GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

GOLowa strefa programowania - część 2.

21.01.2003
16:36
[1]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

GOLowa strefa programowania - część 2.

Witaj w zamkniętej przez rzad strefie "guru" programowania.

Regis zakopany w papierkach kombinuje cos z php i wbija wszystkim ze najlepszy na poczatek jest C++
Eliash fanatyk C++
Ravs wszystkim wszystko tłumaczy i pomaga ale...rzadko :)
reik co studiuje ...
Kastore czyli "główny zapodziawacz ksiązek" i tłumacz
tygrysek poszukiwacz :)
h8u czyli "widzę , widzę" :)) al tkze analizator :)
wysiu czyli "wątpię!"
Zajkos "hardkorowiec" :))
Coon vel polibuda :)) i poszukiwacz opisów :)
Kubol czyli nie zgadzam sie z toba wstaw_swoj_nick :)) oraz tlumacz ze Java jest latwiejsza od C++ jesli chodzi o komunikatory :)
Qbaa zaczynający i konczacy na *.bat
Cracko zaczynacz od batów :))
Przewodnik Syriusza czyli "eeeeeee....skąd wziac tutki?? :))"


Jesli kogos ominalem przepraszam, skladac skargi :)

Aktualny temat: C++ or Java - co wybrac?

Link do poprzedniej czesci:

21.01.2003
17:33
[2]

Fuzzy [ Pretorianin ]

ale ludu

21.01.2003
18:02
[3]

Regis [ ]

Przewodnik --> Daj jeszcze tylko w poprzednim watku info o nowym watku, zeby sie loodzie tam juz nie dopisywali :)

21.01.2003
18:33
[4]

Bremen [ The Dude ]

A mnie :P :
Bremen - pomocna dlon w sprawie obiektow 3D do gier :P:P

21.01.2003
18:57
[5]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Przewodnik Syriusza ---> Może i ja się zmieszczę na następną listę ? Nieważne... :)

Mam takie pytanko:
Czy ktoś z tu obecnych zna język programowania (dość nowy) ADA ?

21.01.2003
18:58
[6]

Bremen [ The Dude ]

Cainor --> no ja nie znam ale moze przyblizysz ?

21.01.2003
19:03
smile
[7]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Bremen ---> Nie no, właśnie ja też nie znam :) Tylko studiuje na WAT i mam to "coś" poznać. Chciałbym dowiedzieć się czegoś z pierwszej ręki, a nie "Najbliższa uczelnia na której wykładana jest ADA to West Point" :P

21.01.2003
19:30
[8]

Regis [ ]

Nie wiem czemu, ale ADA kojarzy mi sie z jakims starrym jezykiem :) No ale moze sie myle :)

21.01.2003
19:31
smile
[9]

.kNOT [ Progresor ]

Cainoor -> Kto Ci powiedział, że Ada jest dość nowa???
Mam właśnie przed sobą tłumaczenie książki Naraina Gehani'ego 'Ada an Advanced Introdution Including Reference Manual for the Ada Programming Language' z 1983 roku ;-)))

21.01.2003
19:37
smile
[10]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Powiedzial mi to moj wykladowca. Naprawdę :)
To język z 96 (czy jakos tak) wymyslony przez Amerykanów (do sterowania wojskiem: flota + ladówka + samoloty). Takie połączenie c i javy. Nie śmiejcie się ze mnie, bo ja naprawdę nie mam o tym zielonego pojęcia, tylko mówię to co śłyszałem.

21.01.2003
19:39
smile
[11]

.kNOT [ Progresor ]

No to gratuluję Ci zorientowanego wykładowcy!
Zorientowanego inaczej ;-)))

21.01.2003
19:48
[12]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Miałem trochę czasu i poszukałem w sieci:
"Ada is a general-purpose, internationally-standardized computer programming language developed by the U.S. Department of Defense (DoD) to help software designers and programmers develop large, reliable applications. The Ada language enhances portability, maintainability, flexibility, reliability, and provides interoperability by standardization [Lawlis 96].

The Ada 95 (1995) version [AdaLRM 95] supersedes the 1983 standard Ada 83..."

I wszystko jasne :) Teraz rozumiem. Dzieki .kNOT

Link to tego co znalazłem:

21.01.2003
19:51
[13]

.kNOT [ Progresor ]

Ten link to efekt kilku minut szukania...

The language, known only as DoD-1 up to that point, was given the name Ada in May 1979.

21.01.2003
19:54
smile
[14]

.kNOT [ Progresor ]

O! Ty też zalazłeś ;-)

21.01.2003
19:54
smile
[15]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

.kNOT ---> Mam nadzieję, że się dobrze zrozumieliśmy. W poprzednim moim postcie naprawdę ci dziękuje (nie ironicznie) :P Pomogłeś mi zrozumieć mojego "zorientowanego inaczej" wykładowce :))))
Pozdrawiam!

21.01.2003
20:12
[16]

banan [ Leniwiec Pospolity ]

A ja to co - patyk jestem?
Banan - Pascal, HTML - do uslug, reszta - w trakcie nauki.

21.01.2003
20:18
smile
[17]

.kNOT [ Progresor ]

Cainoor -> Ja nie byłem ironiczny, po prostu rozbawił mnie Twój wykładowca...
BTW, mam gdzieś książkę Bieleckiego o języku Ada, format A4, czerwona, cienka, tylko nie wiem, gdzie położyłem ;-)))

21.01.2003
20:22
[18]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

Pozdrawiam "interlidzentnego" wykladowce ;))))

Najwyzszy poziom intelekcji intelektualnej :))

21.01.2003
20:22
smile
[19]

Terrag [ Pretorianin ]

Początkujący programista Terrag melduje się na rozkaz... . Nareszcie jakiś wątek o programowaniu się przyjął :). Co do mojej osoby... znajomość podstaw Basica (za czasów C64... miałem wtedy jakieś 6 lat ;), jako tako Pascala, podstawy Asma (jak ktoś się crackiem interesuje, to wie, co mam na myśli :). Poza tym nieźle znam Logo (ostatnio mialem taki konkursik w 3 gim... i się musiałem podszkolić...)ale nie jestem pewien, czy możemy to zaliczyć, do języków programowania ;)... pamięta to ktoś jeszcze ? W planach mam jeszcze C++ no i szlifowanie Pascala... mam nadzieję, że w LO będziemy cosik ciągnąć... . Jeśli ktoś uważa, że mógłbym w czymś pomóc... niech da znać... . Co do języków na początek zdecydowanie Pascal... C++ może wydać się osobie nigdy nie programującej trochę... pogmatwany ??? W każdym razie ja na Pascalu zaczynam (jakieś 2 lata już... znaczy miałem 1,5 roku przerwy w programowaniu ;) i jest mi z tym dobrze... . Pozdrawiam.

21.01.2003
20:32
smile
[20]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Terrag ---> Dla początkujących wg. mnie lepszy jest czysty C. Później łatwiej zrozumieć C++, a poza tym jest bardziej przyszłościowy. Wiem, bo sam uczyłem się Pascala, a C jakoś lepiej przyswoiłem.

A tak wogóle to najlepszy język programowania to AMOS Easy (no i Profesional) :P na Amigę !!

21.01.2003
20:40
smile
[21]

Terrag [ Pretorianin ]

Cainoor-->Niestety ja jakoś nie miałem przyjemności z czystym C :(... jednak wydaje mi się, że Pascal byłby łatwiejszy... nieważne... . Co do tego, że Pascal nie ma większej przyszłości... zgadzam się w 100% :(. To dlatego jak najszybciej muszę się przesiąść na C++, co prawda nie zajmowałem się jeszcze tym językiem "na poważnie", ale myślę, że jakoś sobie poradzę :)... .
----
A tak w ogóle... czy ktoś z Was przepisywał kiedyś jakiegoś progsa z jednego języka na inny ??? Ja ostatnio miałem takie 2 przypadki... na prośbę kolegi... dostałem kody źródłowe programów z C++ i miałem przepisać na Pascala... bardzo ciekawe doświadczenie :) biorąc pod uwagę fakt, że nie znałem C++ :).

21.01.2003
20:54
[22]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Terrag ---> Udało się ? Bo czasmi to po prostu niemożliwe :)

21.01.2003
21:31
[23]

Rav_s [ Konsul ]

Terrag --> Logo rulez ;) tez od niego zaczynalem. W sumie to nawet ciekawe efekty mozna bylo uzyskac.
Ja przepisywylem program z C++ na pascala i odbylo sie to wszystko bez problemow. Chociaz tak naprawde moze byly tam elementy C++, ale na pewno wiecej bylo czystego C (np. nie bylo tam wogole obiektowosci).

21.01.2003
22:30
[24]

Terrag [ Pretorianin ]

Cainoor--> Tak udało mi się :). Z oczywistych powodów musiałem troszkę zmodyfikować kod (np. niektóre pętle), ale w wersji finalnej oba progsy działały lepiej niż pierwowzory :) (wprowadziłem kilka kosmetycznych zmian... dźwięki, kolorki itp.). Tak więc w tym przypadku nie było problemów, jednak masz rację... czasami taka trans... cośtam nie jest możliwa :).
-----
Aha zapomniałbym... zaraz po tym jak dostałem swojego pierwszego PC-ta, odkryłem bat'y i podobnie jak Qbaa i Cracko, troszkę się nimi eee "bawiłem" ;)
-----
Rav_s--> Pamiętasz może fraktale w logo ???

21.01.2003
22:34
[25]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

do listy na up'ie mozesz tez mnie dopisac:

Q - fanatyk C++, twierdzi ze <wstaw nazwe jezyka> jest bee i ze tylko C++ i assmebler sa prawdziwymi jezykami. Robi mu sie nie dobrze na dźwięk słowa 'skrypt'

21.01.2003
22:40
[26]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Baty? a kto sie nimi nie bawil? ;)) przeciez jaka to byla frajda napisac jakis program :)))
a bawilista sie kiedys programem DiskEditor ? :) tym to mozna cuda z fat'ami/mbr'ami i w ogole wszytskim na partycjach Fat/Fat32 zrocic :) od fake'owania 2.5gb plikow na dyskietce 1.44mb, przez naprawianie twardzieli, odzyskiwanie plikow kompletnie zagubionych, undeletowanie plikow troche mniej pogubionych (zmiana 1 znaczka!!!), az do tworzenia np. dyskietek blokujacych stacje dyskow! [to moje najwieksze osiagniecie, niestety dziala tylko do restartu ;( ]

22.01.2003
00:33
[27]

CooN [ Generał ]

Z racji tego, ze dopiero zaczynam uczyc sie C++ i staram sie poznac wskazniki, chcialbym sie zapytac was - zwolennikow tego jezyka, co w tych wskaznikach dobrego? Bo jak narazie mam z nimi same klopoty. Czytam symfonie, i po dwukrotnym przeczytaniu niemal calego rozdzialu o wskaznikach doszedlem do wniosku, ze cholernie one komplikuja sprawe i czynia program nieczytelnym (dla kogos, kto analizuje prace innej osoby).
Chyba jedyna pozyteczna rzecza, w ktorej wskazniki sie przydaja, to zwracanie przez funkcje wiecej niz jednego obiektu (a i tego do konca nie moge pojac - chyba jutro znow zaczne czytac po raz trzeci o tych wskaznikach....bleeee).

I Grebosz pisze w pewnym momencie: "jesli po tym ktos mi powie, ze nie lubi wskaznikow, to nie uwierze."
Jurek! Apeluje do Ciebie - you must to believe!

Albo wczesniej (Ci, co Symfonie czytali na pewno to pamietaja): "Zapytano kiedys Amerykanow: "-Czy mozna zyc bez Coca-Coli?". Amerykanie odpowiedzieli: "-Mozna, ale po co?". Dokladnie tak samo mozna powiedziec o wskaznikach".

To ja znow wysiadam. Jurek! Apeluje po raz drugi! Zycie bez Coca-Coli naprawde jest szczesliwsze!

22.01.2003
01:04
[28]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Wskaźniki? Hm... trudno opisac po co one ot tak, bez wyraźnego 'problemu'.

*)Powiedzmy ze masz napisac program, ktory z dziwnego powodu nie ma blizej okreslonych danych wejsciowych - powiedziano ci ze pobiera N liczb i cos tam ma z nini zrobic. Mozesz oczywiscie przyjac ze N bedzie powiedzmy, maksymalnie 10^3, ale po co poprawiac program, gdy jeden glupi uzytkownik nagle bedzie potrzebowal 1001 ?

*)Generalnie wskaźników uzywa sie wlasnie do tego, aby w trakcie dzialania programu mozna bylo zmieniac wielkosci tablic. No, oczywiscie nie tylko do tego - jak na pewno juz czytales, maja jeszcze setki innych pogietych zastosowan :)

*)Zaciemniaja program? Oo tak, to ich jedyna wada. Czasem ogladajac czyjs program widzisz wyrazenia w stylu
((unsinged long*)(zmienna))[5] i czort wie na pierwszy rzut oka o co chodzi. Na drugi juz widac - ktos trzyma w zmiennej na zywca adres elementu tablicy i bierze 5-ty liczac od niego :)

jak masz pytania bardziej szczegolowe to wal poki tu jestem :) nastepnym razem bede dopiero w piatek... [no, ale sa tez inni :) ]

22.01.2003
01:19
[29]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Uau, 0:33? no to 0,5h sie spoznilem :)

cd. wskazniki
Rzeczywiscie, sa dosc pomocne przy zwracaniu 2+ elementow z funkcji, tylko ze trzeba umiejetnie je wykorzystac.
Chac/Muszac uzyc do tego wskaznikow masz wlasciwie tylko jedno wyjscie - pobrac wskaznik jako argument funkcji a wewnatrz jej zmodyfikowac bezposrednio to co jest pod wskaznikiem. Druga opcja - zwracanie z funkcji wskaźnika do struktury zawierajacej adresy wlasciwych elementow zwracanych jest troche bezsensowne i w wiekszosci wypadkow jest poprostu przekombinowaniem. Inna rzecz, ze C++ am takie fajne cos jak referencje, ktore sa wprost idealne do zwracania wartosci poprzez argument funkcji (jak ze wskaznikiem).

Ponizsze linie sa identyczne w dzialaniu, jednak referencja jest duuzo przejrzystsza:

Func( int*adres)
‹ ......
(*adres)=88;
.....

....
Func(&zmienna); //* wywolanie funkcji
//*******************************************
Func( int &adres)
‹ ......
adres=88;
.....

...
Func(zmienna); //* wywolanie funkcji

jak gadam niezrozumiale - mozna prosciej, ale z pomoca kartki i olowka zeby dokladnie wyjasnic CO TO wskaznik a co to REFERENCJA, oraz jak dokladnie dzialaja [dzialaja prawie identycznie - roznia sie wlasciwie tylko ich zapis].

[went offline]

22.01.2003
01:19
smile
[30]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

wtopa :

[gone offline]

22.01.2003
07:59
[31]

kastore [ Troll Slayer ]

Przewodnik Syriusza --> "zapodziewacz książek" hehehehe dobre, można jeszcze dorzucić "zatwardziały paskalowiec"

22.01.2003
08:03
[32]

kastore [ Troll Slayer ]

Terrag --> "Co do tego, że Pascal nie ma większej przyszłości... zgadzam się w 100% "
no nie wiem , Borland z Delfinem i Kylixem święci triumfy :))

22.01.2003
08:13
[33]

kastore [ Troll Slayer ]

Eliash --> faktycznie , już kiedyś była dyskusja :))
Klepiesz w Delphi bo musisz :))
ja klepie w Delfinie program do modyfikacji i kompilowania C dla kontrolerów :))
a ostatnio wyszła sprawa że bede musiał dokonywać symulacji tych programów , co sprowadzia sie do przerobienia kodu C na paskala i wkompilowanie go do dll'a

22.01.2003
08:14
[34]

Eliash [ Generał ]

Kastore --> Kylix 1 nie przyjął się w środowisku programistów Linuxowych, zdecydowana większość z nich preferuje C/C++. Więc Inprise w najnowszym Kylixie wspiera C++ (Object Pascal już niejako przy okazji)

Przewodnik Syriusza --> Dzięki za fanatyka :], nie powiem żebym się z tą opiną nie zgadzał :)


22.01.2003
10:29
[35]

kastore [ Troll Slayer ]

Eliash --> Szczerze mówiąc nie interesowazłem sie rynkiem Linuxowym , także nie wiem jak jest, ale wydali K2 czyli jednak jakies zainteresowanie jest

22.01.2003
10:31
[36]

kastore [ Troll Slayer ]

ALL --> wogóle to chcialem zapytać czy na PWR w końcu dali ADA do nauczania początkowego, jak ja studoiwałem , a było to w zeszłym wieku były takie plany a i tak musialem paszkwilować i ceplusić

22.01.2003
10:42
[37]

Cracko [ Gladiator ]

Zapraszam wszystkim do zasysania nasziej giery - to jest int01h i Cracko - gierka ma fantastyczny tytuł FRANKO - może troszkę nawiązujący do znanej nam pozycji - jest multiplayer - tzn wsad + strzałki - link na dole - czekamy na comments

jeżeli na początku wystąpi jakiś error to klepajcie OK i gogogo - gierka nie skończona - ale za to jaka muzzza

22.01.2003
10:53
[38]

Rav_s [ Konsul ]

Terrag --> pewnie, ze bawilem sie fraktalami. Tylko mi nie wychodzily tak imponujace jak w przykladach. Najlepsze jest to, ze rok temu musialem zrobic kilka projektow na zaliczenie w logo (po 6 letniej przerwie) bo mnie bardzo proszono. Musialem sobie wszystko przypomniec. Na szczescie jest to jezyk, ktorego mozna sie nauczyc/przypomniec w godzine :)

22.01.2003
11:14
[39]

CooN [ Generał ]

Quetzalcoatl---> mam nadzieje, ze jak wrocisz to przeczytasz :-)

thx za te informacje; przyznam, ze dotychczas referencje traktowalem 'po macoszemu', moze nie docenilem jej wartosci - zaraz o tym poczytam (choc na pierwszy rzut oka nie wyglada strasznie ;-).

22.01.2003
11:29
[40]

kastore [ Troll Slayer ]

Rav --> ehhee o LOGO przypomnialem sobie niedawno pisząc ręcznie procedury rysujące tabelki w Delfinie

for j:=0 to 9 do begin
MoveTo(ScaleX(2400+(j*45)),ScaleY(650));
LineTo(ScaleX(2400+(j*45))+45,ScaleY(550));
MoveTo(ScaleX(2400+(j*45)),ScaleY(600));
LineTo(ScaleX(2400+(j*45))+22,ScaleY(550));
MoveTo(ScaleX(2400+(j*45))+22,ScaleY(650));
LineTo(ScaleX(2400+(j*45))+45,ScaleY(600));
end;

22.01.2003
13:05
smile
[41]

reik [ Pretorianin ]

Przewodnik Syriusza:
jeżeli chcesz wiedzieć jaki jest lepszy język to zadam pytanie "a do czego?" Każdy ma swoje zastosowanie i w czymś jest najlepszy.. Jak chcesz się zacząć uczyć programowania to polecam jave. Przynajmniej nie zaczniesz od pisania potworków w C++ (a potworki można tam stworzyć, oj można). Zresztą wygląda na to, że C++ staje się powoli językiem 'wyjadaczy', coraz więcej osób pisze w językach wyższego poziomu - Java, C#. Pewnie kiedyś C++ będzie językiem takim jak Assembler - trochę osób będzie go znało, może nawet więcej niż teraz assemblera i uzywało (tylko) tam gdzie będzie on konieczny. A inni będą stukać w Javie albo C# i miejmy nadzieję, że nie w VB :-)

Może się mylę, ale ja tak to widzę. Podstawą tego rozumowania jest dążenie do pisania w języku który jest przenośny pomiędzy platformami. I o ile C / C++ jest bardziej przenośny niż asm, tak java jest bardziej przenośna niż C++.

No i w końcu vm javy można odpalić na mainfraimie :-)

22.01.2003
14:49
smile
[42]

draczeek [ Konsul ]

A słyszeliście o języku CBot? Jest to język do programowania robotów w grze Colobot.
Dodam, że jest to język obiektowy.

W Encyklopedii GOL jest krótki opis gry i demo_PL do pobrania. Gierka graficznie "nie wymiata", ale uczestników tego wątku powinna zainteresować. Po prostu ściągnijcie demo.

Kupiłem ją sobie ostatnio (listopad) za 9,90 w sklepie https://www.hawk.com.pl.
Niestatety koszt przesyłki to ok. 11 zł. Kilka dni sypatycznej zabawy, która zmusza do grzebania w kodzie.
Grę można przejść i bez tego "grzbania", ale jest (paradoksalnie) trudniej.

Poza "kampanią" jest jeszcze "Szkolenie" oraz "Wyzwania" - dla bardziej wymagających.

22.01.2003
15:29
[43]

CooN [ Generał ]

wielka prosba do masterow jezyka C++

musze napisac funkcje zamiany liczby dziesietnej na dwojkowy i druga funkcje do zamiany odwrotnej. Po czym umiescic je w jakims programie.

kilka dni nad tym siedze i nie moge nic sensownego stworzyc

pomozecie?
if(tak) cout << "program musialby byc w miare prosty, coby taki glab jak ja mogl zrozumiec :-)"

22.01.2003
15:38
[44]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

Hem... reik - do gier :) to co bi wybraci ? potem bede pewnie chcial komunikator stworzyc, szukam pomocy. ale to by tak bylo :)

22.01.2003
17:26
[45]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

no powiedzcie co wybraaaaaaac :)))

a tak ps. jak sie nazywa watek dla grafikow 3D ??

22.01.2003
18:55
[46]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

CooN ---> Wlasnie napisalem cos takeigo w assemblerze na zaliczenie :)) Z chęcią bym Ci pomógł, gdyż nie jest to trudny program, ale niestety mam właśnie sesje i wielki zapieprz :( Jednak jak się nikt nie zgłosi, to może w weekend znajdę trochę czasu.

22.01.2003
19:04
smile
[47]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

draczeek ---> Miałem Colobota. Taka fajna gierka "na relaks". Niestety nie miałem na tyle dużo wytrwałości by ją przejść do końca.

Pytanie to all:
Jak zadeklarować w C dynamiczna tablicę wskaźników na funkcję ? Da się coś takiego zrobić ? (Pewnie tak, bo się wszystko "da":))

22.01.2003
19:18
[48]

Marcio [ Muchożerny Ścianołaz ]

mam gdzieś bład w tym skrypcie ale nie wiem gdzie :(

<?
if (eregi("217.99.99.99", $REMOTE_ADDR)) ‹
?>
bla bla (tresc strony
<?
› else ‹
echo("Nie możesz oglądać tej strony ");
?>

22.01.2003
19:23
[49]

CooN [ Generał ]

Canioor--> wiem jak to jest z zapieprzaniem w czasie sesji; mi sie akurat udalo teraz wszystko zaliczyc w samych kolokwiach i teraz sie mecze tylko (i az) z C++. Powodzenia wiec!
Mam nadzieje, ze ktos inny bedzie mial troche wiecej czasu... musze to napisac na pon. :
ale bede walczyl :)

23.01.2003
13:54
smile
[50]

reik [ Pretorianin ]

CooN: może coś takiego (ostrzegam, że mogą być jakieś błedy, nie testowałem zbyt dokładnie)?
A swoją drogą to napisanie tego zajmuje 10 - 20 minut..

//zwraca liczbę znaków jaka jest potrzebna
//do zapisania liczby (razem ze znakiem '\0')
//jeśli pcNumber != null wówczas zapisuje tą liczbę
//do napisu
int writeBinary(char* pcNumber, int nValue)

int nDigits = 1;
int nPower = 2;
while (nPower <= nValue)

++nDigits;
nPower <<= 1;

nPower >>= 1;
if (pcNumber != NULL)

int nIndex = nDigits;
while (nIndex > 0)

if (nValue >= nPower)

*pcNumber = '1';
nValue -= nPower;

else

*pcNumber = '0';

++pcNumber;
nPower >>= 1;
--nIndex;

*pcNumber = '\0';

++nDigits;

return nDigits;

//zwraca wartość liczby zapisanej
//w systemie dwójkowym
int readBinary(char* pcNumber)

int nResult = 0;
int nPower = 1;
int nDigits = strlen(pcNumber) - 1;
while (nDigits >= 0)

if (pcNumber[nDigits] == '1')

nResult += nPower;


nPower <<= nPower;
--nDigits;

return nResult;

23.01.2003
13:57
smile
[51]

reik [ Pretorianin ]

wooow! ta zamieniaczka kodu jest niezła..wszystkike kalerki mi pozamieniała. Mam nadzieję, że jak pozaieniasz z powrotem to program dalej będzie działał :-)

A przy okazji, go gościom z GOL szkodzą znaki klamerek w html'u?

23.01.2003
16:10
[52]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

Ejjjjjjjjjjjjjjj,,,,,,,,no powiedzcie co wybrac :))

Co do gier?
Czym robic gry?

23.01.2003
16:12
[53]

Zajkos [ Generał ]

gry kiedys sie robilo w Visual c++ i pewnie teraz tez, tylko w jakiejs nowej wersji

23.01.2003
16:50
[54]

Cracko [ Gladiator ]

Pogrywaliście już w franko ?


Ejj a może taki mały wspólny pomysł na zrobienie gierki ? Wybrało by się kogoś od kodu od dźwięku od grafiki i pomysłu i wpólnymi siłami COKOLWIEK NA POCZĄTEK MACHNIEM'y

pa3cie link https://ipe.ath.cx/~jacek/franko.zip jako przykład

23.01.2003
17:17
[55]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

ja proponuje to co juz trwa:

Projekt Dakar 2003



Projekt Dakar 2003 jest ambitnym projektem stworzenia gry z wykorzystaniem OpenGL-a i 3D grafiki. Ekipa liczy na razie 3 grafików i programistę. W grze bedziemy prowadzic samochodem rajdowym do wyboru z 3 "stajni" kazda po 2 samochody. Mozemy takze wziac udzial w rajdzie motocykli [4 do wyboru] oraz ciezarowek [tez 4]. Jezdzimy przez OSy, dojazdowki itd. Bedziemy probowac odwzorowac zniszczenia samochodow - moze sie uda :) Pierwsza wersja beta MOZE pojawi sie w okolicach czerwca.

:))

23.01.2003
17:19
[56]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

CooN ---> Miałem chwilkę czasu (20 min) i napisałem program, który zamienia tylko liczby naturalne (bez - i bez ułamków). Co można w nim jeszcze polepszyć ? Wszystko :)) Jutro po zaliczeniu matmy spróbuje go dokończyć.

ps. ciekawe czy mi wrzuci poprawnie kod...

#include <conio.h>
#include <graphics.h>
#include <math.h>
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>

int x, p, a, b, k;
char *tab;

void licznik(int x)

div_t y;
k = 0;
for(int j=0; j<2; j++)

k += 1;
if(x!=0)

j = 0;
y = div(x, 2);
a = y.quot;
x = a;
›;
›;
›;

void wypas(int x)

tab = new char[k];
div_t y;
k = 0;
for(int j=0; j<2; j++)

k += 1;
if(x!=0)

j = 0;
y = div(x, 2);
a = y.quot;
b = y.rem;
tab[k-1] = b;
x = a;
›;
›;
›;

void main(void)


clrscr();
gotoxy(1,1); printf("Zamiana liczby na system dwojkowy.");
gotoxy(1,2); printf("Wprowadz liczbe: ");
scanf("%d",&x);
p = x;
gotoxy(1,3); printf("Dziesietny: %d", x);
licznik(x); // okresla na ile miejsc ma byc utworzona tablica tab
x = p;
wypas(x); // wpisuje reszty z dzielenia do tablicy tab
gotoxy(1, 4); printf("Dwujkowy: ");
for(int i=k-2; i>=0; i--)

gotoxy(getx(), 4); printf("%d", tab);
›;
getch();
›;

Czy ktoś ma jakieś sugestie, co można tu usprawnić ? Wszystkie poprawki mile widziane

23.01.2003
17:24
[57]

Rav_s [ Konsul ]

reik --> zamienia nie tylko nawiasy, ale tez inne uzyteczne w programowaniu rzeczy np. nie mozesz indeksowac tablicy w ten sposob tab['i'] (zamiast 'i' powinno byc i), co jest bardzo popularne. Zamiast poprawnie napisac to zaczyna wszystko italic'iem pisac (co jest zrozumiale, ale tez wkurzajace). Pisalem Soulowi zeby wprowadzil nowy znacznik [m] oznaczajacy pismo maszynowe. W obrebie tego znacznika nie byloby zadnych zamian tekstu (mozna by indeksowac ['i']) oraz spacja bylaby spacja (a nie kilka spacji = jedna spacja). Dodatkowo wszystkie litery powinny miec jednakowa szerokosc. Soul odpowiedzial, ze nie moze tak zrobic bo jedna spacja w html musiala by byc twarda wiec miec 5 znakow zamiast jednego i posty by zajmowaly za duzo miejsca.
Mysle sobie jednak ze zajmowalo by to duzo mniej miejsca niz wklejenie obrazka, wiec chyba by sie to dalo zrobic (nie jestem pewien czy sie da bo na html znam sie srednio). Pomeczcie wiec o to troche Soula moze uda sie to wprowadzic, a wtedy znacznie ulatwiloby to zamieszczanie kodow zrodlowych.

23.01.2003
17:30
[58]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Tak gwoli wyjaśnienia to jest zwykły C (dla tych co niedowidzą ;)))))

CooN ---> Co do programiku to jeśli reik napisał już w C++ to nie widziałem potrzeby powtarzania tego. Jednak jeśli chcesz mieć drugi "punkt widzenia" to jak już mówiłem - może bym miał czas w weekend.
Pozdrawiam.

23.01.2003
17:34
smile
[59]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Rav_s ---> Powiedz, gdzie mam się zgłosić by pomęczyć Soula :P Może wystosujemy jakiego maila, gdy się zbierze pare osób ?

23.01.2003
17:48
[60]

Rav_s [ Konsul ]

Cainoor --> Ja pisalem w watku system odbudowy forum. Ale mozna go tez meczyc w watku o html w postach. Mi na htmlu w postach wogole nie zalezy (nawet jestem przeciw), ale mozna przy okazji zawsze wspomniec o pismie maszynowym w postach.

23.01.2003
18:07
[61]

Regis [ ]

Jestem ZA ! Precz z dyskryminacja programistow ! :)

23.01.2003
18:49
smile
[62]

KaGuSS [ Pretorianin ]

Heh... witam programistów :P Widze, że zebrala sie niemala gromadka zainteresowanych programowaniem. Jesli zajdzie taka potrzeba ja rowniez moge w czyms pomóc, znam wiecznie zywego Pascala (i nie mowcie mi ze to przestarzaly jezyk:P - dobry kompilator i mozesz wszystko:)) no i na nizszym poziomie pare innych jezykow... Jakby ktos mial jakies problemy - to moze pytac (tyle tylko ze jestem tu rzadko - z tego wzgledu ze teraz jest koniec miecha, a ja mam modemik... :(). Jesli chcecie dac moj nich do naglowka watku, to mozecie sami wymyslec opis :P

23.01.2003
19:20
smile
[63]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Proponuje zrobić w następnym wątku w 1 poscie listę osób z językami programowania na których się znają (lub mają jako takie pojęcie) O wiele bardziej ułatwi to osobom wyszukanie tego "jedynego" do pomocy :)

Powiedzcie co o tym myślicie.

23.01.2003
21:21
[64]

Regis [ ]

Mysle ze to niezly pomysl. Ja moge oferowac pomoc w zakresie php + mysql - oczywiscie nie uwazam sie za speca, ale znam sie na tym stokroc lepiej niz na C++ :)

23.01.2003
21:56
[65]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

O to jestem ja, ale nie jest CooN :)
Ktos ma coś do czegoś? :))

23.01.2003
22:47
[66]

mORfeOoSH [ NULL ]

to co Panowie? piszemy Quake 99 1/3 ? :) znam akurat co nie co c++

23.01.2003
23:05
[67]

CooN [ Generał ]

Ufff, dlugo mnie nie bylo, a to dlatego, ze od rana w dosie siedzialem (dopiero teraz skonczylem pisac program - prosta baze danych)

Widze, ze sa jakies propozycje. Thx reik i Canioor (powodzenia na matmie :-). Przeanalizuje je, bo jutro mam w planie napisac ten program do zamiany liczb.

Zerknalem okiem na kod Canioor'a i nasunela mi sie pewna mysl. Otoz, biblioteka stdio! A co za tym stoi - scanf,printf... Nie wiem czemu, ale nie moge sie przekonac do jej uzywania. W ogole nawet jej nie znam :-)
Grebosz w "Symfonii" pisze, ze nie warto sobie glowy zawracac ta biblioteka, bo jest stara i gorsza od iostream.
A co Wy o tym myslicie?

Druga rzecza, ktora chcialbym poruszyc, to sprawa pisania programu.
Wiem, ze kazdy ma wlasny sposob, ale chcialbym sie dowiedziec od kogos bardziej niz ja doswiadczonego. Zaczynacie najpierw od ogolnej koncepcji na papierze, czy tez od razu jedziecie "na zywca" (z kompilatorem przed oczami :-)?
Mam tu na mysli oczywiscie nie jakies mocno zaawansowane programy (choc oczywiscie jak ktos chcialby sie podzielic informacjami na ten temat to prosze bardzo :-))

Quetzalcoatl--> jestes szybciej niz zapowiadales :-) Poczytalem nieco o tych wskaznikach i referencji i troche mi sie rozjasnila sprawa.

23.01.2003
23:50
[68]

Rav_s [ Konsul ]

CooN --> Na zywca to nie ma co jechac. Moje doswiadczenia mowia, ze musisz miec najpierw koncepcje programu w glowie (a jak wiekszy program to papier sie tez przydaje). Gdy siadasz do kompa i nie masz koncepcji jak go napisac to nic z tego dobrego nie wyjdzie i stracisz mnostwo czasu.
Ja uzywam tylko stdio.h, a nie iostream.h. Nie wiem czy to lepiej czy gorzej, po prostu przyzwyczailem sie do stdio.h i juz.

W pierwszym poscie przy moim nicku powinno sie znalezc: dobrze: C++, Java; jako tako: Pascal i inne.

23.01.2003
23:58
[69]

mORfeOoSH [ NULL ]

bez np. fprintf i fscanf obejsc sie po prostu nie da

24.01.2003
00:13
[70]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

morph -> oczywiscie ze sie da obejsc, ale po co jak sa? :))
CooN -> a czym ty sie przejmujesz? ze ktos gdzies napisal w ksiazce ze to jest 'be'? i co z tego? glowe dam ze znajdziesz tez ksiazke w ktorej tez pisza ze stdio.h jest be, wiecej ze ioestream jest tez nie tego i ze najlepiej samemu od nowa napisac dokladnie to co potrzebujemy :))

pisanie progow? najlepiej najpierw pomyslec jak to by zrobilo male dziecko, bez podloza wiedzy szkolnej/licealnej/wyzszej etc. potem mozesz jeszcze pomyslec jak by to troche przyspieszyc. nastepnie mysl co bedziesz potrzebowal - jak dzieciak cos gdzies przeklada np. z jednej kupki na druga, to juz widzisz ze bedziesz potrzebowac tablice/liste/etc. Jak dzieciak od razu wklada na swoje miejsce - no to dochodzi funkcja ktora wyszukuje to wlasciwe miejsce etc.etc. Dopiero potem bierzesz kartke i spisujesz co juz wiesz napewno 1)na jakiej zasadzie to dziala 2)co potrzeba 3)pomysly na ulepszenia ktore pojawily sie po drodze. Majac juz to zabierasz sie za pisanie programu na kompie. Jako ze masz spisane co potrzebujesz i jak co dziala (im dokladniej tym lepiej) to wlasciwie zostaje ci juz tylko "mrowcza robota" w postaci przepisania tego do kompa i przerobienie zdan na C++ :)

Podaj przyklad programu to moge ci cos wiecej napisac, ale ot tak na sucho to trudno gadoć :)

24.01.2003
10:26
smile
[71]

Chupacabra [ Senator ]

to ja mam pytanko: kto tu sie zna na Matlabie??? Musze zrobic zadanie do szkoly, ale w sumie nie znam srodowiska, jakies porady ,faq, dokumentacji nie mam. Ale widzialem ile zajmuje angielska, wystarczylo by na pare ksiazek, wiec przekopywanie sie przez to w ostatecznosci.

24.01.2003
10:30
[72]

kastore [ Troll Slayer ]

Chupacabra --> wysyłam Ci na poctze moje stare projekty z uczelni

24.01.2003
17:22
[73]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Tak więc lista:
Regis --- php, mysql, c++...
Rav_s --- c++, java, pascal...

Proszę tych co chcą się na niej znaleźć o samodzielne wypełnianie tej listy. Dziękuje.

24.01.2003
20:20
[74]

Regis [ ]

Nie no, to C++ przy moim nicku to chyba za duzo powiedziane :)

24.01.2003
22:50
[75]

banan [ Leniwiec Pospolity ]

Regis --- php, mysql, c++...
Rav_s --- c++, java, pascal...
Banan - pascal, html:)

24.01.2003
23:18
[76]

banan [ Leniwiec Pospolity ]

zwazywszy ze dopiero zabieram sie za c++ - mam pytanie:
do jakiej biblioteki od poczatku sie przyuczac - iostream czy stdio?

24.01.2003
23:43
smile
[77]

Chupacabra [ Senator ]

A gdzie jest moj post z poludnia?? Moglbym przysiadz, ze tu by. Pewnie to sprawka tych wrednych moderatorow;) Wiec powtarzam co mniej wiecej napisalem:
kastore ---> dzieki za materialy, przyda sie
to all:
moj problem z Matlabem wyglada nastepujaco:
Mam stworzyc program, ktory wczytuje ciag znakow po czym zamienia pierwszy znak na duza litere. Wszytko. Problem w tym, ze dopiero zaczynam poznawac to srodowisko i jestem kompletnie "zielony". Dokumentacji nie mam, ale wiem ze orginalna angielska zajmuje 2 kompakty:) A ja czasu nie mam by to szukac i jeszcze sie przez to przekopywac, co i tak doloby mierne rezultaty. Zna ktos linki do jakis stron poswieconych ML, najlepiej po polsku?

24.01.2003
23:56
[78]

Rav_s [ Konsul ]

banan --> Jak znasz pascala to ja proponowalbym bym stdio. A jak nie znasz pascala to nie wiem co lepiej. Ja uzywam stdio i nic mi wiecej nie potrzeba.

Chupacabra --> tez bym cos wiecej na temat matlaba poczytal. Na razie mam tylko przyklady od kastore i helpa w matlabie.

25.01.2003
00:40
[79]

mORfeOoSH [ NULL ]

Regis --- php, mysql, c++...
Rav_s --- c++, java, pascal...
Banan - pascal, html:)
morfeoosh - c++, hteemel

25.01.2003
08:15
[80]

Regis [ ]

Mala poprawka :)

Regis --- html, php, mysql
Rav_s --- c++, java, pascal...
Banan - pascal, html:)
morfeoosh - c++, hteeme

25.01.2003
12:01
[81]

banan [ Leniwiec Pospolity ]

Rav_s ---> Uczylem sie pascala, i jak teraz patrze, zdecydowanie przyjemniejszy jest stdio..ale nie ucze sie C++ w imie wyzszych idei, ale w kierunku juz zawodowym(tzn, zeby misie to przydalo w pracy) - a wiec - czy tak patrzac stdio jest dobrym wyborem??

25.01.2003
13:38
smile
[82]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

banan ---> polecałbym zapoznanie się z obiema i samemu dokonanie wyboru :P

25.01.2003
13:42
[83]

banan [ Leniwiec Pospolity ]

Cainoor---> Skoro sluza do tego samego to nie chce mi sie uczyc obydwu:) Jak juz wspomnialem osobiscie bardziej przypada mi do gustu stdio, ale dla przyjemnosci sie tego nie ucze wiec....;)

25.01.2003
15:12
[84]

Rav_s [ Konsul ]

Chupacabra --> Znalazlem takie cos o Matlabie, moze Tobie tez sie przyda.

25.01.2003
16:28
smile
[85]

Radko [ Pretorianin ]

Witam.
Widze że jest tu dużo ludzi znających sie na stronach WWW...

Poszukujemy osoby znającej sie na tworzeniu forum internetowych... (Nie z gotowych szablonów)
Ponieważ bedzie powstawał nowy serwis internetowy.
Jeżeli jest ktoś kto potrafi robić take rzeczy ;-) niech sie zgłosi:

[email protected]
Pozdro.

26.01.2003
02:38
[86]

The Dragon [ Eternal ]

Może mi ktoś dokładnie wyjaśnić (ale tak własnymi słowami) jakie są zalety Delphi ?

27.01.2003
09:02
[87]

kastore [ Troll Slayer ]

Regis --- html, php, mysql
Rav_s --- c++, java, pascal...
Banan - pascal, html:)
morfeoosh - c++, hteeme
kastore - Delphi, Pascal

27.01.2003
09:17
[88]

kastore [ Troll Slayer ]

The Dragon --> łatwość tworzenia aplikacji dla Windowsa, nie trzeba być specjalnie orłem w Object Paskalu żeby pisać podstawowe programy, większość kodu pisze sie sama, duży rynek gotowych komponentów , zarówno darmowych jak i płatnych, np. potrzebowałem obsługiwać port RS. Zamiast pisać obsługę samemu, znalazłem komponent i po sprawie.

27.01.2003
10:42
[89]

The Dragon [ Eternal ]

haha kurde... nie wiedzialem, ze jak podam swoj login i haslo coponiektorym, to beda za mnie pisac w tak powaznych watkach :)) Hehe :)) Wchodze sobie na gol'a (pierwszy raz od jakis 2 miesiecy) a tu prosze...

Jakby ten The Dragon zachowywal sie jakos dziwnie, to wiedzcie, ze to nie do konca ja :)) Aha...i ja bym w zyciu nie pytal o Delphi ;))

No ale jakbyscie tak polecili jakies ciekawe ksiazki od c++ (tudziez c) to bylbym wdzieczny, bo ansi c++ bieleckiego juz zaczyna mnie powoli wkur*iac :) I gdyby ktos byl na tyle mily i wyslal mi odpowiedz na maila [email protected], to juz w ogole bylby full wypas, bo na modemie 7200 forum nie za bardzo chce mi dzialac :)) A wlasnie... co sie robi na polibudzie na 1. roku z programowania (na elektronice, gdyby to mialo jakies znaczenie), bo hm wybieram sie tam za 3 tygodnie i pomyslalem, ze moznaby sie jakos przygotowac :)

PS: A tak w ogole to pozdrawiam wszystkich forumowiczow i pojawie sie tu pewnie... hmm za kolejny miesiac :)

27.01.2003
12:11
[90]

kastore [ Troll Slayer ]

The Dragon --> Jeżeli pytasz o Wrocławską polibude to zależy czy trafisz na kierunek elektroniki , informatyki czy telekomunikacji albo może jeszcze automatyki.

Na elektronice jest Pascal dwa semestry
na telekomunikacji chyba też, na automatyce od razu jest ANSII C , a na Informie chyba Paskal , ale możliwe że ADA dali

27.01.2003
12:13
[91]

The Dragon [ Eternal ]

Dzieki.. raczej chodzilo mi o ta warszawska, ale mimo wszystko dzieki za info

27.01.2003
12:43
[92]

kastore [ Troll Slayer ]

The Dragon --> :)) Typowy Warszawiak, jak polibuda to tylko w stolycy :))

27.01.2003
14:37
[93]

CooN [ Generał ]

Dodam jeszcze, ze jesli Polibuda Wroclawska, to na PPT jest na I semestrze C++. Chyba, ze tylko u mnie tak jest (w co watpie). Z kolei np. na automatyce i robotyce moj kolega na I semestrze mial informatyke w postaci nauki obslugi komputera (polecenia dos'a etc. pierdoly) :-) Slowem: nice szyjat.

A ja uwinalem sie ze wszystkimi programami i juz mam wpis w indeksie :) Ciezko bylo, ale tylko dlatego ze sie nie uczylem wczesniej..

Dragon---> z ksiazek o C++ z czystym sumieniem moge polecic "Symfonie" Grebosza. Pierwszy tom juz znam niemal na pamiec ;-) (czytalem niektore dzialy po kilka razy zeby zrozumiec). Ostrzegam jednak! Autor nie lubi biblioteki stdio i dowodzi nawet jej nizszosci od iostream :-)) Ja akurat lubie te druga tylko dlatego, ze nie umiem pierwszej (po prostu nie podobaja mi sie zapisy printf czy scanf). Dzis jednak dosc obeznany z C++ kolega pokazal mi wyzszosc stdio przy debugowaniu programu (jest znacznie czytelniejszy, ale...:-)

27.01.2003
15:08
[94]

mORfeOoSH [ NULL ]

rowniez polecam Symfonie;

"mozna zyc bez coca coli, ale po co?" :)

27.01.2003
15:10
smile
[95]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Poprzednie pytanie dotyczące Delphi było moje, ale się pomyliłem przy wpisywaniu nicka :))) (zhackowałem Smoczusia - joke ;)))

Teraz mam inne: Jakie są różnice między Visual Basicem, a Delphi ? (chodzi głównie o złożenia itp)

27.01.2003
15:16
smile
[96]

_Robo_ [ Generał ]

Jesli chodzi o informatyka na polibudzie wroclawskiej na wydziale elektroniki to jest C++ i nie ma pascala. Przynajmniej teraz nie wiem jak bylo kiedys. A na 4 semestrze ma dojsc assembler :)

27.01.2003
15:23
smile
[97]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

_Robo_ ---> Ja studiuje inf na WAT (wojskowe coś tam :))) i Assemblera mam od 1 semestru. Na początku naprawdę nie miałem pojęcia o co chodzi, a teraz - tym bardziej :P

28.01.2003
07:21
[98]

kastore [ Troll Slayer ]

Cainoor---> podstawową różnicą jest oczywiścuie kod wewnętrzny, ale są w sumie dość podobne do siebie. Wywołania metod i właściwości obiektu są w zasadzie takie same. Delfin jest łatwiejszy pod względem tworzenia podstawowej aplikacji , ma bardziej zaawansowany edytor okienek.

28.01.2003
10:15
[99]

Zajkos [ Generał ]

Cainoor --> zamiast Delphi proponuję Borland C++ Builder, łączy łątwość obsługi Delphi z możliwościami C++
w zasadzie pod względem koncepcji jest to klon Delphi

28.01.2003
10:18
[100]

kastore [ Troll Slayer ]

Zajkos --> zależy jeszcze czy zna sie C++ lepiej niż Pascala

28.01.2003
10:31
[101]

Zajkos [ Generał ]

ale wg mnie nie ma co sie przyzwyczajac do Pascala

28.01.2003
10:35
[102]

Zajkos [ Generał ]

przy okazji: jak uzyskać token umożłiwiający wyłączenie komputera pod windows NT (ExitWindowsEX) ?

28.01.2003
10:58
[103]

kastore [ Troll Slayer ]

Zajkos --> od 5 lat pisze pod Delfinem i nie jest źle, a pod NT i 2000 sie nie da wyłączyć tak kompa, poszukaj komponentów do Buildera i zrób sobie program wyłączający , mam chyba nawet taki komponent

28.01.2003
11:13
[104]

Zajkos [ Generał ]

ok, poradziłem sobie, jest odpowiedni a funkcja windows API

28.01.2003
11:15
[105]

Zajkos [ Generał ]

tzn. da się w ten sposob wyłączyc, sprawdzone w 100%

28.01.2003
11:16
[106]

kastore [ Troll Slayer ]

ten komponent właśnie to wykorzystuje, tylko mi sie nigdy nie chce zaglądać do środka

28.01.2003
11:42
[107]

mORfeOoSH [ NULL ]

a lenie, cholera:)

wiecie jaka jest wyzszosc C++ Buildera nad Delphi? w Buidlerze mozna wykorzystywac komponenty od Delphi, a odwrotnie nie!

a najlepszy i tak jest Visual C++ 6.0

28.01.2003
11:45
[108]

Zajkos [ Generał ]

lepszy, bo jest bardziej elastyczny, ma wieksze mozliwosci
ale trudniej sie programuje interfejs, ja jak przyzwyczaiłem sie do buildera,
to mnie vc++ odrzucił i szybko spasowałem

28.01.2003
11:54
[109]

kastore [ Troll Slayer ]

morfeoosh --> hehehe , jak masz komponenty tylko dla buildera to trudno je użyć w Delfinie, natomiast te co masz niby dla Delfina widocznie mają też źródła dla Buildera, coś mi sie wydaje że w komponentach nie za wiele robiłeś.
KIedy pobierasz komponentuy na przykład z delphi.icm.edu.pl to podajesz na jakie IDE to chcesz

28.01.2003
11:56
[110]

kastore [ Troll Slayer ]

mam komponent składający sie z jednego pliku *.pas, pod delfina wchodzi, a pod buildera jakbyś go chciał zainstalować??

28.01.2003
12:10
[111]

Zajkos [ Generał ]

kastore -> builder potrafic kompiulowac źródła pascala

28.01.2003
12:16
[112]

kastore [ Troll Slayer ]

Zajkos --> OK przyznaje sie , nie wiedziałem , a potrafi wykorzystywać DCU

28.01.2003
12:29
[113]

mORfeOoSH [ NULL ]

wiec co kastore? za malo na komponentach robilem? :P

28.01.2003
13:13
[114]

kastore [ Troll Slayer ]

morfeoosh --> bo gadasz takie herezje, wiadomo że nie wykorzystam komponenty Builldera do delphi , ale po co , to że akurat wyposażyli Buildera w kompilator Paskala , to OK, do mnie Builder nie przemawiał , zbytnio duże dla mnie skomplikowanie kodu przy generacji obiektów. Dla mnie C zatrzymał sie na etapie prostych instrukcji które wykorzystuje w 8051

01.02.2003
19:10
[115]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

Nastepna czesc

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.