GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Na co patrzycie w grafice?

11.06.2010
19:27
[1]

Spoko92 [ Pretorianin ]

Na co patrzycie w grafice?

Co się dla was bardziej liczy w grafice? To żeby gra miała bardzo dużo detali, szczegółów,ładne, wyraziste kolory itp (np. Uncharted 2, God of War3, Borderlands, Infamous) czy raczej wolicie aby grafika gry jak najbardziej przypominała rzeczywistość (Heavy Rain, Killzone2, Halo:Reach, Bad Company2 itp)?

11.06.2010
19:27
smile
[2]

kubomił [ Legend ]

cell shading jest fajny, aczkolwiek realistyczna grafika również :)

11.06.2010
19:28
[3]

ma_ko [ Fanboy Sony ]

Mi sie cell shading podoba ;P

11.06.2010
19:31
[4]

lajtowy ziomek:) [ God of War ]

Spoko92---> Wiesz co, poruszyłeś zagadnienie naprawdę ciężkie do precyzyjnego rozpatrzenia. :) Ja osobiście napiszę Ci tak: Grafika aby mogła nazywać się ładną musi spełniać kolejno te czynniki, które wymieniłeś powyżej ^. Oczywiście istnieją jeszcze kwestie takie jak np. artyzm danej oprawy ale tutaj już wkraczamy w pole samej tematyki gry, do, której konwencji pasuje np. lekko "bajkowa kreska" (np. Viva Piniata).

11.06.2010
19:33
[5]

unclesam [ Generaďż˝ ]

Największe znaczenie ma dla mnie wygładzanie krawędzi, nic mnie mnie tak nie wkurza jak ząbki :P No i kwadratowe koła też nie są fajne... ale to w starszych grach :P

11.06.2010
19:49
[6]

MichałPolak [ Pretorianin ]

Średnio lubię jak gra wygląda jak prawdziwa bardziej lubię jak jest oryginalna np. warcraft 3. Oblivion miał ładną grafikę i mimo że nie wygląda jak prawdziwa to była bardzo kolorowa, krawędzie były wygładzone no i oczywiście wyraziste kolory.

11.06.2010
20:01
[7]

bezlerg66 [ Senator ]

o i kwadratowe koła też nie są fajne... ale to w starszych grach :P

CI wydało w zeszłym roku (o ile się nie mylę) grę, gdzie koła były kwadratowe. Była to jakaś gra wojenna FPS.

Głównie w grafice jest wygładzanie potrzebne. Tak samo jak w [5] te ząbki przy wielu grach są bardzo denerwujące. Chociaż żeby w grze była ładna grafika, to jedna opcja jej pięknością nie uczyni, więc wybieranie nie ma do końca sensu.

11.06.2010
20:38
[8]

AIDIDPl [ PC-towiec ]

Ja patrze przede wszystkim na jakość, ostrość i szczegółowość tekstur. Ale same tekstury to nie wszystko, do tego trzeba dobrej jakości odbicia, wygładzenie krawędzi, ilość polygonów, reakcje tekstur na światło, cień, kolorowe światło i na efekty środowiskowe. Następnie ogólnie: efekty środowiskowe, oświetlenie, dynamiczne cienie, jakość cieni, zasięg generowanej grafiki. Najlepiej żeby gra najbardziej przypominała rzeczywistość (nienawidzę jasnych kolorów jak w grach MMO ani cukierkowej grafiki jak Red Alert 3. Ciemne, brudne, rzeczywiste jak w GoW III) jak w Crysis, Bad Company 2, CoD4 i MW2, GTA IV....

11.06.2010
21:33
[9]

oskarxdd [ Generaďż˝ ]

Ja zwracam przede wszystkim uwage na jakość i ostrość tekstur i ich detale, do tego dochodza cienie, wygladzanie krawedzi, i to co wyżej^. Bardziej lubie taka cukierkowa grafike, lecz też bez przesady. Np. Oblivion, Halo 3. Nie lubie za to strasznie ciemnych gier w których paleta barw to czarny jasny czarny i ciemny szary jak np killzone 2.

11.06.2010
21:35
[10]

Poohatch [ The Evil Candy ]

Najbardziej podoba mi się taka, jak była w Fable i Fable 2. Bardzo ładnie, wręcz pięknie wyglądała.

11.06.2010
21:36
[11]

Heavy Deszcz [ Generaďż˝ ]

Hmmmm... Wystarczy że będzie po prostu ładna, ale za to nie lubie takich cukierkowych kolorków jak np. Halo. Uwielbiam Klimaty jak Killzone 2, taki brudny zniszczony świat, smutny, agresywny; takie coś jest zajebiste!

11.06.2010
21:39
[12]

Filip550 [ Hunt3r ]

mi sie bardzo grafika podobala w mass effect 1 i 2

11.06.2010
21:44
smile
[13]

Windows XP 16 [ Senator ]

aby grafika gry jak najbardziej przypominała rzeczywistość (Heavy Rain, Killzone2, Halo:Reach, Bad Company2 itp)?
WUT?!

11.06.2010
21:57
[14]

_MaZZeo [ Legend ]

Windows --> nie wiem z czego się śmiejesz, obie gry to SF ale grafika jest jak najbardziej realistyczna.

Bardzo ciężko odpowiedzieć na te pytanie. To zależy od gry. Pomijam design bo to jest kwestia gustu. Potrafię wybaczyć niskiej jakości tekstury (pewno ze względu na posiadanie słabego PC przez spory okres). Trochę gorzej jest z ząbkami, bo te nawet z fotorealistycznej grafiki potrafią zrobić brzydala. Najciężej mi jednak przetrawić słabe oświetlenie czy też dynamiczne cienie, bo dodają najwięcej realizmu czy też robią największe wrażenie. Bez nich świat jest sterylny. Dlatego taki RDR pod względem graficznym mnie powalił.

Nie są to jednak kluczowe aspekty. Dla mnie ważniejszy jest gameplay i mechanika oraz sterowanie. Fizyka czy też animacja również - jeżeli gra sprawia wrażenie "betonowatej" to nawet grafa rodem z Crysisa czy Uncharted 2 nie uratuje jej w moich oczach.

11.06.2010
21:58
[15]

$erek47 [ Veteran Gear ]

Najważniejsze aby wszystko było rzeczywiste, a kolory wyraziste
Aha, i wszystko musi działać, jak najbardziej płynnie

11.06.2010
22:26
[16]

Windows XP 16 [ Senator ]

_MaZZeo--> Równie realistyczna jest ona w U2 i inFamous, a mimo wszystko autor zaliczył te gry do innej grupy. Trochę dziwny ten podział.

13.06.2010
14:42
smile
[17]

KORIANNNNN [ Chor��y ]

Kolory,odbicia,tekstury

13.06.2010
19:46
smile
[18]

Scortch [ Light ]

Ja patrzę głównie na tzw. art design (poziomy, lokacje, postacie, inne elementy otoczenia), a z kwestii technicznych to na efekty cząsteczkowe.

Nawiasem mówiąc to bardzo ciekawy temat, można napisać dużo więcej - może wieczorkiem (późnym) usiądę ;)

13.06.2010
21:08
[19]

Freeman992 [ Generaďż˝ ]

Przechodząc obie części "God of war" podziwiałem przepiękne widoki, dziwiąc się że takie coś jest w stanie wygenerować stara konsolka PS2. Innym razem grałem w "Resident evil 4". Bardzo podobały mi się modele postaci i ogólnie animacja w całej grze. Trudno jest jednoznacznie określić co jest najistotniejszym elementem grafiki.

13.06.2010
21:17
[20]

Alien.pl [ Generaďż˝ ]

Dla mnie od czasu Unreal enage 3 i Far Cry nie istnieje ten problem. Te dwa silniki stworzyły na tyle dobrą grafikę że dodawanie kolejnych efektów czy poziomu AA już nie wpływa w żaden sposób na jakość rozgrywki, a ta jest najważniejsza.
Pierwsze gry jak Tomb Raider gdzie mała rozdzielczość i słaba jakość detali znacząco utrudniały rozgrywkę bo można było stać obok apteczki czy klucza i go nie zauważyć, były istną katorgą. Dzisiaj te problemy nie istnieją wiec wyścig graficzny w obecnej sytuacji nie ma już najmniejszego sensu.

13.06.2010
21:21
[21]

wi3dzmin [ Generaďż˝ ]

Ja lubię przede wszystkim klimat w grafice. Ostre tekstury i ładne animacje to podstawa. wygładzanie krawędzi nie jest w sumie konieczne :) Nie cierpię plastikowej grafiki, takiej w której wszystko wygląda jak zrobione z linoleum i folii.

Lubię też jak gra ma jakieś olśniewające elementy. Nie chodzi o jakieś cuda graficzne, ale coś co pozwala powiedzieć "wow świetnie to wygląda"

13.06.2010
21:46
[22]

kjx [ Nelson Tethers ]

Jestem inny, bo... nie zwracam uwagi na nic. Grafika mnie kompletnie nie interesuje. Gram częściej w rogaliki czy stare gry na DosBoksie niż w najnowsze, durne, śliczne FPSy. Gdy chcę pooglądać coś ładnego, to patrzę na nagą kobietę lub zachód słońca. Gra ma posiadać klimat i to "coś". Zresztą, kto w grał, między innymi, w tekstowe przygodówki Infocoma, ten pewnie wie co mam na myśli.

13.06.2010
22:08
[23]

herflik26 [ Konsul ]

Na efekty, wybuchy, detale, cienie, oświetlenie, rozmycia i może rozdzielczość tekstur

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.