GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Zasady ligowej gry "realistycznej"

20.01.2003
10:30
[1]

Pejotl [ Senator ]

Forum CM: Zasady ligowej gry "realistycznej"

Zasady gry realistycznej.
Wersja 1.0

Zasady te są próbą nałożenia pewnych ograniczeń na kompletną dowolność wyboru jednostek w bitwie w CMBB, w celu wyeliminowania drastycznie niehistorycznych składów wojsk, a w ten sposób także dania pewnej przewidywalności co podniesie rangę myślenia na polu bitwy a obnizy wpływ zaskoczenia przeciwnika składem swoich sił.

Zasady są całkowicie dobrowolne. Należy pamiętać iż gracz jednej strony może nie być w stanie zweryfikować czy jego przeciwnik istotnie zastosował się do ustalonych zasad. Zależy to tylko od uczciwości graczy.

W niniejszych zasadach wyróżnione zostały trzy rodzaje starć:

bitwa od 500 do 800 pkt - bitwa kompanijna
bitwa od 900 do 1500 pkt - bitwa dwukompanijna
bitwa od 2000 do 5000 pkt - bitwa batalionowa

Zasada nr 1: Infantry
Nazwa bitwy określa minimalną ilość piechoty jaką gracz musi wybrać do składu swoich wojsk.

Zakresy punktowe podane są jako zalecane, można je regulować w zależności od zamiarów graczy, np. przy bitwach z dużą ilością czołgów, można przesunąć bitwę 2000 pkt do kategorii "dwukompanijna", z kolei przy bitwie czystej piechoty odwrotnie.

Jednostka piechoty musi być wybrana w całości: np. w grze kompanijnej należy wybrać przynajmniej jedną całą kompanię a nie ekwiwalent w postaci 3 osobnych plutonów!

Opcja A - w przypadku dobierania piechoty ponad minimalny limit wyznaczony przez Zasadę nr 1, jednostki piechoty należy zawsze wybierać przynajmniej całymi kompaniami (nie wolno wybrać np. kompanii i 1 dodatkowego plutonu), zasada ta nie dotyczy saperów i oddziałów rozpoznawczych, które można dodawać plutonami.

Zasada nr 2: Nationality
Gracz musi skomponować skład swoich wojsk tylko z jednostek należących do jednej narodowości.

Zasada nr 3: Division
Całość piechoty jaka zostanie wybrana przez gracza musi należeć tylko do jednego rodzaju dywizji (w tabeli wyboru wojsk w pozycji "Division"): tzn. Infantry albo Mechanized albo Airborne itp.

Zasada nr 4: Armor
Tylko przy wybraniu piechoty z rodzaju Mechanized (SS Mechanized, Guards Mechanized), gracz może do składu dobrać każdy rodzaj czołgu i działa samobieżnego. Przy wybraniu piechoty z rodzaju Cavalry gracz może dobrać jedynie czołgi lekkie i działa samobieżne. Przy wyborze jakiejkolwiek innej piechoty gracz może dobrać do składu wyłącznie działa samobieżne.

Czołgi lekkie:
1941 Niemcy: Pz I, Pz II ZSRR: BT-2, BT-5, BT-7
1942-45 Niemcy: wszystkie z działem do 37 mm ZSRR: wszystkie z działem do 45 mm

Opcja A - jednostki ZSRR od połowy 1943 mogą zawsze wybrać czołgi T-34 niezależnie od rodzaju piechoty.
Opcja B - nie wolno stosować w bitwie batalionowej więcej niż 3 rodzajów czołgów, w mniejszej bitwie - więcej niż 2 rodzajów. To samo w odniesieniu do dział samobieżnych.

Zasada nr 5: Artillery
Do składu własnych wojsk można dobrać tylko obserwatorów artyleryjskich kierujących artylerią następujących poziomów:

bitwa kompanijna: spotter Battalion level
bitwa dwukompanijna: spotter Battalion lub Regimental
bitwa batalionowa: bez ograniczeń

W bitwach mniejszych niż batalionowe nie wolno używać lotnictwa.

Zasada nr 6: Vehicle

W bitwach mniejszych niż batalionowe nie wolno wybierać pojazdów przeciwlotniczych.

Zasada nr 7: Support

Nie wolno dobierać _dodatkowo_ (poza sprzętem już posiadanym w składzie kompanii/batalionu) więcej niż:
1 Tank Hunter na pluton piechoty
1 sharpshooter na pluton piechoty
1 moździerz 50/60 mm na pluton piechoty
1 rkm na pluton piechoty
1 rusznicę ppanc., ampulomet lub panzerschreck na pluton piechoty
2 ckmy na kompanię piechoty
2 moździerze 81 mm na kompanię piechoty
2 działa piechoty lub polowe 75mm na kompanię piechoty lub 1 takie działo o kal. > 75 mm na kompanię piechoty, i nie więcej niż ogółem 8 dział piechoty na całą bitwę.
2 działa ppanc. o kalibrze < 75 mm lub 1 działo przeciwpancerne kal. 75 mm lub większe na kompanie piechoty, i nie więcej niż ogółem 8 dział ppanc na całą bitwę.

Zapraszam do dyskusji.

20.01.2003
16:01
smile
[2]

Rommel77 [ Chor��y ]

Ja jestem za. Ma moze ktos historyczny skład jednostek bojowych na froncie wschodnim?

20.01.2003
16:10
[3]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Jestem przeciw

20.01.2003
17:04
[4]

radykal [ Konsul ]

to nie obóz koncetracyjny może sie nie podobać Ja jestem za - ciekawe urozmaicenie rozgrywki mam już CMBB + patch ( nie pytaj skąd bo sie wstydzę ) niedługo zacznę chrzest bojowy pbmowy

20.01.2003
17:48
[5]

Pejotl [ Senator ]

Gwoli wyjasnienia - to ma byc alternatywa dla bardzo mechanicznych zasad Fiona Kelly.To maja byc _dobrowolne_ zasady dla osob chcacych grac w miare realistycznie. Z tego co widzialem pare takich osob jest. Wiggins -> nie odzywam sie do ciebie :)

20.01.2003
18:03
smile
[6]

Bergerus [ Pretorianin ]

Pejotl --> Przewidywalnosc jest swietna, ale w odniesieniu do Niemcow. Ale u Rosjan standardy liczby dzial ppanc, rusznic i wszelkich dodatkow (artyleria) powinny byc bardziej elastyczne. Powiedzmy poluzowanie od polowy 1942 r. A co ze starciami specyficznymi, jak zaskoczenie czy walka grup ad hoc, co zdarzalo sie na froncie wschodnim??? Berger

20.01.2003
20:34
[7]

Szymon [ Konsul ]

Pejotl -> alternatywa dla reguł Fionna to nie będzie bo dotyczy innej gry Popieram te pomysły i jak kiedyś będę miał CMBB to pewnie tak zagram Na razie proponuję odczekać aż pojawią się jakieś uwagi, może sam dopracujesz jakieś szczegóły. Potem proponuję to wrzucić na stronę i dodać w profilu info że dany gracz preferuje takie zasady. To ułatwi znalezienie się w tłumie

20.01.2003
22:19
[8]

Naczelnyk [ Konsul ]

Pejotl---> jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się ani wlidze ani w sparingu zagrać NIE zgodnie z tymi zasadami! Oczywiście popieram.

20.01.2003
22:41
[9]

Szymon [ Konsul ]

Bergerus -> "A co ze starciami specyficznymi, jak zaskoczenie czy walka grup ad hoc" Ja sobie wyobrażam że takie reguły realistyczne to jedno a do pełnego szczęcia potrzebne są ciekawe scenariusze.

21.01.2003
09:05
[10]

adam [ Generaďż˝ ]

przecierz wystarczy się umówic czy gramy tę konkretną walkę według tych reguł czy wybieramy jak nam sie podoba np King Tiger vs T70 only :))

21.01.2003
10:37
[11]

Pejotl [ Senator ]

Berger -> reguly sa dobrowolne. A maja sie przydac takim graczom jak ja, ktorzy zamiast pisac saznisty list do przeciwnika o tym jak gramy po prostu bedzie mogl napisac: gramy wedlug regul z CMHQ adam -> zawsze mozna sie umowic, ze gramy wg. regul z wyjatkiem zasady nr .... Pytanie ogolne -> pewne zasady sa chyba intuicyjnie oczywiste: ta sama narodowosc, ten sam numer dywizji, ale czy rozbudowywac dodatkowe ograniczenia takie jak w Zasdzie nr 7 czy raczej nie? Dodam ze reguly maja tak dzialac ze Zasady - sa regulami podstawowymi. Do kazdej Zasady sa Opcje, zawierajace uzupelnienia. Gracze moga sie umawiac "Gramy wedlug regul ale w zasadzie 4 uzywamy opcji A" - to ulatwi uzgadnianie regul i umozliwi wieksza konfigurowalnosc tych zasad (cos co chce Berger, zeby przewidziec tez przypadki nietypowe).

21.01.2003
13:34
smile
[12]

Dekert [ Pretorianin ]

Jak na obserwatora sceny CM to co proponuje Pejotl wydaje sie ciekawym pomyslem, co powoduje ze sam sie zastanawiam czy sie nie odgrzac jako gracz w CMBB

21.01.2003
13:36
smile
[13]

Dekert [ Pretorianin ]

Ten obserwator to ja, nie Pejotl. Kontekst zrobil sie kosmiczny :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.