Usiek [ Pretorianin ]
Jak zostać projektantem gier ?
A więc pytanie jest takie jak w temacie...Jak zostać projektantem gier ? Jaką szkołe skończyć (technikum czy liceum?) jakie studia itd. Przydadzą się również linki w których będe mógł poczytać co i jak ... Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :) Mam nadzieję że będą one wyczrpujące :D
Lukas172_Nomad_ [ Still Alive ]
Osobiście za bardzo nie wiem ale wydaje mi się ,że trzeba skończyć na studiach coś z informatyką.
Żeby projektować gry musisz znać języki Java,C++ itd.
Azerko [ Alone in the wild ]
tez sie za bardzo nie znam, ale moze cos z grafika komputerowa
Usiek [ Pretorianin ]
To da ktoś jescze jakieś info ?? xD
TheOrsus [ Centurion ]
Może tu znajdziesz coś co cie zaciekawi.
Cyber Rekin [ Sharkee ]
Liceum to prawie na pewno matematyczno-informatyczno-fizyczne (u mnie w szkole jest taki profil). Poza tym studia odpowiednie, ale o tym pomyśl jak skończysz szkołę. Jeśli chcesz projektować gry to przyda się również doświadczenie z grami w jakiejś pracy (choćby w takim GOL-u czy CD-Action), a jeśli chodzi o grafikę to podobno trzeba mieć talent artystyczny.
Dell` s [ d-_-b ]
Jeśli nie możesz poszukać w google to nigdy nie zostaniesz programistą. Pisanie gier jest bardzo żmudne. A jak tobie się nie chce poszukać w google to wgl. znudzi Ci się to po pierwszym dniu pobytu na studiach. Jeśli masz zamiar uczyć się po technikum/liceum to lepiej wybierz się do liceum na kierunek matm. inf. Czy jakoś tak. Jeśli nie to wybierz się do technikum. Zawsze już masz zawód. Ale jeśli chcesz być bardzo dobry to zacznij uczyć się już od teraz języka C++ projektowania itp. Ile Ci jeszcze zostało aby wyjść ze szkoły?
WiKtOrMeGaS [ Pretorianin ]
Nie wiem czy się przyda.Ale może tak.a więc link.
Reloaded one [ Legionista ]
Może bardziej by Cię zainteresowało pisanie scenariuszy gier? Sam pomysł.
wi3dzmin [ Generaďż˝ ]
Studia na politechnice na informatyce. Do tego duużo pracy w domu. Musisz nauczyć się programować (najpewniej c++), potem musisz poznać różne silniki graficzne.
To też zależy czym dokładnie chcesz się zająć. Ale tworzenie gier to zadanie dla programisty.
Egzek [ Tits Lover ]
Nie musisz być informatykiem, mój kuzyn rysuje na kompie modele postaci, potwory itp. Pracował min nad Wiedzminem i Reklamami Żubra. Jeśli sie nie myle to on wymyślił/narysował strzygę. Skończył liceum, nie istotne co tam skończysz potrzebny jest talent.
Według mnie powinieneś się zgłośić do jakiegoś konkursu, jeśli ci się nie uda dowiesz się że to nie dla ciebie.
Usiek [ Pretorianin ]
Dell's ---> W googlach szukałem ale stwierdziłem , że na forum też popytam to może dowiem się coś więcej... Został mi jeszcze jeden rok w gim (ide do 3) i myśle jaki kierunek wybrać...Napewno chciałbym żeby dotyczył gier komputerowych , i tu nasuwa się pytanie na jaki iść kierunek czy na programiste czy na grafika komputerowego itd..... Więc co według Ciebie powinienem wybrać ???
Dell` s [ d-_-b ]
Co Cię bardziej kręci. Jeśli jesteś wytrwały i nie nudzi Cię pisanie tysięcy linijek kodu to zostań programistą stwórz sobie jakąś najprościejszą gierkę. Znajdź jakiś kurs w necie. A jeśli nie to ucz się projektować/modelować postacie itp. tego też dużo w necie. To dużo zależy od Ciebie. Ja się bardziej kieruję na kierunek programisty. W moich planach na przyszłość jest jak skończę technik to chcę iść na politechnikę. i kierować się na kierunek programista. To moim zdaniem zawód przyszłościowy. A sprzęt sam się nauczyłem naprawiać. Więc...
Likfidator [ Generaďż˝ ]
Jeśli jesteś wytrwały i nie nudzi Cię pisanie tysięcy linijek kodu to zostań programistą stwórz sobie jakąś najprościejszą gierkę.
Zaraz tam tysięcy... Napisanie Tetrisa czy wężyka to ok. 400 linijek kodu, lub nawet jeszcze mniej. Ja takie rzeczy zaczynałem pisać jak miałem 11 lat ;] Nie miałem internetu, nie miałem nowych gier, no to bawiłem się Turbo Pascalem;)
Usiek [ Pretorianin ]
Dell's ---> a co póżniej , jeżeli skończyłbym grafikę komputerową ??? Na jaki kierunek się wybrać ??? I czy te kody są rzeczywiście bardzo trudne do zapamiętania ??? No i ostatnie pytanie w jakim programie można by modelować i tworzyć rózne pierdołki ??? Wiem , że troche tego dużo ale wiesz... :D
Likfidador ---> jak robiłem html-a to się nie nudziłem , wręcz przeciwnie fajnie było xD Więc można zobaczyć czy te kody będą mnie nudzić czy nie :P....
A ma może ktoś link z napisanym mario czy tetrisem jeśli tak to poprosze , bo chce widzieć czy to jest bardzo skomplikowane czy nie :P
Dell` s [ d-_-b ]
Jeśli masz czas to poszukaj w necie kursu c++ i na pewno znajdziesz tam jakiś kod tetrisa lub mario. Wiesz jak piszesz w html to widzisz od razu efekty. A jak w c++ to zależy co piszesz ale przeważnie po czasie. Ale co dalej to się sam jeszcze nie zastanawiałem więc nie mogę Ci zbytnio poradzić. Ale z życia Graficy to zwykle samouki.
Likfidator [ Generaďż˝ ]
Usiek--> Zmień nastawienie. Jeśli sam nie znajdziesz potrzebnych Ci informacji, to nie masz szans na pracę w branży IT (ogólnie, nie tylko projektant gier).
Poza tym co Ci da kod źródłowy Tetrisa czy innej gry, jak kompletnie go nie zrozumiesz. To nie jest HTML gdzie jest wszystko załatwia specyfikacja. Przy programowaniu musisz wiedzieć na jaką platformę piszesz, na jaki system piszesz i wreszcie z jakich bibliotek będziesz korzystał. Zanim posiądziesz umiejętność napisania nawet prostej gry jak Tetris, to będziesz musiał się nauczyć podstaw programowania, zmienne, pętle, instrukcje warunkowe, a potem odpowiednie biblioteki.
Najlepiej zacznij od Javy bo jest to najbardziej przyjazny język dla programisty(z tych popularnych języków) i zacznij pisać proste aplikacje konsolkowe, bo najłatwiej załapiesz o co chodzi. Pisanie gier to po prostu kwestia zapisanie zasad gry np. w mario "jeśli skoczysz wrogowi na łeb, to dodaj 100 punktów, odegraj dźwięk i usuń instancję wroga z ekranu", co nie jest takie oczywiste, bo dochodzą kolizje, rysowanie tła, scrolling ekranu czy samo sterowanie. Tetris jest znacznie prostszy, tak samo wężyk. Choć na wężyku można się w prosty sposób nauczyć korzystać z kolejki FIFO.
Na resztę pytań odpowie Google i to najlepiej angielskie;)
Dell` s--> W C++ też od razu widzisz efekty - o ile wiesz co robisz. Najpierw tworzysz framework(lub korzystasz z gotowego), który ułatwia wyświetlanie rzeczy na ekranie i obsługę sterowania, a potem piszesz kilka linijek i testujesz. Od globalnych rzeczy, to bardziej szczegółowych. Jak ktoś dobrze rozumie filozofię programowania obiektowego, to samą logikę można prawie dosłownie zapisać:)
Usiek [ Pretorianin ]
Likfidator --> Wielkie DZIĘKI za dosyć wczerpującą odpowiedź no i Dell's-owi też :) To najpierw zabiore się za Jave a potem za C++... jeżeli będe miał jakieś porblemy to napisze na FORUM xD Jeszcze raz dzięki ... Narka :)
edit :) : A co z tą szkołą ??? Jakie technikum i jakie studia ??? Technikum to grafik czy programista :P i jeszcze takie pytanie poza tematem (tak troche) ;p Takie większe produkcje typu np. Crysis itp. są pisane czy jak ??? Kto bierze w tworzeniu gier większą role ?? Programista czy grafik ???
No i to już koniec tematu będzie :D
marcus alex fenix [ Olinek Okraglinek ]
Przeczytaj wszystko, powtarzam wszystko, nawet każdą linijkę tekstu co podobałem w linku ...
Chyba najbardziej znany tutorial o C++ ;) Jeśli nie znudzi Ci się samo czytanie, to pierwszy stopień kursu przeszedłeś, jak to mówił autor tekstu ;p
Usiek [ Pretorianin ]
Ok , dzięki marcus alex fenix :P
romeczek18 [ Chor��y ]
to powinno ci pomoc a jesli nie to moze to pomoze
Pan P. [ 022 ]
Dlaczego wszyscy opisują chłopakowi wiedzę niezbędną dla programisty, ledwo rzemieślnika i jednego z pomniejszych trybików maszyny deweloperskiej?
Projektant powinien przede wszystkim być wszechstronnym humanistą, a znajomość technologii "od kuchni" to ledwo dodatkowy atut. Po studiach informatycznych nie napiszesz porządnego scenariusza. Nie jestem pewien, czy z pełnym zrozumieniem go przeczytasz. Taki na przykład Ken Levine, człowiek który "napisał" Thiefa, System Shocka 2, czy Bioshocka, studiował literaturę angielską i teatr, a jakąkolwiek wiedzę informatyczną posiadł pracując już "w branży". Warren Spector, gość odpowiedzialny za SS1 i Deus Exa ma magisterkę z medioznawstwa. Sam Lake, twórca obu części Maxa Payne i Alana Wake'a studiował filologię angielską. Cain, Boyarski i Taylor (Fallout 1 i 2, później produkcje Troiki) też mają wykształcenie humanistyczne.
To właśnie tacy ludzie powinni brać się za projektowanie gier. Z pewnością zwiększa to szansę na to, że otrzymamy produkt inteligentny, spójny i przemyślany. Gdy za fabuły biorą się "techniczni" dostajemy Crysisa i jemu podobne.
Idź na coś literacko/kulturowego. Projektowanie gier wymaga takiej samej wiedzy, umiejętności i wyobraźni, co pisanie scenariuszy filmowych, czy powieści. Dużo, dużo, dużo czytaj, szlifuj języki i spieprzaj na zachód. U nas liczących się studio developerskich jest pięć na krzyż, więc raczej będzie Ci ciężko, choć znam gościa, który beta testował pierwszego Wiedźmaka i krok po kroku wykazał się taką wiedzą i pomysłowością, że teraz jest jednym z leadów dwójki.
RockyX [ Tygrys ]
Przede wszystkim nie zadawaj głupich pytań i bierz się za projektowanie. :) Na przykład napisz jakiś scenariusz, wykreuj świat, postacie, narysuj coś, napisz charakterystykę postaci... Potem przedstaw to wszystko komuś, kto zna się na tworzeniu gier ze strony technicznej (np. mnie :D). Jeśli go to zainteresuje, poczekaj pół roku i będziesz miał gierkę. :) Możesz też samemu nauczyć się programować i próbować coś stworzyć.
lo0ol [ Jónior ]
Kreatywność, umiejętność myślenia to najważniejsze. Znajomość języków programowania to akurat najmniej ważny problem w tym przypadku.
Usiek [ Pretorianin ]
RockyX ---> a wiec jeżeli będe miał wszystko (postacie , opis świata itd.) to czy Ty RockyX zrobisz tą gre ??? ;p