GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

SHOGUN, MEDIEVAL TOTAL WAR - UCZNIOWIE SUN TZU - cz. 20

21.01.2003
10:35
[1]

Drackula [ Bloody Rider ]

SHOGUN, MEDIEVAL TOTAL WAR - UCZNIOWIE SUN TZU - cz. 20

Witam,

Oto już dwudziesta część wątku SHOGUN, MEDIEVAL - Uczniowie Sun Tzu.

Zacytuje poniżej słowa Bu-Li'ego, założyciela pierwszego historycznego wątku o tym temacie:

"Witam wszystkich maniaków Shoguna, Medievala gier z serii Total War, oczywiście i ogólnie gier strategicznych.
Jestem szefem formalnej grupy o nazwie Uczniowie Sun Tzu. Naszym celem jest propagowanie gier Total War wśród polsich internautów.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszej Nieoficjalnej strony o grach z serii Total War. Musicie wiedzieć,
że jest to jedyna polska strona o tych grach (nie wliczając recenzji w portalach o grach komputerowych).
Naszą grupę tworzą także: Poluxiel, Matys, Psyhool, Inqistor.
Jeśli jesteś zainteresowany współpracą - to przed nikim nie zamykamy drzwi -
każdy chętny może się do nas przyłaczyć - wymagamy zangażowania -
tzn. napisania kilku tekstów do strony i w miarę regularne udzielanie się.
Shogun już stracił wielu swoich fanów gdyż jego premiera miałą miejsce prawie dwa lata temu
- za to hitem jest już (TAKŻE W POLSCE od 28 września) jego druga część - Medieval Total War.
Gra została wydana już w USA i Wielkiej Brytanii. W Polsce wydawcą gry jest LEM - gra kosztuje niestety aż 166 zł.

Ostatnio jednak zniknęła ze sklepów - jej nakład rozszedł się błyskawicznie. Poza tym w prenumeratach zaczynają się różne 'ruchy cenowe' przy zamawianiu tej gry, mogące świadczyć o przyszłym spadku ceny MTW (Innova)

Na naszej stronie znajdziecie BARDZO rozbudowane info o Medievalu (m.in. recenzja wersji beta, screeny, opis jednostek bojowych w grze, rys historyczny,
opis każdej z 12 dostępnych nacji w tym uwaga POLSKI!
Jeśli jesteś fanem rts i turówki w 3d i chcesz wiedzieć wszystko na temat Shoguna,
Medievala - wejdź na nasz serwis: https://ww.totalwar.of.pl - poza tym znajdziecie tam dużo innych wiadomości.
Ponadto możecie teżwstąpić na Oficjalną polską strone o grze Medieval - serwis ten prowadze ja wraz z Smogiem i Strangerem - adres: https://www.medieval.prv.pl
Pozdrowienia dla wszystkich
Uczeń Sun Tzu Buli "

PS Tu odnośniki do wcześniejszych części naszego wątku:

11. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=837826&N=1
12. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=845114&N=1
13. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=858519&N=1
14. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=869047&N=1
15. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=889815&N=1
16. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=914388&N=1
17. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=934992&N=1
18. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=952634&N=1

Dołączam pozdrowienia dla wszystkich, w tym dla zespołu lokalizacyjnego i dla piszących mody

Bri

Pozniżej link do 19-tej (poprzedniej) części wątku:


21.01.2003
10:40
[2]

Drackula [ Bloody Rider ]

Hejka raz jeszcze

zalozylem nowa czesc bo mam pare pytan, ktore nasunely mi sie po zaczeci gry a mianowicie:
1 - jak wydawac polecenia emisarjuszom aby np wydac ksiezniczke za maz lub zawrzec sojusz
2 - jak mianowac nowego gubernatora prowincji
3 - czy w przypadku gdy przeciwnik mnie atakuje i wycofa sie na poczatku bitwy w ustronne miejsce tam na mnie czekajac to musze ja go atakowac czy moze moge jakos to przeczekac az mu sie znudzi.
Sorki jesli to juz bylo ale nie mam zbytnio czasu na czytanie wszystkich watkow a troche ich juz jest
Thx

21.01.2003
10:59
[3]

thanatos [ ]

Drackula--->
ad1.W grze wszystko działa na zasadzie"podnieś -upuść".Jeżeli więc chcesz wydać za mąż swoją księżniczkę musisz ją podnieść i upuścić na króla innej nacji.Z sojuszem podobnie-emisariusz na króla.
ad2.W każdej prowincji jest "kuferek" z tytułem-upuść go na wybranego generała(na następców tronu nie działa)
ad3.To zalezy czy grasz z włączonym licznikiem czasu czy nie.Jeżeli masz włączony wystarczy poczekać ,po upływie czasu wygrasz bitwę(jeżeli wróg atakuje Twoją prowincję-gdy jest odwrotnie radzę się spieszyć :))

ps.napisz w starym ,że jest nowy wątek.
ps2.to wszystko jest napisane w instrukcji(masz wersję OEM-ową ?;))

21.01.2003
11:07
[4]

Drackula [ Bloody Rider ]

Oki dodalem

Az wstyd sie przyznac ale po zakupie Morro i Neverwinter w wersji BOX Medieval musial byc w wersji OEM ;(
Dzieki za wskazowki

21.01.2003
12:24
[5]

molay [ Legionista ]

Witam,

Ostatnio z Top Secretu wgrałem sobie najnowszy patch do Medievala.

Czy ktoś z was jest w stanie objaśnić mnie jakie są największe zmiany??

Na razie widzę, że część moich "jednostek specjalnych" (księzniczki,szpiedzy,emisariusze,itp) jest wylistowana na czerwono i że zmieniły się nieco raporty po bitwach (doszły nowe małe sygnaturki - nie wiem co one oznaczają)

aha, chyba jeszcze aktualne są raporty o nastrojach w prowinchjch

21.01.2003
13:39
[6]

Attyla [ Legend ]

Te wylistowane na czerwono costam robia (np. szukaja meza, proponuja sojusz, zabijaja jakiegos palanta itp)
Nie wiem o jakich sygnaturkach mowisz

21.01.2003
16:05
[7]

dyydy [ Pretorianin ]

Witam i pytam. Czy skrytobujca służy tylko do jednego ataku? Mając 20000 kupiłem sobie ich 10 i większość ataków się nie udała nawet gdy miałem 89% szans. Czasem zaś skrytobujca poprostu znika! Czy są jakieś inne jednostki do zamachów, jeśli tak to przez jaki budynek moge go dostać?
Czy MTW:VI będzie się dział tylko w Brytani?

21.01.2003
16:06
[8]

dyydy [ Pretorianin ]

Witam i pytam. Czy skrytobujca służy tylko do jednego ataku? Mając 20000 kupiłem sobie ich 10 i większość ataków się nie udała nawet gdy miałem 89% szans. Czasem zaś skrytobujca poprostu znika! Czy są jakieś inne jednostki do zamachów, jeśli tak to przez jaki budynek moge go dostać?
Czy MTW:VI będzie się dział tylko w Brytani?

21.01.2003
16:38
[9]

max501 [ Pretorianin ]

Witam,

Dydyy - Twoi zabójcy znikają bo ich rozwalają strażnicy. Raczej nie wysyłaj swoich smutnych panów do prowincji z border fort. Chyba, że to już stare wygi i niejednego gościa wysłali w zaświaty.
Cały czas śledź ruchy swoich ludzi - jeżeli zbliża się niebezpieczeństwo lepiej ich wycofać.

Lepiej mieć 2 zabójców 4* niź 10 1*. Liczy się skuteczność, a nie ilość zamachów.
Przy dużej ilości trudniej też ich wytrenować.

Co do przeliczania skuteczność vs prawdopodobieństwo, to program robi to dziwacznie. Możesz mieć 99% szans, a misja się nie uda...

Do likwidacji nie lubialnych jegomości służy też inkwizytor, który może skazać na stos heretyka lub jakiegoś zboka. Niestety działają tylko na katolików.

Ale warto mieć tych i tych - jak nie kijem go to pałą! :-PPPPPP

21.01.2003
16:43
[10]

max501 [ Pretorianin ]

A co do budynków - to nie pamiętam - ściągnij sobie drzewo budowy jednostek ze strony:

21.01.2003
17:40
[11]

Drackula [ Bloody Rider ]

a czy mozna jakos uzupelniac jednostki co sie troche zniszczyly podczas bitwy i jak?

22.01.2003
09:02
[12]

Bri [ Konsul ]

kurcze pieczone. taki przywilej mnie minął.
cieszmy się to już 20 wątek jubileuszowy
(ale zostawcie założenie 25 wątku Bu-Li'emu zasługuje na to)
przydały by sie statsy i inne pierdołki.

następny wątek powinien zmienić nazwę na

SHOGUN, MEDIEVAL, ROME TOTAL WAR - UCZNIOWIE SUN TZU - cz. 21

czy coś w tym rodzaju.

--->>dracula aby uzupełnić jednostkę albo łączysz ją z inną taką samą wtedy traci ona doświadczenie, o znaczy doswiadczenie (valour) jest usredniane i zaokraglane w dół (zazwyczaj tak mialem) lub gdy stoi ona w prowincji w której możesz takie same jednostki szkolić to podnosisz ją z mapy i przeciągasz na kolejkę szkolenia w panelu szkolenia. takie doszkolenie uzupełnia jej stan i tylko nieco obniza jej doswiadczenie

nie dalej jak wczoraj wmontowałem do kompa nowego proca. zamiast durnia 800 mam athlona xp 1800, jeszcze nie odpalałem MTW ale ciekawy jestem co to mi da zważywszy że dalej ciągne na rivie tnt2, do wakacji grafę też będę musiał zmienić i dokupić ramu. procka wymieniałem dlatego że potrzebuję mocy przerobowej do programów inżyierskich. praca dyplomowa właśnie polega na zamodelowaniu i dokonaniu obliczeń programami typu ansys, design space, adams.

a teraz zmykam i pozdrawiam

22.01.2003
09:38
[13]

Llordus [ Generaďż˝ ]

Bri - powinienes raczej byc zadowolony z przesiadki :)
Nie tak dawno (zanim mi plyta padla :( ) mialem soltek 75kav + duron 800 + gf2 mx 400 + 512 sdram i jak odpalalem scenariusz grunwald 1410 to sie nie dalo grac, strasznie chaczylo :(
przesiadlem sie na athlon xp1700+ + asus a7v266c + gf2mx400 (ta sama grafa :) ) + 128 ddr i przy odpaleniu grunwaldu od biedy daloby sie pograc - animacja nie byla w pelni plynna, ale nie byl to juz pokaz slajdow.
przypuszczam ze jak zmienie grafike i dokupie ramu to jeszcze lepiej bedzie chodzic :D

22.01.2003
10:42
[14]

Drackula [ Bloody Rider ]

Byla wczesniej mowa o tym ze Polska gra sie trudno, gram i nie jest (fakt ze na normalu).Zabujcy sa najlepsi;). Az raz udalo mi sie wczoraj powalczycc a to z tego powodu ze albo wrog byl za mocny i tracilem wiekszosc armii albo poprostu uciekali.Wracajac do walki z liwinami ktorzy bronili kurlandii, ich bylo:2xkawaleria litewska +2xkusznicy w sumie 200 chlopa i sredniawy dowodca, moje to: 2xkrolewscy(20)+krolewscy(15)+jazda(4)+koni lucznicy+lucznicy,pikinierzy i chlopi, w sumie 35? luda.Wrog nie uciekl i nawet nie probowali biegac po polu bitwy staneli i nic. Pierwszy atak podjazdowy konnych lucznikow. poszly wszystkie strzaly a tamci nic. Dodam ze teren byl plaski z nielicznymi lasami.musialem roszyc na nich moim wojskiem no bo w koncu to ja atakowalem. Pierwsi poszli chlopiw luznym szyku i mdeptali pikinierzy a za nimi lucznicy ktorzy moze zdazyli strzelic 3 razy, potem nie bylo senesu bo razili moich. moi dopadli ich w momencie zmiany szykow bo komputer sie skapnal ze moja konnica go ze skrzydel bierze, a jak zaczeli zmieniac szyki to juz bylo po ptokach.piechota ich zablokowala i w tym momencie spadla na nich setka konnicy- masakra. Niestety sukces byl polowiczny , poniewaz 3 udalo sie ucic i skubance schowali siwe w zamku.stracilem troche ponad setke ludzi z czego znacznie wieksza czesc to chlopi. Iteraz mam pytanie; jak to jest zamek moge atakowac w nastepnej turze ale jak zmniejszylem podatki na very lov to i tak ryzyko buntu bylo 100 mimo ze mialem 250 wojska ze srednim valorem 3 i nawet 3 synow krolewskich. zrobilem sejwa i buch koniec tury a tu bunt 1200 luda pikinierzy i chlopi po polowie, to troche przegiecie(tylko dlatego ze zamek byl nie zdobyty???. Zaczalem kombinowaci szczesciem w sasiedniej litwie mialem 200 chlopa i zaczalem ciagnac wojska z prus. Zjechalem do 30% buntu po zdobyciu zamku dodaniu 200 chlopa i mianowaniu gubernatora z 2 poziomem dread. czy taka sytuacja jest normalna? 2 pytanie to wlasnie o uzupelnianie. Spoko ze mozna uzupelniac w danej prowincji ale po zakonczeniiu bitwy moje krolewskie same sie uzupelnily 2 kosztem 3 i w tej ostatniej zostalo 8 ludziz 15. mozna to jakos wylaczyc. dzis jest kolej na nowogrod bo skurczybyki zajeli niebroniony smolensk. Zastanawiam sie jak to zrobic czy wybic linie dynastyczna zabujcami czy lepiej militarnie od razu. Ostatnie pytanie odnosi sie do tego do ktorego roku mozna grac, bo nie wiem jak sily rozlozyc.

22.01.2003
11:10
[15]

Morgothfax [ Centurion ]

Drackula - tak jest zawsze, co do pytania o buntowniczość, a pozatym kurlandia - livonia to jedna z najbardziej buntowniczych prowincji w grze.
Co do pytania o łączenie sie oddziałów po bitwie to się dołączam???

22.01.2003
12:00
[16]

Kacper [ Patrycjusz ]

max501->z prawdopodobienstwem wszelkich czynnosci mam pewne podejrzenia o oszustwo. Dlatego, ze np. w czasie walki na morzu program zawsze ustala ten sam wynik (chodzi o zwyciestwo-porazka, a nie liczbe strat). Statek z sila
1-1 pokonuje statek z sila 3-3 i nie ma takiej ilosci loadow, by zmienic ten wynik. W zwiazku z tym mysle, ze program wczesniej zapisuje wynik potyczek. Podobnie jest z zabojcami. Kilkakrotne proby na 85 procent koncza sie kleska i to nawet w momencie, kiedy wybieram rozne cele w roznych prowincjach. Tak jakby gra zapisala przed przejsciem do nastepnego roku, ze akcja tego zabojcy nie uda sie bez wzgledu na wszystko. A potem kolejny rok i akcja na 50 procent wychodzi za pierwszym razem...

22.01.2003
12:07
[17]

Kacper [ Patrycjusz ]

Drackula -> ja zawsze wylaczam autoamtyczne grupowanie wojsk, bo komputer robi to czasami bez sensu. Obok mini mapki po lewej stronie jest taka strzalka. Kliknij a rozwinie sie dodatkowe menu z opcjami automatycznymi (auto budowanie, auto podatki, auto szeregowanie wojsk itp). Zmien opcje i od tej pory twoje odzialy nie beda sie automatycznie laczyc, tylko po bitwie bedziesz mogl zrobic to sam.
Jesli chodzi o bunty to jest kilka prowincji nie lubiacych wladzy centralnej (np. Szkocja, Portugalia, Norwegia). Trzystu ludzi to smiesznie malo. Czasem nie pomaga 700, nawet jak w prowincji jest Border Fort i Watch Tower. Generalnie trzeba miec przygotowanego troche chlopstwa, by moc zalozyc garnizon.

22.01.2003
15:23
smile
[18]

Morgothfax [ Centurion ]

Ale wszyscy zamilkli!!! A ja dzisiaj idę do kloegi grac Polską! Nie moge sie doczekać!

22.01.2003
15:51
[19]

Drackula [ Bloody Rider ]

Morgo --moja rada jak zaczynasz od zero to zdobadz sobie moldawie , fajnie przyblokujesz tym bizancjum.
Z innej beczki. jak chole....ie denerwujace sa tezachodnie krucjaty, czy te debile zawsze musza pchac sie przez moje ziemie?? teraz to juz robie co ture sejwa bo nie wiem kiedy wkrocza aby wyprowadzic z prowincji swoje wojsko.

22.01.2003
18:24
[20]

komin [ Pretorianin ]

all --- > panowie a jak wyglada gra online da sie laczyc po ip czy trzeba przez serki tworcow ?

23.01.2003
10:59
[21]

Morgothfax [ Centurion ]

Drackula - dzięki, to już zrobione, teraz cały czas męczę się z Nowogrodem, ale ich rozgomię!

23.01.2003
11:21
[22]

Drackula [ Bloody Rider ]

no istalo sie nowogrod padl i to nie od moje go miecza ale od zabujcy. brak nastepcy tronu byl bardzo dotkliwy dla tego panstwa;)
Potem przyszedl czas aby pomoc swojemu sojusznikowi _ niemca bo ci brali lupnia od francozow i dunczykow oraz mieli ekskomunike. Zgromadzile pol tysiace jednostek z najnizszym walorem 5 i hejka, pierwsza brandenburgia - zwiali z 700 luda nawet nie zaczeli bitwy no i dostalem ostrzezenie od papieza, potem saksonia(?), znowu zwiali, no to ja za nimido danii i tu stawili opor. Podjazdami odciagnalem czesc ich wojska na polowe odleglosci do mnie. dwie krolewskie schowalem w lesie. 3 oddzialy dopborowej piechoty ruszyly na dwa oddzialy kusznikow i dwa oddzialy vikingow, a za nikmi poszly 2 oddzialy lucznikow i jeden kusznikow. szybko to poszlo i zaczeli sie cafac wiec dunczycy rzucili posilki; oddzial milicji, chlopow i 3 krolewskie z krolemno to ja w tym momencie ze skrzydel. Najpierw z prawego oddzial kroleskiej i kusznikow konnych z lasu na ustawione obok wielkie kusze ( to byl moment) oraz z lewego krolewska i rajtarzy ( czy jakos tak) oraz dolaczylem krolewska z glownym generalem i to byl blad. Pech chcial ze w momencie kiedy ich rozgramialem i z prawego skrzydla otaczala ich moja uwolniona od walki jazda, a polowa ich oddzialow byla prawie zmiazdzona i uciekala do lasu, jakis skurwiel usiekl mi tego generala. Myslalem ze mnie szlak trafi wszystkie walory spadlu zaraz do 1 albo 0 pare minut dwie sprawne krolewskie ktore im pozostaly rozgromily mi jakies 350 luda. totalna porazka. Ale wgralem raz jeszcze i juz nie atakowalem bo po tym ataku dostalem ekskomunike od papieza i pierdzieloni hiszpaniez anglikami sobie krucjaty zaplanowali na moje ziemie- sux. tak wiec zadowolilem sie dwoma jednostkami oraz tym ze odcialem od niemcow jednego z ich wrogow. Teraz z niepokojem patrze na poludnie gdzie stacjonuja zbyt duze ilosci wojska przy mojej granicy wegrow i bizantyjczykow. no ale zabojcy dzialaja i moze wegry podziela los nowogrodu ;)

23.01.2003
11:36
[23]

Attyla [ Legend ]

Drakula - kiedy planujesz atak na nacje chrzescijanska to zrob to tak, zeby padla najdalej w 2 rundach albo trzymaj w pogotowie 2 zabojcow i co rok rozwalaj papierza. W ten sposob unikniesz ekskomuniki bo papierz nie udzieli jej bez uprzedniego ostrzezenia.

23.01.2003
11:48
smile
[24]

przemool [ Legionista ]

pytanie do modderów: gdzie jest ukryty kod oddziału królewskiego - pewnie gdzieś w statystykach władcy w startpos w pliku tekstowym ery - wychodzą mi kurcze górale szkoccy jako oddział WM Krzyżaków i Spahisi Porty jako oddział Burgundczyków :-)))

23.01.2003
11:58
[25]

Attyla [ Legend ]

Nie. Ich kod jest w pliku crusaderscostam11.txt Wystepuja pod nazwa EarlyRoyalKnights, HighRoyalKnights i LateRoyalKnights

23.01.2003
13:20
[26]

dyydy [ Pretorianin ]

Czy Skrytobujcy służą tylko do pojedyńczego ataku? Bo zawsze po ataku mi znikają...Czy są jakieś inne jednostki "zabójcy"? A jeśli tak to przez jaki budynek je zdobyć?
Czy w MTW:VI ga toczy się tylko w W.Brytani? Kiedy ta gierka wyjdzie?

23.01.2003
13:27
[27]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Dyydy

A jesteś pewien że znikają ?

Jak zlecasz zabicie np wrogiego emisariusza a ten się przemieszcza to Twój zabójca go ściga i być może jest po prostu w innej prowincji.

23.01.2003
13:34
[28]

przemool [ Legionista ]

Attyla - nie chodzi mi o to jak mieszać w statystykach oddziału, bo to pikuś

problem jest, gdzie jest zapisane, w sklad jakiego oddziału wchodzą król i nastepcy tronu - zwykle u katolików jest to Royal K., u Ruskich bojarzy itp.
Coś sobie za bardzo poprzestawiałem i nie wiem co, bo (gram zmodyfikowanego przez siebie moda krzyżackiego ) robią mi się takie jaja jak władca państwa krzyżowego (czyli BURGUNDIAN) na czele spahisów porty czy Wielki Mistrz na czele górali

23.01.2003
13:37
[29]

Kacper [ Patrycjusz ]

dyydy -> NIGDY nie znikaja. Chyba ze ich usieczono.

23.01.2003
13:42
smile
[30]

ZawaR [ Legionista ]

Po zainstalowaniu patcha 1.1 nie moge produkowac jednostki Polish Retainers.
Czy ktos moze mi powiedziec o co chodzi ???

23.01.2003
13:44
[31]

Attyla [ Legend ]

Przemool - nie mam bladego pojecia. Szczerze mowiac nie sadzilem nawet, ze to jest mozliwe. Ale, zezeli wychodza ci takie rzeczy po modyfikacji moda, to zapis musi siedziec gdzies w plikach textowych i to jeszcze w miejscach, ktore edytowales. Co zmieniales?

23.01.2003
13:52
[32]

el f [ RONIN-SARMATA ]

ZawaR

Chodzi o to , że patch znacznie wzmacnia siłę uderzeniową kawalerii i twórcy gry uznali że danie Polsce tak silnej jednostki już na początku gry byłoby pójściem na łatwiznę.

Gdzieś w poprzednich wątkach jest sposób jak ominąć ten "psikus" .

23.01.2003
13:56
[33]

przemool [ Legionista ]

to musi być w którejś z cyfr określających statystyki władcy w pliku ery (early, late, teutonic czy jak tam kto ma w STARTPOS w CAMPMAP) cyfry te okreslają jego statystyki oraz jakieś inne cechy
pamiętam że zmieniałem statystyki WM, ale tych zmian było tyle, że ho ho - swoją drogą gra się robi znacznie dynamiczniejsza i trudniejsza po przestawieniu polityki wszystkicgh państw na ekspansję, zwiększeniu buntowniczości prowincji, dodaniu Szwajcarów i Burgundów (jak ich zwał i gdzie są wg. uznania) i zmniejszeniu czasów budowy mniejszych okrętów i zamków oraz zmiana dostępności pewnych jednostek (zwłaszcza najcięższych) - wtedy się dopiero robi TOTAL WAR :-)))

23.01.2003
13:58
smile
[34]

ZawaR [ Legionista ]

EL F dzieki za odpowiedz, czyli jak zawsze robia Polakow w ch... teraz nawet w grach.
Nie znalazlem watku w ktorym byloby cos na ten temat, powiec mi wiec kiedy pojawia sie Polish Retainers ?
Czy tzeba cos wybudowac ? Czy np. mamy rok 1201 i pojawia sie ?

23.01.2003
14:19
[35]

Llordus [ Generaďż˝ ]

ZawaR - wg moich testow PolishRetainters w wersji gry 1.1 pojawiaja sie dopiero w 1205 roku (tzn. majac wybudowana infrastrukture dopiero w tym roku mozesz produkowac ta jednostke :( )

23.01.2003
14:19
[36]

przemool [ Legionista ]

ZawaR - w głównym katalogu gry masz plik crusader11.txt - znajdujesz Polish R zaraz z brzegu po lewej stronie - masz 2 linie różnych statystyk; znajdujesz HIGH, LATE i zmieniasz na ALL_PERIODS albo dopisujesz po przecinku EARLY i wsio

23.01.2003
14:22
[37]

el f [ RONIN-SARMATA ]

ZawaR

Tak bywa , ale jak już wspomniałem można to jakoś ominąć. Jeszcze nie grałem z patchem więc nie wiem kiedy dokładnie się drużynnicy pojawiają , kiedyś ktoś o tym pisał więc jak cierpliwie poczekasz to ktoś na pewno Ci odpowie.

23.01.2003
14:23
smile
[38]

ZawaR [ Legionista ]

Wielkie dzieki Panowie !

Pozdrawiam !

23.01.2003
14:34
smile
[39]

el f [ RONIN-SARMATA ]

ZawaR

He, he, nawet nie musiałeś być cierpliwy a ja zaślimaczyłem z postem :-)

23.01.2003
15:59
[40]

Kacper [ Patrycjusz ]

Orientujecie sie, czy mozna byloby wprowadzic modyfikacje, po ktorej Polska rowniez moglaby organizowac wyprawy krzyzowe?

23.01.2003
16:26
[41]

thanatos [ ]

Kacper-->musisz pomieszać w pliku z budynkami(dopisać do chapter hause POLISH) i jeżeli chcesz to jeszcze w pliku z jednostkami(dodać jakiś krucjatowców-bez tego Twoja krucjata będzie składała się tylko z chłopów i fanatyków).
Ja osobiście dodałem templariuszy(reszta mi nie za bardzo pasowała do naszej historii),zauważyłem jeszcze ,że komputer nie wykorzystuje tego ułatwienia.Grałem ostatnio Hiszpanią(bardzo łatwa) i po pewnym czasie okazało się ,że Polska ma w każdej prowincji chapter hause-cóż z tego?Przez całą grę nie zorganizowali żadnejkrucjaty.

23.01.2003
16:39
[42]

Kacper [ Patrycjusz ]

thanatos -> dzieki. Prawdopodobnie komputer, zeby z tej opcji skorzystac musi miec jeszcze jakas dodatkowa wiadomosc. Zreszta, cholera ich tam wie... AI jest tak durna. Na przyklad dlaczego komputer-Italia trzyma zwykle przy Sycylii kilka/kilkanascie statkow zamiast rozplynac sie na morza i handlowac?

23.01.2003
16:43
[43]

Kacper [ Patrycjusz ]

I jeszcze jedno pytanko: czy jest gdzies po polsku/angielsku poradnik pisania modow? Chetnie pozmienialbym troche geografie (przejscia wodne, rzeki) oraz pobawil sie z budynkami i jednostkami (czas trwania, wspolzaleznosci), a szczerze mowiac nie za bardzo wiem, jak zabrac sie za takie juz bardziej skomplikwoane rzecczy.

23.01.2003
16:46
[44]

Attyla [ Legend ]

W ktorejs tam czesci tego watku jest caly poradnik:-)))))

23.01.2003
22:33
smile
[45]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Kacper

Cholera, Ty grasz i grasz sobie w Medievala a Arivald co - ciągle na wakacjach ?

23.01.2003
23:39
smile
[46]

komin [ Pretorianin ]

czy zeby uzyskac tu odpowiedz trzeba sie pytac po 2 razy ?




" [22.01.2003] 18:24

komin [WRC] Gadu-Gadu: 1735781

all --- > panowie a jak wyglada gra online da sie laczyc po ip czy trzeba przez serki tworcow ? "

23.01.2003
23:51
smile
[47]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Komin

Może nikt nie gra on-line ?

Na górze jest link do strony Buli'ego o serii Total War, jest to bardzo dobra strona i na pewno znajdziesz tam odpowiedź.
Mam w domu połączenie modemowe - więc z przyczyn pingowo - ekonomicznych gram off line :-)

24.01.2003
09:55
[48]

molay [ Legionista ]

Gram w MTW od paru dobrych miesięcy i wciąż zadaje sobie pytanie, z którym teraz się do Was zwracam.

Które (powiedzmy) 3 jednostki kawalerii i 3 jednostki piechoty są OBIEKTYWNIE z Waszego doświadczenia NAJLEPSZE w grze?

24.01.2003
10:09
[49]

Attyla [ Legend ]

- w okresie early najlepsza kawaleria to rycerstwo feudalne + cala jazda krzyzowa (moze za wyjatkiem Teutonic sergeants)
italian infantry, Gallowglasses, Vikings, piechota krzyzowa, Gwardia Wareska

- w okresie high - jazda rycerska + cala jazda krzyzowa (moze za wyjatkiem Teutonic sergeants)
Iltalian infatry, piechota krzyzowa, Halabardiers, Gwardia Wareska, lucznicy walijscy

- w okresie late - to co w high

piechota - to co w high + cala piechota szwajcarska, janczarowie

24.01.2003
13:52
[50]

przemool [ Legionista ]

generalnie Attyla ma rację - ale sporo zależy od preferowanej taktyki - mi odpowiada turecki system walki i zasypywanie przeciwnika gradem strzał + duża mobilność - moje ulubione poza janczarami to futuwwas i jazda turkmeńska
świetną piechotą do niszczenia szyków przeciwnika jest Feudal Foot Knights i Hospitaller FK - trzeba tylko troche poczarować w crusader11.txt :-)))( ale tylko w dostępności)

24.01.2003
14:27
smile
[51]

komin [ Pretorianin ]

"...Cały multiplayer opiera się o serwer GameSpy, pod patronatem Activision który zajmuje się ligami i tabelami. Do tego znacznie usprawniona i zoptymalizowana gra po LAN-ie. "

czy to znaczy ze mozna grac za darmo czy teba Activision placic ?

24.01.2003
14:36
[52]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Komin

O ile wiem na Game Spy'u się nie płaci . Mogę się mylić, mam Game Spy Arcade z innej gry i nic nie musiałem płacić dodatkowo .

24.01.2003
17:14
[53]

Kacper [ Patrycjusz ]

elf -> i gram i pracuje :). Ale Arivald spi. Natomiast pod koniec kwietnia pojawi sie ksiazka z diametralnie innym bohaterem. Mam nadzieje, ze sie spodoba :)

Wracajac do Medievala. Ja gram w zasadzie zawsze w okresie pierwszym albo ostatnim. Na srodkowym zagralem raz (Bizancjum) i jak zobaczylem najazd Hordy w 124x roku, to mnie wcielo w fotel. Kilkanascie tysiecy luda. Wiec pytanie: czy ktos gral powiedzmy Turcja (bo jej posiadlosci sa najblizej miejsca zjawiania sie Hordy) i poradzil sobie z ta nawala? A moze Tatarzy pojawiaja sie i tylko stoja? :)

24.01.2003
17:26
[54]

Attyla [ Legend ]

Kacper z Horda poradzilem sobie grajac Polakami, Bizantynczykami, Turkami i Anglikami. Trzeba sie tylko dobrze przygotowac a rozwalisz ich w pierwszych trzech bitwach.

27.01.2003
09:28
[55]

Woytas1 [ Konsul ]

Cześć!
Witam po długiej nieobecności.
Na początek dwa znalezione kody:
- pierwszy dla wszystkich narzekających na brak kasy: wpisanie .deadringer. na mapie daje równiutki milion do skarbca;
- drugi dla wszystkich, którzy chcą zobaczyć wszystkie budynki i jednostki w grze: .badgerbunny.
Budynki można również stawiać (w dowolnej kolejności) z tym że budowanie zamku radzę zacząć od najmniejszego. Jednostki co prawda są aktywne w oknie budowy (można sobie dokładnie obejrzeć ich parametry) ale niestety nie da się ich wszystkich wybudować. Po wyjściu z programu opcje jednostek i budynków znikają ale kasa pozostaje.
I na koniec jeszcze parę słów o buntach. Ja wolę jako garnizony trzymać jednostki milicji czy na przykład toporników (mino większych kosztów) a to z trzech powodów:
1. jednostki takie zawsze staram się trzymać w zamkach (żeby mi się nie mieszały z jednostkami linowymi) a do najmniejszego wchodzi 240 milicjantów lub 200 chłopów.
2. w razie niespodziewanego ataku takie jednostki zdecydowanie lepiej spisują się na polu walki (już raz miałem taki niespodziewany desant Bizantyjczyków który odparłem głównie dzięki garnizonowi złożonemu właśnie z milicjantów)
3. jak się trafi jakiś lepszy wódz to też ma lepsze parametry niż chłopski.
To na razie tyle. Pozdrawiam! W1

27.01.2003
10:38
smile
[56]

max501 [ Pretorianin ]

Witam,

Po kilkudniowej przerwie znów sięgnąłęm po absolutną władzę w średniowiecznej Europie.
Rozczarowawszy się łatwością gry Hiszpanią zagrałem całkiem inną nacją - Turkami (expert, early, chwalebne).

Początki są naprawdę trudne. Już dawno nie musiałem robić tylu sejwów w pierwszych latach rozgrywki. Bizantyjczycy atakowali jak wściekłe psy. Wojnę ze mną toczyli naprawdę rozważnie - kiedy po zbudowaniu karczmy i kilku budynków pozwalających na zaciąg trochę lepszych jednostek, przeszedłem do kontrataku, to nijak nie chciali stanąć do uczciwej walki jeżeli moje siły nie były conajmniej dwukrotnie mniejsze. To duża niedogodność - chciałem przedewszystkim rozbić armie wroga - na początku i tak nie stać mnie było na utrzymanie wszystkich prowincji. Drugim celem było nałapanie kilku następców tronu, bo z kasą ciężko, a jest to najlepszy sposób na uzyskanie dużych funduszy w początkowej fazie gry.
Przepychałem się z nimi kilka lat ale udało mi się zepchnąć ich ze stałego lądu. W 1198 roku opanowałem Konstantynopol i Khazar. Wtedy też wiarołomni Egipcjanie Napadli na moją Odessę. Niedobrze...
Wojska miałem tylko tyle aby moje włości nie pogrążyły się w chaosie. Pogadałem więc w karczmie z kilkoma najemnymi rębaczami i ruszyłem na odsiecz.
W 6 lat było po Egipcie.
Kasa na minusie - zaprzestałem na kilka lat podbojów i zająłem się ekonomią. Efekty mizerne - flota niewielka, infrastruktura kiepska. Wiedziałem, że w ten sposób to gra się będzie ciągnąć i ciągnąć. W nadzieji na duże łupy najechałem na Almohadów. Ci walczyli horowo - padali, szli do niewoli - tak jak na mego wroga przystało...

Kasa wskoczyła na 30000. Produkcja ruszyła pełną parą. Wkrótce przegoniłem Almohadów z Afryki. W 1110 spostrzegłem że rozpadli się Ruscy więc korzystając z marazmu Polaków zająłem wszystko co ponich zostało (Krym, Moskwa, Pierejesław, Inflanty, Litwa etc.).

1115 rok - florenów co rok dostaję ok. 9000 netto więc stać mnie na wsio. Katolicy ślą krucjaty, ale te drżąc przed moją saraceńską potęgą stają u granicy czekając chyba na jakiś cud.
Patrząc na mapę wydaję mi się że jestem na finiszu. I to wszystko w jeden dzień.

Chyba muszę zagrać w coś trudniejszego...

27.01.2003
11:27
smile
[57]

Morgothfax [ Centurion ]

Witam wszystkich!
Mam takie pytanko: po bitwie w której zniszczyłem prawie doszczętnie chorągiew królewską bojarów (ostał im się ino król ) w następnej turze stał już uzupełniony do pełnej 21!!! Jak to możliwe, tym bardziej że facet stał w Khazarze gdzie nie może produkować bojarów???!!! U mojego króla nigdy tego nie zauważyłem.

27.01.2003
12:22
[58]

DeathFremen [ Centurion ]

Morgothfax---> Mógł ponieważ oddział króla zawsze uzupełnia sie sam.
Tak samo twój oddział królewski uzupełnia sie sam , ale nie odnosi się to do następców tronu

27.01.2003
12:41
smile
[59]

Morgothfax [ Centurion ]

DeathFremen - dzięki! cholerka nigdy tego nie wiedziałem u mojego króla.

27.01.2003
13:13
[60]

max501 [ Pretorianin ]

DeathFremen ---->>> Pierwsze słyszę! Jesteś pewien, że się automatycznie uzupełnia?
Choć też ostatnio się dziwiłem, że w ciągu jednej tury uzupełniła się królewska chorągiew Bizancjum.
Myślałem, że uzupełnił sobie przerzucając jednostki z innej chorągwi lub komp sobie tak troszku oszukuje...

27.01.2003
13:32
[61]

thanatos [ ]

max501-->DeathFremen ma rację ,to rozwiązanie było stosowane już w Shogunie.Jest to dobre i niedobre rozwiązanie.Dobre-mamy darmową jednostkę.Złe-drastycznie spada honor jednostki.
Pisałeś o Turcji-ostatnio też w nią grałem ,z jedną jednak różnicą.Wziąłem okres średni.
I to właśnie diametralnie zmienia charakter rozgrywki.Jest to ciągły wyścig z czasem(Horda nadchodzi:)),z wrogami i brakiem kasy.Prawdę mówiąc gdyby nie idiotyczne zachowanie cesarza bizantyjskiego,który średnio co trzy lata robił mi wjazd 2 chorągwiami katarfaktów(swoim i pewnie synka:))do mojej prowincji i dawał się bezmyślnie brać do niewoli,pewnie byłbym poległ.A tak dzięki okupom udało mi się przetrwać najgorszy okres.
I jeszcze jedna dziwna rzecz-gdy zaatakowałem Grecję(bizantyjską)Sycylijczycy zrobili mi wjazd na moją armię.Zwiałem,ale oni też ??A nie byli w sojuszu z Bizancjum.
Taktyka wyprzedzająca???

27.01.2003
13:56
[62]

max501 [ Pretorianin ]

thanatos--->>> Może chcieli zaatakować Bizancjum, a skoro ich uprzedziłeś i nie chcieli z Tobą zadzierać to dali dyla. Często miałem takie akcje.
Ostatnio miałem kilkakrotnie przypadki, że Almohadzi wysyłali armie do swoich byłych, a opanowanych przeze mnie prowincji, w których szturmowałem zamek (wysyłali mięso armatnie w rodzaju 50 chłopów i 20 łuczników). Dzięki temu 2 razy zdążyli ściągnąć duże posiłki na odsiecz.
Choć i tak wszyscy padali martwi u mych stóp.

Komp czasem miło zaskakuje (pisałem wcześniej o armiach Bizantyjskich, które z uporem czekały na dobrą okazję).
Szkoda, że tylko czasem.

Co do tego uzupełniania pocztu króla - to proszę tyle już gram, a tego nie zauważyłem.

Haaaaa - przypomniał mi się pewien bug z tłumaczenia:

"Zniewolić wszystkich?"
"Zniewolić tylko prowodyrów?"

Coś mi się chyba skaszaniło - dawniej miałem porostu "zabić".

27.01.2003
14:32
[63]

DeathFremen [ Centurion ]

thanatos--->Może chcieli pomóc Bizancjum?
U mnie jak Francuzi zaatakowali Niemców i zagonili ich do zamku wysłałem tam swoją armię po zwycięzkiej bitwie niemiecki cesarz przysłał mi osobiste podziękowania.
Może Sycylijczyk zrobił podobnie jak ja?

27.01.2003
14:38
[64]

Attyla [ Legend ]

Max - kiedy grasz arabami, to oni nie zabijaja jencow tylko biora w niewole. Byc moze ten komunikat pochodzi wlasnie z tego, ze grasz jakimis Arabami:

27.01.2003
14:48
[65]

max501 [ Pretorianin ]

Attyla - zgadza się gram Turcją. Drugi raz jestem dziś zaskoczony nową informacją.

Ale zniewalanie działa tak jak ubijanie?
Chodzi mi o cechy, V&V dowódcy oraz lojalność prowincji.

27.01.2003
14:49
[66]

Attyla [ Legend ]

Tak

27.01.2003
14:55
[67]

thanatos [ ]

max501 & DeathFremen-->nie.Sycylia nie została w prowincji po tym jak ja się wycofałem.Oni też odpłyneli do domciu.W Grecji zostali tylko bizantyjczycy.Powtórzyło się to zresztą w następnym roku(uderzyłem dwoma następcami)-Bizancjum do zamku,w następnym roku wjazd 800 chłopa z Sycylii-ja w nogi ,sycylijczycy do domu.Dopiero gdy wjechałem armią z 1000 luda,przestali cudować.Co dziwniejsze przez cały czas tego berka nie byłem w stanie wojny z nimi.Sycylijczycy z kolei też nie byli sojusznikami Bizancjum.Dziwne? Dla mnie trochę tak.

Te zniewolenia występują tylko u arabów,u chrześcijan jest "zabić".Moim zdaniem nie jest to wielkim błędem,w islamie w uwczasnym czasie istniało niewolnictwo.Swiadczyłoby to nawet o większym ucywilizowaniu muslimów.Po co zabijać i marnować siłę ludzką jeżeli można ją wykorzystać ??

27.01.2003
15:04
[68]

DeathFremen [ Centurion ]

thanatos---> gdy pomogłem Niemcom automatycznie moje wojska zostały odesłane do prowincji z której przyszły

27.01.2003
16:03
[69]

max501 [ Pretorianin ]

thanatos---->>> Oczywiście, że to logiczne - ja poprostu nie wiedziałem że w grze są w tej kwestii różnice wśród różnych religii (cywilizacji).
Myślałem że się coś skaszaniło...

Wstyd....... tak oczerniać tłumaczy!
Oddam się dobrowolnie w jasyr!

27.01.2003
22:03
[70]

sabotage [ Pretorianin ]

mam pytanko, czy jest moze gdzies na jakiejsc stronce spolszczenie Medievala ??? jesli tak to bylbym wdzieczny za link do takiej stronki

27.01.2003
22:19
[71]

sabotage [ Pretorianin ]

jestem poczatkujacy wiec mam pytanie, czy katapulty mozna przesuwac?? bo jak gralem historyczna kampanie to nie moglem wogole przesuwac katapultami, jak ktos wie jak mozna przesuwac to bardzo bym prosil o wyjasnienie:) i mam jeszcze jedna pytanko odnosnie handlu, zeby handlowac z danym krajem to wystarczy mi 1 statek?

27.01.2003
22:50
[72]

||Peter|| [ Centurion ]

Wlasnie, czy ktos moglby w miare przystepnie wyjasnic zasady 1. handlowania, 2. korzystania z floty?
Bo gdy wczoraj gralem Anglią, za cholere nie moglem dojsc jak zrobic np. desant na Irlandie (mimo, ze na Morzu Irlandzkim mialem jakies łódki - czyzby za malo?)... Z gory dzieki za pomoc

27.01.2003
23:03
smile
[73]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Sabotage, Peter

Na początku wątku są linki do poprzednich części - tam naprawdę są odpowiedzi na 99% podstawowych pytań.
Jako osoba z gruntu złośliwa i grająca obecnie podłymi Egipcjanami odpowiem tak - Instrukcja , strona 22, "szlaki handlowe".

27.01.2003
23:12
smile
[74]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Ale ponieważ grając Polską zdobyłem właśnie cały Medievalowy świat to powiem:
Musicie stworzyć szlak handlowy, na każdym akwenie od waszego portu do docelowego musi być min 1 statek. jeżeli macie gre z patchem to polecam klawisz v - pokazuje on aktualnie połączone akweny. Prowincja by czerpać korzyści z handlu musi mieć port i im bardziej rozbudowaną faktorię tym lepiej i gubernatora ze zdolnościami handlowymi.
W przypadku wojny każdy wrogi statek na współnym akwenie przerywa połączenie. Warto co kilka akwenów mieć 2 - 3 statkową flotę na wypadek wojny.
Uff mam nadzieję że dość jasno ?

28.01.2003
13:21
[75]

Kacper [ Patrycjusz ]

thanatos -> no wlasnie Turcja i Rosja w srodkowym okresie to chyba jedyne panstwa, ktorymi granie moze naprawde sprawic klopoty (bo Horda przybywa). Ja zagralem ostatnio Francuzami na srodkowym okresie i wygralem z Horda dzieki przewadze gospodarczej. Po prostu stac mnie bylo na to, zeby w ciagu trzech tur stracic w Ziemi Swietej okolo 7 tysiecy zolnierzy (nic nie tracac ze zdolnosci militarnych w Zachodniej Europie), a Horda podobnych strat zniesc bez szwanku nie mogla.
Ale ja po pierwsze bylem daleko od konfliktu (bo przeciez nawet gdybym stracil Ziemie Swieta, to tragedia by sie nie stala, gdyz europejska machina dzialala sprawnie), a po drugie to ja organizowalem krucjaty, a nie przeciw mnie. Wiec srednio sobie wyobrazam np. takiego biednego Turka, ktory najpierw musi uporac sie z Bizancjum i Egiptem, a potem pojawia mu sie Horda i jeszcze sk... chrzescijanie wala w niego krucjatami :). Hmmm... trzeba bedzie sprobowac...

28.01.2003
14:26
smile
[76]

thanatos [ ]

Kacper--->szczerze polecam Turków.Było wszystko tak jak przypuszczasz.W pewnym momencie było nawet tak ,że jedyne państwa z którymi nie walczyłem to Polacy i Duńczycy.Na Węgrzech stały 4 krucjaty,z Kordoby maszarował dzihad do Cyrenejki(którą odebrałem Anglikom-ci zabrali ją przy pomocy krucjaty),Rosjanie stali w Khazarze(4 niezłe armie,co prawda przetrzebione przez Ordę ,ale zawsze),na morzach co chwila bitwa.
Jedna sugestia ,nie opłaca sie inwestować w handel.Prawie zerowe zyski,jedyne co zostaje to farmy(i ich maksymalny rozwój),mój dochód przez prawię całą grę oscylował koło 5000 florenów(które i tak na bierząco wydawałem)
Najgorsze w tym wszystkim było ,że wszyscy walczyli ze mną ,a ze sobą nie.
No i ten zasmarkany papa nawołujący co chwilę do krucjaty.;))

ps.zacząłem grę Rosją,wydaje mi się ,że są jeszcze gorsi do gry.Nie mają wcale dobrych jednostek(oprócz bojarów i pikinierów)

28.01.2003
14:41
[77]

Kacper [ Patrycjusz ]

thanatos->jesli chodzi o handel to zwykle udaje mi sie utrzymywac dosc dobre albo bardzo dobre uklady na morzach. Przede wszystkim nie inwestuje w silne i wolne statki, tylko w slabe i szybkie (a Arabowie moga produkowac statki nawet na +4 szybkosci). I co tura - roszada na morzach. W efekcie nikt nie jest w stanie mnie zaatakowac. Natomiast jesli ktos zaczal ze mna wojne na ladzie, to staram sie go jak najszybciej wyeliminowac z morza koncentracja tej slabej i szybkiej floty, zeby odblokowac akweny. Dzieki temu moge chociaz handlowac z neutralnymi/rebelianckimi prowincjami i tymi, z ktorymi nie jestem w stanie wojny (np. Skandynawia). Bo z samego farmerstwa jednak nielatwo wyzyc... Dla Turcji/Egiptu najbardziej tragiczny handlowo jest konflikt z Italia. Cale szczescie, ze Wlosi nie sa tak strasznie aktywni krucjatowo.

28.01.2003
14:57
[78]

thanatos [ ]

Kacper-->wszystko racja,ale...
Handel mozna prowadzić jeżeli na akwenie nie znajdują sie wrogie floty(wiesz o tym zresztą).Wystarczy więc że komputer będzie miał w strategicznych miejscach po dwa "kajaki" i "du** blada".Ja miałem właśnie coś takiego,almohydzi ustawili po jednym statku w Konstantynopolu i Grecji,sycylijczycy "obstawili antiochię i trypolis.
Finito.Najbardziej dochodowe prowincje stracone.No i co turę robili roszady tak jak Ty to robisz u siebie.Nie mogłem ich wcale upolować,pomimo zmian składów.
A , i spróbój naprodukować tyle statków aby Ci starczyło na dopłynięcie do Skandynawii.:)(przy dochodach jakie opisałem i wojnie od drugiego roku gry.)Mi się udało dopłynąć do Brestu.:)

28.01.2003
15:08
[79]

Kacper [ Patrycjusz ]

thanatos -> roszady na nic sie wrogowi nie przydadza, jesli masz szybszy statek. Dlatego grajac Europejczykami trzeba uwazac, by sie nie wladowac na bodajze Dromon, bo wtedy swiety Boze nie pomoze. Jesli masz szybkie stateczki, to zawsze zdazysz zaatakowac wroga, zanim ucieknie. Zdaje sie, ze zeby to dobrze dzialalo to trzeba grac w wersji 1.1. Aha i jesli trzymasz cala flote w kupie, to ona chyba dostosowuje sie do najwolniejszego okretu.

Sprobuje zagrac Turcja w srednim wieku i sam ciekaw jestem co bedzie. Ale wydaje mi sie, ze Rosjanie maja jeszcze bardziej przechlapane...

28.01.2003
15:35
[80]

thanatos [ ]

Kacper-->właśnie ,wersja 1.1.
Ja gram na 1.0(ze względu na spolczszenie).Przy okazji-Bri-wielkie dzięki za @.
A tu nie tak łatwo o topienie.
Rosja-pisałem ,że zacząłem grać i moje odczucia na wstępie-gorzej,dużo gorzej.
Jedyny plus to to ,że jeżeli w miarę szybko zajmie się prowincje buntowników to ma się plecy bezpieczne.
Ja nie zdążyłem-Inflanty i Finlandię zajeli mi duńczycy i muszę teraz trzymać w Nowogrodzie dużą armię,która jest mi berdzo potrzebna w Khazarze(jest 1229:)),toczę wojnę z Polską(zabrałem im Wołyń i spaliłem Mołdawię-siedzą tam teraz buntownicy-cała armia i to niezła).W Gruzji Bizancjum też coś szykuje,nie wiem tylko kogo zaatakują-mnie czy Turków.
No i najgorszy jest brak w wyborze jednostek-jedyne dostępne sensowne to pikinierzy i bojarzy(ale ci z kolei są diabelnie drodzy).Nie ma żadnej normalnej piechoty.

28.01.2003
15:51
[81]

Kacper [ Patrycjusz ]

thanatos -> tak sobie mysle, ze jedyna szansa dla Rosjan, to (oprocz rzecz jasna szybkiej ekspansji w kierunku Inflant i zachodu) sprowokowanie Hordy (jak juz sie pojawi) do zaatakowania ktorejs z prowincji oddzielonych od Khazaru rzeka (a to na szczescie wiekszosc). Nie wiem, czy Rosjanie sa w stanie do roku 123x zebrac 7000-8000 zolnierzy na stracenie, a obrona przepraw rzecznych pozwoli na duzo skuteczniejsza obrone. Kijow to w ogole moja ulubiona prowincja (wrogowie jakos z upodobaniem go atakuja), na ktorej rozbilem juz tysieczne armie :).

Zabawne, ze w MTW gram juz mnostwo czasu, a dopiero dzisiaj dowiedzialem sie, ze przycisk Alt przelacza tryb walki dystansowej na tryb walki wrecz. A dziwne, bo w instrukcji podobnej informacji nie znalazlem. W tej sytuacji bojarzy staja sie jednak duzo wygodniejsza w uzyciu jednostka.

28.01.2003
15:55
[82]

DeathFremen [ Centurion ]

Jak ja gralem Rosją to najbardziej wk***** mnie katoliccy biskupi którzy nawracali ludzi na katolicyzm a poza tym Rosjanie maja mało rodzajów piechoty i kawalerii( stepowa i bojarzy)

28.01.2003
16:06
smile
[83]

thanatos [ ]

Kacper--->Alt był wyjaśniony w tutorialu... do Shoguna:).
Bojarzy są dobrzy ,ale za drodzy(w porównaniu na przykład do Spahisów Porty).
DeathFremen-->jest jeszcze jazda litewska(która jest taka sobie).
Narzekasz na biskupów?-zagraj Turcją.Wtedy to się dopiero wk***.

28.01.2003
16:09
[84]

DeathFremen [ Centurion ]

Alt był wyjasniony i w MTW , a Złota Orde pokonałem bez problemu dwoma armiami po 900 ludzzi kazda, a straty miałem jakies 400ludzi

28.01.2003
16:14
[85]

Kacper [ Patrycjusz ]

DeathFremen->na szczescie sa jeszcze najemnicy. Ale patch wprowadzil fatalna zmiane nie pozwalajaca na laczenie jednostek najemnikow tego samego rodzaju. Stepowa kawaleria (tak jak Hobilarzy) jest rewelacyjna w poscigu. Wyslana w ostatnim okresie duzej bitwy potrafi "zaliczyc" kilkuset wrogow. Poza tym przeciw konnym lucznikom Ordy akurat sprawdza sie jako chyba jedyna w grze.

28.01.2003
16:21
smile
[86]

thanatos [ ]

DeathFremen--->na expercie???dwie armie po 900 ???
To ty jesteś mistrzem tektyki i strategii.
Grając Turcją ledwo obroniłem Gruzję przed ich dwoma armiami po 800.Sam miałem trochę ponad 2000 z 5 gwiazdkowcem.Szczęściem chan z resztą wojsk poszedł na wschód.

28.01.2003
16:22
[87]

DeathFremen [ Centurion ]

Kacper-->A ja postawiłem Zajazd i czekam na najemników i czekałem tak ze 50 lat i ich nie było czemu?

28.01.2003
16:50
[88]

Kacper [ Patrycjusz ]

DeathFremen -> pokonales cala Orde? Ta, ktora przybywa w 123x roku? Ja ich wytluklem okolo 10 tysiecy, a jeszcze zostalo troszke (tak z 1,5 - 2 tysiace). Wiec nie bardzo chce mi sie wierzyc, ze dalo im rade 900 ludzi. Samej HMC oni maja kilka tysiecy, a to nie sa zle oddzialy... No, chyba ze akcja miala miejsce na rzecznych przeprawach, bo w otwartym polu nie uwierze!!!

28.01.2003
16:52
[89]

Kacper [ Patrycjusz ]

DeathFremen-> z karczmami to faktycznie bywa roznie. Niektore sa rewelacyjne, a w niektorych mozna osiwiec czekajac. Ale w Moskiwe i Nowogrodzie akurat zwytkle widzialem wielu chetnych chlopakow... Program musi zachowywac sie tu do pewnego stopnia losowo, bo zdarza sie, ze nie ma w karczmie nikogo, wejdziesz w load poprzedniego roku i ktos sie pojawia po zakonczeniu tury.

28.01.2003
17:01
[90]

DeathFremen [ Centurion ]

Nie 900 ludzi tylko 2 armie po 900 ludzi poza tym to była cała moja elita i sie broniłem na wysokiej górze:)))))

28.01.2003
17:02
[91]

max501 [ Pretorianin ]

Witam kwiat średniowiecznego rycerstwa,

DeathFremen --->>> Zgadzam się z Kacprem i thanatos'em że chyba pokanałeś jakąś część Ordy. Albo ich wcześniej ktoś dokładnie przetrzebił.

Skończyłem swą kampanię Turcją (expert, late) było tylko na początku cięźko - później bułka z masłem.
Ale spróbuję w średnim okresie może faktycznie będzie ciężko.

28.01.2003
17:09
[92]

DeathFremen [ Centurion ]

No ich było 5 pełnych armii jakies 3500 woja, ale osobiscie wole grac Bizancjum- niezli tebizondzcy łucznicy, dobra bizantyjska piechota i straz varangian oraz katafrakci i prional aligae(czy jakos tak) z taka przewaga jakosciowa miazdze turkow i egipcjan bez problemu:))))))

28.01.2003
17:41
smile
[93]

thanatos [ ]

max501-->też witam:)

DeathFremen--->nie chcę się kłócić ,ale 3,5 tys.armie Ordy komputer wystawia przeważnie na niższych poziomach trudności.
Grałem parę kampanii na normalu to widziałem właśnie takie armie.Dodatkowo bardzo głupio stworzone np.2 armie HMC ,2 samychmaszyn i 1 ze strażą miejską i łucznikami.
Konnych łuczników ordy-zero,lepszej piechoty też.

a teraz już niestety pożegnam waszmościów,udam się na do domu pograć w MTW.:)

28.01.2003
17:49
[94]

DeathFremen [ Centurion ]

Grałem na normal ale czy to znaczy ze przyjdzie ich wiecej gulp?

A ja musze zaczynac Bizancjum od poczatku bo mi król umarł bezpotomnie i jego braciak sie kłocil o władze z generałami i w polowie wszystkich prowincji powybuchały bunty:)))))

28.01.2003
22:24
[95]

dyydy [ Pretorianin ]

Mam pytanie! Czy Butnowników też musze pokonywać by wygrać gre? Zostały mi do pokonania już tylko 3 prowincje Sycylijczyków, ale w każdej kolejce mam bunty w dosłownie każdej prowincji, chociaż że prawie wszędzie mam silne garnizony złożone z 3,4 jednostek i podatki na BARDZO NISKIE...

29.01.2003
10:10
[96]

max501 [ Pretorianin ]

dyydy--->> coś mi tu nie gra. Jeżeli podbiłeś już prawie całą Europę to grę powinneś już dawno zakończyć (wystarczy 60% mapy). Chyba, że grasz już tylko dla zabawy.

A co do pytania - sposoby na zakończenie są dwa: opanowanie 60% mapy lub wypełnienie zadań w podanym terminie - w zależności od tego jaką opcję wybierzesz przed rozpoczęciem kampanii.

Przy wyborze chwalebnych osiągnieć również wygrywasz jeżeli opanujesz większość mapy, nawet jeżeli nie wypełniłeś zadań.
Więc nie powiinno się dopuszczać do tracenia prowincji na rzecz buntowników.

Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem pytanie...

29.01.2003
10:28
smile
[97]

el f [ RONIN-SARMATA ]

max501

W moim przypadku po osiągnięciu ca 60 % , komputer przyznał "mniejsze zwycięstwo" i zapytał czy chcę walczyć o "całkowite", wybrałem to drugie i musiałem zająć 100% mapy żeby podziwiać obrazek z moim królem i wsłuchać się w mowę Szekspira.

29.01.2003
11:02
[98]

cejot [ Pretorianin ]

Panowie - gralem Turcja expert okres sredni z patchem 1.1 i orda stawila sie w roku 1230 w ilosci ponad 10 000 chlopa.
Pokonanie jej w jednej lub dwoch bitwach jest moim zdaniem niemozliwe. Dopiero jak Orda rozejdzie sie po kilku prowincjach mozna ja pokolei eliminowac. Ja tak zawsze robie. Natomiast na poziomie latwym i normalnym grajac w okresie early / najwczesniejszy/ pokonanie ordy w jednej bitwie to bajka. Wystarczy miec okolo 1 000 chlopa i w miare rozgarnietego dowodce.

29.01.2003
11:03
[99]

Attyla [ Legend ]

Dyydy - buduj zatem wierze obserwacyjne (obie wersje) i wszystkie budynki sakralne. Dodaj do tego jeszcze szpiegow, biskupow i innych inkwizytorow i wszystko bedzie OK.

29.01.2003
11:23
[100]

Bri [ Konsul ]

hej wszystkim

---> elf ostatnio wsponiałeś cos o kompie na jakim grałes/grasz w odpowiedzi na moja przesiadkę.
tak więc oczywiście zagrałem w MTW wykorzystujac nowy procek (przy starej grafie - riva tnt2 32MB) poprawa była widoczna jednak branie się za bitwę przy ustawieniu najwiekszych rozmiarów jednostek (wychodzi moich i wroga prawie 2000) jest skazywaniem się na godzinny (i dłuższy) horror (gram bez upływu czasu więc sciąganie tych posiłków jest mordęgą) muszę więc koniecznie dokupić sobie ramu (mam 256) i jeszcze bardziej obowiązkowo grafę (cokolwiek z Gieforsem w nazwie)

co do uzupełniania się jednostki królewskiej to badania wykazały że król klonuje siebie w ilości od 5 do 7 sztuk na turę. jesli wiec chcemy zabić swoich następców i króla (prosta selekcja wadliwych osobników) zabicie króla może przysporzyć ogromnych trudności. np. nasyłałem swego angielskiego króla (perwer ze słabymi parametrami) 6 razy na nawarrę gdzie stał bunt w ilosci 1x tarczownicy gwardii 6xzwykli tarczownicy 1x piechota feudalna i za każdym razem mimo otoczenia scisłego uciekał sam jeden by rok póxniej mieć już 5 klonów. tracił gwaizdki, mestwo, honor i godność ale życia nie. dopiero zdecydowałem się puscic go statkiem na norwegię gdzie stali wikingowie w ilości 6x. jednocześnie zabrałem statek odcinając mu powrót. padł w bitwie. na wikingów zawsze można liczyc ::)

przy tej sytuacji stało się coś ciekawego. zabiłem króla by korone przejał jego młodszy brat który cechy miał nawet niezłe. a tu gówno. bo korone przejął skur.... synalek 18 letni debil młodszy a brat nieżyjącego króla (czyli stryj obecnego) wypadł z rodziny królewskiej na wszystkich statystykach mimo że obok portretu została mu korona świadcząca że należy wciąż należy do rodziny. jeden wielki bull shit.
czy pacz to poprawia?
btw są oczywiście programiki umożliwiające uruchomienie gry w wersji 1.1 wydanej OEM? ::))))))
a gdzie??
::)))))))

pozdrawiam

29.01.2003
11:32
[101]

Bri [ Konsul ]

---> dyydy co rozumiesz przez "silne garnizony z 3/4 jednostek" ?
garnizony zależą od prowincji a lojalność od liczebności garnizonu. inflanty litwa portugalia wymagają ze 500 osób jak nic (to fakt na podatkach bardzo wysokich ale z strażnicami, wieżami i fortami bez kościołów i szpiegów/biskupów) żeby ludzie byli lojalni na powyzej 130 procent. to jest absolutna granica. szkoda że twórcy nie wzieli tego pod uwagę. sygnalizacja swietlna juz przy 100 daje zielone a taka lojalność jest wysoce wątpliwa i myląca. oczywiście w kwestii militarnej lepiej trzymać tarczowników 4-5 sztuk niż chłopów, mimo że jakość nie gra roli to gdy bunt sie zdarzy łatwiej sobie z nim poradzić.
na bunty też ma wpływ król i gubernator. u króla wymaga się dobrego wpływu (influence) i troszkę surowości (dread), a cechy w rodzaju "builder" (budowniczy - nie przetłumaczone jeszcze - sorry ::) są zbawienne u króla. gubernator musi z kolei wyważyć surowość i nie być broń boże zelotą. gwiazdki liczą się tylko przy bitwie. nie przy zarządzaniu.
dzięki za uwagę.

29.01.2003
11:47
[102]

thanatos [ ]

Bri--->gdzieś tam u góry pisałem podziekowania dla Ciebie,ale mogę jeszcze raz - wielkie dzięki za @.:)

Co do hodowli odpowiednich władców.
Ja to robię zawsze tak ,że wysyłam tatusia razem z dziećmi(jeżeli są nieodpowiedni),na wszelki wypadek tylko zostawiam sobie najmniej głupiego z całej rodziny.Nigdy nie mialem w tym samym czasie więcej niż jednego kandydata do tronu.
Zauważyłem też coś dziwnego ,u europejczyków królem wcale nie zostaje najstarszy-czasami jest to drugi ,czasami ostatni,czasami też pierwszy.Pełna dowolność.
Bardziej przewidywalni są pod tym względem muslimi-u nich zawsze królem(sułtanem) jest najstarszy.Dzięki temu można po pewnym czasie mieć świetnych gubernatorów i generałów.

dyydy--->podejrzewam ,że Twoje kłopoty z imperium są związane właśnie z królem(pewnie masz jakąś niemotę-bez starannej selekcji bardzo o to łatwo :))

29.01.2003
11:50
smile
[103]

Schmeihel [ Junior ]

Jakoś nie mogę się tutaj doczytać, więc może ktoś mi podpowie jak zrobić żeby grać dłużej niż do 1453 roku (może żeby się licznik wyzerował albo przekręcił)

29.01.2003
11:57
[104]

Bri [ Konsul ]

Schmeihel ---> dawno temu była mowa o programiku (crack'owym) który przekręcał licznik w skutek czego grało sie dłuzej. tle tylko wiem. normalnie gra sie do tego 1453 i ani dnia dłużej.

co do gabarytów jednostek to zauważyłem że bez wzgledu na to jednostki królewskie i nastepców zawsze mają te 21 chłopa. a innych moze być od 50 do 200.
popatrzcie 50 tarczowników gwardii nie załatwi wrogiego króla samemu (malutkie prawdopodobieństwo) a 200 ma szanse już ogromne.

thanathos ---> nie ma za co. zalegałem z tym dość długo.

29.01.2003
12:04
[105]

Llordus [ Generaďż˝ ]

Bri - pytanko odnosnie tlumaczenia - bedzie jakas nowsza wersja niz ta z 19.12.02? :)Jezeli bedzie to kiedy mniej wiecej mozna sie jej spodziewac? :)

29.01.2003
12:09
[106]

Bri [ Konsul ]

przed wyjsciem zarzuce was takim wesołym śmieciem:

Googlism for: bri

bri is the key
bri is a nice guy
bri is a high performance standard cpu
bri isdn
bri is ambulatory
bri is the most common isdn service for internet access
bri is to be congratulated
bri is to
bri is an optional enhancement for use with existing voice line services
bri is originally from aberdeen and met lyn in littlehampton
bri is recommended by kaplan and is a membership benefit of the aba law student division; its alumni enjoy success in america's leading law schools
bri is deployed on either the trunk or station side of a pbx
bri is not accepting calls
bri is provided in japan and germany
bri is constantly growing and we are consistently receiving phone calls and letters from excited customers and clients all across the country about how much
bri is proud to be a sponsor of "the breast cancer fund
bri is the vehicle to that advantage
bri is an invigorating online learning course developed to give bookkeepers specialized
bri is a leading software distributor and former subsidiary of the company that developed ghosttm
bri is preparing an extensive and up
bri is mandated to improve the knowledge of the biodiversity of new york state
bri is off
bri is installed in your facility
bri is delivered from you local ameritech central office
bri is located in montreal
bri is the ultimate northwoods retreat
bri is conducting extensive research in areas of vascular disease and bleeding disorder prevention
bri is the nation?s largest bar review provider and offers courses in preparation for all jurisdictions bar exams
bri is reorganized as an independent administrative institute
bri is indonesia’s largest bank
bri is interested in the discovery of new treatments for neuro
bri is one of the founding organizations of the asia
bri is de aang ewe zen keus als u op zoek bent naar een hoge weer ga ve kwa li teit en/of als u uw ver gro tings sys teem wilt com bi
bri is the premier
bri is the national wheat quality testing laboratory of australia
bri is that kind of information technology business partner
bri is organised around five campus
bri is expected to be approximately $54 million in 1996
bri is another project of internet biologists
bri is a private
bri is the bank where donations for foster children are received and the deposited in the gn
bri is a notebook
bri is now offering classes in los angeles' chinatown every sunday from 9 am
bri is an
bri is also looking at adding the enzyme to existing animal feeds
bri is the most common option and is used by centrex and single line customers for desktop
bri is to reduce eccrine gland activity to the range between 800 and 1200 kilohms
bri is a microsoft certified partner and authorized asp
bri is being made less affordable by the telcos
bri is 2b+d
bri is perfect for small and medium
bri is proud and excited to announce our new relationship with versa
bri is the nation's largest bar review provider and offers courses in preparation for all jurisdictions' bar exams
bri is currently conducting research with the following global information
bri is called pseudo
bri is
bri is link's son
bri is also ideal for expanding smes
bri is priced at usd $12
bri is still provided by the local phone company
bri is an affiliated institution of the university of melbourne and an administering institution of the national health and medical research council
bri is the cooperation of bri and pln
bri is provisioned with two 64 kbps b
bri is always available to provide information and guidance in the establishment of new inventory archiving efforts
bri is proud to offer the use of this technology platform to scientists for whom mri can answer some of the most interesting biological questions
bri is an integral part of the university
bri is the isdn service most people use to
bri is a pci platform available in two configurations based on dsp resources and number of interfaces
bri is priced at usd $11
bri is multilingual
bri is the one person andy can never say no to
bri is very attached to her mother
bri is the isdn service most people use to connect to the internet
bri is a high
bri is designed to optimize network
bri is instituting an early childhood
bri is neither the employer nor principal of the tour organizer and neither supervises nor directs the tour organizer's activities or operations
bri is to become fully supported by federal government research funds by 2003
bri is a portable 'c' software implementation of single and multiple basic rate interface
bri is available to represent you in all your investigative needs

patrzcie wątek: "solucatcher is going hell"

--->> llordus tego nie wiedzą nawet najstarsi indianie

(nie wiemy - dopisek najstarszych indian) ::))))

ale na pewno sie cos pojawi w ciagu miesiąca
pozdrówka i do przeczytania za tydzień

29.01.2003
12:56
smile
[107]

Schmeihel [ Junior ]


Czy ktoś wie skąd można zciągnąć crack do przekręcania licznika czasu, żeby grać dłużej ???????

29.01.2003
13:34
smile
[108]

Morgothfax [ Centurion ]

Pszepraszam czy moge dostac namiar na plik polonizujacy gre. sciagnolem jeden ze strony ktora podawaliscie na wczesniejszych watkach ale wydaje mi sie ze wy juz gracie na jakims nowszym. Dzieki!!!

29.01.2003
14:11
smile
[109]

thanatos [ ]

Morgothfax--->na jakich podstawach wyciągasz takie wnioski ??
Nikt nie ma nowszych plików niż te które są dostępne na stronie Bri 'ego (może tylko tłumacze:))

29.01.2003
15:36
[110]

Drackula [ Bloody Rider ]

Nowa czesc dostepna pod adresem

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.