raziel88ck [ Legend ]
Czym jest SSAO?
Moze mi sie zle wydaje, a w necie niczego ciekawego raczej nie wyczytalem. Chodzi mi oto czy ta opcja jest dla okularow/monitorow 3d?
Narmo [ nikt ]
Nie wymaga specjalnego monitora ani okularów.

raziel88ck [ Legend ]
Bylem na wiki. Szukam prostej i tresciwej odpowiedzi w jednym zdaniu czym jest SSAO.
Narmo [ nikt ]
W skrócie? Wczytywana jest cała scena, wyraźnie a potem to, na co powinniśmy patrzeć pozostaje wyraźne, a shadery "rozmywają" tło.

raziel88ck [ Legend ]
A to takie cos widzialem w Call of Juarez Wiezy Krwi. Dzieki Narmo.
Za to SSAO beznadziejne jest w Burnout Paradise - wystarczy spojrzec na kable wysokiego napiecia obok szyldu z napisem junk yard, po prawej stronie.
GBreal.II [ floydian ]
Narmo -> Nieprawda. Na dobrą sprawę chodzi o cieniowanie obiektów - bardzo trudno jest zrobić tak, żeby obiekt sam na siebie rzucał cień, a screen space ambient occlusion właśnie to umożliwia. Poza tym - podałeś link do wiki, gdzie jest obrazek - na nim przecież nie ma rozmycia tła, a demonstruje on SSAO...
[edit] - to, co opisałeś to się chyba depth of field nazywa
[edit2] Przykład właśnie na Burnout Paradise: - szczególnie widać to na tej wieży z beczką (oznaczona czwórką). SSAO to NIE jest depth of field.