GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Do Soulcatchera o RADEONIE 9500 --> 9700 - raz jeszcze

15.01.2003
11:59
[1]

(to)my [ Konsul ]

Do Soulcatchera o RADEONIE 9500 --> 9700 - raz jeszcze

Całkiem niedawno miała miejsce dyskusja pomiędzy Soulcatcherem, a mną w sprawie przerobienia RADEONA 9500 na 9700. Wciąż się upieram przy zdaniu, że nie można programowo przerobić RADEONA 9500 na 9700! Poniżej zamieszczam link na poparcie swojej teorii.

15.01.2003
12:05
[2]

dialekt [ Legionista ]

Mozna... RivaTuner 2.0 RC 12.1 programowo aktywuje 4 potoki renderowania pikseli zablokowane w Radeonach 9500, co sprawia, że stają się one pełnowartościowymi Radeonami 9700 (w obu typach kart dostępnych jest 8 potoków, a różnicach tkwi w 4 zablokowanych potokach).

Program działa z kartami Radeon 9500 128 MB zamieniając je na wersję 9700 PRO i zamienia również modele Radeon 9500 64 MB na wersję 9500 PRO. Do podkręcenia Radeonów potrzeba jest też specjalna wersja sterowników Catalyst 6.200 - 6.255. Modyfikacje Radeonów działają obecnie wyłącznie w systemach operacyjnych Windows 2000/XP.
dzieki Riva Tuner 2.0......

15.01.2003
12:08
[3]

(to)my [ Konsul ]

dialekt--> A co z szyną 256, która jest w 9700, a 9500 ma szynę 128

15.01.2003
12:08
[4]

Owen [ ]

(to)my ---> Już dawno to było przerabiane. Najwpierw opracowane metodę hardwerowych przeróbek. Potem na DigitLife zostało opublikowane opracownie dotyczące przeróbek softwarowych przez twórcę właśnie RivyTunera.

15.01.2003
12:11
[5]

Owen [ ]

A oto sznureczek do dyskusji.

15.01.2003
12:11
[6]

Szaman [ Legend ]

A czy zna ktos moze sposob, zeby z Radeona VE zrobic pelnosprawnego 9700 Pro 128 MB? ;)))))))

15.01.2003
12:14
[7]

Soulcatcher [ Prefekt ]

(to)my --> upieraj się twoje prawo, nie pisz tylko że nasze newsy są nieprawdziwe bo nie masz racji

15.01.2003
12:15
[8]

FAJEK [ CD Projekt ]

to(my) --------------------->


szyna 128-bit jest w radeonach 9500 z 64MB! I te karty mozna przerobic jedynie na 9500 PRO.

Natomiast aby miec 9700 Pro trzeba uzyc karty 9500 ze 128 MB, gdyż wlaśnie takie karty maja 256-bitowa szyne (karty ze 128 MB RAM maja taka)

15.01.2003
12:16
[9]

(to)my [ Konsul ]

Owen --> jak odblokujesz programowo coś, co jest zablokowane hardwerowo?

15.01.2003
12:19
[10]

Owen [ ]

(to)my ---> R9500 128 ma szynę 256 więc nie musisz tego odblokowywać :-)

15.01.2003
12:31
[11]

(to)my [ Konsul ]

9500

producent: ATi
data wydania: III kwartał 2002
nazwa kodowa: R300
technologia wykonania: 0.15 mikrona
silnik graficzny: SMARTSHADER 2.0 :
programowalne 4 x Vertex Shader v2.0
programowalny Pixel Shader v2.0
częstotliwośći taktowania
rdzeń/pamięć: 275 / 550 MHz
ilość potoków renderingu:
ilość TMU w potoku: 8 / 1
wydajność Filrate: 2200 Megapixele/s
2200 Megatexele/s
wydajność geometryczna: ~ 170 mln trójkątów/s
szyna do pamięci: 128 bitowa DDR
stosowana ilość pamięci:
(maksymalna obsługiwana) 128 MB DDR
128 MB DDR
przepustowość pamięci: ~10 GB/s
architektura AGP: AGP 2X ; AGP 4X ; AGP 8X
inne technologie: Hyper Z III
RAMDAC: 2 x 400 MHz
maksymalne rozdzielczości: 2048x1536 @ 32bpp
max obsługiwany format tekstur: 4096x4096 @32bpp
DXTn (S3TC)
obsługiwane API: OpenGL 1.4
DirectX 9.0
metoda AntyAliasingu: SMOOTHVISION 2.0
multipróbkowanie max 4x/6x
kluczowe funkcje 3D: -- operacje na werteksach
-- sprzętowe transformacje i oświetlenie
-- mapowanie Dot Product3 i EMBM
-- filtrowanie trójliniowe, anizotropowe, LOD bias
-- Anti-aliasing x2 x4 x6 OpenGL
-- Anti-aliasing x2 x4 x6 Direct3D
MAX zalecane rozdzielczości do gier: 1600x1200 @32bpp
lub
1024x768 z FSAA 4X
800x600 z FSAA 6X
wspomaganie MPEG-2 (DVD): iDCT: odwrotna dyskr. transf. kosin.
MC: kompensacja ruchu
cechy specjalne: -- VIDEOSHADER
-- FullStream
-- HydraVision



9700

producent: ATi
data wydania: III kwartał 2002
nazwa kodowa: R300
technologia wykonania: 0.15 mikrona
silnik graficzny: SMARTSHADER 2.0 :
programowalne 4 x Vertex Shader v2.0
programowalny Pixel Shader v2.0
częstotliwośći taktowania
rdzeń/pamięć: 325 / 620 MHz
ilość potoków renderingu:
ilość TMU w potoku: 8 / 1
wydajność Filrate: 2600 Megapixele/s
2600 Megatexele/s
wydajność geometryczna: ~ 200 mln trójkątów/s
szyna do pamięci: 256 bitowa DDR
stosowana ilość pamięci:
(maksymalna obsługiwana) 128 MB DDR ; 2.8 ns
256 MB DDR i DDR II
przepustowość pamięci: ~19.8 GB/s
architektura AGP: AGP 2X ; AGP 4X ; AGP 8X
inne technologie: Hyper Z III
RAMDAC: 2 x 400 MHz
maksymalne rozdzielczości: 2048x1536 @ 32bpp
max obsługiwany format tekstur: 4096x4096 @32bpp
DXTn (S3TC)
obsługiwane API: OpenGL 1.4
DirectX 9.0
metoda AntyAliasingu: SMOOTHVISION 2.0
multipróbkowanie max 4x/6x
kluczowe funkcje 3D: -- operacje na werteksach
-- sprzętowe transformacje i oświetlenie
-- mapowanie Dot Product3 i EMBM
-- filtrowanie trójliniowe, anizotropowe, LOD bias
-- Anti-aliasing x2 x4 x6 OpenGL
-- Anti-aliasing x2 x4 x6 Direct3D
MAX zalecane rozdzielczości do gier: 1600x1200 @32bpp
lub
1280x1024 z FSAA 4X
wspomaganie MPEG-2 (DVD): iDCT: odwrotna dyskr. transf. kosin.
MC: kompensacja ruchu
cechy specjalne: -- VIDEOSHADER
-- FullStream
-- HydraVision



Owen, co Ty na to?

15.01.2003
12:57
[12]

artikus [ Pretorianin ]

(to)my--> na forum guru3d była poruszana ta sprawa wielokrotnie, wyjaśniał sam Unwinder (twórca RT), że WSZYSTKIE R9500 128MB mają szynę 256 bit. A specyfikacja....cóż okazuje się, że to chyba jakaś zagrywka handlowa, ponieważ wszystkim, którym udało się "przeprogramować" swoje 9500 na 9700 osiągali właśnie takie wyniki, jakby szyna pracowała na 256 bit. Fakty nie kłamią, a specyfikacje producentów mogą;-)
Inna sprawa, że zauważono przy okazji, pojawianie się artefaktów i dziwnych przekłamań na pulpitach Windowsów. Nie wszystkie karty pokazują artefakty, ale gros z nich jakoś działać prawidłowo nie chce. Padła teoria, że chipy R300 które nie zakwalifikowały się na R9700, były sprzedawane jako R9500 z powodu prawdopodobnych "uszkodzeń" części pipelinów.
Ja osobiście trenuje od 2 dni z przeróbką R9500 na R9500Pro (mam 64 niestety). Na razie efekt mam taki, że wiesza mi się cały system w trakcie startu np. Morrowinda, lub 3DMarka. Ale sukces jakiś mam, bo w zaawansowanych ekranu jako typ mikroukładu pojawiło się; R9700AGP (ND). Czyli przeprogramywanie działa:-)

15.01.2003
13:05
[13]

hubihubi [ Chor��y ]

artikus---------->> wszystko pieknie tylko po co Ci teraz 9700 skoro nic Ci nie działa, sam pisałeś że wiesza Ci się system?? Z drugiej jednak strony testójdalej, może się w końcu okaże że ATI od wielu lat jedzie na czipi R300 tylko go odblokowuje np: ATI rage pro może też da się przerobic na Radka 9700 :)

15.01.2003
13:13
[14]

artikus [ Pretorianin ]

hubihubi--> na razie tylko testuje, jak mi system się wywala, wracam do starych ustawień, także problemu nie ma;-) Podejrzewam, że coś mam nie tak z moim WinXP, w sobote zainstaluje swojego nieśmiertelnego Win98SE i zobaczę czy to wina systemu czy karty.
Co do twojej drugiej uwagi - trafnie to wyraziłeś. Niestety musze cię zmartwić, iż dotyczy to tylko (chyba) najnowszego czipa. IMHO ATI poszła po najmniejszej linii oporu - robi te same czipy, ale sterownikami dzieli je na te tańsze modele i droższe. Ciekaw jestem tylko jak to teraz wyjaśni posiadaczom R9700?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.