GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Tworzenie map Quake ]|[ Arena - cz. 8 c

30.01.2003
01:04
smile
[1]

Requiem [ has aides ]

Tworzenie map Quake ]|[ Arena - cz. 8 c

Wszystko, co się tyczy tworzenia map do gry Quake ]|[ Arena w programach Q3Radiant i GTK Radiant


1. Linki do programów:

* Q3Radiant 202
https://www.planetmirror.com/pub/bluesnews/idstuff/qeradiant/Q3Radiant/Q3Radiant202Setup.zip

* GTK Radiant 1.2.11
https://www.qeradiant.com/index.php?data=files&files_id=49
- polecam! :)


2. Tutoriale:

* Polskie
https://q3arena.gry.onet.pl/
https://requiem.and.pl :)

* Zagraniczne
https://quake3.qeradiant.com/tutorials.shtml
https://www.3dgaming.de/3dtutorials/q3radiant/index.shtml
https://www.planetquake.com/q3radiant/tutorials.htm

3. Poprzednie wątki:

cz. 1 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=294148
cz. 2 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=309589
cz. 3 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=325222
cz. 4 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=436282
cz. 5 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=580008
cz. 6 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=585095
cz. 7 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=627640
cz. 8 a - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=968641
cz. 8 b - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1020256

30.01.2003
01:07
smile
[2]

Requiem [ has aides ]

cholera, kolejny wątek poszedł do piachu... ale admini obiecują, że to naprawią...

Valencis, zyjesz wogole? :)) Robiłes kiedys konwersje mapy q3dm17? Ja właśnie za nią się zabrałem. Mam już całosc - wymaga tylko kosmetycznych poprawek. Robie to na konkurs na stronie orga:)) A jak ją przerobiłem? Chyba nikt by nie zgadł... jest to połączenie q3dm17 z q3tourney6 :))) jak skompiluje wszystko, to rzuce screenem:)

Tymczasem moja mapka reqdm5 rowniez jest prawie na ukonczeniu, a od tych, ktorzy testowali wersje alfa slysze same dobre slowa w kierunku wygladu jak i grywalnosci.

30.01.2003
07:58
[3]

-27fps- [ Konsul ]

Requiem --------> skąd mogę ściągnąć twoje mapki ?

30.01.2003
11:35
[4]

Valencis [ Transmuter ]

Requiem --> Ale już nie długo. Oblałem wszystkie (czyli 2) egzaminy na pierwszym terminie, co oznacza niezbyt kolorową przyszłość...

-27fps- --> Looknij na adres obok loginu Requiem.

30.01.2003
11:45
[5]

Da_Mastah [ Generaďż˝ ]

Tu jeszcze linki do dobrych tutoriali, jeden po polsku a drugi po angielsku:

https://www.promode.org/maps/guide/ <=== Chyba najlepszy tutorial jaki istnieje + linki do innych podrecznikow - polecam

https://www.q3arena.gry.onet.pl/?id=26 <=== Calkiem przydatny tutorial dla poczatkujacych. Mozna tu sie nauczyc konfiguracji programu oraz tworzenia podstawowych rzeczy.

https://www.quake3world.com/forums <=== W dziale "Level Editing" mozna znalezc przydatne informacje zarowno dla hardcorowych mapperow, jak i poczatkujacych. No i oczywiscie mozna tez samemu podyskutowac :D

30.01.2003
11:56
[6]

Valencis [ Transmuter ]

Zadecydowało m.in. to, że zamiast robić, co do mnie należy, trudziłem się, żeby wykonać coś takiego: -->

To miały być ruchome schody, składały się one z 32 trainów, z których każdy jechał najpierw do góry, potem znikał pod innymi i wracał równoległą drogą poniżej do punktu startu.
Wszystko miało być idealnie - nachylenie schodów było zgodne z przekątną trójkąta egipskiego 12^2+5^2=13^2 - tak, żeby zarówno przesunięcie pionowe, jak i ukośne miały naturalną długość. Niestety, wystarczyło zaczekać 30 sekund, żeby konstrukcja zupełnie się rozsynchronizowała. :(

31.01.2003
22:45
smile
[7]

Requiem [ has aides ]

Valencis: "Oblałem wszystkie (czyli 2) egzaminy na pierwszym terminie, co oznacza niezbyt kolorową przyszłość..."

nie wiedziałem, przykro mi :///



27fps: "skąd mogę ściągnąć twoje mapki ?"

Valencis odpowiedział za mnie:)


Da_Mastah: tez tworzysz mapki?


Valencis: hmm pomysł ze schodami ciekawy, ale szkoda, że rozsynchronizowało się... nawet niezły bajer.

31.01.2003
22:59
[8]

Valencis [ Transmuter ]

Nie szkodzi, przecież nie jestem bez winy.

ps. Ustawianie tras dla 32 trainów, to nie jest zadanie dla żywej istoty...

01.02.2003
16:06
smile
[9]

Requiem [ has aides ]

Ok, wiec dzisiaj moja konwersja q3dm17 ujrzala swiatlo dzienne. Pod ponizszym linkiem są wszystkie konwersje, w tym moja:)

link zapewne zostanie zmieniony przz skrypt GOLa, wiec wpisze go bez kropek tu:

https://q3arena gry wp pl/?id=37&kat=1

spacje zamienic na kropki:)

06.02.2003
04:01
smile
[10]

Requiem [ has aides ]

przed spaniem zapuszcze dwa screeny

06.02.2003
04:02
[11]

Requiem [ has aides ]

i drugi

mapka nosi tytuł: "Infernal Nocturnal" - thx Templar:) i mam nadzieje, ze do konca ferii ją wydam.
Własnie - co do ferii... ehh tak szybko zleciały, ze nie zdazylem nawet ani jednego tutoriala napisac;((

06.02.2003
04:02
[12]

Requiem [ has aides ]

fota...

06.02.2003
04:03
[13]

emorg [ Senator ]

Requiem => widze ze szwagier nie zawital do was jeszcze

06.02.2003
04:06
smile
[14]

Requiem [ has aides ]

emorg: pewnie jak zobaczy watek, to zaraz sie wpisze... bo siedzial gleboko

07.02.2003
12:38
smile
[15]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

hmmm... dopisze sie tutaj... czy ktos moglby mi podac linki skad moglbym pobrac programiki do prztwazania tekstur na postaciach z Q2 ???

08.02.2003
13:45
[16]

Requiem [ has aides ]

hmm nie znam takich:(

09.02.2003
20:53
[17]

Valencis [ Transmuter ]

Requiem --> Przepraszam za milczenie, obowiązki wiążą mi ręce i na razie tylko oglądam Twoje, z resztą dość zachęcające, screenshoty.

Sprawdziłem także Twoje Q3DM17 (zaskoczyło mnie to, jak dawno skończyłeś ten projekt...). Trudno się do czegoś przyczepić - no, może do braku odpowiednich tekstur podłogi w punktach respawnu shotgunów po stronie platformy Q3TOURNEY6.

17.02.2003
17:52
smile
[18]

Requiem [ has aides ]

podniose watek, bo zaraz sie przedawni...

18.02.2003
16:00
[19]

m4ster [ Chor��y ]

hehe a requim dalej z tymi mapkami =]

22.02.2003
12:18
smile
[20]

Requiem [ has aides ]

master: :PPPP


Musze coś napisac, bo daaawno nie pisałem. A więc tak - światło dzienne ujrzała moja nowa mapka - reqdm5 (ta co na screenach wyżej). Zessać mozna ja z mojej stronki:)

jak zwykle cytat:

Reqdm5 to moja kolejna duża produkcja. Tym razem przeznaczona do meczy 1v1. Mapka jest świetna pod CPM, do bardzo szybkich rozgrywek, ale równie dobrze gra się na vq3. Moim zdaniem mapa jest bardzo udana, poza dobrymi meczami, można wykonać tu wiele ciekawych tricków, co prezentuje demo dołączone do pliku, nagrane przez GoLego. Wracając do budowy mapy - dawno nie zrobiłem porządnej mapy w stylu gotyckim, dlatego w levelu użyłem standardowych textur ID. Miłego grania!

i licze na komentarze:))

22.02.2003
12:22
smile
[21]

Requiem [ has aides ]

..tymczesem zacząłem kolejną mapkę (jak to wciąga!:). Będzie to wielka baza kosmiczna, w której przeprowadza się eksperymenty na ludziach. Będą różne maszyny tortur, więzienie itd... coś a'la quake 2. Mapka będzie bardziej jak single-player niż dm:) Tak czy inaczej, dopiero mam pomieszczenie więzienne:)
Zamieszczam dwa screeny

1/2 - Jedna z cel, gdzie trzyma sie ludzi

22.02.2003
12:23
smile
[22]

Requiem [ has aides ]

2/2 - pomieszczenie więzienne - na dole cele, na gorze bedzie centrum dowodzenia

22.02.2003
18:59
smile
[23]

Valencis [ Transmuter ]

Requiem --> Już jakiś czas temu zassałem Twoje DM5 z q3arena.gry.onet.pl. Stało się tak dzięki YackOO'wi, który w wątku "Quake 3 - Propozycja na..." podał adres tam i zauważyłem na stronie pewien obrazek, który gdzieś już widziałem. :)

Komentarz? Dziś będę złośliwy. :P
Klasyczna do bólu. Niebo daje zbyt intensywne światło. Mało finezyjne przejście z atmosfery lochów do wystroju otwartych przestrzeni (chodzi głównie o komnatę z szynowcem). Rażąca różnica pomiędzy wykonaniem detali (np. pomiędzy strumykami lawy a schodami, nie wspominając o szkielecie na idealnie geometrycznym równoległościanie). Brak podstawek pod niektórymi broniami. Brak clipu przed lustrem (i za mała dziura, spectatorzy nie mogą się do niego dostać). Ciekawe rozłożenie broni (do tych najsłabszych, np. shotguna, dostać się najtrudniej).

Poza tym super. Napiszę więcej, jak rozstrzygnie się kwestia moich egzaminów.

23.02.2003
11:59
[24]

Valencis [ Transmuter ]

Z Twojego milczenia wnioskuję, że nie zrozumiałeś żartu. :)

23.02.2003
12:03
[25]

Requiem [ has aides ]

yy nie:))) poprostu nie zauwazylem odpowiedzi:D

szczerze mowiac, to masz racje - w mapce wszystko jest standardowe, jakby q3dm7, ale tym razem bardziej chcialem postawic na grywalnosc:)

23.02.2003
12:31
[26]

Valencis [ Transmuter ]

Ale wcale nie chcę jej mieć; na planszy zawsze zobaczę to, co będę chciał - a takie uwagi pasowały mi do tego mało pochlebnego komentarza. Na dobrą sprawę, to faktycznie przyzwyczaiłeś mnie do projektów o coraz wyższym standardzie, podczas gdy tym razem nie udało Ci się mnie specjalnie zafascynować, więc zjechać Cię, to była pierwsza rzecz, jaka przyszła mi do głowy. :>

23.02.2003
12:51
[27]

Requiem [ has aides ]

No to nastepna mapka (dm6) powinna Cie w pelni zadowolic:))

05.03.2003
20:37
[28]

Requiem [ has aides ]

Hmm tak sobie myśle, co na tej mapce zamieścić... chociaż mam dopiero 1/5 mapki:) Wiem, że będą tam różne zgniatarki, przecinarki i cholera wie co jeszcze, zeby zabijac:) Tak sobie jeszcze mysle, jakie dodać "bajery" - np. ukryty przycisk po nacisnieciu ktorego bedzie szla muzyka... hmm moze jeszcze cos w stylu zalania calej mapy wodą... A moze ktos z czytajacych ten watek mialby jakies fajne pomysly? :)

11.03.2003
20:38
smile
[29]

Valencis [ Transmuter ]

Chętnie dam Ci do obejrzenia jeden z moich deathmatchy do Quake I - mapę, na której praktycznie nie można nigdzie bezpiecznie stanąć bez obawy, że inny gracz nie uruchomi jakiejś śmiertelnej pułapki.

11.03.2003
20:40
[30]

Requiem [ has aides ]

oo to ja poprosze;)

11.03.2003
20:46
[31]

Valencis [ Transmuter ]

Nie jestem pewien, czy już kiedyś Ci jej nie prezentowałem. Trudno, najwyżej się powtórzę.

23.03.2003
20:21
smile
[32]

Requiem [ has aides ]

Sorry, że nie odpisywałem. Ostatnio mało mam czasu:( Tak czy inaczej - obejrzałem mapkę. Ciekawie to wygląda:)) Strzelające działka, pokój z lawą, zgniatarka:D

07.04.2003
23:42
[33]

Requiem [ has aides ]

^

07.04.2003
23:43
smile
[34]

Requiem [ has aides ]

ooo dodało... a za dnia nie mogło. Chcialem tylko sprawdzic:) Ale póki tu jestem, to wkleje nowego screena -->

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.