GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Symulacja wybuchu(ów)

23.04.2010
15:57
smile
[1]

Adrianziomal [ Samael ]

Symulacja wybuchu(ów)

Czy nie zastanawialiście się kiedyś, jak pięknie musi wyglądać wybuch (począwszy od wybuchu kapiszona, przez ładunki C4, bombę jądrową aż po wybuch gwiazdy ;D) - szczególnie w zwolnionym tempie. Moje pytanie: czy ktoś napisał program lub coś w tym stylu, który by oddawał większość (bo całość jest chyba praktycznie niemożliwa) procesów fizycznych i audio-wizualnych. Mam nadzieję, że np Nvidia (co do Ati/AMD mam wątpliwości) wymyśli i zrobi to porządnie. Wyobraźcie sobie taki chociażby Nowy York (lub inne duże miasto) odwzorowany dość dokładnie, z grafiką ładniejszą niż w Crysisie (np z technologią ray-tracingu). W środku miasta jest nowoczesna bomba jądrowa, która może doszczętnie wyeliminować to miasto z mapy świata. Kamera ustawiona na czasowy zapalnik (np od 00:15 w dół ;). 15,14,13,12,11,10,09,08,07,06,05,04,03,02,01, i włącza się bullet time ;D. Kamera oddala się stopniowo proporcjonalnie (np w rzucie izometrycznym) do zasięgu w danej chwili wybuchającej bomby. To musi być widok! Albo kamera ustawiona kilkaset metrów nad epicentrum/hipocentrum. lub odtwarzane wszystko bez bullet-time'u (np w widoku fpp z mieszkańca którejś dzielnicy). Oczywiście na początek to by pewnie przekraczało możliwości techniczne (odwzorowanie miasta i procesów fizycznych) (w kwestii odwzorowania miasta - budziłoby to pewnie u niektórych kontrowersje), więc twórcy mogliby zacząć od np jakiejś pustyni. Na koniec symulacja w kosmosie wybuchu supernowej ;D.

Ach, te marzenia... ;P A być może i nóż się coś takiego trafi? Np jako benchmark.

Czy może już coś takiego istnieje? ;P Jaki najlepiej był odwzorowany wybuch w historii kina/gier?



~128000 procesorów przez 60000 godzin obliczało 3 sekundy wybuchu supernowej :D

23.04.2010
16:02
smile
[2]

M'q [ Schattenjäger ]



Prosze, symulacja wybuchu bomby atomowej ;)

23.04.2010
16:19
[3]

KoSmIt [ Like No Other ]

M'q---> Dobre!

23.04.2010
16:27
smile
[4]

Adrianziomal [ Samael ]

[2]
Raczej coś takiego mnie nie interesuje ;P

23.04.2010
17:47
smile
[5]

Makar13 [ Pretorianin ]

[2]
Ale wybuch!!:)

23.04.2010
18:03
[6]

likfidator2 [ Konsul ]

Wybuchy do kontrolowanych detonacji nuklearnych włącznie taniej i lepiej jest badać doświadczalnie niż symulacjami komputerowymi. Niezależnie od tego jaką mocą obliczeniową będziesz dysponował, to i tak w pewnym miejscu będą zaokrąglenia.

Zauważ tylko tyle, że nie powstał nawet komputer, który byłby wstanie zapisać w swojej pamięci nawet jedną liczbę niewymierną. Wszystkie obliczenia są w mniejszym lub większym stopniu przybliżone, co np. przy chaotycznych równaniach różniczkowych daje kompletnie nieprzydatne rezultaty.

23.04.2010
18:17
smile
[7]

matik109 [ SpongeBob Kanciastoporty ]

Tu masz bombę atomową -->> Jeśli masz tę grę, to uruchom misję "Szok i zdumienie"

23.04.2010
18:19
smile
[8]

Inquisitio [ Pull the trigger ]

[2] ---> Świetne ;]

23.04.2010
18:24
[9]

Benedict [ Generaďż˝ ]


Osobiście uważam, że Adrianziomal ma nieco zbyt niskie ambicje, czemu kończyć na wybuchu gwiazdy? Zresztą, jaki wybuch masz na myśli, zwykłe odrzucenie zewnętrznej powłoki, przed przekształceniem się w karła? Ja bym chętnie obejrzał nową, supernową albo wyparowanie czarnej dziury.
Problem w tym, że nawet gdybym miał taką sposobność, to ciało ludzkie nie posiada odpowiednich zmysłów, aby zaobserwować najważniejsze aspekty tych zjawisk.


-------------------------------------------
M'q

To była raczej symulacja wybuchu śmiechu pełnego politowania :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.