GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's Gate 2-pytanie

26.01.2003
13:46
smile
[1]

Pi0tras [ Centurion ]

Baldur's Gate 2-pytanie

Co oznaczaja rzuty obronne przeciw magii w Baldurs Gate 2 i jak z nich korzystac? Co to znaczy np. 2K4 (przy opisie broni)?

26.01.2003
13:56
[2]

Kade [ Senator ]

Rzuty obronne przeciwko magi:
Jeśli na twoją postać rzucany jest czar wykonuje ona owy rzut obronny jeśli się uda czar nie zadziała.
2k4 przy opisie broni :
Oznacza to jakie największe obrażenia możesz zadać tą bronią.
2k4 oznacza 2 rzuty kostką 4ścienną (czworoboczną).

26.01.2003
14:07
[3]

Valencis [ Transmuter ]

Rzut obronny (niezależnie od typu) ma pewną wartość całkowitą (na karcie postaci jest podana aktualna wartość rzutu obronnego, oraz, w nawiasie, jej różnica w stosunku do bazowej wartości wynikającej - przede wszystkim - z klasy i poziomu). Gdy zachodzi potrzeba, komputer generuje liczbę pomiędzy 1 a 20, i jeśli jest ona co najmniej tak duża jak wartość rzutu obronnego - powiedzie się on. Wniosek - należy dążyć do tego, aby mieć rzuty obronne na jak najniższych wartościach.

26.01.2003
14:21
[4]

Radzikikik [ Centurion ]


2k4 oznacza 2 rzuty kostką 4ścienną czyli 2 razy 1-4

26.01.2003
14:42
[5]

Paul12 [ Buja ]

Jeśli jeszcze nie zakapowałeś - 2k4 oznacza, że obrażenia twojej broni to od 2 do 2 x 4 czyli 2-8. Bierzesz pierwszą liczbę jako obrażenia minimalne, a jako maksymalne mnożysz ją przez drugą. Jeśli masz miecz półtoraręczny +1 to do wyniku zawsze dodaje się 1.

26.01.2003
15:29
[6]

rotfl [ Konsul ]

o moze ja jeszcze zadam pytanie, zeby nowego watku nie zakladac:
O co chodzi z ta klasa pancerza? Im mniejsza tym lepiej...? Bo nie rozumiem tego zbytnio...

26.01.2003
16:22
[7]

Gilmar [ Easy Rider ]

rotfl ------> tak im mniejsza liczba opisująca klasę pancerza, tym lepiej. KP=3 to lepsze opancerzenie niż KP=5.

26.01.2003
21:46
smile
[8]

Pi0tras [ Centurion ]

Dzięki. Mam jeszcze dwa pytanka. Jaka jest reguła wpływania na klasę pancerza różnych zbroi, hełmów itd. I czy postac atakuje szybciej jeżeli opóźnienie jest niższe czy wyższe(troche głupie pytanie ale mam wątpliwości). Z góry thx.

26.01.2003
22:39
[9]

Valencis [ Transmuter ]

I
Klasa pancerza (w skrócie KP) bazowo wynosi 10. Zbroje szaty magów i bransolety KP mogą ustalać ją na bardziej korzystnym poziomie (jeśli bohater nosi kilka takich przedmiotów, korzysta jedynie z tego, który zapewnia mu najlepszą - czyli najniższą - KP). Istnieją pewne zasady na temat tego, że np. zbroja skórzana ma KP=8, kolczuga 6, a płytowa 3, przy czym nie jest specjalnie istotne, żeby akurat to pamiętać; jeśli zbroja jest magiczna, np. '+1' to oznacza, że jej KP jest polepszona o 1 w stosunku do bazowej KP zapewnianej przez dany typ zbroi (czasami trzeba się podomyślać, czy w danej sytuacji +1 lub -1 oznacza poprawę, czyli obniżenie, czy też pogorszenie, czyli podwyższenie KP, ale zazwyczaj kontekst nie pozostawia wątpliwości). Większość przedmiotów, czarów i innych efektów działa w ten sposób, że zmienia KP w stosunku do tej wartości odniesienia - np. bohater noszący zbroję płytową (KP=3) i ‘Pierścień ochrony +1’ będzie mieć KP=2. Nie można nosić kilku przedmiotów magicznie obniżających KP (np. magicznej zbroi i ‘Pierścienia ochrony’), chociaż większość unikalnych magicznych zabawek, wbrew tej zasadzie, jednak na to pozwala.

Tarcze polepszają KP o tyle punktów ile jest podane w ich opisie, a nie ustalają KP na swoim poziomie (tj. zbroje). Hełmy normalnie w ogóle nie zmieniają KP, chyba, że mają takie magiczne właściwości.

Ponieważ w BG2 obrażenia fizyczne są podzielone na kilka rodzai: 'obuchowe', 'kłute' i 'sieczne' oraz 'od pocisków', także KP może być różna względem pewnych typów obrażeń. Każdy typ zbroi i tarczy określają modyfikatory KP względem różnych typów obrażeń. Na karcie postaci są opisane odstępstwa KP przeciw różnym rodzajom obrażeń.
Obrażenia 'od pocisków' należy ująć w osobny paragraf, ponieważ dany atak, powiedzmy strzałą z łuku, jest jednocześnie 'kłuty' i 'od pocisków' - w takiej sytuacji zdolności opierania się obu typom obrażeń się kumulują.

Mechanika działania KP jest następująca (w skrócie): Każdy atakujący posiada pewne TraK0 (wyznacznik ataku, podobnie jak KP, niższe TraK0 jest lepsze), powiedzmy bohatera o KP=3 atakuje szkielet Trak0=10 (tak naprawdę to zwykły szkielet takiego dobrego TraK0 raczej nie będzie miał). Komputer odejmie od jego TraK0 KP atakowanego i otrzyma 7 - wartość ta nazywa się 'do trafienia'. W czasie przeprowadzania ataku, zostanie wygenerowana liczba pomiędzy 1 a 20 (podobnie jak w przypadku rzutów obronnych), jeśli będzie ona co najmniej tak duża jak 'do trafienia' to szkielet trafi. Jeśli komputer wylosuje 20, to nastąpi 'trafienie krytyczne' - oznacza ono pewne trafienie przeciwnika oraz podwójne obrażenia (kumuluje się z nożem w plecy), jeśli 1, nastąpi 'krytyczne pudło' - cios bez względu na wszystko traktowany jako chybienie.


II
Czas w grze podzielony jest (prócz tego, że - bardziej kosmicznie - na dni, dziesięciodnie, miesiące itd.) na rundy i tury. Runda trwa 7 sekund, a tura 10 rund (70 sekund), przy czym gdyby założyć, że jest to nie 7, a 6 sekund, to życie stałoby się dużo prostsze, bo wtedy tura trwała by dokładnie minutę, i niektórzy tak opisują czas w grze. Szybkość ta odpowiada 30 klatkom na sekundę ustawionej w programie konfiguracyjnym BG2 i można ją wedle woli przyspieszyć lub spowolnić. Rundy dla wszystkich bohaterów mogą być niezsynchronizowane - powiedzmy, że jeśli jednemu czarodziejowi karzesz rzucić czar to w tej chwili zacznie się jego runda, gdy innemu za 2 sekundy, jego runda zacznie się właśnie wtedy, 2 sekundy później.

Runda jest podzielona na dziesięć równych części, ich ilość od chwili rozpoczęcia rundy do czasu zajścia jakiegoś zdarzenia, np. wykonania ataku nazywana jest 'opóźnieniem'. Np. bohater władający bronią o opóźnieniu 2 zada cios 1,4 sekundy po tym, jak rozkaże się mu zaatakować. Rzucanie czaru rozpoczyna się wraz z początkiem rundy i trwa tyle części dziesiątych rundy, ile wynosi podany w jego opisie 'czas rzucania'. Wniosek jest taki, że lepiej jest gdy broń/czar ma niższe opóźnienie/czas rzucania.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.