niewirnik [ Pretorianin ]
Radio Maryja: Rosjanie mogą co chwilę samoloty zestrzeliwać | cz.2
Dlaczego postępowanie i postawa władz państwowych Rosji jest tak przedziwna, że wypuszczają jakieś oględne informacje, o co w tym wszystkim chodzi? Bo jeżeli my nie dojdziemy do prawdy, to oni mogą co chwilę takie samoloty zestrzeliwać, albo, no różne rzeczy mogą się dziać, ja tego nie wiem.
Poprzedni wątek: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10193885&N=1
rvc [ MORO ]
Flyby >> wykazujesz wielka wiarę do rzetelnego wyjaśnienia najtragiczniejszej katastrofy w dziejach RP. przez kraj w którym morduję sie niewygodnych dziennikarz. ( tu lista grzechów jest długa)
Poczytaj jakie były reakcje Rosjan na raporty komisji po katastrofach na Okęciu i w lesie Kabackim.
Dziś szef wyszkolenia sił powietrznych powiedział że czarne skrzynki dotrą za 2 tygodnie lub wcale/
1. Na jakiej podstawie Rosjanie pierwszego dnia wykluczyli awarie samolotu i sabotaż?
2.O której godzinie samolot się rozbił?
3. Czemu polska strona w tak istotnej sprawie jest tylko petentem i jaki wpływ nasza strona będzie miała na końcowe ustalenia?
Rozumiem że znasz odpowiedzi na te pytania
Belert [ Legend ]
1.Bo jesliwiedzieli ze to nie oni to wiedzieli ze to nie byl sabotaz :)
2.A jakie to ma znaczenie?
3.Bo oni sa imperium i moga nas zgniesc jak slon kupke gowna i nie mozemy jakos im stawiac zadan .A przynajmiej jest to trudne.
Respec [ Junior ]
1. Co to za "Rosjanie"? Kto konkretnie wykluczył?
2. Według tego, co w dniu katastrofy Putin meldował Miedwiediewowi w ichniej telewizji - kilkanaście minut wcześniej niż podawały nasze media. Pewnie gdyby polscy dziennikarze znali rosyjski, tę nieścisłość, którą zresztą sami stworzyli na spółkę z Reuterem, dostrzegliby dwa tygodnie temu.
3. Bo tak stanowi prawo międzynarodowe. I nie, do szczątków samolotu rozbitego na obcej ziemi nie stosuje się zasada eksterytorialności, jak to sugerował "specjalista" od prawa międzynarodowego Karol Karski.
rvc [ MORO ]
1.Pierwsze informacje od członka komisji (Rosyjskiej) nikt nigdy ich nie zdementował.
2. Możliwe ale do dziś jest podawany czas 8:56
3. Mówisz o konwencji Chicagowskiej z lat 40. Dotyczy samolotów cywilnych W przypadku samolotów wojskowych i specjalnych nie ma zastosowania. Inny spec od prawa lotniczego ( nie znam nazwiska oglądałem wywiad)) twierdzi że w takim wypadku należało się zwrócić do strony rosyjskiej z żądaniem przejęcia śledztwa i że prawdopodobnie wyraziła by zgodę.( nawet się o to nie staraliśmy.
Flyby [ Outsider ]
..ech, rvc ..ani mi w głowie "usprawiedliwiać Rosjan" ;) ..Rzecz w tym że "mnożenie wątpliwości" w stylu "oni są tacy i owacy, mają tyle na sumieniu" to takie "bicie piany" w stylu ojca Rydzyka ..On zresztą jest tylko "tubą", która te "podskórne zarzuty" czy jak kto woli "anty rosyjskość", w swoisty sposób zbiera i na swój sposób "kanalizuje" (inne "denne wrogości" też) ..Powiedziałbym że to nawet dobrze, dopóki owe "nastroje" nie usiłują zdominować głównego nurtu polityki (tutaj do akcji wkracza PiS i inne "narodowce") ..
..Nic na razie, oprócz owych "wątpliwości", "niedomówień" oraz błędnych interpretacji (owe "przejęcie śledztwa" jest warunkowane, rvc - poczytaj tu i tam;)) nie wskazuje na winę Rosjan ..Kiedy oba państwa wydadzą oficjalne raporty w tej sprawie, będziesz sobie mógł "spekulować" dalej ..Będą artykuły, książki, filmy i filmiki w necie, gdzie jedna "straszna prawda" będzie ścigać drugą "prawdę" ..będziesz mógł założyć osobną bibliotekę ( tak było choćby w sprawie zamachu 11 września) ..Na razie proponuję abyś poczytał i pooglądał materiały i filmy o katastrofach lotniczych - jest tego ogromna ilość (świetny cykl filmów o katastrofach lotniczych na National Geographic)
..muszę dopisać: ..zdajesz się nie rozumieć sprawy podstawowej - katastrofa miała miejsce na terytorium rosyjskim, stąd "wiodąca" rola śledcza organów rosyjskich które wszędzie gdzie mogą dopuszczają polskich ekspertów ..nie ma mowy o "eksterytorialności samolotu" (ktoś to podnosił) bo rozbił się o rosyjską ziemię i przestał istnieć..
rvc [ MORO ]
Zwróć uwage że w mediach aż roi się od różnej maści speców. Nikt jednak nie zada im pytań:
Czy możliwe jest że w tych warunkach pogodowych przy braku oświetlenia pilot mógł pomylić pas startowy np ze stojanką ?
Czy powodem utarty wysokości mogła być awaria ?
Każdy zadaję w kółko te same pytania
Czy pilot mógł ulec presji kogoś z pasażerów ?
Czemu pilot lądował w takich warunkach ? ( ignorując fakt że wcale nie jest pewne że lądował)
Belert [ Legend ]
rvc :--> to idz do wrozki albo poczekaj na koniec sledztwa.
Chlopie to nie gra komputerowa!
Sledztwo to to dosc delikatna sprawa na dodatek na terenie rosyjskim, a rosjanie sa uczuleni na kwestie terytorialne.
Mnozenie pytan przypomina mi troche zadawanie pytan w sprawie strefy 51 , niewiele mozna odpowieziec na nie za to ludzie sie ekscytuja i podniecaja.
rvc [ MORO ]
Już byłem u wróżki .
Pytania zadane kilka dni temu , czemu nikt nie próbuje na nie odpowiedzieć?
Maglowane są w koło kwestie niedouczonego pilota samobójcy. Oraz podejrzenia typu "ląduj dziadu"
1. Z jakiego powodu już kilkadziesiąt minut po katastrofie strona rosyjska zaczęła przedstawiać bardzo daleko idące tezy, dotyczące przebiegu wypadku, które następnie nie znalazły potwierdzenia (m.in. teza o pięciokrotnej próbie podejścia do lądowania)?
2. Czy z punktu widzenia meteorologii wytłumaczalna jest sytuacja, w której mgła pojawia się nie rano, ale później, przy generalnie nie zmienionych warunkach? Mgły zwykle zalegają rano (czyli np. w porze lądowania jaka z dziennikarzami), a następnie ulegają rozproszeniu. Sytuacja odwrotna wydaje się niezwykła.
3. Czy nad lotniskiem zalegała mgła czy też mieliśmy tylko do czynienia z niską podstawą chmur?
4. Jaki był cel czterokrotnego okrążenia lotniska przez polskiego pilota? Tu istnieją bardzo rozbieżne wersje, włącznie z tym, że samolot zrzucał paliwo.
5. Czy wiemy coś o działaniu systemów pomiaru wysokości w tupolewie?
6. Jak wygląda elektroniczna mapa lotniska w Smoleńsku, zawarta w systemie TAWS?
7. Jak wyglądała kwestia dostępu przedstawicieli RP do miejsca katastrofy? Jak szybko Polacy mogli włączyć się w prace nad zabezpieczeniem szczątków maszyny?
8. Jak ścisła była kontrola strony polskiej nad tym, co robiła strona rosyjska na miejscu?
9. Dlaczego polski rząd nie zaproponował powołania międzynarodowej komisji ds. zbadania katastrofy?
10. Jakie jest wyjaśnienie kwestii dwóch „dodatkowych” ciał, znalezionych ma miejscu katastrofy (pisała o tym „Rzeczpospolita”)?
11. Czy to prawda, że po wizytach Tuska i Putina została zdemontowana dodatkowa aparatura naprowadzająca? Jeśli tak, to dlaczego i czy mogłaby ona pomóc pilotowi prezydenckiego samolotu w lądowaniu?
12. Dlaczego strona polska nie postawiła żądania, aby wszystkie odnalezione ciała zostały natychmiast przetransportowane do Polski, gdzie równie dobrze można by – przy współudziale rosyjskich śledczych – dokonać ich identyfikacji?
13. W jakim zakresie przedstawiciele Polski mogli mieć kontrolę nad tym, jak przebiegało poszukiwanie ciał oraz nad tym, jaki był los tych już odnalezionych?
14. Dlaczego nie było ani jednej sekcji zwłok?
15. Andrzej Seremet stwierdził, że piloci mieli świadomość, iż samolot się rozbije, jakieś trzy do pięciu sekund przed katastrofą. Najnowsze informacje (dziś znów dementowane) mówią o tym, że „szum” z kabiny pasażerskiej narastał na nagraniu z czarnej skrzynki kilkadziesiąt sekund przed katastrofą, co może świadczyć o tym, że pasażerowie już wówczas mieli świadomość, iż coś przebiega nie tak. Co mogło spowodować taką reakcję kilkadziesiąt sekund przed rozbiciem się maszyny?
16. Jak wytłumaczyć niespójne i rozbieżne wypowiedzi rosyjskiego kontrolera lotów ze Smoleńska na temat przebiegu lądowania?
17. W jakim stopniu od komunikacji z wieżą zależał przebieg lądowania?
18. Jakie są wnioski z analizy wspomnianego wyżej filmu (prokuratura miała go badać, rezultatów nie znamy do dziś).
19. Jak ścisłą kontrolę strona polska sprawowała nad czarnymi skrzynkami? Czy hipotetycznie strona rosyjska mogła dokonywać w nich manipulacji? Dlaczego skrzynki trafiły do Moskwy, a nie do Warszawy?
20. Jaki wpływ na przebieg śledztwa mogło mieć to, że na czele komisji stanął Władimir Putin? Czy to nie paraliżowało np. zgłaszania uwag przez stronę polską i czy nie oznaczało to upolitycznienia komisji? Czy to normalne, że na czele komisji ds. zbadania wypadku lotniczego staje premier państwa?
21. Jak wyglądały procedury kontroli rządowych samolotów po wizytach remontowych w Rosji? Czy strona polska brała pod uwagę możliwość ingerencji w jakiekolwiek układy i instalacje samolotu przez Rosjan? (Te wątpliwości były w przeszłości podnoszone wiele razy, ale po katastrofie jakoś zamilkły.)
22. Czy polscy śledczy przeprowadzili wizję lokalną na miejscu? Czy mieli możliwość przesłuchania okolicznej ludności np. w celu zorientowania się, czy w pobliżu lotniska w czasie lądowania tupolewa działo się cokolwiek podejrzanego (parkował jakiś budzący podejrzenia pojazd, widać było jakąś niezwykłą aktywność itp.)?
23. Czy została podjęta próba dotarcia do autora wspomnianego filmiku, umieszczonego w Internecie?
rvc [ MORO ]
Swiatełko w tunelu>.
Flyby [ Outsider ]
..nic nie warte "światełko" wobec tego "światła" - "vox populi, vox dei"
..tylko popatrz rvc jak te "czarne skrzynki" się mnożą, czy to nie podejrzane? :
Caine [ Legend ]
Nawet gen. Petelicki wtrąca swoje 3 grosze:
"Szanowni Państwo!
Jako wyszkolony w USA ekspert od zarządzania ryzykiem i ochrony infrastruktury
krytycznej pragnę zwrócić uwagę na bardzo ważny fakt.
Polska jest od ponad 10 lat członkiem NATO!
Wiąże się z tym między innymi obowiązek przestrzegania procedur NATO w zakresie
zarządzania ryzykiem i ochrony infrastruktury krytycznej państwa!
Zwierzchnik Sił Zbrojnych ze swoją kancelarią i BBN oraz najwyżsi dowódcy wojskowi na czele
z szefem Sztabu Generalnego WP to kluczowy element infrastruktury krytycznej Polski!
W związku z tym według procedur NATO:
1. Na lotnisku w Smoleńsku i na lotnisku zapasowym na parę dni przed przylotem
tak ważnej delegacji powinny znajdować się ekipy złożone z przedstawicieli
odpowiednich służb (wykaz w instrukcji NATO).
2. Ekipy oczekujące na delegację w Smoleńsku i na lotnisku wybranym jako
zapasowe powinny mieć stałą łączność z koordynatorem wyjazdu w Polsce i
między sobą oraz załogami samolotów od momentu zajęcia przez nie miejsc w
kabinie pilotów.
3. Delegacja takiego szczebla i w takim składzie powinna udać się do Smoleńska
czterema samolotami (minimum dla krajów biedniejszych – 3 samoloty)
Wszelkie próby zrzucania winy za katastrofę na Ś.P. Zwierzchnika Sił Zbrojnych – Prezydenta
RP ; Ś.P. pilotów lub Stronę Rosyjską kompromituje nas jeszcze bardziej w oczach partnerów
z NATO.
Z poważaniem:
generał Sławomir Petelicki"
z jednej strony, odwraca uwagę od wątku rosyjskiego, z drugiej - pisze o tym co do tej pory raczej nie pojawiło się na tapecie - odpowiedzialności rządu, MON i min. Klicha za katastrofę.
smalczyk [ Senator ]
odpowiedzialności rządu, MON i min. Klicha za katastrofę.
Czyli to Klich decydowal o fatalnej w skutki decyzji wysłania wszystkich delegatów jednym samolotem?
Pytam powaznie bo od samego początku to mnie najbardziej nurtowało, a nie wawele czy inne utarczki słowne.
smalczyk [ Senator ]
solkraken ---> mówisz to w oparciu o własne przekonanie, praktykę obowiazującą w Polsce czy na podstawie konkretnego aktu prawnego?
smalczyk [ Senator ]
solkraken ---> nadal nie podałes podstawy prawnej, na podstawie której owego przydziału sie dokonuje.
A interesuje mnie to bo owa szkodliwa praktyka to nie wymysl obecnego rządu, ale od lat stosowany przez wszystkie rządy szablon.
rvc [ MORO ]
widzisz Flyby
nie tylko ja chodze do wróżki
Alien.pl [ Generaďż˝ ]
Cóż ja jak już słucham Radia Maryja to na zasadzie dobrego kabaretu, z średniej jakości aktorami, ale nigdy nie biorą na serio wygłaszanych tam teorii.
Karrde [ Visual Effects Artist ]
rvc
Proszę Cię. Ten "ekspert" Gazety Polskiej (wymowne samo w sobie, jakie gazety tacy eksperci) pieprzy jak potłuczony. Aby samolot mógł sie "ślizgać" muszą zaistnieć odpowiednie warunki - zarówno te dotyczące ciągu, trajektorii lotu i paru innych. Z tego co mówi się o katastrofie, pilot miał bardzo niską prędkość, "przeciągnął" samolot i dodatkowo urwał skrzydło - po takim czymś samolot kręci się jak, nomen omen, beczka. Teraz wyobraź sobie spadającą (tak, spadajacą, po takim czymś jakikolwiek przedmiot spada jak kamień w wodę), ciężką jak sto nieszczęść kupę metalu.
rvc [ MORO ]
przeczytaj całosc
Karrde [ Visual Effects Artist ]
Starałem się, ale to zabija wszelką wiarygodność:
mówi nam fachowiec od mechaniki i dynamiki lotu, zarazem zawodowy pilot, który wielokrotnie siedział za sterami Tu-154 (nazwisko i imię do wiadomości redakcji)
A mnie poinformował wyjątkowo doświadczony pilot-oblatywacz z profesorskim tytułem, że to pewnie ruskie paliwo było skażone, wyżarło dziurę w skrzydle i przez to samolot spadł. Imię i nazwisko wyżej wymienionego do mojej wiadomości.
rvc [ MORO ]
nie chodzi o hipotezy tylko jasno zostało powiedziane ze prokuratura bada watek zamachu.
anie jak do tej pory
Runnersan [ Generaďż˝ ]
Tylko z tego co mówiono ostatnio, tam ponoć nie było tego MMLS. Nagle się okazuje, że po wypadku niby był.
rvc--> Pkt które podałeś, to zbiór haseł rzucanych przez spekulującą na temat wypadku prasę. Członkowie komisji ds badania wypadków, prokuratorzy wielokrotnie zgłaszali, że większość tzw. przecieków to totalne bzdury.
Flyby [ Outsider ]
..na tym polega cała rozkosz zabawy "teoriami spiskowymi" że można sobie bez końca "dedukować" i "produkować", rvc ..w oparciu o byle jaki szczegół i domniemania byle kogo ..Zresztą jak wyjdą oficjalne raporty i ekspertyzy będzie mniej więcej "to samo" ..Z całą pewnością nie będą one w stanie "wyczerpać tematu", nawet jeżeli wskażą winnych..będzie "tasiemcowy serial" pod tytułem "kto za tym stał" ..Jak widać niektóre propagandowe ogryzki już sobie robią "przymiarki" do rządu, PO, a "doczepią" jeszcze do tego kogo się da ;) ..I nie odstawiaj rvc, tutaj "wtrętów" pod sumę "ruskich nieprawości" bo to jest wręcz beznadziejne ..Weź, idź i wypowiedz im wojnę ..
eros [ Senator ]
Flyby [ Outsider ]
..no i fajnie, eros ;) ..im więcej oczu będzie przyglądać się śledztwu tym lepiej a opozycja "antyputinowska" też coś na tym zyska ;)
rvc [ MORO ]
"TVN w jednym z pierwszych wydań „Faktów” umieścił nagranie uwieczniające zatrzymanie rosyjskich kontrolerów lotu. Uciekali oni przed rosyjską milicją, a po zatrzymaniu się wyrywali. Jeden z nich zbiegł, ale go złapano. Czego się bali?
Wypowiedzi pracowników wieży wskazują, że należy przyjrzeć się temu, jak w ostatnich minutach wyglądała komunikacja między wieżą a samolotem. Kłamstwo dotyczące nieznajomości języka rosyjskiego przez kapitana polskiego statku samolotu nasuwa podejrzenie, że powodem katastrofy mogło być złe poinformowanie pilota o warunkach atmosferycznych. To mogło doprowadzić do złej kalibracji urządzeń pokładowych – napisał w internecie jeden ze specjalistów. Jeśli wieża podałaby nieprawdziwe ciśnienie na lotnisku, przełożyłoby się to na różnicę wskazań, mimo prawidłowego działania przyrządów. Żeby odczytywać prawidłową wysokość lotu, piloci powinni ustawić na barometrze wielkość ciśnienia obowiązującą w tym czasie na lotnisku, podawaną załodze z wieży. Wypowiedzi kontrolerów z wieży w Smoleńsku o problemie polskich pilotów ze zrozumieniem liczb zastanawiają, czy wieża nie podała błędnych danych i teraz winę stara się zrzucić na pilotów? Albo wskazania wieży były błędne, albo doszło do awarii urządzeń pokładowych"
W katastrofie w której ginie prezydent i najwyżsi dowódcy od pierwszego dnia odciąga się uwagę od możliwości zamachu. Rosjanie wręcz wykluczają winę ich strony o kierują podejrzenia na błąd pilota . Oczywiste jest ze sprawa jest bardzo delikatna i pochopne oskarżenia mogą skutkować większymi szkodami niż korzyściami.Czarne skrzynki bez żadnej kontroli z naszej strony sa teraz w Rosyjskich rękach. Czy zgranie zawartości i odczytanie zawartości musi trwać tyle czasu?
Pisząc o winie Rosjan nie mam na myśli zamachu. Są inne możliwości jak choćby "nieświeżość" kontrolerów lub zwykłe bałaganiarstwo)))
Każdy kto ośmieli się zadać pytanie lub poddać w wątpliwość uczciwość strony rosyjskiej nazywany jest oszołomem .Gratuluję wiary w naszych sąsiadów.
ps.W Wiśle znaleziono ciało prawdopodobnie S.Zielonki
Runnersan [ Generaďż˝ ]
łamstwo dotyczące nieznajomości języka rosyjskiego przez kapitana polskiego statku samolotu nasuwa podejrzenie, że powodem katastrofy mogło być złe poinformowanie pilota o warunkach atmosferycznych.
Jeśli byś słuchał zeznań kontrolera to byś wiedział co on dokładnie powiedział. Stwierdził on, że w pewnym momencie przestali otrzymywać od pilotów informacje o wysokości i prędkości (kontroler określił to mianem "kwitów") Następnie dziennikarze pytają, dlaczego przestał podawać kwity. Kontroler stwierdził, że nie wie, może nie znali rosyjskiego.
Oczywiście nie cytuje dosłownie, ale generalnie temat nieznajomości rosyjskiego to były domysły kontrolera, po pytaniu dziennikarza dlaczego przestali otrzymywać "kwity". Nie był to oficjalny zarzut i jako teoria przyczyn katastrofy nie był brany pod uwagę.
rvc [ MORO ]
Słuchałem tylko ze z kabaretowym zachowaniem podczas zatrzymania wygląda to juz inaczej.
najpierw spierdalają przed milicja później spokojnie mówi o kwicie.
dziś konferencja Tuska może w końcu uspokoi te spiski i rzeczowo wyjaśni co jest zrobione i dlaczego
Widzący [ Legend ]
"Kwity" to nie są żadne kwity tylko potwierdzenia, komtrolerzy mówią też nie o "kwitach" tylko o "kwitancji". "Kwitancja" to jest potwierdzenie przez pilota ze usłyszał i zrozumiał to co mówi kontroler. W procedurach lotniczych obowiązujących w lotnictwie "wschodnim" wygląda to inaczej niż w "zachodnim". Nasi piloci byli szkoleni szereg lat w natowskich standardach gdzie kontroler nawija pilotowi nie czekając na potwierdzenie. Rosyjski kontroler jak nie słyszy od pilota potwierdzenia przekazanej wiadomości to zakłada że nie ma poprawnej łączności. W czasach UW w samolotach myśliwskich był specjalny przycisk wysyłający potwierdzenie (ową kwitancję) do kontrolera jeżeli pilot nie mógł mówić z powodu przeciążenia.
Belert [ Legend ]
ludzie sprawa kwitancji czyli potwierdzenia byla juz walkowana nie jeden raz.!!!Wiec nie dziwcie sie ciagle i nie p... glupot.
niewirnik [ Pretorianin ]
rvc [ MORO ]
W pierwszym linku można darować sobie teorie spiskowa . zwracam uwagę na pytania i teorie o kursie kolizyjnym.
Drugi już jest ciekawy biorąc pod uwagę ze nasi prokuratorzy wykluczyli eksplozje amunicji ))
Ps. nikt nie odstrasza gapiów strzałami jak to ktoś pisał. W kabatach faktycznie miał miejsce szaber jak również przy rotundzie ))0. no ale to już inna bajka.(jako ciekawostkę podam fakt że strażacy zabijając nudę w" remizach" po eksplozji w Rotundzie grali dużo w karty . Stawek nie powstydziły by sie najlepsze kasyna )
Caine [ Legend ]
Tutaj link do dyskusji wojskowych:
I dla równowagi teoria spiskowa. Najciekawsze w niej jest przedstawienie procedur, które unaocznia rosyjsko - polskie barachło:
rvc [ MORO ]
Caine i znów nazwa nas oszołomami a przyczyny katastrofy sa proste pogoda , błąd pilota i naciski.
Runnersan [ Generaďż˝ ]
Czyżby wyjaśnienie filmiku. Strzały są, ludzie w białych koszulach są... Mówiący po Polsku i Rosyjsku są...
Widzący [ Legend ]
Pomijając amunicję do broni służbowej znajdującą się na pokładzie samolotu wypada wiedzieć że na każde trzy miejsca pasażerskie przypada jedna chemiczna wytwornica tlenu. Kanonada przypominająca strzelanie występuje zawsze w przypadku rozbicia i pożaru samolotu i pochodzi od tych urządzeń. Generatory te zasilają indywidualne maski tlenowe.
Ogólnie:
Producent generatora GK-2 do Tu 154M:
Oczywiście dla miłośników spisków i agitatorów, to niczego nie zmienia.
olivierpack [ Senator ]
Z tymi Borowcami to chyba pierwsze sensowne wyjaśnienie tego nagrania, szkoda że Polaków traktuję się jak motłoch, który nie ma prawa do jakiejkolwiek wiedzy odnośnie tej katastrofy, nawet tej już dobrze znanej.
Belert [ Legend ]
poniewaz sprawa katastrofy bedzie uzyta tuz przed wyborami wiec narazie sprawa spi.
rvc [ MORO ]
Widzący>>> taaa bo to takie oczywiste ,jak by ludzie nie znali właściwości generatorów.
edit. współpraca ze stroną Rosyjska przebiega wzorcowo
pozostaje tylko czekać na rzetelny raport.
Caine [ Legend ]
czyli przepadły trzy bezpieczne telefony jakie były w samolocie? A co ze smartfonami? co z laptopem Szczygły?
olivierpack [ Senator ]
Ale co wy takie niedowiarki. Ponoć szyfranta Zielonkę też nagle gdzieś w środku lasu znaleziono, wyglądał fatalnie, za to komplet dokumentów miał przy sobie tak idealny, że nawet austriacka drogówka okiem by nie mrugnęła. W sumie okazało się, że to tylko jego zęby nie wychodzą z domu bez dokumentów, bo napotkana reszta zwłok to zupełnie kto inny. A wy takie pytania zadajecie, gdzie telefon prezydenta, gdzie komputer, gdzie spinki do mankietów, wstyd.