radiant 1.2.11
https://www.qeradiant.com/index.php?data=files&files_id=49
- polecam! :)
2. Tutoriale:
* Polskie
https://q3arena.gry.onet.pl/
https://requiem.and.pl :)
* Zagraniczne
https://quake3.qeradiant.com/tutorials.shtml
https://www.3dgaming.de/3dtutorials/q3radiant/index.shtml
https://www.planetquake.com/q3radiant/tutorials.htm
3. Poprzednie wątki:
cz. 1 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=294148
cz. 2 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=309589
cz. 3 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=325222
cz. 4 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=436282
cz. 5 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=580008
cz. 6 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=585095
cz. 7 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=627640
cz. 8 a - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=968641
cz. 8 b - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1020256
Requiem [ has aides ]
cholera, kolejny wątek poszedł do piachu... ale admini obiecują, że to naprawią...
Valencis, zyjesz wogole? :)) Robiłes kiedys konwersje mapy q3dm17? Ja właśnie za nią się zabrałem. Mam już całosc - wymaga tylko kosmetycznych poprawek. Robie to na konkurs na stronie orga:)) A jak ją przerobiłem? Chyba nikt by nie zgadł... jest to połączenie q3dm17 z q3tourney6 :))) jak skompiluje wszystko, to rzuce screenem:)
Tymczasem moja mapka reqdm5 rowniez jest prawie na ukonczeniu, a od tych, ktorzy testowali wersje alfa slysze same dobre slowa w kierunku wygladu jak i grywalnosci.
-27fps- [ Konsul ]
Requiem --------> skąd mogę ściągnąć twoje mapki ?
Valencis [ Transmuter ]
Requiem --> Ale już nie długo. Oblałem wszystkie (czyli 2) egzaminy na pierwszym terminie, co oznacza niezbyt kolorową przyszłość...
-27fps- --> Looknij na adres obok loginu Requiem.
Da_Mastah [ Generaďż˝ ]
Tu jeszcze linki do dobrych tutoriali, jeden po polsku a drugi po angielsku:
https://www.promode.org/maps/guide/ <=== Chyba najlepszy tutorial jaki istnieje + linki do innych podrecznikow - polecam
https://www.q3arena.gry.onet.pl/?id=26 <=== Calkiem przydatny tutorial dla poczatkujacych. Mozna tu sie nauczyc konfiguracji programu oraz tworzenia podstawowych rzeczy.
https://www.quake3world.com/forums <=== W dziale "Level Editing" mozna znalezc przydatne informacje zarowno dla hardcorowych mapperow, jak i poczatkujacych. No i oczywiscie mozna tez samemu podyskutowac :D
Valencis [ Transmuter ]
Zadecydowało m.in. to, że zamiast robić, co do mnie należy, trudziłem się, żeby wykonać coś takiego: -->
To miały być ruchome schody, składały się one z 32 trainów, z których każdy jechał najpierw do góry, potem znikał pod innymi i wracał równoległą drogą poniżej do punktu startu.
Wszystko miało być idealnie - nachylenie schodów było zgodne z przekątną trójkąta egipskiego 12^2+5^2=13^2 - tak, żeby zarówno przesunięcie pionowe, jak i ukośne miały naturalną długość. Niestety, wystarczyło zaczekać 30 sekund, żeby konstrukcja zupełnie się rozsynchronizowała. :(
Requiem [ has aides ]
Valencis: "Oblałem wszystkie (czyli 2) egzaminy na pierwszym terminie, co oznacza niezbyt kolorową przyszłość..."
nie wiedziałem, przykro mi :///
27fps: "skąd mogę ściągnąć twoje mapki ?"
Valencis odpowiedział za mnie:)
Da_Mastah: tez tworzysz mapki?
Valencis: hmm pomysł ze schodami ciekawy, ale szkoda, że rozsynchronizowało się... nawet niezły bajer.
Valencis [ Transmuter ]
Nie szkodzi, przecież nie jestem bez winy.
ps. Ustawianie tras dla 32 trainów, to nie jest zadanie dla żywej istoty...
Requiem [ has aides ]
Ok, wiec dzisiaj moja konwersja q3dm17 ujrzala swiatlo dzienne. Pod ponizszym linkiem są wszystkie konwersje, w tym moja:)
link zapewne zostanie zmieniony przz skrypt GOLa, wiec wpisze go bez kropek tu:
https://q3arena gry wp pl/?id=37&kat=1
spacje zamienic na kropki:)
Requiem [ has aides ]
przed spaniem zapuszcze dwa screeny
Requiem [ has aides ]
i drugi
mapka nosi tytuł: "Infernal Nocturnal" - thx Templar:) i mam nadzieje, ze do konca ferii ją wydam.
Własnie - co do ferii... ehh tak szybko zleciały, ze nie zdazylem nawet ani jednego tutoriala napisac;((
Requiem [ has aides ]
fota...
emorg [ Senator ]
Requiem => widze ze szwagier nie zawital do was jeszcze
Requiem [ has aides ]
emorg: pewnie jak zobaczy watek, to zaraz sie wpisze... bo siedzial gleboko
VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]
hmmm... dopisze sie tutaj... czy ktos moglby mi podac linki skad moglbym pobrac programiki do prztwazania tekstur na postaciach z Q2 ???
Requiem [ has aides ]
hmm nie znam takich:(
Valencis [ Transmuter ]
Requiem --> Przepraszam za milczenie, obowiązki wiążą mi ręce i na razie tylko oglądam Twoje, z resztą dość zachęcające, screenshoty.
Sprawdziłem także Twoje Q3DM17 (zaskoczyło mnie to, jak dawno skończyłeś ten projekt...). Trudno się do czegoś przyczepić - no, może do braku odpowiednich tekstur podłogi w punktach respawnu shotgunów po stronie platformy Q3TOURNEY6.
Requiem [ has aides ]
podniose watek, bo zaraz sie przedawni...
m4ster [ Chor��y ]
hehe a requim dalej z tymi mapkami =]
Requiem [ has aides ]
master: :PPPP
Musze coś napisac, bo daaawno nie pisałem. A więc tak - światło dzienne ujrzała moja nowa mapka - reqdm5 (ta co na screenach wyżej). Zessać mozna ja z mojej stronki:)
jak zwykle cytat:
Reqdm5 to moja kolejna duża produkcja. Tym razem przeznaczona do meczy 1v1. Mapka jest świetna pod CPM, do bardzo szybkich rozgrywek, ale równie dobrze gra się na vq3. Moim zdaniem mapa jest bardzo udana, poza dobrymi meczami, można wykonać tu wiele ciekawych tricków, co prezentuje demo dołączone do pliku, nagrane przez GoLego. Wracając do budowy mapy - dawno nie zrobiłem porządnej mapy w stylu gotyckim, dlatego w levelu użyłem standardowych textur ID. Miłego grania!
i licze na komentarze:))
Requiem [ has aides ]
..tymczesem zacząłem kolejną mapkę (jak to wciąga!:). Będzie to wielka baza kosmiczna, w której przeprowadza się eksperymenty na ludziach. Będą różne maszyny tortur, więzienie itd... coś a'la quake 2. Mapka będzie bardziej jak single-player niż dm:) Tak czy inaczej, dopiero mam pomieszczenie więzienne:)
Zamieszczam dwa screeny
1/2 - Jedna z cel, gdzie trzyma sie ludzi
Requiem [ has aides ]
2/2 - pomieszczenie więzienne - na dole cele, na gorze bedzie centrum dowodzenia
Valencis [ Transmuter ]
Requiem --> Już jakiś czas temu zassałem Twoje DM5 z q3arena.gry.onet.pl. Stało się tak dzięki YackOO'wi, który w wątku "Quake 3 - Propozycja na..." podał adres tam i zauważyłem na stronie pewien obrazek, który gdzieś już widziałem. :)
Komentarz? Dziś będę złośliwy. :P
Klasyczna do bólu. Niebo daje zbyt intensywne światło. Mało finezyjne przejście z atmosfery lochów do wystroju otwartych przestrzeni (chodzi głównie o komnatę z szynowcem). Rażąca różnica pomiędzy wykonaniem detali (np. pomiędzy strumykami lawy a schodami, nie wspominając o szkielecie na idealnie geometrycznym równoległościanie). Brak podstawek pod niektórymi broniami. Brak clipu przed lustrem (i za mała dziura, spectatorzy nie mogą się do niego dostać). Ciekawe rozłożenie broni (do tych najsłabszych, np. shotguna, dostać się najtrudniej).
Poza tym super. Napiszę więcej, jak rozstrzygnie się kwestia moich egzaminów.
Valencis [ Transmuter ]
Z Twojego milczenia wnioskuję, że nie zrozumiałeś żartu. :)
Requiem [ has aides ]
yy nie:))) poprostu nie zauwazylem odpowiedzi:D
szczerze mowiac, to masz racje - w mapce wszystko jest standardowe, jakby q3dm7, ale tym razem bardziej chcialem postawic na grywalnosc:)
Valencis [ Transmuter ]
Ale wcale nie chcę jej mieć; na planszy zawsze zobaczę to, co będę chciał - a takie uwagi pasowały mi do tego mało pochlebnego komentarza. Na dobrą sprawę, to faktycznie przyzwyczaiłeś mnie do projektów o coraz wyższym standardzie, podczas gdy tym razem nie udało Ci się mnie specjalnie zafascynować, więc zjechać Cię, to była pierwsza rzecz, jaka przyszła mi do głowy. :>
Requiem [ has aides ]
No to nastepna mapka (dm6) powinna Cie w pelni zadowolic:))
Requiem [ has aides ]
Hmm tak sobie myśle, co na tej mapce zamieścić... chociaż mam dopiero 1/5 mapki:) Wiem, że będą tam różne zgniatarki, przecinarki i cholera wie co jeszcze, zeby zabijac:) Tak sobie jeszcze mysle, jakie dodać "bajery" - np. ukryty przycisk po nacisnieciu ktorego bedzie szla muzyka... hmm moze jeszcze cos w stylu zalania calej mapy wodą... A moze ktos z czytajacych ten watek mialby jakies fajne pomysly? :)
Valencis [ Transmuter ]
Chętnie dam Ci do obejrzenia jeden z moich deathmatchy do Quake I - mapę, na której praktycznie nie można nigdzie bezpiecznie stanąć bez obawy, że inny gracz nie uruchomi jakiejś śmiertelnej pułapki.
Requiem [ has aides ]
oo to ja poprosze;)
Valencis [ Transmuter ]
Nie jestem pewien, czy już kiedyś Ci jej nie prezentowałem. Trudno, najwyżej się powtórzę.
Requiem [ has aides ]
Sorry, że nie odpisywałem. Ostatnio mało mam czasu:( Tak czy inaczej - obejrzałem mapkę. Ciekawie to wygląda:)) Strzelające działka, pokój z lawą, zgniatarka:D
Requiem [ has aides ]
^
Requiem [ has aides ]
ooo dodało... a za dnia nie mogło. Chcialem tylko sprawdzic:) Ale póki tu jestem, to wkleje nowego screena -->