Bucha [ Hashish Air Kahn ]
ekspresowej pomocy w excelu potrzebuję:)
z excelem dopiero sie zaprzyjazniam wiec moje pytanie bedzie dla wielu z was banalne - mianowicie tworze cenniki i w jednej z kolumn musze uzupelnic liczby:
1. posiadam zakres 1012-1021
Wiem ze mozna to tak ogarnac aby wpisac 1012 a nastepnie jakos przeciagnac to aby doszlo do rzadanej liczby, z gory dziekuje za podpowiedz
M'q [ Schattenjäger ]
Wpisz 2 pierwsze wartosci w kolumny, nastepnie kliknij w tej drugiej, w prawy dolny rog komorki i przeciagnij w dol.
Miszka [ Konsul ]
Wpisujesz 1012, a w następnej komórce 1013. Zaznaczasz obie i najeżdżasz na prawy dolny róg z kwadracikiem. Przyciskasz i ciągniesz aż przeciągniesz:)
Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem o co chodzi?
Bucha [ Hashish Air Kahn ]
tak myslalem ze to bedzie banalne, dziekuje bardzo!
Bucha [ Hashish Air Kahn ]
kiedy przeciagam druga wartosc tylko ona mi sie kopiuje a nie kontynuuje ciag!
M'q [ Schattenjäger ]
To zaznacz obie wartosci i dopiero wtedy przeciagnij.
Bucha [ Hashish Air Kahn ]
teraz dziala z dwoma zaznaczonymi:) dziekuje raz jeszcze
Meghan (mph) [ Tarzana przez Tarzana ]
Wrrr, jak ja nienawidzę przeciągania. Nigdy nie działa tak, jak tego potrzebuję, w dodatku ciężko się przewija o dużą ilość wierszy/kolumn. Wyobraź sobie, że zakres ma być nie na kilkanaście, a na kilkadziesiąt czy kilkaset wierszy...
Dużo lepsze jest polecenie Fill/Series (Wypełnij/Serie danych). W komórkę wpisujesz wartość początkową, wchodzisz do polecenia serii, tam domyślnie jest ustawiona seria liniowa z przyrostem o 1. Ustalasz tylko, czy ma uzupełnić w poziomie, czy w pionie i podajesz wartość końcową, wciskasz Enter i masz. Szybko, prosto i bez kłopotu.