GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

128 Bitowy CPU, dlaczego nie w PC-tach ?

09.05.2010
14:01
[1]

Dr.aska MEN [ Konsul ]

128 Bitowy CPU, dlaczego nie w PC-tach ?

Zastanawia mnie dlaczego producenci sprzętu elektronicznego tacy jak AMD,Intel nie wykorzystują 128 bitowych procesorów np. takich jak możemy spotkać w PS3 (Jednostka obliczeniową jest procesor Cell. Składa się on z procesora PowerPC oraz ośmiu rdzeni "Synergistic Processing Elements". Właściwie używanych będzie jedynie siedem rdzeni, gdyż ósmy jest jedynie rdzeniem zapasowym, który "załączy" się w chwili, gdy jeden z pozostałych ulegnie uszkodzeniu. Cały układ jest taktowany zegarem 3,2 GHz i posiada 256 KB cache'u (dla porównania Xbox 360 posiada trzy rdzenie, taktowane zegarem 3,2 GHz każdy). Załóżmy że wtedy połowa instrukcji jest taka sama jak w obecnych 64 bitowych układach, a drugą połową są instrukcje związane typowo z obliczeniami do gier. Mogli by np. robić płyty z dwoma podstawkami, jedna na 64 bitowy procek np. A64 X2 na system operacyjny i programy, etc a drugi 128 bit o całkiem innych instrukcjach, zajmujący się tylko grafiką. Wiem, że to niby całkiem inna architektura, ale dla chcącego nic trudnego. Jest taka możliwość, że może obawiają się tego iż upadł by cały rynek konsol na świecie. To samo się tyczy układu graficznego: Składać się on ma z 300 milionów tranzystorów tworzących prawdopodobnie 36 potoków renderujących. RSX ma być taktowany zegarem 500-550 MHz, a układowi towarzyszyć będzie 256-megabajtowy moduł GDDR, działający z prędkością 700 MHz.

Dziwne bo obecne karty graficzne nVIDIA serii 8, posiadają dużo lepsze parametry a mimo wszystko nie mogą się równać mocą obliczeniową z takim układem z PS3. To samo pamięc RAM w PC a w PS3 - kolosalna różnica. W pececie masz 2-4Gb RAMU, Procek 4 rdzeniowy z 2mb cache na rdzeń, 2 karty Graficzne 8800GTS a mimo wszystko zawsze jest problem z płynnością rozgrywki.
PS3 kosztuje ok. 2000zł i mamy w nim CPU,Pamiec,Grafike. W PC-cie za to samo tylko o dużo mniejszej mocy obliczeniowej płacimy po 4-5 tyś zł. Gdyby tak dało radę zintegrować taki układ PS3 z komputerem, to problem z wymianą karty graficznej co roku za 1500zł by znikł i każdy grałby na full detalach przez parę dobrych lat. Co o tym sądzicie ?

09.05.2010
14:04
[2]

PitbullHans [ Legend ]

Co o tym sądzicie ?

Lecz się.

09.05.2010
14:04
smile
[3]

AdrianJ [ Tu gina ludzie ]



Stąd to skopiowałeś?

09.05.2010
14:06
[4]

Kravas [ Niepokonan ]

[3] A już chciałem powiedzieć, że on zmądrzał...

09.05.2010
14:19
smile
[5]

Dr.aska MEN [ Konsul ]

a co Ctrl+c i Ctrl+v użyć niemożna

09.05.2010
14:24
[6]

AdrianJ [ Tu gina ludzie ]

Bez podawania źródła, nie! Jak już się chciałeś ze wszystkimi podzielić tym sieciowym odkryciem, to mogłeś podać linka. Wygląda to tak, jakbyś próbował wcisnąć ściemę, że to twojego autorstwa.

09.05.2010
14:46
[7]

fenfir [ Pretorianin ]

Jest jedna rzecz, która tu nie jest brana pod uwagę.Chodzi o to, że jak gra jest optymalizowana pod konsolę to ona ma jeden stały konfig pod, który robią grę, przy PC muszą tak to zrobić, żeby działało na każdym możliwym konfigu - gdyby robili tylko pod jeden zestaw np. c2d, gf 8800, 2gb ramu to efekty byłyby zupełnie inne.

09.05.2010
14:53
smile
[8]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

PS3 kosztuje ok. 2000zł

09.05.2010
14:59
[9]

michaltok1 [ Konsul ]

A byłem skory uwierzyć, że sam to napisałeś...
Na dodatek tekst jest dość stary. FAIL!

09.05.2010
15:05
[10]

likfidator2 [ Konsul ]

[1] - takich bzdur to nawet się przeczytać nie da...

Co do postawionego pytania, to odpowiedź jest bardzo prosta. Architektura 32, 64 czy 128 nie wpływa na wydajność procesora. Gdyby nie ograniczenie do 4 GB pamięci w procesorach 32 bitowych, to nigdy byśmy się na 64 bity nie przenosili.

09.05.2010
16:14
smile
[11]

ryder wieczny palacz [ Pretorianin ]

co za kolo

09.05.2010
16:27
[12]

Dessloch [ Legend ]

kolejny fail? niedawno tez jakis uzyszkodnik wleil z innego forum tekst i przypisal sobie

iq kamyka jak nic

09.05.2010
16:29
[13]

Alien.pl [ Generaďż˝ ]

Z 128bitowa rozdzielczością pracowało już ALU w PIII, nie pamiętam jak to wyglądało w PII, ale pierwsze Pentium miało 64bitowe ALU. A zresztą im większe rozdzielczość szyny CPU tym większe marnotrastwo pamięci.

09.05.2010
16:44
[14]

Irracjonalny Amisz [ Generaďż˝ ]

no i po chuj 128 bitowe procki jak 64 bity nie sa jeszcze na tyle popularne ?

09.05.2010
20:57
smile
[15]

Ghost2P [ ?!?!?!?!?!?!?!? ]

chłopie ! co ty równasz ! Cały twój post to jeden wielki FAIL !

10.05.2010
19:18
smile
[16]

SysOp [ Generaďż˝ ]

FAIL!

10.05.2010
19:52
[17]

mikilys [ Chor��y ]

Wybacz, ale porównujesz 1 rdzeniowy procesor Cell, posiadający poboczne wspierające do pełnosprawnych 4, czy nawet dziś już 6 rdzeni.
Poza tym nie wiesz chyba, że za grafikę w PS3 odpowiada nic innego jak 7900GTX.
Z resztą. Odpal na PS3 Office, albo Photoshop'a, czy 3DsMax'a. Zdechnie w przeciągu ładowania, bo zabraknie wszystkich zasobów.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.