GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: nowa Wielka Bitwa

19.01.2003
19:42
smile
[1]

Sir_K* [ Legionista ]

Forum CM: nowa Wielka Bitwa

mam zamiar wznowić działania na froncie WB, chętnych zapraszam do dyskusji. W tej chwili pracuję nad dobrym pomysłem działania WB, żeby się to szybko nie rozpadło:)

19.01.2003
22:06
[2]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Czekam na konkrety

20.01.2003
13:40
[3]

-=Dexter=- [ Konsul ]

ja też jestem zainteresowany, pierwsza i podstawowa potrzeba to ludzie, którzy nie wymiękną po dwóch miesiącach, ja się zgłaszam

20.01.2003
13:55
[4]

Kapi [ Pretorianin ]

Jestem gotów !

20.01.2003
14:13
[5]

propor [ Pretorianin ]

Hejka!! Ja również się zgłaszam. Najważniejszą rzeczą jest znalezienie sędziego do tej bitwy. Można by się skontaktować z poprzednim w celu uzyskania jakichś wskazówek i rad. Z tego co wiem sędziowanie w WB to droga przez piekło...

20.01.2003
14:16
[6]

IceManEk [ Konsul ]

Ja tez sie zglaszam i moge kierowac calym frontem:) (bede drugim Rokossowskim czy innym Zukowem:)

20.01.2003
14:21
smile
[7]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Nie zapomnijcie o mnie, odpowiadam na wszytkie PBeMY w ciagu 36h ;) !!

20.01.2003
14:35
smile
[8]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Ice --> Na poczatek to pokierujmy frontem ... robot drogowych w Polsce, potem zadna wojna nam nie straszna ;)

20.01.2003
14:42
[9]

Pejotl [ Senator ]

IceManek -> a Stalinem bedzie Berger :)

20.01.2003
16:23
[10]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Czy to ma byc BO czy BB. Jezeli BB to moge pomoc sedziowac. Ale mapek nie bede robil :-)

20.01.2003
17:22
[11]

Sir_K* [ Legionista ]

WB bedzie się toczyć na dwa fronty:)

20.01.2003
17:41
smile
[12]

Bergerus [ Pretorianin ]

Wielka Bitwa. OK. Kazdy jest dowodca dywizji. Po kazdej ze stron jest po jednym dowodcy Armii/Frontu - skala zalezy ilu bedzie chetnych dowodcow dywizji. Dowodca Armii posiadywa mape operacyjna z zaznaczeniem dywizji. Wydaje na podstawie oceny sytuacji rozkazy dowodcom dywizji, ktore ci maja wykonac. Oczywiscie wszystko sie dzieje z uwzglednieniem opoznien czasowych w wykonaniu, lacznosci itp. Dowodca Armii moze przydzielac wsparcie, ale ono tez musi dotrzec itp. Dowodcy dywizji melduja dowodcy Armii co sie dzieje zgodnie z wlasnymi odczuciami co do nacisku npla, jego sil itp. Moga tez przemilczec drobne kleski liczac na szybkie naprawienie bledow :-))) Walki odbywaja sie miedzy dywizjami na zasadzie Schwerpunktu - tzn. maksymalnie w jednorazowym starciu bierze udzial batalion z ewentualnym wzmocnieniem. Jezeli atak idzie na waskim froncie to batalion w obronie broni sie przeciw batalionowi ze wsparciem. Przewaga atakujacego objawia sie w mozliwosci ponowienia ataku swiezym batalionem. W sytuacji ataku z zaskoczenia, przeskrzydlenia czy rozciagniecia obroncy przeciw atakowi batalionu broni sie kompania. Itd. To tylko luzne mysli o CMBB. Berger

20.01.2003
17:56
[13]

Bergerus [ Pretorianin ]

Po stronie niemieckij potrzeba by bylo 4 graczy (1 dowodca korpusu i 3 dowodcow dywizji), a po stronie radzieckiej z 6 graczy - 1 dowodca Armii i 5 dowodcow dywizji. Wzmocnienia jak artyleria, samodzielne bataliony czy Brygady bylyby przydzielane przez dowodce wyzszego szczebla. Berger

20.01.2003
19:00
[14]

Sir_K* [ Legionista ]

walka na dwa fronty 4 GD, którzy mają do podziału pulę punktów na dowódców frontowych (max 20 dowódców, po 10 na front wsch. i zach. po każdej stronie) Walki na mapach losowych z flagami. Czas zmiejszyć realizm w WB, bo od tego siadają walki:) GD decyduje jak rozdzieli punkty na poszczególne odziały frontowe, może np zrobić 5 po 2000 pkt, albo 10 po 1000 pkt. reszta szczegółw niedługo:)

20.01.2003
19:23
[15]

Tom11 [ Centurion ]

witajcie sugeruje zmniejszenie skali tak by 1 gracz posiadał najwyżej 1batalion piechoty + wsparcie pancerne. Zmniejszenie terenu do kilkunastu kilometrów (najwyżej 20x30km) to i tak duże możliwości dziąłania, lub zrobić stałe pkt bitewne ja w CC. Pamietacie może scenariusze do rozgrywania w Dragonie?. Coś podobnego w małej skali by się niezaliczyć na śmierć lub znudzenie. Powinno t zapewnić dynamike ruchu oskrzydlenia itp.

20.01.2003
19:59
[16]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Tom-->czyli pozostaje pozim dywizji. Korpus to chyba maximum i to dwudywizyjny po stronie Niemcow. A po stronie rosjan jakas mala armia ew korpus panc i kilka dyw piech. Proponuje operowac kompaniami a nawet batalionami piech. W razie duzych strat mozna by je laczyc. Dziala tez operuja bateriami a czolgi plutonami, rosyjskie nawet kompaniami i dywizjonami. To tak na podstawie wspomnien z poprzedniej WB

20.01.2003
20:11
[17]

RMATYSIAK [ Konsul ]

to ja sie zglaszam do niemcow Poz RM

20.01.2003
22:23
[18]

Naczelnyk [ Konsul ]

Ja się zgłaszam do dowodzenia rosjanami!!! Za Stalina!!!

20.01.2003
22:49
smile
[19]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Moze dla mnie jakis oddzial SS ??

20.01.2003
23:21
[20]

IceManEk [ Konsul ]

A ja sie zglaszam na stanowisko LOSu. Bede decydowal o wszystkich rykoszetach, critical hit i innych tego typu:)

20.01.2003
23:29
[21]

Praetor [ Generaďż˝ ]

Witam - ja z przyjemnoscia zagram na froncie zachodnim jesli bedzie wb na 2 fronty oczywiscie, najchetniej po stronie aliantow. Moge wysylac 1 pbem dziennie albo grac tcp - przy okazji czy wchodzi w gra tylko pbem?

21.01.2003
00:32
[22]

oskarm [ Future Combat System ]

Nie chciałbym zapeszać, ale na to aby WB sie udało musi się znalec kilku ludzi z duża ilością czasu (sędzia, ktoś od przygotowywanai bitw itd.) Tych z zapałem proponowałbym się popytac Toma ile mu to zajmowało czasu. Ja moge przygotowac składy wojsk, potrzebuję tylko jakiejś ciekawej sytuacji. Oczywiscie zgłaszam siedo gry niemcami.

21.01.2003
00:50
[23]

dw4rf [ Generał ]

Ciekawe sytuacje? Może Operacja Zimowa Burza (Winter Storm vel Winter Sturm)? Mamy okrążone wojska niemieckie próbujące wydostać się z kotła (a przede wszystkim walczące o przetrwanie) i odsiecz, która musi się przebić do okrążonych. Bitwa zakończyłaby się w momencie połączenia obrońców z odsieczą.

21.01.2003
08:34
[24]

Tom11 [ Centurion ]

witajcie przygotowanie map, zliczenie i ustawienie oddziałów na mapie do około 11 potyczek zajęło mi około 20godz. Oczywiście nie robiłem wszystkiego na raz. Dosyć dużo czasu zajmują mapy. Samo kupowanie odziałów to przyjemność, ale przbrnięcie przez zapiski dowódców to męczarnia. Dlatego też ograniczyłbym ilość całego wojska (po stronie niemieckiej) do 1 dywizji piechoty i odpowiedniej ilości oddziałów pancernych. Dopasować do tego ilość aliantów i już. Może nawet stosować małe potyczki kompania na kompanie na małym terenie. Krótkie zacięte walki.

21.01.2003
09:07
[25]

adam [ Generaďż˝ ]

mi tam "rybka" kim będę :))

21.01.2003
09:33
[26]

Marcinek1648 [ Pretorianin ]

A na czym w tym polega rola sedziego????

21.01.2003
13:13
smile
[27]

Sir_K* [ Legionista ]

nie będzie żadnego robienia map, mapy będą losowe, moim zdaniem przez robienie map tamte WB siadły, dowódcy poszczególnych oddziałów będą wiedzieć za ile punktów będą mogli kupić wojska na mapie losowej, a dla sprawdzenia będą przysyłać mi pliki przed rozstawieniem wojsk, aby można było sprawdzić czy nie ma żadnych przekrętów, i do pliku podeślą spis jednostek wraz z punktami zakupu. Dowódcy będą mieli trochą pracy, ale przynajmniej poradzę sobie z ruchami wojsk na mapie strategicznej i z informowaniem GD o wielkości ich oddziałów po walkach. To ma być max uproszczone, przestawianie jednostek na i walki w razie ich spotkania, to nie ma być odwezorowanie zadnej operacji albo całej wojny:)

21.01.2003
13:31
[28]

Marcinek1648 [ Pretorianin ]

Sir k*---> "to ma byc uproszczone" Wreszcie cos dla mnie :-)!! Moze i ja sie zapisze? Moge byc sedzia, katem, graczem (Ger oder al), lub czymkolwiek tam jeszcze mozna.

21.01.2003
13:39
smile
[29]

sentor [ Chor��y ]

Ja jak mozna (dawno mnie niebylo, klopoty rodzinne:( ) zglaszam sie do Niemcow na froncie zachodnim.Moge grac tylko Pbem(modem) i wysylam okolo 2-3 pbem dziennie!Dziekuje Salut

21.01.2003
14:44
[30]

propor [ Pretorianin ]

Ja już się zgłosiłem ale warto sprecyzować. Front zachodni - Niemcy. Przy tej okazji warto by się zastanowić nad kantynami o których już wspominał Wiggins. W kantynach Niemcy mogliby snuć swe mętne plany, a alianci w swojej mogliby opracowywać śmiałe wizje uwolnienia europy spod tyranii :))

21.01.2003
15:07
smile
[31]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

My z Proporem bierzemy oddzialy kolo siebie !!! Bedziemy ustalac strefy ostrzalu na styku wojsk, oczywiscie przy browarku ;)

21.01.2003
15:37
[32]

adam [ Generaďż˝ ]

ja tez chce na browar!!! ;-) może być winko, to chyba pozostaje Francja tylko ;-) choc spiryt parę raazy tez piłem :))

21.01.2003
16:24
smile
[33]

Sir_K* [ Legionista ]

GD będą wybrani z górnej części tabeli, niezależnie od frontu (czy na wsch. czy zach.) dlatego iż liga BB nie jest jeszcze tak wymierna jak liga BO:) Prosił bym o przysyłanie zgłozeń na moją skrzynkę [email protected] podania będą rozpatrywane w najbliższym czasie:). GD sami już zbiorą reszte swoich armii.

21.01.2003
16:45
smile
[34]

sentor [ Chor��y ]

Ja raczej zajmuje miejsce w dolnej czesci tabeli:(Wiec niemam co liczyc.Choc moze jakis maly batalionik sie znajdzie?Ale pomazyc dobra rzecz. Salut

21.01.2003
18:02
smile
[35]

Sir_K* [ Legionista ]

tylko naczelni wodzowie będą z górnej części tabeli, a kogo oni dobiorą to już ich sprawa. Dalej nie ma ograniczeń, w sumie max. może walczyć 40 graczy, po 10 na każdy front po każdej stronie.

21.01.2003
18:12
[36]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Ja chce być dzielnym radzieckim gierojem!!

21.01.2003
19:03
smile
[37]

sentor [ Chor��y ]

Acha.To mnie milo zaskoczyles.To zafajniscie.Kiedy zaczunamy:) Salut

21.01.2003
19:33
smile
[38]

Sir_K* [ Legionista ]

Max uproszczenia 4 GD, każdy po 10000 pkt. do podziału na max 10 dowódców polowych, (może mieć 2 po 5000 albo 10 po 1000, może też zrobić drużyny zwiadu po 300 pkt) jak wiadomo za każdy heks pod kontrolą będą punkty uzupełnień, nie da się kontrolować całego frontu, no chyba że zrobi się odziały po 500 pktJ (planuję zrobić szerokość mapy na 20 heksów) GD przyślą mi jaki mają stan osobowy i po ile pkt. przydzielili każdemu dowódcy. Walki jak już wspomniałem na mapach losowych jak się spodka np. odział o wartości 2000 z oddziałem o wartości 300 to będzie ciekawie (dowódca 300 pkt oddziału jak się zorietuje że ma przed sobą przeważające siły wroga może wycofać się na skraj mapki i przerwać walkę co będzie równoznaczne z opuszczeniem heksa) Po zakończeniu tury i zebraniu wszystkich wyników, obliczam straty i informuję dowódców o wielkości ich oddziałów i wielkości przyznanych pkt. na posiłki. Następnie następuje faza posiłków. I tutaj niespodziankaJ, żeby nie było tak że oddział 300 pkt. zwiał przed oddziałem 2000 pkt. i dowódcza większego oddziału poszedł za ciosem i rzucił się w pościg a w tym czasie GD przyznał posiłki w wysokości 3000 pkt. (co diametralnie zmienia postać rzeczyJ) posiłki będą docierać przez 2 tury. Mogą być sytuacje że 2 oddziały tej samej strony wejdą na ten sam heks, wtedy dowództwo musi przejść w czasie walki na barki tylko jednego dowódcy. Aha.... i jeszcze GD muszą podać jakimi formacjami walczą poszczególni dowódcy i to będzie ujawnione (albo i nie, jeszcze się zastanawiamJ) nie będzie wolno mieszać formacji!!! W sumie wygląda to dosyć prosto, a praktyka pokaże swoje. Dowódcy, którzy będą opóźniać grę, muszą niestety być usunięci i zastąpieni nowymi (chętnych chyba nie będzie brakowaćJ) PBEM mogą być ale przy częstotliwości min. 3 na dzień (mamy chyba sporo czasu, wojna trwała 5 latJ) Tyle luźnych przemyśleń czekam na opinię i myślę dalej mam nadzieję że od początku lutego wszystko ruszy.

21.01.2003
20:26
[39]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

jeden baon w bo to 1500-2500pkt + wsparcie panc co oznacza dla dywizji ok 30000pkt (chyba) jezeli gramy jedna dywizja to na kazdym froncie po kazdej stronie 12GD kazdy majacy 3 dowodcow pulkow z przydzielona bronia pancerna i reszta wsparcia. Proponuje za otrzymane pkt kupowac cale baony (moga byc rozne) i co najmniej plutony pojazdow. wsparcie powiedzmy 30% stanu wyjsciowego dochodzce sukcesywnie

21.01.2003
21:08
smile
[40]

Sir_K* [ Legionista ]

to ma być luźna rozgrywka, dająca przyjemność, nie chcę z tego zrobić jakiegoś wielkiego molocha, bo znowu to siądzie, i skończy sięna 1 turze. 30-40 graczy to i tak dużo.

21.01.2003
21:45
[41]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Nie chce być niemiły ale 30-40 graczy nawet jak się znajdzie to będą słali jednego pbema na miesiąc albo wogule. Moim zdaniem trzeba max 20 graczy i zdecydować się czy chcemy zachodni front czy wschodni. Gracze powinni albo być wysoko w lidze albo chociaż często udzielać się na forum(żebym ja mógł zagrać:)). Jak mała Wielka Bitwa wypali wtedy można większą zorganizować.

21.01.2003
21:54
smile
[42]

Tlaocetl [ Dowódca Aliantów-Gazala ]

jako weteran 2 Wielkich Bitew ;) powiem Wam tylko tyle: potrzeba 3 pewnych ludzi: sędziego i dowódców obu stron, którzy będą trzymać resztę towarzystwa ZA MORDĘ i jak ktos będzie opóźniał z graczy to będzie zastępowany przez innego - żadnego cackania się, rozkaz to rozkaz - to wojna! ale tych 3 muszą to być naprawdę poważni zawodnicy, którzy nie dadzą dupy tak jak ich niesławni poprzednicy :( pojedynki - doradzam tylko TCP/IP, przez pbem-y cała idea pada po 1 turze

21.01.2003
22:03
[43]

IceManEk [ Konsul ]

Juz sie trzeba zglaszac czy na razie wszystko w fazie teoretycznej?

21.01.2003
22:57
[44]

Yoko Hino [ Legionista ]

Ciekawe ciekawe :) widziałem jak toczy się poprzednia wielka bitwa... ale jak ta wypali to jestem chętny -TCP/IP to jedyne rozsądne rozwiązanie ... tyle by gracze mogli ze sobą grac bo ja np: nie mogę hostowac... osobiście bym wolał front zachodni ale dostosuje się do większości

22.01.2003
09:01
[45]

adam [ Generaďż˝ ]

wydaje mi się że jak 300 pkt spoyka 2000 to jedyne co może zrobic to uciekac gdzie pieprz rosnie, powinien być exit, chyba że dowódca frontu rozkaże zadać jak największe straty

22.01.2003
09:45
smile
[46]

kuuki [ Centurion ]

Witam! Jesli bylaby taka możliwość, to chętnie zgłoszę się na dowódcę niemieckiego na froncie wschodnim. Mogę grać tylko PBEM, ale bardzo często odpowiadam :)

22.01.2003
11:41
[47]

dw4rf [ Generał ]

Ja mogę być dowódcą pułku i mieć pod sobą np. 3 graczy - dowódców batalionów, wyznaczać im zadania, przydzielać wsparcie, degradować (do dowódców kompanii) i rozstrzeliwać ;) Jednocześnie dostawałbym rozkazy z góry, kwestionowałbym je, robił po swojemu, zabiegał o wsparcie z góry itd. itp. Mniej roboty niż GD, a frajdy nawet więcej ;)

22.01.2003
11:51
[48]

Sir_K* [ Legionista ]

niestety dw4rf bedzie tylko 4 GD a reszta to dowódcy frontowi, bedą walczyć w standardowy sposób o flagi, jednostkami, które sami sobie zakupią za limit punktów, który im przysługuje, co walkę mogą mieć inne jednostki, byle zgadzały się z wcześniej zadeklarowaną formacją:)

22.01.2003
17:55
[49]

dw4rf [ Generał ]

Bleee.. do bani z taką WB :P

22.01.2003
20:20
smile
[50]

Sir_K* [ Legionista ]

no jasne najlepiej jeszcze nazwiska orginalne w plutonach, podział zgodny z tym jaki był w czasie wojny i to odwzorowany w 100% , numery czołgów autentyczne, zrobimy odpowiednie mody itd..., to ma być proste i nieskąplikowane!!!

22.01.2003
21:23
smile
[51]

TOTENKOPF [ Chor��y ]

Panowie!! Na mnie możecie liczyć!! Czekam na detale.

23.01.2003
08:36
[52]

ordonez [ Pretorianin ]

tawariszcz ordonez chętnie przeprowadzi rozpoznanie bojem na umocnione niemieckie pozycje na froncie wschodnim ! dajcie znac prosze !!!

23.01.2003
08:45
smile
[53]

Kłosiu [ Senator ]

No ja tez bym zagral :)

23.01.2003
09:20
[54]

Pejotl [ Senator ]

Nie odzywalem sie zeby nie niszczyc wszego mlodzienczego entuzjazmu :) ale musze poprzec dw4rfa. WB miala w sobie urok czegos rzeczywistego, realistycznego (nawet jesli byl to pseudorealizm) i historycznego. Konkretne jednostki, konkretny przeciwnik. A tak na plaskiej planszy kupie sobie Tygrysy, na zadrzewionej rumunska piechote :P i szlus. Za duza dowolnosc. Uwazam jednak ze pomysl Sir_K mozna w pewien sposob polaczyc z tym co napisal Berger - i tym co bylo w CLose Combat. Gracz posiada pewna pule (niech bedzie ze punktow) ale moze wydac je tylko na ograniczony zestaw jednostek. Co wiecej punkty by sie wyczerpywaly. Kupie teraz 10 Panter w jednej bitwie = strace polowe "punktow pancernych", kupie tylko 2 to wystarczy mi na 10 bitew. Oczywiscie punkty mogly by sie odrabiac co etap w pewnej wysokosci (odzwierciedlalo by to uzupelnienia, zaopatrzenie w paliwo dla czolgow itp.) Cos w tym stylu.

23.01.2003
10:15
[55]

propor [ Pretorianin ]

Pejotl -- > W związku z tym proponuję by każdy Gracz, prowadził listę jednostek jakie posiada w swej "armii" i przy nowej walce musiałby wybierać jednostki na które zdecydował się na początku. Z wyjątkiem oczywiście uzupełnień które mógłby sobie dokupować według własnego widzimisię lecz tylko z zadeklarowanej na początu Bitwy zakładki. Spis swych jednostek po każdej bitwie musiałby przesyłać swemu Generałowi dywizji, który w każdej chwili może poprosić swego podopiecznego o plik z hasłem i sprawdzić czy gracz nie rozminął się z prawdą. Jeśliby okazało się że tak proponuję, może nie dożywotnią ale dyskwalifikację z aktualnej WB i wilczy bilet na następną. GD może być w każdej chwili sprawdzony przez MG. Odciąży to znacząco MG no i w końcu pewnie nie będzie takich sytuacji, bo ma to być zabawa ale warto to ustalic na początku by nie było potem niepotrzebnych kłótni. Ostateczne zdanie ma jednak Sir_k* bo to on to wszystko organizuje i pewnie ma już wizję tego wszystkiego. Faktem jest że na początku nie ma co zbytnio tego wszystkiego komplikować, ponieważ jak pokazało doświadczenie WB zaczyna się wtedy sypać. Można zrobić serię mniejszych i prostszych WB stopniowo wprowadzając zasady które okażą się potrzebne, i odpuszczać te zbędne. I dopiero z takim doświadczeniem można zabrać się za naprawdę wielką operację. Można też pomyśleć o jakichś plakietkach (ew. znaczkach) przy profilu tych graczy którzy dotrwają do końca WB.

23.01.2003
10:38
[56]

Yoko Hino [ Legionista ]

A może to GD będą kupowali jednostki i przydzielali je graczom? te błagalne meldunki o przydział panter czy tygrysów :P

23.01.2003
14:40
[57]

oskarm [ Future Combat System ]

ehhhh jak na muj gust to za duża dowolność. IMO przydałoby sieprzygotowac składy realistyczne lub do nich zbliżone. Nie powinno być zbyt dużej rużnicy a klimat lepszy.

23.01.2003
15:39
smile
[58]

Sir_K* [ Legionista ]

Propor i Yoko Hino bardzo dobre pomysły, wszystko wskazuje na to że jakoś powinno się toczyć. W takim razie dowódcy frontowi będą mieli stałe jednostki, ale wybierane przez GD, uzupełnienia też będzie przydzielał GD. I ciekawe jak to wpłynie na walkę w różnym terenie, jak oddział z ciężkim sprzętem wkroczy w rejony mapy gęsto zalesione i jeszcze jak zaskoczy go pogoda:):) Bardzo dobre pomysły:)

23.01.2003
15:53
[59]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

proponuje walczyc późna jesienia. Rano mgła, potem troche słońca, po poludniu zaczyna padac deszcz a w nocy snieg.

23.01.2003
16:49
[60]

Michael_wittmann [ Konsul ]

Czy te pojedyńcze bitwy będą traktowane jak pojedynki ligowe? Czy pozostaną bez echa ..?

23.01.2003
16:50
[61]

jp2 [ Generaďż˝ ]

to teraz ja, jako zgrzybiały uczestnik obu WB i współpomysłodawca pierwszej :P mam kilka uwag _praktycznych_: 1. porażką 1 WB było to, że graliśmy na śniegu i większość czasu tracilśmy na dotarcie do pozycji npla; błedem było też przyznanie każdej kampfgrupie możłiwości ruchu o 1 pole w skali sztabowej wyglądało to jak średniowieczna bitwa. 2. słabością 2WB (przy całym zaangażowaniu Tom) była zbyt duża skala gry. Na prawdę ciezko dowodzi się batalionem piechoty wspartym 70'ma czołgami. swoje katusze Tom już opisał. 3. pbemy sprawdzają się co najwyzej jako dokończenie przerwanych sesji tcp! i to nie zawsze. 4. szczegółowość przepisów i "systemu" walki zalezy od zapału sędziego i GD. Cała reszta "dobrych rad", "pomysłów" i "postulatów" potencjalnych graczy jest zazwyczaj czczą paplaniną, z której nic nie wynika. 5. gdybym miał czas na prowadzenie WB robiłbym to wykorzystując panszówkę Dragona, ew. którąs z map drukowanych parę lat temu przez "Magię i Miecz". (ale: patrz pkt4) Życzę wam rozegrania 4 tur w nabliżych 2 miesiącach (to nie jest sarkazm). :)

23.01.2003
16:50
[62]

dw4rf [ Generał ]

IMHO mieszanie bitew ligowych z turniejowymi nie przystoi. Wszystkie bitwy turniejowe powinny być rejestrowane jako sparingi.

23.01.2003
16:51
[63]

dw4rf [ Generał ]

turniejowe vel wielko_bitwowe

23.01.2003
16:52
smile
[64]

Michael_wittmann [ Konsul ]

Ahha i jeszcze jedno chętnie się zgłoszę do służby w jakiejś powstającej dywizjii pancernej Do walki z bolszewikami!!!

23.01.2003
16:53
[65]

dw4rf [ Generał ]

ew. wogóle nie rejestrowane, ze względu na niezbalansowane składy wojsk - np. kompania vs 2 bataliony

23.01.2003
16:56
[66]

propor [ Pretorianin ]

Michael_wittmann--> Raczej nie będą rejestrowane jako ligowe (chyba że gracze uzgodnią inaczej) z powodu ogromnych dysproporcji sił jakie mogą się zdarzyć. Gry nie pozostaną bez echa, zawsze można je zarejestrować jako walki sparingowe, a gdyby i to nie. To wtedy i tak pozostaje jakiś ślad w kronice bitwy. Drobne bitewki będą miały wpływ na wynik WIELKIEJ BITWY, tak więc nic nie pozostanie bez echa...

23.01.2003
16:59
[67]

Yoko Hino [ Legionista ]

Mam propozycje by nie grac na zasadach 'kto zajmie więcej terenu' czy 'ta górka jest fajna zdobedziecie ją' zróbmy na głównej mapie 2 miasta, nazwijmy je umownie stolicami, jedno dla każdej ze stron. Moim zdaniem będzie realistycznej, przeciwnicy będą próbowali zdobyć miasta oraz zapewnić bezpieczeństwo własnemu i tym będą się kierowali w założeniach każdego zadania. To co robimy to jakby nie nazwać to zabawa, jak będziemy robić pieczołowicie oddana konkretna bitwę to niestety ludzie wymiekną :( A tak GD będą mieli co planować i będą niezbędni :)

23.01.2003
17:40
[68]

Sir_K* [ Legionista ]

na GG ktoś podsunął mi pomyśł aby niektóre heksy dawały wiecej punktów uzupełnienia, planuję aby były to heksy których rejon odpowiada umiejscowieniu wiekszych miast w Europie i dawały by np 300% wiecej pktów uzupełnienia.

23.01.2003
18:06
[69]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Pomysł z miastami jest dobry ale można jeszcze wprowadzić rzekę przez środek i budowanie mostów pontonowych oraz zajmowanie mostów drogowowych i kolejowych. Coś jak w operacji Market-Garden by było bardzo zarąbiste!

23.01.2003
18:20
[70]

Sir_K* [ Legionista ]

niestety na mapach losowych nie ma rzek, a tylko takie wchodzą w rachubę

23.01.2003
19:23
[71]

Sir_K* [ Legionista ]

coś nik się nie zgłasza na GD, a czas już dobierać dowódców frontowych

23.01.2003
19:40
smile
[72]

Sir_K* [ Legionista ]

GD frontu zachodniego po stronie niemieckiej został TOTENKOPF

23.01.2003
21:11
[73]

IceManEk [ Konsul ]

Ja sie pisze na zwyklego robola znaczy dowodce frontowego po stronie hmm aliantow (po tym jak rozwalilem dzis od czola Tygrysa (hi SirK:) nie boje sie juz niemieckiego zlomu;)

24.01.2003
00:14
[74]

Longinus van Eyck [ Legionista ]

jeśli można to również zgłaszam mój akces do Wielkiej Bitwy, najchętniej jako niemaszek potocznie zwany hitlerowcem albo nazistą :D

24.01.2003
02:27
smile
[75]

Wietschorek [ Legionista ]

jestem jeszcze początkujący i słabo gram ale jeśli będzie wam brakować zawodników to z chęcią się przyłącze do Dzieła Odbudowy w (Festung) Europie.

24.01.2003
10:37
[76]

Szymon [ Konsul ]

Wieczorek do Volksturmu!!

24.01.2003
10:41
[77]

Sir_K* [ Legionista ]

dowódców frontowych wybierają GD.

24.01.2003
14:57
smile
[78]

kuuki [ Centurion ]

Kuukov ponownie zgłasza swoją kandydaturę na niemieckiego dowódcę frontowego na froncie wschodnim :)

24.01.2003
21:31
[79]

TOTENKOPF [ Chor��y ]

Panowie!! Strona niemiecka na froncie zachodnim już ma blisko 50% dowódców frontowych!! Angole do dzieła!! Jeśli jest ktoś jest chętny do walki pod moimi rozkazami na froncie zachodnim proszę o kontakt.

24.01.2003
21:50
[80]

Dziki Łoś [ Konsul ]

Tez bym chętnie pograł gniotąc faszystowską stal pięścią Matki Rosji! Na Berlin! Oczywiscie jako szeregowy frontowy Kamandir.

24.01.2003
21:56
[81]

Naczelnyk [ Konsul ]

Sir_K----> czemu jeszcze nie wyznaczyłeś Kłosia na dowódcę rosjan?

24.01.2003
22:08
[82]

swietlo [ Canaille Carthagienne ]

Witam panowie! Zgłaszam się do walki na froncie zachodnim po stronie Aliantow! (Wszyscy razem dokopiemy Niemcom w %*^#$!

24.01.2003
22:22
[83]

IceManEk [ Konsul ]

Ja mysle ze porywanie sie na oba fronty naraz to jak w tym przyslowiu:) Nie lepiej zrobic na poczatek wszystko w mniejszej skali i jak sie sprawdzi to dopiero w wiekszej? Tak znowu (nie gralem ale z tego co czytalem tu na forum) wszystko utknie z nadmiernej biurokracji Ja tez proponuje Klosia na d-ce Aliantow.Musza byc jakies szanse:) Aha GD tez walczy? czy tylko organizuje?

25.01.2003
00:26
[84]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Kiedy beda przedstawione zasady WB. Póki co to niewiele wiadomo poza tym ze zasady beda proste.

25.01.2003
02:03
[85]

Hanover Piącha [ Centurion ]

Jeśli można prosić to chętnie zagrałbym po stronie niemieckiej.

25.01.2003
14:54
smile
[86]

Sir_K* [ Legionista ]

Wstępne zasady WB 1 Podział na 2 fronty wsch. i zach. Po 1 GD na każdą stronę na każdy front, razem 4. GD. 2 Każdy GD otrzymuje 10000 pkt. do podziału na max. 10 dowódców frontowych, podział punktów jest dobrowolny w przedziale od 3000 do 300 . 3 GD sami wybierają dowódców frontowych i przydzielają im jednostki za równowartość przydzielonych punktów. 4 Spis jednostek i dowódców frontowych nimi dowodzących przysyłają do MG (czyli do mnie) 5 Przydzielonych jednostek nie wolno zmieniać chyba, że zostaną zniszczone w czasie walki, wtedy mogą być zastąpione innymi jednostkami z uzupełnienia. 6 Przed każdą walką dowódcy frontowi przesyłają do swojego GD plik z rozstawiania jednostek wraz z hasłem i GD sprawdza, czy jednostki zgadzają się z przydzielonymi. MG ma również prawo sprawdzić zakupione jednostki. (jakiekolwiek niezgodności będą surowo karane!!!!) 7 Po zakończeniu bitwy DW przesyłają pliki końcowe i GD oblicza straty. W przypadku piechoty straty oblicza się na szczeblu plutonu zaokrąglając w ten sposób, że przy stratach mniejszych niż 50% pluton uznaje się za zdolny do następnej bitwy w całości, w przypadku strat większych niż 50% pluton uznaje się za stracony. Przy jednostkach mechanicznych sprawa jest wiadoma. MG również będzie sprawdzał wyrywkowo pliki końcowe. 8 Ruchy na mapie odbywają się w myśl zasady jeden heks na turę. 9 W przypadku równoczesnego wejścia na dany heks będzie prowadzony bój spotkaniowy. 10 W przypadku wejścia na heks zajmowany już przez wroga walka będzie odbywać się w trybie „atak” 11 Każdy heks będzie dostarczał na każdą turą punkty uzupełnienia (jeszcze nie wiem ile), a heksy strategiczne rozmieszczone na mapie, będą dawały o 300% więcej punktów uzupełnienia. 12 Uzupełnienia będą docierały do oddziałów frontowych po upływie dwóch tur. 13 W czasie nierównych walk, słabsza strona będzie mogła zaprzestać walki i wycofać się, musi tylko wszystkimi jednostkami znajdować się w obszarze rozstawiania swoich jednostek. Zgłasza wtedy przerwanie walki i zostaje wycofana na najbliższy sąsiedni heks znajdujący się w obszarze wpływów swojej strony, w przypadku walki w okrążeniu musi walczyć do końca. 14 Walki będą odbywać się na mapach losowych. 15 Po zakończeniu tury i obliczeniu wszystkich strat i wyznaczeniu przez GD uzupełnień, rozpoczyna się kolejna tura. 16 Na mapie strategicznej będą zaznaczone rodzaje terenu, które trzeba będzie uwzględniać przy tworzeniu map (lasy, góry, miasta itp.)

25.01.2003
15:44
[87]

swietlo [ Canaille Carthagienne ]

Czy już wiadomo kto bedzie Alianckim GD na froncie zach?

25.01.2003
15:47
[88]

dw4rf [ Generał ]

Zadady zbliżone do pierwszej WB. Jak dla mnie zbyt primitywne, więc wycofuję się z uczestnictwa.

25.01.2003
16:06
[89]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Chodzi o to że tu będziemy mieli wojne stuletnią a nie żadną wielką biwę. Przecież główna przewaga oddziałów pancernych i zmechanizowanych nad piechotą jest ich szybkość!!!

25.01.2003
16:45
[90]

Praetor [ Generaďż˝ ]

witam !
ponownie chcialem sie zglosic na dowodce jakiegos niewielkiego oddzialu aliantow i proponuje wam przemyslec jeszcze raz kwestie gry tcp. moze zrobimy liste ile osob moze byc hostem zeby bylo wiadomo co i jak. Z przyjemnoscia wysylalbym nawet 10 pbmow dziennie ale pracuje i mamy wszyscy w koncy inne sprawy. Ja moge byc serwerem i najchetniej zagram tcp, ale jesli pbem to realnie 1 dziennie.

25.01.2003
17:30
smile
[91]

Sir_K* [ Legionista ]

zasady może i prymitywne ale, mam nadzieję że dlatego wypalą, a problem Zandona możemy rozwiazać w ten sposób, że jazeli w jednym oddziale frontowym wszystkie jednostki piechoty bedą miały transport, to mogą wykonywać róch o 2 heksy, chyba że natkna się na przeciwnika.

25.01.2003
17:54
[92]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Ja nie wiem czy nikt nie może mojej ksywy choć raz dobrze napisać?:)) A czy będą samodzielne jednostki pancerne czy tylko czołgi + piechota?

25.01.2003
18:31
[93]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

5 Przydzielonych jednostek nie wolno zmieniać chyba, że zostaną zniszczone w czasie walki, wtedy mogą być zastąpione innymi jednostkami z uzupełnienia. To znaczy ze nie mozna przerzucac jednostek??? 7 Po zakończeniu bitwy DW przesyłają pliki końcowe i GD oblicza straty. W przypadku piechoty straty oblicza się na szczeblu plutonu zaokrąglając w ten sposób, że przy stratach mniejszych niż 50% pluton uznaje się za zdolny do następnej bitwy w całości, w przypadku strat większych niż 50% pluton uznaje się za stracony. Przy jednostkach mechanicznych sprawa jest wiadoma. MG również będzie sprawdzał wyrywkowo pliki końcowe. jestem za dokładniejszym liczeniem jednostek 8 Ruchy na mapie odbywają się w myśl zasady jeden heks na turę. Co te czołgi takie wolne? 11 Każdy heks będzie dostarczał na każdą turą punkty uzupełnienia (jeszcze nie wiem ile), a heksy strategiczne rozmieszczone na mapie, będą dawały o 300% więcej punktów uzupełnienia. IMo lepiej zeby uzupelnienia nie zalezaly od zdobytych hexow. 13 W czasie nierównych walk, słabsza strona będzie mogła zaprzestać walki i wycofać się, musi tylko wszystkimi jednostkami znajdować się w obszarze rozstawiania swoich jednostek. Zgłasza wtedy przerwanie walki i zostaje wycofana na najbliższy sąsiedni heks znajdujący się w obszarze wpływów swojej strony, w przypadku walki w okrążeniu musi walczyć do końca. WYcofanie MUSI wiazac sie z jakimis stratami. Inaczej bedzie mozna bezkarnie uzywac oddzialow w celu rozpoznania sil przeciwnika. 14 Walki będą odbywać się na mapach losowych. mapy bez rzek :-) 16 Na mapie strategicznej będą zaznaczone rodzaje terenu, które trzeba będzie uwzględniać przy tworzeniu map (lasy, góry, miasta itp.) I rzeki. No chyba ze walczymy na pustynii. No i najwazniejsze jakie sa warunki zwyciestwa Dw4rf--> popieram, gra wydaje mi sie zbyt prymitywna. Ot po prostu zwykła rabanka.

25.01.2003
19:57
[94]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Jak nie będzie rzek i mostów, twierdz lub innych ważnych strategicznie miejsc gra nie będzie miałe sensu. I jeszcze te oddziały co 1 hex na ture jadą. A będzie wsparcie lotnicze i artyleryjskie na mapie głównej( nie w pojedyńczych starciach)?

25.01.2003
19:59
[95]

Sir_K* [ Legionista ]

walki bedą bez rzek, gdyż na losowych ich nie ma, co do jednostek zmechanizowanych już poprawiłem przepis, dokładniej nie bedziemy liczyć, co do wycofania się, to jednostki bedą musiały wycofać sę na pozycje startywe, do czasu gdy tego nie uczynią bedą ponosić straty, oddziały np. 300 punktowe bedą po to aby przeprowadzać zwiad, a jak spotkają się odziały 2:1 to zawsze jakieś straty bedą. Niestety wojna sprowadza się do czystej rąbanki:) A GD i tak będzie miał bardzo trudne zadanie, jak np. zagalopuje się jednostką typowo pancerną w góry czy lasy to będzie miał dylemat, ruszyć się dalej czy czekać na posiłki oddziałów zorganizowanych do walki w danym terenie, wbrew pozorą nie bedzie tak łatwo, ogólnie rzecz ujmując sprowadz się to do duzego turnieju.

25.01.2003
20:16
[96]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

I trzeba nałożyć ograniczenia żeby jednostka rozpoznawcza nie miała na stanie KT i Elefantów:) Jakby co to ja sie zgłaszam do dowdzenia niemiecką kompanią zwiadowczą albo kompanią pancerną.

25.01.2003
20:44
[97]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

sir k-->walki bedą bez rzek, gdyż na losowych ich nie ma, co do jednostek zmechanizowanych już poprawiłem przepis, dokładniej nie bedziemy liczyć, co do wycofania się, to jednostki bedą musiały wycofać sę na pozycje startywe, do czasu gdy tego nie uczynią bedą ponosić straty, oddziały np. 300 punktowe bedą po to aby przeprowadzać zwiad, a jak spotkają się odziały 2:1 to zawsze jakieś straty bedą. jednostki zmech powinny miec predkosc 3 albo 4 hexy. co z tymi stratami? mozesz dokladnie napisac jakie beda.

25.01.2003
22:20
[98]

oskarm [ Future Combat System ]

widząc propozycje zasad gry podzielam głosy innych graczy i się wycofuję. IMO zasady do 2 WB były dosyć optymalne mozna je trochę uproscić ale większść zachowć, wtedy chętnie zagram.

26.01.2003
10:51
[99]

Sir_K* [ Legionista ]

ktoś mi kiedyś wspomniał, że graczw w CM dzielą się na tych co są za max. realizmem i na tych co nie przeszkadzaja im duże uproszczenia. Mam tylko pytanko do tych max. realistów co wam wyszło z dwóch poprzednich "WIELKICH BITEW"??:), może te prymitywne:) zasady też nie wypalą i WB siądzie po jednej turze, ale moim skromnym zdaniem warto spróbować. A co do liczenia strat to tak jak pisałem pluton który poniusł straty mniejsze jak 50% stanu osobowego walczy w następnej turze dzlej, pluto z większymi stratami zostaje wyeliminowany z walk. Straty równe 50% też go eliminują, i w takim razie zwiększy się ilość punktów ruchu jednostek całkowicie zmechanizowanych do 3 heksów.

26.01.2003
11:54
smile
[100]

Piechur [ Centurion ]

Widzę, że jest problem z dowódcą sowieckim. Może nim być ktokolwiek, albo też nie musi wcale być GD sowieckiego. Jest tylko jeden warunek - po stronie Sowietów obowiązują dwie żelazne reguły: ani kroku wstecz (bo kula w łeb!), i wpieriod. I będzie mniej więcej historycznie - przynajmniej po stronie Ruskich. Acha, i GD nie może stronić od alkoholu.

26.01.2003
12:01
[101]

Wlody [ Chor��y ]

Zgłaszam chęć uczestnictwa w WB po stronie aliantów na froncie zachodnim

26.01.2003
12:10
smile
[102]

Sir klesk [ Sazillon ]

A o co ta bitwa?

26.01.2003
13:44
[103]

Tlaocetl [ Dowódca Aliantów-Gazala ]

Druga WB rzeczywiście miała dość dobrze opracowane ciekawe zasady - ale 2 duże minusy: - sędzia i GD okazali się niepoważni i nie poświęcali na to tyle czasu ile trzeba - A TRZEBA DUŻO!!!! - walczono realistycznie zbyt wielkimi jednostkami - trzeba zmniejszyć skalę: czyli nie: lądowanie w Normandii i cały drugi front, ale tylko jakaś wycinkowa operacja - najlepiej fikcyjna

26.01.2003
15:55
[104]

Yoko Hino [ Legionista ]

Jak skala będzie cala Europa to piechota 1 ruch dziennie (24h)zmechanizowana i czołgi 2 max 3 Jednostki rozpoznawcze: kto to widział żeby wysyłać jakąś kompanie na rozpoznanie nie lepiej wysłać grupę samochodów pancernych? W końcu do tego były przeznaczone a ich szybkość pozwalała by odłączyć się od przeciwnika (mała rada rozpoznanie wygląda tak: 2-4 pumy spotykają jakąś jednostkę czyli ME lub atak, rozpoznają bojem i zwiewają co zobaczą to już gracza co nimi kierował tak powinno wyglądać rozpoznanie. Pozatym szybkość jednostki może 4? Proponuje żeby przeciwnicy wiedzieli o przeciwniku tylko przybliżone dane czyli ,dużo ich, mało ich, pojazdy, a jak chceli więcej to niech wyśle rozpoznanie Czy robimy tez poruszanie się w szyku transportowym? Jak tak to ruch x2 (transport spotyka transport zwykła ME, jak transport spotyka wroga w szyku bojowym to jak atak bojowa jest lepiej przygotowana) Porę dnia (nawet nocy)wybiera atakujący on w końcu decyduje kiedy zaatakuje natomiast spotkaniowy to dzień. MG decyduje jaka jest pogoda danego dnia ^^ Na mapie powinno być napisane jakie parametry do losowania terenu. Inżynierowie będą występować kompaniami i będą budować i burzyć umocnienia jaki rozsądny czas budowy umocnień proponujecie i ile tego? Uszkodzone pojazdy (działo , unieruchomiony) 1 dzień na reperacje , opuszczone traktujemy jak zniszczone Jak dokładnie proponujecie z stratami ludzi w plutonach? Na pewno jak mamy stany 2 plutonów po 50% musimy połączyć żeby zyskać ten 1 sprawny. uzupełnienia i tak dostajemy wiec cos sensownego zaproponujcie. Zasady musza bys w miare proste i jasne :)

26.01.2003
16:06
[105]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Z tymi Pumami to żeś przesadził. Jakby się chociaż jedna znalazła na 2km odcinku frontu to byłby fart:) Obstawiam raczej na Sdkfz 222, Halftracki, 8-rady i lekkie panzery 1,2, 35 i 38 t itd.(zależy od roku w którym będzie prowadzona operacja. Nie uważam też że oddziały rozpoznawcze to same samochody pancerne bo jak niby wjechać nimi do lasu? Wtedy właśnie przydają się HT które przewożą pluton do kompanii piechoty.

26.01.2003
16:24
[106]

Sir_K* [ Legionista ]

nie będzie żadnego skąplikowanego liczenia strat w plutonach jak straty przekroczę 50% to wypada z walki, pojazdy nie bedą naprawiane, jak oberwał to wypada z gry, żadna strona nie będzie wiedziała nic o przeciwniku, chyba że ktoś zdradzi:), i dlatego małe jednostki będą konieczne do robienia zwiadu, co zobaczą to przekażą do GD i na podstawie ich raportu bedzie wiedział czy ma przesunąc jakieś jednostki w tamten rejon czy też nie. A co do pory dnia to faktycznie dowódcy mogą podać porę dnia o jakiej wchodzą na dany heks, w taki przypadku jak np. niemcy wchodzą na heks o świcie, a alianci o zachodzie w tej samej turze, wtedy alianci muszą przeprowadzić atak, tyle tylko że najwcześniejsza pora wejścia na heks bedzie to świt, gdyż mogło by się to skończyć tak, że wszyscy będą chcieli wejśc na heks zaraz po północy i wszystkie walki będą odbywały się w nocy.

26.01.2003
16:25
[107]

Yoko Hino [ Legionista ]

To był tylko przykład z pumami (GD kupują jednostki wiec możemy się wszystkiego spodziewać) a co do roku to jak ma być front zachodni to musi być rok minimum 1944 bo inaczej z frontu nici (CMBO)

26.01.2003
17:05
smile
[108]

Sir_K* [ Legionista ]

Yoko Hino to nie jest odwzorowanie II Wojny Światowej, mozemy walczyć na 2 fronty np od 1942:)

26.01.2003
17:18
[109]

Yoko Hino [ Legionista ]

Chodziło mi o to ze sprzęt na zachodzie będziemy mieli tak jak CMBO nam pozwala^^ a rok możemy wybrać nawet 1179 :P

27.01.2003
13:38
[110]

propor [ Pretorianin ]

oskarm Dw4rf PiotrMx --> Ta Wielka Bitwa może i jest uproszczona, ale chociaż ma sznasę się skończyć, zasady można rozbudowywać w miarę grania. Najważniejszą zasadą powinna być elastyczność. Wiadomo każdy by chciał zagrać w WB która jest jak najbliżej realizmu, niestety nie każdemu się chce taką bitwę przygotować. Poprzednia WB nie wypaliła, m.in. dla tego że mistrz gry "się wypalił" był po prosty przeciążony, a nie było wielu chętnych do pomocy. Dlatego uważam iż teraz zasady powinny być proste, a większość problemów związanych z obliczeniami przeniesiona z MG ma GD. Wtedy to ma jakieś szanse powodzenia. Wydaje mi się że warto rozegrać nawet taką fikcyjną bitwę ponieważ przybliża nas to do opracowania jakiejś naprawde poważnej (historycznej) operacji. Szkoda że tak odrazu odrzucacie, możliwość gry gdzie przydałoby się kilku dobrych generałów :)) Sir_k*--> Cały czas mówimy o mapie, czy masz jakąś konkretną na myśli?? w jakiej skali to się będzie odbywało??. RZEKI - jeśli mapa ma być fikcyjna to można na niej zrobić jedną czy dwie duże rzeki i MG czy jakaś inna osoba (Pejotl jest w tym naprawdę dobry) mogłaby zrobić mapki które byłyby do tego wykorzystywane (przecież wystarczy ich zrobić kilka, ale dużych). Natomiast jeśli mapa ma być wzorowana na rzeczywistej, też da się ustalić kilka głównych rzek i zrobić kilka mapek. Pozdro Propor

27.01.2003
16:20
[111]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

propor-->zawsze byłem, jestem i będę za upraszczaniem. Mam jednak doswiadczeniaz poprzedniej WB. Poza tym propozycje sir_k wydaja mi sie tylko szkicem. Nie podoba mi sie: -uzyskiwanie uzupełnień za zdobyte strategiczne hexy. Moze po prostu beda przychodzic co kilka tur. A sedzie bedzie mogl losowac czy doszly. -usuwanie plutonow ktore maja ponad 50% strat a pozostawianie z mniejszymi stratami. Juz kombinuje jak bedzie mozna wykorzystac ten zapis :-) Liczenie strat recznie przez GD nie bedzie zbyt duzym wysilkiem aby z tego rezygnowac. Nalezy rozwiazac problem z poprzedniej WB. Czyli kiedy pole bitwy zostal zajety. Zeby nie bylo tak jak w poprzedniej WB kilku ukrytych snajperow sprawialo ze sie utrzymywalismy. proponuje rowniez nast rozwiazanie. przed bitwa obaj gracze otrzymuja przyblizone dane o sile wroga. Slabszy moze sie wycofac tracac np 15% stanow. jezeli zdecyduje sie na odwrot po obejrzeniu mapki ale przed 1 tura traci 25% jednostek. Jezeli zdecyduje sie na ucieczke w czasie bitwy traci 33% tego co mu pozostalo w danym momencie. % sa oczywiscie przykladowe. Mozna kazdemu GD dac np 10pkt wywiadu. GD rzuca na dane pole okreslona ilosc pkt aby rozpoznac wroga lub ukryc swoje jednostki. Szanse na udane dzialania wywiadowcze bedzie okreslal sedzia. Co do zasiegu ruchu to proponuje zroznicowac zaleznie od tego czy jest to piechota czy wojska zmotoryzowane oraz od terenu:droga, las, teren odkryty. Chyba starczy aby nie komplikowac. Niech bedzie ze najmniejsze jednostki jakie mozemy przemieszczac to kompanie piechoty oraz plutony pojazdow. ie ma nic gorszego niz pilnowanie przez sedziego pojedynczych ckm czy bazook ktore wedruja od jednego dowodcy do drugiego. popieram gre na generowanych przez komp mapach. Widze jednak potrzebe zrobienia kilku mapek z rzekami. Wyobrazam sobie to jako mapki komputerowe z dorysowana rzeka i kilkoma mostami czy brodami. Mozna to zrobic w miare szybko. mam takze pytanie. czy kolejna bitwa na tym samym polu bedzie sie odbywala na tej samej mapce. Bo jezeli tak to chyba sedzia bedzie musial rozstawic wojska i wyslac taki scenariusz graczom. Poprawcie mnie jezeli sie myle. Proponuje jednak dograc zasady przed startem WB.

27.01.2003
16:38
[112]

Naczelnyk [ Konsul ]

Yoko ---> Pumy były bardzo rzadkim sprzętem. Myslę, że wyprodukowano coś ponad setkę.

27.01.2003
18:06
[113]

dw4rf [ Generał ]

Mi dalej nie podoba się skala WB - Sir_K myśli o stworzeniu bitwy obejmującej front wschodni i front zachodni - czyli ok 3000-4000 km FRONTU! Ja widzę to tylko, jako operację na jednym froncie o rozmiarach pola bitwy max. 100x100km. Ze ściśle określonymi zadaniami dla obu stron i ze ścisłym limitem czasu. Świetnym pomysłem była 2 WB, gdzie był określony limit czasu na wykonanie określonych zadań. Dodatkowo na początku alanci mieli przewagę, a potem Niemcy dostawali takie posiłki, że alianci musieli się chować po krzakach ;)

27.01.2003
18:06
smile
[114]

Sir_K* [ Legionista ]

Generałowie:) mja propozycja brzmi, zagrajmy 2-3 tury na moich prostych zasadach, wbrew pozorą nie są takie proste, martwienie się np. o pojedyńcze ckm nie wchodi w grę gdyż może być max 10 dowódców u każdego GD. Co do mapy to bedzie to cała Europa, aż po Ural:), będą zaznaczone tylko najważniejsze cechy teranu tz. góry z zróżnicowaną wysokością, las o różnym zagęszczeniu i niektóre heksy z miastami. Moja koncepcja polegała na tym aby sprowadzić to do zwykłej gry planszowej z normalnym przesuwaniem jednostek i walką, różnica polegała by tylko na tym że nikt o nikim nic nie wie, dopuki się nie spotka z drugą stroną.

27.01.2003
19:01
[115]

IceManEk [ Konsul ]

Popieram Sir_K w 109% Ma byc prosto lekko i latwo (aliantom;Niemcy beda kwiczec:) tak zeby wszyscy czerpali przyjemnosc z gry a nie zastanawiali sie nad kolejna tabelka.

27.01.2003
19:54
[116]

Longinus van Eyck [ Legionista ]

SIR_K ----> z całym szacunkiem stary, mamy grać na mapie Europy? :D czy nie mozna by poprostu rozegrać jakiejś operacji na poły historycznej? btw, ja to jest w końcu z tymi wojskami, GD mogą kupować cokolwiek za te 10000 pkt? Czy nie możemy uzgodnić jakiś realistycznych ordre de bataille??? (errr czy to się tak pisze?) np. Dywizja Spadochroniarz plus elementy rozbitej dywizji LEHR vs. Brytyjska Dyw. Pancerna Gwardii i 5 piechoty. tak przy okazji, czy mógłyby ktoś opublikowć reguły pierwszej i drugiej WB??? pozdrawiam Longinus

27.01.2003
21:18
[117]

Sir_K* [ Legionista ]

nie będę się bawł w nic realistycznego, bo na końcu nic z tego nie wychodzi, niestety odzwierciedlić realizm jest dość skąplikowane,a ja niestety nie siedzę całymi dniami przy kompie, więc nie mam czasu na nic skąplikowanego:)

27.01.2003
21:35
smile
[118]

JeanPaul [ Legionista ]

Witam, Zauwazylem tutaj ciekawy pomysl, ale jak na razie malo konkretow. Moze pomyslodawca umiescilby na stronce dzial o tym WB i opisywal tam co wymyslil, zasady etc. Rozumiem ze dyskusja moze przynies jakies rezultaty ale na razie jestem wciaz zielony z podstawowywych informacji, np. Kiedy planuje sie rozpoczecie WB? Jak sie bedzie mozna zapisac do gry? etc. Stronka koniecznie potrzebna.

27.01.2003
21:49
[119]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Dlaczego ci nowi zawsze są tacy chamscy. Nie przywita sie, zero pokory tylko w jednym wątku wytyka błędy ortograficzne a tu od wejścia się strony domaga. Ech...KULTURY TROSZKIE!!!

27.01.2003
21:59
smile
[120]

JeanPaul [ Legionista ]

Chciałbym zauważyć że się przywitałem, nie uważam żebym się źle zachował postując w tym temacie trzymając się jego treści. Dodałem jedynie swoje zdanie (na temat) do ogólnie rozpętanej dyskusji. Naprawde to brak kultury? PS. Zenedon jeżeli chcesz sobie troszkę o mnie porozmawiać to utwórz nowy wątek o temacie JeanPaul.

27.01.2003
22:02
[121]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Zasady masz wyżej jeśli nie pokwapiłeś się by przeczytać wszystkie posty. 1 Podział na 2 fronty wsch. i zach. Po 1 GD na każdą stronę na każdy front, razem 4. GD. 2 Każdy GD otrzymuje 10000 pkt. do podziału na max. 10 dowódców frontowych, podział punktów jest dobrowolny w przedziale od 3000 do 300 . 3 GD sami wybierają dowódców frontowych i przydzielają im jednostki za równowartość przydzielonych punktów. 4 Spis jednostek i dowódców frontowych nimi dowodzących przysyłają do MG (czyli do mnie) 5 Przydzielonych jednostek nie wolno zmieniać chyba, że zostaną zniszczone w czasie walki, wtedy mogą być zastąpione innymi jednostkami z uzupełnienia. 6 Przed każdą walką dowódcy frontowi przesyłają do swojego GD plik z rozstawiania jednostek wraz z hasłem i GD sprawdza, czy jednostki zgadzają się z przydzielonymi. MG ma również prawo sprawdzić zakupione jednostki. (jakiekolwiek niezgodności będą surowo karane!!!!) 7 Po zakończeniu bitwy DW przesyłają pliki końcowe i GD oblicza straty. W przypadku piechoty straty oblicza się na szczeblu plutonu zaokrąglając w ten sposób, że przy stratach mniejszych niż 50% pluton uznaje się za zdolny do następnej bitwy w całości, w przypadku strat większych niż 50% pluton uznaje się za stracony. Przy jednostkach mechanicznych sprawa jest wiadoma. MG również będzie sprawdzał wyrywkowo pliki końcowe. 8 Ruchy na mapie odbywają się w myśl zasady jeden heks na turę. 9 W przypadku równoczesnego wejścia na dany heks będzie prowadzony bój spotkaniowy. 10 W przypadku wejścia na heks zajmowany już przez wroga walka będzie odbywać się w trybie „atak” 11 Każdy heks będzie dostarczał na każdą turą punkty uzupełnienia (jeszcze nie wiem ile), a heksy strategiczne rozmieszczone na mapie, będą dawały o 300% więcej punktów uzupełnienia. 12 Uzupełnienia będą docierały do oddziałów frontowych po upływie dwóch tur. 13 W czasie nierównych walk, słabsza strona będzie mogła zaprzestać walki i wycofać się, musi tylko wszystkimi jednostkami znajdować się w obszarze rozstawiania swoich jednostek. Zgłasza wtedy przerwanie walki i zostaje wycofana na najbliższy sąsiedni heks znajdujący się w obszarze wpływów swojej strony, w przypadku walki w okrążeniu musi walczyć do końca. 14 Walki będą odbywać się na mapach losowych. 15 Po zakończeniu tury i obliczeniu wszystkich strat i wyznaczeniu przez GD uzupełnień, rozpoczyna się kolejna tura. 16 Na mapie strategicznej będą zaznaczone rodzaje terenu, które trzeba będzie uwzględniać przy tworzeniu map (lasy, góry, miasta itp.)

27.01.2003
22:12
[122]

JeanPaul [ Legionista ]

Pokwapiłem się i przeczytałem i właśnie dlatego proponuje wciąż strone. Będzie łatwiej odnaleźć informacje.

27.01.2003
22:16
[123]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Nie musisz proponować bo już ją ktoś tworzy.

27.01.2003
22:52
[124]

swietlo [ Canaille Carthagienne ]

Zenedon, JeanPaul - pokłuccie sie jeszcze troszke, podgrzejcie i pograjcie a pozniej opublikujcie raporcik. Lubie jak ludzie walcza z konkretnego powodu;)

28.01.2003
00:05
[125]

Longinus van Eyck [ Legionista ]

SIR_K "nie będę się bawł w nic realistycznego, bo na końcu nic z tego nie wychodzi, niestety odzwierciedlić realizm jest dość skąplikowane,a ja niestety nie siedzę całymi dniami przy kompie, więc nie mam czasu na nic skąplikowanego:)" jesne, pełne zrozumienie, tyle, że ja mówiłem o w miare realistycznych, historycznych składach wojsk oraz o skali mapy działań a nie o zasadach samej gry (które IMHO powinny być jak najprostrze ale też w miarę realistyczne) :-) , hmmm ponawiam pytanie, czy jmoże ktoś przedstawić zasady pierwszej i drugiej WB?

28.01.2003
13:00
smile
[126]

Yoko Hino [ Legionista ]

,,Broń ciężka piechoty, czyli rkm-y, ckm-y, moździerze i bazooki/panzerschrecki przydzielone do kompanii piechoty lub kompanii broni ciężkiej nigdy nie są tracone bezpowrotnie,, To zapis z 1 WB może utrzymamy go? Czyli w praktyce np: straciles ckm a opanowałeś\utrzymałeś teren masz ten ckm. Opuściłeś pole bitwy straciłeś ckm. Proste i by wyjaśniało gdzie znikają co ludzie z poniżej 50% plutonów :P Jakie będą zasady artylerii? Proponuje by zmotoryzowane jednostki zwiadu nie odnosiły dodatkowych strat, oni po prostu nawiali i nie blokowali przeciwnika (przeciwnik nie ponosi strat ruchu w poruszaniu się po głównej mapie) Co z inżynierami będą budować umocnienia?

28.01.2003
18:24
[127]

Sir_K* [ Legionista ]

Yoko Hino podsunął mi pomysł z umocnieniami, a więc oddział, który stoi dłużej niż 2 tury na tym samym heksie, bedzie mógł zakupić za dodatkowe 25% swojej wielkości umocnienia w postaci bunkrów, min itp...

29.01.2003
16:39
[128]

dw4rf [ Generał ]

A może skorzystać z COCATA - w znacznym stopniu obniża papierkową robote - gracze sami wydają rozkazy podległym oddziałom i przesyłają je do GD w fomie elektronicznej, żadnego przepisywania, pelna kontrola oddzialów, rozkazów, celów strategicznych itd. POLECAM!

29.01.2003
17:53
[129]

Praetor [ Generaďż˝ ]

i to jest bardzo dobry pomysl!

30.01.2003
11:32
[130]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Zgłaszam się na dowódcę na froncie zachodnim najchetniej axis ale moge ostatecznie być allies.

30.01.2003
16:41
[131]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

gdzie można się zgłosić do wielkiej bitwy? Moge zakładać gry tcp/ip.

30.01.2003
20:35
smile
[132]

Sir_K* [ Legionista ]

dowódców frontowych wybierają GD, tyle tylko, że na razie jast tylko jeden i niewiadomo czy coś wyjdzie z WB:(

01.02.2003
11:20
[133]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Ale ja chce być dowódcą dywizji nie frontu!!!!

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.