adamis [ Stop crying punkass! ]
Trzecia reklamacja - wymiana towaru/zwrot pieniędzy
Witam,
Sprawa wygląda następująco: około półtora roku temu kupiłem laptopa, w tym czasie był już dwa razy w serwisie. Jako że wraz z nabyciem produktu dostałem na niego dwuletnią gwarancję, nie musiałem płacić za żadne naprawy. Jednak kolejny raz jestem zmuszony zgłaszać produkt do reklamacji. I tutaj mam pytanie, jako że zostało mi jeszcze pół roku gwarancji, a będzie to moja trzecia próba reklamacji, chciałbym zażądać całkowitej wymiany laptopa na nowy lub zwrotu pieniędzy w kwocie, w której nabyłem go podczas kupna. Czy mam takie prawo?
Chciałbym zaznaczyć, że wszystkie usterki komputera nie wynikały z mojej winy, a problem zawsze dotyczy tej samej rzeczy - ekranu, który rzekomo jest za każdym razem naprawiany lub wymieniany.
jasonxxx [ Szeryf ]
Oczywiście, że tak, mimo, ze przepisy są mało precyzyjne i konieczna będzie przepychanka.
Tylko zastanawia mnie czemu korzystasz z gwarancji a nie z ustawy konsumenckiej mówiącej o niezgodności towaru z umową i prawa do wymiany na nowy, wolny od wad - to o wiele wygodniejsza forma. Oddając towar do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową u sprzedawcy (nie gwaranta) wypełniasz wniosek zgłoszeniowy - w rubryce mówiącej o Twoich oczekiwaniach odnośnie rozwiązania problemu zaznacz wymianę towaru na nowy z powodu już dwukrotnie źle przeprowadzonej naprawy.
Goozys[DEA] [ Rise and shine! ]
Teoretycznie tak. Zalezy co masz napisane w karcie gwarancyjnej. Ja do swojego Laptopa HP dostalem dosc obszerna broszurke gwarancyjna i mam konkretny podpunkt odnosnie problemu, ktory przytaczasz. Trzecia naprawa gwarancyjna, obejmujaca ten sam wadliwy element, odbywa sie na moje wlasne zyczenie. Jako klient mam w tym momencie mozliwosc wymiany laptopa na calkowicie nowy ten sam model, ewentualnie moge otrzymac rownowartosc kwoty, jaka uiscilem w dniu zakupu.
BlackBolt [ Senator ]
Zwrot pieniędzy/wymiana towaru ma zastosowanie wtedy, gdy 3 razy padnie ten sam element. czyli jeżeli raz wymieniali pamięć, raz dysk twardy, a teraz nagrywarka szwankuje i mają u siebie kogoś, kto zna się na przepisach, to nici ze zwrotu kasy.
Macco™ [ Child Of The Damned ]
BB---? Autor zaznaczył, że:
problem zawsze dotyczy tej samej rzeczy - ekranu, który rzekomo jest za każdym razem naprawiany lub wymieniany
Więc w tym przypadku szanse są duże.
redan [ Wiking ]
nie koniecznie, to zależy co padło. to że padł ekran to nie znaczy, ze wina jest po stronie samego ekranu. raz mogła paść sama matryca, a raz inwerter a innym razem, jeszcze jakaś inna rzecz. i z punktu widzenia serwisu są to różne usługi serwisowe (nie łączą się), więc nie można liczyć na takie postępowanie. co innego jeśli np. 3 razy padła matryca, inwerter lub coś po drodze.
adamis [ Stop crying punkass! ]
Sprawdziłem. Miałem dwukrotnie wymieniany ekran LCD. Tym razem będzie to prawdopodobnie 3 raz.
Mógłbym prosić dokładniej o jakiś punkt prawny, dotyczący tego trzykrotnego zepsucia się jednego elementu?