GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Kącik Flash cz.9

20.01.2003
16:09
smile
[1]

WOCIEH [ wojcieh ]

Kącik Flash cz.9

Witam wszystkich w części dziewiątej, (już niedługo jubileusz :))

LISTA STAŁYCH BYWALCÓW
1. fistik
2. LaSiu
3. Marcio
4. WOCIEH
5. hotDog
6. mateusz2
7. Coy2k
8. Loczek
9. zbanowany majkel [chlip, chlip...]

===============================================
LISTA ZAGROŻONYCH WYDALENIEM
Immothep

Poprzednia część:

20.01.2003
20:46
smile
[2]

hotDog [ Outsider ]

WOCIEH --> no i super, ciesze sie ze moglem Ci pomoc.

20.01.2003
21:24
[3]

LaSiu [ Konsul ]

1. fistik
2. LaSiu
??? czemu ciagle nasze pozycje z fistiiem sa zmieniane ? to mi wyglada na publiczna rywalizację :P mam prośbę ze wzgledu na to iz w pasji nie lubie rywalizowac niech fistik juz zawsze bedzie pierwszy a ja jesli mozna chce byc na stałej pozycji, niechce aby to jakos wygladalo jak rywalka. :))

20.01.2003
22:35
[4]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

ehhh... rywalizacja? :) Myślałem, że to jest kącik wzajemnej pomocy...

może najlepiej będzie jeśli poustawiamy kącikowców alfabetycznie?

20.01.2003
23:39
[5]

LaSiu [ Konsul ]

fistik -> dobry pomysł

p.s. mecze bufu2 i mecze i nie moge dopracowac jednego skryptu java :P a myslalem ze bede mogl dzisjaj dac juz linka do najwnoszego dziecka :)ehh mam jescze 15 minnut :P moze zdarze :P

21.01.2003
00:13
[6]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Ehhh no przeciez wcześniej napisałem ze mam sesje i narazie mnie nie bedzie na forum za często, a tu zaraz chcą mnie wywalać ;((
Niedługo COME BACK :))

POZDRo

21.01.2003
22:55
smile
[7]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

No to w takim razie od następnego razu niech lista bywalców będzie w kolejności alfabetycznej :))

A teraz przedstawiam kolejną wersję węża. Dodałem pare nowych opcji (zajrzyjcie w ustawienia), poprawiłem grafike (albo raczej ją dodałem). Następne zmiany już wkrótce :))

poniżej link do węża, ver 0.75L

24.01.2003
09:33
smile
[8]

LaSiu [ Konsul ]

jesli ktos zainteresowany to zapraszam na link nizej ... Bufu 2 skonczone mozna obejrzeć

24.01.2003
11:31
smile
[9]

hotDog [ Outsider ]

LaSiu --> widzialem, podoba mi sie, tylko musialem sie wysilic zeby text zobaczyc ;-))
Ja we ferie tez moze cos splodze i Wam podrzuce.

24.01.2003
15:15
[10]

WOCIEH [ wojcieh ]

fistik & LaSiu --> Ta kolejność była przypadkowa, ale proszę bardzo teraz może być alfabetycznie.

Immothep -->ok, zostajesz :)

LaSiu -->niesły ten snake, tylko trochę słabo/wolno reaguje na naciskanie klawiszy:( Cały czas udaje mi się odsłonić tylko to brody :)

24.01.2003
17:32
[11]

LaSiu [ Konsul ]

WOCIEH -> chciałes powiedziec "Fistik-->niesły ten snake, tylko trochę słabo/wolno reaguje na naciskanie klawiszy:( Cały czas udaje mi się odsłonić tylko to brody :)" :))))))))))))

24.01.2003
17:35
[12]

WOCIEH [ wojcieh ]

LaSiu --> a co jest nie tak poza tym że maiło być "do brody" ? Nie chodzi mi o brodę snaka :)

24.01.2003
18:26
[13]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

Witam, jaeste, tu ciutke nowy wiec nie krzyczcie

flashem zajmuje sie od hm... 2 miesiecy i nie przeczytałem zadnej ksaizki, ani nic, wiec w informacje jestem, troche ubogi

1) ocenice moja PIERWSZĄ stronke we flashu https://strony.wp.pl/wp/ga3a/

2) mam zamiar zrobic do niej newsy, ale tak zebym nie musial edytowac jej co nowy news, ale tak zeby newsy były wczytywane z pliku, np. newsy.txt jak mam to zrobic, od razu dodam ze pracuje na Swisu 2.0 a nie na flashu MX 6 (ale mimo tez go posiadam)

24.01.2003
18:35
[14]

LaSiu [ Konsul ]

WOCIEH -> bo post ten powienes kierowac do autora węza czyli FISTIKA :) a skierowales go do mnie :)

24.01.2003
18:39
[15]

LaSiu [ Konsul ]

fistik - ten wąz patrząc okiem programisty,skryptora flashowego jest boski, naprawde podziwiam

24.01.2003
18:40
[16]

WOCIEH [ wojcieh ]

ghost666 --->
1. uboga :(
2. było wcześniej, ale do Flasha

LaSiu -->ups... :)

24.01.2003
18:42
[17]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

wociech ---> wiem ze materiałow mało :( ale chodzi mi bardziej o strone techniczna
gdzie było? moglby ktos sypnac linkiem? prosze...

24.01.2003
18:47
smile
[18]

kiniu [ Konsul ]

Czesc jestem tu nowy i nie mam pojecia o flashu ale wiem jakie ma mozliwosci, i pobudzilo to moja wyobraznie. Np jest moim zamiarem zrobic na planszy trzech kolesi bebniacych na bebenkach, klikasz na jednego to gra palka na basowym , na drogiego na innym a na tego posrodku i gra solowke .....wlasnie ciagne Macromedia Flash 5.0 Full + seriale , około 18 mega, sory ze tak chaotycznie..jak bede potrzebował pomocy to pytam smialo tutaj.
ps. aha i mam tez kurs flasza zgrany na twardy i czytam go sobie dla nauki....

24.01.2003
18:47
[19]

WOCIEH [ wojcieh ]

ghost666 --> w jednej z poprzednich części kącika, zobacz w 6., 7. i 8. części (linki w pierwszych postach)

24.01.2003
18:50
smile
[20]

WOCIEH [ wojcieh ]

kiniu -->z tymi koleciami będzie trochę trudno, ale ucz się, próbuj, a jak będziesz miał jakiś problem to pisz :) A kurs też czytam, fistik jest nim podobno zachwycony :)

24.01.2003
18:53
[21]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

ale mi drogi wociechu nie odpowiedziałes - czy wszystko ok jesli chodzi o strone techniczna?

24.01.2003
19:08
[22]

WOCIEH [ wojcieh ]

ghost666 -->nie ma blędów, bo nie ma w czym ich zrobić, stronka jest bardzo prosta pod względem budowy, a info o uczniach mogłeś zrobić we Flshu, tzn. w animacji, a nie w html'u.

24.01.2003
19:11
[23]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

wociech ---> a jak myslisz po co mi info na temat wczytywania z pliku info :)) i błagam niech mi to ktos objasni! bo nie czaje tego co jest napisane w poprzednim wtaku na ten temat, a poza tym to ja uzywam Swisha, a nie Flasha MX macromedii do czynienia animacji

a tak pozatym to co mam zrobić, żeby stronka była lepsza?

24.01.2003
19:40
[24]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

ok... udało mi sie wczytac zmeinna chyba, jak ja teraz wypisac na ekranie?

24.01.2003
22:12
smile
[25]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

wow.. widze, że wątek troche odżył.. zatem po kolei :)

WOCIEH --> Co do reagowania na klawisze... Realizuje to komenda key.isdown ktora jest odswiezana tak samo często jak animacja. Może spróbuj dłużej przytrzymywać klawisz (albo zrealizuje to na jakimś buttonie który ma to do siebie, że buforuje, hmmm.. :)

ghost666 --> co do swisha nie pomoge. We flashuMX możesz na mnie liczyć jeśli chodzi o ładowanie newsów z pliku zewnętrznego

LaSiu --> jak dla mnie to boskie są Twoje animacje :))

kiniu --> ten efekt o którym mówisz wcale nie jest taki trudny jak by się mogło wydawać. Ale polecam flasha rozpocząć od elementarza, czyli od F1

ghost666 --> zmienne na ekranie wyświetlasz przy pomocy DYNAMIC TEXT'u

24.01.2003
22:31
smile
[26]

Marcio [ Muchożerny Ścianołaz ]

nie pamiętam kto to robił ale mógłby mi powiedzieć jak zrobić takie coś że jest napis załóżmy abc i przesuwa się po nim taka biała plamka (?)

24.01.2003
22:37
[27]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

Marcio --> nie wiem do końca o jaki efekt Ci chodzi (może zarzuć jakimś linkiem), ale założe się, ze zrealizujesz to przy pomocy maski :))

24.01.2003
22:39
smile
[28]

Coy2K [ Veteran ]

elo wszystkim :)
Stronka Ghosta666 dogrywa się starsznie długo...dlatego jeszcze nie mogę powiedzieć jak mi się podoba ;)

24.01.2003
22:41
[29]

Marcio [ Muchożerny Ścianołaz ]

Coy2K --> na modemie siedzisz ??

24.01.2003
22:45
[30]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

Coy2k --> mnie sie akurat w miare normalnie wgrywa. Chociaż odkąd się nauczyłem to robie preloadery do wszystkiego, więc poleciłbym i na tę stronę zrobienie czegoś takiego :))

24.01.2003
22:46
[31]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

WOCIEH --> aha.. i jeszcze jedno. Może zamiast grzebać w kodzie tego snake'a po prostu wstawie jakieś "gorętsze" zdjęcie w tło :)).. będzie większa mobilizacja :)

24.01.2003
23:20
[32]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

fistik ---> preloa co? ;) niesteyyu nie wiem jak takie cuś wyczarować - tzn cos tam słyszałem, ale jak to ma wygladac, to nie wiem. :( powie mi ktos?

a jesli chodzi o newsy, to moga byc i w flasgMX napisane niech mi ktos powie jak :) to je wkleje do .swi i bedzie gut

24.01.2003
23:46
smile
[33]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

ghost666 --> wszystko oparte jest na Action Scriptach. Zakładam, że wiesz co to jest i jak przypisać AC poszczególnym klatkom na TIMELINE, oraz jak przypisać AC obiektom...

Preloader to nic innego jak wstrzymanie animacji do momentu załadowania ostatniego bajta danych... Najprostszy sposób to np. stworzyć buttona, nadać mu jakąś nazwe (instance name - np. "dalej"), który będzie nas odsyłał do następnej klatki, coś w stylu:
on (Press) ‹
nextframe();

Natomiast w pierwszej klatce zapodajesz coś takiego:
dalej._visible=false;
onEnterFrame=function()‹
if(getbytesloaded()==getbytestotal())‹
dalej._visible=true;
this.onEnterFrame=null;


i powinno hulać... jeśli nie rozumiesz którejś z wyżej wymienionych funkcji to pytaj - odpowiem. Ale jeśli wogóle nie wiesz co to jest AC, to musisz jednak przeczytać elementarz - helpa :)


Co do ładowania zmiennych.. To też wyobraź sobie jest realizowane na AC...

Po prostu wpisujesz:
LoadVariablesNum("plik_z_danymi",0);
gdzie to "0" to po prostu level na który ładujesz zmienne (0 to _root) czyli taką zmienną wywołujesz poprzez _root.nazwazmiennej lub jeśli ma to miejsce z głównej listwy czasowej po prostu nazwazmiennej

format pliku z danymi musi być następujący:
&nazwazmiennej = wartosczmiennej
&nazwainnejzmiennej = wartoscinnejzmiennej

Dla przykładu, jeśli chcesz załadować newsy z pliku news.txt wpisujesz:
LoadVariablesNum("news.txt",0);
w news.txt wpisujesz:
&news = to są newsy. bla bla bla bla :))
to po wywołaniu powyższej komendy i pomyślnym załadowaniu danych z pliku .txt we flashu zmienna news przyjmuje ciąg znaków "to są newsy. bla bla bla bla :))"...
Takie coś możesz wyświetlić na ekranie we flashu tworząc dynamiczne pole tekstowe, które wyświetla wartość zmiennej "news" w tym wypadku

24.01.2003
23:48
[34]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

oczywiście nie wiem dlaczego ale na tym forum wszystkie klamerki są zamieniane na kwadratowe nawiasy. Myśle że dasz sobie z tym rade :))

25.01.2003
00:03
smile
[35]

hotDog [ Outsider ]

Marcio --> ten text z plamka robilem ja na zlecienie Wocieh'a :) Nie wiem czy Ci sie spodoba ale podaje Ci link, jesli chcesz to sobie go sciagnij (wpisz zamiast *.html *.fla) i grzeb w zrodle ;-)) daje Ci wolna reke.

25.01.2003
01:30
smile
[36]

kiniu [ Konsul ]

fistik> Ok..dzięki za radę...Posiadana przezemnie wersja to Flash 5.0. i prosiłbym cię o podanie mi linku z lekcja do tej wersji
Wojtek> z tego co czytałem to wstawienie dzwieku nie jest trudne, problem zaczyna się żeby kliknąć w dowolnym momencie a rytm żeby zatrybił. <ale bede pewnie o to pytał dopiero jak zrobie animacje i nagram odpowiednie składowe rytmu>

25.01.2003
01:45
smile
[37]

Coy2K [ Veteran ]

Siedze na SDI...no ale może łacza miałem wtedy przeciążone, teraz się szybko dograło, no to jedziemy z koksem...stronka bardzo słaba, nawet nie widać że jest tam jakiś Flash, wszystko to możnaby zrobić w gifach i efekt byłby taki sam, jak robisz coś we flashu to nie bój się zmienić framerate na coś więcej niż domyślne 15 o ile się nie mylę, walnij na 30 fps a będzie o niebo lepiej...teraz kolory, no cóż są zbyt "ostre" i na dłuższą metę męczą oczy, grafika...jaka grafika ? tam nic nie ma:)

25.01.2003
04:47
[38]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

kiniu --> mam na dysku sporo materiałów (głównie po angielsku ale i sporo po polsku).
Co do dźwięku to nie wiem gdzie czytałeś, że coś takiego jest trudne. Bo prawda jest taka, że odrobinke można przykombinować i robi się to niezmiernie łatwe.. Ale pogadamy jak będziesz miał już dźwięki :)

25.01.2003
10:27
[39]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

dzieki fistik teraz juz mniej wiecej łapie :)

25.01.2003
11:00
smile
[40]

WOCIEH [ wojcieh ]

Dużo będzie pisania, bo wyszedłem w momencie kiedy wszyscy piszą.... :)

fistik -->czasem jak mocniej i dłużej naciskam klawisze to lepiej chodzi, ale z tym zdjęciem to dobry pomysł :)

Marcio --> jak byś miał jakieś problemy to może mogę ci pomóc bo już coś takiego przeanalizowałem (od hotdog'a :))

ghost666 -->preloader by się przydał, sam musiałem sobie najpierw ściągnąć tą animację na dysk...

kiniu -->racja, z dziwiękiem nie ma problemu, sam ostatnio zaczołem z tym eksperymentować (niedługo pokażę efekty). Najgorzej jest trafić ze zmianą obrazu w dzwięk, bo to zalerzy jak komu się wczytała muza i obrazki - dlatego najpierw preloader.

25.01.2003
11:54
[41]

LaSiu [ Konsul ]

no ja zaraz cos zapodam... zrobilem cos smiesznego 3d :) i wlasnie sie renderuje :P wpadne za jakies 30 minut i zarzuce linkiem :)

25.01.2003
11:57
smile
[42]

WOCIEH [ wojcieh ]

Tak jak mówiłem, skończyłem moją prackę z dzwiękiem, może być troche nie dopasowane, ale wybaczcie mi, bo jeszcze się uczę :)
Najpierw ściągnijcie na dysk jakimś downloaderem, bo w sieci działa z opóźnieniem !!!

Ps. Pierwsza, większa praca Flash Studia :)

25.01.2003
12:23
smile
[43]

LaSiu [ Konsul ]

no zrobilem ... nazwalem ta animacje JAZDAAAAAAAAAA bo mi sie bardzo podoba :P

plik ma 2,3 MB wiec musiscie se go sciagnac :P ale mysle ze warto se zlukac

jedna z moich lepszych animacji 3d prucz bufu2 https://www.bufu.prv.pl , pełen render, 34 zródla swiatła i 876 textur :) ahh ... ENJOY :P

25.01.2003
12:26
[44]

LaSiu [ Konsul ]

powoli zaczynam stawiać sobie wyżej poprzeczke... zaczne niedlugo pracowac nad 3d+ akcje flash , moze wpadnie jakas www only 3d:) kurde jedno mnie martwi, chcialbym zwiekszyc ilosc textur do kilku milonow ale jak prubowałem to komp ledwo dyszał :( chyba pobiegne po jakies 512 ramm to porozmawiam z nim o milionach textur

25.01.2003
13:02
[45]

WOCIEH [ wojcieh ]

LaSiu --> Świetne! Musże powiedzieć że przez neta też dobrze chodzi, tzn. tak jak po ściagnięciu :)

Ps. Co sądzicie o mojej animacji?

25.01.2003
13:24
[46]

LaSiu [ Konsul ]

hahahhaahhahaa ta animacja sekretarki mnie rozjeba.... hahaha niezla ta ostatnia klijenta .. ::

"I don't understand you'
tak tak jutro rano :P hahahaa maxymalne :P

25.01.2003
14:16
smile
[47]

LaSiu [ Konsul ]

oooo dzisjaj mam VENE !! :)) check this out ->> link nizej :P

25.01.2003
14:17
[48]

LaSiu [ Konsul ]

poprawka w linku !! ->>

25.01.2003
16:15
[49]

WOCIEH [ wojcieh ]

LaSiu --> właściwie to nic się tam nie dzieje :( tylko po naciśnięciu "START" jakaś migawka i potem nic :(

25.01.2003
18:42
[50]

LaSiu [ Konsul ]

no faktycznie :P juz poprawiam i wysylam na server chwila :P thx WOCIECH

25.01.2003
19:01
[51]

LaSiu [ Konsul ]

ok poprawilem obydwa

1. nie bylo w html i IE na bank zle rozciagał i bylo widac pixele
2. no juz poprawnie chodzi.. to nie zadna rewelaycjna animacja tylko tu mi chodzilo o pzredtsawienie mojego modelu najnowszego :) niedlugo musze popracowac nad kompresja takich bajerow bo takie bajerki jak to widze jako przyszlosc www :) jesli uda sie to jakos kompresowac lub za pare lat standard łacze to 1 Mb, tak czy siak caly czas sie ucze urozmaicam pracki lecz do wprowadzenie takiego czegos do www to niedlaka przyszlosc :)

linki: https://greendevils.rtc.pl/bufu/jazda.html
link: https://greendevils.rtc.pl/bufu/maska.html

25.01.2003
21:54
smile
[52]

kiniu [ Konsul ]

Wojciech buhaha przezabawne naprawde...i nie to ze sie podlizuje....BIG LOL

26.01.2003
01:19
smile
[53]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

LaSiu w "jeździe" ;) gdzie są tam te wszystkie tekstury???? ja widze tylko kulki, pierscien, schody i tło - to jest góra kilkanaście tekstur, gdzie reszta, a może nakładałeś ich więcej na jeden obiekt??????

26.01.2003
04:04
smile
[54]

Coy2K [ Veteran ]

jako że o tej godzinie już zdycham a pracek troche zapodaliście więc co za tym idzie trochę pisania jest, konkluzja z tego taka że zmęczony człowiek chce odpocząc, a siedzenie przed monitorem i wystukiwanie dużej ilości tekstu w stanie ogólnego osłabienia i zmęczenia organizmu, jest jak najbardziej niewskazane, toteż dla poprawnego funkcjonowania idę spać a Wam życzę owocnych animacji :)

BTW. Gify RuleZZ :))
Serio, można takie cuda robić że głowa boli :)

26.01.2003
11:38
[55]

LaSiu [ Konsul ]

Qbaa -> wiem ze texturki sa na kulce niby planety, drugiej kulce i background ale liczyc ich nie liczylem :P popoartu statystki koncowe podalem po renderingu ...

Coy2k -> BTW. Gify RuleZZ :))
Serio, można takie cuda robić że głowa boli :)


?? nie kumam tego :P

26.01.2003
15:35
[56]

WOCIEH [ wojcieh ]

LaSiu -->Teraz to co innego, zwłaszcza w "masce" :) Piękna robota!

Coy2k --> ja też nie rozumiem tego z gif'ami :(

26.01.2003
16:31
smile
[57]

Coy2K [ Veteran ]

LaSiu, WOCIEH >>>hehe ciemne masy napisałem że nie tylko we flashu można robić super animacje, gifowe animki też są odjazdowe, wystarczy klatka po klatce w jakimś programie graficznym obrobić :)))
No roboty jest dużo, ale wynik końcówy może być zdumiewający co to z gifem można zrobić :))

26.01.2003
16:41
[58]

WOCIEH [ wojcieh ]

Coy2k --> ale we Flashu można wszystkim sterować (buttony, akcje, itp.),a gify tylko kręcą się w kółko :) No i komu bu się chciało robić np. 60 klatek ?

26.01.2003
17:46
[59]

Coy2K [ Veteran ]

WOCIEH >>> Wiem, gify mają za zadanie tylko loopować, ale zapewniam, że zrobienie złożonej animacji w gifie daje dużo więcej satysfakcji niż we Flashu:)

26.01.2003
18:45
[60]

LaSiu [ Konsul ]

coyak czy ja wiem... nie wszystko zrobisz w gifie co mozesz zrobic we flashu ... co prawda tu tez wchodzi model ale np nie dasz rady chyba zrobic takiej maski co zrobilem w gifie.. teoretycznie da sie ale nie dasz rady złożonego obiektu 3d obracac do okoła własnej osi .. wedlug mnie "niemożliwie" cieżko by bylo sprecyzowac co do mm

26.01.2003
18:46
[61]

LaSiu [ Konsul ]

hehe dobre FLASH VS GIFY :) haha

animacja na animacje coyak ? :))))))))

26.01.2003
23:01
smile
[62]

Coy2K [ Veteran ]

LaSiu teoretycznie się nie da zrobić takiej maski w gifie, ale z drugiej strony ty tej maski nie zrobiłeś we flashu tylko w jakimś programie 3D i dopiero importowałeś do Flasha, a tam bodajże tylko zrobiłeś rotację i gotowe. No cóż daj mi jakiś program 3D a zrobie w nim podobny obiekt 3D i gwarantuję ci że bez pomocy flasha zrobie rotację płynniejszą od Twojej :)))

27.01.2003
12:17
[63]

LaSiu [ Konsul ]

no racja .. ja wiem ze to model 3d ale nawet jakbys narzucil go do gifa to sporawoooooo musialbys sie napracowac zeby zrobic np ratate 360 stopni na takiej plynnosci ktora odpowiadałaby framerate 30 :P hehee no to jest oczywiste :)

27.01.2003
13:32
[64]

Coy2K [ Veteran ]

LaSiu, my tu mówimy o efekcie pracy a nie o jego czasie, bo to że trzeba mieć mnóstwo czasu to już wspominałem:P

27.01.2003
15:32
[65]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

WOCIEH --> poprawiłem snake'a... Zrealizowałem to na buttonach i chodzi o niebo lepiej. Sam zdobylem prawie 2000 punktow od kopa :))

sprawdź

27.01.2003
15:40
[66]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

coś to wp dziwnie aktualizuje pliki. Jeśli powyższy link prowadzi do wersji 0.8 to poniższy prowadzi już do 0.85 - czyli zrealizowanej na buttonach:

27.01.2003
15:42
[67]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

o k$%#^... kurcze

chyba zapomniałem zabrać z domu aktualnej wersji. Cofam zatem to co powiedziałem o WP

jutro dostarcze aktualnego węża
sorki za zamieszanie :)

29.01.2003
12:13
[68]

WOCIEH [ wojcieh ]

Widzę, że kącik obumiera (rozumiem -ferie), ale żeby wam się nie nudziło to mam do was pytanie: jak zrobić (we Flashu 5), żeby aby obejrzeć jakąś animację trzeba było najpierw wpisać hasłosło. No i żeby od hasła zależało w którą klatkę wejdziemy. Np. na login i hasło "user" oghlądamy od 5 klatki, a na login i hasło "full" oglądamy od 30 klatki.

29.01.2003
12:14
[69]

WOCIEH [ wojcieh ]

ups, zapomniałem:
fitik -->ten nowy snake chodzi o wiele lepiej! :)

29.01.2003
15:19
[70]

WOCIEH [ wojcieh ]

UP - co jest, już zapomnieliścieo kąciku?! :)

29.01.2003
16:46
smile
[71]

fistik [ I'm FLASH'ed ]

WOCIEH --> w sprawie hasła...

Dwa input tekst. Jedno input tekst obsluguje zmienna "user", drugie (możesz nawet ustawić we właściwościach input tekst żeby zamiast hasła pojawiały się gwiazdku) obsługuje zmienną "password" (nazwy zmiennych oczywiście są dowolne)

No i dalej to już nie wiem w czym problem.... albo wpisujesz
if (user == "jakis user" and password == "jakies haslo")‹
gotoandplay(jakastamklatka);

if (user == "jakis tam inny user" and password == "jakies tam inne haslo")‹
gotoandplay(jakasinnaklatka);


wzglednie jesli tego ma byc wiecej to robisz sobie tablice:
users = new array ("user1","user2","user3") //itd itp
passwords = new array ("haslo1","haslo2","haslo3") //itd itp
odsylacz = new array ("numer klatki dla usera1","numer klatki dla usera2","numer klatki dla usera3") //itd itp
for (j=0;j<users.length-1;j++)‹
if(user == users[j] and password == passwords[j])‹
gotoandplay(odsylacz[j]);

trace("zly uzytkownik lub haslo!!!");



i to wszystko :)
P.S. pisałem w afekcie wieć może się tam znaleść jakiś błąd - ale nie powinien :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.