GanjaBaby [ Legionista ]
Dotarcie Silnika 2T
Jutro odbieram swoją maszyne (skuter Honda bali) od mechanika po wymianie cylindra, tłoka itp.
I tu moje pytanie.
Czytałem dużo o tym w internecie jednak jedni mówi o "łagodnym docieraniu" drudzy zaś o "ostrym docieraniu" silnika.
Powiedzcie mi jaki sposób jest lepszy do silnika 2T z cylindrem żeliwnym ?!
Prosze o dokładne odpowiedzi, czyli jeżeli ma być ostro to w jakim sensie, a gdy łagodnie to jak zaczynać np pierwsze 500km ?
sebu9 [ O_o ]
Docieranie silnika - jak sama nazwa mówi- polega na odpowiednim używaniu silnika (dawniej też na stosowaniu innej mieszani paliwowej ale to w starych motorkach i oczywiście pozbawionych mieszalnika/dozownika), nie słyszałem jeszcze żeby docierać silnik na "ostro" - to zaprzeczenie samej idei docierania silnika. Wystarczy, że będziesz unikał maksymalnych obrotów i długotrwałej jazdy z maksymalną prędkością. W czterosuwach dodatkowo częściej wymienia się olej i filtr oleju.
GanjaBaby [ Legionista ]
ktoś coś jeszcze napisze bo nic mi nie pomogłeś
Scofield [ Brains of the outfit ]
Silnik 2T nie lubi dlugotrwalych obciazen. Normalnie jezdzisz na 60% a od czasu do czasu na kilka sekund wkrec go na 90%. Jesli masz dozownik to do kazdego tankowania dolej nakretke oleju.
GanjaBaby [ Legionista ]
coś jeszcze ?