GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's Gate - część 63

20.01.2003
15:29
[1]

Earina [ Konsul ]

Baldur's Gate - część 63

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział : historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znajacy tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz nizwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza gdy nie ma pojęcia o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony(i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Carrignarone, zawsze dobrze poinformowany, prześciga często "starych wyjadaczy"
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer,stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelius, tyle tylko że zajmuje się odrobaczaniem czegoś tak wspaniałego, jak TDD
- Hayabusa,Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza,bardzo rozmowny,a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasm odpowie, nikt nie wie jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący,ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@ znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie - uważaj ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

link do poprzedniej części

20.01.2003
15:32
[2]

Earina [ Konsul ]

Była już najwyższa pora :)))

A to ostatnie posty z poprzedniego wątku:

Zed Nocear [Centurion]

Valencis --->

[Do uwagi na 14.01.2003 12:46] Nie grałem w sam DSotSC więc trudno mi rozróżnić w dodatku Aurelinusa, co jest z NTotSC a co z DSotSC. Ale w jednym z postów, bodaj jeszcze na CDProjekt, wspomniał, że poprawił co się dało z błędów DSotSC, a przy wymienianiu absurdów DSotSC wymienił przypakowanie NPC-ów. Stąd moje, może fałszywe, skojarzenie.

[Do uwagi na 17.01.2003 16:28] Mówię o Edwinie z BG1. Najpierw przyłącza się dla zabicia Dynaheir. Po jej zabiciu wraca do sprawy współpracy i oferuje pieniądze lub swoje usługi. Przy wybraniu pierwszej opcji daje 500 zł i znika definitywnie. Przy drugiej opcji mówi, że zostanie w drużynie na rok czasu. Czy rzeczywiście odłącza się po roku? Wiem, że wystarczy sprawdzić w pliku skryptu lub dialogu, ale sobie jeszcze z tym nie radzę.

i mój:
Utkwiłam w N Cytadeli. Wszystkich zauroczyłam a efekt taki jak i bez tego. Avery nie chce ze mną gadać, czemu ołtarz jest zamknięty, Paqwel (czy jak mu tam) mówi, że daje mi coś co zgubił Eldoth, ale mi nic nie daje i w dodatku nic ciekawego nie ma, bo go raz ubiłam żeby sprawdzić, w dodatku cały dialog z nim, gdy oskarża eldotha, mimo że chyba sporo wnosi nie zapisuje się w dzienniku. A i każe mi przeszukać kwaterę Eldotha - gdzie ona jest? Przeszukałam złodziejem całą tę cytadelę i oprócz zbroi, która tak specjalnie ukryta nie była nic nie znalazłam. Rozmowa z samym Eldothem dokładnie nic nie daje. Domek w NE rogu mapy nie daje się otworzyć bez klucza.
I co mam teraz zrobić???

pozdrowienia baldurowcy, obudźcie się wreszcie :)

20.01.2003
15:36
[3]

Carrignarone [ Konsul ]

Mucios gracias, seniorita. ;-)))

20.01.2003
16:13
[4]

Carrignarone [ Konsul ]

Earina ---> Mój znajomy miał podobne kłopoty w Północnej Cytadeli. Przygotowałem mu wtedy coś na kształt mini-poradnika na podstawie mojej własnej wesołej działalności w tejże lokacji. Jeśli chcesz, to mogę to jutro z rana wklepać i opublikować na łamach, ale ja wiem, czy takie kawa na ławę jest tu na miejscu?

20.01.2003
16:29
[5]

Paul12 [ Buja ]

Jakiego maga przyłączyć do teamu???

20.01.2003
17:28
[6]

Carrignarone [ Konsul ]

Paul12 ---> Oczywiście to zależy, jakie inne postacie masz w drużynie. Ja ostatnio miałem zespół nastawiony raczej dobrze, więc na różczkach pogrywała Dynaheir, choć akurat jej teksty dosyć mnie irytowały. Ale magini jest z niej niezła i posiada dużą wiedzę, co daje automatyczną identyfikację wielu prostych przedmiotów. Wiadomo, że ze złych postaci każdy poleci Ci Edwina.
Z pozostałych dość fajny wydaje się Xan z tym swoim mieczem świetlnym, choć gość jest beznadziejny pod względem kondycji. A nigdy nie testowałem Xzara ani Queyla, więc się nie wypowiadam. Pamiętaj też, że z Imoenki można zrobić niezłego maga, choć wymaga to trochę cierpliwośi.
Czyli wiem, że nic nie wiem :)

20.01.2003
17:41
[7]

Valencis [ Transmuter ]

Zed Nocear --> Faktycznie. Przejrzałem dialogi (na skryptach, podobnie jak Ty się nie znam) i widzę, że istnieją różne wersje rozstrzygnięcia umowy z czarnoksiężnikiem - może zobowiązać się do rocznej asysty albo podróży przez nieokreślony czas, do chwili, gdy pozna zamiary uśmierconej wychalarn. Nie widziałem za to dialogu, w którym conjurer odłącza się motywując swoją decyzję upłynięciem ustalonego okresu. Swoją drogą, czy twórcy przewidzieli, że taka sytuacja może się w ogóle wydarzyć - dotrzeć do Nashkel, a stamtąd podróżować jeszcze calusieńki rok? Wątpię. A swoją drogą możesz to sprawdzić eksperymentalnie, przemierzając tam i z powrotem jakieś odległe lokacje, aż upłynie wymagany czas i przekonasz się jaki będzie efekt.

Paul12 --> Bierz kogo Ci się żywnie podoba. Taka gra będzie najciekawsza.
Rady Carrignarone'a oczywiście prawdę mówią, co nie oznacza, że musisz poddawać się schematom - Dynaheir i Edwin to obcykane postacie, na których wszyscy budują swoje teamy. Xan podobnie, za to Xzara nikt nie lubi, a zapewniam, że nie zostaje z tyłu - ma najwyższą Wiedzę ze wszystkich magów, niezłą Zręczność i zapewniającą dużą swobodę specjalizację w magii. Żeby nie dyskwalifikować Quayle'a powiem, że nadaje się do zespołu, w którym jest już inny mag, bo jako wieloklasowiec nie pozwala się nacieszyć formułami wysokich poziomów.

20.01.2003
20:11
[8]

Ayertienna [ Konsul ]

Heh ja tu jak zwykle tylko "przelotem" , ale za to z mnostwem pytan (jak zawsze...), za to dla odmiany nie do konca moich - zadal mi je dzis kumpel ktory nie ma netu w domu ale za to gra obecnie w dodatek Aurelinusa :) i tak :

1. Gdzie sa i kiedy uaktywniaja sie nowi NPC ?? (wiem ze to pytanie juz bylo na pewno, ale nie chce mi otworzyc nic z watku ponizej 60 czesci)
2. Jak otworzyc siakies drzwi na 2 bodaj poziomie nowych lochow w ruinach Firewine

20.01.2003
20:51
smile
[9]

Ishy [ Junior ]

Ayertienna --->
Nowi NPC: Bub Snikt w centralnej czesci lokacji na południe od Beregostu,
Keira Silverstring na jarmarku w Nashkel,
Jet'Laya przed Gospodą Pod Pomocną Dłonią (po zatopiniu kopalni),
ConchobHair w gospodzie w Nashkel po podjęciu się questu zabicia smoka,
Bardo Forfoot na mapie ze smokiem (południowy-wschód od Nashkel),
Cuchoinneach w lokacji na północ od Nashkel po podjęciu się odszukania porwanego dziecka

21.01.2003
08:17
[10]

Carrignarone [ Konsul ]

Ayertienna ---> Jest jeszcze Skeezer Lumpkin VI, wydaje mi się, że jego również spotkałem na jarmarku. A na stronie o Dark Side był wymieniony także pewien krasnolud-wojownik, którego niestety nigdy nie spotkałem.

21.01.2003
08:43
[11]

Earina [ Konsul ]

Carrignarone ---> chyba nie, ale jakaś drobna podpowiedź? Czy coś przeoczyłam, czy Paqwel ma mi dać to co zgubił Eldoth, czy tylko tak sobie gada? I która to jest do diabła jego kwatera, tzn eldotha. Kręcę się w kółko i potrzebny mi jakiś trop, ale nie chciałabym wiedzieć krok po kroku jak rozwiązać zagadkę :)

21.01.2003
08:50
[12]

Carrignarone [ Konsul ]

Earina ---> Cześć, a czy ktoś już zginął w Cytadeli?

21.01.2003
09:06
[13]

Carrignarone [ Konsul ]

Bo to jest tak. Ja sobie chodziłem po twierdzy i generalnie rozmawiałem z wszystkimi, gdy nagle stałem się świadkiem zabójstwa szalonego staruszka. Potem chodziłem dalej rozmawiając z wszystkimi jeszcze raz, aż natknąłem się na scenę zabójstwa Satosa, no może chwilę po zamachu. I potem już poszło łatwiutko. A o tajemniczym ołtarzu rozmawiaj z Averym, inni się nie liczą. Mogę podać w jakiej dokładnie kolejności rozmawiałem z mnichami, ale wydaje mi się, że nie ma to jakiegoś specjalnego znaczenia, zwłaszcza że nie eksperymentowałem z tą kolejnością. Po prostu wszedłem do Twierdzy i wszystko gładko poszło.

21.01.2003
09:57
[14]

Misio-Jedi [ Legend ]

Przepraszam, mam pytanie: w jakiej rozdzielczości działa BG2 ?

21.01.2003
15:10
[15]

Valencis [ Transmuter ]

Misio-Jedi --> A co, kwestia monitora? :)
Gra podaje, że będzie bezproblemowo działać przy 640*480 i 800*600. "Nieoficjalnie" zaś daje się rozruszać także w 1024*768, 1280*960, 1600*1200 oraz 2048*1536 - to znaczy, autorzy nie biorą odpowiedzialności za to, jak to będzie wyglądać, ale ja z powodzeniem uruchamiam grę w 1024*768, gdzie chodzi płynnie i stabilnie. BG2 działa także w oknie.

22.01.2003
15:40
[16]

sakhar [ Animus Mundi ]

Ayertienna ---> Jeżeli masz na myśli drzwi z poziomu z wampirami, to potrzeba Ci oprócz zwoju z zaklęciem butli z oliwą (można ją znaleźc na tym poziomie).
A tak przy okazji, to ponawiam swoje pytania z poprzedniego wątku:)
Czy komuś wysypuje się gra podczas dialogu wprowadzającego do questa ze zwłokami Cassona w światyni Umberlee - dzieje się to w momencie jak chcę wybrać dialog aby zlecający sypnął jeszcze odrobiną złotka oprócz magicznego przedmiotu?
Czy nie mieliście problemu z pierwszą misją dla gildii złodzieii - znalazłem typa w nocy przy "Napuszonym Jesiotrze", podeszłem do niego Imoen i zagaduję a on mi na to, że mam wziąć swoich ludzi bo są widoczni i wrócić później - ekipa stoi nad knajpą na północ od "jesiotra". Ustawiałem ich na rózne sposoby i w różne miejsca ale efekt ten sam. Jak grałem w "orginał" to z tą jak i późniejsze misje przeszedłem bez problemu.

23.01.2003
13:40
[17]

Carrignarone [ Konsul ]

sakhar ---> Chętnie bym Ci podpowiedział, ale nie zawsze jestem dobrze poinformowany. Co do tego questu ze zwłokami, to mnie się gra nie wywalała, ale skoro pisałeś, że dzieje się tak, kiedy wybierasz jedną konkretną odpowiedź, to może po prostu ją omiń i wybierz inną. I tak w grze dostajesz za dużo kasy jak na swoje potrzeby i możliwości jej wydania. Wiem, że to nie wyjaśnia problemu, który napotkałeś, ale innego wyjścia nie znam.
A co do problemu ze złodziejami pod "Napuszonym Jesiotrem" to u mnie było dokładnie tak samo i nie znalazłem odpowiedzi, jak to rozwiązać. Zresztą w ostatnich wątkach rozmawiałem o tym z Eariną, bo u niej było tak samo. Może ona poradziła sobie z tym problemem, ale chyba by to ogłosiła na wątku, bo prosiłem ją o to. A prawdę pisząc nie pamiętam, jak było, kiedy grałem bez dodatku. Ja ten quest sobie odpuściłem. Gdybyś się zorientował, o co chodzi, daj znać na wątku, żeby inni wiedzieli, jak to przeskoczyć.

23.01.2003
15:44
[18]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

sakhar ---> Jak grałem pierwszy raz, to przeszedłem ten quest złodziejski bez problemu. Teraz już nie pamiętam jak, ale mam pewien sposób do wypróbowania: czy nie można schować reszty drużyny do jakiegoś budynku lub samej karczmy?

23.01.2003
15:48
[19]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Witaj. Ja to przerabiałem, niestety bez efektu. Próbowałem też zagadywać tych złodziei zarówno moją postacią (łowca) jak i złodziejką (Imoen), ale efekt zawsze ten sam.
A jak tam Twoje prace nad mapką? Jeszcze coś zmieniałeś?

23.01.2003
16:51
[20]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carrignarone ---> Myślę, że produkt jest semi-finalny, poza tą jedną nieszczęsną ikonką. Wszelkie dodatkowe sugestie mile widziane. Wyostrzenie się nie sprawdza, bo nasila też wszystkie śmieci. Ale trochę ją ręcznie poczyściłem. Prześlę Ci moją robotę jak skończę (sam MAPICONS.BAM), to ocenisz czy wystarczy.

W następnej kolejności chcę się zabawić w poprawienie przedmiotów. Mam tylko dylemat, gdyż zmiany opisów wymagają ingerencji w DIALOG.TLK a to duuży plik, więc patch też będzie ogromny. Można też zapisać poprawione przedmioty w formacie TBG, ale to wymaga dodatkowego narzędzia,aby zainstalować je w grze, choć sam plik z poprawkami będzie dużo mniejszy. Carrignarone, Valencis ---> co o tym sądzicie?

23.01.2003
16:54
[21]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Że co?

23.01.2003
16:57
[22]

Carrignarone [ Konsul ]

Stary, nie wiem, o czym mówisz, tbg, tlk - o co chodzi? Ale z tym to nie do mnie, ja jestem prostym graczem, a nie Twórcą. :) Ale powiedz, co chcesz zmieniać w przedmiotach i w których (oryginalnych, darkside`owych czy aurelinusowych)?

23.01.2003
17:20
[23]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carrignarone ---> Chcę poprawić przede wszystkim irytujące niezgodności właściwości przedmiotów z ich opisem, które najczęściej polegają na tym, że przedmiot ma bonusy lub restrykcje, o których ani słowa w opisie, lub z opisu w ogóle nic nie można dowiedzieć się o przedmiocie. Celuje w tym DSotSC. Irytujący jest szczególnie brak informacji o wartościach oporności na zimno, ogień, kwas itd., bo w BG1 nie można się tego dowiedzieć także ze statystyk postaci (pokazana jest tylko oporność na magię). Rzadziej zdarza się, że magiczne bonusy przedmiotu nie zgadzają się z ich wyliczeniem w opisie lub właściwości przedmiotów kłócą się z logiką i fabułą gry. Pisałem już coś o tym na forum.

A teraz szczegóły techniczne "dla prostych graczy": zależnie jak się go zrobi, powstały patch może być ogromny (2-3 MB), ale wrzucasz go do gry i już, lub też dużo mniejszy, ale jego instalacja skomplikowana.

23.01.2003
17:29
smile
[24]

Krees [ Generaďż˝ ]

Witam wszystkich serdecznie!
Pozwólcie. że się przedstawię :). Mój Nick to Krees i jestem namiętnym graczem BG, a obecnie dodatku Aurelinusa. Niestety, praca nad magisterka nie pozwala mi na czeste odwiedzanie Wybrzeża Mieczy, ale od czasu do czasu tam goszczę. Mam też nadzieję, że i tutaj będę się niekiedy pojawiałL, szukając pomocy i samemu jej udzielając :).

23.01.2003
17:43
[25]

Carrignarone [ Konsul ]

Krees ---> Witamy Kreesa. :)
Zed Nocear ---> Wiesz, ze względu na posiadaczy modemu lepiej było by, żeby plik był jak najmniejszy. Mnie to nie robi, ale innym pewnie tak. Co do skomplikowanej instalacji, to tylko kwestia odpowiedniego Readme. Poza tym: "łopata i powtarzanie w kółko robi swoje". :) A co do Twoich planów to popieram. To faktycznie wkurzające, że niektórych informacji nie ma w opisie. A spotkałeś się z tym, że niektórych przedmiotów z dodatku nie można sprzedać, bo są kradzione, mimo że tak naprawdę się ich nie ukradło? Sorki, ale spadam do domu. Jakby co, odpowiem jutro z rana.

24.01.2003
16:26
[26]

Krees [ Generaďż˝ ]

Earina - - - > Być może już rozwiązałaś zagadkę Eldotha, ale jeśli jeszcze nie, to jego kwatera znajduje się w tej samej częsci twierdzy, co Averego, a dokładniej mówiąc, to są to sąsiednie pokoje :). Aby jednak Eldoth się tam poijawił trzeba pogadać z kilkoma innymi osobami.

24.01.2003
21:17
[27]

-grjgori- [ Konsul ]

Zed Nocear --> Jeśli chodzi o patcha to używając TBG nie jest wcale konieczne dodatkowe oprogramowanie. Wystrczy wszsytskie pliki spakować do formatu IAP. I zmienić go w samorozpakowujące się archiwum. Był do tego gdzieś program na TeamBG. jeśli go tam nie znajdziesz to mogę ci go przesłać.
Co zaś się tyczy samego sposobu to:
- jesli skorzystasz z TBG, to twoje opisy zostną dopisane na końcu TLK, i w ten sposób plik zaśmieci sie jeszcze bardziej, gdyż przy powstawaniu nowych modów i tak już się to dzieje a później w TLK można znaleźć po kilkadziesiąt identycznych opisów, a wszystko za zasługą TBG;
- upgrade TLK jest według mnie skuteczniejszy, gdyż utrzyma go to w porządku, a użytkownicy nie będą mieli kłopotów z jego instalacją;
- pozostaje jeszcze WeiDU, który prawdopodobnie 'nadpisuje' istniejące opisy, czyli nie powinien on zaśmiecać TLK; jednak co do tej opcji to nie jest do końca pewnien czy tak właśnie dzial, tylko to słyszałem;

25.01.2003
10:34
[28]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

grjgori ---> Dzięki za pomysły. Mam ściągnięte mnóstwo narzędzi z TeamBG, ale z braku czasu 3/4 jeszcze nawet nie załączyłem. Skupiam się na obcykaniu tych narzędzi, które akurat używam. Minusem zabawy w przerabianie gry jest to, że nie ma juz czasu na samo granie. Kiedy widzę jak inni daleko zaszli w nowym dodatku, to popadam w rozterkę.

Dobry pomysł z tym samorozpakowującym IAP, ale właśnie co z tego, kiedy ten sposób jest nieelegancki, bo zaśmieca Dialog.TLK (to wiedziałem).

Adres WWW w nagłówku twojego postu mocno mnie zaskoczył. Rozumiem, że mieszasz osobiście w tym projekcie albo jesteś nim przynajmniej bardzo mocno zainteresowany.

Carrignarone ---> Podesłałem Ci mailem nowy MAPICONS.BAM z poprawioną ikonką. Można prosić o porównanie z poprzednią i ocenę.

Coś słabo z frekwencją ostatnio na wątku. Czy to duch oklapł, czy tylko sesja wymiotła wszystkich :-)

25.01.2003
15:50
[29]

-grjgori- [ Konsul ]

Zed Nocear --> Rozumiem twoją sytuację, przez to że sam zajmuję się trochę przerabianiem gry nie mam okazji grać we wszystkie mody. Dlatego najczęśćiej zaprzęgam brata do ganie i opowiadania mi co sie tam dzieje i o co chodzi no i żeby ewentualnie wykrywał jakieś błędy.

Co do adresu w nagłowku, to tak jestem troche związany z tym projektem. Troche ponieważ za dużo tam nie robie i jak n arazie tylko sie obijam chociaż ostatnio powoli zaczynam się wkręcać w rytm pracy i dopasowywać do pozostałego zespołu.

Pozostałych którzy jeszcze nie mieli okazji lub nie zauważyli linku zachęcam ogriomnie do odwiedzenia tej strony <LINK NIŻEJ>. Jest to nowy dodatek do bG2: ToB który akcję całej gry przenosi do równoległego świata do Forgotten Realms a mianowicie do Dragonlance jak sama nazwa wskazuje. Będzie to przełomowy projekt w dziedzinie modów i wprowadzi wiele zmian do dotychczasowej gry. Jeszcze raz zachęcam wszystkich do zainteresowania się tym dodatkiem

I obiecany link

25.01.2003
17:07
[30]

Carrignarone [ Konsul ]

-grjgori- ---> Jest czy będzie? Bo na stronie nie ma żadnego downloada, no przynajmniej ja nic nie znalazłem. Wiesz kiedy to się ukaże? I zdradź nam, jeśli możesz, zamierzasz to przełożyć na nasze czy raczej bierzesz udział w tworzeniu oryginalnego angielskiego modu?
Zed Nocear ---> Dostałem, dzisiaj sprawdzę, ale odpiszę w poniedziałek. Co do frekwencji to ostatnie dni również mnie nie napawały optymizmem, ale pożyjemy zobaczymy. Mam nadzieję, że to tylko chwilowy przestój. Ja w każdym razie w tygodniu cały czas zaglądam i tylko czycham na okazję do odpowiedzenia komuś lub pogadania.

25.01.2003
18:05
[31]

Krees [ Generaďż˝ ]

Carrignarone ---> Może jwięc ja dam Ci pretekst do podyskutowania :)
Mam dwa pytania:
1. Jak wejść do grobowca na Polach Umarłych?
2. Jak wejść do podziemnej świątyni w kręgu druidzkim na północ od ww Pól?

25.01.2003
18:13
[32]

Carrignarone [ Konsul ]

Krees ---> 1. Generalnie to zapraszam do lektury kilku ostatnich części wątku. Tam znajdziesz szczegóły. Ogólnie mogę powiedzieć, że musisz najpierw zwiedzić Północną Cytadelę i lokacje, które później się uaktywnią, trza też pamiętać o pewnym rybaku imieniem Nadalin, co to na północy pomieszkuje...
2. ???? What??? Ej, co to za lokacja? Czyżby Umarły Las??? Jeśli tak, plissss, powiedz, jak się tam dostałeś. To musi być Umarły Las, bo to jedyna lokacja, która mi się nie pojawiła i do której nie mogłem wejść. Bardzo proszę o szczegóły.

25.01.2003
18:49
[33]

Krees [ Generaďż˝ ]

Carrignarone---> Nadalina spotkałem przed wejściem do "Pochyłej aLatarni, ale on mówi tylko o tym, że tam, gdzi mieszka dzieją się dziwne rzeczy związane z syrenami i (chyba) z salamandrami. Tam już byłem i poza "Skąpanym we krwi" niczego szczególnego nie znalazłem. Północna Cytadelę mam już dawno za sobą, ale poza "Furią Niebios" też niczego rewelacyjnego tam nie było. No. może zagadka ołtarza, ale jej też nie rozwiązałem (Avery mówił cos o kluczu na jakiejś wyspie?-dziś płyne na wyspę wilkołaków, może tam coś znajdę...). Tak w ogóle, to po Północnej Cytadeli nie uaktywniło mi sie nic nowego. Poza Północnym Lasem, ale tam jak na razie nic ciekawego nie znalazłem, poza questem ze strrzalami . Zabicie elfów nic nie daje, a przynajmniej tak sądzę, tak więc po próbnym mordzie odpaliłem wcześniejszego save`a i poszedłem dalej.
Głupio mi, ale nie pamiętam już, jak dostałem się do Umarłego Lasu. Pewnie ktoś mi o tym powiedział, ale głowy nie dam sobie za to uciąć. Spróbuję sobie przypomnieć, i jak mi coś przyjdzie do głowy, to dam znać. Tam ogólnie nie ma nic ciekawego, poza zamkniętym weściem do świątyni. Kiedy próbuję tam wejść,pojawia się komunikat o magicznym zamknięciu tych wrót. I tyle. A jak tam wejść, nie mam niestety pojęcia.

25.01.2003
18:57
[34]

Carrignarone [ Konsul ]

Krees ---> Jeśli Avery powiedział Ci to, co powiedział, a wcześniej załatwiłeś sprawę na Północnym Wybrzeżu, to teraz proponuję wrócić tam i pogadać z Nadalinem. Bo wilkołaki nic Ci nie pomogą. A co do Umarłego Lasu, to nalegam. A może rozwiązałeś quest z tajemniczą Księgą Niewiedzy? Udało Ci się wyciągnąć coś z Outepasta? Jak????

25.01.2003
20:20
[35]

Krees [ Generaďż˝ ]

Carrignarone ---> Z Outepastem nic nie wskórałem. Nie tylko Ty i ja mamy zresztą ten problem. Na forum Zbrojowni Bhaala też nikomu się nie udało. Być może Aurelinus mógłby coś pomóc, bo przypominam sobie, że na forum cdprojektu pytał kiedyś kogoś, czy rozwiązał ten quest, a rozmmówca odpowiedział, że najtrudniejsze w tym wszystkim było samo dotarcie do Outepasta; tak więc być może jest jeszcze jakaś nadzieja...:)))
Co do Nadalina, to rozmawiałem z nim na pewno juz PO wizycie na Północym Wybrzeżu i w Cytadeli, oraz po rozmowie z Averym. OK, ale jeszcze raz nie zaszkodzi :).
Dziś spróbuję odpalić jakiegoś starego save`a i znaleźć to przejście do Umarłego Lasu. Jutro być może będę wiedział coś więcej na ten temat :).

25.01.2003
20:58
[36]

Krees [ Generaďż˝ ]

Zgodnie z radą Carrignarone`a przejrzałem sobie dokładniej ostatnią część i oto, co mi się nasunęło w związku z tym.
Carrignarone ---> Nie ma związku między questem z księgą niewiedzy, a Umarłym Lasem, choć już to pewnie wiesz.
Carrignarone, Earina ---> Pijany gość w "Pod Napuszonym Jesiotrem" mówi o galarecie musztardowej, która znajduje się w jednym z pokoi na piętrze tej knajpy. Facet zakłada się z nami o 100 szt. że jej nie zabijemy, a po wszystkim daje nam 60 mówiąc, że więcej nie ma, bo za dużo pije :).
Earina ---> Warto przejść do najniższych poziomów Twierdzy Daerthmaca, bo są tam potężne przedmioty, zwłaszcza dla maga. Ja też miałem problem z przejściem tej pierwszej sali podziemi (tej z kolumnami, Clairis itd.), tzn. wywalało mnie na pulpit. Poradziłem sobie następująco>
Wywalasz Override. Wstawiasz oryginalny Override z BG.Kopiujesz tam Override z OzPWM. Wgrywasz patcha 4 (pamiętaj, 4, a nie 4a!). Przechodzisz do następnego poziomu. Wgrywasz patcha 4a. To wszystko :). Powinno pójść, u mnie nie było problemu. Bez patcha 4a nie mogłem za to zaatakować żadnego wampira, bo wywalało mnie na pulpit.
Dobra, kończę :).
Do jutra :).

26.01.2003
09:57
[37]

-grjgori- [ Konsul ]

Carrignarone --> Źle się wyraziłem. Ten mod dopiero będzie. A jeszcze wcześniej planowane jest wypuszczenie wersji demo, aby wszyscy mieli okazję zapoznać sie ze zmianami i zobaczyć co dokładnie oferuje dodatek.
Co do tłumaczenia na polski, to nie widzę problemu w jego zrobieniu. Chociaż osobiście nie za bardzo mam ochotę się za to zabrać. Powinna to robić osoba dość dobrze znająca się na Draagonlance a nie jakiś laik którym poniekąd jestem, przeczytałem jedynie 3 książki z tego świata, a jakbym zacął tłumaczyć jakieś nazwy miejsc mogły by wyniknąć jakieś problemy i konnflikty. Jednak jeśli nikt nie bedzie miał ochoty się tym zająć to mogę to zrobić.

26.01.2003
14:35
[38]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

grjgori ---> Ja nie mam brata ;-(.

Myślałem, że ten dodatek jest do BG1, szkoda. Widzę, że poza NTotSC i DSotSC nie będzie już dodatków do BG1. Na stronie DSotSC jest link do moda będącego jego kontynuacją, ale nie liczę, że zostanie ukończony.

Aurelinus tworzy wersję BG1 jako moduł do NWN. Jak sądzisz, na ile możliwe byłoby przeniesienie BG1 jako mod do gry BG2. To takie moje marzenie z serii tych nierealnych ale bardzo przyjemnych. Efekt byłby niesamowity.Świat do którego można by się przenieść na lata zabawy. Wreszcie można by zagrać w BG1 z akceleracją grafiki i w rozdzielczościach większych niż 640x480 i z działającym kółkiem myszy ;-)). Z pozoru chyba nie takie trudne od strony technicznej, bo engine ten sam, ale widzę liczne pułapki w logice gry. Obszary obu gier przylegają do siebie, więc nie problem w stworzeniu wspólnej mapy gry. Problemem będzie uzasadnienie liniowości fabuły i ograniczenia dostępu do obszarów gry na południu, powtarzanie się postaci w BG1 i BG2, nominalnie te same przedmioty i czary z BG1 i BG2 mają odmienne grafiki a niekiedy też inne właściwości... Wiele niespójnych drobiazgów będzie łatwo przeoczyć.

26.01.2003
14:42
[39]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Plus z połączenia BG1 i BG2 to jeszcze frajda ciągłego rozwoju postaci od 1-go do 40-go poziomu (albo wyższego z odpowiednim patchem).

Krees ---> Skąd zdobyć patch 4? Na stronie Hathor jest tylko 4A. Podesłałbyś na mój e-mail?

26.01.2003
15:24
[40]

-grjgori- [ Konsul ]

Zed Nocear --> DLTC bedzie Total Conversion, czyli nie ma nic wspólnego z serią BG. Dlatego właśniejest robiony dla BG2:ToB gdyż ta wersja gry oferuje najwięcej mozliwości dla stworzenia czegoś nowego. Nie jest to spowodowane tym że nikt już nie lubi BG1.

Co do dodatkow do BG1 to rzeczyiście nieiele osób sie tym interesuje i są nieliczne projekty stworzenia nowych modów jednak posuwają się na przód dość opornie.

Co zaś się tyczy twojego pytania. To przeniesienie BG1 do BG2 jako modu bylo by możliwe, zajęłoby jednak troche pracy z przerabianiem obszarów i wspomnianych przedmiotów. Jest też jeszcze jeden problem. Zrobie modu do BG2 umożliwjającego granie w BG1 byłoby nielegalne, gdyż mogłyby w niego grać osoby nie posiadające BG1.

26.01.2003
18:17
smile
[41]

Krees [ Generaďż˝ ]

Zed Nocear ---> Nie ma sprawy, ale jutro.
Carrignarone --->
1. Aby wejść do Lasu Umarłych musisz porozmawiać z farmerem na lokacji z zombie (na północny-wschód od Wrót). Po wybiciu potworów zdradzi Ci lokalizację Lasu.
2. I tu niespodzianka! Udało mi się wczoraj ukończyć quest z Księgą Niewiedzy!!
Zauroczyłem Ouepasta i pogadałem z nim postacią z bardzo wysoką charyzmą (20). Sęk w tym, że to była moja pierwsza z nim rozmowa, i być może dlatego się udało. Pamiętam, że podczas mojego pierwszego podejścia do OzPWM zauroczyłem go dopiero po "standardowej" rozmowie i nic mi to nie dało. Ale próbować możesz, bo warto.
Odkrywa się nowa lokacja. Nie chcę Ci psuć zabawy podpowiedziami, ale jeśli Ci się uda tam dotrzeć, to naszpikuj kapłana czarami uzdrawiającymi i kup duuuużo mikstur :).

Ze swojej strony ponanwiam prośbę o pomoc w sprawie Nadalina i wejścia do grobowca. Powiem jeszcze raz:
-Załatwiłem wszystko w Północnej Cytadeli,
-Wyczyściłem Północne Wybrzeże,
-Jestem po rozmowie z Averym,
Nadalin podczas drugiej rozmowy dziękuje mi pięknie za pomoc i mówi, że jeśli będę go potrzebował, to będzie obok swojej łocdzi. Kiedy go tam odnajduje, to jedyną opcją rozmowy z mojej strony jest "Sprawdzam tylko, co u Ciebie słychać" i nic więcej się nie dzieje. Po zauroczeniu go mówi tylko, że on nie jest wojakiem. Jak z tego wybrnąć?

26.01.2003
23:59
[42]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

grjgori ---> Przerobienie BG1 na mod do BG2 zajął by chyba mniej czasu niż stworzenie modułu BG1 do NWN?

Myślę, że bez problemu można by stworzyć mod z BG1, który do funkcjonowania wymagał by oryginalnej wersji BG1 i dodatku TotSC i w ten sposób omijał (chyba?) problem nielegalności moda. Wystarczy, aby te pliki, które nie zostały zmodyfikowane w modzie, trzeba by doinstalować z oryginału BG1, m.in. największe jak muzyka, filmy i grafika obszarów w plikach TIS.

Ponadto część plików z BG1 występuje także w BG2 (przedmioty,czary). Przy okazji rozwiązał by się problem wielkości moda, który powinien zmieścic się na 1-ej płytce a nie na nierealnych do rozpowszechnienia 6-ciu jak BG1+TotSC.

Może kiedyś będę miał wystarczającą wiedzę, aby stworzyć taki mod.

27.01.2003
00:02
[43]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

grjgri ---> Po krótkim namyśle większość z wymienionych przeze mnie problemów jest też łatwa do rozwiązania zgodnie z fabułą, np.:

1. Przejście na teren Amn odbywało się przez nowo stworzony obszar przełęczy w Chmurnych Szczytach, które byłoby zablokowane przez straże Amn do czasu zażegnania konfliktu między Wrotami Baldura i Amn i zabicia Sarewoka. Potem można by wrócić na teren Wybrzeża Mieczy i dokończyć questy poboczne.

2. Bezpośrednio po zabiciu Sarewoka pokazywana byłaby scena jak pojawia się Irenicus, ogłusza drużynę jakimś czarem a dalszy ciąg jest znany. Przedmioty będące w posiadaniu drużyny, byłyby do odzyskania po powrocie na teren BG1, czyli według scenariusza BG2:SoA nieprędko (dopiero gdy można wyjść poza Akhatlę). Np. na terenie tajnej świątyni Bhaala po walce z jakimś fajnym plugastwem, lub jeszcze lepiej: można by je odkupić od szemranego handlarza gdzieś we Wrotach Baldura na co długo nie byłoby nas stać, bo tracimy też całe złoto.

3. Postacie z drużyny BG1 były by odłączane przy przeniesieniu do lochów Irenicusa. Potem, jeśli spotykamy je ponownie w BG2 to ewentualnie trzeba dodać dodatkowe wypowiedzi na okoliczność, że kiedyś były w drużynie. Te, których nie ma w oryginale BG2, można by gdzieś poumieszczać na terenie gry, np. w karczmach Wrót Baldura z opowieściami, co się z nimi działo po ataku Irenicusa i rozłączeniu (trzeba dorobić nowe skrypty i dialogi).

4. Jeśli kogoś zabijemy w BG1, kto występuje w BG2, to można to rozwiązać dwojako: albo ich wątek w ogóle by się nie pojawiał w BG2 (kara dla tych, co zabijają wszystko co się rusza ;-)) albo zakładamy, że ktoś je wskrzesił i pojawiają się normalnie w bg2, ewentualnie z bardziej wrogim do nas nastawieniem.

5. Najgorzej z uzasadnieniem obecności Imoen, Minca, Khalida i Jaheiry w lochach Irenicusa, jeśli nie mieliśmy ich w drużynie. Imoen mogła być porwana niezależnie, bo też jest dzieckiem Bhaala. Innym też trzeba wymyślić jakieś naciągane historyjki.

6. Wszystkie przedmioty z BG1+TotSC występują w BG2, choć niektóre pozostają niedostępne przez całą grę. Czyli nie trzeba by wogóle przerabiać przedmiotów i wszystko i tak by funkcjonowało w modzie. Jedyny problem, że w BG2 niektóre przedmioty mają inną grafikę, bardziej orientalną (i moim zdaniem mniej czytelną niż w BG1). Dla oddania klimatu obu obszarów konieczne by było zduplikowanie niektórych takich przedmiotów i drugiej kopii ustawienie grafiki z BG1 oraz podmienić je na terenie BG1 (potwory, sklepy, skrypty, dialogi, obszary).

27.01.2003
12:32
smile
[44]

gacus [ Legionista ]

Witam wszystkich
Mam problem w BG1 nie moge znaleźć knieii Otulisko, znalazlem listy w obozie bandytów i rozwaliłem Tazoka w Beregoście, w dzienniku też mam informacje, że Iron Throne powinienem szukać w Otulisku ale nie mam tego na mapie
Pomocy!!!

27.01.2003
12:47
[45]

sakhar [ Animus Mundi ]

Czołem
Carrignarone ---> Lokacja Umarły Las pojawił mi się w związku z zaginionymi dzieciaczkami (mówi Ci o tym małżeństwo po wejściu do Wrót Baldura). Doszedłem do niego przez lokację Pola Umarłych. I mam ten sam problem co Krees (krąg).

Zed Nocear ---> Co się tyczy misji ze złodziejami to moją ekipę ustawiałem w najrózniejszych nawet w karczmie, na piętrze, w stodole i g.....o!
Chcę zrobić te misje dla złodzieji, bo potem nie będę musiał zabijać ich w ich siedzibie po znalezieniu gadżetów do budowy statku powietrznego (no i zebrać bonusy i itemy).

A teraz uwaga natury ogólnej. Wkurzyły mnie te wszystkie wpadki jak np. ze złodziejami albo że po przyjęciu misji od rybaków aby zabić kapłankę Umberlee, ta w rozmowie nie chce mi powiedzieć nic o misie i o prawdziwych powodach jej działalności; jak również wywalanie do systemu w najdziwniejszych sytuacjach i miejscach.
Dlatego odinstalowałem BG - poczeka on na moment, gdy będę miał lepszą "karmę":)) i zacząłem grać trzeci raz w Fallouta Tacticsa (naturalnie z opcją Bloody Mess:))). To jest czad!:)

Jest jeszcze nadzieję na ratunek - to, o czym pisze Zed Nocear, brzmi całkiem apetycznie:) i interesująco.

27.01.2003
12:55
[46]

sakhar [ Animus Mundi ]

gacus ---> Zabiłeś Tazoka w Beregoście? A może to był Tranziga (czy jakoś tak). Nieważne, w obozie bandytów w kwaterze Tazoka powinien znajdować się jeniec, powinien Ci wspomniec o kopalni, do których udaje się Tazok. W tym momence mapa powinna się uaktualnić.

27.01.2003
12:55
[47]

gacus [ Legionista ]

Sakhar---> Kaplanka Umberlee powie ci o misie jak ją zaatakujesz i wtedy możesz zmienic questa i dla kaplanki odebrac mise od rybaków

27.01.2003
12:58
[48]

gacus [ Legionista ]

Sakhar ---> uwolnilem tego goscia i sobie z nim porozmawialem a na mapie i tak jest pusto

27.01.2003
13:16
[49]

sakhar [ Animus Mundi ]

gacus ---> No to zima!:) Cholera, mi poszło, tak jak opisałem powyżej. Są dwa sposoby by dostać się do obozu bandytów, ale kluczowe znaczenie ma ten jeniec. Nie wiem, może coś przeoczyłem. Musisz chyba poczekac na Carrignarone'a - to nasza wyrocznia:).

27.01.2003
13:41
[50]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam serdecznie wszystkich.
Krees, sakhar ---> W sprawie orczego grobowca. Jeśli załatwiliście sprawy na Północnym Wybrzeżu (salamandry) i w Północnej Cytadeli (Avery powiedział o wyspie), to należy zwrócić się o pomoc do Nadalina, który powrócił z Wrót i kręci się koło łodzi na Północnym Wybrzeżu. Przyznam, że przed rozmową z nim, porozmawiałem z przywódcą rybaków w tej ich mini-wioseczce. Nie pamiętam, ale być może faktycznie dopiero on kieruje nas do Nadalina. W każdym razie w dialogu z Nadalinem MUSI pojawić się więcej opcji. Tylko on jest Was w stanie zawieźć na wyspę, o której mówi Avery.
Krees ---> Zed zadał dobre pytanie: skąd wziąć patch nr 4?
sakhar ---> Ja z tą kapłanką od Umberlee też miałem spory kłopot, bo nie chciała rozmawiać. Rozwiązałem go następująco: wysłałem do "rozmowy" jednego woja, rozbroiłem go by mógł atakować jeno gołą pięścią i... no, trochę ją uderzyłem. Ale leciutko! W każdym razie nie zginęła od pierwszego ciosu, za to sama zaczęła mówić o co chodzi w tej całej wojnie z rybakami. Bo normalnie to w ogóle nie chciała rozmawiać, tylko od razu z czarami na mnie i w walce natychmiast ginęła, jak wszyscy się przed nią mieli bronić.

Ej, chłopaki, zdecydujcie się. To kiedy ten Las się pojawia? "Lokacja Umarły Las pojawił mi się w związku z zaginionymi dzieciaczkami" - to sakhar; "Aby wejść do Lasu Umarłych musisz porozmawiać z farmerem na lokacji z zombie" - to Krees. Sam nie wiem, co wybrać. :) Zwłaszcza, że jeszcze nigdy nie wybiłem wszystkich zombie, zawsze mi się jeden gdzieś zawieruszy. Ale dzięki, spróbuję, chociaż tak naprawdę to nie wiem kiedy.

Zed Nocear ---> No nie powiem, trochę sobie sporawe zadanie postawiłeś. Nie sądzę, żeby jedna osoba dała radę to wszystko zrobić. Ja nic nie obiecuję, żeby potem nie łamać obietnic, ale jęsli będę miał chwilę czasu i zajmę się poznawaniem narzędzi do obsługi IE, to dam znać.

27.01.2003
13:47
[51]

Carrignarone [ Konsul ]

Proszę nie szargać terminu "wyrocznia". Naszą wyrocznią zawsze był Valencis i może nich tak pozostanie. ;) Valencis, pokaż im! A co do tej Kniei, to co ja mogę dodać? Sakhar, masz absolutną rację, tak powinno być. Po rozmowie z więźniem w obozie bandytów mapa powinna się uaktualnić. Nie wiem, czemu się tak nie dzieje. Gacus, a może Ty go zabiłeś w szale bitewnym? :)

27.01.2003
13:53
[52]

gacus [ Legionista ]


Carrignarone ---> Może masz jakiś pomysł w ziązku z moim postem?

27.01.2003
13:56
[53]

gacus [ Legionista ]


Carrignarone ---> A może jest jakaś szansa żeby jeszcze gdześ spotkać tego gościa?

27.01.2003
14:06
[54]

Carrignarone [ Konsul ]

gacus ---> Więźnia czy Valencisa? :)

27.01.2003
14:11
[55]

gacus [ Legionista ]

Carrignarone ---> Na początek więźnia.

27.01.2003
14:15
[56]

sakhar [ Animus Mundi ]

Carrignarone ---> Patch ver.4 mozna znależć gdzieś tam:) - bg1 + NTotSC+DSotSC_v1.0 (Baldur`s Gate) - Cdprojekt.info
I tak jesteś moim guru:)!

27.01.2003
14:17
[57]

Carrignarone [ Konsul ]

I o jednego i o drugiego trochę trudno. Więzień po rozmowie bezpowrotnie znika, więc najlepiej wgraj poprzedniego sejwa i spróbuj jeszcze raz. Nic Ci mądrzejszego nie poradzę, bo nigdy coś takiego mi się nie przytrafiło. Możesz jeszcze po rozmowie pójść do lokacji z gospodą "Pod Pomocną Dłonią" i próbować wyjść przez zachodnią krawędź mapy, bo Knieja od tej właśnie strony przylega do karczmy. Ale zdecydowanie już po rozmowie powinna się pojawić ikona.
sakhar ---> Dzięki Ci, uczniu. :)))

27.01.2003
14:28
[58]

sakhar [ Animus Mundi ]

Carrignarone ---> Panie, staram się:)

27.01.2003
14:33
[59]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

gacus ---> Podejrzewam, że twój problem może wynikać ze skopanej instalacji gry. Sprawdz, czy nie masz błędów przy transferze z CD na HDD i zainstaluj grę jeszcze raz. Potem wczytaj Save'a sprzed odwiedzenia namiotu Tazoka w obozie bandytów i po walce pogadaj z jeńcem. Zakładam, że nie pomyliłeś postaci i rozmawiałeś z właściwą osobą a mimo to mapa się nie zaktualizowała (Ten jeniec znajduje się w namiocie Tazoka w obozie bandytów. To ten najokazalszy namiot na podwyższeniu, gdzie od razu przy wejściu rzucają się na ciebie dopakowane postacie).

Carrignarone ---> Rację ma chyba Krees, ale może jest więcej niż jedna droga dostania się do Lasu Umarłych. Ja przeszedłem do tej lokacji nieświadomy problemu po prostu przez północną krawędź lokacji z farmami po wybiciu zombie i zainkasowaniu nagrody u farmera.

sakhar, Carrignarone ---> Mówiłem, że to tylko błogie marzenie a nie realna deklaracja. Przede wszystkim nie mam wystarczającego czasu na takie projekty. Ale sny niekiedy się spełniają :-).

27.01.2003
14:41
[60]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zed Nocear ---> Technicznie sprawa jest, jak sądze, możliwa, ale istotnie, to ogrom pracy. Chętnie bym pomógł, ale niestety Matka Natura poskąpiła mi programistycznych umiejętności, i zostałem prawnikiem:) Ale masz rację, czasami the dreams come true:)
Niemniej, Twoja koncepcja wywołuje u mnie dreszczyk emocji:)

27.01.2003
14:50
[61]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed, zwróć uwagę, że to co prawda ten sam silnik, ale jednak trochę unowocześniony. Czy nie byłoby problemu w dostosowaniu jedynki do dwójki w warstwie graficznej i pod względem rozwiniętych zasad?

27.01.2003
15:31
[62]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carrignarone ---> Masz rację. Problemy w takiej przeróbce leżą, obrazowo mówiąć, na dwóch płaszczyznach.

Jeden to, które pliki z BG1 pasują technicznie do enginu z BG2 a które muszą być przerobione. Np. scalenie tekstów (dialog.tlk) z obu gier wymusza aktualizację wszystkich plików z BG1, w których są odwołania do nich. Nie wiem czy pliki grafiki i animacji z BG1 są niekompatybilne z BG2, podobnie jak inne pliki, pozostaje tylko ekperyment. Pewnie są tacy, co już wiedzą z własnej praktyki. Stawiam jednak na dużą zgodność, bo to też ułatwienie dla programistów BG2 (nie trzeba wszystkiego robić od zera). Efekty graficzne czarów i przedmiotów mogłyby pozostać z BG2, pozostałyby tylko nieliczne do dorobienia, które są w BG1 a nie ma w BG2.

Drugą sprawą są uzupełnienia i przeróbki związane z "zeszyciem" obu gier i wyeliminowaniem różnych błędów logicznych i paradoksów fabule. W BG2 są te same zasady AD&D edycja 2 co w BG1, nieco tylko rozszerzone i zmienione, ze względu na wyższe możliwości lewelowania. Nie sądzę, aby granie w BG1 z zasadami rozwoju postaci z BG2 wprowadzało jakieś problemy. Może byłoby na początku trochę trudniej, ze względu na mnogość specjalizacji broni.

27.01.2003
15:38
[63]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Zed, spróbuj się skontaktować z Aurelinusem, w info jest jego adres. Myślę, że mógłby Ci trochę pomóc, a przynajmniej ocenić, co się da zrobić, a czego nie. A może zapali się do Twojego pomysłu i już Was będzie dwóch?
A tak przy okazji, to właśnie zostałem generałem. :)

27.01.2003
16:15
[64]

Radzikikik [ Centurion ]

Czy ma ktoś savey do BG1? Najlepiej te, przed momentem powrotu do Candlekeep. Mam orginał gry a nie mogę tam dojść, nawet gdy robię wszystkie możliwe zadania. Po zainstalowaniu patchy kiedy chcę wrócić do candlekeep gra wychodzi do windowsa. Może ktoś ma takie save'y albo zna stronę na której są?

27.01.2003
17:28
smile
[65]

Valencis [ Transmuter ]

Carrignarone --> Oczywiście, Valencis byłby śmiertelnie zazdrosny, gdyby ktoś uzurpował sobie należny mu tytuł. :>

Rozwiązanie problemu jest oczywiście proste jak drut. Ważny jest nie więzień, a skrzynia, która obok niego stoi. Wyjęte z niej listy inicjują nowy rozdział gry i umożliwiają podróż do kniei Otulisko.

27.01.2003
18:20
[66]

sakhar [ Animus Mundi ]

Boże, możecie sobie wyobrazić, że siedzę jeszcze w pracy?:)
Valencis ---> Na dziewięc piekieł, nie miałem nic złego na mysli - jesteś i zawsze będziesz moim głownym ideologiem oraz skarbnicą wiedzy!:) Gacus twierdzi, że te listy przeczytał.

27.01.2003
18:44
[67]

Misio-Jedi [ Legend ]

Uff ! Udało mi się w reszcie skończyć Opowieści z Wybrzeża Mieczy, muszę przyznać że byłem gapa, bo nie zorientowałem się że to nie jest dodatek, lecz rozszerzenie i dograłem to sobie po załatwieniu Sarevoka. Teraz powinienem teoretycznie rozwalić tego drania jeszcze raz, ale nie bardzo mi się chce.
Ale teraz przymierzam się do BG 2 i dowiedziałem się że (podobno) jest możliwość wyexportowania (co prawda tylko siebie i Imoen) z poziomem doświadczenia z chwili zakończenia walki z Sarevokiem - czyli że jednak opłaci się walczyć z nim jeszcze raz. Ba, słyszałem nawet że (podobno) jest jakiś trick pozwalający na przeniesienie inventory do BG 2 (ktoś mi gdzieś wspomniał że trrzeba w odpowiednim momencie w czasie walki z Sarevokiem wcisnąć klawisz "i" czy coś w tym rodzaju (?)
Bardzo bym się ucieszył gdyby to było możliwe, bo mam różne fajne zbroje itp. no i ponad 50 000 sztuk złota !
Ale czy to na prawdę możliwe ?
No a poza tym jak będę zaczynał BG 2 z postaciami na 8-9 poziomie to poziom trudności gry będzie znikomy bo z łatwością skoszę każdego :)
Bardzo proszę o jakieś uwagi do moich rozważań.

27.01.2003
20:27
[68]

Valencis [ Transmuter ]

sakhar --> Możemy. Nie pracuję, ale zdarza mi się wracać z uczelni o różnych egzotycznych porach...

ps. Może nie podniósł ich do inwentarza, w ten sposób działa wyzwalacz.


Misio-Jedi -->
Imoen, ani nikogo innego, prócz siebie, nie można eksportować do BG2, autorzy dwójki przewidzieli dla niej własną ścieżkę rozwoju postaci, a dokładniej uczynili z niej czarodziejkę, czego gracz wcale nie musiał robić w BG1.

Postać gracza można przenieść do BG2 przy pomocy save'u lub pliku .CHR z zapisanym bohaterem z BG1. BG2 akceptuje wyłącznie bohaterów, których doświadczenie waha się pomiędzy 89 000 a 161 000 (jeśli Twoja postać nie stosuje się do tej zasady, jej doświadczenie i poziom zostaną wygładzone tak, żeby pasowały), dla bohaterów o takiej sile jest przewidziany początek BG2.

"I" we wszystkich częściach BG oznacza ekran inwentarza, w BG2 jest to o tyle istotne, że na tym ekranie gra jest spauzowana. BG2 rozpoczyna się bez żadnych przedmiotów, jednak została wprowadzona możliwość zatrzymania swojego dobytku z BG1 na takiej zasadzie, że w chwili rozpoczęcia gry, bohater ma wszystkie itemy przy sobie; naciśnięcie "I" powoduje zatrzymanie sekwencji otwierającej Cienie Amnu i wejście do inwentarza, a położenie ich wszystkich na podłodze umożliwia ich następne zebranie. Gdy gracz uzyskuje regulaminową swobodę, to co ma w plecaku znika. Sens jest eksperymentalny, bo fabuła przewiduje, że nie mamy na początku nic własnego (tak swoją drogą, przy tym, co znajdziemy, nasz dawny dobytek nie przedstawia specjalnej wartości), dlatego gdy chce się grać uczciwie, nie korzysta się z tej możliwości.

27.01.2003
20:34
[69]

Krees [ Generaďż˝ ]

Carrignarone ---> Na pewno wszedłem do Lasu Umarłych w sposób, jaki opisałem; przecież specjalnie, aby to sprawdzić odpaliłem starego save`a i zrobiłem sobie powtórkę z rozrywki :).
Czy pisząc o rybakach z małej wioseczki masz na myśli tych ze "starej" mapy, od których trzeba było odzyskać misę dla kapłanki Umberlee? Jeśli tak. to utknąłem w martwym punkcie, bo zabiłem ich na samym początku gry... :(.
Nie wiem, czy podzielacie moją opinie, ale czytając w necie, że walka z kultystami Czatnej Ręki ma być taka piekielnie trudna, przyszykowałem się na coś super-hiper-ekstra0niemożliwego, a tymczasem ich świątynia padła za pierwszym podejściem. Chmmm, a może tam były jakieś podziemia? Bo jeśli "parter" z ok. 20 kultystami i ich szefem to miało być właśnie TO, to jest to walka trochę przere3klamowana.

27.01.2003
21:30
[70]

Krees [ Generaďż˝ ]

Podaję wszystkim zainteresowanym link do patcha 4.

27.01.2003
21:32
smile
[71]

Krees [ Generaďż˝ ]


Przepraszam, ale nie wiem, skąd wziął mi sie w adresie ten znak zapytania...
A więc jeszcze raz:
"Podaję wszystkim zainteresowanym link do patcha 4."

27.01.2003
21:38
smile
[72]

Krees [ Generaďż˝ ]

Wrrr...sam sobie wystawiam czerwoną kartkę...:((
Dobra, TERAZ powinno być dobrze.
Jeśli nie, to przepraszam za zamieszanie i spam, który wprowadziłem na forum.

27.01.2003
23:14
[73]

Radzikikik [ Centurion ]

Czy żeby zagrać sobie w BG: TotSC muszę przejść BG1?

28.01.2003
09:55
[74]

gacus [ Legionista ]

Witam
Dzieki za podpowiedzi w mojej sprawie ale wszystko to robilem - listy ze skrzyni czytalem może 5 razy i nic oczywiscie wszystkie mam w inventory, zresztą to już nieważne zrobilem reinstala i będę próbował jeszcze raz

28.01.2003
10:09
[75]

marko74 [ Pretorianin ]

Co to jest "BG: TotSC" ?? co nieco o tej sadze wiem ale tego skrótu nie umiem rozszyfrować

28.01.2003
10:26
smile
[76]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Radzikikik --> Żeby grać w TotSC musisz zacząć od początku BG1 wraz z zainstalowanym dodatkiem...

marko74 --> TotSC = "Tales of the Sword Coast", bardziej popularna nazwa - "Opowieści z Wybrzeża Mieczy"... jest to oficjalny dodatek wydany przez Bioware jeśli się nie mylę... można go teraz kupić wraz z Warcraftem 2 w jednej z tych tanich komputerowych gazet...

28.01.2003
10:50
[77]

marko74 [ Pretorianin ]

Radzikikik --> alem gapa ! ;-) za mało kawy z rana; nie no oczywiście, dałem *...*, trochę zmyliły mnie te małe literki
A z tego co pamiętam to można doinstalować dodatek i wtedy gierka wykrywa że doinstalowałeś TotSC i pyta czy konwertować savy tak by były kompatybilne z dodatkiem ( tyle że po skonwertowaniu nie można ich już użyć w wersji gry zainstalowanej bez dodatku ); sam tak miałem :-) - proponuję doinstalować na istniejącą grę dodatek - z tego co pamiętam nic nie ryzykujesz
pozdro

28.01.2003
10:58
[78]

marko74 [ Pretorianin ]

Radzikikik --> można też zacząć od początku jak napisał Zawisza; wtedy dostajesz od gierki sava z gotową, z tego co pamietam czteroosobową drużyną z dość dobrymi współczynnikami; i wtedy możesz zaliczać dodatkowe misje ( wieża Durlaga i brody Ulgotha ) plus końcowa walka z Sarevokiem
no to chyba wszystko

28.01.2003
11:06
[79]

gacus [ Legionista ]

Mozecie mi cos powiedziec na temat NTotCS - co daje i wogole czy warto go instalowac?

28.01.2003
11:15
[80]

sakhar [ Animus Mundi ]

gacus ----> Daje on dużo dobroci:) A tak poważnie to dodaje nowe 3- y nowe lokacje ( z czego 2 - ie naprawdę duże) - Wieża Durlaga oraz Wyspa Wilkołaków. Nowe questy, nowe gadżety i sporo funu:) Dodatek autorstwa Aurelinusa dodatkowo jeszcze je "podkręca". Razem to jakieś 20 -30 godzin grania.

28.01.2003
11:25
[81]

marko74 [ Pretorianin ]

gacus --> warto; tylko się do tych nowych lokalizacji za szybko nie wybieraj, bo tam przeciwnicy są na prawde mocni

28.01.2003
11:51
[82]

gacus [ Legionista ]

A czy maznaczenie w jakiej kolejnosci sie instaluje te dodatki TotSC, NDotSC, DSotSC

28.01.2003
11:52
[83]

Misio-Jedi [ Legend ]

Valencis ---> Znaczy - nie ma sensu walczyć ponownie z Sarevokiem (?)
Muszę powiedzieć że Wybrzeże Mieczy bardziej mi się podobało niż samo BG1, klimatycznie niemal dorównuje Tormentowi (!)

28.01.2003
12:01
[84]

sakhar [ Animus Mundi ]

gacus ---> Ma, i to kolosalne. Wynika to z tego, że możesz zainstalować oficjalny dodatek TotSC w każdej chwili. Natomiast by pograć sobie z nieoficjalnymi dodatkami NDotSC, DSotSC, to musisz niestety grać w BG1 od pczątku. Dwa wspomniane nieoficjalne dodatki możesz ściągnąć w postaci jednego, poprawionego przez Aurelinusa dodatku ze strony Cdprojekt.

28.01.2003
12:11
[85]

gacus [ Legionista ]

Wlasnie sobie ściągnąłem tylko czy każdy z tych nikeofocjalnych trzeba ionstalowac oddzielnie? Mam nadzieje ze postac można importować z BG1?

28.01.2003
12:15
[86]

gacus [ Legionista ]

Sorry, miałem na myśli nieoficjalnych :))))

28.01.2003
12:36
[87]

sakhar [ Animus Mundi ]

gacus ---> Najpierw zaistaluj oficjalny a potem ten "dwa w jednym" (150 MB) - po zaistalowaniu BG i dodatku wywal plik override i dwa pliki dialog (coś tam) i rozpakuj te 150 MB do katalogu gdzie masz BG. Jeżeli przeglądałeś wcześniejsze wątki BG, to znajdziesz tam miejsca do ściagnięcia patch'y do nieoficjalnych dodatków.

28.01.2003
12:47
[88]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam wszystkich.
gacus (naprawdę gacus, a nie Gacuś?) ---> To jeszcze ja się odezwę. Jeśli zainstalujesz dodatek Aurelinusa, czyli NTotSC, to absolutnie nie musisz instalować DSotSC, bo zawiera się on w dziele mistrza A. Poza tym podobno DSotSC było kopalnią błędów, które Aurelinus mozolnie poprawiał, a efekt umieścił w swoim dodatku. Także naprawdę nic nie zyskujesz, a możesz stracić, np. nerwy, jak Ci się będzie co rusz zawieszać komp. Instalację NTotSC polecam z całego serca, bo to kawał dobrej roboty, nowe przygody i zawiłe zagadki. Zaś z DSotSC pochodzi kilka dodatkowych questów, moim zdaniem również porządnych, a także galeria kilku dodatkowych enpeców, którzy po prostu wymiatają. Wielu zarzuca, że są to postacie zbyt dopakowane, jest w tym trochę prawdy, ale gra się z nimi naprawdę przyjemnie. Jedyną ich wadą jest brak dialogów, co uniemożliwia interakcje między bohaterami, na co wielu zwraca uwagę i słusznie.
Co do nowych questów. Pytałeś o NTotSC - tam nowych lokacji jest kilanaście (bodajże trzynaście, w tym dwie wyspy). To, co powiedział Ci sakhar ([28.01.2003] 11:15) dotyczyło oczywiście oficjalnego TotSC.
A co do importowania to niestety Aurelinus nie przewidział takiej sytuacji, czyli trzeba niby zacząć od początku. No właśnie, niby. Otóż nasz kolega Zed Nocear zmajstrował bardzo fajną rzecz. Poprawił mapkę, która teraz wygląda ciekawiej i estetyczniej, a dodatkowo odkrył, że nie trzeba zaczynać gry od początku, aby załadować nową mapę. Nie próbowałem tego, ale prawdopodobnie można zacząć grać w dodatek Aurelinusa bez konieczności zaczynania od początku. Z tym że pewne rzeczy, zadania na pewno stracisz, bo w lokacjach gdzie już byłeś (sklepy, rozmowy z poszczególnymi enpecami) nowe opcje już się nie pojawią. Tak więc chyba jednak warto zacząć od nowa, aby zobaczyć wszystkie zmiany w grze. Uff

28.01.2003
12:56
[89]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

gacus ---> Uzupełnię wypowiedź sakhara. Aby pograć w miarę bez bólu z nieoficjalnymi dodatkami trzeba przestrzegać kilku reguł:

1/ wygospodaruj blisko 3 GB wolnego na HDD
2/ zainstaluj największą, pełną wersję BG1 i OzWM (to ważne!)
3/ zainstaluj 2 oficjalne patche do BG1+OzWM w wersji "international"
4/ nie trzeba, a nawet nie wolno kasować Override, bo stracisz efekt w/w poprawek, natomiast polecam gdzieś skopiowanie Override i 2 plików *.TLK, jeśli byś chciał odinstalować nieoficjalny dodatek bez totalnej reinstalki
5/ dodatek NTotSC lepiej rozpakować do osobnego katalogu i później go nałożyć na katalog z Baldursem niż rozpakowywać bezpośrednio, tak niektórzy zalecają na forum
6/ Koniecznie doinstaluj teraz patch Aurelinusa do swojego dodatku, ostatnia wersja 4A

Rób to wszystko dokładnie w takiej kolejności. Ja instaluję jeszcze parę innych rozszerzeń, np. mojego autorstwa poprawkę wyglądu zmienionej mapy głównej w NTotSC, ale są one opcjonalne.

28.01.2003
13:09
[90]

Carrignarone [ Konsul ]

Witaj Zed. Obejrzałem wczoraj poprawioną ikonkę i stwierdzam, że nie mogę się do niczego przyczepić. Bardzo ładna, naprawdę. Natomiast mimo kilku prób nie udało mi się wyciągnąć nic z tego cholernego Outepasta, mimo że rozmawiałem z nim z charyzmą 25 (!) i pod wpływem zauroczenia. Nie wszedłem też do Umarłego Lasu, farmer cały czas mnie zbywa, mówiąc że ni zabiłem wszystkich zombie. A ja ich nie mogę znaleźć, buuu.

28.01.2003
13:22
[91]

gacus [ Legionista ]

Carrignarone ---> naprawde Gacuś ale wygodniej gacus i tak juz zostalo - i tak i tak jest dobrze
Zed Nocear---> Gdzie mozna ściągnąćten patch 4a i jakie rozszerzenia bys polecil

A tak wogole to dzieki za posty

28.01.2003
13:22
[92]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zed Nocear ---> Co do pliku Override to u mnie wywalenie tego pliku i rozpakowanie dodatku było koniecznością (po zainstalowaniu gry) - inaczej wywalało mi, że nie może się tam rozpokować. Ewentualnie rozpakowywałem dodatek gdzie indziej i potem kopiowałem do Override'a.

28.01.2003
13:27
[93]

Carrignarone [ Konsul ]

gacus ---> Sprawdź pocztę.

28.01.2003
13:35
[94]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carrignarone ---> Nie przejmuj się ;-). Przytłoczony dotychczasowym własnym i cudzym doświadczeniem stwierdzam, że gra jest bardzo kapryśna. Czasami zdarza się, że mimo właściwego postępowania kolejna część questu się nie załącza i już.

Jak grałem pierwszy raz z samym BG1+OzWM to też tak miałem. Przetrząsnąłem całą mapę w poszukiwaniu zombie, a ten wieśniak ciągle mi radził, żebym je dobrze policzył i kropka. A teraz przeszedłem bez kłopotu. Nie mam pojęcia dlaczego. Może on je zaczyna liczyć dopiero od rozmowy z nim? Jak coś wcześniej wybijesz, to na straty. Pewnie można by to sprawdzić w plikach. Jak przejdę kurs obsługi IE Aurelinusa i poradniki do skryptów na TeamBG, to się tym zajmę.

Nota bene Fallout 2 był jeszcze gorszy. Ciągle musiałem sprawdzać, czy komputer zaliczył mi zadanie i w razie czego grać jeszcze raz. A najgorsze, że nie poszwędałem się swobodnie po świecie po finałowej walce, bo mimo dostarczenia wiosce GECK-a (czy jakoś tak), szaman ciągle mnie nawiedzał, aż w końcu gra się skończyła. Niestety za późno to zauważem i nie miałem już tak wczesnych SAVE'ów.

28.01.2003
13:42
[95]

gacus [ Legionista ]

Carrignarone---> Dzieki

28.01.2003
13:48
[96]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed ---> Ja sobie prawdę mówiąc nie przypominam, czy kiedykolwiek wykonałem ten quest. W każdym razie wydaje się być mało skomplikowany. A jeśli by miało być, jak sugerujesz, tzn. że może nalicza od rozmowy, to też byłoby dziwne, bo przecież te zombie atakują masowo zanim się dojdzie do kolesia. Ale nic, jak mi się nie uda, a niewiele wskazuje by miało, będę miał nierozwiązany quest na następny raz. :)

28.01.2003
14:05
[97]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

gacus ---> patcha już chyba masz w nadesłanym mailu, ale w razie czego popatrz kilka postów do tyłu, link do patcha 4 jest w tym wątku, do patcha 4A w wątku poprzednim (na stronie Hathor).

Z innych rozszerzeń oprócz mojego mam jeszcze patch rozszerzający muzykę w BG1 i patch umożliwiający lewelowanie do 50 poziomu, przy okazji poprawia błąd w punktach doświadczenia poziomów druida.

No i pozostają poprawki Baldurdasha. Na razie zainstalowałem sobie kilka, które niczego nie nadpisują w Override. Problem w tym, że są one przeznaczone do BG1+OzWM+patch5512. Znalazłem też wersję do DSotSC. Ale nie ma wersji do dodatku Aurelinusa. Najlepiej gdyby, to sam stwórca NTotSC dopasował te poprawki do swojego dodatku, bo najlepiej się orientuje, co jest zmienione.

Krees ---> spóźnione podziękowania za patcha 4.

28.01.2003
14:19
[98]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carrignarone ---> Troche to dziwne, ale teraz w grze z dodatkiem Aurelinusa jak wyszedłem z lokacji z mostem do BG, to pojawiłem się na północnym, anie połódniwym skraju obszaru z farmami i nie musiałem przebijać się przez chordy Zombie, by dojśc do faceta.

28.01.2003
14:21
[99]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Coś tym razem ch*** za dużo błędów puściłem, wstyd.

28.01.2003
14:21
[100]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zed Nocear ---> Czy Twoja poprawiona mapa jest gdzieś dostępna na sieci? Jeżeli nie, to czy mógłbyś mi ją przesłać na maila (wraz z instrukcją obsługi:))) By the way - wspomniałeś coś o jakichś jeszcze rozszerzeniach, które u siebie instalujesz. Czy uchyliłbyś rombka tajemnicy, co to jest?:)

28.01.2003
14:35
[101]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

sakhar ---> popatrz na stronę obok mojego nicka. W zasadzie tylko po to została zrobiona. Ale wyślę Ci też maila, jeśli tak wygodnie.

O rozszerzeniach już pisałem. Nie chodzi o żadne nowe plansze czy questy (a z tym nowe błędy w grze). Raczej o poprawienie tego co już jest. Mam w planie stworzenie jeszcze kilku poprawek, ale to zależy, czy będę miał czas się nimi bawić.

28.01.2003
14:42
[102]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zed Nocear ---> Dzięki, nie musisz nic mi wysyłać. Już ściągnełem:)

28.01.2003
14:42
[103]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Carrignarone---> zombie są głównie w dwóch miejscach, an południe od farmy, a druga grupa znajduje się na wschodzie. Właściwie, powinieneś połazić po całej lokacji, żeby wytłuc wszystkie.

Z Outepastem jeszcze nie próbowałem, ale zobaczę.
Hip hip hurra, wreszcie nie wiesza sie przy wampirzycach!

Jeszcze taki drobiazg odnośniei instalacji dodatku: lepiej go wypakować w jakieś inne miejsce, a nastepnie skopiowaćdo Baldura. Zdarzyło mi się że gdy wypakował sie do Baldura to nie chciał działać mimo właściwej ścieżki itd.

Mam pytanie: czy zbroja paskowa +6 została zaprojektowana od początku, by rzucać w niej czary, czy to tylko nieoczekiwany bonus?

28.01.2003
15:32
[104]

-grjgori- [ Konsul ]

Pomyśleć, ze jak tylko raz człowiek tu nie wejdzie to akurat musi rozpocząć sie długa dyskusja i trzeba będzie sie przebijać przez kilkadziesiąt postów. Teraz koniec gadania i zaczynam.

Zed Nocear
[26.01.2003] 23:59
Jeśli chodzi o doinstalowanie plików z orginalnej płyty to pomysł jest całkiem dobry, jednak pojawia sie wraz z nim kilka problemów. Jak roziwązałbyś problem obszarów, skoro w BG1 i bG2 mają nodajze podobne nazwy AR1000, AR2000, itp. Zęby to zrobić trzeba by najlepiej przerobić plik CHITIN.kEY i tu pojawia siekolejny problem. Odpowiednien przygotowanie tego pliku, to cholernie dużo roboty. Nie ma do tego odpowiednich narzędi a bawiene sie z Hexami jest naprawdę wycerpujące. Robiłem to dwa razy dla dwóch dodatków kompatybilujących: TDD+ToB oraz BigProject(TDD+SoS+) straciłem przy tym wiele czasu i uważam mam nadzije, że nikt nie będzie musiał tego kiedykolwiek powtarzać.
[27.01.2003] 00:02
1. Jest to dośc ciekawe rzowiązanie, jednak po co 20 poziomowy bohater miałby wracać do starych obszarów tylko po to by zabić jakiegoś "strasznego" goblina wałęsającego sie w okolicach wioski.
3-5. Z takim przenoszeniem postaci mogłoby być troche roboty. Choć naprawdę byłoby miło móc kontynuować podruze ze starymi przyjaciółmi, ciekawszym rozwiązaniem byłoby jednak uzależnienie postaci znajdujących sie wlochu od tego z kim podróżowaliśmy. Jeśli nie mieliśmy Minsca tylko Edwina to można by ich nawzajem zastąpic, tylko jeśli by się juz to robiło, należałoby także pozamieniać postacie które spotykaliśmy później na kogos nowego.
6. Z przedmiotami zgadza sie w zupełności podobnie jest zreszta z czarmi w których wogóle nie ma potrzeby czegokolwiek zmieniać. Związane jest to z tym że BG2 było tworzone bezpośrednio na BG1.
[27.01.2003] 15:31
Większość plików pozostała w starym formacie. Choć w co poniektórych wprowadzono różne zmiany. Np. dodano nowe możliwośi. Zmian jest zapewne wiele w plikach cRe, gdyż postacie uzyskały nowe podklasy, rasy, specjalizacje, itp.
Usunięcie paradoksów wiązaloby sie głownie jedynie z dopasownie poszczególnych postaci. lub poprostu na ich usunięcie z obszaró w BG2 i pozostawieniu tam gdzie znajdowali sie w BG1.
[28.01.2003] 13:35
Jeśkli chodzi o tego farmera to jego skrypt zapewne sprawdza czy wszyskie potowry zginęły więc jesli przeoczy sie chociaż jednego moze wystąpić problem. Raczej nie stosuje sie techniki z naliczaniem liczby zabitych. I na pewno nie ma tu różnicy czy zabijemy je przed czy po rozmowie.

sakhar
[27.01.2003] 14:41
Do robienia modów nie jest wcae niezbędna znajomość programowanie. Wystarczą tylko szczere chęci i dobre pomysly. Gdy tylko wiadomo co chce sie zrobić stworzenie tego staje sie jedynie dziecięcą igraszką.

Carrignarone
[27.01.2003] 14:50
Jeśli chodzi o prroblemy graficzne to niezbędne było by jedynie przerabianie obszarów. Czarami nie trzeba by sie zajmować, a animacje pozostały ew takim samym formacie. Trzeba by tylko sprawdzać wszystkie potwory czy aby na pewno w BG1 i bG2 posiadają tak samo nazywające sie animacje.
[27.01.2003] 15:38
Aurelinus przerzucił sią na NWN i do BG raczej nie ma zamiaru wracać tak wynikało to z jego dawnych postów i z tego że już tu więcej sie nie pojawia lub przynajmniej sie nie udziela.

28.01.2003
15:32
[105]

Krees [ Generaďż˝ ]

Outepasta trrzeba zauroczyć podczas PIERWSZEJ z nom rozmowy. Później można rzucać uroki do woli a i tak nic to nie da :(.
Carrignarone --->Dzięki za podpowiedź w sprawie Nadalina. Porozmawiałem z rybakami i splądrowałem grobowiedc Wodza. Swoją drogą na wstępie mówił coś, że nie wyczuwa u mnie jakiegoś miecza i w związku z tym musi mnie zabić. Ciekawe, o co mu chodziło? Na wszelki wypakek zachowałem sobie save`a sprzed tej walki.
Dodaję coś zabawnego z lokacju ze świątynią Czarnej Ręki.

28.01.2003
15:35
[106]

Krees [ Generaďż˝ ]

I jeszcze coś, tym razem dialog z rybakiem w Brodzie Ullgotha.

28.01.2003
15:46
[107]

Krees [ Generaďż˝ ]

Zed Nocear ---> Czy mógłbyś mi przesłać patcha poprawiającego ;imit doświadczenia druida? Następnym razem chciałbym przejść OzPWM właąnię tą postadcią.

28.01.2003
16:41
[108]

Krees [ Generaďż˝ ]

Mam pytanie.
Jak wstawić swój portret do gry, oczywiście zaczynając ją od nowa :)?
Mam portrecik o rozmiarach "L", spełniający pozostałe warunki co do rozmiaru i liczby pikseli. I co dalej?
W Readme do BG jest napisane, że trzeba go umieścić w katalogu głównym gry w folderze Portraits. U mnie nie ma takowego, więc go sobie stworzyłem, przekopiowałem tam rzeczony obrazek, odpaliłem grę od nowa, rozpocząłem tworzenie postaci i ...nic się nie dzieje, tzn mojego obrazka nie ma wśród dostępnycg.
Co z tym zrobić?

28.01.2003
16:45
[109]

sakhar [ Animus Mundi ]

grjgori---> Też sądziłem, że dla chcącego nic trudnego, ale jak przeczytałem wypowiedź Aurelinusa, że on opanowywał narzędzia do tworzenia modów przez pól roku, to stwierdziłem że to raczej nie dla mnie. Inna sprawa, że mnie bardziej kręci Icewind Dale (ale I!!!) i jakbym coś chciał robić to właśnie w tym temacie. Tak swoją drogą (popuszczając wodze wyobraźni ponad wszelką miarę:))), to to był by klimat, gdyby udało się połączyć BG1, BG2 i IWD1 (z HOTW i TOTLM). Tak rozległego świata i związanej z tym rozbudowanej fabuły, szybko by się raczej w jakiekolwiek grze nie spotkało. Coż, pomażyć można:)

28.01.2003
17:42
[110]

-grjgori- [ Konsul ]

Krees --> Jesteś pewien że nazwałeś folder odpowiednio. Może gdzieć po drodze zgubiłeś jakąś literkę, w takich rzeczach jak gry i programy czesto moze to byc naprawde wiele. I jeszcze portrety. Muszą one mieć nazwę nie dłuższą niż 7 znaków (nie licząc literki oznaczającej rozmiar czyli S-small i L-large). Oczywiście powinny też mieć odpowiedni rozmiar.

sakhar --> Robienie dodatków nie jest wcale takie trudne. A nauczenie się obsługi programó nie zajmuje aż tyle czasu. Oczywiście mówię o podstawowej znajomośc,i która na początek większości osób w zupełności wystarcza. O ile na początku nie masz zamiaru tworzyć jakiś niezwykłych czarów, mogących na różne sposoby zabijać potwory czy broni która z zabiciem każdego potwora pochlania jego duszę dzięki czemu możemy sie później w niego zmieniać, to na pewno poradzisz sobie z edytowaniem. W każdym razie warto spróbować i dopiero później ocenić czy sie coś umie czy nie.

28.01.2003
17:58
[111]

Krees [ Generaďż˝ ]

grjgori ---> Utworzony przez siebie folder nazwałom Portraits, dokładnie tak, jak tu teraz napisałem, obrazek miał wymagane wymiary (teraz nie pamiętam, ale sprawdzałem; były właściwe, tzn large), nazwa liczyła sobie 5 liter, a na końcu dałem "L‹". Była to BM, więc nie wiem, w czym tkwił prooblem.
Pytanie do wszystkich-czy komukolwiek udało się wejść do zamkniętej świątyni w Lesie Umarłych? Jeśli tak, to w jaki sposób? To jrż ostatnia lokacja z którą mam problem; po prosttu utknąłem w miejscu.

28.01.2003
19:30
[112]

Valencis [ Transmuter ]

Misio-Jedi --> Nie ma takiej potrzeby. Nawet gdy nie zdobyłeś górnej granicy doświadczenia, to co mogłaby przynieść walka z Sarevokiem szybko stanie się nieistotne dla rozwoju Twojego bohatera w BG2 (dwójce nie robi różnicy czy bohater z eksportu naprawdę z nim walczył, czy nie).

Krees --> Przepraszam za taką - banalną, jak się pewnie ukaże - uwagę, ale w czasie wyboru niestandardowego portretu, należy wybrać 'Inne' przechodząc przez ten ekran.

28.01.2003
20:48
[113]

Krees [ Generaďż˝ ]

Valencis ---> Dzięki...Aż mi głupio...

29.01.2003
09:45
[114]

Carrignarone [ Konsul ]

Linka do części 64:

02.02.2003
12:35
smile
[115]

Pi0tras [ Centurion ]

Ma ktoś jakiś poradnik do Baldur's Gate 2 (nie solucję)? Mój adres : [email protected]

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.