GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's Gate - część 62

12.01.2003
21:44
[1]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Baldur's Gate - część 62

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział : historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znajacy tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz nizwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza gdy nie ma pojęcia o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony(i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer,stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelius, tyle tylko że zajmuje się odrobaczaniem czegoś tak wspaniałego, jak TDD
- Hayabusa,Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza,bardzo rozmowny,a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasm odpowie, nikt nie wie jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący,ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@ znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie - uważaj ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

12.01.2003
22:22
smile
[2]

Ines [ Ines ]

Valencis--> juz po raz ktorys BARDZO mi pomogles, serdecznie dziekuje!
MAM JE!!!!! Mam nadzieje, ze uda mi sie znalezc kolejne dwie pary, wtedy juz nie bede zadawac pyania odnosnie tego jak to mozna miec KP-10 etc

13.01.2003
07:16
[3]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Valencis ---> Dzięki za odpowiedz.

Ad. III Właśnie tak jak mówisz, przez wprowadzenie opisów obszarów i nowych obszarów na mapie zrobiło się lekko za ciasno. Nie zamierzam podważać sensowności opisów, coś w nich zmieniać czy dodawać. Poprzesuwałem tylko lekko obszary by nie zachodziły na siebie i podpisy były czytelne. Jedyny ból, że aby poprawka się uaktywniła, trzeba zacząć grę od nowa. Ja na razie gram po staremu, bo za daleko zaszedłem, ale jak zacznę od nowa ...

Ad. I Apropos trudności z leczeniem w BG1, to niektóre przedmioty z dodatku zmieniające kondycję (KON) pozwalają leczyć postacie za darmo i w dowolnej ilości. Mająć Łuk tryskającej energii zakładając go i zdejmując kilkakrotnie jestem w stanie wyleczyć m.in. Korgana i Kivana z dowolnych ran. Podobnie Szatą otchłani można wyleczyć każdego maga (chyba tylko tych złych, nie pamiętam). To oczywiście cheat i uważam, że przedmioty te powinny być obłożone klątwą. Zachowałyby swoje właściwości, ale nie byłoby takich przegięć z leczeniem. W sytuacji jak teraz czary typu "leczenie ran" są mało przydatne.

13.01.2003
07:21
smile
[4]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Valencis ---> P.S. do Ad. III Zauważ, że uwagi, iż podpisy odzierają BG1 z tajemniczości, i że są zbyt nieprecyzyjne, są wzajemnie lekko sprzeczne ;-).

13.01.2003
08:18
[5]

Earina [ Konsul ]

Cześć, jak minął weekend?

Ja mam jak zwykle same pytania :)

1. kto mi pobłogosławi wekeirę Otha skoro kapłan ze świątyni w Beregoście, który miał to zrobić, nie chce?

2. Jak można zabić leśnego smoka, żeby mi przy okazji nie zawiesiło gry, co czyni w tym przypadku nagminnie? I przy okazji, jak on może ziać na takie odległości, nie dość że go nie widać, to jeszcze można ze dwa razy przewinąć ekran a i tak cię dopadnie.

3. kto we Wrotach opowie mi o północnej Cytadeli?

4. Jak sobie poradzić z duchem horrora?

Aurelinus - podobały mi się nowe lochy pod Firewine. Wampirki były naprawdę niezłe :)))

pozdrawiam

13.01.2003
12:55
[6]

Earina [ Konsul ]

Niewesoło. Zabiłam smoka 18000 exp, ale nie miał przy sobie wcale artefaktu i, mimo że w Nashkel dostaję za wypełnienie tego zadania punkty, to kapłan poranka w Beregoście wciąż wysyła mnie na polowanie na bestię. Ktoś może wie, co mozna z tym zrobić?

13.01.2003
12:58
smile
[7]

Patrol_wcg [ Konsul ]

mam maly problem jak poradzic sobie z bazyliszkami i jakims karlem na zachud od świątyni

13.01.2003
13:06
[8]

Gilmar [ Easy Rider ]

Patrol_wcg -------> ochrona przed petryfikacją albo mikstura szklanych oczu, miecze w garść i do roboty.
Jaki karl coś nie kojarzę.

13.01.2003
17:00
[9]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam wszystkich.
Earina ---> No pewnie, że ktoś wie.
Po pierwsze z tym smokiem. Zaraz obok niego jest wejście do jaskini (pewnie legowisko jaszczurów...), tam znajdziesz, co trzeba. Potem oddasz kapłanowi artefakt i się pożegnacie. I ten sam kapłan pojawi się chwilę później w Świątyni koło Beregostu, gdzie pobłogosławi Ci wekierę. Ot co.
Po drugie, mnie się nie zawieszało, widać raz się błędy uaktywniają, a raz nie.
Po trzecie, nooo dooobra. Książę Eltan. Jak za pierwszym razem do niego pójdziesz, to Ci powie o niepokojach w Północnej Cytadeli i poprosi o zbadanie sprawy (co oni by bez nas zrobili?). Wtedy uaktywni Ci się odpowiednia lokacja.
Po czwarte, a co to było? Gdzie to spotkałaś, bo po nazwie to nie pamiętam.

13.01.2003
17:04
[10]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed Nocear ---> A tą Twoją poprawioną mapkę, to można by gdzie obejrzeć? A jakbyś mi odpowiedni plik podesłał na maila, to by poszło po podmianie? A zmieściłoby się jako załącznik do maila? A podesłałbyś na [email protected] ? Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi na moje pytania.

13.01.2003
20:32
[11]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Earina --> Jeśli masz na myśli Horrory Bitewne, to na ten temat była ostatnio debata. Musisz przejrzeć wątki.

Gilmar --> Ten Karl, to mag, który włada tymi bazyliszkami jeśli się nie mylę.

13.01.2003
20:50
smile
[12]

Gilmar [ Easy Rider ]

Zawisza Czarny ------> jest tam miłośnik kamiennych figur ale to byl gnom, o ile dobrze pamietam to nazywal sie jakoś Mutamin czy coś w tym rodzaju i napuszczał bazyliszki na podrożnikow. Z nim jest dużo łatwiej jak z jego podopiecznymi. Jest tam też grupka poszukiwaczy przygod, ale tam tez nie było żadnego Karla, ach ta skleroza.

13.01.2003
20:54
smile
[13]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Gilmar --> W takim razie, aby dać oczekiwaną odpowiedź, należałoby zapytać się: na zachód od jakiej świątyni??

13.01.2003
21:02
[14]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carringnarone ---> Dzięki za wyjaśnienia dla Eariny. Ja też przegapiłem tą jaskinię.

Cała poprawka to tylko trzy, ale dość duże pliki (worldmap.mos, worldmap.wmp, mapicons.bam) Oczywiście, że mogę podesłać, jak tylko wrócę do domu (czyli pojutrze), ale to około 500kB po spakowaniu RAR-em. Tło mapy zmieni się od razu po podmianie w Override, natomiast nowe ikonki i ich rozmieszczenie dopiero po rozpoczęciu nowej gry. Jest tak, bo gra korzysta tylko na początku z pliku worldmap.wmp, a potem już z jego kopii w save'ie, która jest modyfikowana w miarę odkrywania nowych obszarów. Z tych samych powodów po zainstalowaniu dodatku NTotSC+DSotSC trzeba zacząć grać od zera by móc uaktywnić nowe obszary. Twórcy z oficjalnego dodatku TotSC wybrnęli z tego tak, że zaoferowali narzędzie konwersji save'ów do dodatku.

13.01.2003
21:05
smile
[15]

Gilmar [ Easy Rider ]

Zawisza Czarny --------> teraz dopiero sie zorientowalem, pytającemu chodziło najprawdopodobniej o " karła", w znaczeniu małego wzrostu a nie o imię Karl. To by sie zgadzało.

13.01.2003
21:11
smile
[16]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Gilmar ---> Może chodziło o karła a nie o Karla? Ostatecznie gnom by pasował.

13.01.2003
21:12
smile
[17]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sorry, za późno się domyśliłem i powtórzyłem posta.

14.01.2003
08:10
[18]

Earina [ Konsul ]

Carrignarone ---------> jak zawsze bardzo, bardzo dziękuję. A może wiesz jeszcze, gdzie we Wrotach można spotkać Nadalina (w przybliżeniu). I czy z pełną galaretek karczmą w tymże grodzie związane jest jakieś zadanie? Niestety nie udało mi się jeszcze załatwić ich na tyle szybko, żeby nie rozwaliły karczmarza, a inni goście mówią tylko, że jakiś mag na R zwariował. Jest jeszcze paladyn, który koniecznie chce mi zabić SharTeel, a kiedy nie pozwalam wszyscy w gospodzie czerwienieją ze złości. Z poczucia głębokiego humanitaryzmu dałam mu przeżyć, ale może ma to jakiś ukryty sens?

A duch horrora pojawia się przed jaskinią, no, w pewnej odległości, w lesie zagubionych dusz i niestety nie jest horrorem, bo dałby się łatwiej spacyfikować :)))

Jeszcze raz dzięki. Buziaczki

14.01.2003
08:38
smile
[19]

Crov [ Pretorianin ]

Witam
Ja tu tylko z pytaniem .
Gram w BG I z dodatkiem Aurelinusa i jest oki , ale większość NBC ma 4 level i około 9000 dośwadczenia .
Nie wiem czy to normalka czy jakiś mój BUG ?
Jeśli normalka to dlaczego ?

P.S
Aurelinus pisał aby nie używać Gatekeepera ale ja użyłem i nie zauważyłem aby mi coś popsuł .

14.01.2003
08:43
[20]

Carrignarone [ Konsul ]

Earina ---> Witam z rana. Co do Nadalina to wiem - to jeden z kolesi pod Pochyłą Latarnią. Jest bardzo ważny, bez niego do grobowca nie wejdziesz... tzn. bez jego pomocy.
Galarety wytłukłem, ale nie zwróciłem uwagi na karczmarza. A w ogóle to mam wrażenie, że z tym zadaniem ma związek pewien pijany gościu z Napuszonego Jesiotra. On coś bełkocze o galaretach, ale nie bardzo go zrozumiałem, a że wcześniej wytłukłem paskudztwo, to się w to nie wgłębiałem. Zostanie coś na następny raz. Jak rozwiążesz tą zagadkę, to daj znać. Zaraz... mag na R.? Może mówią o jednym z dwóch magów na R. zamieszanych w kłótnię o nimfę? Sprawdź, może to z nimi trzeba o tym pogadać. A Shar Teel nigdy nie miałem w ekipie, więc nie wiem, o co chodzi z tym paladynem.
Aaa, ten duch. No trzeba przyznać, że był z niego niezły twardziel. Jeśli nie możesz sobie z nim poradzić, to mogę Ci podesłać mojego łowcę do pomocy. :)
Wiesz, prawdę pisząc, to aktywując się na tym forum, miałem nadzieję, że to ja będę uzyskiwał od Was, doświadczonych forumowiczów, pomoc w sprawie dodatku. Nie mówię, Aurelinus trochę mi podpowiedział, ale ogólnie to chyba mało osób w dodatek pogrywa. Chyba że się nie ujawniają. Pozdrowionka

14.01.2003
08:48
[21]

Carrignarone [ Konsul ]

Crov ---> Wydaję mi się, że to nie jest normalne. NPC dostosowują się poziomem do Twojej postaci, choć dokładnie nie potrafię wyjaśnić tej zależności. Poczekaj na Valencisa. A co do Gate Keepera, to nie próbowałem. Stwórca napisał "nie używać", to nie używam. :)

14.01.2003
10:34
smile
[22]

Crov [ Pretorianin ]

No to mam problem .Chyba zrobię reinstala .
Kivan na 4 poziomie jednym strzałem z łuku kładzie Hogobliny i bandytów to dla mnie za duże przegięcie . Poza tym ja 1 lewel reszta 4 to zero klimatu dla mnie .
Keepera używałem tylko do wyrównania punktów rzycia bo nie chciało mi się losowac .
Nie wydaje mi się aby takie coś mogło zepsuć pliki .
To jak edycja heksalna .

Z innej beczki . Gdzie jest ten pierścień dla czarodzieja w lokacji Pomocnej Dłoni .

14.01.2003
12:46
[23]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Crov ---> To może być wina dodatku DSotSC, który pierwotnie podbija statystyki NPC-ów, choć Aurelinus twierdził, że przywrócił wartości pierwotne. Można to sprawdzić. W którymś plików 2DA są przyporządkowane konkretne wersje NPC-ów w zależności od poziomu głównego bohatera. Odnajdz plik CRE (będzie tylko nazwa bez rozszerzenia) odpowiadający w rzędzie lvl 1. i kolumnie Kivanowi. Następnie sprawdz statystyki postaci w tym pliku np. GateKeeperem, choć bezpieczniejszy jest SwordCoastKeeper. Jeśli postać ma level 4. to znaczy, że tak jest zrobione i reinstalka nie pomoże. Tylko poprawka postaci.

Sorry, że nie bardziej konkretnie, ale nie mam BG1 pod ręką.

14.01.2003
13:38
smile
[24]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Crov ---> I proszę, nie pisz tak długiego słowa (AAAAAAAAAAAAAAAA...) bo kopie się zawijanie tekstu w całym wątku.

14.01.2003
13:47
smile
[25]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

A można coś z tym zrobić, bo apopleksji dostanę od przesuwania tego tekstu

14.01.2003
13:54
smile
[26]

Crov [ Pretorianin ]

BARDZO PRZEPRASZAM
ale to z rozpaczy .
Od roku nie grałem w BG I i teraz nabrałem ochoty na gre z dodatkiem a tu takie numery .

14.01.2003
14:36
[27]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Sorki, nie zauważyłem wcześniej, że mi odpowiedziałeś w sprawie mapy. Z mojej strony nie widzę żadnego problemu z odbiorem pliku wielkości 500kb. Jeśli tylko możesz, to wyślij.

14.01.2003
14:38
[28]

-grjgori- [ Konsul ]

Zed Nocear --> Wspomniany plik 2DA to NPCLEVEL.2DA.

jeśli chodzi o GateKeepery i inne tego typu programy to ich używanie jest odradzane przy wiekszości z nieoficjalnych dodatków. Wspomniany już mod Aurelinusa i np.TDD. To że akura w danym moencie nie wystepuą żadne problemy nie oznacza że wszystko jest w porządku. Czasem błędy pojawiają się tuż po użyciu a czasem później. Oczywiście zdarza sie, że nic się nie dzieje. Ale zawsze lepiej darwoać sobie GateKeepera niż skopać sobie całkowicie grę.

14.01.2003
14:41
[29]

Carrignarone [ Konsul ]

-grjgori- ---> A co znaczy w tym przypadku "skopać całkowicie grę"? Spodziewałbym się konieczności reinstalacji, ewentualnie utraty sejwów, ale jak jest np. z backup`ami w innych folderach? No tego to nic nie powinno ruszyć.

14.01.2003
15:28
[30]

Crov [ Pretorianin ]

Wielkie dzięki
NPCLEVEL.2DA znalazłem
ale żadnego pliku CRE , takioe jest tylko rozszerzenie .
Czy zmiana leveli w NPCLEVEL.2DA wystarczy ?

14.01.2003
15:36
[31]

Crov [ Pretorianin ]

Oto jak wygląda początek NPCLEVEL.2DA .
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kivan **** Kivan4 Kivan4 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6 Kivan6

14.01.2003
17:59
[32]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Ja z takim pytaniem tyczącym się GateKeepera...
Base HP = bazowa liczba punktów życia... czyli ??

14.01.2003
19:09
[33]

Crov [ Pretorianin ]

Zawisza Czarny - czyli liczba punktów bez dodatkowych za zręczność
woj 1-10 , mag 1-4 i td. na level

14.01.2003
19:37
smile
[34]

Ishy [ Junior ]

Czy ktoś wie, jak wydostać się z trzeciego poziomu podziemi Firewine? Zabiłem pająki, zabrałem przedmioty z ołtarza, a wyjście nie działa.

14.01.2003
21:50
[35]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam problem gdy próbuje rozpakowac dodatek Aurelinusa pokazuje mi sie taki komunikat:Can't create output file:C:\Program Files\Blacka Isle\Baldur's Gate\Override\WS2HELPA.DLL

14.01.2003
22:06
smile
[36]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carrignarone ---> Właśnie wysyłam na twoją pocztę mojego patcha. Ma około 800kB.

A teraz najlepsze co odkryłem dzisiaj!!! Program konwertujący zapisy z TotSC można też użyć do wprowadzenia
dowolnych stworzonych przez siebie poprawek/zmian w układzie mapy w istniejących już save'ach.

Wystarczy stworzony przez nas nowy worldmap.wmp zapisać do Override jako worldmap.wma.
Teraz uruchamiamy MConvert.exe z głównego katalogu gry i załadowując
worldmap.wmp z wybranego save'u przekonwertujemy ten zapis do nowego układu mapy.

Nie trzeba zaczynać gry od nowa, by zobaczyć zmiany na mapie głównej!!!

14.01.2003
23:06
[37]

-grjgori- [ Konsul ]

Crov --> Najlepij byłoby zmienić te wszystki Kivan4 na Kivan1 albo Kivan2 wtedy bohater ialby 1 albo 2 poziom kiedy bysmy go przyłączali. Dzaiła to wszystko na tej zasadzie, ze plik NPCLEVEL.2DA wskazuje grze, którego bohatera ma dołączyć do naszej drużyny, kiedy spotykamy go po raz pierwszy. Tak więc z tabelki wynika, że gdy nasza postać ma 2 poziom do drużyny przyłączy się Kivan4 co oznacza po prostu, że jest to Kivan na 4 poziomie. Najlepiej jakby pomógł ci z tym Zed Nocar, gdyż ja nie posiaam zainstalowanego BG1 więc na sucho ciężko udzielić dobrych porad.

Ashman --> Ta informacja oznacza najprawdopodobniej że wystapił jakiś błąd podczas ściągania. Przynajmniej ja bym na to obstawiał, gdyż żadne biblioteki nie pojawiają się w folderze Override.

15.01.2003
00:43
smile
[38]

Ines [ Ines ]

A czemuz to ten watek jest taki... rozciagnieeeeeety?
Strasznie niewygodnie czytac!
KOMUS SIE NIE CHCIALO Entera wcisnac pare razy, czy jak???

15.01.2003
08:37
[39]

Crov [ Pretorianin ]

Ines - to moja niezbyt chwalebna zasługa :(

Wydaje mi się że problem rozwiązałem .
Sposób jaki podał -grjgori- był by dobry ale wszystkie pliki typu Kivan(cyfra) są takie same .
( Problem był nie tylko z Kivanem ale tez z kilkoma innymi NPC )
Tak sobie pogłówkowałem i wykosiłem pliki z imionami pistaci z podstawowej wersji .
Wszystko działa oki bez nich . Jak narazie :)
Swoją drogą to dziwne że ja mam tylko taki problem .
Z tego co wyczytałem w poprzednich wątkach to kilka osób grało w ten dodatek .

15.01.2003
08:40
smile
[40]

Crov [ Pretorianin ]

W którym miejscu dokładnie , znajduje się pierścień czarów .
Chodzi mi o ten na mapie Pomocnej Dłoni .

15.01.2003
09:30
[41]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Crov ---> Kivan przy przyłączeniu ma mieć 4. level i już. Tak jest nie tylko w plikach Override, ale też w bifach wersji
podstawowej (o ile to co pokazuje NEAR INFINITY nie jest niejawnie maskowane przez pliki Override, nie sprawdziłem).
Widocznie autorzy gry założyli, że gracz, który tak daleko zajdzie musi mieć przynajmniej 4. poziom. Nie uwzględniono
tych co nie idą wg. fabuły, lecz najpierw jak najszybciej zbierają drużynę ;-). Są 3 pliki CRE z Kivanem, KIVAN i KIVAN4
są na 4-tym levelu, KIVAN6 na 6-tym. Oczywiście można to przerobić, ale nie wystarczy wpisać KIVAN1 do NPCLEVEL.2DA,
bo to tylko odwołanie do konkretnego pliku. Równie dobrze można zrobić plik KIVAN4 na pierwszym lewelu

15.01.2003
09:41
[42]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam.
Ishy ---> Ja też z tym miałem okrutny problem, kursor zmieniał mi się na ten "wyjściowy", tylko nie dawało się wyjść. No cóż, próbowałem do skutku, uruchamiałem ponownie grę itd. W końcu udało mi się wyjść zazanaczając jednego gościa i dając mu ten zwój od archeologa Niba. A jak jeden wyszedł, to i reszta nie miała problemu. Ale myślę, że ten mój sposób to nie reguła tylko zwykły fart, po prostu w końcu załapało.

Zed Nocear ---> Wielkie dzięki. Patch doszedł, dziś wieczorem będę go testował i jutro się ustosunkuję. A z tym Twoim odkryciem to niezłe, jeśli faktycznie to działa bez problemu, to wykonałeś chyba małą rewolucję w świecie Baldursa.

Crov ---> Jeśli do jutra nikt Ci nie odpowie w sprawie pierścienia, to z rana podam Ci dokładne nań namiary. Teraz nie mogę, bo będę to musiał w domu sprawdzić. Ale powiem Ci, że z tego co pamiętam, Aurelinus dodał jeszcze jeden taki pierścień. Tylko nie pytaj, gdzie go szukać. :)

15.01.2003
10:02
[43]

Earina [ Konsul ]

Carrignarone ---> dziękuję :) Z łowcy nie skorzystam, ambicja mi nie pozwala,
po prostu za jakiś czas pójdę tam znów lepiej uzbrojona.

Ale mam inny poważny problem. Zauważyłam, że taki jak Sakhar. Niestety nikt mu nic nie doradził, więc i ja pytam.

CO SIĘ DZIEJE Z PD CYTADELĄ???
Tą od dziecka burmistrza? Mogę się dostać ( zakładając, że pierwsza wew. lokacja jest zerowa) na dwa piętra w górę,
jedno w dół, potem ukrytym przejściem do Claris i magów. Dziecka nigdzie tam nie ma, a ani wyżej ani niżej
nie mogę się dostać, bo mnie wywala na pulpit

POMOCY !!!!!

15.01.2003
10:04
[44]

Crov [ Pretorianin ]

Zed Nocear - Levele Kivana i reszty są niższe w podstawowej wersji jak i z dodatkiem OWM.
Wiem bo sprawdzałem . A po usunięciu np. Kivan.cre i reszty jest znowu dobrze .
Pisałem o tym w poprzednim poście .
Carrignarone - czekam z niecierpliwością

15.01.2003
10:08
smile
[45]

Crov [ Pretorianin ]

Jesze jedno pytanie .
Gdzie jest Tiax ? Nigdy go nie miałem w drużynie a ide sobie właśnie paczką złych kolesi i panienek więc by się przydał .
Liczę na szybki odzew bo za 2 godzinki będe tutaj znów .

15.01.2003
10:30
[46]

Carrignarone [ Konsul ]

Earina ---> Ja z Cytadelą na południu (jak ona się zwie?) miałem tylko jeden problem: w jednej komnacie na najniższym poziomie podziemi za każdym razem się wieszało. Ale sprawdziłem, że prócz paru błyskotek i jednej wampirzycy, nie ma tam nic ciekawego, więc w ogóle odpuściłem. Ale dziecko znalazłem. Miał je gospodarz, ten cały lord cośtam, a jego znalazłem na wspomnianym najniższym poziomie (na głównym skrzyżowaniu :)), tam skąd można przejść do jaskiń. I to nie miałem zainstalowanego patcha nr 4.

Crov ---> Tiax jest w południowo zachodniej części Wrót, tuż przy wejściu do siedziby Płomiennej Pięści (między Pięścią a domem na południu). Może się pojawia tylko o określonej porze?

15.01.2003
12:47
[47]

Xerces [ Konsul ]

mam prośbe. wejdźcie na wątek

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1027296&N=1

i odpowiedzcie na moje pytania. Z góry dzięki

15.01.2003
14:46
[48]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Crov ---> Sorry, że przeoczyłem twojego wcześniejszego posta.

Czyli jednak NEAR INFINITY pokazuje plik z Override, nawet jeśli wyświetlam zawartość pliku z *.bif, jeżeli w katalogu Override jest o identycznej nazwie.

Twój sposób jest też dobry, ale musisz wiedzieć, że w ten sposób tracisz wszystkie poprawki do NPC-ów wprowadzone przez dodatki, nie tylko
podniesienie poziomów, ale np. nowe przedmioty, jeśli takowe zostały dodane.

15.01.2003
15:05
[49]

Xerces [ Konsul ]

nic może powtórzę swoje pytanie tutaj

Otóż postanowiłem zagrać z znajomą przez sieć w tę starszą gierkę, ale pojawia się pewien problem. Gdy gra się uruchamia to wchodzę do trubu multiplayer, tworzę postać, ustawiam protokół TCP IP i naciskam “Nowa gra”. W tym momencie powinien się pojawić ekran z sześcioma slotami na tworzenie postaci. Tymczasem gra normalnie zwisa. Przycisk “Nowa gra” pozostaje wciśnięty na wieczność i nic się nie dzieje. Nie może to być spowodowane błędem połączenia gdyż łączenie komputerów następuje dopiero podszac ekranu z sześcioma slotami. Mam oryginalną wersję gry więc nie wiem co się dzieje. Czy ktoś z Was miał kiedyś podobny problem? A jeśli tak to jak go rozwiązał.

zależy mi na odpowiedzi

15.01.2003
15:20
[50]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Xerces ---> Odpowiedziałem Tobie już na założonym przez Ciebie wątku.

Jesli masz wersję BG bez Opowieści to spróbuj wgrać odpowiedni najnowszy patch i przejdź na protokół IPX.

15.01.2003
15:52
[51]

Earina [ Konsul ]

Carrignarone ---> co to znaczy najniższy poziom? Nie moge zejść niżej więc nie mam zielonego pojęcia, który jest najniższ lub, z którego zejść do jaskiń. Dla mnie najniższy to ten za ukrytymi drzwiami, z czymś w rodzaju dziedzińca otoczonego kolumnadą po środku, gdzie pojawia się wyrodna niańka i dwuch magów. Ale po zabiciu nic po nich oprócz zwłok nie zostało, ani odzienie, ani broń, ani tym bardziej dziecko

A jeżli chodzi o niesienie pomocy "starym wyjadaczom" to chyba po prostu najdalej zaszedłeś grając z dodatkiem i stąd wiesz najwięcej. :))))

pozdrowionka

15.01.2003
17:53
[52]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Xerces --> Mam ten sam problem i rozwiązać go nie mogę... :((

15.01.2003
18:18
[53]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam ponownie.
Ponawiam swoje pytanie, bo bliski jestem załamania nerwowego:) - co zrobić aby otworzyć wrota do grobowca Orczego Wodza i związanego z tym chyba przejścia/skrytki w Lesie Umarłych (kamienny krąg). Help me please!
Czy lokacja Północna Cytadela pojawia się po interakcji z jakimś NPC'em, a jeżeli tak to z kim trzeba nawijać?
Czy ktoś ma mini-solucję zamieszczoną przez Aurelinusa na GOL'u część 58? Jak tak,to uniżenie proszę jakąś dobrą duszę o przysłanie mi jej na mój e-mail:)) Z góry tysiąckrotne dzięki:)
Earina ---> Czy Tobie też się wywala gra, jak przechodzisz z 3 na 4 poziom w Południowej Cytadeli? Wymyśiłaś coś w związku z powyższym?

15.01.2003
18:29
[54]

sakhar [ Animus Mundi ]

Zapomniałem jeszcze o jednym.
Aurelinus napisał, że zrobił jakiś majstersztyk (straszną walkę:)) z Sekciarzami Czarnej Ręki w ich światyni. A ja za cholerę nie mogę tego znaleźć. Jedyne co znalazłem to 4 magów z Thay w ruinach z kolumnami w lokacji Wschodni Las. Czy to jest TO? Jak nie, to może chciało by się podać mi ich namiary?:)

15.01.2003
20:00
smile
[55]

Ishy [ Junior ]

Carrignarone --->Dzieki!!! Wczytywanie(10 razy) + zwoj Niba pomogły.

15.01.2003
20:11
[56]

Paul12 [ Buja ]

Huh, wczoraj zacząłem grać w BG1 (wcześniej grałem też w dwójkę i IWD). Kogo mi polecacie do drużyny??? Moja postać to elf łowca, duże miecze ++ broń strzelecka ++, neutralny dobry, wróg - ogr... Statsów nie pamiętam :)

15.01.2003
20:16
[57]

Xerces [ Konsul ]

Zed - a mógłbyś podać gdzie znajde ten patch?

15.01.2003
20:32
[58]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Paul12 --> W poprzednim wątku jest kilka propozycji...

15.01.2003
21:36
[59]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Xerces ---> Nie leń się, tylko zapuść przeglądarkę.


No dobra. Ja już to zrobiłem.

Np. może być www.fileplanet.com, dział Home / Gaming / RPG / Traditional / Baldur's Gate Series / Baldur's Gate / Patches

Potrzebne Ci są 2 patche:
1. Baldur's Gate Patch (v. 1.1.4315 International)
2. Baldur's Gate DirectX 8 Patch (International)

16.01.2003
08:55
[60]

Earina [ Konsul ]

Sakhar ---> problem grobowca daje się podobno rozwiązać dopiero po wizycie w PN cytadeli, a tę zleca książe Eltan we Wrotach

16.01.2003
13:04
[61]

Carrignarone [ Konsul ]

Cześć.
Earina, Sakhar ---> Hmmm. Kojarzę ten poziom. W północnej części tej ogromnej sali z kolumnami jest korytarz z wieloma komnatami. Na jego końcu znajduje się natomiast przejście na kolejny poziom, zresztą tak jak w podziemiach Candlekeep, bo to plansza stamtąd. U mnie nie było najmniejszego problemu żeby skorzystać z tego przejścia, ani razu mi się tu gra nie wywaliła. Nie wiem czemu błąd pojawia się u Was. Co ja mogę poradzić? Ja bym spróbował wywalić Override i ponownie zainstalować dodatek, a jakby to nie pomogło, pewnie bym osiągnął taki poziom desperacji, że instalowałbym ponownie całą grę. Wierzę, że macie patche, spróbujcie zainstalować ten najnowszy, choć Cytadela pochodzi akurat z Dark Side, więc Aurelinus chyba tego nie poprawiał. Piętro niżej znajdziecie rozwiązanie zagadki, mam nadzieję, że Wam się w końcu uda. Ostatecznie możecie spróbować spytać się o to Aurelinusa. Proponuję jednak mailowo, bo na forum to już go dawno nie widziałem.
A, Sakhar, nie przesadzaj. Wiesz, gdzie szukać tej mini solucji, to ją przecież możesz sam skopiować, 58 nie jest tak daleko od 62. Ups, widzę, że są trudności ze znalezieniem odcinka 58 (przed chwilą sprawdzałem). No to ok, postaram się to jutro przynieść.
Co do tej walki z sekciarzami w świątyni, to rzeczywiście, jest ciężko. Ta lokacja pojawia się po zakończeniu questu Wieży Durlaga, a dokładnie w momencie, gdy wychodzisz w Brodzie Ulgotha z budynku, w którym walczyłeś z Aec Latecem (czy jakoś tak, tym demonem w każdym razie). Przy wejściu pojawia się jakiś zakapturzony i mówi Ci o tej świątyni. A jak już jesteś w odpowiedniej lokacji, to nie sposób przeoczyć świątynię, zaufaj mi. ;) A swoją drogą walka z magami z Thay też została poprawiona i uważam ją za jedną z trudniejszych.

Crov ---> No może to już nie jest "z rana", ale... Especially for you: AR2300 x2554, y3762; AR5500 x1955, y2374 (mały bonus, chyba że o tym już wiesz).

16.01.2003
13:18
[62]

Carrignarone [ Konsul ]

Chyba powinno być "przeoczyć świątyni", nie "świątynię".

Zed Nocear ---> Wczoraj bardzo roztropnie zostawiłem Twój patch w pracy, wobec czego jeszcze go nie widziałem. Ale obiecuję poprawę. :)

16.01.2003
14:58
smile
[63]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carrignarone ---> Strasznie mi podbechtałeś tą "małą rewolucją" więc czekam z niecierpliwością na Twoją ocenę i trzymam kciuki, żeby Ci się spodobało.

Jak oceniasz 2 ikonki spreparowane przeze mnie, czy pasują do reszty?

16.01.2003
15:28
[64]

Paul12 [ Buja ]

Czy pas zmiany płci się do czegoś przydaje???

16.01.2003
15:46
[65]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Z tą rewolucją to mówię poważnie. Tzn. chodzi mi o to, że do tej pory żeby zagrać z dodatkiem, trzeba było zaczynać od zera. Myślę, że wiele osób, które grało akurat w BG odpuściło sobie dodatek właśnie z tego powodu. Zresztą być może jest to przyczyna, dla której mało ludzi wypowiada się o nim na forum. A jeśli to , o czym mówiłeś działa, to nia ma już problemu.

Paul12 ---> Może do zmiany płci :). A poważnie, nie słyszałem, żeby przydawał się do jakiegoś questu.

16.01.2003
16:51
[66]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Wszyscy nowi [zainteresowani wiedzą o kogo chodzi] bywalcy naszego wąciku, którzy z przyjemnością zobaczyliby swoją ksyweczkę we wstępie, proszeni są o podanie przykładowych tekstów na swój temat... chyba że ktoś to ma za was robić... :))

16.01.2003
16:55
[67]

Paul12 [ Buja ]

Ja też mogę być we wstępie? Czeka mnie jeszcze trochę gry i będę tu często zaglądać =)

16.01.2003
17:01
[68]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Paul12 --> Owszem - bylebyś częściej zaglądał... :))

16.01.2003
18:23
[69]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Hmm... z pomocą grjgori'ego stworzyłem mój pierwszy artefakcik do BG :D - mam jadnakowoż problem. Jak go zaimportować do mego save'u ??

16.01.2003
22:31
smile
[70]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Zawisza Czarny ---> Artefakt, czyli jakiś przedmiot (*.itm)? Jeśli tak, możesz go dać komuś ze swojej drużyny za pomocą Sword Coast Keepera. W przeciwieństwie do Gate Keepera powinien być bezpieczny, bo dynamicznie odczytuje zasoby gry przy starcie. Jeśli jest fajny, to może go wsadzisz którejś postaci z gry, jako minidodatek do BG.

Nie uważam za trafne pisanie tekstów o sobie samym. Stracą na zjadliwości ;-). Ja wolę, żeby ktoś inny mnie spointował.

Carrignarone ---> Muszę cię sprowadzić z obłoków zanim się okrutnie rozczarujesz. Ten trik uaktualnia tylko powiązania między mapami w worldmap.wmp. Czyli zmienia położenie map, dodaje nowe obszary i umożliwia wejście na nie z obszarów z gry podstawowej. Ale nie aktualizuje skryptów i plików postaci. W patchach Aurelinusa do swojego dodatku, aby poprawka dotycząca postaci zadziałała trzeba było wejść na dany obszar po raz pierwszy po jej dołączeniu. Zauważ też, że dodatek Opowieści prawie nie wprowadza zmian na starych obszarach z wyjątkiem kilku dialogów. Nie wiem dokładnie, co jeszcze zapisywane jest w save'ach, ale charakterystyki postaci i potworów, wraz z posiadanymi przedmiotami na pewno. Coś więcej mógłby nas oświecić Aurelinus. Tak więc ten sposób udostępnia dodatek tylko częściowo bez ponownego rozpoczęcia: nowe obszary wraz z wszystkim co na nich jest, ale nowe postacie i przedmioty na już odwiedzonych starych mapach się nie pojawią. Co więcej, jeśli nie można dotrzeć do jakiegoś obszaru bez uwczesnego rozwiązania questu lub pogadania z jakąś postacią (jak np. obóz bandytów w wersji podstawowej) to pozostanioe on niedostępny z powodu niemożności spotkania tej postaci, mimo że obecny w grze.

Na szczęście doinstalowanie dodatku i uaktualnienie mapy moim sposobem w trakcie gry niczego nie powinno skopać w już zaczętej grze. Tylko stopień dostępności atrakcji z dodatku będzie tym mniejszy, im więcej obszarów zwiedził już gracz. Pełny efekt uzyska się dopiero po rozpoczęciu nowej gry.
PODSUMOWUJĄC, ZAKŁADAM, ŻE MOŻNA SPOKOJNIE ZAINSTALOWAĆ DODATKI I UAKTUALNIĆ MAPĘ MOIM SPOSOBEM W TRAKCIE GRY NIC NIE TRACĄC.

17.01.2003
08:35
[71]

-grjgori- [ Konsul ]

Zed Nocear --> W savach znajdują się zapisane:
- mapa obszaru;
- wszystkie zmienne, które "uzyskaliśmy" podczas gry;
- odwiedzone przez nas sklepy;
- odwiedzone obszar;

Tak więc jesli dodalibyśmy jakiemuś potworowi, którego njeszcze nie zabiliśmy przedmioty to powinien on je posaidać. A co się tyczy nie pojawainia sie potworów to zależy od tego w jaki sposób zostają one dodane. Jesli są wprowadzone przez zmianę obszaru, to w tedy ich nie spotkamy jak już to wspomnialeś. Jednak jesli do ich stworzenia zostanie wykorzystany skrypt przypisany do danego obszaru w takim wypadku powinny się pojawić, gdzyż wszystkie skrypty działają cały czas i to że juz kiedyś byliśmy na danym obszarze wcale nie oznacza że skrypt przywołujący potwory nie zadziała.
Mam nadzieję, że napisałem to w miarę zrozumiały sposób

17.01.2003
08:36
[72]

-grjgori- [ Konsul ]

Jeśli można to prosiłbym o zmianę mojego opisu we wstępniaku, gdyz już od jakiegoś czasu nie zajmuję się TDD.

17.01.2003
09:24
[73]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

grjgori ---> To dobra wiadomość. Czyli część postaci z dodatku może się mimo wszystko pojawić na starych obszarach po jego doinstalowaniu na już zaczętą rozgrywkę. Nie mam dostatecznej wiedzy, by szybko sprawdzić które.

Carrignarone ---> Po wypowiedzi grjgori'a jestem mniej sceptycznie nastawiony do Twego entuzjazmu. Dodatek można z moim trikiem doinstalować w trakcie gry i grać dalej bez problemów, korzystając z jego znacznej/większej(?) części, ale nie całego. Na pewno nie będzie nowych przedmiotów w sklepach na uprzednio odwiedzonych obszarach. Może się powtarzam, ale jeszcze raz podsumuję: lepiej doinstalować dodatek w trakcie gry, bo nic się nie traci, a sporo można zyskać. Teraz tylko czekać na nowych entuzjastów dodatku ;-)

17.01.2003
09:35
[74]

Carrignarone [ Konsul ]

Hę??? Panowie, o czym mówicie? :) Chętnie bym się włączył do fachowej dyskusji, niestety jestem tylko użytkownikiem, nie twórcą. Ale jak tylko się to zmieni, z pewnością obwieszczę to na forum. Na razie pozostaje mi tylko słuchanie mądrzejszych.
Co do wstępniaka, popieram Zed Noceara. Będzie ciekawiej. I jakie kłótnie rysują się na horyzoncie! Z tego co zauważyłem we wczesnych częściach wątku, opisy nie pochodziły raczej od zainteresowanych, chyba tylko Dwalin podał, jaki tekst chciałby zobaczyć przy swojej ksywce. Reszta dopiero reagowała na zaistniałą sytuację.
Poza tym skąd my, nowi mamy wiedzieć, czy już jesteśmy stałymi bywalcami, czy przelotnymi? Niech decyduje starszyzna plemienia. :)))

17.01.2003
09:46
[75]

Carrignarone [ Konsul ]

O ja, Zed, zapomniałem w poprzednim poście dopisać uwag dla Ciebie. Już to robię. Wgrałem mapkę, obejrzałem, ustosunkowuję się: ikonki generalnie mi się bardzo podobają, Cytadela Daethmaca jest super (skompilowełeś z fragmentów Twierdzy gnolli i Wieży Durlaga, czyż nie?), Północna Cytadela w zasadzie też, choć mam wrażenie, że widzę tam trochę brudów i że budynek jest jakby nieostry. Wiem, że strasznie się czepiam, ale ja tak zawsze. I zdaję sobie sprawę, że mogą być kłopoty z tą ostrością, bo budynek jest zdaje się powiększonym Żelaznym Tronem z miasta (a te choinki to skąd wziąłeś?). Ale to mi troszkę przeszkadzało w kontemplacji. :) A, fajnie, że te nazwy poprzesuwałeś, bo mnie to wkurzało.
Natomiast co zmieniłeś w Aurelinusie z Pomocnej Dłoni? Specjalnie tam wczoraj doszedłem, żeby to sprawdzić, ale nie widzę różnicy. Miał jakieś inne teksty wcześniej?

17.01.2003
10:10
smile
[76]

Crov [ Pretorianin ]

Carrignarone - Dzięki . Jeśli znasz więcej takich skrytych itemów to buło by soper gdybyś się podzielił tą wiedzą .

Pytanka :
1 Czy aby wykonać qest uratowania siostry Jet'laya (czy jakoś tak ) muszę mieć ją przez cały czas ?

2 Jak mam wejść do Lasów Ostrych Kłów ( pojawiły się na mapie ale nie są podświetlone )

17.01.2003
10:10
[77]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carrignarone ---> W całości zgadzam się z twoją opinią. Mam też takie same zdanie o ikonce Północnej Twierdzy (Cytadeli?), ale gdybym znał proste rozwiązanie, to już bym ją poprawił. Może jeszcze trochę pomęczę Paint Shop Pro.
Gdybym był zdolnym rysownikiem, to nie kopiowałbym cudzych fragmentów, tylko narysował węglem całkiem nowe ikonki i wskanował do komputera. Przypuszczam, że tak powstały ikonki z BG.

Aurelinusowi z gry dodałem przedmiot, który żywy Aurelinus z gry wyrzucił :-)) Ten przedmiot trzeba mu ukraść. Ale, żeby go miał trzeba chyba zacząć grę od nowa (u mnie tak jest). Nie wprowadzałem nowych dialogów. Ta wersja przedmiotu jest na razie nieoficjalna, bo stwarza paradoksy w grze, ale wierzę, że da się coś z tego wykorzystać.

17.01.2003
10:39
[78]

Carrignarone [ Konsul ]

Crov ---> AR2700 x4419 y1958; AR5400 x166 y 177; AR4800 x187 y2747; AR5300 x1793 y414; AR2800 na kamieniu :)
1. Nie sprawdzałem, ale myślę, że nie. Jet Laya podczas pierwszego spotkania przyłącza się do drużyny albo jedynie zleca zadanie odnalezienia siostry. Tak chyba było, choć głowy nie dam, bo ja od razu ją przyjąłem wiedząc, jaka z niej dobra enpecka.
2. Musisz podejść do sąsiedniej lokacji i przejść z niej do Lasu przez odpowiednią krawędź mapy.

Zed Nocear ---> A nie dało by rady wyostrzyć trochę odpowiednią opcją, np. w Photoshopie? Co do Aurelinusa (tego w grze) to oczywiście, przecież pisałeś już o tym.

17.01.2003
11:02
smile
[79]

Crov [ Pretorianin ]

Dzięki Carrignarone
Jak się przechodzi do nastepnych map to ja wiem :)
Biega mi o to że Te lasy grananiczą z Obozem Bandytów i Knieją Larsa a tam nie można iść na wschód .
Przynajmniej do tej pory tego nie spostrzegłem .
Zaraz dokładnie sprawdzę .

Co do Aurelinusa to gdzie on jest bo go nie spotkałem . ( ten z gry )
A pozatym jesli można to też bym przetestował ten dodatek Zed Nocear 'a .

17.01.2003
11:03
smile
[80]

Zbyniek_K [ Legionista ]

Co ? Gdzie ? Jaka mapka ? Kto stworzyl nową mapkę świata ? Ja też chcę ?
Stara mi się nie podoba.

17.01.2003
11:11
[81]

Carrignarone [ Konsul ]

Crov ---> A możesz dać screena mapy Peldvale (AR2400)?
A Aurelinus siedzi w głównej sali gospody Pod Pomocną Dłonią.

17.01.2003
11:24
[82]

Crov [ Pretorianin ]


OKI

Znalazłem Aurelinusa i Przejście do tych lasów .
Wielkie dzięki .
Swoją drogą to niedobrze z moim złodziejem . Taki ślepy . :D

Jak sie mogę odwdzięczyć ?

17.01.2003
11:47
[83]

Carrignarone [ Konsul ]

Crov, w prosty sposób. Rozwiąż quest tajemniczej księgi, który zleca brat Hasdar przy wejściu do Magicznych Rozmaitości we Wrotach Baldura. Następnie opisz dokładnie, jak to zrobiłeś, bo ja za Chiny nie mogę. Będę Ci bardzo wdzięczny, podejrzewam że Hayabusa również, bo też nie mógł przez to przebrnąć.

17.01.2003
12:33
[84]

Earina [ Konsul ]

Carrignarone, Sakhar ---> poradziłam sobie z dziecięciem burmistrza. Tzn, nie poradziłam sobie całkiem, bo dalej mnie wywala z lokacji, ale dziecko było w tej dostępnej. Po prostu nie zauwazyłam wczesniej, że ten Lord Darthmor, czy jakoś tak zaraz po rozmowie tchórzliwie się teleportuje z pola bitwy. Nie ma to jednak jak wczesniejsze sejwy :)))
Jeśli uda się go dorwać zanim zwieje, dziecko jest u niego. Te części lokacji, do których nie mogę się dostać zostawiłam w spokoju i tylko mam nadzieję, że nie było tam czegoś specjalnie waznego.
Sakhar, jeśli szukasz niemowlaka to on jest w podziemiach a nie na górze.

Mam pytanie, czy odzienie drowów, bardzo sympatyczne zreszta, zużywa się od słońca, czy to tylko literacka wstawka w opisie?

Valencis ---> to pytanie do Ciebie, jaka jest zależność między poziomem maga a poziomem czarów, których może używać i między czymkolwiek a ilością tych czarów, tzn pomijając artefakty. Rzeczona szata magiczna drowów miała mi dodać po 1 czarze z każdego poziomu, a powoiła ich ilość. Ale może to bug.

17.01.2003
12:34
[85]

Earina [ Konsul ]

a pas zmiany płci przydaje się do qwestu z Shar Teel, o ile ktoś tak jak ja gra wyłącznie żeńską drużyną :))))

17.01.2003
12:50
[86]

Carrignarone [ Konsul ]

Earina, witaj. A co to za quest, bo jak już pisałem, nigdy jej nie przyjąłem do drużyny, więc nie wiem.

17.01.2003
12:51
[87]

Zbyniek_K [ Legionista ]

>> Earina

Qest z Shar Teel ? Pierwsze słysze. Powiedz proszę o jaki qest chodzi?

17.01.2003
12:56
[88]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Postuluję aby w nagłówku wątku podawać linki do ważniejszych plików BG1, jak widziałem to w pewnym innym wątku, np:

Dodatek NTotSC+DSotSC 1.0 Aurelinusa
Strona CDProjekt'u (https://www.cdprojekt.info/download.asp?action=Download&fid=511)

Poprawka do NTotSC wersja 1,04A
Zapomniane Krainy - Forgotten Isle (https://www.isle.px.pl/_private/NTotSCpatch4A.zip)

17.01.2003
13:00
smile
[89]

Zbyniek_K [ Legionista ]

A ja proponuje żeby tak wszystkie pliki którymi chcecie (chcemy) się podzielić
umieszczać w jednym miejscu np na stronce Hathor (jeśli nie będzie miała nic przeciwko temu)

17.01.2003
13:06
smile
[90]

Joanna [ Kerowyn ]

Chciałam wyciągnąc gadki Kobuszewskiego z BGII. Niestety pliki wav sa chyba kodowane - bo odtwarzacz ich nie rozpoznaje. Jest jakas metoda konwersji ich do normalnych wavów?

17.01.2003
13:37
[91]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Joanna ---> Nie próbowałem tego, ale może wypróbujesz programik acm2wav. Muzykę z BG konwertuje to wypowiedzi NPC-ów może też. Tylko nie pytaj skąd go ściągnąć, bo nie pamiętam.

17.01.2003
13:39
[92]

Earina [ Konsul ]

nie całkiem quest, ale ona wyzywa na pojedynek mężczyznę. Jeśli go nie masz w drużynie, wtedy pas jest jak znalazł :)
Shar Teel jest OK tylko w związku z moim nienagannym prowadzeniem się muszę co jakiś czas zabić niewinnego obywatela, żeby zmniejszyć popularność i zatrzymać ją w drużynie. Siła wyższa :)

17.01.2003
13:54
[93]

Crov [ Pretorianin ]

Carrignarone - Już się do niego zabieram . ( jak narazie to on do mnie nie chce nic mówić )

17.01.2003
13:55
[94]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Cze ! wreszcie, po kilku dniach, mam szansę znów pograć sobie w BG - raazem z dodatkiem. Fajniutko, nie widziałem etj gry trochę czasu... przeniosłem wreszcie całość na dysk 50 GB, więc skończyły sie hece w Północnej Cytadeli.


17.01.2003
14:10
[95]

Carrignarone [ Konsul ]

Hayabusa ---> A co ma wielkość dysku do hec w Północnej Cytadeli?

17.01.2003
14:21
[96]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Carignarone ---> po prostu, nie miałem zainstalowanego całego BG, więc pojawił sie problem gdy jednocześnie komp chciał czytać informacje z dwóch płyt CD. Dopiero po zrzuceniu na twardziela całości gry problem znikł.
A tak w ogóle,to dziś wieczorem jednak kupuję jeszcze BG II. Mam nadzieję że to nie jest najgorsza decyzja...

17.01.2003
14:24
[97]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam wszystkich maniaków BG:)))
Carrignarone---> Quest z Księgą Niewiedzy zleciła mi kapłanka stojąca obok brata Hasdara - on się wcale nie odzywa.Czy tak ma być?
Co się zaś tyczy Południowej Cytadeli to wywala mnie na górnych pietrach - 3 na 4 poziom. Wpisywanie CLUAConsole itd. nic nie daje.

Ponad niebieska wieżą są dwa domy-po prawej jest ten od Ordolatha i świecy a po lewej jakaś zwykła chałupa. Co jest w niej intrygujace, to to że na parterze jest szafa i dwa "sekretarzyki", w tym jeden jest zamkniety i mozna go otworzyć jedynie za pomocą jakiegoś klucza. Domownicy go nie mają (sprawdziłem bo ich wymordowałem), czy ktoś wie jak to otworzyć(co w nim jest) lub gdzie znaleźć klucz?

Co do opisów mojej osoby na początku każdej części wątku, to pozostawiam to uznaniu zakładającego - może być zabawnie:)))

17.01.2003
14:37
[98]

Carrignarone [ Konsul ]

sakhar ---> Faktycznie, najpierw o księdze mówi Shaella. Czy dała Ci jakieś wskazówki? Bo ja ją trochę zignorowałem i potem już poleciało, nie dotarłem do księgi. Mam wrażenie, że tam w dialogach jednego kolesia w Spłonionej Syrenie są jakieś błędy, ale nie wiem, może jednak to ja coś pominąłem i potem już nie mogłem się domyślić, co robić dalej. W każdym razie przez tą całą hecę (myślę, że przez nią) nie dotarłem do ostatniej aurelinusowej lokacji, czyli Umarłego Lasu i świadomość tego nie daje mi spokoju. Ja spać nie mogę! ;)
Nie wiem, o jakim kluczu mówisz, nie znalazłem tego, ale Valencis kiedyś wspominał, że w grze jest kilka przypadków szafek, które nie dają się w żaden sposób otworzyć i że to jakieś błędy chyba.

17.01.2003
14:38
smile
[99]

Crov [ Pretorianin ]

Carrignarone--->Brata Hasdara to narazie tylko zabiłem
( Mój złodziej o nie najlepszym charakterze nie wytrzymał :D )
Po ataku na niego wyskoszyła jakaś banda i zaczeła się walka .
Samego braciszka jest ciężko ubić . Jest odporny na magię .
Ci bandyci też robią niezłe zamieszanie .
Jedyne co z tego zyskałem to dobre przedmioty .

17.01.2003
14:54
[100]

sakhar [ Animus Mundi ]

Carrignarone ---> Jeszcze sie nie zbrałem za ten quest, tylko pogadałem z ta Panną. Stwierdziłem że nic nie rozsumiem a on była zarajana i dała mi ten quest. Na razie mozolnie przestrzasam wszelkie domy w miescie - nocne plądrowanko:) No i robie misje dla złodzieii.
Tak przy okzaji to czy moge pójśc do ksiecia Eltana tak sobie i on zleci mi misję w Północnej Cytadeli? Nie zrobiłem jeszcze rozpierduchy w siedzibie Żelaznego Tronu.

17.01.2003
14:58
[101]

sakhar [ Animus Mundi ]

Carrignarone ---> Tak mi sie przypomniało, że całkiem mozliwe że ta ksiega Niewiedzy jest w podziemiach Candlekeep.
(ładnymi sie zajmuję rzeczami w pracy:)))

17.01.2003
15:00
[102]

Carrignarone [ Konsul ]

sakhar ---> Ja u księcia byłem dopiero po wizycie w Żelaznym Tronie, ale spróbuj i daj znać o wynikach wizyty.
Crov ---> Ty kilerze!
Ja się ulatniam. See you.

17.01.2003
15:02
[103]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Co to za brat Hasdar?

17.01.2003
15:07
[104]

sakhar [ Animus Mundi ]

Joanna ---> jak podasz mi maila, to Ci wyslę ten programik acm2wav.

17.01.2003
15:14
[105]

sakhar [ Animus Mundi ]

Hayabusa --->typ, który stoi obok Shaelli przy sklepie Magicznych Rozmaitości - ma coś podobno wspólnego z Księgą Niewiedzy.

17.01.2003
15:44
smile
[106]

Crov [ Pretorianin ]

Uwaga !!!
Jeśli to kogoś interesuje to jestem do wynajęcia .
( Problemy z Questem i inne sprawy )
Zatopiłem już kopalnie w Knieji Otulisko i nie robiłem qestów z dodatków .
Moja drużyna czeka na zadania .
Kagain jest już podniecony na myśl o nowych zadaniach .
Shar-Tell marudzi że nie będzie wykonywać poleceń męszczyzn .
Vikonia się zgadza o ile będzie to miało coś wspólnego z poziemiami .
Edwin mówi że mu wszystko jedno i że da sobie rade z wszystkim a po roku
idzie robić swoje .
Tiax ma wszystkich gdzieś bo znowu planuje swoją przyszłość .

Problemy nadesłane zostaną sprawdzone w sobotę wieczorem bo teraz drużyna idzie
odpocząć w Pomocnej Dłoni .

P.S Przyjmujemy też zlecenia morderstw .

0 0
I
- -
- -
-----

17.01.2003
15:45
[107]

Crov [ Pretorianin ]

Ale mi mordke skopało .
Narka do soboty wieczór .

17.01.2003
15:47
[108]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Dzieki !

Miałem długą przerwę w BG, ale mam nadzieję w weekend to nadrobić, o ile prz7gotowania do sesji nie pochłoną mnie całkiem....


Acha, taka mała uwaga odnośnie problemu z zielonym smokiem - też wywalało mnie przy tej walce, ale jak stwierdzam zależy to od użycia niektórych czarów. Nie bardoz wiem, których, ale zdaje się że psalm gwarantował awarię....

17.01.2003
15:52
[109]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

crov --- > ja też przyjmuję zlecenia morderstw, ale na terenie Vvardenfell i innych prowincji cesarstwa Tamriel, nie ruszam Wybrzeża Mieczy. Mogę za to podjąć sie zlecenia w dolinie Lodowego Wichru, za trzy zlecenia płacisz jak za dwa, wystawiam też faktury VAT, płatność przelewem na podane konto w terminie do 7 dni. Atrakcyjne oferty dla stałych klientów!

17.01.2003
16:27
[110]

Joanna [ Kerowyn ]

Wszystkim odpowiadającym dziękuje - ale niestety acm2wav zmienia (chyba) tylko pliki acm (muzyka) na pliki vaw. Natomiast teksty aktorów sa w grze zapisane w formacie wav - tyle ze niekompatybilnym ze standardowymi odtwarzaczami wav

17.01.2003
16:28
[111]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Mam pytanie do starych wyjadaczy. Czy Edwin rzeczywiście odłącza się po roku, jak to na wstępie zapowiada. Mam go w drużynie i trochę mnie to niepokoi. Stuknął mi już 219 dzień w grze, a jeszcze dużo zadań przede mną.

17.01.2003
16:42
[112]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Joanna ---> te pliki mają tylko rozszerzenie wav, ale są w innym formacie niż wav. Tak na prawdę są to pliki standardu wavc. Oto ich opis na stronie TeamBG (https://www.teambg.com/iesdp/):

Wavc is the sounds file format used in IE games. Actually it is an acm file with the additional header attached.
It has the following header :

0000x00 5741 4643 5631 2e30 xxxx xxxx yyyy yyyy
0000x10 1c00 0000 0100 1000 2256 e777 9728 0301

where :

Offset Size (Data Type) Description
0000x00 8 (ASCIIZ) File identifier WAVCV1.0
0000x08 4 (dword) uncompressed size of file ( xxxx xxxx ) value
0000x0a 4 (dword) compressed size of file ( yyyy yyyy ) value
0000x10 12 (bytes) constant in all wavc files
0000x1c 4 (bytes) there is the header of normal acm file ( 9728 0301 )

In aim to make Wac file we need the following utilities :
snd2acm.exe
acm2wav.exe
wavc.exe

Spróbuj zamienić rozszerzenia na *.ACM i potraktować acm2wav.exe. Jeśli nie pójdzie to najpierw wykasuj ten dodatkowy nagłówek hexeditorem (tak przerabiałem pliki *.rmi na *.mid w Windows). Jeśli i to nie pomoże to poszukaj innych narzędzi albo sam nie wiem.

17.01.2003
20:35
[113]

sakhar [ Animus Mundi ]

Co tu takie pustki - gdzie wszystkich wywiało? Ktoś tu żyje?:))

17.01.2003
21:05
[114]

sakhar [ Animus Mundi ]

Dobra, jak nikt tu nic nie pisze to idę się nawalić !!:)) Pa

18.01.2003
13:53
[115]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam.
sakhar ---> :-))) Faktycznie pustawo troszkę. (pssst, wszyscy czekają na nową część wątku)
A dostałeś maila? Wysłałem Ci tą mini-solucję, o którą prosiłeś.

Do wszystkich zainteresowanych postacią brata Hasdara: on się uaktywnia dopiero po powrocie z Candlekeep i po drugiej rozmowie z Shaellą. Jeśli ktoś do tego dojdzie, to proszę o relacjonowanie dalszego ciągu questu.
Aha, jeszcze jedno, wydaje mi się, że mordowanie biednego braciszka jest grubym nietaktem. ;)

18.01.2003
22:37
[116]

Crov [ Pretorianin ]

Carrignarone --> Dobra nie będe go mordował :)
Byłbym wdzięczny gdybyś i mi wysłał tą mini-solucję .
A jeśli posiadasz jakieś zapiski co do miejsc gdzie można zdobyś najlepsze przedmioty w grze i takie inne ,
będe równiesz zachwycony .
Z góry wielkie DZIĘKI !!!

18.01.2003
22:47
[117]

Valencis [ Transmuter ]

Czołem wszyscy, którzy czekali na mnie - mam nadzieję, że tacy byli. :)

Zed Nocear -->
[13.01.2003] 07:16
(I) Oczywiście, że tak można, właśnie dlatego uważam, że ktoś, kto powymyślał te wszystkie itemy powinien się nad tym jeszcze raz zastanowić. Tak swoją drogą, to też wina gry, która ma niedopracowany mechanizm ustalania bieżącej wartości PŻ, kiedy zmienia się maksymalna. Sądzę, że byłoby najlepiej, gdyby ona w ogóle się nie zmieniała, kiedy następuje zmiana Kondycji.
[13.01.2003] 07:21
(III) Że raczej porządkują grę na siłę. Osoba, która przeczytała książkę o Zapomnianych Krainach lub przynajmniej zagłębiła się w instrukcję, od razu zobaczy, że coś jest nie tak, nie musi wcześniej zapoznawać się z Baldur's Gate.
[14.01.2003] 12:46
Nie zauważyłem, żeby BN-om Aurelinus w ogóle zmieniał coś oprócz portretów. A może za krótko się temu przyglądałem?
[17.01.2003] 16:28
Masz na uwadze tę uwagę o Edwinie w opisie BN-ów BG2? To, że Edwin obiecał się przyłączyć na rok, to taka sama prawda, że w ogóle coś obiecywał - przecież historia przedstawiona w BG2 zakłada, że główny bohater odprawił mistrz przywołań, gdyż z sympatii do przybyszy z Rashemanu zrezygnował z wykonania jego zadania, więc conjurer chyba nie miał interesu do czegokolwiek się zobowiązywać.

Earina -->
[14.01.2003] 08:10
Z galaretami w gospodzie nie ma żadnego ukrytego zadania... no może z wyjątkiem ukazania pomysłowości niektórym magów na R. :) Z wybuchającym karczmarzem nie da się rozmawiać, ta sytuacja została zbudowana tak, żeby umierał zaraz po Twoim wejściu do gospody.
Paladyn atakuje zawsze złe postacie - tak właściwie to sam nie widzę w tym większego sensu, gdy ja tam zawędruje po prostu zostawiam złych bohaterów na zewnątrz.
[17.01.2003] 12:33
Czarodziej - zapamiętywać w ogóle nie może czarów wyższych niż to przewiduje jego poziom, ale rzucać np. ze zwojów lub za pośrednictwem przedmiotów może wszystkie czary, nawet z 9. kręgu, gdy sam ma 1. poziom. Jeśli ma niższy poziom, niż jest wymagany do zapamiętania rzucanego czaru, to zaklęcie jest traktowane tak, jakby miał minimalny poziom do tego wymagany - zapobiega to np. takim sytuacjom, że rozpędzona kula ognia uderza w kobolda i zadaje mu 2 punkty obrażeń.
Jeśli szata podwaja ilość czarów, podczas gdy miała dodawać po jednym, to dosyć oczywiste wydaje mi się, że wcale nie miała ich dodawać, tylko autor przedmiotu pomylił się w opisie.

Carrignarone -->
[14.01.2003] 08:48
No i co? Rozczarowałem się, że tak dobrze sobie radzicie beze mnie. :)
[15.01.2003] 10:30
Nie, Tiax tam cały czas siedzi.

19.01.2003
17:17
[118]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam wszystkich tego kacowego wieczora:)))
Carrignarone ----> dostałem Twego maila - serdeczne Bóg zapłać! A jak masz jakiś spis nowych itemów to czy mógłbyś...:))) Książę Eltan zleca misję w Północnej Cytadeli również bez wcześniejszej rozróby w siedzibie Żelaznego Tronu i w Kompanii Siedem Słońc.

Ok, inne sprawy...
Czy komuś wysypuje się gra podczas dialogu wprowadzającego do questa z Cassonem i jego zwłokami w światyni Umberlee - dzieje się to w momencie jak chcę wybrać dialog aby zlecający sypnął jeszcze odrobiną złotka oprócz magicznego przedmiotu?
Czy nie mieliście problemu z pierwszą misją dla gildii złodzieii - znalazłem typa w nocy przy "Napuszonym Jesiotrze", podeszłem do niego Imoen i zagaduję a on mi na to, że mam wziąć swoich ludzi bo są widoczni i wrócić później - ekipa stoi nad knajpą na północ od "jesiotra". Ustawiałem ich na rózne sposoby i w różne miejsca ale efekt ten sam. Co się dzieje? Jak grałem w "orginał" to tą jak i późniejsze misje przeszedłem bez problemu.

19.01.2003
20:19
[119]

rotfl [ Konsul ]

czesc wszystkim, jestem tu nowy... :))
Mam do Was pytanie (jakoze zaczalem grac w BG niedawno) - jak wskrzeszac poleglych w walce czlonkow druzyny? Jestem w Nashkel, i Neira czy jak mu tam chcial mnie zabic. Wybronilem sie jakos, ale ze strata polowy druzyny - jak ich teraz wskrzesic? Zaznaczam, ze nie mam zadnych czarow tego typu...

19.01.2003
20:29
[120]

Gilmar [ Easy Rider ]

rotfl ------> możesz spróbować w Swiątyni w Nashkel o ile maja tam taką usługę, ale będzie Cię to kosztowało fiu...fiu
Lepiej chyba wczytać save i jeszcze raz.

19.01.2003
20:36
[121]

rotfl [ Konsul ]

Gilmar --> wlasnie w tym kosciele oferuja taka usluge, tylko ze nie wiem jak sie tego uzywa... tzn kupuje "wskrzeszenie" i nic sie nie dzieje. (?)

19.01.2003
20:40
[122]

Valencis [ Transmuter ]

rorfl --> Czy na pewno wybrałeś osobę, którą trzeba wskrzesić?

19.01.2003
20:44
[123]

rotfl [ Konsul ]

Valencis --> dzięki :)

19.01.2003
20:45
[124]

Gilmar [ Easy Rider ]

rotfl ----> chyba to wskrzeszenie musi "kupować umarlak", masz portrety zabitych, niektorych postaci może nie udać sie wskrzesić, jezeli nie masz ich portretów albo w trakcie walki rozlecieli sie w kawałki. Poza tym szansa wskrzeszenia jest zalezna od kondycji im wyższa była kondycja tym % szansa wskrzeszenia większa.

20.01.2003
10:35
[125]

Earina [ Konsul ]

Utkwiłam w N Cytadeli. Wszystkich zauroczyłam a efekt taki jak i bez tego. Avery nie chce ze mną gadać, czemu ołtarz jest zamknięty, Paqwel (czy jak mu tam) mówi, że daje mi coś co zgubił Eldoth, ale mi nic nie daje i w dodatku nic ciekawego nie ma, bo go raz ubiłam żeby sprawdzić, w dodatku cały dialog z nim, gdy oskarża eldotha, mimo że chyba sporo wnosi nie zapisuje się w dzienniku. A i każe mi przeszukać kwaterę Eldotha - gdzie ona jest? Przeszukałam złodziejem całą tę cytadelę i oprócz zbroi, która tak specjalnie ukryta nie była nic nie znalazłam. Rozmowa z samym Eldothem dokładnie nic nie daje. Domek w NE rogu mapy nie daje się otworzyć bez klucza.
I co mam teraz zrobić???

20.01.2003
13:51
[126]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Valencis --->

[Do uwagi na 14.01.2003 12:46] Nie grałem w sam DSotSC więc trudno mi rozróżnić w dodatku Aurelinusa, co jest z NTotSC a co z DSotSC. Ale w jednym z postów, bodaj jeszcze na CDProjekt, wspomniał, że poprawił co się dało z błędów DSotSC, a przy wymienianiu absurdów DSotSC wymienił przypakowanie NPC-ów. Stąd moje, może fałszywe, skojarzenie.

[Do uwagi na 17.01.2003 16:28] Mówię o Edwinie z BG1. Najpierw przyłącza się dla zabicia Dynaheir. Po jej zabiciu wraca do sprawy współpracy i oferuje pieniądze lub swoje usługi. Przy wybraniu pierwszej opcji daje 500 zł i znika definitywnie. Przy drugiej opcji mówi, że zostanie w drużynie na rok czasu. Czy rzeczywiście odłącza się po roku? Wiem, że wystarczy sprawdzić w pliku skryptu lub dialogu, ale sobie jeszcze z tym nie radzę.

20.01.2003
15:33
[127]

Earina [ Konsul ]

link do następnej części

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.