Danley [ slow but dangerous ]
Wirtualna Formuła 1 - cz. 124 l GP Hiszpanii - Catalunya
Aby uczestniczyć w zabawie należy posiadać oryginalną grę rFactor w wersji 1.255, mod F1 RFT 2009 wraz z niezbędnymi patchami (instalacja do głównego folderu rFactor) oraz tor, na którym aktualnie jeździmy.
1) GRA (do kupienia za 50zł w sklepie, bądź do ściągnięcia z oficjalnej strony)
- - pełna wersja 1.255
2) MOD: LINKI (instalacja do głównego foldery rFactora, 312 MB):
Patch 1.1 (171 KB) ->
Dźwięki z WCP do RFT (106 MB) -> (podmiana dźwięków nie jest obowiązkowa)
Poradniki do ustawień bolidu:
-
-
-
REGULAMIN LIGI
I. UCZESTNICTWO W ROZGRYWKACH
1. Obowiązkowy artykuł do przeczytania: i jeszcze jeden:
2. Każdy, kto posiada grę rFactor, mod ligowy oraz tor, na którym odbywa się wyścig może wziąć udział w rozgrywkach.
3. Warunkiem udziału w wyścigu jest posiadanie statusu kierowcy etatowego lub zastępowanie takiego kierowcy.
4. Podczas wyścigu obowiązują takie same zasady jak w F1 oraz jazdy Fair Play, łącznie z zasadą przestrzegania przepisu nieprzekraczania białej linii po wyjeździe z pitów oraz podczas wyścigu (wyjątek: manewry wyprzedzania, przy zachowaniu szczególnej ostrożności). Jeżeli widzimy niebieską flagę - ustępujemy miejsca szybszemu zawodnikowi, utrzymujemy co najmniej dwa koła na torze (tarka nie jest uznawana jako tor), nie palimy gumy w boksach podczas sesji kwalifikacyjnej i rozgrzewki, unikamy kolizji i nie wjeżdżamy w siebie nawzajem, obserwujemy nie tylko to, co dzieje się przed nami, ale także i za nami, przewidujemy, że zawodnik przed nami może zahamować, itp, itd.
Przypadki nieprzestrzegania zasad fair-play będą rozpatrywane przez pozostałych kierowców i w razie konieczności karane.
5. W przypadku nowych kierowców, oprócz znajomości zasad F1 oraz jazdy Fair Play, niezbędne jest uczestnictwo w oficjalnych treningach, gdzie zostaną zweryfikowane umiejętności praktyczne. Na tym etapie będą brane pod uwagę przede wszystkim: umiejętność jazdy w tłumie, notowanie równych czasów okrążeń oraz szybkość. Do udziału w wyścigu, jako kierowca etatowy lub w zastępstwie, zostanie dopuszczony kierowca, który pozytywnie zaprezentuje się podczas treningów.
II. SEZON F1 2010
1. GP F1 odbywają się zgodnie z kalendarzem FIA na sezon 2010.
2. Wyścig liczy 50% dystansu prawdziwego Grand Prix. Upływ czasu, zużycie paliwa oraz opon będzie zwiększone dwukrotnie.
3. Obowiązuje punktacja stosowana aktualnie w F1 (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Klasyfikowaniem zawodników w oparciu o czas ukończenia wyścigu oraz kary nadane przez Komisję zajmuje się Ochotnik :)
4. Klasyfikowani są kierowcy, którzy pokonali co najmniej 90% dystansu.
5. POMOCE:
- Niezniszczalność jest wyłączona. Poziom uszkodzeń wynosi 15%. (ustawienia serwera z 13.03.2010)
- High Sterring Help jest wyłączone.
- Dla kierowców używających klawiatury maksymalny poziom pomocy to High (oprócz High Steering Help).
- Dla kierowców używających pada/joya maksymalny poziom pomocy to Medium.
- Dla kierowców używających kierownicy maksymalny poziom pomocy to Low.
* Wyjątkiem jest ABS, który obligatoryjnie jest ustawiony na High przy korzystaniu ze Stability Control Low. ABS High jest powszechnie dozwolony.
** Za stosowanie niedozwolonych pomocy karą jest DQ z GP, w którym został złamany regulamin. Pomoce o których nie ma mowy w regulaminie (np. automatyczna skrzynia biegów, automatyczne sprzęgło itd.) są dozwolone.
*** LISTA KIEROWCÓW I UŻYWANYCH PRZEZ NICH KONTROLERÓW:
POMOCE: (uzupełniajcie listę, bez podania kontrolera nie będą możliwe starty w lidze)
- Klawiatura/Mysz:
>> 1) Vult
>> 2) Cappo
>> 3) Sajes
>> 4) Grievous27
>> 5) Adi1201
>> 6) Whatson
>> 7) Black Thomi
>> 8) LordMaster
- Joy/Pad:
>> 1) SkyA
>> 2) Jx
>> 3) jambond (elos)
>> 4) bluedraggon13
>> 5) Marcinkiewiczius
- Kierownica:
>> 1) Danley
>> 2) Conath
>> 3) Luigi
>> 4) Glob3r
>> 5) Bokserek
>> 6) Grehor (Mogur)
>> 7) Mirasek
>> 8) Stanson
>> 9) Alien
>> 10) xanat0s
>> 11) Sikham
>> 12) Simson
>> 13) Bioly
>> 14) DJ Pinata
>> 15) slayer1611
>> 16) fifomaniak (Kacper)
>> 17) KORraN
>> 18) sto7ica
>> 19) Bad Olo
>> 20) Qverty
>> 21) Tvk
>> 22) Michał Raven
>> 23) przemek__
>> 24) eJay
>> 25) Karrde
>> 26) Maciula
>> 27) kamykWRC
>> 28) Andrzej
>> 29) Miszka
>> 30) slawek1982
>> 31) afen
Lista zawodników, którzy deklarują jazdę bez pomocy (ew. z auto-sprzęgłem) w sezonie 2010:
1. KORraN
2. Bioly74
3. Danley
4. fifomaniak
5. Luigi
6. slawek1982
6. KARY:
Incydenty zgłaszamy po wyścigu informując na którym okrążeniu miało miejsce zdarzenie oraz między którymi kierowcami do niego doszło, natomiast termin zgłaszania upływa w poniedziałek po wyścigu o 23:00. Ewentualnie filmiki z incydentów można zamieszczać w internecie, co jednak jest niewystarczające - zawsze należy poinformować, na którym okrążeniu doszło do zdarzenia. Mogą zostać nałożone następujące kary:
- DQ na GP podczas którego doszło do incydentu (i ewentualnie kolejne);
- dodanie kary czasowej do czasu końcowego GP podczas którego doszło do incydentu;
- przesunięcie o kilka pozycji do tyłu po kwalifikacjach podczas kolejnego GP;
- przejazd przez boksy podczas kolejnego GP;
- start z boksu podczas kolejnego GP;
- wykluczenie z rozgrywek;
- KARY MOGĄ BYĆ ŁĄCZONE!!! (np. DQ + start z boksu podczas kolejnego GP)
7. W skład Komisji zajmującej się incydentami wyścigowymi wchodzą: Sikham, Cappo, Bokserek, Bioly. Sposób działania komisji (zaprezentowany przez Sikhama):
W sezonie 2010 w skład komisji wchodzą (zawodnicy, którzy wyrazili zgodę): Cappo, eJay, Miszka
- wypadki oceniamy po wszystkich zgłoszeniach (zgłoszenia do poniedziałku do 23)
- kary podamy w czwartek razem z karami ścin*
- ścięcia - przeglądamy powtórki w miarę możliwości już w niedziele (tu prośba do Cappo aby je udostępnił zaraz po wyścigu) jeśli nie w niedzielę to poniedziałek do 20
- podajemy wam czas na powtórce, do którego mamy wątpliwości
- macie czas do środy, żeby się wytłumaczyć, co to było
- w czwartek podajemy ostateczne decyzje kar; BEZ możliwości odwołania się
- kary za wyjazdy będą miały raczej wymiar czasowy (dla naprawdę "przeginających" kierowców nie zawahamy się dać DQ)
III. PRZEBIEG WEEKENDU WYŚCIGOWEGO
1. Oficjalne treningi odbywają się w czwartek, piątek i sobotę przed niedzielnym GP.
- 20:00-21:00 trening
- 21:00 wyścigi testowe
2. Do godziny 19:00 w niedzielę każdy kierowca etatowy powinien potwierdzić na forum swój występ w GP. Gracz, który nie będzie mógł wystąpić, zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie innych ligowiczów - zostanie wówczas wyznaczone zastępstwo.
- 1 niezgłoszona nieobecność = DQ podczas kolejnego GP
- 2 niezgłoszone nieobecności = skreślenie z listy ligowiczów
3. Rozkład jazdy:
- 19:30 - Trening
- 20:00 - Kwalifikacje 1 - 10 minut
- 20:10 - Kwalifikacje 2 - 10 minut
- 20:20 - Rozgrzewka (przyzwyczajenie się do ciężkich bolidów po "lekkich kwalifikacjach")
- 20:30 - Wyścig
4. Kwalifikacje:
Brak blokady setupu, jeździmy z minimalną ilością paliwa. Do drugiej części kwalifikuje się połowa kierowców startujących w wyścigu, zaokrąglając w dół, przy czym minimalna ilość w Q2 to 8, maksymalna - 10. Pod groźbą DQ na wyścig zabroniona jest jazda z dymiącym silnikiem.
5. OKRĄŻENIE FORMUJĄCE:
Kierowcy startują po kolei zaczynając od pierwszego zawodnika, drugi rusza w odstępie 2-3 sekund i tak po kolei. Na trasie trzymamy się kolejności startowej nie ścigamy się, nie wyprzedzamy, nie zatrzymujemy się. W przypadku wylecenia z toru, przed powrotem upewniamy się, czy nasz powrót nie zagraża innym kierowcom. Najlepiej poczekać aż cała stawka przejedzie i potem spokojnie dojechać na miejsce startu. Pamiętajcie, że jeżeli wylecieliście z toru to nic się nie stało i nie gońcie szaleńczo swojego miejsca w stawce.
6. Bolidy F1 nie są wyposażone w system kontroli startu (Launch Control), co oznacza konieczność ruszania bez użycia tego systemu. Tym samym pod rygorem DQ na dany wyścig zabronione są nieuczciwe formy startu, w szczególności start przy użyciu ogranicznika prędkości (Speed Limiter).
7. W przypadku jakiejkolwiek awarii, wypadku czy nawet najdrobniejszego incydentu, który uniemożliwi dalsze uczestnictwo w wyścigu, nie wolno pozostawiać bolidu na torze. Takie zachowanie powoduje utrzymywanie się żółtej flagi, co wprowadza innych kierowców w błąd. Za każdym razem należy wrócić do boksu.
8. W czasie obrony pozycji w czasie wyścigu tor jazdy można zmienić tylko raz - tzn. jedziemy prawą stroną toru i w celu obrony zjeżdżamy na lewo - i to jest koniec możliwości manewru, nie można zygzakować (zajeżdżać w nieskończoność drogi). To jeden z przepisów w Formule 1 i temat właściwie nie podlega dyskusji.
9. Po zakończeniu wyścigu hostujący zamieszcza na forum plik z wynikami wyścigu (rFactor\UserData\LOG\Results\.xml), na podstawie którego zostanie sporządzony raport.
IV. INNE
1. Przed wejściem na serwer zaleca się wyłączenie rFactorowego czata, który nie zawsze działa poprawnie, w efekcie powodując zawieszanie się gry. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8851991 [333]
2. Zalecamy również ustawienie prędkości łącza w rFactor. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8851991 [401]
PODSTAWOWY SERWER nr 1 <na którym w ciągu tygodnia odbywają się testy>
[FKB] GOL [IP: 157.158.40.232] ( - programik ułatwiający wyszukanie)
KALENDARZ GP F1 w sezonie 2010 zgodny z kalendarzem FIA na sezon 2010:
1) 14 marca GP Bahrajnu [1.Fifomaniak 2.Danley 3.Bokserek]
2) 28 marca GP Australii [1.Bioly 2.Danley 3.Simson]
3) 4 kwietnia GP Malezji [1.Danley 2.Bioly 3.Fifomaniak]
4) 18 kwietnia GP Chin [1.Sikham 2.Bioly 3.Danley]
5) 9 maja GP Hiszpanii [1.Bioly 2.Danley 3.Bokserek]
6) 16 maja GP Monaco -
7) 30 maja GP Turcji
8) 13 czerwca GP Kanady
9) 27 czerwca GP Europy
10) 11 lipca GP Wielkiej Brytanii
11) 25 lipca GP Niemiec
12) 1 sierpnia GP Węgier
przerwa wakacyjna
13) 29 sierpnia GP Belgii
14) 12 września GP Włoch
15) 26 września GP Singapuru
16) 10 października GP Japonii
17) 24 października GP Korei Południowej
18) 7 listopada GP Brazylii
19) 14 listopada GP Abu Zabi
ZESPOŁY I KIEROWCY:
BMW Sauber F1 Team
- ______ / ______
Mercedes GP Petronas F1 Team
- Simson / Cappo
Force India F1 Team
- Danley / Miszka
Vodafone McLaren Mercedes
- fifomaniak / Sikham
Red Bull Racing (1) https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=9996622&WID=9993380 (2) https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=9996624&WID=9993380
- Bioly / KORraN
Renault F1 Team
- Glob3r / Qverty
Scuderia Ferrari Marlboro
- Bokserek / Maciula
Scuderia Toro Rosso (1) https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=9996622&WID=9993380 (2) https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=9996628&WID=9993380
- eJay / sajes
Virgin Racing (1) (2)
- Tvk / przemek__
AT&T Williams
- Thomi / ______
Lotus F1 Racing
- slawek1982 / ______
Hispania Racing Team
-______ / ______
Kierowcy testowi
- Andrzej / mirasek / Sky Angel
-Klasyfikacja kierowców (sezon 2010):
1. Danley (FI)----------94pkt.
2. Bioly74 (RBR)-------86pkt.
3. Fifomaniak (MCL)---62pkt.
4. Bokserek (FER)------48pkt.
5. Sikham (MCL)-------43pkt.
6. Tvk (VIR)------------38pkt.
7. Cappo (MER)--------34pkt.
8. Simson (MER)-------33pkt.
9. eJay (STR)-----------16pkt.
-- Maciula (FER)-------16pkt
10. KORraN (RBR)------12pkt.
11. Glober (REN)--------10pkt.
12. Miszka (FI)----------5pkt.
13. Qverty (REN)-------3pkt.
14. Hautameki (BMW)--2pkt.
15. Sajes (STR)--------1pkt.
-- Przemek (VIR)-------1pkt.
-Klasyfikacja konstruktorów (sezon 2010):
1. Vodafone McLaren Mercedes---------105pkt.
2. Force India F1 Team------------------99pkt.
3. Red Bull Racing-----------------------98pkt.
4. Mercedes GP Petronas F1 Team-----67pkt.
5. Scuderia Ferrari Marlboro------------64pkt.
6. Virgin Racing--------------------------39pkt.
7. Scuderia Toro Rosso------------------16pkt.
8. Renault F1 Team----------------------13pkt.
9. BMW Sauber F1 Team-----------------3pkt.
Link do poprzedniej części: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10168432
Danley [ slow but dangerous ]
Oficjalne treningi przed GP Hiszpanii
I oficjalny trening - czwartek (6.05) o 20:00; od 21:00 wyścigi testowe.
II oficjalny trening - piątek (7.05) o 20:00; od 21:00 wyścigi testowe.
III oficjalny trening - sobota (8.05) o 20:00; od 21:00 wyścigi testowe.
WYŚCIG: niedziela (9.05)
- 19:30 - Trening
- 20:00 - Kwalifikacje 1 - 10 minut
- 20:10 - Kwalifikacje 2 - 10 minut
- 20:20 - Rozgrzewka (przyzwyczajenie się do ciężkich bolidów po "lekkich kwalifikacjach")
- 20:30 - Wyścig
Glob3r [ Tots units fem força ]
Danley, mam taką małą prośbę na przyszłość. Jak podajesz w starej części link do nowej, to mógłbyś nie pomijać końcówki "&N=1" ? Bez tego nie ma opcji "podwieś wątek" bezpośrednio w wątku.
Cappo [ Senator ]
Canega wypuściła "nową" edycje rF
kamykWRC [ Pretorianin ]
Heh, "nowa" :).
Danley [ slow but dangerous ]
Glob3r -> Nie wiem czy to jest jeszcze aktualne. Kilka lat temu, kiedy bardziej uczestniczyłem w życiu forum wówczas było tak, że jeżeli końcówka nie została ucięta, to za jakiś czas link nie działał w ogóle. Nie wiem jak jest obecnie, ponieważ sporo się pozmieniało a ja nie jestem ze zmianami na bieżąco.
sajes [ Jagiellonia Bialystok ]
Marcinkiewiczius rezygnuje ze startów w tym sezonie. Stąd moje pytanie, eJay, nie miałbyś nic przeciwko gdybym do Ciebie dołączył ? :)
eJay [ Quaritch ]
Nie mam nic przeciwko:) Podbij później do mnie na GG.
Luigi91 [ HORDA ]
A czy czasem Bad Olo nie był pierwszy w STR? Może coś przeoczyłem, ale to dla niego miałem poprawić malowanie.
Danley [ slow but dangerous ]
Bad Olo również zrezygnował, także poprawiłem we wstępniaku BMW i STR.
afen [ Konsul ]
Co jest z tym serwem nie chce mi wyszukać!?
eJay [ Quaritch ]
Komunikat techniczny zespołu Scuderia Torro Rosso:
"Okres po Grand Prix Chin okazał się najburzliwszym w ostatnich latach dla naszego zespołu. Po kiepskim wyniku w Szanghaju i naradach szefostwa postanowiliśmy zwiększyć moce przerobowe w pracach nad bolidem. Na Grand Prix Hiszpanii przygotowujemy liczne usprawnienia w aerodynamice. Największe roszady dokonały się jednak w ekipie kierowców. Ze względu na brak sponsorów Bad Olo musiał zrezygnować z udziału. Przypominamy, że ten zawodnik zastąpił Luigiego, który również musiał opuścić Torro Rosso na początku sezonu. Dlatego z dniem dzisiejszym informujemy, że do eJaya dołączy były kierowca zespołu BMW Sauber - sajes. Ten niezwykle utalentowany fighter ma za zadanie godnie reprezentować nowego pracodawcę w najbliższych wyścigach. Już pokazał, że potrafi być szybki. Liczymy, że swoje umiejętności i ducha walki przeniesie na nowy grunt."
Cappo [ Senator ]
Padł mi komp nie wiem czy uda mi się coś wykombinować do niedzieli.
eJay [ Quaritch ]
Jako, że zbliża się weekend wyścigowy pora ustalić kilka rzeczy:
1. Tor V 2.0 to dobry tor, ma bezpieczne tarki i trochę wybacza błędy. Poza tym ma poprawne szykany.
2. Jako członek "jury" pragnę zwrócić uwagę na ostatnią sekcję toru, a zwłaszcza na zakręt La Caixa. Nie będę specjalnie karać za wyjazdy i centymetry za linią toru, bo niezwykle ciężko wyczuć punkt dohamowania nawet przy pustym baku. Jedziemy swoje, jeżeli jednak ktoś ewidentnie skorzysta na takim manewrze (np. wyprzedzając kogoś kto był po wewnętrznej), będzie to zakwalifikowane jako incydent i rozpatrywane.
3. Jeżeli nie mieścimy się w szykanie przed prostą start/meta to proponuję ją ściąć i potem zwolnić delikatnie. Kerby są tam wysokie, a nie chcemy chyba przypadkowych wypadków jak w Australii:)
Black Thomi [ Pretorianin ]
nie wiem czy wy offline trenujecie czy co ? Na serwie w wieczorowych porach od tygodnia nikogo nie widziałem :(
Connor_ [ Are you still there? ]
Bo my trenujemy na oficjalnych treningach głównie...myślałeś że przez 3 tygodnie każdego wieczora ktoś będzie na serwerze?
Black Thomi [ Pretorianin ]
:D nie ale przez 3 tyg spotkałem jedną osobe ;P
bokserek79 [ Konsul ]
eJay -----> [14] Jesli moge. Rozumiem ze powyzsze dotyczy wyscigu. Jak spojrzycie na ten sam zakret ale w kwalifikacjach? Przy obecnym poziomie i dotychczas rozegranych wyscigach widac ze nawet 6-7 kierowcow potrafi sie zamknac w tej samej sekundzie jesli chodzi o czasy.
Czy proba zyskania wlasnie w tym miejscu w kwalifikacjach z automatu nie powinna byc nagradzana startem z konca stawki?
Czy sa jacys chetni na dzisiejszy wyscig? Nie mam czasu na treningi ale na wyscig wejde jesli takowy sie odbedzie.
Edit. Oczywiscie nie wszedzie sie zyskuje, mialem konkretnie na mysli La Caixa, dzieki za odp.
eJay [ Quaritch ]
bokserek79--->Będę to rozpatrywać indywidualnie, bo nie na wszystkich wyjazdach się zyskuje. To naprawdę specyficzny i niebezpieczny zakręt. Jeżeli wyjedziesz poza tor o kilka centymetrów to nic się nie stanie. Ale też radzę trzymać się toru, a nie na siłę cisnąć.
Danley [ slow but dangerous ]
Dziś niestety nie mogę, ale jutro i w sobotę będę na 100% na treningu i wyścigach.
Miszka [ Konsul ]
Jako, że GP Monaco jest już za tydzień czasu - proponuje w międzyczasie pomyśleć też o torze na jakim będziemy jechać. Jakieś nowe propozycje, czy wykorzystujemy wersję zeszłoroczną? Tak, żeby w poniedziałek już było to ustalone i postawione na serwerze:)
Connor_ [ Are you still there? ]
Ciekawe ile osób dotrwa do końca GP Monako...w tamtym roku bodaj 7 bolidów tylko dojechało. No ale poziom się podniósł więc zobaczymy :)
eJay [ Quaritch ]
Poziom się podniósł ale mod jest trudniejszy:) Monako będzie bardzo zabawne:> Dzisiaj powinienem być około 20:30.
EDIT
A jednak mnie nie będzie. Za to jutro postaram się byc.
sikham [ Generaďż˝ ]
dziś i ja postaram sie pojawić na treningu :) będę juz myślę od 19 :) nic nie jeździłem przez 3 tygodnie trzeba nadrobić zaległości :)
sajes [ Jagiellonia Bialystok ]
Dzisiaj znowu mnie nie będzie, mecz Jagi. Ale w sobotę przyjdę na pewno.
bokserek79 [ Konsul ]
Powinnismy przed Monaco wprowadzic jeden obowiazkowy trening dla wszystkich. Blad kogos na poczatku wyscigu i pozamiatane, pol stawki sprzatniete.
Bede o 21 lub kilka minut po jesli bedzie na tyle osob aby wyscig pojechac.
Black Thomi [ Pretorianin ]
No no ciekawie się zapowiada <3 dzisiaj będę od 20
Danley [ slow but dangerous ]
Jeżeli posiadacie wersje Monaco z zeszłego sezonu to warto ją już udostępnić. Oczywiście jeżeli są inne propozycje to zgłaszajcie. Tydzień to mało i nie ma na co czekać.
Cappo [ Senator ]
Witam pisze już z nowego kompa (póki co ledwo windowsa postawiłem) dziś będę doprowadzać kompa do stanu używalności także mam nadzieje że jutro uda mi się potrenować a w niedziele wystartować w wyścigu.
Simson jak masz jakiegoś seta wyślij mi.
Mam nadzieje że teraz już nie będę mieć problemów z graniem w rF, sprzęt może nie powala ale w porównaniu do tego co miałem to lata świetlne.
Marcinkiewiczius [ MMG Modding Group ]
Oo nowy komp, podasz specyfikację :D?
Danley [ slow but dangerous ]
eJay -> Powiedz jeszcze jak traktujecie wjazd do boksu?
Black Thomi [ Pretorianin ]
Myślę że pierwsze testy przeszedłem pozytywnie, a więc jeżeli nikt nie ma nic przeciwko chciałbym związać się ze stajnią "AT&T Williams" aby uczestniczyć w niedzielnym gp:)
Cappo [ Senator ]
Martin
AMD athlon x2 240
2x1GB DDR3 1333 MHz
Radeon 4670
Samsung F3 500GB
GIGABYTE GA-770T-USB3 AMD770
Danley [ slow but dangerous ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
Nieobecni:
Black Thomi [ Pretorianin ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
Nieobecni:
Cappo [ Senator ]
Odpaliłem sobie rF wszystko high(oprócz cieni) gra zupełnie inaczej wygląda i do tego fps'ów od groma :)
afen [ Konsul ]
Jak wejdę na serwa to pisze BRAK POŁĄCZENIA :(
sikham [ Generaďż˝ ]
Cappo miałem dokładnie to samo po zmianie kompa :) mała rzecz a cieszy :)
przemek__ [ F1 2010 ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
Nieobecni:
- przemek__
Obecnie mam dużo spraw na głowie i odpuszczam wyścigi. Nie rezygnuję definitywnie... może wrócę już na następne GP, a może dużo później. Jeżeli wznowię treningi i jazdę to dam znać, a do tego czasu proszę, aby domyślnie dopisywać mnie na listę nieobecnych. Powodzenia wszystkim... Tvk dasz rade ;)
Miszka [ Konsul ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
Nieobecni:
- przemek__
Przemek wracaj do nas szybko:)
eJay [ Quaritch ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
- eJay
Nieobecni:
- przemek__
Bioly74 [ Forza RK! ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
Nieobecni:
- przemek__
Formy brak, ale trzeba walczyć :)
Connor_ [ Are you still there? ]
Formy brak, ale trzeba walczyć :)
<faceplam> O.o Czlowieku nawet mnie nie denerwuj...wczoraj byłeś pół sekundy szybszy od drugiego czasu Tvk i to jeszcze pewnie jechałeś na jakichś 100l. Z pełnym bakiem miałeś czas minimalnie gorszy od mojego czasu wykręconego na 50l...I ty jesteś bez formy?
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
- Qverty(na 85%)
Nieobecni:
- przemek__
Jutro jadę na komunię ale malo prawdopodobne aby tak się przedłużyła więc na 85% będę. Pić też nie będę dużo albo nawet wcale...
Danley [ slow but dangerous ]
Bioly pewnie jakieś przesilenie Cie dorwało i nie chce teraz puścić :D
Na serwie będę około 20:30.
Co z tym wjazdem do boksów, można po pasach? :P I jeszcze sekwencja 7/8 (Wurth) - co z wyjazdami poza tor w tym zakręcie?
eJay [ Quaritch ]
Boksy - można po pasach, ba inaczej się nie da po wyjściu z szykany.
Wurth - można korzystać z tarki, jako, że nie jest ona do końca bezpieczna:)
Dzisiejsze testy przebiegły pomyślnie.
Danley [ slow but dangerous ]
Dodałem wstępną wersję Monaco od WCP:
ścieżka: rFactor\GameData\Locations\F1WCP\2009\Monaco
maciula [ Generaďż˝ ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
- Qverty(na 85%)
- maciula
Nieobecni:
- przemek__
sajes [ Jagiellonia Bialystok ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
- Qverty(na 85%)
- maciula
- sajes
Nieobecni:
- przemek__
bokserek79 [ Konsul ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
- Qverty(na 85%)
- maciula
- sajes
- bokserek
Nieobecni:
- przemek__
Cappo [ Senator ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
- Qverty(na 85%)
- maciula
- sajes
- bokserek
- Cappo
Nieobecni:
- przemek__
Trochę pojeździłem set myślę że w miarę ok, tylko że mało jeździłem z pełnym bakiem.
Tvk [ Centurion ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
- Qverty(na 85%)
- maciula
- sajes
- bokserek
- Cappo
- Tvk
Nieobecni:
- przemek__
simson__ [ Forza Rossoneri ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi(?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
- Qverty(na 85%)
- maciula
- sajes
- bokserek
- Cappo
- Tvk
Nieobecni:
- przemek__
- Simson
W takim stanie w jakim się obecnie znajduję, nie ma sensu jechać...
Connor_ [ Are you still there? ]
Kurde...dam radę po dwóch setkach pojechać? Może mnie nie być, odrazu mówię
KORraN [ Generaďż˝ ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi (?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
- Qverty (na 85%)
- maciula
- sajes
- bokserek
- Cappo
- Tvk
- KORraN
Nieobecni:
- przemek__
- Simson
Niewiele trenowałem, w sumie jedynie 20 kółek wczoraj, a po 1,5 miesięcznej przerwie to jest trochę mało, ale jeszcze wpadnę na godzinę przed wyścigiem na serwer :)
afen [ Konsul ]
Wie ktoś może co jest nie tak bo jak wchodzę na serwa to pisze że nie znaleziono toru Barcelona coś tam tam
eJay [ Quaritch ]
Bo pewnie go nie ściągnąłeś. Link masz we wstępniaku.
Qverty--->Jeśli nie masz pewności to nie siadaj za kółko aby nie sprawiać problemów. Wystarczy, że na trzeźwo je stwarzałeś:)
fifomaniak [ Konsul ]
A w rzeczywistości byś wsiadł? Weź się puknij. Będziesz zagrożenie stwarzał.
A ja nie jadę, nie chce mi się.
Danley [ slow but dangerous ]
Pamiętajcie, że nie było żadnych zastrzeżeń co do godziny startu, dlatego qual rozpocznie się już o 20.
Glob3r [ Tots units fem força ]
GP Hiszpanii - LISTA STARTOWA
Obecni:
- Danley
- Thomi (?)
- Miszka
- eJay
- Bioly
- Qverty (na 85%)
- maciula
- sajes
- bokserek
- Cappo
- Tvk
- KORraN
Nieobecni:
- przemek__
- Simson
- Glob3r
Matura nie pozwalała trenować. Może w przyszłym tygodniu, choć to też wątpliwe, bo jeszcze nie koniec ;]
sajes [ Jagiellonia Bialystok ]
Nosz po prostu słów nie mam ... Kolejny raz przy dobrym wyścigu coś nawala. Tym razem lag, gdy ćwiczyłem przy wcześniejszych wyścigach zdarzało się to zazwyczaj w piątek lub sobotę, teraz w tym czasie nie ćwiczyłem i bum ... Nie wiem co może być przyczyną, komputer dobry, net 2mb, chociaż może to przez net bo zmieniiłem niedawno na neo, spotkał się ktoś z takim problemem ?
A wyścig naprawdę dobrze mi szedł, właśnie wczyscy konczyli pierwszy stint i miałem okazję wyjechać na miejscu 5/6 i nic nie zapowiadało, że się pogorszy. No jakiegoś pecha mam w tym roku, bo punkty wpadły w najgorszym dla mnie wyścigu.
Connor_ [ Are you still there? ]
Kur*a, kur*a, kur*a!
Spieprzony qual, 8 miejsce realne gdybym nie spieprzył na ostatnim kółku III sektora. 10 miejsce.
Dobry start w wyścigu, elegancko zmieściłem się w pierwszym zakręcie a bylo w uj ciasno, jadę dalej. I nagle na łuku złapałem piach chcąc wyprzedzić kogoś tam i jebs, spin. Koniec stawki, odrabianie strat. 12 miejsce, 11 miejsce, 10 miejsce, w końcu dojeżdżam do Thomiego, jestem szybszy od niego dosyć sporo. Ale co chcę wyprzedzić Thomiego to Thomi zamiast widzac że jestem sporo szybszy zrobić mi trochę miejsca to jebs zamyka mi drzwi. Wkur*iony jade dalej. I na następnym zakręcie to samo, ja większa prędkość, szybszy w zakręcie i nagle Thomi zajeżdża mi drogę. Następne okrążenie, jade za Thomim, znowu szybszy na zakręcie, próbuje minąć na łuku i Thomi znowu zajeżdża drogę, jebuem mu w dupe, spin. Koniec stawki, nosz KUR*A!
Ale dobra, zjechałem na pita, zostawiłem softy, jadę dalej. Przebiłem się do 9 miejsca, przede mną Thomi chyba znowu. Zjeżdżam na drugi pit, kara przejazdu. Dobra, zjechałem, odetchnąłem(jest dalej sznasa na 9 miejsce chociaz) i znowu kara przejazdu. Zjechałem trzeci raz spokój ale szansa na 9 miejsce nikła. Dobra myśle, 1 pkt też dobry. 3 pit, kara stop and go O.o Przejechałem, przy okazji zmieniłem na softy i znowu stop and go. Wyjechałem, 12 miejsce, 28 s do Thomiego, bye, bye punkty. Kaniec filma...1,5h życia zmarnowane...
simson-->już jestem trzeźwy...
simson__ [ Forza Rossoneri ]
Te Qwerty, piłeś ? nie jedź :P
już jestem trzeźwy... - każdy tak mówi, jak przychodzi co do czego :]
Michał Raven [ Jeremy Clarkson ]
Top tip: piłeś? Nie prowadź.
I nie, nie jesteś trzeźwy.
Cappo [ Senator ]
Słabe GP, słaby qual, dużo błędów, mało przygotowań i jest jak jest, mogło być P6 bo jechałem przed maciulą, ale mówi się trudno. Na pierwszym picie nie zmieniałem opon z hardów i jechałem dwa stinty na hardach, choć patrząc na zużycie chyba dobrze się stało :P
Paczka ->
Raport ->
maciula [ Generaďż˝ ]
Qverty --> dlaczego wyprzedzasz podczas fl ?
Connor_ [ Are you still there? ]
maciula--->chodzi ci o ten fl kiedy cappo zrobił resa? Zwolnił, zjechał na bok to go machnąłem, nie wyprzedzałem nikogo na chama...chyba.
eJay [ Quaritch ]
STR miało w Barcelonie walczyć o laury, a skończyło się masakrycznym koszmarem. Zacznijmy od tego, że cudem dojechałem do mety. W qualu w 1 serii wywaliła mi się gra do pulpitu w trakcie pomiarowego okrążenia. Szybkie alt+tab i leżę na bandzie. Na szczęście udało mi się wbić na q2. W q2 zrobiłem swoje PB na tym torze, jechałem na limicie i ryzyku ale się udało - 6 miejsce. Początek wyścigu - poezja. Awans na piąte miejsce i spokojna jazda do pierwszego pita. I tu zaczął się wspomniany koszmar. Hamulce nie chwyciły jak trzeba przed linią przez co dostałem karę stop&go. No nic, pojechałem kółko i... nie wiem czemu, ale ubzdurałem sobie, że mam zrobić drive thru. Przejechałem sobie przez boksy, nawet zdziwiłem się, że ekipa mechaników stoi gotowa..WTF? Za linią skapnąłem się, że kary mi się poje..y. Kolejne kółko i dopiero stop&go odbębnione. Przy okazji o mało silnik mi się nie usmażył. Dodatkowe 40 sekund w boksie spędzone więc przez głupotę, wyjechałem ostatni w stawce. Całe szczęście miałem założone hardy więc mogłem 15 kółek pojechać równym tempem i coś wywalczyć. Szybko przebiłem się na 11 miejsce (sajes scrashował:(), potem goniłem Qverty'ego, który jechał całkiem dobrze ale popełnił błąd i go też minąłem. Tak udało mi się wywalczyć 8 miejsce...ale wiadomo, ktoś z góry chciał mi dowalić i 2 kółka przed metą wyłączył hamulce. Dobrze, że Bioły mnie zdublował bo inaczej nie załapałbym się do klasyfikacji. A tak jest przynajmniej 9 miejsce, chociaż powinno być duuużo więcej, gdyby nie kary i moje widzi-misie kary, które okazały się innymi...
Klątwa trwa!!!
Black Thomi [ Pretorianin ]
Ja to widzę trochę inaczej:
Z racji ze jestem debiutantem przeczytałem dokładnie wszystkie artykuły ze wstępniaka, w tych sytuacjach które opisujesz fakt byłeś sporo szybszy jednak ile razu byłeś ze mną zrównany przed zakrętem ? Tak abym według Prawa do Lini jazdy miał obowiązek zostawić ci miejsce? chyba ani razu, co do mojej jazdy po łukach tutaj nie jestem pewny bo mogłem ci zajechać drogę gdyż brakuje mi trochę ogrania ale na pewno w 100% nie jechałem tak jak tutaj piszesz.
PRAWO DO LINI JAZDY
Aby mieć prawo do linii jazdy musisz w wyraźny sposób zrównać się z samochodem przeciwnika przed wejściem w zakręt. Drugi kierowca jest wtedy zobowiązany zostawić Ci miejsce.
Co do wyścigu to jak na mój pierwszy raz jestem zadowolony gdyby nie 2x Stop/go. Start bardzo dobry awans na 8 miejsce później mnie jeszcze renówka wyprzedziła i 9 sobie jechałem, Qverty spin i spokojnie 8 miejsce trzymałem później pierwsze pity i nawet chwile 7 jechałem, zjechałem do pitu i nie zahamowałem przed linią i pierwszy Stop/go którego zrobiłem za 4 kółka i dostałem następnego bo za szybko SL wyłączyłem.... tego też za 4 kółka zrobiłem, wziąłem Hardy na 15 kółek do mety i zacząłem gonić Qvertego i Miszke, Qverty zjechał do boksu a Miszke sukcesywnie goniłem jednak nie była to przytłaczająca przewaga jednak chyba na 4kółka do końca Miszka złapał spina w La Caixa i znalazłem się tuż za nim. Później chyba miał problemy z oponami bo po 2 kółkach go wyprzedziłem.
PS.
Chce przeprosić za wyjechanie w Q2 po prostu 10 minutowy trening wziąłem za taką mini rozgrzewkę a nie pomyślałem że to Q1 :D
PS2.
Jeżeli naprawdę nieprzepisowo utrudniałem wyprzedzenie Qvertowi to PRZEPRASZAM
maciula [ Generaďż˝ ]
Qverty --> podczas dwóch fl, dwa razy mnie wyprzedziłeś (od razu na starcie), przy drugim razie próbowałem Cię wyprzedzić ale się nie dałeś - o mało co nie skończyłem wyścigu.
Miszka [ Konsul ]
Nabieram coraz większego przekonania, że ja i kierownica nie jesteśmy kompatybilnymi urządzeniami...:(
Qual tragedia... już pominę, że przeszkodziłem trochę Sajesowi (sorry mate)
Czas najgorszy z możliwych do wykręcenia - ostatnie miejsce na starcie.
Ok, debiutant przed mną ... nic gorszego wydarzyć się nie może...
Pewnie, że może być jeszcze gorzej...
Przez całe to zamieszanie z kierowcami po jednej stronie toru zaliczyłem falstart. Zamiast sprzęgło wcisnąłem ograniczenie prędkości i dodałem gazu...
Wrrrrr drive-thru... no nic ... jedziemy ... walczyć trzeba - Qverty po chwili out, Maciule też wziąłem i nie chciałem przepuścić - ale przecież karę trzeba odbyć no to sru na pit lane... (uważając przy wjeździe by nie zrobić tak zwanego Michała Ravena:P).
Wyjeżdżam z pit lane - oczywiście trzeba mi dowalić jeszcze raz drive-thru bo wjechałem do pit lane mając na liczniku 82 a nie 79...aaaaa
Po drugim zjeździe stwierdziłem, że nie wezmę esc bo nie jestem Qverty (Sorry głupi żart - wiem o tym:P) i trzeba chociaż się pobawić i powalczyć.
Utopijny cel: dogonić Korka.
Nawet niezłe tempo udało się osiągnąć bo coś koło 0,5 -1 sekundę na okrązeniu odrabiałem ...
Po drodze odpadł Sajes.
Po dobrej jeździe jak na mnie wyprzedziłem Qvertego i Thomiego ... 10 miejsce super sprawa będzie chociaż punkt...
24 sekundy do Korka, Thomi 15 sek. za plecami spoko już nic nie da się zrobić trzeba trochę spokojniej jechać by nie przeszarżować ... Taaaaa zemściło się za chwilę gdy na 3 okrązenia przed metą na zakręcie La Caixa zespinowałem. Szybko udało się wrócić ale Thomi tuż za plecami - myślę sobie najgorsze za mną - debiutant mnie nie weżmie... ale wziął ... Jeszcze liczyłem na dublowanie Dana, że uda się wykorzystać zamieszanie ... udało się, ale nie na tyle by odzyskać 1 punkt.
Jak pech to pech...
Ale w tym miejscu oprócz oczywistych gratulacji dla pudła (Dan ratujesz ten zespół przed zhańbieniem) najszczersze wyrazy uznania dla Thomiego - naszego debiutanta... Nie wiem jak w starciach z Wami (czy czegoś nie zawinił), ale od gratki. Ładna jazda - widać masa treningu przyniosła rezultat...
A teraz jeśli szanowne towarzystwo pozwoli wpełznę pod jakiś duży kamień by ukryć się przed palącym wstydem.
Connor_ [ Are you still there? ]
jednak ile razu byłeś ze mną zrównany przed zakrętem ?
Jak miałem się z toba zrównać jak mi zajeżdżałeś drogę przed nosem?
Jak dla mnie to jest tak że jak ktoś jest sporo szybszy to widząc go w lusterku(wiem że nie jestem kompetentny co do wytykania tego komuś ale dobra) to nie zajeżdża się mu specjalnie drogi, skończyło się tak że walnąłem ci w dupe. Jak pojedziesz w Monaco i tak będziesz robił to ja się nie będe pierdo*ił i ci poprostu zrobię z dupy garaż...
[69] Hmm...popieprzyło mi się że byłeś za mną, dlatego jechałem twardo za Cappo...my bad.
Miszka--->nie było sensu bo opony miałem już praktycznie tak zdarte że pływałem po torze, nie dojechałbym do pitu...
eJay [ Quaritch ]
Przypominam, że incydenty zgłaszamy do jutra do 23!
Cappo [ Senator ]
Pytanie były jakieś wyścigi testowe na tym torze? wszystko było ok? bo jak to jest że przychodzi do wyścigu a tu nagle na starcie pierwsza piątka jest źle ustawiona tzn dopiero Sajes jak pierwszy był po lewej stronie toru.
Danley [ slow but dangerous ]
Były wyścigi testowe i wszystko było ok, nigdy nie było takiego problemu jak dziś :/
Miszka [ Konsul ]
Qverty ale z czym masz problem?
Jak ktoś jest sporo szybszy to bez problemu łyknie wolniejszego drivera, o ile nie jest to tylko dublowanie to można się bronić ile dusza zapragnie - oczywiście w granicach przepisów ...
A Ty nie masz prawa nikomu robić z dupy garażu...
Michał Raven [ Jeremy Clarkson ]
(uważając przy wjeździe by nie zrobić tak zwanego Michała Ravena:P).
Poproszę o nazwanie wjazdu do boksów imieniem Michała Ravena :P
maciula [ Generaďż˝ ]
Nabieram coraz większego przekonania, że ja i kierownica nie jesteśmy kompatybilnymi urządzeniami...:(
Szczerze przyznam, że też czasami tak myślę :)
Tvk [ Centurion ]
Qual bardzo udany P4.
Start do wyścigu zepsuty, spadłem o kilka pozycji. Do pierwszego pitu jechałem gdzieś koło 8 pozycji, ja jednak dłużej pozostałem na torze i udało się awansować na P5.
Później jazda za Sikhamem, czekanie na jakiś błąd, próba atakowania i nic. Z 10 okrążeń tak nam przeleciało z różnicą mniejszą od sekundy.
Przy drugiej serii pitów zostałem na torze dłużej, pojechałem wydawało mi się całkiem niezłe okrążenie i myślałem że Sikhama spokojnie uda się wyprzedzić. Wyjechał jednak przede mną i rozpoczęła się druga część zabawy. Jakimś cudem udało mi się jednak go wyprzedzić i awansować na P4. Szkoda że nie udało się wcześniej, bo może bym Bokserka pocisnął ;)
Wyścig udany, dzięki za walkę Sikham.
Connor_ [ Are you still there? ]
Jak ktoś jest sporo szybszy to bez problemu łyknie wolniejszego drivera, o ile nie jest to tylko dublowanie to można się bronić ile dusza zapragnie - oczywiście w granicach przepisów ...
W granicahc przepisów oczywiście. Ale za każdym razem jak jechałem w jakimś gp, i kogoś wyprzedzałem to ten ktoś nie zajeżdżał mi przed zakrętem drogi, widząc że już nosem jestem zrównany z jego tylnym kołem, uwierz mi że to frustruje jak wiesz że jesteś sporo szybszy, próbujesz wyprzedzić 3, 4 raz i nagle ktoś zajeżdża ci drogę co później kończy się spinem...
Już mi się nawet nie chce dyskutowac, bo zmęczony jestem, nie będę tego i tak zgłaszał bo debitantem jest a tempo miał nawet dobre ale co się wku*wiłem podczas próby wyprzedzenia go to moje...
Tylko jak cie widziałem w lusterku z prawej to zanim się ze mną zrównałeś zjeżdżałem w prawo i cie zmuszałem do hamowania i na tym koniec.
No i właśnie nie jestem pewny co do tego czy to jest zgodne w 100% z przepisami...Taki manewr nazywa się popularnie "zamknięciem drzwi"
KORraN [ Generaďż˝ ]
Thomi -> Nie wiem jak to u Was wyglądało, ale jest zasada, że nie zajeżdża się w ostatniej chwili drogi. Oczywiście, można blokować, ale w jaki sposób to na pewno czytałeś :)
Miszka -> Super opis :D I nie załamuj się, zobacz jak ja lamię za każdym razem jak zmienię kontroler albo zmniejszę pomoce. Będzie coraz lepiej, spokojnie :)
P8 przez pecha eJaya. Byłoby P9 i też byłbym zadowolony. Naprawdę niewiele trenowałem, więc każde punkty cieszą. Przepraszam Bokserka, że tak nieszczęśliwie stanąłem :( Kiera w połowie wyścigu mi się odkręciła i na zakrętach / przy kontrach jeździła po stole :/ Wołałem, żeby ktoś przyszedł, ale gdzie tam :/. Mam nadzieję, że nie wpłynąłem znacznie na Twój wyścig. Myślałem o wrzuceniu na szybko wstecznego, ale byliście tak blisko, że wolałem nikogo jeszcze bardziej nie dezorientować dodatkowymi ruchami.
Black Thomi [ Pretorianin ]
Connor tak zgodzę się jednak nie jeździłem Lewa-Prawa-lewa-prawa..... Tylko jak cie widziałem w lusterku z prawej to zanim się ze mną zrównałeś zjeżdżałem w prawo i cie zmuszałem do hamowania i na tym koniec.
Więcej z botami przed Monaco pojeżdżę i mam nadzieję że pojeździmy więcej wyścigów testowych :D
Danley [ slow but dangerous ]
Dwa słowa do wyścigu. Jest dobrze, walczyłem cały czas i mam nadzieję że udało się zmieścić w granicach przepisów. Qual wypadł całkiem dobrze, chociaż dziś był dosyć trudny ponieważ nie mogłem przejechać czystego okrążenia. Wyścig to początkowa walka z bolidem i Bokserkiem, a później już tylko z Bokserkiem :) Był dużo szybszy na prostej, ale ja sprawniej pokonywałem zakręty i udało się przyjechać przed nim. Inna sprawa, że w międzyczasie ktoś przed nim zespinował i nie mam wątpliwości, że te uszkodzenia w jego Ferrari miały znaczny wpływ na ostatni stint a w efekcie na to, że nie był w stanie nawiązać już ze mną walki. P2 cieszy, zwłaszcza że dziś nie czułem się najlepiej jeśli chodzi o dyspozycję do jazdy.
Do zobaczenia za tydzień na GP Monaco :)
sikham [ Generaďż˝ ]
5 miejsce jest dość przyzwoite jak na tempo :) dzięki za walkę TVK gdyby nie mój błąd to może bym obronił p4 ;)
Qwerty Tvk był ode mnie szybszy o jakąś sekundę na kółku i przez 15 okrążeń nie mógł nic zrobić zamykanie drzwi nie jest zabronione jedziesz pierwszy to ten z tylu musi się napocić bo ty jedziesz swoje
ps. znów dziwna linia pokonywałeś zakręt La Caixa; udało Ci sie choć raz dobrze go przejechać a nie po czerwonym ? :)
Connor_ [ Are you still there? ]
zamykanie drzwi nie jest zabronione jedziesz pierwszy to ten z tylu musi się napocić bo ty jedziesz swoje
Chyba że tak...ale wku*wia...i to bardzo...szczególnie po dwóch setkach :/
znów dziwna linia pokonywałeś zakręt La Caixa; udało Ci sie choć raz dobrze go przejechać a nie po czerwonym ? :)
:D A ten zakręt to dla mnie wogóle abstrakcja, nie wiem co za cymbał zepsuł taki fajny tor takim ujowym zakrętem ale tak...kilka razy mi się udało go pokonać prawidłowo...
sikham [ Generaďż˝ ]
bo zakręty się pokonuje od zewnętrznej do wewnętrznej a nie od wewnętrznej i w buraki ;)
myślisz ze ten z przodu się nie denerwuje ? :) obejrzyj obie jak Tvk sie męczył ;)
Black Thomi [ Pretorianin ]
aaa kto mnie oświeci gdzie jest replay ?
maciula [ Generaďż˝ ]
bo zakręty się pokonuje od zewnętrznej do wewnętrznej a nie od wewnętrznej i w buraki ;)
Nie mogłem się powstrzymać :)
sikham [ Generaďż˝ ]
Paczka ->
tu ;)
eJay [ Quaritch ]
Sikham, na T4 (pierwsze okrążenie) ładnie żeś mi wskoczył przed bolid. Gdyby nie mój refleks dostałbyś strzał w tył.
sikham [ Generaďż˝ ]
było miejsce i duża przewaga prędkości to Cie wyprzedziłem ;)
bokserek79 [ Konsul ]
Wyścig bardzo ciekawy aczkolwiek gdzieś w środku pozostał niedosyt.
Kwalifikacje i P2. Rewelacja, zważywszy że z tych kilku treningów w domu 1:21:1xx to był max a tu 1:20 niespodziewanie wpadło.
Szkoda że coś się porąbało na starcie bo była szansa wyprzedzić Biolego do pierwszego zakrętu. Oczywiście dziś był ponownie po za zasięgiem tak że szybko znowu oddał bym mu pozycję ale była szansa odskoczyć kolejnym zawodnikom.
Druga sytuacja gdzie cenne sekundy straciłem to pierwszy zjazd do pitów i moja pomyłka. Już widząc linię wjazdów z zamyślenia chyba nie zmieniłem opon, gwałtownie wychamowałem chyba aż do 40km/h, zmiana w LCD i powoli dotoczyłem się na stanowisko.
Kolejna sytuacja to wspomniany przez Korka incydent. Trudno KORraN, awaria bolidu ;)
Też mogłem zareagować inaczej ale dokładnie w tym momencie popatrzyłem w lusterka z ktorej strony Bioly się do mnie dobierze. Odjechałem szczęśliwy że spoiler nie odpadł a powinien.
Następne okrążenie po tym incydencie i pit. Szybka decyzja o nie naprawianiu tego uszkodzenia. Walczyłem z Danleyem przez wcześniejsze 22 okrążenia to powiedziałem sobie nie odpuszczę na ostatnie 12ście. Chociaż bolid w ostatnim stincie prowadził się jak kupa, dwoiłem się i troiłem to wciąż próbowałem nawiązać walkę z Danem do końca. Nic z tego, jechał swoje i nie popełniał błędów.
Ostatecznie ponownie Danley triumfuje a ja zadowalam się trzecią pozycją.
Nie pozwalasz się nudzić na torze Dan, dzięki za walkę :)
Gratulacje dla zwycięzcy.
Thomi --------> Główne menu --->race ---> repaly fridge ---> circuit the catalunya XX
bokserek79 [ Konsul ]
Sorki że dubelek, tak mi się przypomniało. Możliwe że macie i znacie a może niektórzy przeoczyli. Kilka dni temu team CTDP wypuścił fajny programik. Jak widać na zdjęciach jest wszystko a nawet i więcej real time. Polecam do treningów w szczególności. Powinien skończyć się już problem z przegrzewającymi się hamulcami, silnikami, brakiem paliwa etc.
Dane można skonfigurować dowolnie, mieć wszystko na ekranie jak w myśliwcu ;), mieć podstawowe najważniejsze rzeczy o temperaturach lub nie mieć prawie nic, do wyboru do koloru.
Ustawienia są do każdej z sesji osobne. Przeczytajcie readme.
Danley [ slow but dangerous ]
Bokserek -> Ten sezon jest bardzo udany, bo nie mam na koncie żadnych spinów i innych wpadek póki co, ale po Monaco może się to zmienić :D
Black Thomi [ Pretorianin ]
Jako że F1 i rFactor wciągło mnie na dobre pora zacząć się oglądać za kierownicą :D pojeździłem sobie niedawno w NFS;a u kumpla na kierownicy i naprawdę nie mam czego porównywać do klawki :D A co to dopiero będzie w rfactor:D Możecie mi pomóc wybrać dobrą i tanią kierownice ? Nie znam kompletnie cen kierownic a więc budżet mam w miarę nieograniczony jednak bez przesady w końcu jeszcze jestem na utrzymaniu rodziców a nie lubię od nich wołać kasy jakoś tak lepiej gdy samemu się zarobi :D
@down
czytałem na innych forach i też dużo ludzi polecało tego logitecha i pewnie ja też się na niego skusze :D I mam nadzieje że już w Gp turcji będe pocinał na kierownicy
Danley [ slow but dangerous ]
na początek co o niej myślicie ?
qpa... żadne apollo i inne wynalazki - miałem "przyjemność" testować i nie polecam. Poza tym nawet jeśli byś się uparł, sprzęt z linka nie jest wart swojej ceny w żadnym wypadku...
Logitech Formula Force EX to minimum...
Miszka [ Konsul ]
Thomi Boy
Tylko 3x Logitech - w zależności od półki cenowej
EX, DFGT, G25/G27
Danley [ slow but dangerous ]
Pamiętaj, że przy przesiadce na kierownice trzeba włożyć sporo pracy na początku, aby w ogóle móc utrzymać się na torze :) Nie chodzi tutaj o seta tylko o doświadczenie, przejechane kilkometry, uczestnictwo w wyścigach. Jeśli jednak załapiesz o co chodzi to z czasem posiadanie kierownicy bardzo profituje i cieszy :)
maciula [ Generaďż˝ ]
Jeśli jednak załapiesz o co chodzi to z czasem posiadanie kierownicy bardzo profituje i cieszy :)
Albo nie załapałem o co chodzi albo albo tego czasu będzie musiało coś duuużo upłynąć :)
Tak jak w poprzednim wyścigu; highest climbers: maciula :))
Danley [ slow but dangerous ]
Wiadomo, że sam upływ czasu tu nie pomoże :D Upływ czasu poparty solidnymi treningami już bardziej ;)
eJay [ Quaritch ]
Też marudziłem na początku na kierę, ale teraz nie wyobrażam sobie jazdy bez niej. Gra na klawiaturze w rF jest jak bieg na jednej nodze - coś abstrakcyjnego:) Jak nie wychodzi to trzeba trenować, trenować. Później to procentuje (mody wydają się łatwiejsze) no i jest się konkurencyjnym jako tako.
Od siebie polecam Logitech Driving Force GT:)
Cappo [ Senator ]
Ja mam takie wersje Monaco ->
Danley [ slow but dangerous ]
Proponuje wstępne testy w Monaco na wersji WCP, która jest bardzo przystępna i bezpieczna jeśli chodzi o wyścig ligowy:
ścieżka: rFactor\GameData\Locations\F1WCP\2009\Monaco
Connor_ [ Are you still there? ]
Thomi--->
Tekst z chata po wyścigu:
Kto we mnie wjechał? xD
Jak sądzisz?
eJay [ Quaritch ]
Wyjazdy z boksów sprawdzone. Poradzili sobie z tym wszyscy prócz Thomiego, który przy wszystkich (czterech!) próbach zachował się jednakowo --->
Miszka miał jedną sytuację stykową (wyjechał na pas za boksami, ale szybko wrócił). Nad wymierzeniem kary już siedzi komisja, nie chcemy na razie forować czy to Miszka zdobędzie symboliczny punkt czy też kara obejmować będzie GP Monaco. Na 100% jednak bez kary się nie będzie bo pas wyjazdu był doskonale widoczny:)
Przypominam o incydentach! Zgłaszamy je do dzisiaj do 23!
Connor_ [ Are you still there? ]
No i mi się rfatcor scrashował. Wczoraj wieczorem jeszcze wszystko śmigało jak sprawdzałem replay a dzisiaj chce włączyć i wywala mnie do pulpitu...Ktoś wie co może być przyczyną? Nie bardzo uśmiecha mi się reinstall gry...
Danley [ slow but dangerous ]
Thomi widać ma jeszcze duże luki w sprawach startów ligowych.. najpierw wyjazd na tor w Q2, później ignorowanie białej liniii przy wyjeździe z boksów. We wstępniaku są te zasady.
Głowa do góry, wyciągaj wnioski i nie pełnij więcej tych błędów, które popełniłeś debiutując :)
eJay [ Quaritch ]
No trzeba się uczyć i wyciągnąć wnioski, bo np. taka ścina (po łamanej linii) to już przegięcie. Komuś mogła się omsknąć kierownica/klawisz i mógł przeciąć linię o centymetry, wtedy byłoby to do wybaczenia:)
KORraN [ Generaďż˝ ]
Qverty -> Instalowałeś Monako? Jeśli w instalatorze podałeś ścieżkę taką, jak podał Danley to może być przez to. Instalacja powinna być do rFactor\GameData\Locations :>
EDIT: Ano właśnie. Generalnie najlepiej zawsze wypakować tor na Pulpit i jeżeli pojawia się folder rFactor, GameData lub Locations to wrzucić odpowiednio, a jeśli nie to całość wrzucić w Locations :)
Danley [ slow but dangerous ]
Ta moja ścieżka to tylko dla informacji jak powinien wyglądać wgrany tor. Niektórzy wrzucają do katalogu rFactor, ale w przypadku tego instalatora to za mało. Trzeba podać rFactor\GameData\Locations aby w efekcie uzyskać rFactor\GameData\Locations\F1WCP\2009\Monaco
Black Thomi [ Pretorianin ]
Zespół AT&T Williams wystosował oficjalne oświadczenie po GP Hiszpani.
Nasz kierowca popełnił poważne błędy zagrażające bezpieczeństwu innych podczas 4 wyjazdów z boksów i jego wina jest bezapelacyjna dlatego nie będziemy próbować w żaden sposób tego zachowania usprawiedliwiać i spokojnie teraz czekamy aby poznać wymiar kary który w żaden sposób nie będzie kwestionowany.
Chcielibyśmy jeszcze przeprosić za incydent z kwalifikacji, wynikało to z czystej niewiedzy.
Mamy nadzieje i dołożymy wszelkich starań aby podczas GP Monaco nie było takich nieprzyjemnych sytuacji.
Connor_ [ Are you still there? ]
Korek--->a no instalowałem ja ci to Monako nieszczęsne ale ściezkę odpowiednio zmieniłem. I tak zrobiłem reinstala gry ale co ustawienia kiery poszły się pierdzielić to poszły...dobrze że chociaż sety zostawiłem na pulpicie.
KORraN [ Generaďż˝ ]
pr0 tip: rFactor\UserData\nazwa_profilu - sety, ustawienia kontrolera itp.
Connor_ [ Are you still there? ]
Korek--->jest, mam.
Kurde znowu mi się wysypał, nie moge. Muszę zrobić formata chyba całego kompa bo nie zdzierżę...Komp wydawał niezydentyfikowane odgłosy przed południem więc coś jest na rzeczy...
Danley [ slow but dangerous ]
Widocznie Twój komp nie doszedł jeszcze do siebie po wczorajszym. Spokojnie, daj mu trochę czasu, widać nieprzyzwyczajony ;)
Connor_ [ Are you still there? ]
DObra, po drugim reinstalu NA RAZIE działa. Tylko jakbyś mógł Korek to podrzuć linkiem do tego spolszczenia bez buziek i krzaczków. Jezeli nie masz to spoko, na eng też mogę grać...
Cappo [ Senator ]
Wrzuciłem tor na serwer, z dostępnych wersji wybrałem Monaco 09 online(były jeszcze monaco 09, monaco 09 wet i monaco 09 online drugi raz)
eJay [ Quaritch ]
Od razu uwaga odnośnie wyjazdu z boksu.
Opuszczając garaże nie wjeżdżamy od razu na główną prostą tylko jedziemy przy bandzie, pokonujemy zakręt w prawo i dopiero wtedy opuszczamy strefę wyjazdu. Nie będę karać za drobne uchybienie przy światłach bo jest tam ciasno (robili te linie chyba na styk:)), ale pamiętajmy - safety first!
slawek1982 [ Legionista ]
chcialbym zasilic szeregi Lotusa jako kierowca wyscigowy.Tak w razie co to pisze ze czasami pracuje w niedziele i nie zawsze moge byc obecny ale jestem pewien ze w wyscigach spokojnie sobie poradze jezeli chodzi o bezpieczna jazde oraz deklaruje chec jazdy bez pomocy
Danley [ slow but dangerous ]
Już z nami testowałeś przed sezonem, więc zostałeś dopisany do Lotusa. Musisz jednak odbyć jeden obowiązkowy trening przed GP Monaco, o ile chcesz uczestniczyć w tym GP.
goldenSo [ What? ]
Panowie kwestia na szybko, bolidy różnią się miedzy sobą? Czy każdy z nich da się ustawić aby prowadził się identycznie.
Da radę dopiąć się pod GP Monako? Coprawda na treningu na Circuit De Catalunya walczyłem z ustawieniami kierownicy i bolidu co objawiało się tym że na pierwszym zakręcie maszyna wyjeżdzała w buraki, a w szykanie za La Caixa prześlicznym spinem. Na Monako mam ułożony całkiem wygodny set, który co prawda nie jest zbyt szybki ale przewidywalny.
KORraN [ Generaďż˝ ]
Fizyka bolidów jest ujednolicona, więc nieważne, w który bolid wskoczysz :) A co do udziału w wyścigu to jeżeli jeszcze nie masz pozwolenia to pokaż się na treningach i wyścigach testowych.
goldenSo [ What? ]
To mam jeszcze jedno pytanie dotyczące wychylenia opon (camber). We wstępniaku mam dwie sprzeczne informacje, jedna mówi że im bliżej 0stopni tym lepszy grip co ma sens, druga mówi ze grip tyłu poprawia się na ujemnych ustawieniach. Jak jest naprawdę?
KORraN [ Generaďż˝ ]
To nie są sprzeczne informacje :) Jedno się tyczy przodu, drugie tyłu. Nie wiem jak u Ciebie z angielskim, ale tu jest ciekawy artykuł ->
Generalnie camber zawsze jest ujemny (bolid "zapada się" w dół względem kół). Chodzi o to, że w zakręcie siła odśrodkowa "wyrzuca" masę na zewnątrz zakrętu, a zawieszenie reaguje w taki sposób, że przy odpowiednio ujemnym camberze opona styka się wtedy płasko, całą powierzchnią z asfaltem, więc jest lepsza przyczepność. Z kolei na prostej mniejsza powierzchnia opony ma kontakt z torem, co redukuje tarcie i pozwala szybciej jechać :)
To tyle teorii, w praktyce na secie znam się niewiele 8)
goldenSo [ What? ]
Dobrze u mnie z angielskim. Chodziło mi to że za pierwszym linkiem ze wstępu podnoszenie Camberu zwiększa grip, podczas gdy dla tyłu trzeba go zmniejszać. Poczytam o zjawisku.
sikham [ Generaďż˝ ]
dziwie się ze zabierasz się od camberu bo na treningach traciłeś po 14 sekund na kółku wiec szukałbym na razie w podstawowych ustawieniach (skrzynia, spoilery) i poznaniu toru przede wszystkim na walkę o każde 0,1 sek przyjdzie jeszcze pora :)
teraz Monaco wiec trzeba potrenować dłużej niż jeden wieczór :)
Connor_ [ Are you still there? ]
Wpadnie ktoś teraz? Akurat mam czas to się pokręce trochę jakby co jestem na serwerze.
goldenSo [ What? ]
@sikham
Nad ustawieniami na Monaco pracuje sukcesywnie z jak narazie dobrymi rezultatami. Akurat zainteresowałem się camberem bo jak się przekonałem dobre ustawienie bardzo ułatwia pokonywanie szykan.
Danley [ slow but dangerous ]
Oficjalne treningi przed GP Monaco
I oficjalny trening - czwartek (13.05) o 20:00; od 21:00 wyścigi testowe.
II oficjalny trening - piątek (14.05) o 20:00; od 21:00 wyścigi testowe.
III oficjalny trening - sobota (15.05) o 20:00; od 21:00 wyścigi testowe.
WYŚCIG: niedziela (16.05)
- 19:30 - Trening
- 20:00 - Kwalifikacje 1 - 10 minut
- 20:10 - Kwalifikacje 2 - 10 minut
- 20:20 - Rozgrzewka (przyzwyczajenie się do ciężkich bolidów po "lekkich kwalifikacjach")
- 20:30 - Wyścig
Danley [ slow but dangerous ]
Zapraszam na pierwszy trening :)
eJay [ Quaritch ]
Ja już dzisiaj trochę pojeździłem:P
slawek1982 [ Legionista ]
troszke sie spoznie bo formata musialem robic
Cappo [ Senator ]
Pytanie do posiadaczy radeonów, czy u was dym(np spod kół) też ma takie odcień lekko zielony ? jakie macie sterowniki?
Zaraz wpadnę na serwer.
eJya mam najnowsze 10.4
eJay [ Quaritch ]
Ja mam normalny odcień dymu. Może zmień sterowniki.
eJay [ Quaritch ]
Ja jadę na 9.7:) I działają nieźle.
bokserek79 [ Konsul ]
HD4770 i sterowniki 10.1 Wszystko w porządku.
Danley [ slow but dangerous ]
Okazuje się, że to nie start jest na tym torze trudny, a pokonywanie kolejnych okrążeń ;)
Cappo [ Senator ]
U mnie wygląda to tak ->
Zobaczę zaraz jak na sterach producenta, bo teraz mam od ati.
Dobra juz jest ok, zainstalowałem stery asusa i problem znikł.
fifomaniak [ Konsul ]
Cappo - ja myślę, że to kolory 16 bit :) Daj 32.
Miszka [ Konsul ]
OFICJALNE WYNIKI GP HISZPANII NA TORZE CATALUNYA (5/19)
KWALIFIKACJE
1. Bioly74----------------01:19.599----------/
2. Bokserek--------------01:20.795---------01.196
3. Danley-----------------01:21.113---------01.514
4. Tvk---------------------01:21.183---------01.584
5. Sikham_PL-------------01:21.782---------02.183
6. eJay--------------------01:21.806---------02.207
7. Sajes-------------------01:22.355---------02.756
8. Cappo------------------01:23.151---------03.552
----------------------------------------------------------
9. Maciula-----------------01:23.379
10. Qverty----------------01:23.576
11. KORraN---------------01:23.891
12. Thomi-----------------01:23.900
13. Miszka-----------------01:24.325
======================================
WYŚCIG
1. Bioly74--------------46:59.153------------/ (2 pitstops) Najszybsze okrążenie wyścigu
2. Danley--------------47:30.121------------30.968 (2)
3. Bokserek-----------47:34.238------------35.085 (2)
4. Tvk------------------47:44.842------------45.689 (2)
5. Sikham_PL---------48:01.121------------01:01.968 (2)
6. maciula-------------47:10.684------------ -1laps (2)
7. Cappo--------------47:38.733------------ -1laps (2)
8. KORraN-------------48:22.319------------ -1laps (2)
9. eJay-----------------DNF (Brakes)-------- -2laps (4)
10. Thomi--------------47:33.138------------ -2laps (4) kara +25 sekund
11. Miszka--------------47:33.908------------ -2laps (4)
12. Qverty--------------DNF (DNF)------------ -8laps (5)
13. Sajes----------------DNF (DNF)----------- -22laps (1)
=======================================
Kary:
Thomi: kara +25 sekund do czasu końcowego za przekraczanie linii wyjazdowej z alei serwisowej
Wyjazdy poza tor również zostały sprawdzone. W większości wypadków obyło się bez kar. Kary za czwarty wyjazd dostają eJay i KORraN, ale nie ma to wpływu na wyniki końcowe.
GP Hiszpanii - punktacja
1. Bioly74 +25pkt.
2. Danley +18pkt.
3. Bokserek +15pkt.
4. Tvk +12pkt.
5. Sikham_PL +10pkt.
6. maciula +8pkt.
7. Cappo +6pkt.
8. KORraN +4pkt.
9. eJay +2pkt.
10. Miszka +1pkt.
=======================================
-Klasyfikacja kierowców (sezon 2010):
1. Danley (FI)----------94pkt.
2. Bioly74 (RBR)-------86pkt.
3. Fifomaniak (MCL)---62pkt.
4. Bokserek (FER)------48pkt.
5. Sikham (MCL)-------43pkt.
6. Tvk (VIR)------------38pkt.
7. Cappo (MER)--------34pkt.
8. Simson (MER)-------33pkt.
9. eJay (STR)-----------16pkt.
-- Maciula (FER)-------16pkt
10. KORraN (RBR)------12pkt.
11. Glober (REN)--------10pkt.
12. Miszka (FI)----------5pkt.
13. Qverty (REN)-------3pkt.
14. Hautameki (BMW)--2pkt.
15. Sajes (STR)--------1pkt.
-- Przemek (VIR)-------1pkt.
=======================================
-Klasyfikacja konstruktorów (sezon 2010):
1. Vodafone McLaren Mercedes---------105pkt.
2. Force India F1 Team------------------99pkt.
3. Red Bull Racing-----------------------98pkt.
4. Mercedes GP Petronas F1 Team-----67pkt.
5. Scuderia Ferrari Marlboro------------64pkt.
6. Virgin Racing--------------------------39pkt.
7. Scuderia Toro Rosso------------------16pkt.
8. Renault F1 Team----------------------13pkt.
9. BMW Sauber F1 Team-----------------3pkt.
Niech każdy sprawdzi czy mu się punkty zgadzają. Jeśli dobrze - to wio do nowej części.
Danley [ slow but dangerous ]
Monaco, Monte Carlo, nowy temat: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10276928&N=1