GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wirtualna Formuła 1 - cz. 128 | GP Europy - Valencia

19.06.2010
00:25
[1]

Danley [ slow but dangerous ]

Wirtualna Formuła 1 - cz. 128 | GP Europy - Valencia

Aby uczestniczyć w zabawie należy posiadać oryginalną grę rFactor w wersji 1.255, mod F1 RFT 2009 wraz z niezbędnymi patchami (instalacja do głównego folderu rFactor) oraz tor, na którym aktualnie jeździmy.

1) GRA (do kupienia za 50zł w sklepie, bądź do ściągnięcia z oficjalnej strony)
- - pełna wersja 1.255

2) MOD: LINKI (instalacja do głównego foldery rFactora, 312 MB):



Patch 1.1 (171 KB) ->
Dźwięki z WCP do RFT (106 MB) -> (podmiana dźwięków nie jest obowiązkowa)

Poradniki do ustawień bolidu:
-
-
-


REGULAMIN LIGI

I. UCZESTNICTWO W ROZGRYWKACH


1. Obowiązkowy artykuł do przeczytania: i jeszcze jeden:

2. Każdy, kto posiada grę rFactor, mod ligowy oraz tor, na którym odbywa się wyścig może wziąć udział w rozgrywkach.

3. Warunkiem udziału w wyścigu jest posiadanie statusu kierowcy etatowego lub zastępowanie takiego kierowcy.

4. Podczas wyścigu obowiązują takie same zasady jak w F1 oraz jazdy Fair Play, łącznie z zasadą przestrzegania przepisu nieprzekraczania białej linii po wyjeździe z pitów oraz podczas wyścigu (wyjątek: manewry wyprzedzania, przy zachowaniu szczególnej ostrożności). Jeżeli widzimy niebieską flagę - ustępujemy miejsca szybszemu zawodnikowi, utrzymujemy co najmniej dwa koła na torze (tarka nie jest uznawana jako tor), nie palimy gumy w boksach podczas sesji kwalifikacyjnej i rozgrzewki, unikamy kolizji i nie wjeżdżamy w siebie nawzajem, obserwujemy nie tylko to, co dzieje się przed nami, ale także i za nami, przewidujemy, że zawodnik przed nami może zahamować, itp, itd.
Przypadki nieprzestrzegania zasad fair-play będą rozpatrywane przez pozostałych kierowców i w razie konieczności karane.

5. W przypadku nowych kierowców, oprócz znajomości zasad F1 oraz jazdy Fair Play, niezbędne jest uczestnictwo w oficjalnych treningach, gdzie zostaną zweryfikowane umiejętności praktyczne. Na tym etapie będą brane pod uwagę przede wszystkim: umiejętność jazdy w tłumie, notowanie równych czasów okrążeń oraz szybkość. Do udziału w wyścigu, jako kierowca etatowy lub w zastępstwie, zostanie dopuszczony kierowca, który pozytywnie zaprezentuje się podczas treningów.

II. SEZON F1 2010

1. GP F1 odbywają się zgodnie z kalendarzem FIA na sezon 2010.

2. Wyścig liczy 50% dystansu prawdziwego Grand Prix. Upływ czasu, zużycie paliwa oraz opon będzie zwiększone dwukrotnie.

3. Obowiązuje punktacja stosowana aktualnie w F1 (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Klasyfikowaniem zawodników w oparciu o czas ukończenia wyścigu oraz kary nadane przez Komisję zajmuje się Ochotnik :)

4. Klasyfikowani są kierowcy, którzy pokonali co najmniej 90% dystansu.

5. POMOCE:
- Niezniszczalność jest wyłączona. Poziom uszkodzeń wynosi 15%. (ustawienia serwera z 13.03.2010)
- High Sterring Help jest wyłączone.
- Dla kierowców używających klawiatury maksymalny poziom pomocy to High (oprócz High Steering Help).
- Dla kierowców używających pada/joya maksymalny poziom pomocy to Medium.
- Dla kierowców używających kierownicy maksymalny poziom pomocy to Low.
* Wyjątkiem jest ABS, który obligatoryjnie jest ustawiony na High przy korzystaniu ze Stability Control Low. ABS High jest powszechnie dozwolony.
** Za stosowanie niedozwolonych pomocy karą jest DQ z GP, w którym został złamany regulamin. Pomoce o których nie ma mowy w regulaminie (np. automatyczna skrzynia biegów, automatyczne sprzęgło itd.) są dozwolone.

*** LISTA KIEROWCÓW I UŻYWANYCH PRZEZ NICH KONTROLERÓW:
POMOCE: (uzupełniajcie listę, bez podania kontrolera nie będą możliwe starty w lidze)
- Klawiatura/Mysz:
>> 1) Vult
>> 2) Cappo
>> 3) Sajes
>> 4) Grievous27
>> 5) Adi1201
>> 6) Whatson
>> 7) Black Thomi
>> 8) LordMaster
- Joy/Pad:
>> 1) SkyA
>> 2) Jx
>> 3) jambond (elos)
>> 4) bluedraggon13
>> 5) Marcinkiewiczius
- Kierownica:
>> 1) Danley
>> 2) Conath
>> 3) Luigi
>> 4) Glob3r
>> 5) Bokserek
>> 6) Grehor (Mogur)
>> 7) Mirasek
>> 8) Stanson
>> 9) Alien
>> 10) xanat0s
>> 11) Sikham
>> 12) Simson
>> 13) Bioly
>> 14) DJ Pinata
>> 15) slayer1611
>> 16) fifomaniak (Kacper)
>> 17) KORraN
>> 18) sto7ica
>> 19) Bad Olo
>> 20) Qverty
>> 21) Tvk
>> 22) Michał Raven
>> 23) przemek__
>> 24) eJay
>> 25) Karrde
>> 26) Maciula
>> 27) kamykWRC
>> 28) Andrzej
>> 29) Miszka
>> 30) slawek1982
>> 31) afen

Lista zawodników, którzy deklarują jazdę bez pomocy (ew. z auto-sprzęgłem) w sezonie 2010:
1. KORraN
2. Bioly74
3. Danley
4. fifomaniak
5. Luigi
6. slawek1982

6. KARY:
Incydenty zgłaszamy po wyścigu informując na którym okrążeniu miało miejsce zdarzenie oraz między którymi kierowcami do niego doszło, natomiast termin zgłaszania upływa w poniedziałek po wyścigu o 23:00. Ewentualnie filmiki z incydentów można zamieszczać w internecie, co jednak jest niewystarczające - zawsze należy poinformować, na którym okrążeniu doszło do zdarzenia. Mogą zostać nałożone następujące kary:
- DQ na GP podczas którego doszło do incydentu (i ewentualnie kolejne);
- dodanie kary czasowej do czasu końcowego GP podczas którego doszło do incydentu;
- przesunięcie o kilka pozycji do tyłu po kwalifikacjach podczas kolejnego GP;
- przejazd przez boksy podczas kolejnego GP;
- start z boksu podczas kolejnego GP;
- wykluczenie z rozgrywek;
- KARY MOGĄ BYĆ ŁĄCZONE!!! (np. DQ + start z boksu podczas kolejnego GP)

7. W skład Komisji zajmującej się incydentami wyścigowymi wchodzą: Sikham, Cappo, Bokserek, Bioly. Sposób działania komisji (zaprezentowany przez Sikhama):
W sezonie 2010 w skład komisji wchodzą (zawodnicy, którzy wyrazili zgodę): Cappo, eJay, Miszka
- wypadki oceniamy po wszystkich zgłoszeniach (zgłoszenia do poniedziałku do 23)
- kary podamy w czwartek razem z karami ścin*
- ścięcia - przeglądamy powtórki w miarę możliwości już w niedziele (tu prośba do Cappo aby je udostępnił zaraz po wyścigu) jeśli nie w niedzielę to poniedziałek do 20
- podajemy wam czas na powtórce, do którego mamy wątpliwości
- macie czas do środy, żeby się wytłumaczyć, co to było
- w czwartek podajemy ostateczne decyzje kar; BEZ możliwości odwołania się
- kary za wyjazdy będą miały raczej wymiar czasowy (dla naprawdę "przeginających" kierowców nie zawahamy się dać DQ)

III. PRZEBIEG WEEKENDU WYŚCIGOWEGO

1. Oficjalne treningi odbywają się w czwartek, piątek i sobotę przed niedzielnym GP.
- 20:00-21:00 trening
- 21:00 wyścigi testowe

2. Do godziny 19:00 w niedzielę każdy kierowca etatowy powinien potwierdzić na forum swój występ w GP. Gracz, który nie będzie mógł wystąpić, zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie innych ligowiczów - zostanie wówczas wyznaczone zastępstwo.
- 1 niezgłoszona nieobecność = DQ podczas kolejnego GP
- 2 niezgłoszone nieobecności = skreślenie z listy ligowiczów

3. Rozkład jazdy:
- 19:30 - Trening
- 20:00 - Kwalifikacje 1 - 10 minut
- 20:10 - Kwalifikacje 2 - 10 minut
- 20:20 - Rozgrzewka (przyzwyczajenie się do ciężkich bolidów po "lekkich kwalifikacjach")
- 20:30 - Wyścig

4. Kwalifikacje:
Brak blokady setupu, jeździmy z minimalną ilością paliwa. Do drugiej części kwalifikuje się połowa kierowców startujących w wyścigu, zaokrąglając w dół, przy czym minimalna ilość w Q2 to 8, maksymalna - 10. Pod groźbą DQ na wyścig zabroniona jest jazda z dymiącym silnikiem.


5. OKRĄŻENIE FORMUJĄCE:
Kierowcy startują po kolei zaczynając od pierwszego zawodnika, drugi rusza w odstępie 2-3 sekund i tak po kolei. Na trasie trzymamy się kolejności startowej nie ścigamy się, nie wyprzedzamy, nie zatrzymujemy się. W przypadku wylecenia z toru, przed powrotem upewniamy się, czy nasz powrót nie zagraża innym kierowcom. Najlepiej poczekać aż cała stawka przejedzie i potem spokojnie dojechać na miejsce startu. Pamiętajcie, że jeżeli wylecieliście z toru to nic się nie stało i nie gońcie szaleńczo swojego miejsca w stawce.

6. Bolidy F1 nie są wyposażone w system kontroli startu (Launch Control), co oznacza konieczność ruszania bez użycia tego systemu. Tym samym pod rygorem DQ na dany wyścig zabronione są nieuczciwe formy startu, w szczególności start przy użyciu ogranicznika prędkości (Speed Limiter).

7. W przypadku jakiejkolwiek awarii, wypadku czy nawet najdrobniejszego incydentu, który uniemożliwi dalsze uczestnictwo w wyścigu, nie wolno pozostawiać bolidu na torze. Takie zachowanie powoduje utrzymywanie się żółtej flagi, co wprowadza innych kierowców w błąd. Za każdym razem należy wrócić do boksu.

8. W czasie obrony pozycji w czasie wyścigu tor jazdy można zmienić tylko raz - tzn. jedziemy prawą stroną toru i w celu obrony zjeżdżamy na lewo - i to jest koniec możliwości manewru, nie można zygzakować (zajeżdżać w nieskończoność drogi). To jeden z przepisów w Formule 1 i temat właściwie nie podlega dyskusji.

9. Po zakończeniu wyścigu hostujący zamieszcza na forum plik z wynikami wyścigu (rFactor\UserData\LOG\Results\.xml), na podstawie którego zostanie sporządzony raport.

IV. INNE

1. Przed wejściem na serwer zaleca się wyłączenie rFactorowego czata, który nie zawsze działa poprawnie, w efekcie powodując zawieszanie się gry. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8851991 [333]

2. Zalecamy również ustawienie prędkości łącza w rFactor. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8851991 [401]



PODSTAWOWY SERWER nr 1 <na którym w ciągu tygodnia odbywają się testy>
[FKB] GOL [IP: 157.158.40.232] ( - programik ułatwiający wyszukanie)


KALENDARZ GP F1 w sezonie 2010 zgodny z kalendarzem FIA na sezon 2010:
1) 14 marca GP Bahrajnu [1.Fifomaniak 2.Danley 3.Bokserek]
2) 28 marca GP Australii [1.Bioly 2.Danley 3.Simson]
3) 4 kwietnia GP Malezji [1.Danley 2.Bioly 3.Fifomaniak]
4) 18 kwietnia GP Chin [1.Sikham 2.Bioly 3.Danley]
5) 9 maja GP Hiszpanii [1.Bioly 2.Danley 3.Bokserek]
6) 16 maja GP Monaco [1.Bioly 2.Sikham 3.Danley]
7) 30 maja GP Turcji [1.Danley 2.Sikham 3.Bokserek]
8) 13 czerwca GP Kanady [1.Danley 2.Bioly 3.Bokserek]
9) 27 czerwca GP Europy [1.Danley 2.Bioly 3.Sikham]
10) 11 lipca GP Wielkiej Brytanii
11) 25 lipca GP Niemiec - (wersja MMG)
12) 1 sierpnia GP Węgier -
przerwa wakacyjna
13) 29 sierpnia GP Belgii -
14) 12 września GP Włoch -
15) 26 września GP Singapuru -
16) 10 października GP Japonii -
17) 24 października GP Korei Południowej
18) 7 listopada GP Brazylii -
19) 14 listopada GP Abu Zabi (data i godzina startu do ustalenia) -


ZESPOŁY I KIEROWCY:

BMW Sauber F1 Team
- ______ / ______

Mercedes GP Petronas F1 Team
- Simson / Cappo

Force India F1 Team
- Danley / Miszka

Vodafone McLaren Mercedes
- fifomaniak / Sikham

Red Bull Racing (1) https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=9996622&WID=9993380 (2) https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=9996624&WID=9993380
- Bioly / KORraN

Renault F1 Team
- Glob3r / Qverty

Scuderia Ferrari Marlboro
- Bokserek / Maciula (nieobecność na czas nieokreślony)

Scuderia Toro Rosso (1) https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=9996622&WID=9993380 (2) https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=9996628&WID=9993380
- eJay / sajes

Virgin Racing (1) (2)
- Tvk / przemek__ (nieobecność na czas nieokreślony)

AT&T Williams
- Thomi / ______

Lotus F1 Racing
- slawek1982 / ______

Hispania Racing Team

-______ / ______

Kierowcy testowi

- Andrzej / mirasek / Sky Angel / Luigi91


-Klasyfikacja kierowców (sezon 2010):
1. Danley (FI)----------184pkt.
2. Bioly74 (RBR)-------159pkt.
3. Bokserek (FER)-----100pkt.
4. Sikham (MCL)-------94pkt.
5. Fifomaniak (MCL)---68pkt.
6. Tvk (VIR)------------46pkt.
-- Cappo (MER)--------46pkt.
7. Simson (MER) -------35pkt.
8. KORraN (RBR)-------34pkt.
9. Miszka (FI)-----------30pkt.
10. eJay (STR)----------26pkt.
11. Maciula (FER)-------24pkt.
--- Slawek1982 (FER)--24pkt.
12. Glober (REN)-------10pkt.
13. Qverty (REN)-------3pkt.
14. Hautameki (BMW)--2pkt.
15. Sajes (BMW)--------1pkt.
--- Przemek (VIR)-------1pkt.

-Klasyfikacja konstruktorów (sezon 2010):
1. Force India F1 Team------------------214pkt.
2. Red Bull Racing-----------------------193pkt.
3. Vodafone McLaren Mercedes--------162pkt.
4. Scuderia Ferrari Marlboro-----------136pkt.
5. Mercedes GP Petronas F1 Team----81pkt.
6. Virgin Racing-------------------------47pkt.
7. Scuderia Toro Rosso-----------------26pkt.
8. Renault F1 Team----------------------13pkt.
9. Lotus F1 Racing------------------------12pkt.
10. BMW Sauber F1 Team---------------3pkt.

Link do poprzedniej części: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10341279


Wirtualna Formuła 1 - cz. 128 | GP Europy - Valencia - Danley
19.06.2010
00:30
[2]

Danley [ slow but dangerous ]

Oficjalne treningi przed GP Europy
I oficjalny trening - czwartek (24.06) o 20:00; od 21:00 wyścigi testowe.
II oficjalny trening - piątek (25.06) o 20:00; od 21:00 wyścigi testowe.
III oficjalny trening - sobota (26.06) o 20:00; od 21:00 wyścigi testowe.

WYŚCIG: niedziela (27.06) (godzina niestandardowa)
- 20:30 - Trening
- 21:00 - Kwalifikacje 1 - 10 minut
- 21:10 - Kwalifikacje 2 - 10 minut
- 21:20 - Rozgrzewka (przyzwyczajenie się do ciężkich bolidów po "lekkich kwalifikacjach")
- 21:30 - Wyścig


Testy WTCC. Przydatne linki:
Reklamówka by Przemek
MOD:
Mod w wersji 1.20 -
Patch 1.25 -
TORY:
Mills Metropark -
Varano -
Adria -

19.06.2010
00:50
[3]

Miszka [ Konsul ]

Pozostała jeszcze kwestia poruszana przez eJay'a dotycząca "dotaczania" się do mety.

Osobiście nie widzę w tym procederze nic złego - oczywiście dopóty dopóki nie stwarza to zagrożenia dla innych zawodników.

W ostatnim wyścigu Cappo raz stworzył zagrożenie. Było to jednak niedługo po tym jak hamulce odmówiły posłuszeństwa. Później już jechał w miarę sprawnie. Na tyle na ile pozwalał mu bolid.

19.06.2010
08:59
[4]

Danley [ slow but dangerous ]

Również nie widzę w tym nic złego, o ile oczywiście taki kierowca odpowiednio zachowuje się w kontakcie z innymi. Bardziej zastanawia mnie dlaczego problem został ograniczony do dotaczania się do mety przez Cappo i nie ma ani słowa o innych, którzy zrobili tak samo. W każdym razie z tym bezpieczeństwem nie ma co przesadzać, bo w końcu dojdziemy do zakazu wyprzedzania w pewnych partiach toru a później kto wie - może będzie można wyprzedzać wyłącznie przy zmianie kół w boksach?


19.06.2010
11:07
smile
[5]

eJay [ Quaritch ]

Bardziej zastanawia mnie dlaczego problem został ograniczony do dotaczania się do mety przez Cappo i nie ma ani słowa o innych, którzy zrobili tak samo.

Bo akurat miałem go na podglądzie po wyjściu z wyścigu ;) Oczywiście ten wniosek dotyczy wszystkich. No i bardzo się dziwię, że akceptujecie takie zachowanie. A później będzie płacz, że ktoś wyrżnął w ledwo jadącego rywala... No dobra, nie ma co się silić, szykujemy się na Valencię.

19.06.2010
15:37
[6]

fifomaniak [ Konsul ]

No to w wypadku awarii można jechać, ale zachowujemy się jak przy niebieskiej fladze - puszczamy szybszego rywala, a nie walczymy z nim jak równy z równym.

20.06.2010
08:53
smile
[7]

afen [ Konsul ]

wrzućcie ten tor na jakąś normalną stronę :(

20.06.2010
11:53
[8]

Tvk [ Centurion ]

Hm, w prawdziwej F1 nie ma możliwości jazdy przez 1/3 wyścigu załóżmy z tylko dwoma sprawnymi biegami lub po prostu poważnie uszkodzonym bolidem. Wg mnie kierowca jadący poważnie uszkodzonym bolidem na torze stwarza zagrożenie dla pozostałych zawodników i powinien zjechać do boksów.

20.06.2010
13:10
[9]

fifomaniak [ Konsul ]

A czy my tu jeździmy z dwoma sprawnymi biegami? Vettel jakoś dojeżdżał ze szwankującymi hamulcami. Już nie zbliżajmy się aż tak do realizmu, bo zaczniemy jeszcze się ważyć po wyścigach i w ogóle...

20.06.2010
13:56
[10]

Danley [ slow but dangerous ]

Tak w ogóle co się Fifo dzieje, że nie jeździsz? Kiedy wracasz za kierownicę? :D

21.06.2010
12:54
[11]

KORraN [ Generaďż˝ ]

Ad. Bokserek w poprzednim wątku -> Wersję toru masz OK, jakaś starsza wersja jest w tej chwili na serwerze i misza wywala. Zaraz Cappo wrzuci nowszą wersję.

Edit: Zrobione.

24.06.2010
09:56
[12]

sajes [ Jagiellonia Bialystok ]

Serwer padł ?

24.06.2010
10:03
[13]

eJay [ Quaritch ]

Przypominam, że wyjątkowo ten wyścig będzie rozgrywany o późniejszej porze.

Czy wersja toru sprzed roku zgadza się z tą ze wstępniaka?

24.06.2010
11:24
[14]

Cappo [ Senator ]

eJay wydaje mi się że nie, bo właśnie ta postawiłem na serwerze i wtedy Bokserek miał mismatch.


Sajes serwer stoi.

24.06.2010
12:30
[15]

sajes [ Jagiellonia Bialystok ]

Ja też mam mismatcha.

24.06.2010
12:34
[16]

eJay [ Quaritch ]

Ja też.

24.06.2010
14:09
[17]

bokserek79 [ Konsul ]

Po poscie KORraNa [11] wszystko bylo w porzadku, wersja toru juz mi sie zgadzala. Dwa dni z rzedu nie wchodzilem na serwer, nie wiem jak to teraz wyglada. Straszne zamieszanie z tym torem.

Bedzie ktos uprzejmy i przypomni na ktora przesuniety jest wyscig?

24.06.2010
14:14
[18]

Cappo [ Senator ]

Ja przed chwilą wchodziłem i jest ok, a nic nie zmieniałem od czasu jak KORraN sprawdzał.

Usuńcie to co teraz macie i wklejcie do Locations to paczka bezpośrednio z serwera.

Macie "starą" bete przejrzałem chat na serwerze widzę że Bioly też miał wcześniej taki problem i KORraN mu napisał że ma starą wersję, ściągnął tą z RFC i wszystko było już ok.

24.06.2010
18:35
[19]

eJay [ Quaritch ]

Serwer znowu zniknął ;/

24.06.2010
19:47
[20]

Danley [ slow but dangerous ]

Przed chwilą byłem na serwerze, więc już działa :)

25.06.2010
00:21
[21]

platfoos [ Pretorianin ]

Jaki jest maksymalny Traction Control grając padem ?

25.06.2010
00:24
[22]

Miszka [ Konsul ]

medium

25.06.2010
11:55
[23]

Danley [ slow but dangerous ]

Bedzie ktos uprzejmy i przypomni na ktora przesuniety jest wyscig?

WYŚCIG: niedziela (27.06) (godzina niestandardowa)
- 20:30 - Trening
- 21:00 - Kwalifikacje 1 - 10 minut
- 21:10 - Kwalifikacje 2 - 10 minut
- 21:20 - Rozgrzewka (przyzwyczajenie się do ciężkich bolidów po "lekkich kwalifikacjach")
- 21:30 - Wyścig

26.06.2010
19:01
smile
[24]

Cappo [ Senator ]

Jak ja nie lubię tego toru.............

26.06.2010
20:06
[25]

Luigi91 [ HORDA ]

Widzę, że nie palicie się z obecnością na wyścig. :P

26.06.2010
23:48
smile
[26]

Connor_ [ Are you still there? ]

Jak ja nie lubię tego toru.............

Bluźnisz, 10 razy lepszy od Kanady...

27.06.2010
16:49
[27]

bokserek79 [ Konsul ]

GP Europy - Valencia

Obecni:

-bokserek







Nieobecni:

Zupełnie bez przygotowania ale pojadę. Po frekwencji widać i tak wpadną punkty :)

Miszka ----> Chyba tylko po to aby Cappo wiedzieł czy na kogoś trzeba poczekać czy nie. Ale z drugiej strony skoro wszyscy listę olewają to zaczynamy o czasie i już.

27.06.2010
16:57
[28]

Miszka [ Konsul ]

GP Europy - Valencia

Obecni:

-bokserek
- Miszka

Nieobecni:

A tak na dobrą sprawę moglibyśmy odpuścić listę obecności. Bo po co ją robimy?

27.06.2010
17:11
[29]

fifomaniak [ Konsul ]

Bokserek --> Niekoniecznie :p

WYŚCIG: niedziela (27.06) (godzina niestandardowa)
- 20:30 - Trening
- 21:00 - Kwalifikacje 1 - 10 minut
- 21:10 - Kwalifikacje 2 - 10 minut
- 21:20 - Rozgrzewka (przyzwyczajenie się do ciężkich bolidów po "lekkich kwalifikacjach")
- 21:30 - Wyścig

27.06.2010
17:20
[30]

Danley [ slow but dangerous ]

Lista przydawała się wtedy, kiedy była bardzo duża frekwencja. Dzięki temu kierowcy rezerwowi wiedzieli, że będą mogli wystartować w zastępstwie. Tak sytuacja zdarza się tylko na początku sezonu :D Obecnie raczej nic nie daje..

27.06.2010
19:39
smile
[31]

Danley [ slow but dangerous ]

Jest taka misja, że eJay jednak już jest i możemy pojechać wyścig wcześniej. Oczywiście o ile nie zmieniliście sobie planów na tyle, że możecie się teraz zebrać na serwerze. Jeśli wszystkim zainteresowanym pasuje wcześniej zacząć i przyjdą na serwer to od razu ruszymy.

27.06.2010
19:47
[32]

Tvk [ Centurion ]

GP Europy - Valencia

Obecni:

-bokserek
- Miszka
- tvk

Nieobecni:

27.06.2010
20:09
[33]

KORraN [ Generaďż˝ ]

Ja się umówiłem wg poprzedniej godziny i dopiero o 21 będę mógł wpaść na serwer...

27.06.2010
21:47
smile
[34]

eJay [ Quaritch ]

Dałem sobie siana po 4 kolkach bo jak zobaczyłem co się dzieje z moimi hamulcami to mnie strzeliło i postanowiłem oszczędzić sobie męczarni. W wyścigu na okrążeniu schodziło mi 8% żywotności hamulców! Na testach i treningach miałem 3% w porywach. Nie wiem co się dzieje, ale jeżeli tak to ma wyglądać to ja się wycofuje z ligi i komisji. Szkoda mi czasu, tym bardziej, że dzisiaj drałowałem 10h pociągiem i chciałem specjalnie zdążyć na nasze GP. Ale jak widać, ten mod mnie nie lubi a ja jego. Dla mnie jest coś ewidentnie spieprzone w configu i nie można normalnie jechać (awarie hamulców powinny być incydentalne, a nie nagminne). Robiłem co mogłem. Zjechałem z ciśnieniem do 77%, chłodzenie na 6. I NIC, race rządzi się widocznie swoimi prawami, tylko szkoda że nie można przewidzieć jak będzie się dany element wozu zużywał...

Powodzenia wszystkim. Ja rezygnuję, bo co to za ściganie ze znakiem zapytania "czy hamulce wytrzymają?" i ustawieniami takimi, że bardziej zwiększa się niebezpieczeństwo na torze.

27.06.2010
22:14
[35]

Cappo [ Senator ]

Prawie wcale nie trenowałem, qual 9 pozycja myślę że nawet dobrze, po starcie 4 pozycja później spadłem na 5 pozycje i tak jechałem dłuższy czas, aż Bioly mnie wyprzedził. Jechałem na softach co było dużym błędem(nie testowałem przed wyścigiem) na jednym z okrążeń(w s2) strzeliła mi lewa tyla opona, spadłem na koniec, a do pitu doczłapałem się z 3 spinami, co odpuszczałem gaz obracało mnie. Drugi stint na twardych jechałem nawet nieźle, na 18 kółku zjechałem po nowe opony i chyba na 19 okrążeniu padł mi lewy przedni hamulec - przejechałem kilka zakrętów i dałem sobie spokój. Ustawienia hamulców chłodzenie 7(maks), ciśnienie 85%, balans 56,4:43,6.


Paczka log+ replay->

Raport ->

27.06.2010
22:34
smile
[36]

Miszka [ Konsul ]

Łozaaaaappp?:P

Chyba najlepszy wyścig do tej pory...

Początek wymarzony - ostatnie miejsce w qualu. Na starcie zaspał Sławek, jakaś stłuczka była i 3 albo 4 pozycje do przodu awansowałem. Niestety tuż za pierwszym zakrętem albo zbyt przygazowałem albo ktoś mnie puknął i zakręciłem bączka i lekko walnąłem w bandę.
No nic trzeba jechać. Strata sporo i się powiększała ale jedziemy.

Przed samym wyścigiem jak już rozpoczęło się odliczanie zmieniłem na hardy. Jak się później okazało dużo wolniejsze, ale bez problemu bym pojechał na dwa pity.

W wyniku różnych przygód Cappo i Korek wylądowali za mną.

Niestety ten drugi odrabiał bardzo szybko stratę przez wolniejsze opony - dlatego jeszcze raz zmieniłem strategię i na picie zarzuciłem sobie softy. Od tego momentu poezja. Goniłem Korka w szaleńczym tempie. Jeśli Tv style dobrze działał to w s2 i s3 odrabiałem nieraz i po sekundę. Miałem szczerą nadzieję, że Korek jeszcze będzie zjeżdżał i tak też się stało. Trochę jednak przeszarżowałem w nawrocie lądując na bandzie plus jeszcze straciłem trochę na dublowaniu (jako, że Dan walczył z Biołym postanowiłem puścić ich w bezpieczny sposób i przez to straciłem chyba z 5 sekund).

Dzięki Korek za walkę do końca. Jeszcze jedno kółko i możliwe, że bym Cię wyprzedził.

Gdyby nie drobne problemy byłaby powtórka z Kanady. Ale oczko niżej też nie jest złe.
Gdybym pojechał 3x soft byłoby 5 miejsce:)


A i jak ściągnięcie toru dopiero przed wyścigiem o godzinie 20.00 jest fajnie:)


@eJay

Już miałem napisać czy wykrakałem czy tak bardzo się śpieszyłeś na mecz, ale już widzę odpowiedź. Sorki:)

27.06.2010
22:35
smile
[37]

fifomaniak [ Konsul ]

Jw.

Hamulce <3. Pierwszy raz mi padły, ustawienia takie jak zawsze, jazda taka jak zawsze. Z samej jazdy byłem dość zadowolony, nie miałem idealnego dla siebie seta, mimo to P5 w qualu z PB, potem dobry start, jazda na P3, błąd, wyprzedzenie przez Bokserka, długo, długo P4. Bokserka wyprzedziłem po 1. zjeździe do Boksów, jechałem 3. Fajna walka z Biołym dzisiaj była, długo trzymałem go za sobą, próbował kilka razy (jak nie naście), za którymś mu się udało (jakby hamował poprawnie i się nie oparł o mnie, wypychając, to by się pewnie nie udało, ale kijek z tym). Za każdym podejściem odjeżdżałem mu na wyjściu z zakrętu, miałem więcej przyczepności.

Cóż, a hamulce padały kolejno, najpierw lewy przedni, potem prawy, niedługo potem tylnie. Generalnie do pały z takim czymś, no ale dojechałem do mety, chyba nikomu zbytnio nie przeszkadzając (Bokserka puściłem, Korkowi chyba też nie zawadziłem). Generalnie 7 kółek z niesprawnymi hamulcami nie jest najradośniejszym przeżyciem. Bez tego dowiózłbym P4

27.06.2010
22:52
[38]

Bioly74 [ Forza RK! ]

Fifo -> Nie wiem w którym miejscu podczas hamowania się rzekomo o Ciebie "oparłem" i wypchnąłem z toru. Twoja strata, że nie zamknąłeś wewnętrznej, ja tylko opóźniłem hamowanie, bardziej do boku już zjechać nie mogłem.

Wyścig ogólnie dosyć ciężki. Po incydencie na starcie dosłownie cały bolid świecił mi się na żółto i prowadził się tragicznie. Cisnąłem ile mogłem, ale w takich warunkach P2 było wszystkim na co mnie było stać. Gratki dla Dana.

27.06.2010
23:16
[39]

fifomaniak [ Konsul ]

Bioły - w tym, w którym mnie wyprzedziłeś na dobre.

27.06.2010
23:19
[40]

KORraN [ Generaďż˝ ]

Miszka -> Tak, wyścig z Tobą miał dwa oblicza :) Najpierw mocno Cię goniłem, a potem to Ty mnie goniłeś :P Od połowy wyścigu oszczędzałem hamulce, bo prawy przód chyba mi padł i jechałem bardzo oszczędnie. Tempo pod koniec miałeś naprawdę zabójcze i o ile na trzy kółka przed końcem wydawało mi się, że mam sytuację pod kontrolą to kółko później zrobiło mi się gorąco :D Na szczęście okazało się, że przez jestem zdublowany i to już koniec :P Ale na walkę z Tobą zawsze można liczyć :)

A ogólnie jechało mi się fatalnie, w stałych miejscach miałem zawsze spadki FPS do ok. 15 i ciężko było... Przy dublowaniu mnie przez Dana i Biołego zaliczyłem w ogóle freeza i miałem tylko nadzieję, że nikomu się nic nie stanie...

27.06.2010
23:22
[41]

Bioly74 [ Forza RK! ]

Fifo -> Więc tak jak Ci napisałem wyżej. Pretensje miej do siebie. Czego Ty oczekiwałeś? Że podczas wyprzedzania zostawię Ci masę miejsca obok? Sorry, nie ten adres, to nie na tym polega.

27.06.2010
23:39
smile
[42]

bokserek79 [ Konsul ]

Ogólnie nieźle jak na tyle przygód. Qual i P2. Jak na tak słabe przygotowanie było to miłe zaskoczenie.
W wyścigu już tak różowo nie było. Nie dogrzałem opon na starcie, uślizg tylnych kół i dwa razy pocałowałem bandę kompletnie uszkadzając prawą część bolidu. Spadek z P2 na P6.
O dziwo trzymałem dobre tempo i szybko awansowałem na P3 co było nie lada wyczynem z tak prowadzącym się autem. Tu utknąłem za Danleyem. Miałem wrażenie że jestem szybszy ale jedno kogoś dojść a co inne wyprzedzić. Dan nie dał mi tej okazji i na chyba 6 lapie przestrzeliłem zakręt, uważałem aby bezpiecznie oddać pozycję ale dostałem stop/go, shit :(
Tu już zupełnie się pogubiłem z i tak na szybko obraną taktyką, koszmar. Karę odbyłem, +10 sek.
Po drodze jeszcze jeden spin przed Sławkiem. Na 3 lapy przed końcem też hamulce powiedziały bye bye. Cóż, przy tym tempie wcale im się nie dziwię :). Ostatecznie P4, musi być :)

Osobiście nie narzekam ale jeśli to ma tak wyglądać że z powodu hamulców mamy tracić uczestników tej ligi to jestem za jak najszybszymi zmianami aby coś z tym zrobić.
To ma być przyjemność a nie męczarnia. Wiele osób nie jest w stanie poświęcać dużo czasu na treningi i co? mają zapobiegawczo co wyścig jechać z maksymalnie dużymi tarczami itp.?
eJay, nie pitol z tą rezygnacją ;) Przedyskutujmy to.

28.06.2010
00:08
[43]

Danley [ slow but dangerous ]

Bardzo trudny wyścig, jednak w 100% udany taktycznie. Qual tradycyjnie słaby i nie zdobyłem P2, a mimo to udało się już na starcie wyścigu przebić na P1. Długo nie jechałem na czele stawki i musiałem oddać pozycję Sikhamowi, który na tym etapie wyścigu był dla mnie zbyt silny. Bokserka z trudem udało się utrzymywać za sobą przez kilka okrążeń, aż w końcu popełnił błąd. Zjechałem do boksu w dobrym momencie, dzięki czemu wyprzedziłem Sikhama po jego postoju, który miał miejsce kilka okrążeń później. Prowadzenia nie oddałem już do mety. Pod koniec wyścigu dosyć blisko jechał za mną Bioly, jednak najprawdopodobniej uszkodzenia bolidu nie pozwoliły mu wystarczająco się do mnie zbliżyć aby przeprowadzić atak. Oczywiście zwycięstwo cieszy :)

Nie mam póki co problemów z hamulcami podczas wyścigów, chociaż podczas treningu czasem padają. Tak było właśnie na obecnym torze. Początkowo średnia temperatura wynosiła około 700-750, ale później zbiłem ją do 650-700 i już nie było problemów.

Bokserek -> Może po prostu tak duże obciążenie paliwem powoduje, że jednak trzeba i to nie tylko zapobiegawczo, ustawiać maksymalne tarcze, niskie ciśnienie hamowania, wysoką chłodnicę i duży balans na tył aby odciążyć przód? To oczywiście takie gdybanie z mojej strony, ale faktem jest, że nie jeździmy już tak jak w zeszłym sezonie z niską ilością paliwa.

28.06.2010
13:08
smile
[44]

fifomaniak [ Konsul ]

Bioły - zblokowałeś w tamtej sytuacji koła na dohamowaniu i wyniosło Cię zbyt na zewnętrzną. Mój bolid nagle odbił sobie trochę w lewo, co też widać na replayu (patrzyłem na ten z serwera). Nie miałem o to pretensji, było w ferworze walki, nie mamy ABSu i zdarza się. Po prostu wspomniałem o tym. Ja zostawiłem Ci miejsce po wewnętrznej, Ty mnie z zewnętrznej jeszcze wypychałeś, wcale nie sądzę, że specjalnie to zrobiłeś. Natomiast nie podoba mi się to, że nie potrafisz przyznać się do błędu i uważasz, że wszystko było ok. Ja też święty nie jestem i zdarzało mi się robić błędy, ale umiem się do nich przyznać.

28.06.2010
14:54
[45]

Bioly74 [ Forza RK! ]

Fifo -> Nie przyznaje się do błędu, bo nie mam do czego. W momencie kiedy ktoś atakuje Cię od wewnątrz musisz liczyć się z tym, że zostaniesz zamknięty i nie będziesz miał możliwości do przeprowadzenia kontrataku. W szczególności w takim zakręcie jak ten, gdzie miejsca jest bardzo mało. Twój pech, że tego nie przewidziałeś.

28.06.2010
15:29
[46]

slawek1982 [ Legionista ]

z reguly to lepiej nie wyprzedzac na takich zakretach gdzie jest zbyt malo miejsca,mozna przeciez za ryzykowac w bardziej bezpiecznych miejscach zeby uniknac nie potrzebnych sprzeczek po wyscigu

28.06.2010
16:44
[47]

fifomaniak [ Konsul ]

Zamkniety, a wypchniety, to co innego. Był kontakt pomiędzy nami, oparłeś się (właściwie to odbiłeś) w zakręcie o mnie. Paniał? Najwyraźniej nie chcesz tego sprawdzić w replayu, Twój problem, nie mój.

Jak to jest w 100% czyste wyprzedzanie, to ja jestem święty

Powtarzam się - nie mam pretensji, nie zgłaszam żadnego incydentu, to było w walce, ale przez zablokowanie kół ledwo się zmieściłeś w zakręcie, wcale nie będąc przede mną. A do błędu/pomyłki przyznać się nie chcesz.

28.06.2010
17:01
[48]

Bioly74 [ Forza RK! ]

Nie ja zacząłem dyskusje więc najwyraźniej to Ty masz jakiś problem. Wypchnięty? Ciekawe jakim cudem jeżeli ja bez żadnego problemu zmieściłem się w linii jazdy. Poza tym widząc atak od wewnętrznej nie skręca się na pałę, bo można przewidzieć, że z boku będzie znajdować się samochód. Jeżeli ciągle Ci coś nie pasuje, to zgłoś incydent do komisji. Oni są od rozstrzygania takich spraw.

28.06.2010
17:25
[49]

fifomaniak [ Konsul ]

Tak, jesteś nietykalny. A atakując od wewnętrznej to nie masz obowiązku zostawienia miejsca dla drugiego auta, jeśli nie wyprzedziłeś go przed wejściem w zakręt? Zostawiłem miejsce na wewnętrznej przecież, ale Tobie to najwyraźniej nie wystarczyło. Ty też musisz przewidzieć, że z boku będzie się znajdować samochód. Sam jesteś na torze? I tak mi siadły hamulce i i tak końcowe wyniki tak wyglądają, że zgłaszanie incydentu jest debilizmem, poza tym nie było to nic poważnego, ale irytuje mnie Twoja ignorancja i nieumiejętność przyznania się do błędu.

Więc niech ktoś inny się wypowie na ten temat, bo my możemy gadać tak bez końca.

28.06.2010
18:43
[50]

Danley [ slow but dangerous ]

Nie ma we wstępniaku żadnej propozycji toru Silverstone, dlatego prośba do objeżdżonych o zaproponowanie toru na którym rozegramy to GP.

28.06.2010
18:50
smile
[51]

Miszka [ Konsul ]

Propozycja eJay'a pod otwartą dyskusję:

moja propozycja jest taka, aby za pomoca configu zamrozic chlodzenie (na przyklad na 5), zwiekszyc wytrzymalosc hamulcow o 50% i operować jedynie ciśniemiem. Serio, niekazde zmiany pod kątem rzeczywistosci dobrze wychodzą, zwlaszcza hamulce, ktore musza obsluzyc ciezarny bolid. To pozwoli na wyrownanie szans i lepszą walkę na torze, a poza tym zwiększy w pewien sposob frekwencje bo duzo ludzi nie ma czasu aby drążyć setupy

28.06.2010
18:55
[52]

Cappo [ Senator ]

Danley na pewno jest wersja od MMG(jeździliśmy na niej) tylko że w tym roku zmienia się układ toru, pytanie czy jest już jakaś nowa wersja.

Znalazłem coś takiego -> właśnie ściągam.

Problemy z hamulcami miałem w dwóch ostatnich wyścigach, wcześniej nie miałem problemów(a przynajmniej sobie nie przypominam) z mojego punktu widzenia to charakterystyka toru sprawia że hamulce są mocniej eksploatowane, w Walencji np ostatni zakręt był dość dziwny i tam mam wrażenie że hamulce najbardziej dostawały .......

Nie jestem przeciwko zmianom, jeżeli większość będzie chciała to ja temu przytaknę.

28.06.2010
19:03
[53]

Danley [ slow but dangerous ]

Nie jestem na bieżąco z nowymi torami. W Bahrajnie była taka sama sytuacja i z braku nowej wersji jechaliśmy na starej sekwencji.

Edit: Z tego co wiem standardowa wersja Silverstone w rFactor również jest dobra.

28.06.2010
23:27
[54]

sikham [ Generaďż˝ ]

To był naprawdę ciężki wyścig :)

jakie zdziwienie mnie ogarnęło gdy po starcie bylem na 2 miejscu a potem wyprzedzając Dana awansowałem na p1 :)

Dzięki Dan za walkę bo trwała chyba z pół wyścigu :)

szkoda tylko ze na 25 kółku padły mi hamulce ale kierowcy za mną mieli ten sam problem wiec udało się obronić p3 - wpadły ważne punkty a 7 miejsce Fifo poprawia tylko jeszcze sytuacje (szkoda również jego problemów ale jego mechanicy popełnili błąd i padły mu hamulce jeszcze wcześniej niż mi i ostro go traktowali niektórzy przy wyprzedaniu;) ) podsumowując p3 po zaledwie kilku chwilach treningu musi cieszyć

odnośnie przyszłego GP moim zdaniem powinniśmy je rozegrać na wdudowanim w rfactor silverstone ponieważ jest dobrze zrobiony ten tor a sam tor jest klasykiem i zmiana layoutu dla mnie jest jego profanacja ( zupełnie jakby wywalić eu rouge ze spa)

co do hamulcow wydaje mi sie ze powinnismy zwiekszyc ich trwalosc o iles % nie wiem o ile trzeba by zebrac dane i policzyc tak alby bezpieczny set (max chlodzenie niskie cisnienie) umozliwial dojechanie tym ktorzy ostro sie obchodza z hamulcami ale agresywny set byl rowniez mozliwy do zrobienia(wygrywa przeciez ten kto potrafi wycisnac max z bolidu) "moja propozycja jest taka, aby za pomoca configu zamrozic chlodzenie (na przyklad na 5), zwiekszyc wytrzymalosc hamulcow o 50% i operować jedynie ciśniemiem. " te zmiany moim zdaniem faworyzuja jazde "mam w d$# hamulce" - wyszlo dopiero teraz ze hamulce sobie nie radza z "ciezarnymi" bolidami

28.06.2010
23:42
smile
[55]

Miszka [ Konsul ]

@Korek

Z ciekawości spojrzałem w statystyki jak wyglądała nasza "walka" na czasy:)
Jak chcesz to rzuć okiem.


Wirtualna Formuła 1 - cz. 128 | GP Europy - Valencia - Miszka
29.06.2010
10:15
[56]

eJay [ Quaritch ]

sikham--->nic nie przeszkodzi zastosować obie zaproponowane zmiany. Jestem otwarty na propozycje, oczywiście mieszczące się w granicach zdrowego rozsądku - mogę pojeździć w wolnym czasie. Nie chodziło mi o to, aby wyścig jechać na ciśnieniu 95% i chłodzeniu 3 :) - moze byc nawet tak jak teraz, ale wytrzymałość trzeba zwiększyć o co najmniej 30% (tak na oko liczę). Radzę zainstalować ten dodatek - (przed uruchomieniem radzę go również skonfigurować).

29.06.2010
13:40
[57]

maciula [ Generaďż˝ ]

Widzę, że ten dodatek (56) pokazuje mnóstwo informacji. Tak się tylko zastanawiam czy da się przy nim jechać. Kiedyś zainstalowałem sobie takie malutkie ustrojstwo pokazujące bodajże uślizgi opon (czy coś podobnego). To było parę malutkich pasków w rogu a skoncentrować się na jeździe nie mogłem :)

29.06.2010
13:43
[58]

eJay [ Quaritch ]

Jak się odpowiednio skonfiguruje liczbę okienek (ja np. nie korzystam z wizualizacji toru, międzyczasów, liczby okrążeń) i ich szerokość to w zasadzie nie wpływa to na poziom widoczności. Co innego, że spoglądam na cyferki tylko wtedy gdy jadę na prostej ;)

29.06.2010
18:24
[59]

Danley [ slow but dangerous ]

odnośnie przyszłego GP moim zdaniem powinniśmy je rozegrać na wdudowanim w rfactor silverstone ponieważ jest dobrze zrobiony ten tor a sam tor jest klasykiem i zmiana layoutu dla mnie jest jego profanacja ( zupełnie jakby wywalić eu rouge ze spa)

true, true

29.06.2010
20:05
[60]

Miszka [ Konsul ]

Czyli jedziemy na Silverstone zawartym w rFactorze.

Ok, następna kwestia: o której jedziemy wyścig?
O 20:30 jest finał mundialu.

Propozycja: 18.30 qual?

Więcej osób niech się jeszcze wypowie w sprawie hamulców.

29.06.2010
20:15
[61]

Danley [ slow but dangerous ]

Jak dla mnie wyścig może się odbyć po F1 a przed mundialem, np. około 18-19.

Co do hamulców to chciałbym aby takie zmiany zostały wprowadzone, które pozwolą każdemu dojechać do mety. Dla każdego lepiej jest walczyć na torze niż widzieć jak co chwila odpada jakiś rywal.

29.06.2010
20:18
[62]

eJay [ Quaritch ]

Kto się zna na configu w rFactorze? Korek, Bioly? Ktoś jeszcze? Bo pewnie zmian nie trzeba wielkich (pewnie trzeba dobrać odpowiednie wartości). Ja mogę testować niemal co wieczorek z drobnymi przerwami. Im szybciej tym lepiej.

29.06.2010
20:46
[63]

Luigi91 [ HORDA ]

Co w końcu z tym torem?

Cappo testowałeś?

29.06.2010
20:55
[64]

Connor_ [ Are you still there? ]

Więcej osób niech się jeszcze wypowie w sprawie hamulców.

No to ja się wypowiem i powiem że w 75 % przejechanych przeze mnie do tej pory wyścigów padały mi hamulce. A tak jak ktoś wyżej napisał nie mam czasu grzebać w setupie...Czyli jest źle wg mnie...Wiem że realizm ale zdeka psuje to zabawę...

29.06.2010
22:06
[65]

sikham [ Generaďż˝ ]

zwiększenie chłodzenia i zmniejszenie ciśnienia to raptem kilka sekund wiec... ;)

29.06.2010
22:22
[66]

kruchy78 [ Centurion ]

post.[56]
Programik nawet fajny :)

Nie wiem o co chodzi, ale wywala mnie 2-3 sek po odpaleniu silnika na naszym modzie.
Na innym wszystko śmiga tak jak powinno.

29.06.2010
23:12
[67]

slawek1982 [ Legionista ]

bo ten dodatek wogole nie nadaje sie na serwer nie tylko ty masz z tym problem na wielu forach juz ludzie pisali ze wywala ich z serwera

29.06.2010
23:20
smile
[68]

Danley [ slow but dangerous ]

Wolę nie używać żadnych dodatkowych programików.. po co mam się stresować że tracę 10% hamulców na okrążenie :D

30.06.2010
09:54
[69]

kruchy78 [ Centurion ]

post [56]

Ale ja tylko odpalałem grę bez żadnego serwera. czysta gra off-line

30.06.2010
10:31
[70]

eJay [ Quaritch ]

Sprawdź czy nie masz dodatkowych pluginów np. TV-Style. Trzeba je zdezaktywować.

po co mam się stresować że tracę 10% hamulców na okrążenie :D

Ja w ten sposób zaoszczędziłem sobie dodatkowej irytacji :>

Dobra to kto się podejmuje korekty hamulców? Testy są potrzebne, ja mogę spokojnie pojeździć te kilkanaście okrążeń dziennie, ale potrzeba osoby która kuma wartości w configu.

30.06.2010
13:38
[71]

KORraN [ Generaďż˝ ]

eJay -> Właśnie z Biołym debatujemy o hamulcach i przypomniał jedną ważną rzecz - daaawno temu, krótko po wydaniu rF po Sieci krążył crack, który był albo specjalnie tak zrobiony, albo rF miał takie zabezpieczenie, że notorycznie zdarzały się awarie. Więc może tutaj leży problem? Masz oryginał?

Tutaj masz plik ze zużyciem mniejszym o 19% - - GameData/Vehicles/F1RFT2010/2010/TEAMS/

Jednak najpierw przyczyny bym szukał w ewentualnym cracku, bo wg większości hamulce działają OK :>

30.06.2010
13:45
[72]

eJay [ Quaritch ]

KORran--->Mam oryginał, zresztą w trakcie testów i treningów zużycie mam w normie. Dopiero w trakcie wyścigu zwiększa się ono o jakieś 150%. Ciężko mi stwierdzić gdzie leży przyczyna. Przetestuje tą poprawkę i dam znać.

30.06.2010
13:52
[73]

slawek1982 [ Legionista ]

ja tez mam orginal i nie jestescie pierwsza liga ktora ma problem z hamulcami takze napewno nie crack,mi sie wydaje ze na rfacttorze to nie do konca wszystkie mody dzialaja tak jak powinny

30.06.2010
15:04
[74]

maciula [ Generaďż˝ ]

Mam oryginała, tyle że napęd w moim kompie go nie czyta, więc siłą rzeczy musiałem się zaopatrzyć w "inną" kopię (na której grałem od początku tego sezonu). U mnie problemów z hamulcami nie było.

30.06.2010
15:30
[75]

eJay [ Quaritch ]

Przetestowałem kilka wariantów na singlu. Korek, twoja metoda nic nie zmieniła ;)

Tor - Valencia
Setup - wyścigowy, chlodzenie 7, cisnienie opon 80%

Wyniki na nowym configu:

Zużycie w trakcie treningu (przejechane 8 okrążeń) - średnio 2,3% na okrążenie (obciążony bolid)
Zużycie w trakcie wyścigu (przejechane 8 okrążeń) - średnio 5,2% na okrążenie (obciążony bolid)

Wyniki na starym configu:

Zużycie w trakcie treningu (przejechane 5 okrążeń) - średnio 3,2% na okrążenie
Zużycie w trakcie wyścigu (przejechane 6 okrążeń) - średnio 7,5% na okrążenie


Niech mi ktoś teraz wyjaśni czemu wyścig rządzi się innymi prawami ;)

30.06.2010
17:23
[76]

Miszka [ Konsul ]

@eJay

A może niech ktoś kto nie miał problemów z hamulcami wyśle Ci seta - porównasz wyniki i zobaczysz gdzie leży problem.

Czy jechałeś na tym samym secie co Red Bule, czy innym?

30.06.2010
17:23
[77]

sikham [ Generaďż˝ ]

ponieważ uszkodzenia są ustawione na time scaled

ps. Setup - wyścigowy, chlodzenie 7, cisnienie opon 80% nic dziwnego ze nic się nie zmienia :P

ps2. inny set nic nie da ponieważ to wszystko zależy od techniki hamowania (bez helpów wciskasz pedał w podłogę tylko w początkowej fazie hamowania)

30.06.2010
17:41
[78]

KORraN [ Generaďż˝ ]

sikham -> Ale uszkodzenia tyczą się całego weekendu wyścigowego. I technika hamowania nie ma raczej aż takiego wpływu na zużycie hamulców. Przy takim zużyciu eJay by potrzebował 225% hamulców na przejechanie Walencji...

30.06.2010
17:59
[79]

eJay [ Quaritch ]

sikham-->Napisz mi masterze ;) jak mam hamować aby nie wypaść z trasy przy tak niskim ciśnieniu hamulców? Już próbowałem delikatnie, stopniowo wciskać pedał hamulca i różnice były doprawdy minimalne w zużyciu (-0.1-0.2%), więc to nie to. Wyłączałem stability, trakcję, ABS off. Wszystko na nic, a nie uważam, że mam nogę słonia. Zresztą bolid F1 powinien hamować bardzo szybko i agresywnie bo ma tzw. Power Brakes, to nie Seicento ;) Ogólnie wytrzymałość hamulców powinna zależeć od stopnia ryzyka ustawień, a nie techniki. Ja mam zawsze setup na styk, tak abym nie przyrżnął komuś w tyłek...

30.06.2010
19:53
[80]

Danley [ slow but dangerous ]

Proponuję zmienić tor na serwerze na Silverstone znajdujący się w rFactor, bardzo przyjemny klasyk :)

30.06.2010
20:24
[81]

KORraN [ Generaďż˝ ]

eJay -> - na tym przejedź trochę więcej kółek (najlepiej dystans wyścigu). Na oko zużycie powinno być ok. 3,5% na kółko, ale wiadomo, że bolid się robi potem lżejszy i obciążenie hamulców spada.

I sikham miał rację, Time Scaled odnosi się tylko do sesji "Race".

01.07.2010
18:12
smile
[82]

przemek__ [ F1 2010 ]

Jest ktoś zainteresowany przybyciem na N-GINE RENAULT F1 TEAM SHOW (Tor Poznań, 17 lipca) ?


17 lipca w godzinach od 9.00 - 18.00, podczas N-GINE RENAULT F1 TEAM SHOW, po raz pierwszy w Polsce samochód Formuły 1 zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności na torze wyścigowym. Bolid Renault F1 Team na Torze Poznań poprowadzi jedyny Polak w Formule 1 - Robert Kubica.

W programie przewidziano między innymi przejazdy bolidu Renault F1 Team, bolidu Formuły Renault 2.0 i samochodów z Megane Trophy oraz prezentacje sportowych modeli Renault - pit stop, czyli zmiana opon na czas, a także symulatory F1, konkursy i wiele innych atrakcji. Miasteczko F1 zajmie powierzchnię prawie 50 tys. m kw. Wstęp wolny!


Zapraszam... moglibyśmy się na miejscu spotkać, pogadać itd. Osoby z WF1 mieszkający w okolicach Piły mogą jechać ze mną.

01.07.2010
18:51
[83]

KORraN [ Generaďż˝ ]

przemek -> Ja i LG na pewno będziemy (w końcu Leszno, 70km pod Poznaniem) :) Próbuję ściągnąć Biołego, mam nadzieję, że się uda. Sam miałem o tym pisać i pytać, kto będzie, ale chciałem to zrobić bliżej imprezy, jak już ludzie będą pewniejsi ewentualnego wyjazdu :)

01.07.2010
19:13
smile
[84]

Marcinkiewiczius [ MMG Modding Group ]

Świetny pomysł Przemek, wreszcie jakieś spotkanie :)

Chętnie bym sie zabrał, ale nie mam dojazdu (PKP i PKS nie wchodzą w grę, niemile wspominam te podróże). Pochodzę z Wolsztyna, który leży dokładnie pomiędzy Zieloną Górą, a Poznaniem, jest ktoś z okolic chętny mnie zabrać? Nasze ligowe rodzeństwo pochodzi z Leszna, co to jest minimalna zmiana toru jazdy, te parę km Was nie zbawi ;) :P

01.07.2010
19:26
[85]

Miszka [ Konsul ]

Może i bym się wybrał, ale niestety mam sesję na uczelni:(

01.07.2010
19:32
[86]

sajes [ Jagiellonia Bialystok ]

A ja na Grunwald jadę, więc też odpadam. Poża tym, wątpię by mi się chciało jechać z Białegostoku ;]

01.07.2010
19:54
[87]

KORraN [ Generaďż˝ ]

sajes -> Niemcy rewanżyk chcą? ;)

O 20 może ktoś na serwer wpadnie? Bedą co najmniej 3 osoby.

01.07.2010
20:28
[88]

Cappo [ Senator ]

Na razie z krucho z kasą, także jeszcze nie wiem czy pojadę.


btw wyścig zbiega się z finałem mundialu myślę trzeba jakoś go przesunąć :)

01.07.2010
20:28
[89]

eJay [ Quaritch ]

Przejechałem dystans wyścigu na tym configu z [81] z ustawieniem Time Scaled. Zużywały się w tempie 4.5% na okr. i co najważniejsze, zużycie nie zmniejsza się wraz z pustoszejącym bakiem, a przynajmniej nie aż tak jak mogłoby się wydawać (różnica może 1%). W rezultacie puściły mi 2 kółka przed metą. Zanim zapytacie "jak to możliwe skoro matematycznie powinny zepsuć się wcześniej?" - warto dodać, że hamulce mają coś takiego jak "wentyl bezpieczeństwa" tzn. nawet jak zejdzie do 0% to da radę pojechać jeszcze kilka kółek, ale ile pojedziesz to już wypadek losowy i pewnie ustawienia seta. Generalnie dodałbym jeszcze z 10-15% mocy dla ogólnego spokoju, bo o ile się nie mylę czeka nas jeszcze Abu Dhabi i Węgry, czyli dwa hamulcożerne weekendy.

01.07.2010
20:32
[90]

Miszka [ Konsul ]

@Cappo

Parę postów wyżej pytałem o to samo, ale nie wszyscy odpowiedzieli:)

Wszystkim pasuje rozpoczęcie quala o 18.00 lub 18.30?

01.07.2010
20:55
[91]

KORraN [ Generaďż˝ ]

eJay -> Hamulce nie mają "wentyla bezpieczeństwa" :P Mają po prostu tak, że puszczają średnio przy grubości 1.4cm +/- maksymalnie 0,7mm. Dlatego trzeba ustawić mniej więcej te 3.5% na kółko w początkowej fazie z pełnym bakiem.

Aha, i testowałeś mam nadzieję z maksymalnymi tarczami jak wcześniej? Nowa wersja ->

A co do GP to proponuję jeszcze wcześniej, bo niektórzy mogą wcześniej już do pubu wyjść czy coś ;)

01.07.2010
21:00
[92]

eJay [ Quaritch ]

KORraN--->Przetestuje to jutro. Jeżdżę zawsze z maksymalnymi tarczami.

Dlatego trzeba ustawić mniej więcej te 3.5% na kółko w początkowej fazie z pełnym bakiem.

No to ja miałem większe zużycie ;)

01.07.2010
21:14
[93]

Danley [ slow but dangerous ]

A co do GP to proponuję jeszcze wcześniej, bo niektórzy mogą wcześniej już do pubu wyjść czy coś ;)

Generalnie to pasuje mi przez cały dzień :)

02.07.2010
09:59
smile
[94]

przemek__ [ F1 2010 ]

Ja jeszcze nie będę brał udziału w GP jeszcze jakieś trzy miesiące :( Niestety czas nie pozwala.

Co do imprezy w Poznaniu to mam nadzieję, że więcej osób się zdeklaruje.
Danley ? Miszka ? Glob3r, Tvk, Bokserek ? Bioly ? No i reszta co bym wszystkich nie wymieniał ?

Korran --> To na miejscu możemy się jak najbardziej spotkać, chociaż nie będzie to łatwe zadanie, bo będzie masa ludzi, ale damy radę. Wpadacie już rano ?

02.07.2010
12:19
smile
[95]

Miszka [ Konsul ]

OFICJALNE WYNIKI GP EUROPY NA TORZE W WALENCJI (9/19)

KWALIFIKACJE

1. Bioly74------------------01:38.679----------/
2. Bokserek----------------01:39.703---------01.024
3. Sikham_PL--------------01:39.888---------01.209
4. Danley-------------------01:39.889---------01.210
5. [MG] fifomaniak---------01:40.222---------01.543
6. eJay----------------------01:40.482---------01.803
7. Tvk-----------------------01:41.011---------02.332
8. Sajes---------------------01:41.403---------02.724
9. Cappo--------------------01:41.854---------03.175
10. Slawek1982------------01:42.243---------03.564
11. KORraN-----------------01:42.339---------03.660
12. Miszka------------------01:42.772---------04.093

======================================

WYŚCIG

1. Danley----------------52:27.084-----------/ (2 pitstops)
2. Bioly74----------------52:31.969----------04.885 (2) Najszybsze okrążenie wyścigu
3. Sikham_PL------------53:21.884----------54.800 (2)
4. Bokserek--------------53:26.346----------59.262 (3)
5. KORraN----------------52:36.955---------- -1laps (2)
6. Miszka-----------------52:37.443---------- -1laps (2)
7. [MG] fifomaniak------54:03.052---------- -1laps (3)
8. Slawek1982-----------DNF (Brakes)------ -6laps (2)
9. Sajes------------------DNF (Brakes)------ -8laps (2)
10. Cappo----------------DNF (Brakes)------ -11laps (2)
11. Tvk-------------------DNF (Suspension)-- -11laps (2)
12. eJay------------------DNF (DNF)----------- -27laps (0)

=======================================

GP Europy - punktacja

1. Danley +25pkt.
2. Bioly74 +18pkt.
3. Sikham_PL +15pkt.
4. Bokserek +12pkt.
5. KORraN +10pkt.
6. Miszka +8pkt.
7. [MG] fifomaniak +6pkt.

=======================================

-Klasyfikacja kierowców (sezon 2010):

1. Danley (FI)----------184pkt.
2. Bioly74 (RBR)-------159pkt.
3. Bokserek (FER)-----100pkt.
4. Sikham (MCL)-------94pkt.
5. Fifomaniak (MCL)---68pkt.
6. Tvk (VIR)------------46pkt.
-- Cappo (MER)--------46pkt.
7. Simson (MER) -------35pkt.
8. KORraN (RBR)-------34pkt.
9. Miszka (FI)-----------30pkt.
10. eJay (STR)----------26pkt.
11. Maciula (FER)-------24pkt.
--- Slawek1982 (FER)--24pkt.
12. Glober (REN)-------10pkt.
13. Qverty (REN)-------3pkt.
14. Hautameki (BMW)--2pkt.
15. Sajes (BMW)--------1pkt.
--- Przemek (VIR)-------1pkt.

=======================================

-Klasyfikacja konstruktorów (sezon 2010):

1. Force India F1 Team------------------214pkt.
2. Red Bull Racing-----------------------193pkt.
3. Vodafone McLaren Mercedes--------162pkt.
4. Scuderia Ferrari Marlboro-----------136pkt.
5. Mercedes GP Petronas F1 Team----81pkt.
6. Virgin Racing-------------------------47pkt.
7. Scuderia Toro Rosso-----------------26pkt.
8. Renault F1 Team----------------------13pkt.
9. Lotus F1 Racing------------------------12pkt.
10. BMW Sauber F1 Team---------------3pkt.

02.07.2010
12:39
[96]

KORraN [ Generaďż˝ ]

przemek -> Raczej na pewno już od 9 postaramy się tam być, bo podejrzewam, że tłum będzie rósł z upływem czasu, a fajnie by było się dopchać do symulatora :P A ze zgadaniem się nie będzie problemu, umówimy się jakoś w pobliżu toru i w razie czego telefony będą pod ręką :)

Force India coś nam ucieka w obydwu klasyfikacjach :\ Ale na Silverstone RBR powinien być mocny 8)

02.07.2010
12:40
[97]

eJay [ Quaritch ]

KORran--->Czy ty zmieniasz coś jeszcze w configu oprócz:

BrakeWearRate=3.700e-011

?

Czy dla tej pierwszej wartości mniejsza liczba oznacza mniejsze zużycie?

02.07.2010
12:45
smile
[98]

Miszka [ Konsul ]

@Korek

Swoje pierwsze punkty zdobywałem na Silverstone, także nie dziel skóry na jeleniu:P

02.07.2010
13:01
[99]

KORraN [ Generaďż˝ ]

eJay -> Nope, tylko 4 x BrakeWearRate. I tak, im mniejsza ta wartość, tym mniejsze zużycie.

Miszka -> Spoko, w odwodzie mam Hungaroring, na którym już kiedyś miałem lepszego hot lapa od Biołego (na modzie BMW F1.07) 8) Serio :)

Bioły -> Nie marudź, że to był jeden, jedyny raz i że tylko tym się mogę na duchu podnosić :D

02.07.2010
15:46
[100]

eJay [ Quaritch ]

Ok, sprawa wygląda tak, że config z postu [91] wydaje się ok. W Valencii udało mi się przejechać cały wyścig. Potestowałem sobie również Northamptonshire i zużycie również jest w normie. Tak więc ten mini-patch polecam. Wrzućcie to od razu na serwer i ustawcie tor, abym mógł to sprawdzić w warunkach online.

02.07.2010
20:25
[101]

Luigi91 [ HORDA ]

Będzie ktoś teraz jeździć?

04.07.2010
09:36
[102]

Danley [ slow but dangerous ]

Wielka Brytania, Silverstone, nowy temat: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10419513&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.