dodom [ Gregorio ]
Saturn - zwroty
Witam,
Zakupiłem dziś w Złotych Tarasach zasilacz do laptopa (HP, ale mniejsza z tym.) Po powrocie do domu okazało się, iż końcówka nie ta (a specjalnie sprawdzałem..)
No i tu kieruję do Was moje pytanie, nie wiecie czy taki właśnie powód reklamacji będzie przez nich uznany? Nawet nie zależy mi na kasie, mogą mi po prostu wymienić na pasujący model.
Shaybecki [ Shaybeck ]
prawnie nie muszą
jeżeli towar nie jest wadliwy to nie mają obowiązku wymiany
wszelkie zwroty to dobra wola sprzedawcy, często chwalą się oni swoimi regulaminami pozwalającymi na zwroty w celach zdobycia uznania klientów
tak więc musisz iść i spróbować, porozmawiać, nie krzyczeć i niczego nie wymagać
powiesz jak stoi sprawa, jeżeli nie rozwaliłeś zbytnio opakowania to powinni ci bez problemu wymienić
na wymianę na inny zgadzają się częściej niż na zwrot pieniędzy
jak nie kasjerka, to do kierownika
-----------------
mała anegdota:
za granicą lepiej się traktuje klientów niż u nas
ojciec zakupił w niemczech dawno temu DVD, które po podłączeniu w Polsce okazało się wadliwe ( nie działał subwoofer)
po dłuższym czasie pojechał znowu i chciał je zareklamować
po drodze napotkał ZOLL który trochę zniszczył karton
tak więc podarty, porysowany, zaklejony taśmami karon zaniósł ojciec do media markt
stawia na ladzie i mówi - zepsute
pani w punkcie obsługi - zwrot pieniędzy czy wymiana ?
ojciec - pieniądze proszę
otworzyła kasę i oddała ile trzeba
równie dobrze można by było wrzucić tam kilka cegieł, nawet nie sprawdziła
w polsce by to nie przeszło, bo taka jest nasza mentalność
bulletproof [ Centurion ]
Jak kiedyś kupiłem za krótki kabel bez problemu wymienili, tylko ważne żeby opakowanie było całe.
dodom [ Gregorio ]
Opakowanie? Jest w miarę całe. :P
W miarę dlatego, że jest to ten typ opakowania - plastik przezroczysty, jakby "zespawane" z każdej strony. Nigdy nie umiałem takowych otwierać, jedyne co, to ciachać nożyczkami. No a że zawsze jestem przezorny, to ciachnąłem delikatnie z dwóch stron. :)
No nic, to pojadę, ale już raczej nie dziś.
Shaybecki ----> Bo w Polsce klient to złodziej i na pewno celowo niszczy sprzęt. Jakbym mieszkał w Niemczech tego tematu zapewne by nie było.
mac2000 [ Konsul ]
prawnie nie muszą
jeżeli towar nie jest wadliwy to nie mają obowiązku wymiany
Nie prawda. Masz 10 dni, żeby zwrócić towar bez podania przyczyny.
[6]Fakt. Sorki. Myślałem, że kupił on-line
Shaybecki [ Shaybeck ]
mac2000 - kupując przez internet, nie w zwykłym sklepie
nie opowiadaj bzdur
PrzemoDZ [ kebab w bulce ]
Nie prawda. Masz 10 dni, żeby zwrócić towar bez podania przyczyny.
Chyba żartujesz...
Ten przepis dotyczy tylko towarów nabywanych drogą wysyłkową.
zapomnialem_stary_login [ Konsul ]
No to jak "zespawany" plastik, to marna szansa żeby to przyjęli po otwarciu. Chyba że nie zauważą, ale nie będzie to zbyt uczciwe, bo oni później takiego towaru nie sprzedadzą.