Miszka [ Konsul ]
FORMUŁA 1 - Grand Prix Niemiec
Tor
Hockenheimring
Długość toru: 4,574km
Długość wyścigu: 306,458 km
Liczba okrążeń: 67
Rekord toru: 1:13,780, Kimi Räikkönen - McLaren-Mercedes, 2004 (wyścig)
Rekord toru: 1:13,306, Michael Schumacher - Ferrari, 2004 (kwalifikacje)
Ostatni zwycięzca: Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes, 2008
Firma Allianz przygotowała krótki film o GP Niemiec, które będzie jedenastym wyścigiem w tym sezonie F1. Wyścig na torze Hockenheim odbędzie się po raz 32., a w sumie będzie to 57. GP Niemiec. Były kierowca F1, a obecnie komentator tego sportu dla niemieckiej stacji RTL - Christian Danner wraz z kierowcą zespołu AT&T Williams - Nico Hulkenbergiem, a także dyrektorem technicznym Williamsa, Samem Michaelem, opisują charakterystyczne cechy toru Hockenheim.
Harmonogram
trening 1 ----------07-23 10:00
trening 2 ----------07-23 14:00
trening 3 ----------07-24 11:00
kwalifikacje--------07-24 14:00
wyścig--------------07-25 14:00
Pogoda:
Transmisje online:
-
-
Live timing:
Klasyfikacja kierowców
1. Lewis Hamilton-------------145 pkt.
2. Jenson Button--------------133 pkt.
3. Mark Webber---------------128 pkt.
4. Sebastian Vettel------------121 pkt.
5. Fernando Alonso------------98 pkt.
6. Nico Rosberg----------------90 pkt.
7. Robert Kubica---------------83 pkt.
8. Felipe Massa-----------------67 pkt.
9. Michael Schumacher--------36 pkt.
10. Adrian Sutil-----------------35 pkt.
11. Rubens Barrichello---------29 pkt.
12. Kamui Kobayashi-----------15 pkt.
13. Vitantonio Liuzzi------------12 pkt.
14. Sebastien Buemi-------------7 pkt.
15. Witalij Pietrow----------------6 pkt.
16. Jaime Alguersuari------------3 pkt.
17. Nico Hulkenberg-------------2 pkt.
18. Pedro de la Rosa------------0 pkt.
19. Heikki Kovalainen-----------0 pkt.
20. Karun Chandhok------------0 pkt.
21. Lucas di Grassi--------------0 pkt.
22. Jarno Trulli-------------------0 pkt.
23. Bruno Senna-----------------0 pkt.
24. Timo Glock-------------------0 pkt.
25. Sakon Yamamoto------------0 pkt.
==============================================
Klasyfikacja konstruktorów
1. McLaren------------------------278 pkt.
2. Red Bull------------------------249 pkt.
3. Ferrari--------------------------165 pkt.
4. Mercedes-----------------------126 pkt.
5. Renault---------------------------89 pkt.
6. Force India-----------------------47 pkt.
7. Williams---------------------------31 pkt.
8. Sauber----------------------------15 pkt.
9. Toro Rosso------------------------10 pkt.
10. Lotus-------------------------------0 pkt.
11. HRT F1 Team----------------------0 pkt.
12. Virgin Racing----------------------0 pkt.
==================================================
Kalendarz wyścigów 2010
1. (14.03) Grand Prix Bahrajnu
Podium: 1) F. Alonso, 2) F. Massa, 3) L. Hamilton
PP: S. Vettel, FL: S. Vettel
2. (28.03) Grand Prix Australii
Podium: 1) J.Button, 2) R.Kubica , 3) F.Massa
PP: S. Vettel , FL: M. Webber
3. (04.04) Grand Prix Malezji
Podium: 1) S. Vettel, 2) M. Webber, 3) N. Rosberg
PP: M.Webber, FL: M.Webber
4. (18.04) Grand Prix Chin
Podium: 1) J. Button, 2) L. Hamilton, 3) N. Rosberg
PP: S. Vettel, FL: L. Hamilton
5. (09.05) Grand Prix Hiszpanii
Podium: 1) M. Webber, 2) F. Alonso, 3) S. Vettel
PP: M. Webber, FL: L. Hamilton
6. (16.05) Grand Prix Monako
Podium: 1) M. Webber, 2) S. Vettel, 3) R. Kubica
PP: M.Webber, FL: S. Vettel
7. (30.05) Grand Prix Turcji
Podium: 1) L. Hamilton, 2) J. Button, 3) M. Webber
PP: M. Weber, FL: V. Pietrov
8. (13.06) Grand Prix Kanady
Podium: 1) L. Hamilton, 2) J. Button, 3) F. Alonso
PP: L. Hamilton, FL: R. Kubica
9. (27.06) Grand Prix Europy (Walencja)
Podium: 1) S. Vettel, 2) L. Hamilton, 3) J. Button
PP: S. Vettel, FL: J. Button
10. (11.07) Grand Prix Wielkiej Brytanii
Podium: 1) M. Webber, 2) L. Hamilton, 3) N. Rosberg
PP: S. Vettel, FL: F. Alonso
11. (25.07) Grand Prix Niemiec
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
12. (01.08) Grand Prix Węgier
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
13. (29.08) Grand Prix Belgii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
14. (12.09) Grand Prix Włoch
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
15. (26.09) Grand Prix Singapuru
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
16. (10.10) Grand Prix Japonii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
17. (24.10) Grand Prix Korei Południowej
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
18. (07.11) Grand Prix Brazylii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
19. (14.11) Grand Prix Abu Zabi
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
Zespoły i kierowcy
Vodafone McLaren Mercedes
1. Jenson Button (GBR)
2. Lewis Hamilton (GBR)
Mercedes GP Petronas
3. Michael Schumacher (GER)
4. Nico Rosberg (GER)
Red Bull Racing
5. Sebastian Vettel (GER)
6. Mark Webber (AUS)
Scuderia Ferrari Marlboro
7. Felipe Massa (BRA)
8. Fernando Alonso (ESP)
AT&T Williams
9. Rubens Barrichello (BRA)
10. Nico Hulkenberg (GER)
Renault F1 Team
11. Robert Kubica (POL)
12. Vitaly Petrov (RUS)
Force India F1 Team
14. Adrian Sutil (GER)
15. Vitantonio Liuzzi (ITA)
Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi (SUI)
17. Jaime Alguersuari (ESP)
Lotus Racing
18. Jarno Trulli (ITA)
19. Heikki Kovalainen (FIN)
HRT F1 Team
20. Karun Chandhok (IND)
21. Bruno Senna (BRA)
BMW Sauber F1 Team
22. Pedro De La Rosa (ESP)
23. Kamui Kobayashi (JAP)
Virgin Racing
24. Timo Glock (GER)
25. Lucas di Grassi (BRA)
Polecane strony
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info ANG]
[info ANG]
[info ANG]
[info ANG]
[oficjalna strona F1 - ANG]
[info ANG]
[F1 Wyścigi, Historia, Download]
[F1 Wyścigi, Historia, Download]
Zmiany w sezonie 2010
- nowa punktacja: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1
- 12 ekip
- zakaz tankowania
- zwiększono minimalną wagę bolidu do 620 kg
- węższe przednie opony
- zakaz używania owiewek na kołach
- FOTA zakazała użycia KERS
Poprzednia część:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10435798&N=1
Trael [ Mr. Overkill ]
Piersi :)
wiktordth [ Keep Yourself Alive ]
Deszczyk
micmur13 [ Generaďż˝ ]
Schumix pokaż kto rządzi!!!
Behemoth [ Rrrooaarrr ]
Byle nie Vettel, wszystko inne jest do zaakceptowania :-).
Ostatnio na tym torze wygrał Webber i naprawdę nie mam nic przeciwko aby ten wyczyn powtórzył :-), a może Rubens przypomni sobie rok 2000?
grish_em_all [ Legend ]
Po wynikach i krótkiej relacji tekstowej widzę że sporo się działo, tyle że nadal nie wiemy kto jest szybki a kto nie ;)
Fajny tekst na www.formula1.com:
(...)and Robert Kubica who… yes, believe it or not finally made a mistake!
LooZ^ [ intermarum ]
Dobre :D
Miszka [ Konsul ]
Pietrov ma zagrożone miejsce w teamie to od razu spina poślady:D
[6] :D
Bad Olo [ Stoprocent ]
Kwalifikacje w deszczu? Why not :)
legrooch [ MPO Squad Member ]
Ałć....
Semir [ 11 ]
0,002 ładnie
legrooch [ MPO Squad Member ]
Ferrari rozgryzło chyba RBRa
eJay [ Quaritch ]
Będzie ostro.
NeroTFP [ Senator ]
Całkiem emocjonujące kwalifikacje. Dobra robota Roberta.
Madril [ I Want To Believe ]
legrooch --> Alonso lub Massa (na pamiętam który) się przyjrzał ostatnio i od razu widać efekty. :P
Cappo [ Senator ]
Będzie ciekawie jutro (oby), Kubica całkiem nieźle ale nie uciuła jutro więcej niż P7 za duża strata.
Voutrin [ łojant ]
Ano Ferrari ponoc wykorzystuje juz mapowanie silnika, ktore powoduje ze spaliny nawet po spuszczeniu z gazu przechodza z taka sama intensywnoscia przez dmuchana podloge.
Renault tez sie ponoc tym zajmuje. Zreszta w ich przypadku powinni miec ulatwione zadanie, bo caly czas kilku gosci z Renault opiekuje sie silnikami Red Bulla ;)
Bad Olo [ Stoprocent ]
Wyścig Porsche SuperCup na Hockenheim :
11:40 - Polsat Sport Extra
11:45 - Eurosport
Start wyścigu 12:OO
R.Lukas wczoraj był 9, a J.Giermaziak 13.
Ciekawe jakie warunki będą mieć ;>
legrooch [ MPO Squad Member ]
Warunki są ok, ale lipa z Lukasem :/
zoor!n [ Legend ]
On jest ślepy? Ja rozumiem, że to wyścig, emocje, ale to niczego w tym przypadku nie usprawiedliwia.
LooZ^ [ intermarum ]
Co sie stalo?
zoor!n [ Legend ]
Ktoś wjechał w tył Lukasowi (tak wnioskuję, nie widziałem tego) i oberwał się kawałek zderzaka (tj. wisiał i Lukas ciągnął go za sobą). Tak przez kilka okrążeń nie chciał zjechać, aż w końcu sędziowie pokazali mu czarną flagę (jechał bodajże na 8. miejscu).
graczoman xd [ Pretorianin ]
W tym sezonie żądzi RDB jedynie może z nimi konkurować Mclaren z Hamiltonem na czele.Ja po cichu licze na dobry występ Roberta, aby udało mu się wygrać z Rosbergiem.
Saul Hudson [ Legend ]
Pięknie Ferrari wystartowały!
Lutz [ Legend ]
Piekne to ;)
eJay [ Quaritch ]
Team order. Ferrari jednak nigdy się nie zmieni.
Sędziowie powinni wziąć wycinek z telemetrii i omówić z Massą nagły zanik mocy na wyjściu za zakrętu.
kastore [ Troll Slayer ]
Niezłe dzisiaj komunikaty sie sypią.
"Fernando is faster then you, understood?"
mija minuta i Massie nagle zepsuł sie pedał gazu :DDDD
i znów komunikat
"Keep that going"
Hehehehehe, czy tylko ja widziałem najbardziej ordynarne team orders???
BE_WANTED [ Wymiatacz ]
Buuuuuuu!! Jakie bezczelne team order xP
Inżynier Massy jaką spinę złapał...
Nie dość, że cały wyścig jest totalnie do dupy, to jeszcze takie coś... a kolejne GP to Węgry, Hungaroring... masakra.
alexej [ Piwny Mędrzec ]
No i powinni teraz polecieć. Za tak ordynarne team orders mam nadzieję, że stracą wszystkie punkty w tym wyścigu.
Dessloch [ Legend ]
@massa GOOD LAD! stales sie dziwka alonso;)
ewidentne team orders....
to jak z "konczy sie paliwo, zwolnij" po przepychankach ostatnio mclarena...
ewidentne team orders ale nic im nie zrobia:)
zreszta w sumie to nic zlego... w koncu to jest druzynowy sport.
r_ADM [ Senator ]
A to sa nieordynarne team orders?
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
O jaaaa... Niesamowite! Jak śmieli zasugerować, żeby puścił szybszego partnera! Skandal! Przecież powinien spowalniać Alonso ile się da, żeby jeszcze Vettel mógł ich obu dogonić! Albo jeszcze lepiej - żeby podczas walki zderzyli się i obaj odpadli z wyścigu!
I do tego jeszcze tak słabo zakamuflowali sugestię! Przecież powinni ściemniać o kończącym się paliwie czy hamulcach albo o rozbłyskach słonecznych psujących im elektronikę, co zmuszałoby Massę do zwolnienia na tyle, żeby Alonso mógł go wyprzedzić!
Akurat tej kwestii "team orders" Ferrari może sobie najmniej zarzucić, w przeciwieństwie do całej reszty stawki hipokrytów...
Lutz [ Legend ]
Heh, akurat mnie to bawi, niezla zabawe maja tez komentatorzy na bbc, nie wiem czy ktos sluchal jak wyglada dytuacja w oicie ferrari w tej chwili, grobowa cisza po poczatkowym jazgocie I poruszeniu, ale pewnie trzy osoby beda zadowolone, alonso, domenicali I toshi
legrooch [ MPO Squad Member ]
Renault w punktach :)
Lutz [ Legend ]
"Robert Kubica again, outperforming his car"
Chociaz tyle ;)
eJay [ Quaritch ]
Robert wycisnął co mógł, a i tak został zdublowany :) Czyli tempo Ferrari i Vettela była rzeźnickie.
Niestety żałosny team order będzie się ciągnął za tym GP.
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
A żebyś wiedział, że jestem zadowolony. Nie jestem wielkim fanatykiem Alonso, wolę akurat Massę :P
Ale w tym przypadku ich manewr miał jak najbardziej sens. Ferrari ma dublet, obaj dojechali i powstrzymali Vettela.
A ludzie będą psioczyli na Ferrari chyba zawsze i trzeba to po prostu ignorować... ;]
"Niestety żałosny team order będzie się ciągnął za tym GP."
Nie pierwszy, nie ostatni.
kastore [ Troll Slayer ]
Team Radio :
"Felippe Massa is back, good boy, we will explain later" :)
lol, facepal, żal.pl, przed dekoracją wygląda jakby żabe połknął.
Toshi --> idź lepiej napisz coś na opiniach onetu. Team orders są zabronione właśnie z powodu tego, że wyścig jest dla kierowców i kibiców a nie dla teamów.
LooZ^ [ intermarum ]
Bardzo dobra decyzja Ferrari, dalo im to dublet i pozwolilo utrzymac szanse na zdobycie przez ich kierowce mistrzostwa.
Nigdy za bardzo nie rozumialem zakazow Team Orders, przeciez to sport druzynowy, druzyna walczy o mistrzostwo konstruktorow, a nie moga podejmowac decyzji, ktore pozwola im to mistrzostwo zdobyc? Z jakiej racji?
kastore: Aha, to opinia inna niz twoja nadaje sie tylko na onet? Jesliby kierowcy rywalizowali tylko o mistrzostwo dla kierowcow to uwazalbym team orders za niesluszne, kiedy jednak walczy sie o dwa trofea, to kompletnie nie rozumiem tej zasady.
Dessloch [ Legend ]
HAHA eddie oczywiste bylo jak to skomentuje:)
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
idź lepiej napisz coś na opiniach onetu. Team orders są zabronione właśnie z powodu tego, że wyścig jest dla kierowców i kibiców a nie dla teamów.
Dobrze, specu. Zaufam Twej niezmierzonej mądrości i zrobię, jak każesz...
To może też znieść całkiem klasyfikację konstruktorów? W końcu, jak sam rzekłeś, "wyścig jest dla kierowców i kibiców a nie dla teamów".
Akurat twój niezwykle treściwy i dojrzały komentarz "żal.pl" nadaje się na Onet...
Lutz [ Legend ]
Zobaczymy co zrobi team Hornera.
Chociaz nie spodziewam sie wielkich zmian.
Fajne akcje na bbc mozna ogladac
Cappo [ Senator ]
Tja Jordan tak się teraz pluje, a jak w McL były chamskie TO, jakoś nic nie gadał.
+ Ferrari znów w grze (będzie tylko ciekawie)
+ Ventyl totalnie zamaścił start :)
+ Robert przed Mercem
+ Pietrov w punktach
+ DLR i Koba całkiem ładnie
- TO w Ferce, bardzo słabo im to wyszło
- Lotus a szczególnie Koval
- Williams już na starcie stracili pozycje
- FI i STR
Na BBC dobry wywiad ze Stefankiem :D Jordan sam wie jak było kiedyś i że dalej liczy się "dobro zespołu" a pluje się jak nie wiem.
kastore [ Troll Slayer ]
Ale w tym przypadku ich manewr miał jak najbardziej sens. Ferrari ma dublet, obaj dojechali i powstrzymali Vettela.
Bardzo dobra decyzja Ferrari, dalo im to dublet i pozwolilo utrzymac szanse na zdobycie przez ich kierowce mistrzostwa
To ja mam jedno pytanie?? czy teoretycznie wolniejszy Massa przegrał z Vettelem?? NIE, tym bardziej jakby za Massą jechał Alonso by się tak nie stało, mieliby ten swój dublet. Dziekuje, dobranoc.
Qverty™ [ Legend ]
Miał być taki emocjonujący a był nudny.
+ Vettel nie wygrał
+ Massa wrócił do formy
+ Schumi daleeeeko
+ Rosberg za Bobbym K
+ drifty Sutila
+ są punkty dla Rennault
- team orders Ferrari
- Alonso wygrał
- Massa przepuścił
- ferrari ssie
- szkoda Massy
- słabo Webber
Kurde ja na miejscu Felipe olałbym to co pieprza mi przez radio i jechał dalej.
Dessloch [ Legend ]
hehe Domenicali ewidentnie wiedzial, ze to bylo team orders (na bbc wywiad przed konferencja toz).
jego szelmowski usmiech wygral:)) pokerzysta to on nie jest
kombinator [ Konsul ]
Ale sie wynudziłem.
Da_Mastah [ Elite ]
Pomijając to, że się akurat w tym miejscu puścili, to Massa i tak jechał wolno... bo shortshiftował również dalej, a nie tylko po wyjściu z tego konkretnego zakrętu. Hamilton też shortshiftował i co. Button mu jechał na ogonie, ale go nie wyprzedzał, bo też mają team orders? To one są be tylko wtedy jak ktoś kogoś wyprzedza? A jak nie, to już ok? Co, Vettel jadąc wolniej cały wyścig nagle dostał cudownego powera i zaczął doganiać Massę?
Rozumiem, że można kogoś nazwać baranem za to, że się do takich chwytów posuwa, ale nie znaczy, że trzeba od razu pozbawiać punktów.
Boże... Podniecacie się tą Formułą, jak stado drechów z Gocławia w honorze Legiuni...
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
kastore - a jak było z Vettelem i Webberem? Przewagę nad McL mieli jeszcze większą, ale zaczęli walczyć i... wyszło jak wyszło. Gdyby jeden przepuścił drugiego (szybszego) to obaj by dojechali i mieliby sporo punktów więcej.
Gdyby Massa nie odpuścił szybszemu Alonso i rozpaczliwie się bronił, to w najlepszym wypadku Vettel doganiałby obydwóch, w najgorszym... wycieczka w żwir i/lub wymiana skrzydeł.
Massa NIE tracił dystansu nad Vettelem, bo mógł spokojnie jechać bez mieszania się w walkę ze sporo szybszym kierowcą.
Dziekuję, smacznego.
I podniecacie się akurat tym manewrem - a parę latek temu, w McL? Koval całkiem w zakręcie zjechał Hamiltonowi na zewnętrzną. Przejął się ktoś? Pamięta o tym jeszcze ktoś?
A jeszcze wcześniej, kiedy Barichello całkiem zwolnił na ostatniej prostej, żeby Msc mógł go wyprzedzić?
Stranger. [ Spookhouse ]
Alonso za pytanie się co stało się z Massą po przejechaniu linii mety powinien dostać Oscara. :D
eJay [ Quaritch ]
Ciekawostka - od Kubicy w tabeli najszybszego okrążenia gorsi są tylko kierowcy Virgin, Lotusa, HRT i Pietrow. Ale już w pitstopach Kubica jest czwarty, za Pietrowem, Webberem i Schumacherem ;)
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
Alonso za pytanie się co stało się z Massą po przejechaniu linii mety powinien dostać Oscara.
Przecież team nie informowałby go o zamiarze "zasugerowania" czegoś Massie. Alonso mógł się jedynie domyślać (awaria, celowe przepuszczenie).
Realizatorzy transmisji mogą puścić praktycznie każdy fragment komunikacji team-kierowca, więc dopiero byłaby afera, gdyby puszczono w TV tekst inżyniera w stylu "Felipe za chwilę zwolni, żeby cię przepuścić".
eJay - ważne że w tabeli końcowej jest dużo dalej z przodu, przed Mercedesami :P
Behemoth [ Rrrooaarrr ]
Trochę nudnawy wyścig. Mój faworyci z Rubensem na czele zawiedli, ale dobrze, że chociaż nie wygrał Vettel.
Niestety w generalnej Hamilton ucieka. Wydaje mi się, że poza Buttonem trudno będzie aby którykolwiek kierowca go dogonił. Wciąż liczę, że Senna zgarnie mistrzostwo, ale szanse maleją z każdym wyścigiem :>.
Voutrin [ łojant ]
no ciekawe co zrobia sedziowie, bo bardziej oczywistego team order byc nie moze. :)
HopkinZ [ Legend ]
Ferrari musi jeszcze trochę nad 'team orders' popracować, póki co "save fuel" jeszcze nie przebili.
Voutrin [ łojant ]
ponoc dostali 100.000$ kary i sprawa trafi do rady sportow motorowych. Ale to jeszcze nieoficjalne info.
czyli tak jakby kary nie bylo. sto tysiaczkow dla Ferrarki to jakies drobne ;)
Apokalipsis [ Generaďż˝ ]
Trochę się wynudziłem. Dobre jest to, że Vettel nie wygrał. Ale ostatecznie to on miał najlepszy czas okrążenia(chyba).
- team order :)
[55] - dokładnie, teraz wiedzą na czym muszą jeszcze popracować :>
HWDS [ Konsul ]
Moim zdaniem Massa doskonale wiedział że jak dojdzie do takiej sytuacji to ma przepuścić Alonso ale tego nie robił bo bardzo chciał wygrać ten wyścig więc dostał polecenie przez radio.Podporządkował się pracodawcą ale zrobił to tak żeby wszyscy widzieli jak na dłoni że zastosowali team order.
Behemoth [ Rrrooaarrr ]
100.000$ kary? Więcej na dziwki jednej nocy wydają.
Stranger. [ Spookhouse ]
Pff, w miarę sprawiedliwą karą byłby milion dolarów i utrata punktów do klasyfikacji konstruktorów zdobytych w tym wyścigu. Swoją drogą ciekawe czy od teraz Ferrari zacznie składać protesty gdy innym teamom będzie się w wyścigu nagle kończyło paliwo lub przegrzewały hamulce. ;)
szymon_majewski [ Legend ]
Widzicie, nie zdajecie sobie sprawy z dosc waznej rzeczy:
Felipe Massa ma duza strate, do Hamiltona. Zakladajac ze wygra pod rzad 4 wyscigi a Hamilton przyjedzie bez punktow, a potem w 4 ostatnich bedzie sie utrzymywal tuz obok Hamiltona, to dopiero wtedy moze byc mistrzem. Alonso ma ta strate o wiele mniejsza po tym wyscigu a co za tym idzie realne szanse na bycie mistrzem swiata. Dla Ferrari jest to pewniejszy scenariusz, biorac takze pod uwage wczesniejsze popisy Alonso. Punktow dla teamu bedzie tyle samo. 100 000 dolarow dla nich to pryszcz. Massa dostanie nalezne.
Wiec ktory wybieracie scenariusz bedac inzynierem - Frajda dla Massy i niepewny tytul mistrza czy moze frajda dla Alonso i pewniejszy tytul mistrza ?
smalczyk [ Senator ]
Abstrahując od emocji dotyczących team orders, bo w tym temacie zapewne juz wszystko zostało powiedziane, interesuje mnie bardziej techniczna strona wyścigu.
Nie pamiętam w tym sezonie, a zapewne i w zeszlym, wyścigu, w którym 4 kierowców z pierwszej 10-tki byłoby zdublowanych. Różnica między trzema pierwszymi teamami, a teoretycznie jedynie trochę słabszymi dwoma, trzema kolejnymi, była wręcz porażająca.
Czy zdecydowała jakas przedziwna specyfika toru, czy moze Merc i Renówka zwyczajnie stanęły w miejscu z rozwojem bolidu?
Robson wyciągnął z auta co mógł, albo i więcej (utrzymanie za sobą po raz kolejny obu Mercedesów i pasjonująca walka po pitstopie z Schumim były jednymi z niewielu ciekawych wydarzeń na torze) - ale aż przykro, ze nie mial nawet cienia szansy od samego początku na jakąkolwiek walkę choćby z McLarenem Buttona - bo o reszcie ekipy z przodu nawet nie wspominam.
Mam nadzieję, że na Węgrzech technika Kubicy pozwoli mu zająć w miarę wysoka pozycję i może wyprzedzić Rosberga - i że po tym wyścigu zespół weźmie się porządnie do roboty.
Bo na chwilę obecna troszeczkę zaczynam sie martwić, ze sytuacja zaczyna przypominac tę sprzed dwóch lat gdy za wcześnie Sauber skupił się na bolidzie na kolejny sezon.
BE_WANTED [ Wymiatacz ]
Wybieram scenariusz: Frajda dla Massy i... to jemu należało się zwycięstwo i leję na sprawę tytułu mistrza świata.
Voutrin [ łojant ]
smalczyk na pewno duza role odgrywa fakt, ze i Merc i Renia juz bardziej na '11 sie koncentruja. Do tego specyfika toru, gdzie liczyl sie duzy docisk i f-duct.
Wynik faktycznie zaskakujacy, bo te 3 zespoly zostawily reszte o lata swietlne. Z tym, ze na Wegrzech pewnie znowu to sie zleje.
Co do TO to coz zrobic. Glupie jest tylko zachowanie FIA, bo jak nie potrafia z tym walczyc, to powinni to zalegalizowac. Wtedy wszystko odbywalo by sie wewnatrz zespolu, jezeli 2 kierowca by sie na to godzil to jego sprawa.
ps. tak troche nie na temat. sprzatalem w mieszkaniu i znalazlem autografy m.in. Vettela z Red Bull 3D Race. moze sie przydac jak by Vettel mial kiedys zostac WDC ;)
=D=2 [ Legend ]
Ma ktoś może linka gdy Rob Smedley mówi do Felipe Massy "Fernando jest szybszy od ciebie. Czy możesz potwierdzić, że zrozumiałeś tę wiadomość?" ? Chcę to usłyszeć jeszcze raz.
=D=2 [ Legend ]
Up!
Windows XP 16 [ Senator ]
jasonxxx [ Szeryf ]
Polecam najnowszy odcinek Top Gear (05x15) - Lewis Hamilton jeździ 1200-konnym turbodoładowanym McLarenem, którym Senna zdobył swój pierwszy tytuł. Ciekawe są jego wrażenia, mówi m.in. że nie wyobraża sobie jak można się było ścigać takim potworem na limicie, że to kompletnie inne doświadczenie niż jazda współczesną F1. Nieźle się chłopak podjarał po przejażdżce :)
=D=2 [ Legend ]
[67] Masz jakiś inny? Tamten został usunięty.
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
Jakby co - tu jest ten wspomniany odcinek Top Gear, a dokładniej to część z Hamiltonem. Polecam jednak obejrzeć od początku ;]
Jakość taka sobie i obraz obrócony, ale co tam - może chociaż dłużej przetrwa na YT :P
PS. Właśnie się zorientowałem, że gość ma tylko pierwsze 7 z 8 części... A GDZIE NAJWAŻNIEJSZA?? >_<
Miszka [ Konsul ]
Jedziemy do Budapesztu:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10503628&N=1