GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

FORMUŁA 1 - Grand Prix Niemiec

23.07.2010
00:23
smile
[1]

Miszka [ Konsul ]

FORMUŁA 1 - Grand Prix Niemiec

Tor

Hockenheimring


Długość toru: 4,574km
Długość wyścigu: 306,458 km
Liczba okrążeń: 67
Rekord toru: 1:13,780, Kimi Räikkönen - McLaren-Mercedes, 2004 (wyścig)
Rekord toru: 1:13,306, Michael Schumacher - Ferrari, 2004 (kwalifikacje)
Ostatni zwycięzca: Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes, 2008

Firma Allianz przygotowała krótki film o GP Niemiec, które będzie jedenastym wyścigiem w tym sezonie F1. Wyścig na torze Hockenheim odbędzie się po raz 32., a w sumie będzie to 57. GP Niemiec. Były kierowca F1, a obecnie komentator tego sportu dla niemieckiej stacji RTL - Christian Danner wraz z kierowcą zespołu AT&T Williams - Nico Hulkenbergiem, a także dyrektorem technicznym Williamsa, Samem Michaelem, opisują charakterystyczne cechy toru Hockenheim.



Harmonogram

trening 1 ----------07-23 10:00
trening 2 ----------07-23 14:00
trening 3 ----------07-24 11:00
kwalifikacje--------07-24 14:00
wyścig--------------07-25 14:00



Pogoda:

Transmisje online:
-
-
Live timing:

Klasyfikacja kierowców

1. Lewis Hamilton-------------145 pkt.
2. Jenson Button--------------133 pkt.
3. Mark Webber---------------128 pkt.
4. Sebastian Vettel------------121 pkt.
5. Fernando Alonso------------98 pkt.
6. Nico Rosberg----------------90 pkt.
7. Robert Kubica---------------83 pkt.
8. Felipe Massa-----------------67 pkt.
9. Michael Schumacher--------36 pkt.
10. Adrian Sutil-----------------35 pkt.
11. Rubens Barrichello---------29 pkt.
12. Kamui Kobayashi-----------15 pkt.
13. Vitantonio Liuzzi------------12 pkt.
14. Sebastien Buemi-------------7 pkt.
15. Witalij Pietrow----------------6 pkt.
16. Jaime Alguersuari------------3 pkt.
17. Nico Hulkenberg-------------2 pkt.
18. Pedro de la Rosa------------0 pkt.
19. Heikki Kovalainen-----------0 pkt.
20. Karun Chandhok------------0 pkt.
21. Lucas di Grassi--------------0 pkt.
22. Jarno Trulli-------------------0 pkt.
23. Bruno Senna-----------------0 pkt.
24. Timo Glock-------------------0 pkt.
25. Sakon Yamamoto------------0 pkt.



==============================================

Klasyfikacja konstruktorów

1. McLaren------------------------278 pkt.
2. Red Bull------------------------249 pkt.
3. Ferrari--------------------------165 pkt.
4. Mercedes-----------------------126 pkt.
5. Renault---------------------------89 pkt.
6. Force India-----------------------47 pkt.
7. Williams---------------------------31 pkt.
8. Sauber----------------------------15 pkt.
9. Toro Rosso------------------------10 pkt.
10. Lotus-------------------------------0 pkt.
11. HRT F1 Team----------------------0 pkt.
12. Virgin Racing----------------------0 pkt.



==================================================

Kalendarz wyścigów 2010


1. (14.03) Grand Prix Bahrajnu
Podium: 1) F. Alonso, 2) F. Massa, 3) L. Hamilton
PP: S. Vettel, FL: S. Vettel
2. (28.03) Grand Prix Australii
Podium: 1) J.Button, 2) R.Kubica , 3) F.Massa
PP: S. Vettel , FL: M. Webber
3. (04.04) Grand Prix Malezji
Podium: 1) S. Vettel, 2) M. Webber, 3) N. Rosberg
PP: M.Webber, FL: M.Webber
4. (18.04) Grand Prix Chin
Podium: 1) J. Button, 2) L. Hamilton, 3) N. Rosberg
PP: S. Vettel, FL: L. Hamilton
5. (09.05) Grand Prix Hiszpanii
Podium: 1) M. Webber, 2) F. Alonso, 3) S. Vettel
PP: M. Webber, FL: L. Hamilton
6. (16.05) Grand Prix Monako
Podium: 1) M. Webber, 2) S. Vettel, 3) R. Kubica
PP: M.Webber, FL: S. Vettel
7. (30.05) Grand Prix Turcji
Podium: 1) L. Hamilton, 2) J. Button, 3) M. Webber
PP: M. Weber, FL: V. Pietrov
8. (13.06) Grand Prix Kanady
Podium: 1) L. Hamilton, 2) J. Button, 3) F. Alonso
PP: L. Hamilton, FL: R. Kubica
9. (27.06) Grand Prix Europy (Walencja)
Podium: 1) S. Vettel, 2) L. Hamilton, 3) J. Button
PP: S. Vettel, FL: J. Button
10. (11.07) Grand Prix Wielkiej Brytanii
Podium: 1) M. Webber, 2) L. Hamilton, 3) N. Rosberg
PP: S. Vettel, FL: F. Alonso
11. (25.07) Grand Prix Niemiec
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
12. (01.08) Grand Prix Węgier
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
13. (29.08) Grand Prix Belgii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
14. (12.09) Grand Prix Włoch
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
15. (26.09) Grand Prix Singapuru
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
16. (10.10) Grand Prix Japonii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
17. (24.10) Grand Prix Korei Południowej
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
18. (07.11) Grand Prix Brazylii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
19. (14.11) Grand Prix Abu Zabi
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -

Zespoły i kierowcy

Vodafone McLaren Mercedes
1. Jenson Button (GBR)
2. Lewis Hamilton (GBR)

Mercedes GP Petronas
3. Michael Schumacher (GER)
4. Nico Rosberg (GER)

Red Bull Racing
5. Sebastian Vettel (GER)
6. Mark Webber (AUS)

Scuderia Ferrari Marlboro
7. Felipe Massa (BRA)
8. Fernando Alonso (ESP)

AT&T Williams
9. Rubens Barrichello (BRA)
10. Nico Hulkenberg (GER)

Renault F1 Team
11. Robert Kubica (POL)
12. Vitaly Petrov (RUS)

Force India F1 Team
14. Adrian Sutil (GER)
15. Vitantonio Liuzzi (ITA)

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi (SUI)
17. Jaime Alguersuari (ESP)

Lotus Racing
18. Jarno Trulli (ITA)
19. Heikki Kovalainen (FIN)

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok (IND)
21. Bruno Senna (BRA)

BMW Sauber F1 Team
22. Pedro De La Rosa (ESP)
23. Kamui Kobayashi (JAP)

Virgin Racing
24. Timo Glock (GER)
25. Lucas di Grassi (BRA)

Polecane strony

[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info ANG]
[info ANG]
[info ANG]
[info ANG]
[oficjalna strona F1 - ANG]
[info ANG]
[F1 Wyścigi, Historia, Download]
[F1 Wyścigi, Historia, Download]

Zmiany w sezonie 2010
- nowa punktacja: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1
- 12 ekip
- zakaz tankowania
- zwiększono minimalną wagę bolidu do 620 kg
- węższe przednie opony
- zakaz używania owiewek na kołach
- FOTA zakazała użycia KERS

Poprzednia część:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10435798&N=1


FORMUŁA 1 - Grand Prix Niemiec - Miszka
23.07.2010
09:24
smile
[2]

Trael [ Mr. Overkill ]

Piersi :)

23.07.2010
10:02
smile
[3]

wiktordth [ Keep Yourself Alive ]

Deszczyk

23.07.2010
10:06
smile
[4]

micmur13 [ Generaďż˝ ]

Schumix pokaż kto rządzi!!!

23.07.2010
11:15
[5]

Behemoth [ Rrrooaarrr ]

Byle nie Vettel, wszystko inne jest do zaakceptowania :-).
Ostatnio na tym torze wygrał Webber i naprawdę nie mam nic przeciwko aby ten wyczyn powtórzył :-), a może Rubens przypomni sobie rok 2000?

23.07.2010
13:57
smile
[6]

grish_em_all [ Legend ]

Po wynikach i krótkiej relacji tekstowej widzę że sporo się działo, tyle że nadal nie wiemy kto jest szybki a kto nie ;)

Fajny tekst na www.formula1.com:
(...)and Robert Kubica who… yes, believe it or not finally made a mistake!

23.07.2010
14:03
[7]

LooZ^ [ intermarum ]

Dobre :D

23.07.2010
14:51
smile
[8]

Miszka [ Konsul ]

Pietrov ma zagrożone miejsce w teamie to od razu spina poślady:D

[6] :D

24.07.2010
11:58
smile
[9]

Bad Olo [ Stoprocent ]

Kwalifikacje w deszczu? Why not :)

24.07.2010
14:11
[10]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Ałć....

24.07.2010
15:09
smile
[11]

Semir [ 11 ]

0,002 ładnie

24.07.2010
15:10
[12]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Ferrari rozgryzło chyba RBRa

24.07.2010
15:11
smile
[13]

eJay [ Quaritch ]

Będzie ostro.

24.07.2010
15:12
[14]

NeroTFP [ Senator ]

Całkiem emocjonujące kwalifikacje. Dobra robota Roberta.

24.07.2010
15:13
smile
[15]

Madril [ I Want To Believe ]

legrooch --> Alonso lub Massa (na pamiętam który) się przyjrzał ostatnio i od razu widać efekty. :P

24.07.2010
15:20
[16]

Cappo [ Senator ]

Będzie ciekawie jutro (oby), Kubica całkiem nieźle ale nie uciuła jutro więcej niż P7 za duża strata.

24.07.2010
18:02
[17]

Voutrin [ łojant ]

Ano Ferrari ponoc wykorzystuje juz mapowanie silnika, ktore powoduje ze spaliny nawet po spuszczeniu z gazu przechodza z taka sama intensywnoscia przez dmuchana podloge.

Renault tez sie ponoc tym zajmuje. Zreszta w ich przypadku powinni miec ulatwione zadanie, bo caly czas kilku gosci z Renault opiekuje sie silnikami Red Bulla ;)

25.07.2010
11:17
[18]

Bad Olo [ Stoprocent ]

Wyścig Porsche SuperCup na Hockenheim :

11:40 - Polsat Sport Extra
11:45 - Eurosport

Start wyścigu 12:OO

R.Lukas wczoraj był 9, a J.Giermaziak 13.

Ciekawe jakie warunki będą mieć ;>

25.07.2010
12:04
[19]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Warunki są ok, ale lipa z Lukasem :/

25.07.2010
12:10
[20]

zoor!n [ Legend ]

On jest ślepy? Ja rozumiem, że to wyścig, emocje, ale to niczego w tym przypadku nie usprawiedliwia.

25.07.2010
12:18
[21]

LooZ^ [ intermarum ]

Co sie stalo?

25.07.2010
12:20
[22]

zoor!n [ Legend ]

Ktoś wjechał w tył Lukasowi (tak wnioskuję, nie widziałem tego) i oberwał się kawałek zderzaka (tj. wisiał i Lukas ciągnął go za sobą). Tak przez kilka okrążeń nie chciał zjechać, aż w końcu sędziowie pokazali mu czarną flagę (jechał bodajże na 8. miejscu).

25.07.2010
12:54
[23]

graczoman xd [ Pretorianin ]

W tym sezonie żądzi RDB jedynie może z nimi konkurować Mclaren z Hamiltonem na czele.Ja po cichu licze na dobry występ Roberta, aby udało mu się wygrać z Rosbergiem.

25.07.2010
14:05
smile
[24]

Saul Hudson [ Legend ]

Pięknie Ferrari wystartowały!

25.07.2010
15:08
smile
[25]

Lutz [ Legend ]

Piekne to ;)

25.07.2010
15:08
smile
[26]

eJay [ Quaritch ]

Team order. Ferrari jednak nigdy się nie zmieni.

Sędziowie powinni wziąć wycinek z telemetrii i omówić z Massą nagły zanik mocy na wyjściu za zakrętu.

25.07.2010
15:10
[27]

kastore [ Troll Slayer ]

Niezłe dzisiaj komunikaty sie sypią.

"Fernando is faster then you, understood?"

mija minuta i Massie nagle zepsuł sie pedał gazu :DDDD

i znów komunikat

"Keep that going"


Hehehehehe, czy tylko ja widziałem najbardziej ordynarne team orders???

25.07.2010
15:10
smile
[28]

BE_WANTED [ Wymiatacz ]

Buuuuuuu!! Jakie bezczelne team order xP

Inżynier Massy jaką spinę złapał...

Nie dość, że cały wyścig jest totalnie do dupy, to jeszcze takie coś... a kolejne GP to Węgry, Hungaroring... masakra.

25.07.2010
15:12
[29]

alexej [ Piwny Mędrzec ]

No i powinni teraz polecieć. Za tak ordynarne team orders mam nadzieję, że stracą wszystkie punkty w tym wyścigu.

25.07.2010
15:13
[30]

Dessloch [ Legend ]

@massa GOOD LAD! stales sie dziwka alonso;)
ewidentne team orders....
to jak z "konczy sie paliwo, zwolnij" po przepychankach ostatnio mclarena...
ewidentne team orders ale nic im nie zrobia:)


zreszta w sumie to nic zlego... w koncu to jest druzynowy sport.

25.07.2010
15:13
[31]

r_ADM [ Senator ]

A to sa nieordynarne team orders?

25.07.2010
15:19
[32]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

O jaaaa... Niesamowite! Jak śmieli zasugerować, żeby puścił szybszego partnera! Skandal! Przecież powinien spowalniać Alonso ile się da, żeby jeszcze Vettel mógł ich obu dogonić! Albo jeszcze lepiej - żeby podczas walki zderzyli się i obaj odpadli z wyścigu!
I do tego jeszcze tak słabo zakamuflowali sugestię! Przecież powinni ściemniać o kończącym się paliwie czy hamulcach albo o rozbłyskach słonecznych psujących im elektronikę, co zmuszałoby Massę do zwolnienia na tyle, żeby Alonso mógł go wyprzedzić!
Akurat tej kwestii "team orders" Ferrari może sobie najmniej zarzucić, w przeciwieństwie do całej reszty stawki hipokrytów...

25.07.2010
15:27
smile
[33]

Lutz [ Legend ]

Heh, akurat mnie to bawi, niezla zabawe maja tez komentatorzy na bbc, nie wiem czy ktos sluchal jak wyglada dytuacja w oicie ferrari w tej chwili, grobowa cisza po poczatkowym jazgocie I poruszeniu, ale pewnie trzy osoby beda zadowolone, alonso, domenicali I toshi

25.07.2010
15:29
smile
[34]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Renault w punktach :)

25.07.2010
15:31
[35]

Lutz [ Legend ]

"Robert Kubica again, outperforming his car"
Chociaz tyle ;)

25.07.2010
15:32
[36]

eJay [ Quaritch ]

Robert wycisnął co mógł, a i tak został zdublowany :) Czyli tempo Ferrari i Vettela była rzeźnickie.

Niestety żałosny team order będzie się ciągnął za tym GP.

25.07.2010
15:34
[37]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

A żebyś wiedział, że jestem zadowolony. Nie jestem wielkim fanatykiem Alonso, wolę akurat Massę :P
Ale w tym przypadku ich manewr miał jak najbardziej sens. Ferrari ma dublet, obaj dojechali i powstrzymali Vettela.
A ludzie będą psioczyli na Ferrari chyba zawsze i trzeba to po prostu ignorować... ;]

"Niestety żałosny team order będzie się ciągnął za tym GP."
Nie pierwszy, nie ostatni.

25.07.2010
15:37
[38]

kastore [ Troll Slayer ]

Team Radio :

"Felippe Massa is back, good boy, we will explain later" :)


lol, facepal, żal.pl, przed dekoracją wygląda jakby żabe połknął.


Toshi --> idź lepiej napisz coś na opiniach onetu. Team orders są zabronione właśnie z powodu tego, że wyścig jest dla kierowców i kibiców a nie dla teamów.

25.07.2010
15:38
smile
[39]

LooZ^ [ intermarum ]

Bardzo dobra decyzja Ferrari, dalo im to dublet i pozwolilo utrzymac szanse na zdobycie przez ich kierowce mistrzostwa.

Nigdy za bardzo nie rozumialem zakazow Team Orders, przeciez to sport druzynowy, druzyna walczy o mistrzostwo konstruktorow, a nie moga podejmowac decyzji, ktore pozwola im to mistrzostwo zdobyc? Z jakiej racji?

kastore: Aha, to opinia inna niz twoja nadaje sie tylko na onet? Jesliby kierowcy rywalizowali tylko o mistrzostwo dla kierowcow to uwazalbym team orders za niesluszne, kiedy jednak walczy sie o dwa trofea, to kompletnie nie rozumiem tej zasady.

25.07.2010
15:43
[40]

Dessloch [ Legend ]

HAHA eddie oczywiste bylo jak to skomentuje:)

25.07.2010
15:46
smile
[41]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

idź lepiej napisz coś na opiniach onetu. Team orders są zabronione właśnie z powodu tego, że wyścig jest dla kierowców i kibiców a nie dla teamów.
Dobrze, specu. Zaufam Twej niezmierzonej mądrości i zrobię, jak każesz...
To może też znieść całkiem klasyfikację konstruktorów? W końcu, jak sam rzekłeś, "wyścig jest dla kierowców i kibiców a nie dla teamów".

Akurat twój niezwykle treściwy i dojrzały komentarz "żal.pl" nadaje się na Onet...

25.07.2010
15:46
[42]

Lutz [ Legend ]

Zobaczymy co zrobi team Hornera.
Chociaz nie spodziewam sie wielkich zmian.

Fajne akcje na bbc mozna ogladac

25.07.2010
15:48
[43]

Cappo [ Senator ]

Tja Jordan tak się teraz pluje, a jak w McL były chamskie TO, jakoś nic nie gadał.

+ Ferrari znów w grze (będzie tylko ciekawie)
+ Ventyl totalnie zamaścił start :)
+ Robert przed Mercem
+ Pietrov w punktach
+ DLR i Koba całkiem ładnie

- TO w Ferce, bardzo słabo im to wyszło
- Lotus a szczególnie Koval
- Williams już na starcie stracili pozycje
- FI i STR

Na BBC dobry wywiad ze Stefankiem :D Jordan sam wie jak było kiedyś i że dalej liczy się "dobro zespołu" a pluje się jak nie wiem.

25.07.2010
15:52
[44]

kastore [ Troll Slayer ]

Ale w tym przypadku ich manewr miał jak najbardziej sens. Ferrari ma dublet, obaj dojechali i powstrzymali Vettela.
Bardzo dobra decyzja Ferrari, dalo im to dublet i pozwolilo utrzymac szanse na zdobycie przez ich kierowce mistrzostwa

To ja mam jedno pytanie?? czy teoretycznie wolniejszy Massa przegrał z Vettelem?? NIE, tym bardziej jakby za Massą jechał Alonso by się tak nie stało, mieliby ten swój dublet. Dziekuje, dobranoc.

25.07.2010
15:52
smile
[45]

Qverty™ [ Legend ]

Miał być taki emocjonujący a był nudny.

+ Vettel nie wygrał
+ Massa wrócił do formy
+ Schumi daleeeeko
+ Rosberg za Bobbym K
+ drifty Sutila
+ są punkty dla Rennault

- team orders Ferrari
- Alonso wygrał
- Massa przepuścił
- ferrari ssie
- szkoda Massy
- słabo Webber

Kurde ja na miejscu Felipe olałbym to co pieprza mi przez radio i jechał dalej.

25.07.2010
15:52
[46]

Dessloch [ Legend ]

hehe Domenicali ewidentnie wiedzial, ze to bylo team orders (na bbc wywiad przed konferencja toz).

jego szelmowski usmiech wygral:)) pokerzysta to on nie jest

25.07.2010
15:52
smile
[47]

kombinator [ Konsul ]

Ale sie wynudziłem.

25.07.2010
15:53
[48]

Da_Mastah [ Elite ]

Pomijając to, że się akurat w tym miejscu puścili, to Massa i tak jechał wolno... bo shortshiftował również dalej, a nie tylko po wyjściu z tego konkretnego zakrętu. Hamilton też shortshiftował i co. Button mu jechał na ogonie, ale go nie wyprzedzał, bo też mają team orders? To one są be tylko wtedy jak ktoś kogoś wyprzedza? A jak nie, to już ok? Co, Vettel jadąc wolniej cały wyścig nagle dostał cudownego powera i zaczął doganiać Massę?

Rozumiem, że można kogoś nazwać baranem za to, że się do takich chwytów posuwa, ale nie znaczy, że trzeba od razu pozbawiać punktów.

Boże... Podniecacie się tą Formułą, jak stado drechów z Gocławia w honorze Legiuni...

25.07.2010
16:01
[49]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

kastore - a jak było z Vettelem i Webberem? Przewagę nad McL mieli jeszcze większą, ale zaczęli walczyć i... wyszło jak wyszło. Gdyby jeden przepuścił drugiego (szybszego) to obaj by dojechali i mieliby sporo punktów więcej.
Gdyby Massa nie odpuścił szybszemu Alonso i rozpaczliwie się bronił, to w najlepszym wypadku Vettel doganiałby obydwóch, w najgorszym... wycieczka w żwir i/lub wymiana skrzydeł.
Massa NIE tracił dystansu nad Vettelem, bo mógł spokojnie jechać bez mieszania się w walkę ze sporo szybszym kierowcą.
Dziekuję, smacznego.

I podniecacie się akurat tym manewrem - a parę latek temu, w McL? Koval całkiem w zakręcie zjechał Hamiltonowi na zewnętrzną. Przejął się ktoś? Pamięta o tym jeszcze ktoś?
A jeszcze wcześniej, kiedy Barichello całkiem zwolnił na ostatniej prostej, żeby Msc mógł go wyprzedzić?

25.07.2010
16:11
smile
[50]

Stranger. [ Spookhouse ]

Alonso za pytanie się co stało się z Massą po przejechaniu linii mety powinien dostać Oscara. :D

25.07.2010
16:11
[51]

eJay [ Quaritch ]

Ciekawostka - od Kubicy w tabeli najszybszego okrążenia gorsi są tylko kierowcy Virgin, Lotusa, HRT i Pietrow. Ale już w pitstopach Kubica jest czwarty, za Pietrowem, Webberem i Schumacherem ;)

25.07.2010
16:23
[52]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

Alonso za pytanie się co stało się z Massą po przejechaniu linii mety powinien dostać Oscara.
Przecież team nie informowałby go o zamiarze "zasugerowania" czegoś Massie. Alonso mógł się jedynie domyślać (awaria, celowe przepuszczenie).
Realizatorzy transmisji mogą puścić praktycznie każdy fragment komunikacji team-kierowca, więc dopiero byłaby afera, gdyby puszczono w TV tekst inżyniera w stylu "Felipe za chwilę zwolni, żeby cię przepuścić".

eJay - ważne że w tabeli końcowej jest dużo dalej z przodu, przed Mercedesami :P

25.07.2010
16:29
[53]

Behemoth [ Rrrooaarrr ]

Trochę nudnawy wyścig. Mój faworyci z Rubensem na czele zawiedli, ale dobrze, że chociaż nie wygrał Vettel.
Niestety w generalnej Hamilton ucieka. Wydaje mi się, że poza Buttonem trudno będzie aby którykolwiek kierowca go dogonił. Wciąż liczę, że Senna zgarnie mistrzostwo, ale szanse maleją z każdym wyścigiem :>.

25.07.2010
16:50
[54]

Voutrin [ łojant ]

no ciekawe co zrobia sedziowie, bo bardziej oczywistego team order byc nie moze. :)

25.07.2010
17:48
smile
[55]

HopkinZ [ Legend ]

Ferrari musi jeszcze trochę nad 'team orders' popracować, póki co "save fuel" jeszcze nie przebili.

25.07.2010
18:05
[56]

Voutrin [ łojant ]

ponoc dostali 100.000$ kary i sprawa trafi do rady sportow motorowych. Ale to jeszcze nieoficjalne info.

czyli tak jakby kary nie bylo. sto tysiaczkow dla Ferrarki to jakies drobne ;)

25.07.2010
18:25
smile
[57]

Apokalipsis [ Generaďż˝ ]

Trochę się wynudziłem. Dobre jest to, że Vettel nie wygrał. Ale ostatecznie to on miał najlepszy czas okrążenia(chyba).
- team order :)

[55] - dokładnie, teraz wiedzą na czym muszą jeszcze popracować :>

25.07.2010
19:41
[58]

HWDS [ Konsul ]

Moim zdaniem Massa doskonale wiedział że jak dojdzie do takiej sytuacji to ma przepuścić Alonso ale tego nie robił bo bardzo chciał wygrać ten wyścig więc dostał polecenie przez radio.Podporządkował się pracodawcą ale zrobił to tak żeby wszyscy widzieli jak na dłoni że zastosowali team order.

25.07.2010
19:44
[59]

Behemoth [ Rrrooaarrr ]

100.000$ kary? Więcej na dziwki jednej nocy wydają.

25.07.2010
20:55
[60]

Stranger. [ Spookhouse ]

Pff, w miarę sprawiedliwą karą byłby milion dolarów i utrata punktów do klasyfikacji konstruktorów zdobytych w tym wyścigu. Swoją drogą ciekawe czy od teraz Ferrari zacznie składać protesty gdy innym teamom będzie się w wyścigu nagle kończyło paliwo lub przegrzewały hamulce. ;)

26.07.2010
11:57
[61]

szymon_majewski [ Legend ]

Widzicie, nie zdajecie sobie sprawy z dosc waznej rzeczy:

Felipe Massa ma duza strate, do Hamiltona. Zakladajac ze wygra pod rzad 4 wyscigi a Hamilton przyjedzie bez punktow, a potem w 4 ostatnich bedzie sie utrzymywal tuz obok Hamiltona, to dopiero wtedy moze byc mistrzem. Alonso ma ta strate o wiele mniejsza po tym wyscigu a co za tym idzie realne szanse na bycie mistrzem swiata. Dla Ferrari jest to pewniejszy scenariusz, biorac takze pod uwage wczesniejsze popisy Alonso. Punktow dla teamu bedzie tyle samo. 100 000 dolarow dla nich to pryszcz. Massa dostanie nalezne.

Wiec ktory wybieracie scenariusz bedac inzynierem - Frajda dla Massy i niepewny tytul mistrza czy moze frajda dla Alonso i pewniejszy tytul mistrza ?

26.07.2010
12:05
[62]

smalczyk [ Senator ]

Abstrahując od emocji dotyczących team orders, bo w tym temacie zapewne juz wszystko zostało powiedziane, interesuje mnie bardziej techniczna strona wyścigu.
Nie pamiętam w tym sezonie, a zapewne i w zeszlym, wyścigu, w którym 4 kierowców z pierwszej 10-tki byłoby zdublowanych. Różnica między trzema pierwszymi teamami, a teoretycznie jedynie trochę słabszymi dwoma, trzema kolejnymi, była wręcz porażająca.
Czy zdecydowała jakas przedziwna specyfika toru, czy moze Merc i Renówka zwyczajnie stanęły w miejscu z rozwojem bolidu?
Robson wyciągnął z auta co mógł, albo i więcej (utrzymanie za sobą po raz kolejny obu Mercedesów i pasjonująca walka po pitstopie z Schumim były jednymi z niewielu ciekawych wydarzeń na torze) - ale aż przykro, ze nie mial nawet cienia szansy od samego początku na jakąkolwiek walkę choćby z McLarenem Buttona - bo o reszcie ekipy z przodu nawet nie wspominam.
Mam nadzieję, że na Węgrzech technika Kubicy pozwoli mu zająć w miarę wysoka pozycję i może wyprzedzić Rosberga - i że po tym wyścigu zespół weźmie się porządnie do roboty.
Bo na chwilę obecna troszeczkę zaczynam sie martwić, ze sytuacja zaczyna przypominac tę sprzed dwóch lat gdy za wcześnie Sauber skupił się na bolidzie na kolejny sezon.

26.07.2010
12:14
[63]

BE_WANTED [ Wymiatacz ]

Wybieram scenariusz: Frajda dla Massy i... to jemu należało się zwycięstwo i leję na sprawę tytułu mistrza świata.

26.07.2010
12:42
[64]

Voutrin [ łojant ]

smalczyk na pewno duza role odgrywa fakt, ze i Merc i Renia juz bardziej na '11 sie koncentruja. Do tego specyfika toru, gdzie liczyl sie duzy docisk i f-duct.
Wynik faktycznie zaskakujacy, bo te 3 zespoly zostawily reszte o lata swietlne. Z tym, ze na Wegrzech pewnie znowu to sie zleje.

Co do TO to coz zrobic. Glupie jest tylko zachowanie FIA, bo jak nie potrafia z tym walczyc, to powinni to zalegalizowac. Wtedy wszystko odbywalo by sie wewnatrz zespolu, jezeli 2 kierowca by sie na to godzil to jego sprawa.

ps. tak troche nie na temat. sprzatalem w mieszkaniu i znalazlem autografy m.in. Vettela z Red Bull 3D Race. moze sie przydac jak by Vettel mial kiedys zostac WDC ;)

26.07.2010
18:43
[65]

=D=2 [ Legend ]

Ma ktoś może linka gdy Rob Smedley mówi do Felipe Massy "Fernando jest szybszy od ciebie. Czy możesz potwierdzić, że zrozumiałeś tę wiadomość?" ? Chcę to usłyszeć jeszcze raz.

26.07.2010
19:41
[66]

=D=2 [ Legend ]

Up!

26.07.2010
19:56
[67]

Windows XP 16 [ Senator ]

26.07.2010
22:39
smile
[68]

jasonxxx [ Szeryf ]

Polecam najnowszy odcinek Top Gear (05x15) - Lewis Hamilton jeździ 1200-konnym turbodoładowanym McLarenem, którym Senna zdobył swój pierwszy tytuł. Ciekawe są jego wrażenia, mówi m.in. że nie wyobraża sobie jak można się było ścigać takim potworem na limicie, że to kompletnie inne doświadczenie niż jazda współczesną F1. Nieźle się chłopak podjarał po przejażdżce :)

28.07.2010
15:17
smile
[69]

=D=2 [ Legend ]

[67] Masz jakiś inny? Tamten został usunięty.

28.07.2010
19:00
[70]

Toshi_ [ Got sarcasm? ]

Jakby co - tu jest ten wspomniany odcinek Top Gear, a dokładniej to część z Hamiltonem. Polecam jednak obejrzeć od początku ;]

Jakość taka sobie i obraz obrócony, ale co tam - może chociaż dłużej przetrwa na YT :P

PS. Właśnie się zorientowałem, że gość ma tylko pierwsze 7 z 8 części... A GDZIE NAJWAŻNIEJSZA?? >_<

30.07.2010
00:51
smile
[71]

Miszka [ Konsul ]

Jedziemy do Budapesztu:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10503628&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.