eXtreme86 [ F1F4N ]
FORMUŁA 1 - Grand Prix Bahrajnu
Tor
Bahrain International Circuit
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn
Długość: 6,299 km
Harmonogram
12.03
Trening 1 | 08:00
Trening 2 | 12:00
13.03
Trening 3 | 09:00
Kwalifikacje | 12:00
14.03
Wyścig | 13:00
Wyścig
Okrążenia: 49
Dystans: 308,405 km
Pogoda:
Transmisje online:
-
-
Live timing:
Klasyfikacja kierowców
1. Jenson Button 0
2. Lewis Hamilton 0
3. Michael Schumacher 0
4. Nico Rosberg 0
5. Sebastian Vettel 0
6. Mark Webber 0
7. Felipe Massa 0
8. Fernando Alonso 0
9. Rubens Barrichello 0
10. Nico Hulkenberg 0
11. Robert Kubica 0
12. Vitaly Petrov 0
13. Adrian Sutil 0
14. Vitantonio Liuzzi 0
15. Sébastien Buemi 0
16. Jaime Alguersuari 0
17. Jarno Trulli 0
18. Heikki Kovalainen 0
19. Karun Chandhok 0
20. Bruno Senna 0
21. Pedro De La Rosa 0
22. Kamui Kobayashi 0
23. Timo Glock 0
24. Lucas di Grassi 0
Klasyfikacja konstruktorów
1. Vodafone McLaren Mercedes 0
2. Mercedes GP Petronas 0
3. Red Bull Racing 0
4. Scuderia Ferrari Marlboro 0
5. AT&T Williams 0
6. Renault F1 Team 0
7. Force India F1 Team 0
8. Scuderia Toro Rosso 0
9. Lotus Racing 0
10. HRT F1 Team 0
11. BMW Sauber F1 Team 0
12. Virgin Racing 0
Kalendarz wyścigów 2010
1. (14.03) Grand Prix Bahrajnu
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
2. (28.03) Grand Prix Australii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
3. (04.04) Grand Prix Malezji
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
4. (18.04) Grand Prix Chin
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
5. (09.05) Grand Prix Hiszpanii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
6. (16.05) Grand Prix Monako
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
7. (30.05) Grand Prix Turcji
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
8. (13.06) Grand Prix Kanady
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
9. (27.06) Grand Prix Europy (Walencja)
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
10. (11.07) Grand Prix Wielkiej Brytanii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
11. (25.07) Grand Prix Niemiec
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
12. (01.08) Grand Prix Węgier
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
13. (29.08) Grand Prix Belgii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
14. (12.09) Grand Prix Włoch
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
15. (26.09) Grand Prix Singapuru
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
16. (10.10) Grand Prix Japonii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
17. (24.10) Grand Prix Korei Południowej
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
18. (07.11) Grand Prix Brazylii
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
19. (14.11) Grand Prix Abu Zabi
Podium: 1) -, 2) -, 3) -
PP: -, FL: -
Zespoły i kierowcy
Vodafone McLaren Mercedes
1. Jenson Button (GBR)
2. Lewis Hamilton (GBR)
Mercedes GP Petronas
3. Michael Schumacher (GER)
4. Nico Rosberg (GER)
Red Bull Racing
5. Sebastian Vettel (GER)
6. Mark Webber (AUS)
Scuderia Ferrari Marlboro
7. Felipe Massa (BRA)
8. Fernando Alonso (ESP)
AT&T Williams
9. Rubens Barrichello (BRA)
10. Nico Hulkenberg (GER)
Renault F1 Team
11. Robert Kubica (POL)
12. Vitaly Petrov (RUS)
Force India F1 Team
14. Adrian Sutil (GER)
15. Vitantonio Liuzzi (ITA)
Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi (SUI)
17. Jaime Alguersuari (ESP)
Lotus Racing
18. Jarno Trulli (ITA)
19. Heikki Kovalainen (FIN)
HRT F1 Team
20. Karun Chandhok (IND)
21. Bruno Senna (BRA)
BMW Sauber F1 Team
22. Pedro De La Rosa (ESP)
23. Kamui Kobayashi (JAP)
Virgin Racing
24. Timo Glock (GER)
25. Lucas di Grassi (BRA)
Polecane strony
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info PL]
[info ANG]
[info ANG]
[info ANG]
[info ANG]
[oficjalna strona F1 - ANG]
[info ANG]
[F1 Wyścigi, Historia, Download]
[F1 Wyścigi, Historia, Download]
Zmiany w sezonie 2010
- nowa punktacja: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1
- 12 ekip
- zakaz tankowania
- zwiększono minimalną wagę bolidu do 620 kg
- węższe przednie opony
- zakaz używania owiewek na kołach
- FOTA zakazała użycia KERS
Poprzednia część:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=9931916&N=1
=D=2 [ Legend ]
Jutro wyścig o 13:00 ? A nie o 14:00 ? Ile może trwać ?
Tomal_P [ Legend ]
Fajnie że już się zaczyna. Ciekawe jaki będzie ten sezon i jak Kubica w nim będzie jeździł.
Garbizaur [ Legend ]
Na pewno już kwalifikacje dadzą obraz tego jaki jest układ sił w F1. Ciekawe czy Mercedes i Schumi dadzą radę... :)
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
No tak... Wczoraj odpadła sama nakrętka, dzisiaj poleciała razem z kołem... Ale nie w HRT, ale Glockowi z Virgina 0_o
demon92 [ Konsul ]
No niestety koło odpadło, mam nadzieje, że nie będzie więcej takich przypadków, albo chociaż, że sie nikomu nic nie stało, a co do takich wypadków to kiedyś oglądałem filmik, jak na jakimś wyścigu koło odpadło i wyleciało poza tor, naszczeście uderzyło tylko w jakiś pusty zaparkowany samochód, a nie w człowieka.
Behemoth [ Rrrooaarrr ]
Szkoda, że wyścig o podobnej porze co skoki... no, ale kolejne pewnie obejrzę ;-).
Chciałbym aby Bruno Senna nawiązał do sukcesów wielkiego krewnego. Będę mu kibicował, jak i Rubensowi.
Cappo [ Senator ]
Stranger. Ja się bawię nawet stworzyłem ligę GOL F1 ale nie było chętnych także usunąłem ją i dołączyłem do F1 Masters mój team to Cappo F1 Team.
ormats [ Generaďż˝ ]
Powinni wprowadzic zasade "107 %" . Nowe teamy znaczaco odbiegaja od stawki, moga stwarzac zagrozenie na torze. Ciekawe ile razy bedzie dublowany HRT .
Sizalus [ Senator ]
Największy sukces jaki może osiągnąć Bruno to dojechanie do mety a i to będzie niełatwe.
demon92 [ Konsul ]
@ormats:
10s straty na okrążeniu * 49 okrążeń = 490s straty czyli ponad 8 minut,
8 minut : 1:54(czas alonso z 3 treningu zaokraglony do sekund) = około 4, więc wychodziło by na jakieś 4 dublowania.
Zaznaczam, że jestem bardzo niewyspany, więc mój tok myślenia może być błedny.
eXtreme86 [ F1F4N ]
Na szczęście Chandhok już na pewno nie wystartuje w quali i wyścigu.
Stranger. [ Spookhouse ]
Który dojechał Giermaziak w Porsche Supercup? Pytam, bo dopiero teraz włączyłem transmisję, a tu się już Borowczyk żegnał. ;)
Danley [ slow but dangerous ]
Lukas 10, Giermaziak 12.
paściak [ carpe diem ]
Dajcie jakiegos linka do transmisji...
Zyga [ Urpianin ]
demon92---> Podczas wyścigu będą mieli dużo wolniejszą prędkość, bo będą o ok. 150 kg ciężcy. Myślę, że to będzie ponad 2 min.
Ale bolid HRT też będzie cięższy więc chyba prawidłowo liczysz. O ile oczywiście mechanikom HRT nie uda się coś jeszcze w ostatniej chwili poprawić i wyszarpać jeszcze 1 - 2 sek. :-)
Windows XP 16 [ Senator ]
paściak--> Nie masz Polsatu? :)
Dobry wstępniak.
No to zaczynamy!
Snakepit [ aka Hohner ]
Chandhok na torze? -_-
Stranger. [ Spookhouse ]
Ależ się Borowczyk zestresował, że Chandhok złamał 3489234978/22109#423aa721-007 punkt regulaminu. :D
NeroTFP [ Senator ]
Sutil na razie szaleje. Może to cichy kandydat na niespodziankę tegoroczną?
eJay [ Quaritch ]
Sukces, bo żaden bolid się nie rozpadł:>
Reavek [ life coach ]
eJay - to good bo moja Mama obstawiła że wszyscy jutro dojadą, czekam na moją dole z 92 tysiecy zł....
r_ADM [ Senator ]
Jak to teraz wyglada z tankowaniem qual -> wyscig? W kwalifikacjach jezdza na pustym i sie potem tankuja czy jak?
legrooch [ MPO Squad Member ]
Q3 jadą na pusto z oponami na wyścig.
Renault jednak nie tak źle :D
Sopellek [ Pretorianin ]
No to Pietrov wypadł,Kubica 7 a Sutil szaleje dalej.
Saul Hudson [ Legend ]
Myślałem że zesram się ze śmiechu podczas kółka Buttona walczącego o 10 miejsce. Kochański cały czas podniecony pieprzył że Jenson jedzie po najlepszy czas, a nie widział że na ekranie jest pokazywana przewaga w stosunku do 10 kierowcy. Button przejeżdża linię mety z 10 czasem a Maurycy łapie zonka :D
Snakepit [ aka Hohner ]
I nagle, że musiało coś się stać w 3 sektorze ;P
eJay [ Quaritch ]
Great job from Bobby K and more to come hopefully with a few tweaks to the balance.
Twitter Renault f1 pozytywnie rozwala:D
r_ADM [ Senator ]
Komentuja znowu ze studia czy sie polsat szarpnal na bilet do Bahrajnu? :)
Forgotten [ Konsul ]
z Bahrajnu
dziwne, Bobby w q3 o sekunde gorszy niz w q2... miejsce 9, piata linia
LooZ^ [ intermarum ]
Moze nie jechal na supermiekkich?
NeroTFP [ Senator ]
Kubica 9, wygrana Vetella. Ten minus, że Robert musi wystartować na oponach z kwalifikacji.
eJay [ Quaritch ]
Bobby K jechał na hardach, Vettel, Alonso i Massa na miękkich stąd takie czasy. Ale pozytywnie wypadł, bolid ma potencjał na pierwszą szóstkę.
Bad Olo [ Stoprocent ]
Dzisiaj miałem okazje oglądać Trening III i kwalifikacje, ale ten tor przebudowany ;O
Kubek ładnie, tak mi się wydaję, że w tym roku Kubek będzie jeździł na 8/9 miejsca.
Sizalus [ Senator ]
Chyba tylko Kubica i Sutil z czołowej dziesiątki jechali na twardszych gumach. Jutro się okaże czy się opłacało.
Connor_ [ Are you still there? ]
Podsumowując.
1. Czołówka to RBR i Ferrari, może się wmieszać Mercedes i Mclaren.
2. Rennault jest skazane na miejsca pod koniec pierwszej 10tki.
3. Schumi ssie - w sumie nie spodziewałem się żeby walczył o czołowe lokaty.
4. Durny przepis wg którego w wyścigu top 10 musi wystartować na takich oponach na jakich jechała w Q3.
5. Durna punktacja dzięki której czołowi kierowcy punktowo odjadą okrutnie.
Może byłem naiwny i w głębi serca przewidziałem że Rennault nie będzie walczyć o zwycięstwa ale jednak wierzyłem że będzie inaczej i że Rennault zaskoczy. Nie zaskoczyło...too bad. No ale to tylko pierwsze kwalifikacje i wszystko się może pozmieniać.
edit. Bobby K FTW :D
Kurr...Ale podniecenie Kochańskiego podczas przejazdu Buttona miażdży...fenomenalny czas a skończył na 10 mscu :D
Adrianun [ Generaďż˝ ]
Nie jest źle. Kubica 9 i może skutecznie powalczyć o pierwsze pkt. w tym sezonie ;)
LooZ^ [ intermarum ]
Connor: 2. Tak, na to wskazuje, ze mial twarde opony, kiedy cala reszta jechala na miekkich ;)
Reavek [ life coach ]
Czy to co kiedyś czytałem, czyli że bolid Renault będzie w '100%' gotowy i z wszystkimi rzeczami jakie zakładają konstruktory dopiero podczas GP Kanady, to nadal aktualne czy to jakieś plotki były?
Cappo [ Senator ]
Vettel pocisnął, RBR krył się z formą myślałem że będą za Ferrari, Mercem i McL.
Trochę słabo Merc, blodyna pokonał Schumiego. Button chyba zaczyna żałować swojej decyzji, Hamilton pokona go wyraźnie.
Kubek myślę że w miarę możliwości bolidu, mam nadzieje że jutro w wyścigu przesunie się o kilka pozycji :)
LooZ^ [ intermarum ]
Kubek jednak na miekkich :(
mikmac [ Senator ]
przeogromna przepasc Kubka do 1-ego - az 1,5 sekundy. Ludzilem sie, ze jechal na twardych, ale jak sie okazuje to nie. Z takim czasem srednim to zostanie zdublowany w czasie wyscigu...
Sizalus [ Senator ]
To musiał gdzieś popełnić błąd w Q3. Trudno, trzeba mieć nadzieję, że Renault nie zje tych miękkich opon w zawrotnym tempie.
LooZ^ [ intermarum ]
mikmac: RK wyjechal za tor na 16 zakrecie, na czym wg niego stracil 0,5s. Info z twittera ;)
=D=2 [ Legend ]
O której godzinie zakończy się Grand Prix Bahrajnu ?
Sizalus [ Senator ]
Między 14.30 a 15.
Forgotten [ Konsul ]
nie ma co zgadywac kto gdzie jutro skonczy wyscig, spory wplyw na wynik bedzie miala paliwozernosc silnikow -> ilosc zabranego paliwa -> waga bolidu
to ze np RBR jest szybki na oparach i miekkich oponach moze niewiele znaczyc
Sizalus [ Senator ]
Akurat silnik Renault powinien dobrze się spisywać pod względem paliwożerności.
Stranger. [ Spookhouse ]
Webber też ponoć trochę czasu stracił na 16 zakręcie. No cóż, zdarza się. Obstawiam jutro 7-8 miejsce Kubicy jeśli nic złego się nie wydarzy.
Co do reszty, pozytywnie zaskoczył mnie RBR. Szczerze mówiąc obstawiałem lekką dominację Ferrari, a tu niespodzianka. :) Pietrow coś słabo (za sobą ma tylko jednego Toro Rosso i nowych). Spodziewałem się też lepszej postawy ze strony McLarena, a tu Button ledwo się zakwalifkował do Q3.
PS. Polsatowskim komentatorom chyba wysiadła klima w budce, bo częściej niż zazwyczaj głupoty wygadywali. Najbardziej rozbawiła mnie analiza czasu Buttona, który walczył o 10 a nie 1 miejsce. Kochański mógł się od razu przyznać do błędu, a nie ściemniać, że być może miał słaby 3 sektor. ;)
vinni [ Visca El Barca ]
Ta dodana część toru, to IMO nieporozumienie dziurawe to to, nieźle tam rzuca.
Connor_ [ Are you still there? ]
Polsatowskim komentatorom chyba wysiadła klima w budce, bo częściej niż zazwyczaj głupoty wygadywali.
To nic w porównaniu z Zientarem...kurde jak nie Dowbor który nawet nie zna zasad F1 to Zientar który nie potrafi się dobrze wysłowić i nie zna wszystkich kierowców w stawce( tekst: "I ten, no...Hulk-yy--enberg" mnie położył), dodatkowo powtarza się dziadek ciągle...Naprawdę nie ma w Polsce jednego specjalisty od Formuły 1 który potrafi poprowadzić 15minut studia?
szymon_majewski [ Legend ]
Od Formuł1 chyba nie ... Szkoda ze nie ma drugiego Polskiego Bohdana Tomaszewskiego (jakby nie patrzec taki Polski "sir" ...) do dzisiaj tenis leci u mnie tylko na Polsacie ...
Cappo [ Senator ]
FIA zbanowało dyfuzor McL mogą go użyć jeszcze jutro w Australii już nie.
vinni [ Visca El Barca ]
Karun Chandhok (P24): Nie mam jeszcze wygodnego siedzenia, dlatego to jest pierwsza sprawa, którą muszę poprawić. Nie wiem czemu, ale ten tekst mnie rozwalił, że tak powiem, złej baletnicy...
Bioly74 [ Forza RK! ]
Jak się okazuje, nie tylko dyfuzor McLarena jest niezgodny z przepisami. Kilka zespołów, wliczając w to także Renault musi go przeprojektować do czasu GP Australii.
Stranger. [ Spookhouse ]
vinni --> Nie wiem dlaczego się śmiejesz z Karuna... to chyba normalne, że przygotowania teamu dosłownie na ostatnią chwilę nie są jego winą. Prędzej pochwały mu się należą, że "czymś takim" wyjechał na tor i wykręcił czas nie odstający zbytnio od wyniku Senny.
Z tymi dyfuzorami to niezłe pośmiewisko się szykuje. Choć lepsze to niż gdyby FIA miała się w połowie sezonu obudzić i pobanować wybrane teamy (te, które nie są Ferrari ;))).
Conath [ Senator ]
dobry, ja tu goscinnie z malym info:) nie wiem czy juz bylo mowione ale...
Niedziela, godzina 10:00, Eurosport2 - transmitowany bedzie wyscig Porshe Supercup. ogolnie jak zawsze porshaki scigaja sie przed F1, ale tym razem wystartuje polski team - vervaracingteam, takze bedzie komu kibicowac:)
Voutrin [ łojant ]
z dyfuzorami to kpina, McLaren bedzie mial 2 tyg na dostosowanie bolidu do nowego rozwiazania. Na bank wplynie to na ich osiagi.
Co do Renault, to gdzies czytalem, ze jednak ich dyfuzor jest ok.
Natomiast jak chodzi o Karuna, to zgadzam sie ze Strangerem. On nie jest niczemu winien, co wiecej kwestia fotela jest bardzo istotna. W koncu jak by to bylo wytrzymac te 50-70 kolek w niewygodnym fotelu, przy takich obciazeniach? To bylby horror ;]
Connor_ [ Are you still there? ]
Niedziela, godzina 10:00, Eurosport2 - transmitowany bedzie wyscig Porshe Supercup. ogolnie jak zawsze porshaki scigaja sie przed F1, ale tym razem wystartuje polski team - vervaracingteam, takze bedzie komu kibicowac:)
Niedziela, 10:00, otwarty polsat i polsat sport extra - transmitowany będzie wyścig Porshee super cup, więc na co komu drętwy komentarz Eurosportu jak Borowczyk będzie się "wychylał z kabiny komentatorkiej" i komentował.
Conath [ Senator ]
dobrze wiedziec, chociaz ja akurat polsat slabo odbieram, wiec supercup obejrze na eurosport2HD. kto tam bedzie komentowal to nie wiem, ale jezeli koles od WTCC (pewnie mowimy o tym samym) to... :( zastanawiam sie co on jeszcze robi eurosporcie;/
Sizalus [ Senator ]
Nie ma transmisji z Porsche Supercup w otwartym Polsacie.
Forgotten [ Konsul ]
Bobby K mowil wczoraj, ze w q3 przyblokowal kolo przy hamowaniu i ma 'kwadrat'. Sedziowie pozwolili Renault wymienic jedna opone:
Saul Hudson [ Legend ]
Polsat Sport Extra
Kubica zapytany co się zmieni w tym sezonie, odpowiedział że dla kierowców i inżynierów będzie dużo ciekawych zmian natomiast dla obserwatorów może być zupełnie odwrotnie - jeszcze większa nuda niż rok temu.
The LasT Child [ MPO GoorkA ]
Proszę o jakieś fajne wypadki na starcie ;)
kudlacevic [ Generaďż˝ ]
KURWA MAC.
Buby [ Senator ]
Przecież do połowy wyścigu to będzie kondukt żałobny :\ Przy tak obciążonym bolidzie cała frajda z F1 prysła.
The LasT Child [ MPO GoorkA ]
dupa...
Sutil też stracił (jest 22), więc coś musiało ich dwóch dotyczyć
karolzzr [ Gunner ]
Brawo Robert ! :D
The LasT Child [ MPO GoorkA ]
No to już wiemy...
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
I nowincjusze po kolei odpadają :)
A jaka różnica prędkości na prostej między Force India a Lotusem 0_o
eltexo [ Idzie Grzes przez wies ]
Nie zmienia to jednak faktu, że Kochańskiego powinni na zbity pysk wyrzucić.
"Będzie przesuwał się do przodu, kiedy inni będą tankowali" - Borowczyk dzisiaj też w formie
Buby [ Senator ]
Przecież oni na tym torze ledwo co się toczą przy takiej ilości paliwa. To wszystko imho straciło sens :\ brawo FIA...
Jestem co najmniej zawiedziony tym, co widzę.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Może ktoś "zatankować" tego kretyna, bo ich pierdolenia w czasie mam już dosyć....
Jak nie nakładki na team radio, to pierdolenie takich bzdur, że aż szkoda....
edit:
To tego parodia Renault... Z klem go chcieli odpalić? .......
sajes [ Jagiellonia Bialystok ]
Japierdole, wielka szkoda Pietrowa, debiut w F1, na starcie z 16 miejsca awans na 11 i OUT w pit stopie ...
down, a czy to tylko aby Sutila wina była ? Nie widziałem tego dokładnie, bo dali tylko 1 powtórke, więc imo nie ma co oskarżać bez dokładnego wglądu w sytuację, no chyba, że oglądałeś gdzieś, gdzie dawali więcej powtórek.
paściak [ carpe diem ]
Jakby nie Sutil to Kubica dawalby czadu w czolowce :/
BE_WANTED [ Wymiatacz ]
Kubica z Lap Record :D Się wkurzył ;) A teraz ma kolejnego rywala przed nosem.
eltexo [ Idzie Grzes przez wies ]
Swoją drogą ja rozumiem, że Robert wykręcił najlepszy czas jednego okrążenia ostatnio, jednak teraz będą o tym pieprzyć przez 15 minut? Tak samo ile można nawijać o Schumacherze, bla bla bla..
"Myślę, że interesująca to wiadomość iż Rosberg nie mówi po fińsku, chociaż jego tata jest Finem"
Kolejna złota myśl Borowczyka.
Biedny Senna, silnik od kosiarki mu włożyli do bolidu ;d
The LasT Child [ MPO GoorkA ]
Dla mnie ciężko jest stwierdzić czyjąś winę w tym wypadku. Webber zakurzył, kierowcy nic nie widzieli i wpadli na siebie.
Saul Hudson [ Legend ]
bleh ale nuda
Forgotten [ Konsul ]
ladnie Robert wyprzedzil De La Rose (agresywnie wbil mu sie na wewnetrzna) i Buemiego
Cappo [ Senator ]
Szkoda tego pierwszego kółka, Webber zadymił a Kubica z Sutilem na tym stracili, nie będę oceniał kto winny podejrzewam że obaj mało co wydzieli.
Vettel kończy na 4 miejscu przez awarie bolidu, nie będę z tego powodu płakać bo GPM miałem go jeszcze dalej :P
Pietrov też miał pecha, szkoda chłopa.
Brawo dla Alonso :)
Regis [ ]
Czy tylko ja uważam, że F1 z roku na rok jest co raz nudniejsza? Pamiętam jeszcze wyścigi z połowy i końca lat '90 (głównie te drugie, oglądane jeszcze na C+), kiedy przez cały czas ich trwania coś się działo i oglądało się je niemal z wypiekami na twarzy. Ba! Nawet kiedy Schumacher wygrywał seryjnie, w przekroju całego wyścigu działo się dużo. A teraz? Wysiedziałem pół godziny, poszedłem coś zjeść, wróciłem, nic się praktycznie nie zmieniło, a potem do mety nuda... Jeszcze kilka lat temu wstawałem ochoczo na wyścigi w Australii o 5.00, rok temu zrobiłem to już trochę "rozpędem", a teraz nie wiem, czy nie będzie mi szkoda marnować popołudnia na tę procesję... Jak widać "centralne sterowanie" potrafi zabić nie tylko gospodarkę ;P
kubomił [ Legend ]
Szkoda że Robert nie zapunktował, wielki niefart naszego kierowcy. Szkoda coś nawaliło w furze Pietrowa. Ogólnie szkoda mi Renault'a.
Wielkie brawa i szacunek dla Vettela, który jechał genialnie i zasłużył przynajmniej na podium.
Alonso - wychodzi na to że jest faworytem tego sezonu, ale jeszcze zobaczymy ;) Myślę że będzie się "bił" z Vettelem o to miano.
Liczę, że Schumi się rozkręci.
No i na plus oczywiście niezniszczalne komentarze Pana Borowczyka :)
Jeremy Clarkson [ Prezenter ]
Regis --> Niestety FIA zabija ten sport, podobnie jak FIS ze skokami. Nawet po ilości komentów można wywnioskować, że to już nie to samo co kiedyś
BE_WANTED [ Wymiatacz ]
Podsumowując... Nuda. Jedno, że tor nie najciekawszy, to jeszcze zakaz tankowania spowodował, że nie ma tych emocji podczas wizyt w boksach.
Ferrari po tym co pokazali dzisiaj zapewne sięgnie po tytuł mistrzowski, zarówno w klasyfikacji indywidualnej jak i zespołowej.
Red Bulla mogą nękać w dalszej części sezonu takie problemy jak dzisiaj. Vettel dzisiaj pojechał nieźle, Webber przeciętnie.
Schumacher zapewne nic wielkiego w tym sezonie nie osiągnie, podobnie jak cała ekipa Mercedesa ;)
Kubica ładne manewry nam zaserwował, ale punktów ostatecznie nie zdobył. Szkoda Pietrowa, bo ten jechał na punktowanym.
HRT, Virgin - na razie porażka. Lotus ukończył, ale z przygodami już po linii mety - a nawet chyba na ostatnim okrążeniu jakoś wolno jechał ich bolid - brakło paliwka? ;D
No i tak. Czekamy na Melbourne, gdzie powinno dziać się nieco więcej - podobnie jak tutaj mogą być przygody na pierwszy zakręcie po starcie. Zobaczymy.
Stranger. [ Spookhouse ]
Szkoda Vettela, bo należało mu się to zwycięstwo. Co do Kubicy to obawiam się, że nawet bez stłuczki dojechałby co najwyżej na 9-10 miejscu, bo pod koniec wyraźnie pogorszyło mu się tempo.
Polsatowski komentarz to jakaś porażka... może lepiej żeby jednak nie jeździli na GP, bo albo się ciągle gubią albo nie widzą niczego na torze (pit-stop Kubicy, koniec wyścigu dla Glocka i Kobayashiego, miejsca aktualnie zajmowane przez zawodników na torze). No i Kochański musi się nauczyć zamykać japę jak gadają coś przez radio. ;)
Sizalus [ Senator ]
Nie aż taki nudny był ten wyścig. Całkiem sporo manewrów wyprzedzania na torze w porównaniu z poprzednimi sezonami. Ja pozostaję zwolennikiem zakazu tankowania.
STypoL9 [ STYPOL 3 16 ]
Tyle zmian w F1, a Dekoral wciąż biały. :D
Po oglądnięciu drugi raz powtórki, widać trochę, że ten wypadek, to po części wina Roberta, który zahaczył tylnym kołem o przednie Sutila, ale pewnie przez to, że tamten próbował skręcić, a do tego dochodzi jeszcze dym od Webbera.
Szkoda Pietrowa, ciekawe co się stało gdy zmieniali opony, pewnie coś się zablokowało... Szkoda także Vettela, lipny wydech mu się trafił. Rosberg próbował go dogonić, ale coś nie wyszło. Schumi trochę słabo, choć po takiej przerwie...
Borowczyk w formie... taak, będą tankowali... Rosberg po fińsku nie bangla, faktycznie ważna wiadomość...
PS. Ładnie Kubica wyprzedzał. :D
Connor_ [ Are you still there? ]
Wyścig do najciekawszych nie należał. Szkoda Roberta, tempo miał dobre. Gdyby nie Sutil to byłyby punkty. Ogólnie wkurzało mnie częste pokazywanie Schumachera na początku wyścigu, ch*j że nic ciekawego się wokół niego nie działo ale musieli pokazać 7krotnego mistrza świata nie? Ogólnie ciekawe opowieści Borowczyka o tym że Rosberg nie umie po fińsku a ma ojca fina i że hindusi coraz bardziej wbjają się do F1...W sumie szkode Vyntela, wolałbym żeby on stał na podium niż ta czarna małpa z lasu no ale cóż, bywa.
Fajnie by było gdyby Kochanski mówił wyraźniej i GŁOŚNIEJ KUR*A! Wogóle go nie słychać, dodatkowo marudził coś gdy gadali przez radio albo jak coś mówił Borowczyk i nic zrozumieć nie szło...
eJay [ Quaritch ]
Cóż, wyścig dla Roberta skończył się na pierwszym zakręcie. Dalej to już było bicie głową w mur i objeżdżanie słabeuszy. Wciąż uważam, że bolid Bobby'ego K jest na pierwszą ósemkę. Czasy były bardzo porównywalne, tempo szybkie i równe. Strzał Sutila-debila (jak on się chciał tam wcisnąć?) załatwił sprawę. Współczuję też Kacapowi, bo jechał fajnie do czasu awarii. Świetnie radził sobie w okresie kryzysowym Vettel. A Ferrari? Widać, mają piorunującą formę na początku, ale to dopiero pierwszy wyścig i w Australli może być tak, że to RBR zrobi dublet (mieli bardzo dobre czasy 2 sektora dzisiaj).
+ sezon się zaczął
+ wszystkie akcje z Lotusem
+ jazda Roberta
+ Vettel, Alonso, Massa
+ dziadek z Hurth daje radę
- Webber
- Borowczyk i Kochański - takich bzdur dawno nie słyszałem
- wyścig bez większych emocji
- najlepsza taktyka na wyścig - zaczynamy na miękkich, kończymy na twardych (nie widzę innej)
- nowa sekcja toru strasznie dziurawa
- HRT - parodia
Voutrin [ łojant ]
bolid bardzo dobrze rokuje, jazda Roberta bardzop dobra, dyfuzor legalny, a wiec jest sie z czego cieszyc.
Pech niestety dopadl Roberta na 1 zakrecie, Mark ich poczestowal dymem, widac Sutilo to tak zdenerwowalo, ze wjechal w Kubice. ;]
Bez tej wpadki, sadze, ze Robert spokojnie by byl w pierwszej siodemce.
edit: i co do taktyki, to faktycznie, mega sie to uproscilo wszystko.. za bardzo nei ma pola manewru. Zeby 2 pitstop sie oplacil, trzeba by przez 10 kolek krecic czasy lepsze o ok 2-2.5 s.. no ale zobaczymy jak to na innych torach bedzie.
PSXFAN [ Last Samurai ]
czekać na deszcz wtedy bedą emocje
SutiL [ Generaďż˝ ]
Nudy nudy nudy nudy ehhhhhhh...
Cappo [ Senator ]
[91] Borówa podczas wyścigu mówił że nielegalny, chociaż tak naprawdę nigdzie nie ma oficjalnego potwierdzenia, samo REN czy Kubica też o tym nie wspominali.
Connor_ [ Are you still there? ]
Własnie, wg Borowczyka Mclaren i Rennault muszą wymienić dyfuzory na Australie...
Emil22 [ Generaďż˝ ]
Dobra "ostygłem" ( bo jeszcze mogłem coś nie miłego na Sutila powiedzieć ) to moge coś od siebie dodać.
Ja za Bahrajnem nie przepadam i z góry wiedziałem, że będzie nudny wyścig.Ale też troche rzeczy się do tego przyczyniło min. zatankowane na full bolidy kierowcy nie czuli się z tym pewnie.Szczerze nie wiem czy to taki dobry pomysł z tym brakiem tankowania przecież te tankowania to był zqwsze dodatkowy dreszczyk czy się wyrobią, czy wszystko pójdzie tak jak trzeba itd.Komentatorzy powiedzieli, że w F1 jest robione wszystko aby była coraz ciekawsza, a ja mam wrażenie, że panowie na stołkach robią wszystko aby ten sport zabić.. do tego sposób wybierania GP : Ten kto ma więcej kasy to ma GP.Dobrze, że chociaż Kanada wróciła.Ogólnie nad tymi zmianami można by dużo pisać, ale ogólnie źle to widze.
Dobra co do wyścigu Ja widze trzech ogromnych pechowców: Vetell i KUbica (Brawa dla nich pokazali charakter i wycisneli wszystko co było można z maszyn brawo panowie ! ) i jeszcze Pietrow facet naprawde ładnie jechał no ale nie za dużo mógł poradzić, skzoda go.Ogólnie bolid renault całkiem na plus, eh gdyby nie ten Sutil...No ale cóż mam nadzieje, że bęzie coraz lepiej ;)Oby Vetell też miał więcej szczęścia.Wnerwiło mnie to trzecie miejsce Hamiltona...Cieszy powrót do formy Ferrari.
Co do komentatorów nie wiem czemu ale jak ich słucham rodzi się we mnie coś takiego, że mam ochote wyrzucić tv przez okno...
Dodatkowy plus to jakaś fajna laska pojawiłą się w garażu Ferrari ;)
A co do tych dyfuzorów to nie tyle muszą tylko jest to wskazane ( nie mogą powiedzieć, że muszą bo by to oznaczało, że są nielegalne i zaraz by była fala płaczy z innych ekip..)
Voutrin [ łojant ]
prosze(4 news), nawet nie znajac francuskiego, chyba latwo sie skapnac o co chodzi. :)
Emil -- ale co to znaczy wskazane?? :D Jezeli cos jest legalne, to nie trzeba zmieniac i zespol tego nie zrobi(bo po co?), jezeli cos jest nielegalne to musi zmienic, i to zrobi.
Emil22 [ Generaďż˝ ]
Emil -- ale co to znaczy wskazane?? :D Jezeli cos jest legalne, to nie trzeba zmieniac i zespol tego nie zrobi(bo po co?), jezeli cos jest nielegalne to musi zmienic, i to zrobi.
Niby powinno tak być, ale to jest F1 i tam jest wszystko skomplikowane.Gdyb władze pozwoliły im na ten dyfuzor to zaraz byłaby fala protestów.Bo tam jest zasada jeśli my czegoś nie mamy to znaczy, że jest to złe.Przeciż jaka krytyka była o skrzydło w Mclarenie.
Pichtowy [ Senator ]
Wyścig był raczej słaby, niby trochę wyprzedzania było ale jest zbyt duża różnica w szpicy, szybcy kontroluja wyścig. Nic w zasadzie się nie dzieje chyba że coś szwankuje, na ma ostrej walki.
Zobaczymy za jakieś 5 wyścigów czy zmiany wyszły w przepisach na dobre.
Nowa konfiguracja toru to jakaś kpina!
ormats [ Generaďż˝ ]
eJay--> Moim zdaniem lepiej zaczac na twardych a konczyc na miekkich. Pod koniec wyscigu tor jest nagumowany + lekie auto i mozna duzo kolek na miekkiej mieszance przejechac.
Adrianun [ Generaďż˝ ]
Niestety Liuzzi załatwił Kubicy wyścig. Ale i tak jestem pełen podziwu że Robert awansował aż o 10 pozycji ! Dobra robota ;) Szkoda tylko że miał pecha.
Edit: Snakepit--------> Na pierwszym zakręcie zahaczył o oponę Roberta co spowodowało że Kubica się obrócił !!!
Snakepit [ aka Hohner ]
Niestety Liuzzi załatwił Kubicy wyścig
Stranger. [ Spookhouse ]
"Na pierwszym zakręcie zahaczył o oponę Roberta co spowodowało że Kubica się obrócił !!!"
Naprawdę???????????????///
Emil22 [ Generaďż˝ ]
Nie ma to jak Kubicomania....
grish_em_all [ Legend ]
Po pierwsze to nie Liuzzi a Sutil, po drugie dajcie chłopakowi spokój, jego winy tam za bardzo nie było. Pierwszy zakręt, ciasno, Webber zrobił zadymę, zrobiło się zamieszanie i zwyczajnie zrobiło się za ciasno - racing incident moim zdaniem.
Emil22 [ Generaďż˝ ]
Sutil bardzo opóźnił hamowanie.A chyba nie jechał pierwszy raz nie wiedząc co się wtedy dzieje gdy ma się pełen bak plus nierozgrzane opony i hamulce.Więc jak dla mnie dał ciała.
grish_em_all [ Legend ]
Wszystko fajnie, tyle że zetknęli się tuż za wierzchołkiem 2 zakrętu gdzie ma się gaz w podłodze
Emil22 [ Generaďż˝ ]
Szczerze to powiem tak strasznie zadymione było, ale odniosłem wrażenie, że miało to miejsce na wejściu w drugi łuk.Bardziej irytujące jest to, że wszyscy dali rade tylko nie Sutil...
Lutz [ Legend ]
standardowo, dalo sie czytac ten watek do momentu rozpoczecia sezonu, teraz raczej juz sobie podaruje ;)
legrooch [ MPO Squad Member ]
Bardziej irytujące jest to, że wszyscy dali rade tylko nie Sutil...
A był ktoś bardziej bezpośrednio za Webberem? Bo nie zauważyłem.....
Pecha miał największego Sutil - trafił idealnie w "piard" Marka i nie mógł nic zrobić poza próbą ucieczki w lewo lub prawo. Pecha miał też Robert, bo to na niego trafiło.
A dziwnym trafem Webber pojechał dalej zamiast stanąć w miejscu.
Sizalus [ Senator ]
legrooch
Robert Kubica (P11): „Cała nasza ciężka praca w trakcie tego weekendu została zniszczona przez incydent na pierwszym okrążeniu. Podczas wyjazdu na pola startowe mieliśmy zbyt duży poziom oleju, więc zmniejszyliśmy go przed startem. Wygląda na to, że Webber miał podobny problem po pierwszym zakręcie. Do jego silnika dostał się olej i przez to przede mną pojawiła się ogromna chmura dymu.
Voutrin [ łojant ]
legrooch -- to Robert trafi w te kleby dymy, Sutil jechal z boku. Dokladnie to widac na tej fotce:
Popielny [ Grand ]
Jak wypadli Polacy w dzisiejszym wyścigu Porsche Cup?
Sizalus [ Senator ]
Giermaziak czternasty, Lukas dwudziesty.
Dycu [ zbanowany QQuel ]
Obserwuję was od paru dobrych lat - i od paru dobrych lat narzekacie tak samo, niezależnie od zmian w F1. Ja wiem że "kiedyś słońce było bardziej żółte a niebo niebieskie", ale zaczynacie się zachowywać jakby ktoś was przykuł do fotela i kazał oglądać ten jakże męczący i irytujący wyścig.
Trochę to już hipokryzją zalatuje... Od jakichś 5-u lat : )
menthosb [ Centurion ]
Dycu -> może po prostu żal nam, że ten sport jest zabijany na naszych oczach?
Wiem, że w F1 mogą być bardzo ciekawe wyścigi, tylko żałuję, że zdarza się to coraz rzadziej..
BE_WANTED [ Wymiatacz ]
Recepta na ciekawy wyścig F1: Dać 20-kilka identycznych bolidów...
Osobiście czekam z niecierpliwością na rozpoczęcie sezonu MotoGP. Ciekawe co pokaże Ben Spies (Mistrz Superbike 2009) i przybysze z klasy 250 - Aoyama, Barbera, Simoncelli i Bautista. Do tego zamiast wspomnianej klasy 250 wejdzie Moto2. Tu zapowiadają się więc niebywałe emocje.
Taki mały offtop.
The LasT Child [ MPO GoorkA ]
Dycu ->bo jeden ciekawy wyścig wynagradza trzy nudne ;)
Stranger. [ Spookhouse ]
"Recepta na ciekawy wyścig F1: Dać 20-kilka identycznych bolidów..."
Raczej tylko sesja kwalifikacyjna byłaby w takich warunkach ciekawa, bo w wyścigu jeden bolid musi być wyraźnie szybszy od drugiego żeby możliwy był manewr wyprzedzania. :>
Sizalus [ Senator ]
Stranger.
Dowolny wyścig GP2 zaprzecza twojej teorii.
Stranger. [ Spookhouse ]
A czy bolidy GP2 mają identyczną konstrukcję do tych z F1? IMHO właśnie w tym kierunku należy dążyć żeby wyprzedzanie w F1 ponownie stało się czymś normalnym, a nie pozostało czymś wyjątkowym i zarezerwowanym tylko dla torów o określonym układzie zakrętów (i prostych ;)).
legrooch [ MPO Squad Member ]
Sizalus ==. Ten fragment nie wskazuje, że poza Robertem nie było tam Adriana.
Voutrin ==> To nie ten moment - przyjrzyj się, co było po następnym zakręcie.
Podpowiedź - Sutil zostawił tu miejsce na jeden bolid - jak mógł mieć zatem kontakt z Renault? :>
Edit:
Gdzie tu jest Sutil? Bo Liuzzi jest widoczny :)
Voutrin [ łojant ]
legrooch -- kolejny obrazek juz na zakrecie:
teraz juz widzisz jak moglo dojsc do kontaktu? ;-)
i kolejny:
juz predzej Liuzzi by mogl narzekac, ze wjechal w dym, a nie Sutil..
edit: i zeby nie bylo nie obwiniam jakos mocno Sutila, to byla duza predkosc, zobaczyl dym mogl sie speszyc etc. Ale jednak tlumaczenie, ze zupelnie nic nie widzial, do mnie nie przemawia. :)
Cappo [ Senator ]
Macie repa startu tylko ściągnijcie bo wtedy można sobie puścić klatka po klatce.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Voutrin ==> Dalej się będę upierać, że jeden i drugi dostał dymem :)
Wiesz, ścigając się i trafiając na taką sytuację możesz tylko przewidywać jej dalszy rozwój. Dym czy woda daje taki sam tunel, którego nie odbierzesz przed TV tak, jak oni to widzą. Obaj byli poszkodowani i obaj wspólnie ponoszą winę za tą sytuację.
Zresztą spójrz na swoje zdjęcia - pierwsze po "piardnięciu", drugie przed Na tym przed widać tor jazdy Sutila za Webberem Na drugim po kilku metrach jest zejście nagłę obu do boku.
Voutrin [ łojant ]
ok, rozumiem twoje argumenty. ;]
a co do zjazdu do boku, to wlasnie o ten zjazd Robert mial pretensje. Kubica byl z przodu i to Sutil powinien spusci z gazu, bo jak widac nie mial miejsca zeby tam przeleciec. Mimo to nie odjal gazu i 'zaczepil' Roberta.
legrooch [ MPO Squad Member ]
Voutrin ==> Fragment wywiadu z Robertem :)
Na pewno. Przez chwilę kompletnie nic nie widziałem w dymie i sądzę, że Sutil też nie widział. Ja odpuściłem, on chyba trochę mniej i się zetknęliśmy. Stanąłem pod prąd i miałem trochę szczęścia, że nikt we mnie nie uderzył.
kastore [ Troll Slayer ]
Sezon procesyjny czas zacząć, jedyna nadzieja w SC. Jak w przyszłym sezonie wymyślą że nie bedzie można zmieniać opon, to chyba ciekawsze bedzie rzucanie kostką 1K20, kto jakie miejsce zajmie.
smalczyk [ Senator ]
Gdyby nie pierwszy zakręt i nadzieje na punkty Robsona tak do 40 okrążenia zasnąłbym chyba podczas wyścigu (ok, kibicowałem jeszcze Sebastianowi żeby jak najwiecej puunkcików dowiózł).
Juz po pierwszym etapie całego sezonu okazało się, ze brak tankowania przyczyni się do jeszcze większej 'procesyjności' F1 - jeden za drugim będzie się wlekł w takiej kolejności jaką w qualu wywalczył - a zamina opon jednego pociągnie za sobą ripostę całej reszty.
Cała nadzieja w awaryjności sprzętu - tylko to da nam jakąkolwiek domieszkę emocji :)
Renault Kubicy daje nadzieje na stałe punktowanie (o ile nie będa powtarzac się podobne jak w Bahrajnie pechy).
Osobiście licze na ostrą rywalizację Alonso z Vettelem - bo umiejętności + bolidu nikt na podobnym poziomie nie ma (nawet boski Schumi:)
Widze powyżej, że dyskutujecie nt temat pecha Roberta. Moim zdaniem oczywiście obaj kierowcy mieli mgła oczęta zasnute, być moze Sutil mógł bardziej gaz popuścić, ale to zwykłe dywagacje czy cokolwiek by top dało. Pech i tyle, nie ma narzekać.
Choć powiem szczerze, że póki nie zobaczyłem powtórki sytuacji aż oczom nie wierzyłem jak to się stało, ze Kubica spadł aż o 12 pozycji w ciągu polowy okrążenia (tym bardziej, ze ruski mnie zupełnie zmylil jadąc na 11 miejscu i początkowo myślałem, że Borówie pomyliło się 21 z 11 miejscem podczas komentowania:)
Stranger ---> sam Kubica w wywiadzie stwierdził, że owo pogorszenie tempa wynikło ze zwykłych wyliczeń jego inżyniera - doganiali Rubensa zaledwie na 0.2-0.3s na okrążeniu więc szans na wyprzedzenie nie było - oszczędzali więc silnik (i słusznie).
jasonxxx [ Szeryf ]
Fajnie teraz bez tego tankowania, o ile w zeszłym sezonie coś się działo przynajmniej w boksach, o tyle obecnie te "wyścigi" powinni transmitować do poduszki. Jeden nie próbuje się ścigać, bo oszczędza silnik, drugi nie próbuje się ścigać, bo oszczędza opony, trzeci nie próbuje się ścigać bo i tak nie ma szans z bolidem, w którego zainwestowano 15 razy więcej. Rewelacja.
Wczoraj wytrzymałem do połowy, obudziłem się na konferencję :)
Obserwuję was od paru dobrych lat - i od paru dobrych lat narzekacie tak samo, niezależnie od zmian w F1. Ja wiem że "kiedyś słońce było bardziej żółte a niebo niebieskie", ale zaczynacie się zachowywać jakby ktoś was przykuł do fotela i kazał oglądać ten jakże męczący i irytujący wyścig.
Trochę to już hipokryzją zalatuje... Od jakichś 5-u lat : )
W końcu F1 to "Królowa Sportów Motorowych", nie wypada nie oglądać :P
smalczyk [ Senator ]
jason ---> tak się zastanawiam - czy nie lepiej i oszczędniej dla wszystkich byłoby ograniczenie wyścigów do kwalifikacji? Kolejność miejsc decydowała by ostatecznie o miejscach na podium.
Szybko i skutecznie :))
No i byłyby emocje przez te 10 ostatnich minut ;P
jasonxxx [ Szeryf ]
smalczyk --> no i przede wszystkim byłoby ekologiczniej :) A przecież F1 jest proekologiczna!
BE_WANTED [ Wymiatacz ]
"Teraz wyścigi będą wyglądały tak, jak ten w Bahrajnie - start, a potem już tylko jechanie swoim tempem do mety, bez popełniania błędów. Wyprzedzanie jest praktycznie niemożliwe w tych warunkach, gdy wszyscy mamy tyle samo paliwa. Jedyną szansą jest pomyłka rywala. Nie ma również miejsca na strategię."
Powiedział Schumacher. Trudno się z tym nie zgodzić. Amen.
smalczyk [ Senator ]
Be Wanted ---> myślę, że powinni dopuścić możliwość 'stukania' rywala - wprowadziłoby to niezbędny element nieprzewidywalności i emocjonalności do wyścigów ;)
kastore [ Troll Slayer ]
smalczyk --> problem tylko w tym, że lekko sie o siebie poocierają a już połowa karoserii leci w drzazgi.
smalczyk [ Senator ]
kastore ---> no to zamiast 'wyścigu zbrojeń' o kers czy inna głupote trzeba było popracowac nad wytrzymalością nie obniżajacej szybkości :)
grish_em_all [ Legend ]
Właśnie, to nie WTCC że można bezkarnie dohamować przed zakrętem na czyimś zderzaku i pojechać dalej, czy wcisnąć się od wewnętrznej i wyjechać z zakrętu używając boku rywala, przy okazji pozbawiając siebie i jego lusterek. Koncepcja ciekawa, ale niewykonalna :)
[131]
Wiesz ile by było wtedy protestów? Bo ten mnie przyblokował, bo tamten wyjechał z toru i musiałem zwolnić, bo w trakcie mojego okrążenia wiatr inaczej powiał i miałem 0.01% mniejszy downforce etc. etc. :P
smalczyk [ Senator ]
grishem ---> kogo obchodza protesty? Przynejmniej zaczęłoby się coś w końcu dziać. Bo aktualnie to wszyscy umieraqją z nudow - poczytac wystarczy choćby po piszą obcojęzyczne gazety.
Nuda panie :)
grish_em_all [ Legend ]
FIA obchodzą bo muszą ;) W ten sposób ostateczne wyniki każdego GP otrzymywalibyśmy gdzieś po miesiącu od rozegrania, po rozpatrzeniu wszystkich skarg poszczególnych kierowców i zespołów :P
smalczyk [ Senator ]
grishem ---> czyżbyś nie załapał ewidentnych żartów z mojej strony odnośnie propozycji? ;))
grish_em_all [ Legend ]
Czy ton mojej wypowiedzi jednoznacznie nie świadczy że załapałem? :D
ernicopolo [ Chor��y ]
ma ktos moze jakies info, jakie byly kursy u bukow na mistrza F1 przed rozpoczeciem sezonu?
Voutrin [ łojant ]
zamiast zajac sie sciganiem, zespoly musza kombinowac jak ominac coraz to wieksza liczbe zakazow. Najpierw drastycznie ograniczono moc silnikow, potem dodano ograniczenie obrotw, nastepnie stopniow zwieszano liczbe GP na jakie ma starczyc silnik.
Takie podejscie wymusza oszczedzanie jednostek, co z gory ogranicza widowiskowaosc. Poprostu sa sytuacje gdzie nie oplaca sie scigac..
Nastepnie zabarno sie za aero, ograniczono sile docisku o 30%, nic to nie dalo, bo zespoly zwiekszyly zakres prac, i w nicale 2 lata te ograniczenia zostaly zniwelowane.
To jest wlasnie w mojej opini to bledne kolo wytwarzane przez FIA. Mnozy ona zakazy, ktore z gory nie maja prawa osiagnac zalozonych celow. Powoduja one jedynie ograniczanie widowiskowosci, i mnozenie kosztow, mimo, iz na pierwszy rzut oka wydaje sie odwrotnie.
Na przyszly sezon znowu planuja ograniczenia, chca zakazac podwojnych dyfozorow. Ale zaloze sie, ze ktos znowu wpadnie na jakis pomysl, i wszystko zacznie sie od nowa. I tak w kolo..
Takie jest moje zdanie, ze za duzo jest tych ograniczen. Nie wiem, moze FIA chce zeby to bylo cos na wzor gp2, gdzie nie bedzie rywalizacji technicznej, ale to juz nie bedzie F1.
BE_WANTED [ Wymiatacz ]
[142] Masz takie cuś >
Voutrin [ łojant ]
ciekawy artykul. Jak widac w roku 2005 wprowadzono ograniczenie aero o 30%, co odnioslo zupelnie odwrotny skutek od oczekiwanego. w pewien sposob, pokazuje to, ze FIA zmierza w zla strone, wprowadzajac coraz to wiecej ograniczen.
=D=2 [ Legend ]
A ja cały czas czytam Petronas i myślę sobie, przecież oni sponsorują już Mercedesa.
Marcinkiewiczius [ MMG Modding Group ]
Nie widziałem tego z tej kamery :D. Ten zjazd jest na oficjalnym podsumowaniu sezonu i GP Malezji stworzonym przez FOM.
jasonxxx [ Szeryf ]
Average passes per GP:
1984r - 41,63
2009r - 9,60
Ch... tam, ważne, że teraz Formuła 1 jest ekologiczna!
Buby [ Senator ]
Mnie rozbawiły dziś słowa Ecclestone'a (przeczytane na którejś z anglojęzycznych stron), że winę za tak nudny wyścig ponoszą... konstruktorzy bolidów, którzy nie stworzyli szybkich bolidów, a nie zakaz tankowania :)))))))))
Temu panu już podziękujemy!
jasonxxx [ Szeryf ]
Słynący z często kontrowersyjnych pomysłów Ecclestone zaproponował ponadto, by nadal zmieniać wyścigi. Wszystko po to, by były atrakcyjne. - Trzeba sprawić, by samochody nie blokowały się wzajemnie - twierdzi i proponuje wprowadzenie wyprzedzania "na skróty" wolniejszych aut. Według pomysłu Ecclestone'a każdy z kierowców miałby możliwość skorzystania ze skrótu określoną liczbę razy w trakcie wyścigu.
Nie wiem ile w tym prawdy, bo źródłem jest gazeta.pl, ale jeśli faktycznie ten pan to powiedział to... no comments :D
Voutrin [ łojant ]
Na pewnym forum wyczytalem fajny argument na ktory sam nie zwrocilem uwagi. Chodzi o to, ze ten duzy spadek wyprzedzen zaczal sie wraz z wprowadzeniem do F1 skrzyni pol-automatycznej. Po zastanowieniu, to faktycznie gdyby byly manualne skrzynie, to wyprzedzanie moglo by byc duzo latwiejsze. Ten z przodu musial by sie duzo bardziej pilnowac, zeby nie popelnic bledu przy zmianie biegu, a co za tym idzie nie stracic pozycji. Moze to jest jakas droga? :)
Chociaz znajac FIA, nie wprowadza zadnej rozsadnej zmiany, a znowu poblokuja 1000 rzeczy w aero i napedzie..
=D=2 [ Legend ]
[150] Prawda, na F1 Ultra też można znaleźć tą informację.
Trael [ Mr. Overkill ]
Lol, to ja czekam na możliwość rozlewania oleju i rozsypywania gwoździ na trasie... Wtedy to dopiero atrakcje będą. Można by jeszcze dodać pomysł, że każdy team może raz na wyścig sabotować jedną część bolidu wybranego rywala.
Connor_ [ Are you still there? ]
Albo wysuwane karabinki z tyłu i przodu bolidów i możliwość ostrzelania zawodnika za mną/przede mna dwa razy na wyścig...nice :)
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
Ja tam wolałbym rzucanie żółwimi muszlami, zostawianie za sobą skórek po bananach i grzybki przyspieszające ;D
Chociaż zawsze wolałem Crash Team Racing... :)
smalczyk [ Senator ]
jason ---> można się z tobą jakoś skontaktować nie mając gg? :)
Mam pilną sprawę jeśli łaska.
DarthRadeX [ Zagłębie Lubin ]
Od razu mi się skojarzyło, Remi wymiata:
Cappo [ Senator ]
Marcinkiewiczius z tej kamery też nie widziałem, ale same zjazdy były pokazywane nawet podczas wyścigu.
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
RadeX - akurat przed napisaniem tamtego posta widziałem fragment tego filmiku ;]
Zyga [ Urpianin ]
jasonxxx ----> Berni rzeczywiście tak powiedział, ale nie rozumiem co w jego pomyśle jest złego. Jest on najłatwiejszy do wprowadzenia i bezsprzecznie przyczyniłby się do uatrakcyjnienia wyścigu.
W tej chwili jest tak, że jeżeli zawodnik zetnie szykanę i zyska pozycję, to musi pod rygorem kary oddać wywalczoną pozycję z powrotem.
Wystarczyłoby zmodyfikować ten przepis tak, że np. każdemu wolno w ciągu wyścigu 2x ściąć szykanę (czyli pojechać na skróty) bezkarnie.
Automatycznie wyeliminowano by te "pociągi" kiedy to cała grupa zawodników ślimaczy się za jednym słabiakiem.
A skoro każdy mógłby ściąć szykanę, to każdy by na pewno to zrobił, i długość trasy dla każdego zawodnika byłaby taka sama więc nikogo by to nie uprzywilejowało.
(Przy czym gdyby słabiak zrobił by to jako pierwszy, to i tak ci lepsi dogonili by go bez skrótu a potem ścinając szykanę by go wyprzedzili).
Voutrin [ łojant ]
zle jest podejscie, zamiast przywrocic wieksza swobode dla zespolow, by byla wieksza roznorodnosc w napedach etc To sie wymysla jakies skroty..
Co to by byla za frajda obserwowac, jak jeden mija drugiego skrotem? Ja prawdziwego wyprzedzania w tym nie widze..
jasonxxx [ Szeryf ]
Zyga --> to może jak np. mamy mecz piłkarski i jedna drużyna przegrywa 0-3 po pierwszej połowie to powiększmy bramkę drużyny przeciwnej o półtora metra na czas drugiej połowy. Będą bardziej wyrównane szanse.
Przecież ten "pomysł" Berniego przeczy wszelkim zasadom wyścigów.
Weźmy inne serie wyścigowe - WTTC, IndyCar, GP2 - tam non-stop się coś dzieje, jest wyprzedzanie, walka na torze, itp. Trzeba z głową nakazać modyfikowanie samochodów, a nie wprowadzać jakieś debilnie idiotyczne przepisy "jazdy na skróty", bo to wykracza poza granice zdrowej rywalizacji.
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
Tia, a zamierzają jeszcze wprowadzić ujednolicony silnik dla wielu różnych serii...
Najwięcej się właśnie na torach działo (chociaż niekoniecznie dobrego), kiedy niemal każdy team miał inny silnik a ludzie od aero nie byli tak ograniczani na każdym kroku.
Ciekawe jakie monstra by powstały, gdyby jakimś cudem poluzowano ograniczenia techniczne - superlekkie bolidy sunące 300 km/h przez ostre zakręty dzięki kosmicznemu dociskowi? :)
mikmac [ Senator ]
scinanie szykan doprowadzi do tego samego - pochodu. Roznica bedzie taka, ze na poczatku bedzie najszybsze auto a na koncu najwolniejsze. Bledy kierowcow nie beda mialy wiekszego znaczenia, bo i tak i tak w koncu dojdzie wolniejsze auto i je wyprzedzi najdalej w polowie okrazenia...
Bzdura do kwadratu. To juz ciekawsze sa wyscigi samochodzikow RC.
To mamy miec wyscig bolidow czy kierowcow?
Idealem by bylo identyczne wozki, mozliwosc kontaktu i ostrego wyprzedzania, ale to juz nie Formula, od tego mamy inne klasy.
Voutrin [ łojant ]
Toshi -- ok, czyli daltego, ze nauka poszlo do przodu to mamy na sile wprowadzac ograniczenia?? Dla mnie to jest wlasnie ta zla droga.
Nic postepu nie zatrzyma, tak jak juz pisalem w 2005 ograniczono aero o 30%, co zostalo zniwelowane w okolo 1 rok.. A spowodowalo jedynie tyle, ze wzrosly koszta, bo trzeba bylo jeszcze bardziej kombinowac. Rozwinieta obszary aero, ktore ograniczaja wyprzedzanie, bo inne rzeczy zostaly zbanowane.
Oczywiscie mozna wprowadzic takie same samochody dla wszystkioch, ale to juz nie bedzie F1 i tyle..
Vegetan [ Bździągw ]
Czy można gdzieś oglądać w Polsce wyścigi innych, ciekawszych serii? GP2, Indycar? :)
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
Voutrin - a czy ja twierdzę, że TRZEBA wprowadzać takie ograniczenia? Ja tam jestem za jak największą swobodą.
F1 zawsze (no, do niedawna przynajmniej) była formułą nie tylko kierowców, ale też samochodów. Jeśli masz świetnych kierowców a gówno-nie samochód, to przegrywasz i już...
Wielkie hasło - ujednolicenie wszystkiego, żeby szanse były równe a wyniki zależały tylko od umiejętności... Dobra, ile takich serii już istnieje, w których takie same (ok, kolorki inne) autka jeżdżą w kółko? Masa. A F1 jest tylko jedna i POWINNA być inna niż reszta ;]
Ograniczenia są ponoć też wprowadzane ze względu na bezpieczeństwo. Dobra, niektóre może i są słuszne, ale porównajmy wypadek Senny czy Ratzenbergera i Kubicy - Brazylijczyk przy sporej prędkości przestrzelił zakręt i uderzył w bandę. Najlepsze, że to nie samo uderzenie go zabiło, tylko element zawieszenia się urwał i uderzył go w głowę. Ratzenbergerowi urwało się skrzydło i też walnął czołowo w bariery. Od tamtej pory poziom zabezpieczeń drastycznie wzrósł.
Kubica przy równie sporej prędkości uderzył może nie frontalnie, ale też "dość" mocno, do tego przekoziołkował kilka(naście?) razy w powietrzu i skończył z tyłkiem nad głową. W 1994 roku skończyłoby się to PRZYNAJMNIEJ sporymi obrażeniami, zwłaszcza karku. Obecnie kadłub pochłania większość siły uderzenia, HANS zabezpiecza kark i głowę, nawet pożary jeśli już zdarzają się, to NA ZEWNĄTRZ bolidu :) Dzięki temu wszystkiemu Kubica był na nogach na następny dzień...
Wypadki będą się zdarzały zawsze i bez względu na prędkość czy ograniczenia (Surtees vs koło...). Może zamiast sztucznie ograniczać bolidy (i upośledzać sport) można by popracować nad JESZCZE lepszymi rozwiązaniami w kwestii bezpieczeństwa, tak żeby szybciej jeżdżące bolidy były równie bezpieczne?
Z drugiej strony - przesadne znaczenie docisku aerodynamicznego może prowadzić do sytuacji, kiedy lekkie uszkodzenie jakiegoś elementu powodowałoby utratę przyczepności i zwiedzanie poboczy... (właśnie jak w przypadku Kubicy) :-/
Co NA PEWNO nie pomaga, to dominacja nudnych, wąskich i przez to procesjogennych torów. Monako to tradycja, jedno takie GP w sezonie może być jako ciekawostka. Na cholerę jednak reszta?
Lukxxx [ Generaďż˝ ]
Ograniczenia, jak ograniczenia, zawsze równają w dół. To co się potem dziwić, że wszyscy jeżdżą równo i do dupy? Zdjąć większość ograniczeń F1, to znów będzie ciekawie!
Voutrin [ łojant ]
Toshi -- aa to soryy, zle odebralem przekaz twojego poprzedniego posta ;)
Co do bezpieczenstwa, to nauka i tutaj poczynila postepy, wiec ten argument da sie po czesci zbic. Chodzi glownie o polityke, FIA stara sie byc zbyt poprawna, chce ograniczania budzetow, ale zabiera sie do tego od d*** strony. Podobnie z ekologia..
Gdyby byla wieksza swoboda, to zespoly pracowaly by tez nad innymi elementami. A teraz jedynie z aero da sie wycisnac cos konkretnego, skoro prace nad silnikami sa zamrozone. Co wiecej te poprawki w aero sa coraz bardziej wydumane(jak obecnie ta dzirua w dyfusorze na rozrusznik...) bo jest coraz wiecej ograniczen.
Zyga [ Urpianin ]
jasonxxx ---> Przykład z bramkami nie jest najlepszy, bo to przecież nie chodzi o powiększenie bramki tylko jednej drużyny. Już raczej należało by napisać, że to chodzi o powiększenie bramki jednej drużyny na 15 min. a potem bramki drugiej drużyny również przez 15 min. Przemyśl sobie ten pomysł przez chwilę. Przecież tu szanse cały czas są równe.
To nie jest tak jak w hokeju gdzie się sadza zawodnika na ławkę kar i drastycznie ogranicza się szanse zespołu. A mimo to jest to ciągle sport.
Poza tym ja wcale nie twierdzę, że droga przez zmiany w bolidach jest gorsza. Tylko, że ta - jest akurat najszybsza i najłatwiejsza do zastosowania. Gdyby była wola, to już w Australii można by to zrobić.
Obejrzelibyśmy i wtedy ocenili.
Zyga [ Urpianin ]
mikmac ---> Z Twoim argumentem się zgodzę. Tyle że nie jest pomysł świeży. Berni wymyślił to jeszcze w zeszłym sezonie. Wtedy jeszcze nie było wiadomo na pewno do czego doprowadzi zakaz tankowania.
vinni [ Visca El Barca ]
FIA pozwoliła Renault dokonać dużej ilości modyfikacji silnika - dowiedział się serwis Autosport.com. Jednocześnie międzynarodowa federacja wykluczyła jakiekolwiek formy wyrównywania mocy w tym roku.
Od 2006 roku zespoły nie mogą dokonywać wielkich modyfikacji w silnikach bolidów. Ma to związek z ograniczanie wydatków w Formule 1. Jednak jak dowiedział się Autosport.com jeszcze przed sezonem Renault napisało do FIA list i opisało w nim listę zmian jakich wymaga francuska jednostka napędowa.
Renault zrobiło tak po tym jak szef Red Bulla, Christian Horner, zasugerował, że jeżeli rozwój nad silnikami jest „zamrożony” to niektóre drużyny mają przewagę nad innymi. Jego zdaniem nie wszystkie silniki w stawce były sobie równe.
Według doniesień Autosportu FIA nie pozwoliła na wyrównywanie osiągów, ponieważ nie ma aż tyle dowodów na znaczące różnice w mocy jednostek napędowych poszczególnych zespołów, ale mimo to pozwoliła na dokonanie pewnej liczby modyfikacji jakich domagało się Renault, głównie z powodów poprawy niezawodności silnika oraz oszczędności w korzystaniu z niego.
Wszystkie prośby o zmiany pozwalające na poprawę spalania paliwa miały być odrzucone.
Marcinkiewiczius [ MMG Modding Group ]
Cappo --> Wiem, wiem, że były na transmisji pokazywane.
Właśnie oglądam pierwszy wyścig z sezonu 2005 o GP Australi, szkoda, że nie mam itv.
Martin Brundle skończył przeprowadzać wywiad z Fernando Alonso, odwraca się, a tu nagle Flavio stoi za nim:
"Oo, hello Flavio you ok? Im sorry I'll talk to you later. Don't forget this man you guys. Just get some chocolate's and flowers..." - Coś w tym stylu :D
Mina Flavio i mojego imiennika niezapomniana :D. Aż Flavio odskoczył :]
Marcinkiewiczius [ MMG Modding Group ]
Vegetan [ Bździągw ]
Co Ty gadasz...?
"Oo, hello Flavio you ok? Im sorry I'll talk to you next time. Don't forget the mother's day. Just get some chocolate's and flowers..."
;]
=D=2 [ Legend ]
Dobrym pomysłem było by najgorszemu zespołowi po zakończonym sezonie dać im jeden dodatkowy bolid jeżeli by zechciał.
Dessloch [ Legend ]
po to zeby jeszcze bardziej przeszkadzal?
ZAJEBISTY pomysl.
=D=2 [ Legend ]
=D=2 [ Legend ]
BE_WANTED [ Wymiatacz ]
Niech ten 79-letni dziad idzie już do domu xP
HopkinZ [ Legend ]
Polsat Sport HD nie transmituje dziś na żywo?
TV guide pokazuje, że o 5 pierwszy trening (czyli powtórka, bo powinien być o 2:30), a od razu potem 6:30 drugi trening, i ten dopiero na żywo będzie leciał.
Sizalus [ Senator ]
No właśnie chyba odpuścili sobie FP1 na żywo w Polsacie.
legrooch [ MPO Squad Member ]
FP1?
Toshi_ [ Got sarcasm? ]
Nie tylko Di Resta "zaliczył" rekina ;]
Sutil też -
Tylko tak sobie myślę... Nurkował w zamkniętym zbiorniku, to po cholerę mi rękawice i w ogóle taka pełna pianka ;D W naszych polskich kamieniołomach to rozumiem, ale w oceanarium w Australii? ;]
Cappo [ Senator ]
Free pratice 1 :)
Podejrzewam że jakby oni mieli komentować ze studia o 2 w nocy, to wszyscy by wyłączyli dźwięk.
Sizalus [ Senator ]
W Bahrajnie byli na miejscu. Do Australii już się nie wybrali?
Connor_ [ Are you still there? ]
[175] MOOOC!
eJay [ Quaritch ]
Fajna składanka -
2:22 LOL! :D
Connor_ [ Are you still there? ]
[191] Heh..double facepalm :D
I pytanko...kto się bije w 2:05? Pytanie dla ludzi którzy trochę dłużej się F1 interesują bo to nie jest z żadnego sezonu który pamietam...
Danley [ slow but dangerous ]
Qverty -> Nelson Piquet vs Eliseo Salazar. Nic dziwnego, że nie pamiętasz skoro to wydarzenie miało miejsce niemal 30 lat temu :)
=D=2 [ Legend ]
Kiedy nowy wątek o GP Australii ?
Connor_ [ Are you still there? ]
[194]----->patrz obrazek z [192]
=D=2 [ Legend ]
Jego słowa są coraz gorsze "Myślę, że jego nowa kariera będzie długa, może nawet [potrwa] 10 lat" pomału mam go dość, i Michael Schumacher miałby wtedy 51 lat ?
O której godzinie juto zaczyna się studio ? Muzę wiedzieć na którą ustawić budzik.
Connor_ [ Are you still there? ]
6:45 na otwartym polsacie i pewnie 6:00 na polsacie sport extra. Chyba że chcesz 3 sesje treningową obejrzeć to o 4:00 musisz właczyć TV...
=D=2 [ Legend ]
A już się cieszyłem, że może nie wystartuje w wyścigu.
[198] Dlaczego na Polsat Sport Extra jest od 6:00 ? Konferencja przed wyścigiem czy coś takiego ?
Connor_ [ Are you still there? ]
Bo na polsacie sport extra zawsze jest godzinne studio przed wyścigiem, Analizują wszytsko, pokazują wywiady, konferencje i inne pierdoły...
platfoos [ Pretorianin ]
wstaje ktoś na 3 trening ? Ja w sumie mam zamiar ale zobaczymy...
Dessloch [ Legend ]
zaloz ktos madry nowy temat...
bo tu ciut staro
Zyga [ Urpianin ]
Connor_ ---> Analizują wszytsko, pokazują wywiady, konferencje i inne pierdoły...
Analizują?! Jeszcze nigdy nie spotkałem tam porządnej analizy.
Co do wywiadów i pierdół - pełna zgoda :-)
platfoos ---> Trening jest o 4.00
Ja mam zamiar wstać :-)
Connor_ [ Are you still there? ]
Analizują?! Jeszcze nigdy nie spotkałem tam porządnej analizy.
Zapędziłem się :D
Jeżeli będa się działy takie cyrki jak na pierwszym treningu z Kobayashim to ja też wstaje na 3 trening :)
Connor_ [ Are you still there? ]
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10136206&N=1
Pozwoliłem sobie stworzyć nową część...