pani_jola [ Generaďż˝ ]
Zwrot towaru - problem
Cześć.
Mam pytanie odnośnie zakupów przez Internet. Otóż zakupiłem pewną rzecz, która sam odebrałem w sklepie. Po rozpakowaniu okazała się nie taka jakbym chciał.
Teraz chciałbym ją zwrócić, ale są problemy:
- wziąłem fakturę na tę rzecz i sklep odmawia przyjęcia zwrotu, twierdząc, że nie obejmuje mnie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000r.)
Pytanie jest czy teraz po wzięciu na fakturę już nie da się zwrócić, jeśli towar jest sprawny?
EDIT.
Dodam jeszcze, że opis na stronie nie był pełny i w zasadzie to może być jakimś punktem zaczepienia.
Ace_2005 [ Bo tak! ]
Ustawa Cię nie obowiązuje, ponieważ odebrałeś produkt osobiście. Obowiązuje ona wtedy, kiedy zakupów dokonuje się na odległość, a więc nie mógłbyś wcześniej obejrzeć produktu i się z nim zaznajomić przed zakupem.
Towar możesz zwrócić, jeśli:
- jest niezgodny z umową, tzn.: brak jakiejś cechy, która była, np. podana w opisie, a w rzeczywistości jej nie ma.
Tobie natomiast pozostaje jedynie reklamacja u sprzedawcy towaru niezgodnego z umową (możesz przyczepić się o ten opis). Pamiętaj, że jeśli odebrałeś towar osobiście można (ale nie trzeba) potraktować to tak, jakbyś wiedział o jego wadach i je akceptujesz. Jeśli okazało się, że jednak o czymś nie wiedziałeś (wada ukryta) masz prawo żądać nieodpłatnego przywrócenia towaru do zgodności z umową, tzn. ma posiadać to wszystko, co było np. w opisie. Możesz również żądać obniżenia ceny produktu. A gdy towar jest w 100% taki, jak miał być to jego przyjęcie do zwrotu jest tylko i wyłąćznie dobrą wolą sprzedawcy. Nie musi się na to godzić.
esese [ Chor��y ]
Faktura była na firmę, czy na osobę prywatną. Jeżeli na osobę prywatną to jak najbardziej obejmuje Cię ustawa. Jeżeli na firmę to nie, bo dotyczy tylko konsumentów (mniej więcej osób fizycznych, ale w ustawie jest to trochę inaczej zapisane).
Ace_2005 --> Nie do końca bym się z Tobą zgodził. Jeżeli mamy do czynienia ze sprzedażą to jak najbardziej z zawarciem umowy. Kupując przez internet zawierasz umowę. Gdyby tak nie było to mógłbyś kupić 1000 rzeczy, sprzedawca by je sprowadził, a ty byś się na niego wypiął i nic by nie mógł zrobić. Nie ważne, że odbierasz osobiście. Ważne że zawarłeś umowę na odległość, w wyniku czego zobowiązałeś się do zapłacenia za towar bez jego wcześniejszego oglądnięcia. Zresztą z tego co zrozumiałem problem tkwi w fakcie odebrania faktury zamiast paragonu.
AMDD [ on-line ]
niech sprzedawca wystawi korektę i będzie wszystko ok:)
pani_jola [ Generaďż˝ ]
Faktura jest na firmę. Sprzedawcy nie zależy na wystawieniu korekty. Proponowałem nawet wymianę na inny model z możliwością dopłaty, niestety nie chcą się zgodzić.
Thun [ Generaďż˝ ]
Ace_2005 -> Przykro mi ale mylisz się. Każdy zakup dokonany przez internet, nie ważne czy odebrany osobiście czy nie - pozwala na zwrot towaru w ciągu 10 dni. Kupujesz przez internet, nie w sklepie - metoda odbioru nie ma tutaj nic do rzeczy.
Pani_Jola -> Jeśli jest faktura na firmę to wtedy niestety - sprzedawca ma rację i wtedy możesz liczyć tylko i wyłącznie na jego dobrą wolę.
pani_jola [ Generaďż˝ ]
A złożenie reklamacji jako towar niezgodny z opisem?
Na wszelki wypadek zrobiłem screen ze strony. Na stronie produktu nie ma wymiarów, które są przyczyną całego zamieszania.
Dzięki za odpowiedzi.
Loczek->w sumie masz rację.
Loczek [ El Loco Boracho ]
pani_jola: na chłopski rozum - jeśli "nie ma wymiarów" to nie można powiedzieć, że towar jest niezgodny z opisem. Co innego jakby wymiary były podane, ale błędnie.