Scortch [ Light ]
Uncharted 3 Oczekiwania
Zastanawialiście się może, czego oczekujecie po kontynuacji jednej z najlepszych konsolowych strzelanek ostatniego czasu? Więcej tego samego, czy może przywitalibyście z otwartymi ramionami jakieś zmiany?
Ja swoje myśli odnośnie niedawno ogłoszonego Uncharted 3 zamknąłem w ponad sześciominutowym filmiku, który znajdziecie tutaj:
Możliwe, że część z Was spotkała się z moim poprzednim materiałem - recenzją gry Aliens vs Predator. W przypadku niniejszego filmu, formuła pozostaje niezmieniona - to wciąż lektor na tle rozgrywki (tu z Drake's Fortune i Among Thieves). Również niezmieniony pozostaje język - materiał, podobnie jak recenzja AvP, jest po angielsku.
Należałoby jeszcze wspomnieć o jednej drobnostce, szczególnie ważnej dla mnie. Otóż filmik zmontowałem własnoręcznie, w przeciwieństwie do recenzji AvP sklejonej przez Maćka. Dałem z siebie wszystko i mam nadzieję, że efekt mojej pracy Wam się spodoba.
Na koniec chciałbym jeszcze zaprosić do dyskusji na temat mojego filmiku, a także Waszych oczekiwań odnośnie Uncharted 3.
hellgate82--->
Heavy Deszcz [ Generaďż˝ ]
Moje oczekiwania: poziom szczegółów podczas gameplay dorównywał przerywnikom filmowym. Może później jeszcze coś dopisze :D
Scortch [ Light ]
up
Maxblack [ SalieriMT ]
Nie zgodzę się co do jednego.
Pojawienie się QTE tylko zabierze emocje z niesamowitych scen. QTE są właśnie po to aby pokazać fajną akcję gdy zrealizowanie jej nie jest możliwe normalnie w grze - brakuje technologii czy pomysłu itp.
W najlepszych scenach w Uncharted 2 mieliśmy pełną kontrolę nad bohaterem (walący sie budynek, most i inne przeszkody) i to właśnie dlatego były one tak niesamowite. Bo były zrobione normalnie na silniku gry i wszystko od nas zależało - nie było wciskania X Y Z...
Jaka przyjemność by była z uciekania z walącego się budynku gdyby trzeba było po prostu wcisnąć X? A tak to trzeba było wykombinować, że trzeba na szybę skoczyć aby nie zginąć.
QTE były obecne w czasie niektórych walk, ale jak dla mnie mogą one w ogóle zniknąć, jeśli uda się przedstawiać wszystko na samym silniku i tak abyśmy mieli pełną kontrolę i nadal wszystko hulało :).
Ja od U3 oczekuję tego, że znowu zwali mnie z nóg i tyle, nie ważne jak to zrobią. Mam nadzieję, że nieźle mnie znowu zaskoczą i zrobią coś czego w ogóle nie oczekiwałem.
ps. Co do samego filmu to wykonanie bardzo dobre.
Windows XP 16 [ Senator ]
Świetny angielski. Przyjemnie się ogląda. Co do samego filmiku to raczej niewiele jest do dodania. Tak samo jak Maxblack zostawiłbym jednak QTE, a zamiast usuwania walki wręcz w MP, po prostu bym ją usprawnił. Świetna robota i oby tak dalej.
Scortch [ Light ]
Maxblack---> no i właśnie o to chodziło :] Ja np. uważam, że Quick Time Eventy nadały by jeszcze większe tempo, gdyby tylko zostały odpowiednio użyte. Dlatego też w zdaniu pojawia się słowo "Intermission" i bynajmniej nie znaczy ono "między misjami", tylko przerywających rozgrywkę w oczekiwanych momentach. I tak skok przez okno w U2 wymagałby DODATKOWO powiedzmy "iksa", żeby trafić w okno, czy potem podciągnąć się na jego krawędzi. W takim przypadku QTE włużyłyby właściwie zwiększeniu interaktywności, a nie jak zwykle jej obniżeniu. Wszystko zależy od zastosowania.
napster92 [ Why so serious?! ]
Bardzo dobrze mówisz po angielsku :) Co do samego materiału to nie zgadzam się w kilku punktach, ale tak samo mocno jak Ty nie chcę już ufoludów w Uncharted!
Maxblack [ SalieriMT ]
Jak dla mnie to lepiej zrobić tak, że aby trafić w okno to trzeba skręcić analoga tak aby wbiec, aby skoczyć w dobrym momencie... to trzeba skończyć w dobrym momencie przyciskiem do skakania... i aby się podciągnąć, to trzeba się podciągnąć.. ;).
Po co wprowadzać QTE, gdy oni potrafią zrobić tak, że będzie pełna kontrola i w międzyczasie będziemy mogli strzelać, kucać i gwałcić niewiasty ;).. czyli pełna interaktywność, bez strat na grywalności.
---
Co do potworów w każdej części Uncharted to się oczywiście w pełni zgadzam... nie spotkałem chyba osoby która twierdziła, że to świetny pomysł :).
Scortch [ Light ]
Maxblack---> czyli do consensusu nie dojdziemy :) Ale na tym właśnie polega dyskusja, prawda? Jak już mówiłem, moim zdaniem wszystko zależy od implementacji. Jeśli QTE mają być rozwinięciem rozgrywki to bardzo chętnie - jeśli mają ją spłycać tak jak w większości gier to ja również dziękuję.
Maxblack [ SalieriMT ]
Nie no ja się ani nie denerwuję ani nic więc luzik ;). Do reszty (zagadki, więcej skakania itp.) się jak najbardziej zgadzam, po prostu U2 najbardziej zaskoczyło mnie tymi scenami bez QTE które sprawiły mi wiele radości i dlatego tak to teraz bronie, bo twierdzę, że to świetny pomysł na takie podejście do realizowania scen akcji.
Scortch [ Light ]
Nie no pewnie :) Ja tam za dobrze zrealizowanymi QTE zwyczajnie przepadam, szczególnie po Heavy Rain xD Może to też dlatego tak z tym wyjechałem w filmiku.
Zupełnie nawiasem mówiąc to w wątku o PS3 umawiamy się na granie w Uncharted 2. Jak ktoś jeszcze pyka to zajrzyjcie.
hellgate82 [ maruda ]
Fajny filmik, na U3 czekam z wielką niecierpliwością, gdybym mógł to już zamówiłbym w pre-orderze, wiem że się nie zawiodę. Co do oczekiwań
- także nie chcę już więcej mutantów czy innych zombie.
-Mam nadzieję na ładne wypośrodkowanie gameplay'a pomiędzy strzelanie i sekcje platformowe, U1 pod tym względem zawodzi.
-Chciałbym więcej podróży po świecie, i związanych z tym monumentalnych widoków.
-Byłoby super gdyby podczas rozgrywki można było dokonywać jakichś wyborów (zabić kogoś czy nie, pójść tu czy tam, użyć artefaktu czy nie, wybrać tego towarzysza bądź tamtego), przez to może mielibyśmy jakieś inne zakończenie i o wiele przyjemniej grałoby się drugi, trzeci, lub piąty raz.
-Chciałbym więcej takich spokojnych krótkich etapów jak w tybetańskiej wiosce (przyciskajcie trójkąt, przy kimkolwiek się da), wiecie, spotkać się z jakimś informatorem w barze, wynająć pokój w hotelu, tak żeby zobaczyć innych ludzi niż tylko tych z karabinami.
-Sekcje podwodne, o których wspominasz byłyby też fajną nowością.
-więcej łamigłówek logicznych i związanego z tym śmiesznego notatnika :).
-więcej Sully'ego :)
- chciałbym dowiedzieć się czegoś o przeszłości Drake'a, o której tak często wspomina
- żeby była długa jak cholera (taa, pomarzyć można ;/)
- tak poza tym to co było w dwójce, walące się budynki, helikoptery, dużo fajnej akcji, humoru, skarbów
Scortch [ Light ]
up
Orrin [ Najemnik ]
przede wszystkim więcej momentów takich jak w Nepalu gdy śmigłowiec wali rakietami w podstawę budynku i wszystko się przewala w środku.
Mniej strzelania a więcej trybu skradankowego/bicia.
Oczywiście system walki wręcz trzeba by napisać od nowa.
Co QTE jestem raczej przeciw gdyż zamiast oglądać scenkę tylko patrze jaki przycisk trzeba nacisnąć
xanat0s [ Wind of Change ]
Ja bym chciał trudniejszych zagadek, mniej strzelania i zero mutantów czy innych paranormalnych zjawisk. Bo poziom zagadek był uwłaczający ludzkiemu rozumowi, miejsca strzelankowe to było one-man-army, kiedy w pojedynkę rozwalaliśmy tabuny wrogów, a mutanty zostawiam bez komentarza :)
Fragmenty skakane, cut scenki i fragmenty uciekane były super - ale szczerze powiem mimo praktycznej perfekcyjności wykonania (grafika, postacie, dialogi) to grę przeszedłem z musu, jakoś bez przyjemności. Obu częściom IMO brakowało duszy, tego czegoś co przysysa do ekranu i nie pozwala od niego odejść :)
Orrin [ Najemnik ]
No i bym chciał żeby w końcu coś Nathanowi udało się zarobić na tych wędrówkach :)
Baron Samedie [ Generaďż˝ ]
Ja bym chciał, żeby było więcej Chloe a mniej blondyny.
kaganpwnz [ Generaďż˝ ]
Ja bym tylko chcial aby bylo kolejne GOTY, co samo w sobie bedzie oznaczac ze pozamiata jak 2 w 2009 :D
Orrin [ Najemnik ]
kaganpwnz ----> czyli czekasz aż ktoś Ci powie za co masz lubić grę?
WisiekNaCzitach [ Generaďż˝ ]
a bunny hop w multi nikogo nie denerwuje ?;p
Scortch [ Light ]
Wisiek---> hahaha, to apropo wczorajszego? xD