GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Stałe IP , dynamiczne IP - co wybrać ?

22.01.2003
20:51
smile
[1]

_RedruM_ [ Centurion ]

Stałe IP , dynamiczne IP - co wybrać ?

Witam , mam takie pytanko [ lekko lamerne , wiem to ] . Zakładam sobie właśnie stałe łącze w sieci kablowej ToyaNet . Domyślnie założone jest dynamiczne/niepubliczne IP , jest jednak mozliwość założenia publicznego/stałego IP ? I tu nasuwa mi się pytanie - co zyskam , jeśli założe stałe IP , czy stałe IP ma jakieś większe wady ... mówiąc krócej : co wybrać ? Możecie podać na własnych przykładach / or somethin .

22.01.2003
20:56
[2]

MaxeloO [ Legionista ]

heh proste ze stałe ip bym wybrał nawet bym sie nie zastanawiał jakbym mial taka mozliwosc ale nie mam ;(
mozesz przesylac pliki bez problemu, stawiac server ftp, hostowac gry w itnernecie i rozne takie fajne

22.01.2003
20:57
[3]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

publiczne IP daje Ci wieksze mozliwosci, ale jak to zwykle bywa, wraz z wiekszymi mozliwosciami przychodzi wieksza odpowiedzialnosc... zalezy jeszcze co chcesz robic i ile sie znasz na kompie i necie.

22.01.2003
20:57
[4]

banan [ Leniwiec Pospolity ]

wydaje mi sie ze mylisz pojecia "nie/publiczne" z "dynamicznym/stalym"

Prawdopodobnie bedzies zmial stale IP, i wybierasz tylko czy publiczne czy nie publiczne.
Ogolnie rzecz ujmujac:
Publiczne daje ci o wiele wiecej mozliwosci: stawianie ftp, gry oparte na direct ip, itp itd...
Wada tego jest mniejsze bezpieczenstwo, zakladajac ze nie stawiasz sobie firewalla.

Niepubliczne - jestes prawie bezpieczny, ale masz mniej mozliwosci - odpada stawianie ftp, nie mozesz tez sciagac w polaczeniach p2p od innych ludzi z niepublicznego ip.

22.01.2003
21:02
[5]

_RedruM_ [ Centurion ]

all ---> dzięki za opinie

banan ---> masz rację , jest tak jak mówisz , a mi się poknociło :)

Skoro już przy temacie bezpieczeństwa , jaki firewall polecacie ?

22.01.2003
21:04
smile
[6]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]

no więc tak:
stałe IP:
zalety:
- wszystko
wady:
- można cię zabanować na stałe, chyba że umiesz tunelować połączenia ;]]

zmienne:
zalety - możesz zawse odwołać się od bana, nawet po IP ;]
wady:
- nie możesz zakładać gier multiplayer
- nie możesz stawiać ftpów
- nie mozesz hostować NICZEGO i NIGDZIE (o ile wiem ;])
- ogólnie pół zabawy z internetem omija cię bokiem, zostają ci www i p2p z gorszym tranferem i utrudnieniami (np. direct connect, nie będziesz nigdy active, a passive moze ssać tylko od passiva)


jeśli nie używasz netu do innych zastosować niż surfowanie po www, a dynamiczne IP jest tańsze to bierz je.
jeśli to jest dopłata rzędu 10 - 20 zł a ty lubisz sobie czasem pograć, albo postawić ftpa to bierz w ciemno stałe

22.01.2003
21:05
smile
[7]

VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]

Przy dynamicznym IP, ciężej będzie dostać skutecznego bana - taki mały+

22.01.2003
21:09
smile
[8]

_RedruM_ [ Centurion ]

OK BIGos ;) dzięki tobie moge się czuć pewniej w temacie :D

I jeszcze jedno pytanie , dotyczy raczej samych net providerów : czy to prawda , że IPeki z puli tych niepublicznych są [ zazwyczaj ] gorzej routowane ? Słyszałem takie pogłoski - potwierdźcie albo zdementujcie :)

22.01.2003
21:09
[9]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]

też się pomyiłem - tam gdzie ma być dynamiczne daj sobie niepubliczne ;]
w sumie tego dotyczy mój text

22.01.2003
22:29
[10]

Y(H)ans [ Pretorianin ]

Ooo lodzianin jaki ten swiat maly, witaj w klubie ;) ps mam ip stale w toyce i tak srednio moj firewall wylapuje 4-7 atakow na moj kompoter ;q (atakow=skanowanie sieci , bldene pakiety itp..) a mam norton personal firewall 2003 :D

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.