matmat20 [ Junior ]
Fallout 2 problem z Sulikiem
Witam, mam problem, ponieważ Sulik nie chce ze mną iść, próbowałem już każdego sposobu, dawałem jemu pieniądze za zniszczenia, dawałem je tej babce, ale mimo to Sulik nie chce ze mną nigdzie iść ,a gdy pytam go czy pójdzie ze mną na południe wciąż odpowiada przecząco.
deTorquemada [ I Worship His Shadow ]
Może masz za mało charyzmy lub już kogoś w ekipie ?
matmat20 [ Junior ]
charyzmy, percepcji i szczęścia mam po 1, więc pewnie w tym jest problem. Jak chcecie możecie po mnie pojechać:D, robię pierwszą postać, do której build zaczerpnąłem z jakiegoś forum(walka wręcz).
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Żeby w ogóle kogokolwiek przyłączyć trzeba mieć parzystą charyzmę. 1 postać za 2 punkty.
mr 45 [ Hero of the Wastelands ]
Może ty być łowca niewolników? Sulik nie lubić, bo oni mu podpier*** siorkę..
deTorquemada [ I Worship His Shadow ]
A jakby tak zarzucić jakiegoś proszka? Było coś na charyzmę? chyba jakiś alkohol? Nie pamiętam też, czy wtedy postacie chcą się przyłączać ;]
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Alkohole redukują Percepcję, niczego nie podnoszą. Charyzmę podnoszą Mentaty, ale tylko o jeden punkt - szkoda zachodu. Generalnie dobrze jest grać w F2 postacią ze średnią charyzmą i mocno inteligentną. Siła tradycyjnie na 6 i Zręczność dyszka. :)
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Percepcja = 1 ?????
Po prostu nie zaistniejesz w tej grze, nigdy nie trafisz z broni palnej, chybisz celując chocby w mrówkę. Mało tego nie zauważysz wejścia do jaskini, nie ominiesz zadnej pułapki.
Szczęście = 1, mozna sobie poradzic, ale granie będzie upierdliwe, no i bez percepcji i szczęścia nie zaliczysz 90% spotkań na pustyni a doświadczenie przyrastać bedzie bardzo wolno (zależy jeszcze ile władowałeś w inteligencję bo jeśli ponizej 7 to nie dość, że ślepy fajtłapa to jeszcze przygłup.
Charyzma = 1, jeśli powiększysz ja w przyszłosci (a raczej tego nie zrobisz, bo stan percepcji nie pozwoli na odpowiednie rozegranie questów) to maksimum jeden towarzysz - o jeden punkt zwiększyć bedziesz mógł Charyzmę na wyszych poziomach gry.
W F2 najważniejsze cechy to Zręczność, Percepcja i Inteligencja. Te wspólczynniki trzeba maksymalizować. Jak ktoś zna wszystkie niuanse gry w tym jej bugi i wie jak je wykorzystać może zacząć grę z Percepcją na poziomie 4 i taką samą siłą, ale maksymalizując Inteligencję do 10 i inwestując z 8 w szczęście.
Generalnie żaden ze wspólczynników nie powinien byc mniejszy od 6. Jedyne dwa wspólczynniki które mogą mieć niższą wartość - chociaż gra, przynajmniej przez znaczną jej część bedzie trudna, to siła i wytrzymałość. Ja zawyczaj rozpoczynam z siłą i wytrzymałością na 5, a bywa, że i z siłą 4 (ale nie z taką wytrzymałością !) kiedy chcę wykorzystac błąd medyczny w Kryptopolis.
Percepcja i Inteligencja zalecana jest na min 8. Już naprawdę zabójczo mały jest poziom charyzmy na 5, ale to minimalna jej ilośc aby gra miała sens.
Powyżej 7 punktów powinna mieć i zreczność od której wprost zależą punkty akcji.
Niemniej gre przejdziesz z dowolnym rozkładem cech, takze i tym który masz obecnie. Tyle tylko, ze niewiele z gry posmakujesz i nie będzie Ci sie grało w nia przyjemnie.
SPMKSJ [ Konsul ]
matman20 <-- Sulik się czasem tu na forum też pokazywał, może uda Ci się go przekonać :)
Mr.Kalgan <--- Przecież cała przyjemność z gry cRPG polega na tym, że tworzy się bohatera takiego jaki się podoba. Twórcy gry powinni przewidzieć każdą możliwość.
Pamiętam np. jak grałem w System Shocka 2 marinem bez rozwiniętej odporności i nie potrafiłem skończyć gry, bo pod koniec było duże stężenie radioaktywne...
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
SPMKSJ
Fallout jest właśnie taką grą, którą da sie ukończyć dowolnie rozwinięta postacią, co nie znaczy, że bedzie to gra przyjemna czy ciekawa. W końcu BG czy DA też można przejść główne wątki w mniej niż 20 godzin.
Niemniej są tacy co przechodzą F2 z inteligencją = 1 więc czemu nie z percepcja = 1. Wszak sprawna dzida supermutanta też pokona, jak się z 800 razy przeładuje grę.
SPMKSJ [ Konsul ]
Mr. Kalagan <---
Może przy inteligencji i charyzmie ustawionej na 1 twórcy też coś ciekawego przygotowali ? Założę się że większość NPC'ów będzie sypać świetnymi obraźliwymi tekstami, które btw. mogą się czasem przydać jak ktoś wyjedzie za granicę :]
Grając np. kobietą, wchodząc do burdelu dziewczyny mówią po wszystkim, że to było ciekawe doświadczenie :-)
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Przy Inteligencji mniejszej lub równej 4 bohater zostaje przygłupem i gra kompletnie się zmienia. Można np. dogadać się z tym pastuchem brahminów w Klamath - Torn miał bodajże na imię.
mr 45 [ Hero of the Wastelands ]
UVI-->Taa, to było słodkie. Taki sam myk zresztą zastosowali w Arcanum
A, autor wątku pewnie założył konto dla tego jednego wątku, i nas olał:-P
Mada Fakir [ Bel-Shamharoth ]
A mógł by ktoś przytoczyć rozmowę z Tornem(?) Tak jak przechodziłem F2 na wszystkie możliwe sposoby, nigdy nie pomyślałem, żeby zrobić kretyna.
yo dawg [ 1979 ]
Kretyna nie trzeba robić, wystarczy być na zjeździe, ale potem z większością normalnych nie da się pogadać.
I on nazywa się Torr :P
Bugmen take moo-moos at night. Torr scared! Hep Torr? (Well, as I said, they are nocturnal in their feeding habits. I sure could use some assistance in guarding the brahmin. Will you kill any bugmen that you see near the brahmin?)
Robaludy ;)
matmat20 [ Junior ]
@mr 45
nie olałem nikogo, mój problem został rozwiązany, za co jestem wdzięczny, ale nie oczekiwałem, że rozpocznie się dyskusja "czy warto grać głupkiem":D
Mam kolejny problem, ale to pewnie wina gry, a mianowicie nigdzie nie mogę znaleźć Curtisa, dla którego trzeba odnaleźć lalkę MR.Nixon, paradoksalnie lalkę dawno znalazłem, a dzieciaka ni widu ni słychu. Uratowałem już jego ojca Joshuę, lecz oni(jego rodzice) nadal sa w namiocie. Bez niego nie dostanę francuza>zestawu narzędzi>baterii do auta i nie wiem czy gra dalsza bez tego ma sens:P
Czytałem na innym forum, że niektórzy mieli ten sam problem, jednak dotyczyło to wersji UK, ja mam PL.
Niemożliwe, żebym go przeoczył bo krążyłem po tamtej okolice dobre kilkanaście razy.
Yuri the Crusader [ GUNDAM Pilot ]
Miał w zwyczaju stać obok namiotu. Szukaj dzieciaka :P
deTorquemada [ I Worship His Shadow ]
Ja kojarzę tego chłopaczka stojącego nieopodal knajpy Cassidego
mr 45 [ Hero of the Wastelands ]
Przecie francuz i narzędzia są w nowym reno, u tego gościa co giwery sprzedaje przy kościele. Nie pamiętam jak on się nazywał, tak czy tak wbijasz mu się na metę od tyłu, i przeszukujesz wszystkie półki, a jakby tam nie było, to złazisz na dół(w pomieszczeniu obok za regałami przy łóżku i pieskach są schody)
yo dawg [ 1979 ]
Proponuję wejśc w tryb walki i szukać po sylwetkach. Jeśli go nie ma znaczy bug.
Ashall [ Generaďż˝ ]
Czytałem na innym forum, że niektórzy mieli ten sam problem, jednak dotyczyło to wersji UK, ja mam PL.
A nie było tak że dzieci były tylko w wersji amerykańskiej? W EU je wycieli.
kapi29 [ Junior ]
nie wiem o co ci chodzi
R3LiK [ Junior ]
mam pytanie początek gry mam 10 zręcznosci i jak biorę cechę zdolniacha to nie mogę odrazu, ale jak zdobędę miał 3 lvl i wezmę Zdolniachę to będę mógł mieć zręczności 11?
bo nie wiem czy max 10 pkt tylko na początku czy tylko na początku przy tworzeniu postaci.
mr 45 [ Hero of the Wastelands ]
Nie. 10 to sensowny górny limit wszystkich parametrów