bestek1987 [ Junior ]
GTR2 liga f1 2009
Zapraszamy na:
Serwis gdzie zrzeszają się fani f1.
Miejsce gdzie można zmierzyć się na torach formuły 1 z innymi pasjonatami.
-pomagamy analizować telemetrię
-podpowiadamy jak ustawi setupy
-pełna realistyka (wszystkie procedury jak podczas prawdziwych wyścigów formuły 1)
-częste treningi
-relacja na żywo w internecie
-wiele wiele ciekawych rzeczy
A o to regulamin ligi:
Wszyscy uczestnicy MUSZĄ grać na tym samym modzie (F12009).
NIE MOŻNA wprowadzać zmian w plikach zawierających informacje o bolidach, kierowcach, fizyce itp. Możliwe jest zmienienie kilku detali (informacje na tej stronie), ale tylko po konsultacji z operatorem. Każda taka zmiana będzie natychmiast wykryta a uczestnik odpowiednio ukarany.
Podczas rywalizacji o punkty każdy uczestnik korzysta z szablonu pliku *.PLR, który dostępny jest na tej stronie.
Ustawienia wspólne gry
Zużycie opon x4
Zużycie paliwa x4
Poziom trudności (dostępne): kontrola trakcji,
asystent sprzęgła,
asystent sterowania (czytaj niżej)
UWAGA ! Do korzystania z ‘asystenta sterowania’ uprawnieni są tylko zawodnicy, którzy nie posiadają sprawnego kontrolera analogowego (kierownica, pad, joystick itp.) i czasowo używają klawiatury. Każdy kto taki posiada powinien używać go podczas rywalizacji w tej lidze. Każdy kto chce, na dłuższą metę, rywalizować w tej lidze i osiągać w niej sukcesy, powinien dążyć do posiadania kierownicy analogowej i wyłączenia opcji ‘asystenta sterowania’.
Chcemy ścigać się tylko z ludźmi a nie z komputerami.
Zasady poszczególnych etapów
*** Trening ***
Termin: Treningi odbywają się w czasie pomiędzy wyścigami wytyczonymi w kalendarzu na torze, na którym odbywać się będzie najbliższy wyścig.
Długość wyścigu: Nie określona regulaminem
UWAGA ! Zasady mogą być ustalane przez trenujących zawodników dla każdej sesji osobno. Możliwe jest organizowanie sesji czasowych i rajdowych. Wyniki i pozycje uzyskane podczas tych sesji są nieoficjalne i nie podlegają punktacji.
*** Kwalifikacje ***
Termin: Kwalifikacje odbywają się na 30min przed wyścigiem wytyczonym w kalendarzu
Długość wyścigu: Odbywa się jedna 15 minutowa sesja kwalifikacyjna (Kwalifikacje 3)
UWAGA ! Do kwalifikacji należy dołączyć się do 5 min. Przed jej rozpoczęciem
*** WYŚCIG ***
Termin: kwalifikacje odbywają się wg kalendarza
UWAGA ! Do wyścigu dołączyć się można do 10min przed jego rozpoczęciem
Okrążenie rozpoznawcze
Pit-stop jest otwarty przez 5min. W ciągu tego czasu należy wyjechać z pit-stopu i przejechać co najmniej jedno okrążenie rozpoznawcze a następnie ustawić się na linii start-meta za swoim numerem (jeżeli włączysz opcję Grid Walkthrough=”1” w pliku *.PLR zobaczysz ładne panie z numerami startowymi, ustawione na linii start-meta – po prostu ustaw się za swoim numerem).
· UWAGA ! Jeżeli zawodnik chce przejechać więcej niż jedno okrążenie rozpoznawcze za każdym razem musi przejechać przez pit-stop (bez konieczności zatrzymywania się).
· Od momentu zamknięcia pit-stopu do zakończenia czasu na dojechanie i ustawienie się na linii start-meta są 2min.
o Jeżeli zawodnik widzi, że nie zdąży dojechać na linie start-meta w czasie 2min. od momentu zamknięcia pit-stopu powinien zatrzymać się na poboczu przed upływem tego czasu
Okrążenie formujące
· Start odbywa się z miejsc zajętych na linii start meta po okrążeniu rozpoznawczym
· UWAGA ! Zabronione jest wyprzedzanie
Po okrążeniu formującym zaczyna się właściwy wyścig.
Start następuje po zapaleniu się kolejno a następnie zgaśnięciu wszystkich czerwonych świateł.
ZASADY OGÓLNE ZACHOWANIA SIĘ NA TORZE
(KWALIFIKACJE I WYŚCIG )
3.1) Podczas wyścigu i kwalifikacji obowiązują zasady flag:
-żółta: zakaz wyprzedzania na sektorze na którym pojawiła się flaga
-niebieska: nakaz przepuszczenia kierowcy jadącego za zawodnikiem
3.2) W przypadku nie stosowania się do tych zasad zostanie automatycznie przyznane przez serwer dyskwalifikacji(DQ) lub kary przejechania przez PIT
3.3) W czasie wyścigu kierowca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność jadąc za innym kierowcą.
3.4) Kierowca powinien trzymać się jak najbliżej idealnego toru jazdy( jego manewry są łatwiejsze do przewidzenia dla innych kierowców przez co jazda na torze jest bezpieczniejsza)
3.5) Kierowca jadący z przodu w czasie wyścigu ma prawo do zajęcia pozycji najdogodniejszej do pokonania następnego zakrętu, nie łamiąc przy tym punktu 3.11 regulaminu.
3.6) Kierowca zobowiązany jest w momencie gdy jego bolid nie jest w stanie do utrzymania się na torze z odpowiednia prędkością (uszkodzenia różnego typu) do nie blokowania kierowcy jadącego szybszym tempem, w celu uniknięcia zagrożenia kolizją
3.7) W momencie gdy bolid zostanie uszkodzony należy jak najszybciej (jeżeli jest to możliwe) zjechać do PITu aby naprawić usterkę lub gdy naprawa nie jest możliwa zjechać do boksu.
3.8) Kierowca nie może ścinać zakrętów ( wszystkie koła poza torem) dzięki czemu uzyska pozycje a gdy do tego dojdzie musi jak najszybciej oddać pozycje nieuczciwie zdobytą.
3.9) Podczas rywalizacji obowiązuje całkowity zakaz pisania na czacie gdyż rozprasza to innych zawodników skupionych na rywalizacji.
3.10) Usprawiedliwieniem jakiejkolwiek sytuacji nie mogą być lagi w grze, gdyż każdy zawodnik posiada takowe i jest zobowiązany zrobić wszystko co w jego mocy by były jak najmniejsze.
3.11) Kierowca podczas zmiany toru jazdy musi być pewien że nie zepchnie poza tor innego kierowcy który już rozpoczął wyprzedzanie ( gdy przednia oś bolidu wyprzedzającego znajduje się przed tylna osią bolidu wyprzedzanego; jest to już wypchnięcie z toru)
4) KARY
4.1) Wszystkie kary przyznaje Admin po zgłoszeniu przez poszkodowanego w czasie do 48h od wyścigu, po obejrzeniu powtórki i konsultacji z zawodnikami ligi którzy nie brali czynnego udziału w incydencie w otwartej rozmowie na czacie HAMACHI (poszkodowany i oskarżony są bierni w rozmowie)
4.2) Karane jest:
Kwalifikacje
-kara DQ w kwalifikacjach [start z PIT LINE w wyścigu]
-przekroczenie prędkości w PITcie (kara automatyczna)
-zajechanie drogi w PITcie (kierowca włączający się do ruchu nie może zajechać drogi innemu kierowcy)[kara: ostrzeżenie lub –1 pozycja w wyścigu]
-wyjazd z PITu przekraczając linie ciągłą oddzielającą wyjazd od toru w celu przeszkodzenia innemu graczowi [kara: ostrzeżenie]
-notoryczne ścinanie toru w celu uzyskania jakichkolwiek korzyści [kara: ostrzeżenie lub-1 pozycja w wyścigu]
Wyścig
-pozostawanie na torze i utrudnianie innym jazdy po dyskwalifikacji w czasie wyścigu [kara: zawieszenie na 1 wyścig]
-przekroczenie prędkości w PITcie (kara automatyczna)[kara: przejazd przez PIT]
-zajechanie drogi w PITcie (kierowca włączający się do ruchu nie może zajechać drogi innemu kierowcy)[kara: -1 pozycja w następnym wyścigu]
-wyjazd z PITu przekraczając linie ciągłą oddzielającą wyjazd od toru[kara: -1 pozycja w następnym wyścigu]
-spowodowanie wypadku poprzez opóźnienie hamowania( kierowca wylatuje poza tor nie mając szans na czyste wejście w zakręt) [kara: -5 pozycji w następnym wyścigu]
-spowodowanie wypadku poprzez przedwczesne i nieuzasadnione hamowanie[kara: -5 pozycji w następnym wyścigu]
-zajeżdżanie drogi kierowcy zmieniając tor jazdy więcej niż raz na jednej prostej[kara: -1 pozycja w następnym wyścigu]
-opóźnianie zajechania drogi( gdy przednia oś bolidu wyprzedzającego znajduje się przed tylna osią bolidu wyprzedzanego; jest to już wypchnięcie z toru) [kara od –3 pozycji do startu z PIT LINE w następnym wyścigu]
-wszelkie inne wypadki w których można orzec jednoznacznie winę lub celowy zamiar uszkodzenia pojazdu przeciwnika [kara od –1 do startu z ostatniej pozycji w następnym wyścigu]
-notoryczne ścinanie toru w celu uzyskania jakichkolwiek korzyści [kara: ostrzeżenie lub-1 pozycja w następnym wyścigu]
5) ZASADY PUNKTOWANIA WYŚCIGU
5.1) Aby wyścig został zaliczony jako przejechany trzeba pokonać co najmniej 70% długości wyścigu (np. gdy wyścig składa się z 10 okrążeń kierowca zalicza wyścig do ukończonych jeżeli przejedzie 7 okrążeń czyli +3 okrążenia w tabeli końcowej), w przypadku gdy 70% wyścigu stanowi niepełna liczba okrążeń zaokrąglane jest na korzyść zawodnika, za zaliczenie wyścigu otrzymuje 1 punkt.
5.2) Punkty za zdobycie odpowiednio miejsc:
1 POZYCJA - 10pkt
2 POZYCJA - 8pkt
3 POZYCJA - 6pkt
4 POZYCJA - 5pkt
5 POZYCJA -4pkt
6 POZYCJA - 3pkt
7 POZYCJA – 2pkt
5.3) Kierowca który przejechał do zakończenia wyścigu 70% lecz go nie ukończył(wypadek, awaria) otrzymuje 1 pkt
6) POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Liga powstała po to aby można było poczuć się choć w wirtualnym świecie kierowcą bolidu F1, głównymi cechami ligi mają być: realizm, dobra zabawa, duch rywalizacji, wzajemny szacunek i zasady FEAR PLAY. Dlatego szanując innych należy przestrzegać regulaminu i dbać aby wszyscy zawodnicy mieli z tej zabawy frajdę i chcieli uczestniczyć w naszych rozgrywkach!!!
Rozstrzyganie sporów:
Zawodnik ma prawo zgłoszenia pretensji do zachowania na torze innych zawodników. W każdym takim przypadku zobowiązany jest dostarczyć administratorowi Powtórkę całego odcinka rywalizacji, od startu do chwili opuszczenia toru. Powtórka zostanie przeanalizowana przez administratora i w konsultacji z resztą zawodników podjęta zostanie decyzja o ewentualnej karze.
Administrator ma prawo nałożenia odpowiedniej kary bez zgłoszenia ze strony innego zawodnika.
System kar:
O wykluczenie ligi Niedozwolone zmiany w plikach, ewidentny brak przestrzegania regulaminu i zasad fair play, nieodpowiedni poziom umiejętności kierowcy, itp.
O odjęcie punktów Niedozwolone zmiany w ustawieniach bolidu, nieprzestrzeganie flag i regulaminu, wypadki wynikające z brawury, itp.
O upomnienie Sytuacje nie wymagające ukarania, ale odnotowane jako nieprawidłowe lub niebezpieczne.
Lutz [ Legend ]
Jak juz chcecie sie brac za takie rzeczy, to chociaz postarajcie postawic forum na serwerze ktory normalnie dziala. Przeciez predkosc serwera, dodajac kompletna amatorszczyzne w realizacji strony wola o pomste do nieba.
i tak wogole:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10070900&N=1