GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Zmiana regulaminu allegro - niekorzystna dla sprzedawcy?

27.04.2010
20:39
[1]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

Zmiana regulaminu allegro - niekorzystna dla sprzedawcy?

Pewnie większość z was słyszała o zmianie jaka wchodzi od dzisiaj na allegro, a mianowicie - ocenianie transakcji. Przy wystawianiu komentarza nie tylko wystarczy wybrać jego pozytywność, ale także ocenić poszczególne elementy mi.in. zgodność przedmiotu z opisem, kontakt ze sprzedającym, czas realizacji zamówienia i inne. Każdy kupujący otrzymuje możliwość ocenienia każdego z tych elementów, mało tego, jeżeli sprzedawca otrzyma dziesięć ocen to średnia z nich pojawi się na jego karcie. Być może jest to dobra zmiana, ale wiadomo, że niektórzy ludzie mają trochę nie po kolei w głowach i przesyłka idąca siedem dni to dla nich od razu bezprecedensowe oszustwo. Dlatego też apeluję do wszystkich kupców - przesyłka idąca kilka dni nie zawsze leży po stronie sprzedającego, tylko Poczty Polskiej!

Jednak muszę być obustronny, także jako kupiec ze zmiany jestem zadowolony. Przed kupnem sprawdzę, jak sprzedawca dba o klienta. Wiem jedno - trzeba będzie nieźle starać się o dobrą opinię.


27.04.2010
20:42
[2]

HR@BIA [ czynmy dobro ]

Z przesyłką jest tak ze sprzedawca zwleka z pojsciem na poczte a potem sie tlumaczy, ze poczta wolno działa. Zmiana jak najbardziej dobra. Czasem kontakt jest zerowy a towar sie zgadza i trzeba dac pozytyw.

27.04.2010
20:44
[3]

wysiak [ Legend ]

Wow, wspaniale, ile to lat po eBay'u?

27.04.2010
20:45
smile
[4]

janek09091 [ Generaďż˝ ]

I słusznie, ja wysyłam przesyłki tylko w soboty z samego rana. W tygodniu obojętnie o jakiej porze są kolejki aż pod drzwi i jedno okienko otwarte, a babcie która przyszła dowiedzieć się, czy renta doszła obsługują po 15minut

27.04.2010
20:49
[5]

gnoll [ Legend ]

A ja mam pytanie - jakie cechy Ebaya nie zostały jeszcze zerżnięte przez Allegro ?

Mam gdzieś te oceny cząstkowe, ważne dla mnie są komentarze. Ale ostatnio zmiany serwowane przez Allegro są tak dobitnie wk...jące, że głowa boli. Vide anonimowe konta na aukcjach, obowiązkowe Płatności Allegro, zmiana okna sprzedaży/kupna na koncie itp.

Ja rozumiem, czasami trzeba coś zmienić, ale co zmienią to na Cafe Allegro rozpoczyna się burza. To chore...

27.04.2010
20:50
[6]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

HR@BIA
Miałem przypadki, że przesyłka szła naprawdę kilkanaście dni i nie było to spowodowane moim lenistwem, notabene nasza poczta zgubiła mi dwie przesyłki, także nie składajmy wszystkiego na sprzedawców.

wysiak
Nie czepiajmy się szczegółów, bo dla mnie bardziej funkcjonalne jest allegro, a z ebaya korzystam tylko wtedy, gdy owego przedmiotu nie mogę znaleźć na allegro.

janek09091
Mam dość daleko na główną pocztę, gdzie mógłbym się wybrać w sobotę rano. Zostaje tylko oddalony ode mnie o około 300 metrów budyneczek z jednym okienkiem, otwarty tylko w dni robocze.
Niekiedy po prostu przychodząc ze szkoły nie chce mi się iść, dlatego często wysyłkę zostawiam na środy i piątki, gdzie wcześnie kończę lekcje.

27.04.2010
20:56
smile
[7]

Slasher11 [ Senator ]

Mi się ten pomysł za bardzo nie podoba. Bo o ile np. zgodność z opisem subiektywna nie jest, o tyle np. czas dostawy już tak. Dla jednego fakt, że czeka dzień dłużej może być nie do zniesienia, a dla innego i tygodniowe wydłużenie nie będzie niczym strasznym. Same komentarze imo wystarczyły, ale cóż - Allegro zgapia od większych ;)

27.04.2010
20:58
[8]

lostfan15 [ Konsul ]

Niekiedy po prostu przychodząc ze szkoły nie chce mi się iść, dlatego często wysyłkę zostawiam na środy i piątki, gdzie wcześnie kończę lekcje.

Dlatego też apeluję do wszystkich kupców - przesyłka idąca kilka dni nie zawsze leży po stronie sprzedającego, tylko Poczty Polskiej!


Aha.

27.04.2010
21:03
[9]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

lostfan15
Jeżeli masz chociaż trochę pojęcia o allegro to wiesz, że na zrealizowanie transakcji kupujący i sprzedający mają dwa tygodnie, więc myślę, że dwa, trzy dni go nie zbawią.
Tym bardziej, że w swoim aukcyjnym regulaminie mam wyraźnie napisane, że przedmiot wysyłam do dziesięciu dni roboczych, w razie czego jakbym wyjechał czy coś w ten deseń.

Slasher11
Dla jednego długie oczekiwanie to trzy tygodnie, dla innego trzy dni. Nic nie poradzisz, różni są ludzie, a szczególnie w naszym kraju, dlatego też gwiazdki można ignorować. O sprzedawcy świadczą komentarze i tyle.

27.04.2010
21:12
smile
[10]

wysiak [ Legend ]

Montera --> Nie ignorowac, tylko te gwiazdki sa wlasnie po to, by latwo wylowic takich "powaznych sprzedawcow", ktorzy za czesto wlasnie czekaja z wysylka 10 dni roboczych, bo "tak sobie napisali w swoim regulaminie, wiec maja prawo". Czasem sie ludziom zwyczajnie spieszy, a nawet jesli nie, to majac do wyboru dwoch sprzedawcow, z ktorych jeden wysyla szybko, a drugi wolno - co latwo zobaczyc wlasnie po tych gwiazdkach - wiadomo ktorego wybiore.

27.04.2010
21:13
[11]

lostfan15 [ Konsul ]

Jeżeli masz chociaż trochę pojęcia o allegro to wiesz, że na zrealizowanie transakcji kupujący i sprzedający mają dwa tygodnie.


No tak. Ale kupujący ma prawo wyrazić opinię na temat twojej SZYBKIEJ wysyłki.
Dla niektórych np. mnie termin wysyłki to czynnik decydujący, także osoba która świadczy usługi tylko przez Pocztę Polską jest u mnie spalony od razu. Jeszcze jak ktoś się opiernicza z wysyłką to odpowiednia ocena mu się należy.

Raz zamawiałem przez PP i o ile się nie mylę to jest tam termin nadania paczki, więc można sprawdzić po czyjej stronie leży wina.

27.04.2010
21:32
[12]

Coolabor [ dajta spokój! :) ]

Niekorzystna dla sprzedawcy owszem, bo na taki czas i jakość dostawy do klienta sprzedawca nie ma do końca wpływu. Wszystkie firmy przewozowe od czasu do czasu zaliczają wpadki, chamskich kurierów itd.

Raban to się dopiero podniesie, gdy allegro wprowadzi zintegrowaną z serwisem usługę kurierską. Pewnie początkowo będzie to miało formę opcji dla sprzedającego, tak jak to było z "Płacę z Allegro". Dziś PzA jest nie tyle obowiązkowe, co zwyczajnie włączane do każdej aukcji, bez możliwości "nieuczestniczenia" przez sprzedającego.
Sytuacja jest to tyle dziwna, że w dzisiejszym komunikacie allero z góry zastrzega sobie prawo do 3 dniowego terminu przelewu środków z wpłaty/przelewu kupującego na konto sprzedającego. Subtelny fakt, na który mało kto zwraca uwagę. Plus jest taki, że na razie PzA jest darmowe. Kwestią czasu jest jednak wprowadzenie prowizji od takich transakcji (które zresztą funkcjonowały w poprzednim systemie Płatności Allegro).

A już zupełnie na marginesie - dziwne jest to, że allegro de facto prowadząc usługi parabankowe nie ma stosownych zezwoleń, choćby KNF.
No i do tego nie nazywa siebie stroną trancakcji, choć jest klasycznym pośrednikiem, który kojarzy kupujących i sprzedających, pośredniczy w zawieraniu transakcji i w końcu pobiera prowizje od nich.
Kwestie jakości obsługi użytkowników zbywam milczeniem.

Tak czy inaczej działalność tego serwisu coraz bardziej zaczyna śmierdzieć.

Widać przemyt ręczników z RPA to już niedochodowy interes...

27.04.2010
21:37
[13]

siurekm [ Szef wszystkich szefów ]

Pomył dobry, nieraz miałem tak że zamówiłem przedmiot zapłaciłem przez "Zapłać z Allegro" i paczka przyszła dopiero po tygodniu, zer kontaktu że sprzedającym, że paczka zostanie wysłana tego czy tamtego dnia. Wreszcie niektórzy sprzedawcy będą się musieli wysilić i wysłać e-mail dot. wysyłki.

27.04.2010
21:47
[14]

persik_ [ medyk bez papierow ]

Montera - tak, przesyłka idąca do mnie 7 dni, zwłaszcza priorytetytowa, to jakaś kpina. Sprzedawca w takim wypadku powinien mi się wytłumaczyć i wyjaśnić sytuację. Sam sprzedaję na Allegro, aukcja zakończona została w niedzielę wieczorem, dziś po południu dostałem wpłatę, dlatego wysyłam jutro rano. Mimo, że w takim wypadku będę musiał wystać się w kolejce na Poczcie Głównej, bo poczta w mojej dzielnicy jest otwarta w godzinach 12:30-19:00, które nie pasują mi ze względu na zajęcia.

Nie robię nikomu łaski z wysyłaniem towaru. Zapłacono mi za to i z transakcji mam psi obowiązek się wywiązać, a nie mam tego zamiaru robić na "odwal się".

27.04.2010
21:50
[15]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Czekam, az allegro zerznie z ebay'a blokade wystawiania negatywow kupujacego mimo wplaty kasy. Skoncza sie te wszystkie negatywy odwetowe..

27.04.2010
21:51
[16]

Asmodeusz [ Legend ]

Raz zamawiałem przez PP i o ile się nie mylę to jest tam termin nadania paczki, więc można sprawdzić po czyjej stronie leży wina.

Mozna bez problemu. Ostatnia gra jaka zamawialem na allegro wg. sprzedawcy "zostala wyslana 2 tygodnie temu" (moj ostatni mail do niego). Z ciekawosci zapytalem mojego listonosza kiedy paczka wyszla (zreszta... mozna to przeczytac na stemplu): wyszla dokladnie wtedy kiedy wyslalem maila czyli 2 tygodnie pozniej niz miala.

I takiemu kolesiowi az prosi sie przysrac w ocenie - niestety mamy pozytyw/neutral/negatyw. Do teraz jak widze.

27.04.2010
21:53
[17]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Jestem za. Zawsze można wrzucić na @ skan/zdjęcie dowodu nadania na poczcie bądź kurierem. Nie wiem w czym problem - mniej krętactwa? :>

27.04.2010
21:54
[18]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Oczywiscie, ze kazdy rozsadny bedzie sprawdzal date na stemplu pocztowym. Wkurza mnie, gdy ktos bierze pieniadze za priorytet a z wysylka czeka tydzien, jaki w tym jest sens?

27.04.2010
21:56
[19]

janek09091 [ Generaďż˝ ]

Nie tylko o kretactwo chodzi, jak na kafe pisali. Poczta jest z watu zwolniona (stawka 0), natomiast firmy muszą liczyć 22%. I teraz jak gość ma wysyłke 9zł, bo musi wliczyć vat, wliczyć folie, karton a kupujacy na przesyłcze zobaczy znaczków na 6zł to odrazu nawrzuca mniej gwiazdek :D

I w drugą stronę też brakuje możliwości szczegółowej oceny transakcji

Czy sprzedający również nie powinien mieć możliwości oceny

np:

Terminowość wpłaty

kontakt z kupującym

I zablokowanie możliwości wystawienia komentarze w przypadku gdy kupujący nie zapłaci a serwis potwierdzi to zwracając sprzedającemu prowizję

Wielu kupujący płaci np po 15 dniach i w D . . . E mają że sprzedawca na wpłatę czeka np 7 dni , sprzedawca też może bać się wystawić np neutrala aby nie dostać w odwecie negatywa

Skoro serwis chce uczciwej oceny to niech uczciwie da możliwośc oceny obu stroną transakcji

27.04.2010
22:00
[20]

Bajt [ Ariakan ]

Priorytety przeciez potrafia isc 7 dni i to bez zadnej winy ze strony sprzedawcy. Ostatnio wlasnie po 7 dniach do mnie doszlo, a data na przesylce sie zgadzala, wiec to tylko wina PP.

Co bynajmniej nie znaczy, ze popieram zwlekanie z wysylka.
Niezly pomysl z takimi dodatkowymi komentarzami, choc oczywiscie co bardziej krewcy kupujacy beda dawali ocene minimalna po 1 dniu opoznienia.

27.04.2010
22:06
[21]

gromusek [ keep Your secrets ]

Niestety allegro zamiast zając się poprawnym działaniem np WEBapi to bawi się w nowe komentarze i oceny użytkowników. Chore jest olewające podejście allegro do sprzedających zostawiających naprawdę ogromne pieniądze w serwisie.


Obowiązkowe PzA to juz przegięcie :(


Szkoda też, że przeciętny kupujący nie zdaje sobie sprawy że sprzedający na allegro to ludzie a nie całodobowe sklepy monopolowe pracujące w światek piątek oraz w nocy. Później są pretensje, że ,,słaby kontakt''.

27.04.2010
22:07
[22]

budziakowski [ Generaďż˝ ]

Pomysl wyjatkowo idiotyczny, zreszta jest ich ostatnio coraz wiecej na allegro. To tak jakby dac malpie karabin. Znajomy sprzedal jakiemus kolesiowi gre na PSP, pakujac ja tak, ze nie mialo prawa nic z nia sie stac. Ten mu po jakies 2 tygodniach oswiadcza, ze plyta przyszla polamana i chce kase (ten kto mial PSP wie, ze plytke UMD trudno jest zlamac specjalnie probujac, a przypadkowo jest to zupelnie niemozliwe, zwlaszcza ze zapakowal ja w karton i folie babelkowa). Nie wspomnial oczywiscie o tym, ze widocznie juz sie nagral i uznal, ze dobrze bedzie odzyskac kase.
Inna znajoma sprzedaje ciuchy. Nie raz i nie dwa miala kretynow, ktorzy kupujac nie czytali opisu aukcji z rozmiarami, potem narzekali, ze na nich nie pasuja i mieli pretensje do sprzedajacej.
Z ocena czasu dostawy to juz jest zupelne przegiecie, bo sprzedajacy nie ma na to zadnego wplywu. Bywa ze Poczta dostarczy przesylke na drugi dzien, ale moze to zrobic rowniez po tygodniu. Z kurierami tez bywa roznie. Ale oczywiscie kupujacy zawsze wini sprzedawce i pewnie jeszcze uwaza, ze powinien osobiscie dostarczac przesylki.

Coolabor --> A po co prowizje od PzA? Wystarczy, ze Allegro niezle zarabia trzymajac ta kase na oprocentowanych kontach, bo jestem przekonany, ze tak wlasnie robi. Nie kazdy wyplaca ja od razu, poza tym ma jeszcze kilka dni na przelew. Zakladajac hipotetycznie, ze wkladasz np. 25mln zl na 2 dni, to masz jakies 15 kawalkow zysku. Czyli miesiecznie dodatkowe 300 kawalkow.

27.04.2010
22:19
[23]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

wysiak
Nie mówię, że jeżeli napiszę w swojej aukcji "wysyłam w ciągu 60 dni" to mam prawo zwlekać aż tyle, bo nie mam. Allegro ustaliło, że transakcja powinna zakończyć się w ciągu 14 dni, ale bardzo nie lubię jak klienci, którzy kupili 1 kwietnia grę, już 15 dni później upominają się o przesyłkę, a pieniądze wysłali 5 kwietnia przekazem pocztowym, który idzie minimum tydzień. Zdarzały się takie przypadki.

lostfan15
To miej świadomość, że w moim prawie 100-tys. mieście są trzy kurierzy, którzy swoją siedzibę mają na północy miasta, czyli z dwa kilometry ode mnie. Poczta Polska jest niedaleko, a i często jest tańsza.

siurekm
Powiedz mi, po co Tobie informacja, kiedy sprzedawca wysłał towar? Jeżeli Cię to interesuje to możesz napisać, ewentualnie zadzwonić do niego. Osobiście nigdy nie informuję klientów o wysyłce, tylko wysyłam i tyle.

_Luke_
Wystawianie negatywa jako odwet na niepozytywny komentarz to trochę dziecinne. Wiem, że tak robią ludzie, dlatego nie wystawiam negatywów, ale kilka słów dla klienta powiem.

janek09091
Mądrze mówisz! Jeżeli wprowadzają takie coś dla kupujących to sprzedający też powinni mieć możliwość oceniania szybkości wpłaty, kontaktu z kupującym itd. A to, że komuś nie podoba się koszt przesyłki to mówię "dziękuję" i odsyłam do innych sprzedawców.
Chyba, że osoba ta prosi o wolniejszy środek wysyłki, wtedy nie ma problemu.

Bajt

Dokładnie, mało tego - wysłałem w listopadzie bodajże do matmafana grę priorytetem i poleconym i niestety, do tej pory jej nie otrzymał. Na szczęście Poczta Polska po dwumiesięcznym rozpatrzeniu sprawy, zwróciła pieniądze.

budziakowski
Miałem sytuację, gdy kupiłem bardzo tanio spory zestaw gier. Pieniądze wpłaciłem i po kilku godzinach odzew od sprzedające, że nie sprzeda mi tego pakietu, bo podobno wszystko zostało zniszczone.
Dzień później kawa rozlała się na gry, następnego dnia żona wyniosła wszystko na śmietnik, a trzeciego chciał mi to sprzedać, ale twierdził, że nie ma sensu, bo przecież wszystko jest połamane.
Jak ja nie lubię, gdy 10-latki sprzedają swoje gry, a później płaczą, iż za mało ktoś dał i wykręcają się na różne sposoby.

27.04.2010
22:21
[24]

koniec jest blisko [ Generaďż˝ ]

Wydaje mi sie ze Allegro nie potrafi wybrac na jakich sprzedajacych stawiac: na profesjonalistow, ktorzy z tego zyja, czy na ludzi prywatnych ktorzy raz na pare tygodni robia porzadki w szafie i wystawiaja co kiedys by wyrzucili albo oddali.

Raz probuja pomoc jednej, raz drugiej, a w efekcie nikt nie jest zadowolony.

27.04.2010
22:23
[25]

siurekm [ Szef wszystkich szefów ]

Montera --> Może ty nie wysyłasz e-mail, ale w większości sklepów się spotkałem, że wysyłają e-mail, że paczka została wysłana, a nie które nic nie wyślą. Gdy sprzedawca napisze mi że wciągu dni czy dwóch dni wyśle paczkę to wiem kiedy do mnie dojdzie, a nie że nic nie napisze i czekam z każdym kolejnym dniem (jeżeli jest to coś ważnego)

27.04.2010
22:32
[26]

Sezz [ Konsul ]

A kiedy wprowadza automatyczny pozytyw dla kupujacego, ktory zaplacil za towar?
Z jakiej racji sprzedajacy czeka na moj komentarz? Pieniadze dostal wiec niech przestanie cwaniakowac i pierwszy pisze chocizaby: Kupujacy zaplacil.

27.04.2010
22:34
[27]

Michał Raven [ Jeremy Clarkson ]

Z jakiej racji sprzedajacy czeka na moj komentarz?

Bo wtedy ma świadomość, że kupujący jest zadowolony z towaru, który zakupił. Bo co będzie jak sprzedający wystawi pozytywny komentarz, a kupującemu coś się nie spodoba i wystawi negatywa?

27.04.2010
22:39
[28]

koniec jest blisko [ Generaďż˝ ]

Dlatego ze kupujacy po otrzymaniu pozytywa wiedzac ze juz nic mu nie mozna zrobic, a on ciagle ma w reku swoj orez (czyli grozbe negatywa), nagle zrzuci maske cywilizowanego czlowieka i wyjdzie z niego prawdziwy cham ktoremu zaczyna wszystko przeszkadzac i chcialby najchetniej zatrzymac przedmiot, dostac zwrot kasy i jeszcze odszkodowanie za nerwy jakie musial z takim beznadziejnym sprzedawca przezyc.

Po co dawac ludziom okazje do takiego samoupadlania :)

27.04.2010
22:43
[29]

Sezz [ Konsul ]

Na ebayu komentarze dla kupujacych leca z automatu.
Huk mnie obchodzi, dlaczego sprzedajacy zwleka. Dostal kase niech wystawia komentarz natychmiast.
Typowo polskie kombinowanie (jak jest kombinowac in English? :P )

Zwalczam takich cwaniakow. Jak cos jest nie halo z towarem to nie bawie sie w wyjasnianie tylko wystawiam negatywa.

27.04.2010
22:47
[30]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

siurekm
Nie wysyłam z prostego powodu, nie jestem sklepem. Sprzedaję prywatnie, także jeżeli wiem, że z jakiegoś powodu nie będę mógł w ciągu trzech dni wysłać towaru to wtedy wysyłam email z takim powiadomieniem.

Sezz
Kombinować to chyba można powiedzieć, że "join". Poza tym takich użytkowników jak Ty powinno blokować się zaraz po rejestracji. Preferuję bardziej skuteczniejszą, mądrzejszą oraz racjonalniejszą metodę na cwaniaków.
Po prostu do nich dzwonię, kulturalnie przedstawiam się, wyjaśniam sytuację i proszę o odpowiedź. Jeżeli mnie nie usatysfakcjonuje i sprawa nie dojdzie do skutku, zgłaszam do allegro. Komentarzem negatywnym możesz popsuć komuś opinię, a po co?

27.04.2010
22:47
[31]

koniec jest blisko [ Generaďż˝ ]

Sezz: Bardzo slusznie, ja tez jak nie jestem zadowolony z zakupow w markecie to nie ide do punktu obslugi klienta tylko podpalam im ta cholerna bude!

27.04.2010
23:13
[32]

Coolabor [ dajta spokój! :) ]

Zwalczam takich cwaniakow. Jak cos jest nie halo z towarem to nie bawie sie w wyjasnianie tylko wystawiam negatywa.

A ja zwalczam takich złośliwców lub bezmózgowców. Jak nie potrafią po ludzku napisać lub zadzwonić, że coś nie halo, to niech zostają z gównianym towarem.

Azzie - Wydaje mi sie ze Allegro nie potrafi wybrac na jakich sprzedajacych stawiac: na profesjonalistow, ktorzy z tego zyja, czy na ludzi prywatnych ktorzy raz na pare tygodni robia porzadki w szafie i wystawiaja co kiedys by wyrzucili albo oddali.

Nie zgodze się. Myślę, że allegro już parę lat temu po afrykańskiej malarii zmieniło totalnie "strategię" i stawia na kupujących w myśl (chyba "zasady"), że im więcej nowych użytkoników i klientów napędzą do serwisu, tym większe zyski od prowizji od sprzedaży wygenerują. Stąd, te niby wychodzenie naprzeciw potrzebom kupującego w róznych postaciach.

Jesli mieliby stawić na sprzedających, to wierz mi, że te tysiące płoteczek, które parę razy do roku sprzedają jakieś gry czy pompkę do roweru to nic w porównaniu do parunastu-parudziesięciu tysięcy zawodowych sprzedawców, którzy miesiąc w miesiąc zostawiają allegro po kilka-kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy zł opłat. Złości to, że wszelkie zmiany nie są wcale konsultowane, ale wiadomość o nich jest wydawana równocześnie z ich wprowadzeniem w życie.

Allegro wie, że względem sprzedających jest na pozycji nadrzędnej i praktycznie wszechmocnej, więc mają ich w dupie. Każdą zmianę sprzedający muszą tolerować, jeśli chcą sprzedawać. Miałem napisać "zaakceptować", ale o żadnym akceptowaniu tu przecież nie ma mowy.

28.04.2010
12:22
[33]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

Coolabor
Normalne, że allegro robi to tylko i wyłącznie dla większych zysków finansowych. I fakt, wszystkie zmiany o jakich allegro powiadamia są od razu wprowadzane w życie. Przed tym mogliby zrobić porządną ankietę dla użytkowników, by każdy mógł wyrazić swoje zdanie.
Niestety, trzeba teraz skakać nad klientem albo mieć gdzieś te ich gwiazdki, taka prawda. Mam nadzieję, że niedługo wprowadzą też jakiś punkt w regulaminie, by kupujący nie zwlekał dwa tygodnie z wpłatą.

28.04.2010
17:49
[34]

budziakowski [ Generaďż˝ ]

Sezz -> komentarz z automatu to mega glupota i tylko idiota moglby cos takiego zaproponowac. Miejmy nadzieje, ze nigdy tego nie wprowadza. To, ze kupujacy wplacil, wcale nie konczy transakcji. Koledzy spotykali kupujacych, ktorzy potrafia krecic nosem, ze im kolor nie odpowiada, bo na swoim monitorze mysleli ze towar jest czerwony, podczas gdy byl zielony itp. Nie wspominam juz o tym, ze wielu kupujacych nie czyta (nie rozumie?) opisu aukcji. Sam spotkalem sie z wieloma sytuacjami, gdy ludzie pytali mnie o to, co bylo wyraznie zaznaczone opisie, lub proponowali cos, na co nie wyrazam zgody (to rowniez jest w opisie). A juz normalka jest wplata np. po paru tygodniach od zakonczenia aukcji (raz mialem klienta, ktory wplacil grubo po ponad miesiacu). Niby dlaczego kupujacy mialby dostac za to pozytyw? Raczej powinien dostac saznisty negatyw i od razu blokada konta.

Zwalczam takich cwaniakow. Jak cos jest nie halo z towarem to nie bawie sie w wyjasnianie tylko wystawiam negatywa.

No to miejmy nadzieje, ze szybko zablokuja Ci konto i to najlepiej dozywotnio, bo takich ludzi powinno sie zwyczajnie tepic. Normalny, inteligentny czlowiek najpierw sie kontaktuje i pyta dlaczego towar np. dotarl uszkodzony (bo zwykle jest to wina Poczty). Dopiero jesli wyczerpie wszystkie mozliwosci, to w ostatecznosci wystawia nega.

Montera --> Mysle, ze wiekszosc normalnych ludzi, ktorych nie da sie posadzic o glupote, oleje ten nowy system i nie bedzie go nawet brac pod uwage, nadal kierujac sie tradycyjnymi komentarzami.

29.04.2010
00:57
[35]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

budziakowski
Otóż to. Dla mnie ważniejsze jest moich prawie 500 pozytywnych komentarzy niż jedna gwiazdka za każdy element transakcji. Jeżeli wejdę w kartę losowego sprzedawcy to dla mnie ważniejsze są bezapelacyjnie komentarze, a nie jakieś dodatkowe odznaczenia.

29.04.2010
01:29
smile
[36]

Widzący [ Legend ]

Czasami wina leży po obu stronach transakcji plus przewoźnicy i plus Allegro a czasami po żadnej.
Najprostszy przykład? Przedwczoraj kupiłem silniczek krokowy (zawór wolnych obrotów), zapłaciłem przez Płacę z Allegro, wczoraj juz miałem towar w domu. Towar w idealnym stanie, dostarczony jak rakietą, zgodny z opisem i nagle zonk. Nie pasuje. Opis mówi że pasuje do wszystkich modeli mojego sztrucla a przy montażu do mojego nie. No i bądź mądry, wyjaśniłem dzisiaj sprawę, producent podaje że stosował tylko jeden model zaworu do wszystkich silników a tak naprawdę była seria z innym, i na mnie wypadło. To co teraz, w opisie towaru pisze że pasuje do mojego a w rzeczywistości nie pasuje. Kto winny i kto ma ponieść tego koszty? Oni sprzedali zgodnie z opisem ja kupiłem zgodnie z opisem to komu wystawić negatywa, przecież nie pasuje.
Życie jak widać pisze najbardziej pogmatwane scenariusze.

29.04.2010
01:52
smile
[37]

qLa [ MPO Medic ]

- zgodność przedmiotu z opisem
- kontakt ze sprzedającym
- czas realizacji zamówienia
- koszt wysyłki


Brawo - w koncu bedzie mozna dawac 1 za astronomiczne koszta wysylki Poczta Polska, wymyslane przez duze grono sprzedawcow.

29.04.2010
01:55
[38]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

qLa
Jeszcze raz powtarzam. Jeżeli wchodzisz na aukcję i nie pasuje Tobie koszt wysyłki to klikasz "wstecz" i idziesz dalej. To ja (sprzedawca) ustalam koszty i klientom nic do tego, a jeżeli się nie podoba to dziękuję i odsyłam dalej.

29.04.2010
02:01
[39]

Widzący [ Legend ]

Montera -> bądź uczciwy, Ty wyznaczasz cenę ale to ja jako klient określam czy to jest drogo czy nie i Tobie nic do tego, jeżeli uważam iż powinieneś wysyłać na swój koszt to mam prawo tak uważać.

29.04.2010
02:02
[40]

Coy2K [ Veteran ]

Poczta Polska jaka jest każdy widzi. Tyle, że o ile przez allegro kupowałem jako priorytet to szło max 3 dni robocze, o tyle to zabawne, że priorytet z Niemiec tyle samo wędrował mimo, że odległość dzieląca te dwa nadania to ~700km :)

Wracając do sporu, że Poczta Polska nawala - pewnie tak co widać na powyższym przykładzie, aż śmiech bierze że potrzeba aż trzech dni żeby te 200-300km zrobiła paczka/list, ale nigdy mi się nie zdarzyło czekać na przesyłkę tydzień czy dwa jak to niektórzy tu podają- może to jakiś szczęśliwy traf, a może po prostu liczycie te 7-14 dni od momentu wygrania aukcji ;)

29.04.2010
02:02
[41]

qLa [ MPO Medic ]

Montera
Zaufaj mi - wale sikiem prostym na ciolkow, co za przesylke Poczta Polska licza 15-20 zl, poniewaz oni musza "isc na poczte i zapakowac przedmiot", niestety czasem zdarza sie tak, ze danego przedmiotu nie posiada inny sprzedajacy - wtedy wlasnie bede mogl takiej osobe zawyzajacej cene wystawic 1 za koszt wysylki, nazbiera sie tego troche to i moze sprzejacy dojdzie do wniosku, ze nie warto naciagac.
Takze - zmiana jak najbardziej in plus:)

29.04.2010
02:17
[42]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

qLa
No to takich tak, ale jak ja biorę średnio 8 zł, bo koperta kosztuje 1,50 zł + 5,70 zł (polecony i priorytet) to raczej nikt nie powinien mieć o to do mnie pretensji, a jednak zdarzają się tacy ludzie.

29.04.2010
02:20
[43]

Deepdelver [ Legend ]

Montera -->
To ja (sprzedawca) ustalam koszty i klientom nic do tego, a jeżeli się nie podoba to dziękuję i odsyłam dalej.

Parafrazując: to allegro ustala zasady i klientom nic do tego, a jeżeli się nie podoba to dziękujemy i szerokiej drogi. Ty ustalasz koszty, a kupujący je ocenia. Analogicznie z terminem wysyłki. W czym widzisz problem? Oczywiste jest, że jeśli za zbliżony towar policzysz komuś 10 zł więcej albo każesz czekać tydzień dłużej niż inny sprzedawca, to dostaniesz niższe noty. Na tym polega konkurencyjność.

29.04.2010
02:25
smile
[44]

qLa [ MPO Medic ]

Montera
Trzeba byc idiota, zeby miec pretensje o przesylke 8zl;)
Zawsze mozna trafic na oszoloma - zarowno kupujacego jak i sprzedajacego.

29.04.2010
02:35
[45]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

Deepdelver
No tak, teraz konkurencja będzie czuwać i stać na baczności, by sprostać wymaganiom klienta.

qLa
Ano widzisz, są ludzie i taborety. Rozumiem, że ktoś ma problemy finansowe, wtedy kulturalnie uzgadniam tańszą, bezpieczną wysyłkę, ale jeżeli mi ktoś od razu na gadu gadu drze mordę, że jestem złodziejem, bo biorę o 2 zł więcej niż inni to mnie krew zalewa. Takie życie...

29.04.2010
05:13
[46]

Belert [ Legend ]

1.beda oczywscie klopoty z roznymi kretynami ktorzy niedlokladnie czytaja .a podejrzewam ze oceny ie bedzie mozna zmienic .Efekt sprzedawcy wystawiaja komntarze jakd drudzy.Efekt nikt nikomu ni ewystawia komentarzy a przynajmiej ograniczono to o 50%.
2.tez mnie krew zalewa jak goscie sie burza o 8 zl za wysylke bo ktos wystawil podobna za 6 zl.Przy pojedynczych aukcjach to bez znaczenia ale jak masz tych aukcji kilkaset to koszta glupiej tasmy klejacej i kopert moga czowieka zdolowac .Dlugopis i papier pakowy tez kosztuje.Niby czemu mam doplacac do tego.

29.04.2010
08:43
[47]

Hellmaker [ Legend ]

Wg mnie komentarze powinny być "utajnione" do momentu wystawienia ich przez obie strony.
Powiedzmy:
1. Sprzedający dostaje kasę na konto.
2. Wystawia pozytywa, że kasa "szybko, sprawnie i w żądanej kwocie".
3. Kupujący dostaje informację, że "został wystawiony komentarz", ale BEZ informacji jaki (pozytyw, negatyw, czy neutral), oraz BEZ treści. Tylko samo info, że jest. Komentarz NIE POKAZUJE się też w żadnym z profili.
4. Kupujący dostaje przesyłkę.
5. Kupujący wystawia komentarz.
6. Dopiero w tym momencie pojawiają się oba komentarze w profilach.

Jasne - jak w każdym systemie znajdą się tacy, co będą chamscy, czy też będą próbowali "złamać system". Ale, cholera, nie da się dogodzić wszystkim :)

29.04.2010
09:02
[48]

Grucha [ EXTREME LIFESTYLE CLOTH. ]

Sprzedaję co nieco na Allegro i jak do tej pory jedyne wprowadzane zmiany są na korzyść kupującego. Ciekawe kiedy ktoś pomyśli o sprzedających ?

W 90% przypadków mam kontakt z kupującymi poniżej 18 roku życia - i duża część z nich ma po prostu całkowicie w dupie kwestie odpowiedniego nazwania przelewu czy też terminowej wpłaty za wylicytowany towar nie wspominając o kulturze osobistej....

29.04.2010
10:40
[49]

l3miq [ Konsul ]

Montera jak rzeczywiscie bierzesz 8zl (w co nie wierze bo bys sie nie strzepil na pozytywna zmiane) to sie nie masz o co martwic bo normalny czlowiek do ciebie pretensji miec nie bedzie. Niektore cwaniaczki jednak przesadzaja i przydaloby sie takich troche przytemperowac. Pamietam jak kiedys pisal tu jakis, wydawaloby sie, porzadny uzytkownik, ze on liczy sobie wiecej za przesylke bo stoi w kolejce na poczcie i za to musi dostac na jakies picie czy batona. Takiemu to tylko przyjebac, bo on ku**a na sprzedanym towarze nic nie zarabia i laske robi ze pojdzie go wyslac.

29.04.2010
11:14
[50]

Gepard206 [ Final Fantasy 7 ]

Podbudowujące zmiany ...

29.04.2010
11:22
[51]

Yans [ Więzień Wieczności ]

Zmiana na plus, a wysyłający będzie się musial teraz bardziej liczyć z kosztami wysyłki.
Ostatnio, jak zamawiałem Jojo dla dziecka, to okazało sie, że do ceny Jojo 2,95 zł jest doliczana cena pakowania 3 zł + cena przesyłki minimum 7 zł za przesyłkę. A jako wyjaśnienie ceny pakowania otrzymałem: " bo tak mamy podpisaną umowę z firmą wysyłkową". Tylko co mnie to interesuje, że wynegocjowali takie bezsensowne warunki ?!

29.04.2010
11:49
[52]

Grucha [ EXTREME LIFESTYLE CLOTH. ]

Yans--->

Przecież nikt Cię nie zmuszał do zakupu akurat u nich ?

29.04.2010
12:03
[53]

Yans [ Więzień Wieczności ]

Grucha ====> Owszem nikt nie zmuszał ale o tym z czego składa się cena dostawy i dlaczego dowiedziałem się kiedy wyjaśniałem inny problem.

29.04.2010
12:08
[54]

Stalin_SAN [ Generaďż˝ ]

Dla mnie zmiana dobra, akurat tak się złożyło że swój 1 raz miałem zaszczyt oceniać monterę ;]

29.04.2010
12:22
[55]

graf_0 [ Nożownik ]

Wszystkie zmiany OK, poza automatycznie włączonymi "płatnościami allegro" - sposób płatności powinien zawsze prawo ustalić sprzedający.
Ocena gwiazdkowa - coś oczywistego, szkoda że tak późno.

Jak rozumiem ciągle nie rozwiązali komentarzy odwetowych, tak? Czyli w sytuacji gdy kupujący nie wywiązał sie ze swoich obowiązków(nie zapłacił) to nadal może wystawić negatywa sprzedawcy?

Śmieszą mnie natomiast lamenty sprzedawców że to wszystko zmiany skierowane w stronę kupującego. No oczywiście że w stronę kupującego!!! Bo to on jest źródłem pieniędzy dla allegro.

29.04.2010
14:40
[56]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

Hellmaker
Niezły pomysł, ale trochę mi się nie podoba, bo może być tak, że sprzedający wystawi Ci negatywa, a kupujący pozytywny komentarz i co wtedy? Chociaż lepsze to niż odpowiadanie na negatywa negatywem.

Grucha
U mnie większość klientów to młodzież poniżej 15 roku życia, także mam gorsze problemy. Chociaż często też mam do czynienia z dorosłymi ludźmi, z którymi zawieranie jakiejkolwiek transakcji to czysta przyjemność.

Yans
Na pewno przy zakupie musiałeś być o tym poinformowany, dlatego też mogłeś kupić u kogoś innego, jeżeli cena Tobie nie odpowiadała.

Stalin_SAN

A ja również dostałem pierwsze gwiazdki właśnie od Ciebie i takie transakcje sobie chwalę. Bez problemów, szybko i miło ;)

graf_0
Mam kilka takich transakcji, że zapłaciłem, a sprzedawca gier nie chciał mi wysłać i musiałem walczyć dwa tygodnie przez allegro, by człowiek ten oddał mi pieniądze. I co? Nie wystawię mu negatywa, bo powiedział, że tak samo się odwdzięczy.
I nie masz racji, że źródłem pieniędzy dla allegro są klienci. Owszem, żeby ich nie było to allegro klepałoby biedę, ale to sprzedawcy płacą wysoki podatek (prowizję) dla serwisu, także allegro powinno zadbać o obie strony.

29.04.2010
14:55
[57]

graf_0 [ Nożownik ]

Mam kilka takich transakcji, że zapłaciłem, a sprzedawca gier nie chciał mi wysłać i musiałem walczyć dwa tygodnie przez allegro, by człowiek ten oddał mi pieniądze. I co? Nie wystawię mu negatywa, bo powiedział, że tak samo się odwdzięczy.

Zgadza się - tutaj sytuacja gdy transakcja została zerwana/anulowana/sprzęt został zwrócony itp. przez jedną ze stron możliwość wystawiania komentarzy powinna być jakoś ograniczona.

Z tego co się orientuję na ebayu, kupujący który nie zapłaci a sprzedający wystąpi z "dispute" dostaje ostrzeżenie, a po kilku razach blokadę konta.


I nie masz racji, że źródłem pieniędzy dla allegro są klienci. Owszem, żeby ich nie było to allegro klepałoby biedę, ale to sprzedawcy płacą wysoki podatek (prowizję) dla serwisu, także allegro powinno zadbać o obie strony.

Chodzi mi o to że allegro musi dbać o kupujących a nie o sprzedawców, bo im więcej kupujących, tym chętniej ludzie będą tam sprzedawać, nawet jak warunki będą złe(oczywiście do pewnej granicy) - ta granica jest moim zdaniem przekroczona w przypadku prowizji za samo wystawienie przedmiotu.


29.04.2010
16:17
[58]

Coolabor [ dajta spokój! :) ]

[48]Grucha

Sprzedaję co nieco na Allegro i jak do tej pory jedyne wprowadzane zmiany są na korzyść kupującego. Ciekawe kiedy ktoś pomyśli o sprzedających ?


O sprzedających już myślano wcześniej. Kto pamięta poprzedni payback, ten wie o co chodzi. Są sprzedawcy, którzy wystawiają po kilkaset aukcji, a sprzedają na kilku-kilkunastu. Pomijając kwestię opłacalności takiego zachowania, to allegro widać aktywizuje serwis po stronie kupujących. Szkoda tylko, że kosztem sprzedawców i ogólnej jakości obsługi użytkownika.

A najgorsze jest to, że nie widać żadnej poważnej konkurencji. Więc robią co chcą.

29.04.2010
16:58
[59]

Salado. [ Generaďż˝ ]

takie coś na darmowy świstaku jest od początku, według mnie zwykły koment był lepszy, choć jeśli to zmusi sprzedawce do szybkiego załatwienia transakcji to będzie to pozytywna zmiana

29.04.2010
17:13
[60]

likfidator2 [ Konsul ]

Bardzo dobra zmiana. Ja mając do wyboru dwóch sprzedawców, gdzie jeden wysyła natychmiast przesyłki, a drugi tylko 2 razy w tygodniu oczywiście wybrałbym pierwszego. Jak się komuś nie chce ruszyć tyłka na pocztę zaraz po skończeniu aukcji, to niech się nie dziwi, że go kupujący omijają.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.