GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Odpowiedz na zarzut Marcinka czyli cd taktyki w CM

29.01.2003
22:58
[1]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Forum CM: Odpowiedz na zarzut Marcinka czyli cd taktyki w CM

Marcinek w komentarzach do walki napisał:
"Niezbyt ladna koncowka, piotr w ostatnich turach zalal mnie wojskiem, ale najwazniejsze ze taktyka jest skuteczna (zwyciezcow sie nie sadzi):-)"

IMO końcówka była bardzo ładna. Szczególnie ustrzelenie KT :-).
Ale wracajac do meritum. Nie uważam, że atak piechota czy czołgami na VP w ostatnich turach jest "nieładny". najłatwiej byłoby zajać VP ustawic linie obrony w tym miejscu i cieszyc sie z wygranej.
Ale wtedy wygrywałby czesto ten kto pierwszy dobiegnie do VP.W CMBO mozliwosc skutecznego ataku w ostatnich turach wymusza pewna taktyke. Nalezy mianowicie tak zorganizowac linie obrony aby szturm na VP zalegl wczesniej i nie znutralizowal flagi. Powiedzmy 75-100m. Mogłes to zrobic atakujac kolejny lasek i tam ustawic swoich szturmowcow. Oczywiscie teoretycznie bo nie miałeś sił aby to uczynic.
Własciwie to powinienes być zadowolony ze nie zaatakowalem wczesniej bo z rozpędu wziałbym jeszcze drugi bVP.
Rozumiem, że mozesz miec pretensje o ta gre ale chyba sam ja zawaliłes. Gdybys siedział spokojnie swoim kociakiem to mogłem sobie szturmowac do u... smierci.
Ciekawe ze nie masz pretensji do drugiej gry gdzie wykonywałem rozpaczliwe ruchy pantera w ostatniej turze ale tu dostalem knocked out wiec wszystko jest OK.
Nie traktuj tego jakko osobistej wycieczki w stosunku do Ciebie a raczej jako przyczynek do dalszej dyskusji nt taktyki w CM.

30.01.2003
09:28
[2]

Szymon [ Konsul ]

Atak w ostatnich sekundach może być denerwujący jeżeli z sytuacji widać że zdobyte w ten sposób pozycje są nie do obrony. Ale jest to zgodne z zasadami gry które obaj gracze zaakceptowali rozpoczynając grę i nie ma się na co obrażać. Ja takie problemy eliminuję umawiając się na większą liczbę tur, nawet 60.

30.01.2003
09:30
[3]

Szymon [ Konsul ]

Jeżeli Piotr "zalal npla wojskiem" to bardzo dobrze zrobił, po to go tam ojczyzna wysłała :)

30.01.2003
09:39
[4]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Po czesci rozwiazuje ten problem ustawienie "variable" przy ilosci tur...Komp przedluza wtedy bitwe ( wsumie nie wiem czy losowo czy wg jakiegos algorytmu) i mozna wyprzec te oddzialy, ktore zdobyly flage tuz przed zakonczeniem bitwy. Sporo racji jest tez w stwierdzeniu, ze po zajeciu strategicznych pozycji na calej mapie, "labedzi spiew" jest ograniczony... No i jesli zdobedzie sie flage, to warto przeć dalej, wtedy ma sie zapas terenu z tylu pomiedzy "frontem" a zdobyta flaga... Najbardziej wkurza podjechanie czolgiem do flagi w ostatniej turze, w celu jej neutralizowania - wyglada to tak, jakby npl ustawial sie do pamiatkowego zdjecia na koniec bitwy - takie mam skojarzenie ;)

30.01.2003
10:05
[5]

Mawik [ Centurion ]

Wiggins ----- variable ???? dobre sobie, wyrosles w zupelnie innej rzeczywistosci. Uruchom czasem BO, zeby zobaczyc w co wieki temu ludzie grywali. Piotrze ------ takie pomowienia to domena naszych swiezo upieczonych graczy, ktorzy jeszcze nie do konca rozumieja zasady gry w QB. Ostatnio przeciwnik po podobnym manewrze zarzucil mi, ze "zabijam RESZTKI realizmu w tej grze". Zupelnie nie zdawal sobie sprawy ze jest to jedyna taktyka w momencie gdy dolina z flagami znajduje sie pod obstrzalem 4 dzial, a proby ich eliminacji zakonczyly sie "lekkim" niepowodzeniem.

30.01.2003
10:18
[6]

jp2 [ Generaďż˝ ]

odwieczny problem flag... ze w glupich miejscach stoja, ze mozna zajac/zneutralizowac je na ostnia runde to jest neistety ligowa rzeczywistosc fanom realizmu polecam scenariusze historyczne lub QB atak/obrona, ktore sa IMO znacznie ciekawsze od meetingow jest tez gdzies na sieci programik wprowadzjacy losowosc ilosci tur w cmbo

30.01.2003
10:26
[7]

Marcinek1648 [ Pretorianin ]

Piotr---> To nie byl przecierz atak na ciebie, przecierz mi tez (tak jak pewnie kazdemu) zdarza sie taka koncowka, i to najczesciej dlatego ze aby ponowic szturm jednak tzeba troszke czasu i najczesciej juz go nie starcza. Napisalem ze koncowka nie byla ladna bo mi sie nie podobala (biorac pod uwage ze cala gra byla jedna z moich najfajniejszych) a co do drugiej gry, to tam nie bylo szturmu w ostatniej turze tylko spotkanie pod neutralna flaga, bo i ja juz tam wojska nie mialem. I tak czekam na rew :-)

30.01.2003
10:45
smile
[8]

Pejotl [ Senator ]

Wiggins -> co innego takie ataki jak twoj w naszej pierwszej bitwie, ktory wyszedl na srodkowa flage w ostatnich turach (i podjechales mi Pantera do flagi w ostatnich turach - jestem fkurzony :)) dlatego ze tak wynikalo z logiki bitwy. Wczesniej eliminowalismy sobie nawzajem sprzety, zeby oczyscic pole walki. A co innego takie ataki, ktorych jedynym celem jest dobiegniecie resztkami piechoty, spotterami, zalogami czolgow i obslugami mozdzierzy :) do flagi w ostatnim etapie pod ogniem 10 ckmow, tylko po to zeby w ostatniej turze flaga zmienila przynaleznosc.

30.01.2003
10:50
[9]

Pejotl [ Senator ]

ops, za szybko dalem wyslij :) CMBB ma te przewage ze w znacznym stopniu eliminuje takie wybryki. zeby teraz zrobic taki szturm trzeba miec jednak wystarczajaca sile ognia zeby przydusic obroncow, zeby ci nie przydusili naszego natarcia. Dlatego uwazam ze nawet atak w ostatnich turach w CMBB nie jest sprzeczny z duchem gry - jesli sie uda to znaczy ze byly warunki do takiego ataku i calkiem slusznie zostal przeprowadzony. A w CMBO przy piechocie zlozonej z samych bohaterow bieganie pod ogniem nie stanowilo problemu...

30.01.2003
11:25
smile
[10]

maras [ Pretorianin ]

Piotr MX--> teraz juz wiem dlaczego w naszej bitwie, choc jest 30 tura i siedze przy flagach plik ma 705Kb:-)

30.01.2003
12:54
[11]

Kłosiu [ Senator ]

Szturm w ostatnich turach dlatego jest nieladny, bo nie daje przeciwnikowi szansy na odparcie. Nawet prawidlowo zorganizowana pozycja obronna z rezerwa piechoty czesto nie jest w stanie zapobiec zneutralizowaniu flagi. W CMBB odmiana tej taktyki jest podjechanie czolgami do flag w ostaniej turze, ale temu zapobiega skutecznie ustawienie dlugosci bitwy na variable.

30.01.2003
15:08
[12]

sib [ Centurion ]

Kłosiu----->skad ja to znam?no nie marcinek?:)

30.01.2003
15:44
[13]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Kłosiu-->atak w ostatniej turze jest bardzo ładny szczególnie jak sie powiedzie. Jak zaczynałem grac wkurzało mnie , ze tak głupio traciłem flagi. teraz wiem ze trzeba ustawic linie obrony ze 100m od flag. Coz nie zawsze jest to mozliwe. Ale wejscie glebiej w teren przeciwnika swiadczy o naszej wygranej. Dojscie tylko do flagi to zajecie tylko polowy terenu. Co do rajdu puszkami to zgadzam sie ze jest jeszcze bardziej wkurzajacy. Ale sa sytuacje kiedy jest w pelni usprawiedliwiony. Np na duzej planszy gdy VP sa szeroko rozstawione wysylanie tam pojedynczych plutonow i zabieranie ich z glownego kierunku ataku jest bez sensu. Lepiej poslac tam puszke ktora dojedzie w 2-3 tury i zajmie taki VP czesto pilnowany przez wrogi crew. Marcinek-->wiem ze nie byl to atak na mnie ale chcialem wywolac dyskusje :-). Rewanz juz szykuje.

30.01.2003
17:54
smile
[14]

Hanover Piącha [ Centurion ]

Proponuje ustawic czas gry na 10 tur!Mapa duża ! Bierzcie najlepiej najszybsze samochody i czołgi - do biegu gotowiii starttt!Nie dosyc ze bedzie humanitarnie (bo mało pikselków zginie) to jeszcze te emocje brania zakrętów kubełwagenem! A do piechoty to proponuje taka gierke -nazywała sie bodaj Decathlon , trzeba było machac dżojem w prawo i w lewo żeby zawodnik (żołnierz) dobiegł pierwszy przed końcem czasu ! Niech rozpocznie sie pierwsza olimpiada IIWW! Jaki ja byłem naiwny ze wczesniej tak nie patrzylem na ta gre! Te całe głowkowanie to nie to! Nie ma emocji! Już widze te relacje : prosze państwa Szybki Lopez wysuwa sie na czołówke peletonu swoim shermanem , Czyżby znowu miano odebrać palme pierszenstwa Niemcom ! DUP!! Co sie dzieje ? Prosze panstwa czoł Szybkiego Lopeza płonie!! To był PAW ! Lopez wybiega z płonacego pojazdu , Gdzie jest ekipa techniczna ?? Ale już ,juz podjedza zapasowy pojazd , zaraz wsiadą , nic ze niemieccy pseudokibole rozpoczeli ostrzał mozdzierzami 81mm! Tymczasem Pantera niemicka jest coraz blizej ! To słynny Reinhardt Von Gulke , Zdobywca grą pri pod Kurskiem, nagle na trase wybiegaja faceci - to Amerykanie ! Jeden wysoki i czarny jak smoła rzuca jakas paczke -Prosze panstwa co za wsad !Za 3pkt! Prosto do otwartego włazu dowodcy! DUPP! Pantera płonie ale jedzie dalej ,jeszcze pare metrów, juz ostatnie sekundy -JEEEEE Niemcy znowu pierwsi na mecie!Okopcony ale szczesliwy Reinhardt wyczołguje sie przez właz , 10 tura i flaga niemiecka! TŁUMY SZALEJĄĄĄĄ!!

30.01.2003
18:12
[15]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Hurra!!!! Reinhardt!!!!!!:))))))

30.01.2003
18:40
[16]

Marcinek1648 [ Pretorianin ]

Sib-----> Chod\i ci o nasza walke??????? Jesli tak to powiem ze koncowka nie wyglada tak jak szturm tylko po zneutralizowanie flagi. O ile pamietam jest jeszcze pare tur i w pierwszej walce twoj atak jest juz drugim, czyli jest to wznowienie po nieudanym szturmie (na to potrzeba czasu), a w drugiej walce to obaj czekalismy dosc dluga na zajecie flag i teraz sie spotkalismy 9swoja droga ta pantera psuje mi troche krwi) I jeszcze OT do drugiej gry. ta jagdpanthere straciles w niesamowity sposob. Zrykoszetowala wszyskie tungi i AP (bo odleglosc od dziala wynosila 666m :-)))) i kiedy dzialo juz nie mialo czym strzelac odwrociles ja bokiem do dziala i zostala spalona z HE!!!:-)))))) Piotr-----> Slij jak tylko bedziesz mial ochote, tylko podaj warunki. Widzialem kiedys w dziale pliki programik do losowego utawiania tur. czy mozna tam ustawic ze +- 30 tur, czy jest to wielka niespodzianka typu moze 5 a moze 50??? Moze warto wprowadzic jakas zmiane do regulaminu apropo losowej dlugosci gry???? Oczywiscie +- tak jak w BB.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.