tadzikg [ Generaďż˝ ]
prosze o pomoc z angielskiego
wrzucilem sobie tekst do google translator i nie wiem o co chodzi w tym moze ktos mi pomoc
publicise the location of assembly areas by marking them on any venue maps or programmes, prominent signage, and inclusion in staff training so it will be easier to direct the crowd to them when an evacuation is necessary
upowszechnia lokalizacja obszarów montażu, zaznaczając je na dowolnym miejscu mapy i programy, oznakowanie widocznym i integracji w szkolenie personelu więc łatwiej będzie kierować tłumem do nich, gdy ewakuacja jest konieczna
ensure that there are enough of them and that they are big enough to accommodate the crowd
zapewnienia, że nie są one wystarczające i że są one na tyle duże, aby pomieścić tłum
site them away from vulnerable areas such as flammable or chemical stores or car parks in a bomb threat situation
miejscu ich z dala od wrażliwych obszarach, takich jak łatwopalne lub chemicznych sklepach lub parkingów w sytuacji zagrożenia wybuchem bomby
take police advice on whether or not people really need to be kept there or allowed home and, if so, whether names and addresses need to be taken
zasięgają opinii policji o tym, czy ludzie naprawdę muszą być przechowywane lub dopuszczone tam do domu, a jeśli tak, czy nazwy i adresy muszą być podjęte
if an evacuation of the venue is likely to lead to congestion of departure routes or hamper emergency services, make sure that there are sufficient staff to control a phased departure
jeśli ewakuacji miejsce może doprowadzić do przeciążenia dróg wyjścia lub utrudniać służb ratunkowych, upewnij się, że istnieją wystarczające do kontroli pracowników stopniowo wyjścia
provide people waiting in assembly areas with updated information on what is happening at regular intervals
osób oczekujących na świadczenia zbiórki aktualne informacje na temat tego, co dzieje się w regularnych odstępach czasu
codeine [ Konsul ]
W czym Ci pomoc, chcesz to zrozumiec dla siebie czy moze przetlumaczyc?
tadzikg [ Generaďż˝ ]
chce to przeztluaczyc ale jak pokazale niestety google translator nie pomoze
Zenedon [ Burak cukrowy ]
Stylistyka będzie kuleć, ale nie chce mi się myśleć zbytnio.
publicise the location of assembly areas by marking them on any venue maps or programmes, prominent signage, and inclusion in staff training so it will be easier to direct the crowd to them when an evacuation is necessary
Rozpowszechnij wiedzę o lokalizacji miejsc zbiórek, poprzez umieszenie ich na mapach lokalu lub programach, poprzez oczojebne oznaczenie, oraz umieszczenie w szkoleniach personelu co ułatwi im kierowanie tłumu w miejsca zbiórek w razie potrzeby.
ensure that there are enough of them and that they are big enough to accommodate the crowd
Upewnij się, że jest ich wystarczająca ilość(tych miejsc zbiórek) i że są odpowiednio duże by pomieścić tłum.
site them away from vulnerable areas such as flammable or chemical stores or car parks in a bomb threat situation
Rozplanuj ich położenie daleko od ryzykownych miejsc typu składy chemikaliów lub środków łatwopalnych, lub parkingów w przypadku zagrożenia bombowego.
take police advice on whether or not people really need to be kept there or allowed home and, if so, whether names and addresses need to be taken
Słuchaj rad policji odnośnie tego czy tłum należy przetrzymywać w miejscach zbiórek lub wypuścić do domu. W przypadku puszczenia do domu należy upewnić się czy konieczne jest zebranie danych osobowych.
if an evacuation of the venue is likely to lead to congestion of departure routes or hamper emergency services, make sure that there are sufficient staff to control a phased departure
Jeśli ewakuacja lokalu może prowadzić do powstania zatorów lub przeszkodzić w działaniu służb, należy upewnić się, że na miejscu jest taka ilość personelu, która zagwarantuje stopniową ewakuację.
provide people waiting in assembly areas with updated information on what is happening at regular intervals
Ludzi zgromadzonych na miejscu zbiórek należy regularnie informować o rozwoju sytuacji.
Wisisz mi piwo.
tadzikg [ Generaďż˝ ]
tak wogole to moze jakos sie dogadamy bo potrzebuje jeszcze cos. moze jakas oferta za przetlumaczenie?
6.8 When to re-open the venue
If the venue is physically safe to re-open, consider:
whether there will be transport to take people home at a time which is later than the original closing time
whether you can move that number of people safely in a short time
anticipated crowd reaction to closure or re-opening
refund arrangements
6.9 Emergency medical facilities
There will need to be sufficient emergency room space and equipment to handle routine accidents and larger crowd incidents. Lives have been unnecessarily lost in large crowd incidents by the lack of simple equipment such as stretchers and oxygen.
If this is a large event the medical centre should be equipped to provide skilled response to cardiac, spinal injury cases and other emergencies.
It is important to communicate with local emergency medical services, to establish their response times and whether they can handle a mass crowd disaster.
The extent of the on-site medical facilities required is dependent on:
the number of people likely to come
the temperature
the density of the crowd
the length of the programme
the level of audience participation
w the type of audience expected; they might be disabled or elderly and therefore not in the best of health; young audiences bring their own problems in that they may be excitable and vulnerable to dehydration, hyperventilation and crushing
For the big venues, a large room or marquee might be used as a casualty station. Additional first aid posts could be dispersed strategically throughout the venue and staffed by trained personnel. These posts need to be kept in a hygienic condition and contain adequate medical equipment and supplies, hot and cold or sterile water and a supply of drinking water. It is likely to be helpful in an emergency if they have an external telephone line and an internal telephone or radio link to the control room.
Logistics
When planning on-site medical care for the event the following need to be considered:
the medical facilities available should be easily identifiable to the public
the means by which medical supplies are to be obtained, including secure on-site storage of drugs
whether ambulances will be positioned on site, or will be called to the site on an as-required basis
if ambulance(s) are on site for participants, such as racers etc, whether these ambulances are to be dedicated only to participants, or be available for spectator injuries
whether medical staff will be confined to a hospital room to which the injured must make their way, or whether clearly identified field medical teams will patrol dense spectator areas
if there will be vehicles to transport spectators to the on-site medical facility
whether the medical vehicles are appropriate to the terrain, for example, regular ambulances for road networks, 4-wheel-drive vehicles for off-road areas, golf carts or similar vehicles for densely packed or widespread spectator areas
means of notification for ambulances of spectators requiring assistance in widespread spectator areas
6.10 Security and law enforcement on-site
Security aspects of the event need to be planned. Consider:
whether police officers are to be used for on-site policing, or private security officers engaged
whether the police will service only public areas outside the event perimeter, or on site as well; establish the split in role between police and private security
the enforcement policies to be exercised for minor offences on site, so that discretion will be exercised consistently throughout the event (for example, the definition of disruptive behaviour and how it will be dealt with, and dealing with any property damage)
whether there will be areas on site which collect and store significant amounts of money, and if so, how security and off-site transfer and banking will be carried out
Zenedon [ Burak cukrowy ]
To wszystko? Nie ma sprawy, zaraz sieknę.
edit: Tylko po fajki podskocze.
A na co to? Kiedyś tłumaczyłem dla kumpla ciekawe rzeczy, wymagania dotyczące otwarcia apteki w Wielkiej Brytanii. Robił praktyki w kancelarii i poważny pan adwokat mu zlecił takie zadanie. Jak się później okazało pan adwokat skoił za tę ekspertyzę niezły hajs;D.
tadzikg [ Generaďż˝ ]
Zenedon, to ja przedstawie calosc i moje tlumaczenie jaki zrobilem
Section 6: Emergency services, planning and procedures
Despite taking all the precautions possible to prevent the occurrence of violence and crime at the event, emergencies can occur, so plans and procedures need to be developed.
The term emergency is taken to mean situations where the emergency services become actively involved or an urgent evacuation is required. Broadly speaking, they will be situations with the potential for serious injuries requiring immediate and specialist action beyond the capabilities of venue staff.
Emergencies may include:
fires
explosions
bomb threats
collapse of a structure such as seating, staging, or a lighting pylon
release of hazardous substances such as a gas leak
unanticipated hostile weather conditions such as flooding or high winds
Depending on the type of event, incidents involving machinery such as aeroplane crashes or animals such as horses stampeding into the crowd, must also be considered.
The main concern in an emergency situation at a large event is crowd control. The significance of crowd control for emergency planning is that crowd disorder and overcrowding can be factors in the creation of emergencies. Problems can occur with overloading of barriers or staging, and behavioural problems such as violence or panic.
6.1 Responding to an emergency
Any response to crowd incidents must be rapid and authoritative. There needs to be clear and unambiguous information about the emergency and required group actions. In consultation with appropriate authorities (eg. fire brigade, police, ambulance, licensing board) establish and communicate policies and emergency procedures and regulations on:
fire
drinking and possession of alcoholic beverages
possession or use of drugs
medical emergencies
lost and found articles
lost persons
bringing food, beverages, radios and tape decks into the venue
bomb threats
alternatives in case of score clocks, lights or other failures
transportation problems
Plans should ensure that there are multiple routes through which the crowd can disperse, rather than limiting the number of exit points.
In the event of an emergency, summon the emergency services immediately, and don't wait to assess the impact of the incident before doing so.
6.2 Planning
Plans for dealing effectively with these contingencies need to be drawn up well in advance of the event so that those involved in the response can be trained. Initial training is important, but so is regular reinforcement of that training. This will help staff to act confidently and efficiently in an emergency.
In drawing up emergency plans it may be helpful to consult other bodies who will be involved in dealing with the situation, such as:
the authorities who enforce the relevant legislation, such as the local authority, fire authority and any relevant government departments
the emergency services, including nearby hospitals and on-site first aid providers
all those involved in the operation, such as the event organiser, security firms and concessionaires operating at the venue
nearby sites which could be affected by an emergency or subsequent evacuation
Any discussions need to include the safety of the emergency services as well as that of the public, staff associated with the event and others on site.
Examples of emergency procedures to be included in a plan are:
what information should be passed on to the emergency services and by whom
communications with the public
communications with staff and outside bodies
management of the emergency, or dealing with the occurrence itself
crowd management in an emergency situation
evacuation procedures
assistance to the emergency services
criteria for re-opening the venue and allowing the return of the public
Copies of the emergency plan should be made available to all interested parties. Other people besides event staff need to be familiar with the action to take in an emergency. Producing an emergency plan in languages other than English may be appropriate.
6.3 Staff training
Staff training for emergencies should include:
the vital importance of good communications
the command and communication structure to be followed during an emergency
exactly what staff have to do and why
how each individual's responsibilities fit into the overall plan
relationship with emergency services
the layout of the venue, locations of emergency equipment, alarm call points, first aid facilities, emergency exits and access routes for emergency services
The training plan could also identify other more specific training needs such as first aid, response to fires, use of communication equipment, and recognition of hazardous situations.
6.4 Informing emergency services
Once an emergency is identified, the police and other relevant emergency services need to be told as soon as possible. It may be helpful if permanent checklists of information to be passed on are kept near staff telephones. Checklists should include:
the exact official address of the venue
the nature of the emergency/accident/incident and its extent, if known
suggested access routes and meeting points if previously agreed arrangements have to be changed
relevant information about any hazards
6.5 Communications within the venue
Staff need to be kept informed about any emergencies within the venue. This could be done by two-way radio, or by coded public address messages. The latter can also be used to signal staff to listen to radio messages or to contact the control room through their internal telephone system.
It is important to decide what to tell staff. They could be told the nature of the emergency, the location of the affected areas, the procedures to follow, and any special information about which escape routes or exits should not be used.
It is also important to decide what to tell the public about the emergency, and when. Whether the whole venue is told at once will depend on the nature of the emergency.
6.6 Evacuation
The public could be informed by recorded or live public address messages, word-of-mouth by staff, including the use of loud hailers, and alarms.
Instructions to the public
The manner of giving instructions will influence the speed of public response. It will help to give short, clear instructions, repeat important information, phrase instructions positively: 'use the green door' not 'do not use the red door'; and be polite, firm and calm.
Information to be given to the public might include:
which exits to use and how to get there
where to assemble, if appropriate
the reason for the instructions, for example 'to avoid overcrowding in Area A, please use...'
an assurance to people that arrangements will be made to compensate them, to refund or reschedule the event
telling people where the meeting point(s) are for the friends or relatives who have got separated
providing information on any transport arrangements that are available
stating which authorities are in control of the evacuation
Arrangements will need to be in place to monitor the evacuation closely and ensure that all available exits are used; overcrowding of one or two exits needs to be avoided as far as possible.
If the layout of the venue is complex or the area to be evacuated is particularly large or distant from the exits, it may be more practicable to ask people to gather at various safe points in the venue and then escort them in groups to the exits.
Barriers and signs will need to be set up and help given to staff and police to turn would-be visitors away as quickly as possible. Special arrangements will need to be made for coping with the disabled and parents with pushchairs.
Uncooperative visitors
Staff need to have clear guidance on what to do if someone refuses to cooperate:
try to find out what the problem is if time permits; they may have a problem that can easily be solved
if their refusal to follow instructions is likely to endanger the safety of others, staff should seek help from a supervisor or police officer; if danger is not involved, don't waste time on it but turn to more urgent tasks
6.7 Assembly areas
Safe assembly areas are vital to an emergency plan and when considering their safe use:
publicise the location of assembly areas by marking them on any venue maps or programmes, prominent signage, and inclusion in staff training so it will be easier to direct the crowd to them when an evacuation is necessary
ensure that there are enough of them and that they are big enough to accommodate the crowd
site them away from vulnerable areas such as flammable or chemical stores or car parks in a bomb threat situation
take police advice on whether or not people really need to be kept there or allowed home and, if so, whether names and addresses need to be taken
if an evacuation of the venue is likely to lead to congestion of departure routes or hamper emergency services, make sure that there are sufficient staff to control a phased departure
provide people waiting in assembly areas with updated information on what is happening at regular intervals
6.8 When to re-open the venue
If the venue is physically safe to re-open, consider:
whether there will be transport to take people home at a time which is later than the original closing time
whether you can move that number of people safely in a short time
anticipated crowd reaction to closure or re-opening
refund arrangements
6.9 Emergency medical facilities
There will need to be sufficient emergency room space and equipment to handle routine accidents and larger crowd incidents. Lives have been unnecessarily lost in large crowd incidents by the lack of simple equipment such as stretchers and oxygen.
If this is a large event the medical centre should be equipped to provide skilled response to cardiac, spinal injury cases and other emergencies.
It is important to communicate with local emergency medical services, to establish their response times and whether they can handle a mass crowd disaster.
The extent of the on-site medical facilities required is dependent on:
the number of people likely to come
the temperature
the density of the crowd
the length of the programme
the level of audience participation
w the type of audience expected; they might be disabled or elderly and therefore not in the best of health; young audiences bring their own problems in that they may be excitable and vulnerable to dehydration, hyperventilation and crushing
For the big venues, a large room or marquee might be used as a casualty station. Additional first aid posts could be dispersed strategically throughout the venue and staffed by trained personnel. These posts need to be kept in a hygienic condition and contain adequate medical equipment and supplies, hot and cold or sterile water and a supply of drinking water. It is likely to be helpful in an emergency if they have an external telephone line and an internal telephone or radio link to the control room.
Logistics
When planning on-site medical care for the event the following need to be considered:
the medical facilities available should be easily identifiable to the public
the means by which medical supplies are to be obtained, including secure on-site storage of drugs
whether ambulances will be positioned on site, or will be called to the site on an as-required basis
if ambulance(s) are on site for participants, such as racers etc, whether these ambulances are to be dedicated only to participants, or be available for spectator injuries
whether medical staff will be confined to a hospital room to which the injured must make their way, or whether clearly identified field medical teams will patrol dense spectator areas
if there will be vehicles to transport spectators to the on-site medical facility
whether the medical vehicles are appropriate to the terrain, for example, regular ambulances for road networks, 4-wheel-drive vehicles for off-road areas, golf carts or similar vehicles for densely packed or widespread spectator areas
means of notification for ambulances of spectators requiring assistance in widespread spectator areas
6.10 Security and law enforcement on-site
Security aspects of the event need to be planned. Consider:
whether police officers are to be used for on-site policing, or private security officers engaged
whether the police will service only public areas outside the event perimeter, or on site as well; establish the split in role between police and private security
the enforcement policies to be exercised for minor offences on site, so that discretion will be exercised consistently throughout the event (for example, the definition of disruptive behaviour and how it will be dealt with, and dealing with any property damage)
whether there will be areas on site which collect and store significant amounts of money, and if so, how security and off-site transfer and banking will be carried out
a teraz moje tlumaczenie
Mimo podejmowania wszelkich środków ostrożności, niedopuszczenie do powstania przemocy potrzebne jest rozwijanie planow i procedur reagowania.
Określenie podjętych działań określają sytuacje, w których służby musza być aktywne.
Przykładowe zagrozenia w których działają służby:
• Pozary
• Eksplozje
• Zamachy bombowe
• Upadek struktury: ?
• Uwolnienie niebezpiecznych substancji
• Zla pogoda: powodzie huragany
W zależności od wydarzenia, incydenty z udzialem maszyn takich jak samolot należy rozważyć przewidywac.
Głównym problemem zd. niekorzystnych jest kontrola tłumu, gapiów.
Problem może pojawić się kiedy bariery chroniące zostana zerwane, mogą nastąpić akty przemocy lub panika.
6,1 Reagowanie na sytuacje nadzwyczajna, zd niekorz.
Koszty działania mają być zwracane, służbą. Działania mają być jasno określone dla grup reagowania. Koszty działania są zwracane po konsultacji z organizatorami:
• Pozar
• Picie i posiadanie napojów alkoholowych
• Posiadanie lub używanie narkotyków
• Zgubione i znalezione artykuły
• Zagubione osoby
• Zapewnienie żywności, napojów, komunikacji na miejscu zadarzenia
• Zagrożenie wybuchem bomby
• ?
• Problemy transportowe
Plany powinny zawierać istnienie wielu rozwiązań jeżeli chodzi o rozproszenie tłumu, a nie ograniczenie liczby punktów wyjścia
W przypadku zagrożenia, wezwać służby ratunkowe natychmiast .
6,2 Planowanie
Plany działania należy sporządzić na długo przed zdarzeniem niekorzystnym. Osoby zaangażowane w działanie muszą być odpowiednio przeszkolone. To przyczyni się do pewnego skutecznego działanie w czasie zdarzenie niekorzystnego.
W zakresie tworzenia planów awaryjnych pomocne mogą być opinie innych organów, które miały doczynienia z taką sytuacją, np.:
• władze, które wprowadzają w życie odpowiednie akty prawne, takie jak władze lokalne, , odpowiednie ministerstwa
• służby ratownicze, w tym pobliskie szpitale i „jednostki pierwszej pomocy na miejscu zdarzenia
• wszystkich osób zaangażowanych w działania, takich jak organizator, agencji ochrony i koncesjonariuszy działających na miejscu zdarzenia
• w pobliżu miejsca, które mogłoby mieć wpływ na późniejszą ewakuacje w sytuacjach awaryjnych
Przykłady procedur awaryjnych, które należy uwzględnić w planie:
• jakie informacje powinny być przekazywane służbom ratunkowym i przez kogo
• komunikowane społeczeństwu
• komunikaca z pracownikami i podmiotów zewnętrznych
• zarządzanie w nagłych wypadkach
• kierowanie tłumem w sytuacjach awaryjnych
• procedury ewakuacyjne
• pomoc do służb ratowniczych
• Kryteria ponownego otwarcia miejsca i umożliwiające powrót publicznych
Kopie planu awaryjnego powinny być dostępne dla wszystkich zainteresowanych stron. Produkcja planu awaryjnego w językach innych niż angielski mogą być właściwe.
6,3 Szkolenie personelu
Szkolenia personelu na wypadek sytuacji awaryjnych powinny zawierać:
istotne znaczenie dobrej komunikacji
• struktury dowodzenia i łączności, których należy przestrzegać podczas sytuacji nadzwyczajnych
• dokładnie to, co pracownicy mają robić i dlaczego
• jak każdy odpowiedzialności pasuje do ogólnej koncepcji.?????
• relacja ze służbami ratunkowymi
• miejsce, gdzie znajduje się sprzęt w nagłych wypadkach
• urządzenia pierwszej pomocy, wyjścia awaryjne oraz drogi dojazdowe dla służb ratowniczych
Plan szkoleń może również określać inne, bardziej specyficzne potrzeby szkoleniowe, takie jak pierwsza pomoc, odpowiedź na pożary, użytkowanie sprzętu łączności oraz uznanie sytuacji zagrożenia.
6,4 Informowanie służb ratowniczych
• Po zidentyfikowaniu awarii policja i inne służby ratownicze muszą być powiadomione jak najszybciej. Wykaz powinien zawierać:
• dokładny urzędowy adres miejsca
• charakter sytuacji krytycznej / wypadku / zdarzenia i jego zakres, jeżeli są znane
• proponowane drogi dojazdowe i miejsca spotkań ????po uprzednim uzgodnieniu warunków muszą zostać zmienione
• informacje dotyczące wszelkich zagrożeń,
6,5 Komunikacja w miejscu zdarzenia
Pracownicy muszą być informowani o wszelkich zagrożeń w miejscu zdarzenia. Można to zrobić przez dwukierunkową łączność radiową lub kodowane publicznej wiadomości. Ważne jest, aby zdecydować, co powiedzieć pracownikom i publice czyli os cywilnym.
6,6 Ewakuacja
Sposób wydawanie instrukcji wpływa na szybkość reakcji publicznej. Pomogą krótkie i jasne instrukcje, należy powtarzać ważne informacje, instrukcje wyrażenie pozytywnie: "użyj zielone drzwi" a nie ", nie korzystają z czerwonych drzwi", oraz należy być uprzejmym, stanowczym i spokojnym
Informacje, które mogą zostać podane do publicznej wiadomości mogą obejmować:
.
• Które wyjście użyć i jak się do niego dostać
• Gdzie się gromadzić w razie potrzeby
• instrukcjia, na przykład ", aby uniknąć przepełnienia w okolicy, użyj ..."
• Zapewnienie osobom warunków rekompensaty, refundacji lub zmiana terminu imprezy
• Mówienie ludziom o miejscach spotkań ze znajomymi lub krewnymi
• Dostarczanie informacji na temat wszelkich ustaleń dotyczących transportu
• Wskazanie,które organy są od ewakuacji
tadzikg [ Generaďż˝ ]
na angielski, jak dobrze przetlumacze to bedzie zwolnienie z egzaminu
Mikołaj™ [ Konsul ]
Cwaniak
Zenedon [ Burak cukrowy ]
Jezu.
Dobra, jak jutro znajdę czas, to po południu to przejrzę, bo sporo jest.
tadzikg [ Generaďż˝ ]
do p 6,7 szlo dobrze pozniej juz nie wiem naprawde o co chodzi to moze chociaz do 6,7 mozecie sprawdzic czy to ma sens
ps tylko wlasnie ja to musze miec tak do 12 najpozniej
Zenedon [ Burak cukrowy ]
Sprawa zamknięta jak coś.