GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Czym jest SSAO?

05.03.2010
12:46
[1]

raziel88ck [ Legend ]

Czym jest SSAO?

Moze mi sie zle wydaje, a w necie niczego ciekawego raczej nie wyczytalem. Chodzi mi oto czy ta opcja jest dla okularow/monitorow 3d?

05.03.2010
12:49
[2]

Narmo [ nikt ]


Nie wymaga specjalnego monitora ani okularów.

05.03.2010
12:52
smile
[3]

raziel88ck [ Legend ]

Bylem na wiki. Szukam prostej i tresciwej odpowiedzi w jednym zdaniu czym jest SSAO.

05.03.2010
12:56
[4]

Narmo [ nikt ]

W skrócie? Wczytywana jest cała scena, wyraźnie a potem to, na co powinniśmy patrzeć pozostaje wyraźne, a shadery "rozmywają" tło.

05.03.2010
12:57
smile
[5]

raziel88ck [ Legend ]

A to takie cos widzialem w Call of Juarez Wiezy Krwi. Dzieki Narmo.



Za to SSAO beznadziejne jest w Burnout Paradise - wystarczy spojrzec na kable wysokiego napiecia obok szyldu z napisem junk yard, po prawej stronie.

05.03.2010
14:22
[6]

GBreal.II [ floydian ]

Narmo -> Nieprawda. Na dobrą sprawę chodzi o cieniowanie obiektów - bardzo trudno jest zrobić tak, żeby obiekt sam na siebie rzucał cień, a screen space ambient occlusion właśnie to umożliwia. Poza tym - podałeś link do wiki, gdzie jest obrazek - na nim przecież nie ma rozmycia tła, a demonstruje on SSAO...

[edit] - to, co opisałeś to się chyba depth of field nazywa

[edit2] Przykład właśnie na Burnout Paradise: - szczególnie widać to na tej wieży z beczką (oznaczona czwórką). SSAO to NIE jest depth of field.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.