
kmla [ Junior ]
Pomoc przy tworzeniu gry przeglądarkowej w klimacie apokaliptycznej zagłady
Witam serdecznie forumowiczów.
Wspólnie z grupą znajomych osób jesteśmy w fazie tworzenia gry przeglądarkowej utrzymanej w klimacie apokaliptycznym. Wzorujemy się głownie na grach typu: Outlander, Fallout, The Fall - Last Days of Gaia, S.T.A.L.K.E.R., Rage, EVE Online (i innych) oraz kultowych filmów typu Mad Max (cała seria), Waterworld, Escape from New York (i innych). Wzorujemy się również na obecnie dostępnych grach przeglądarkowych i staramy się "wybrać" wszystko to co najlepsze.
Ogólnie chcemy stworzyć grę, która będzie oferował atmosferę apokaliptycznego Świata, przyzwoitą zabawę, wiele możliwości dla graczy których brakuje w obecnie dostępnych grach przeglądarkowych oraz innych ciekawych rozwiązań. Chcemy stworzyć unikalny system "napędzający grę" przez samych graczy - dotyczy to głównie ekonomii / handlu, budowę miast / budynków wraz z ich zarządzaniem, walkę pomiędzy graczami / miastami, rozwój postaci, itd.. Oczywiście są to wstępne oraz ambitne założenia i nie wszystkie uda się od razu wdrożyć do produkcji ale jesteśmy najlepszej myśli.
Obecnie posiadamy:
1. Wstępny zakres pracy i pomysłów
* wstęp do gry - epilog (kilka wersji, ciągle w trakcie modyfikacji).
* listę pomysłów i planowanych założeń na przyszłość,
* Interfejs - ogólna budowa i funkcjonalność,
* Ekwipunek (lista przedmiotów) - czyli to co będzie można znaleźć w grze, zastosowanie itd.,
* Klasy postaci,
* Cechy rozwojowe,
* Elementy wyposażenia gracza,
* Budynki miasta,
* Warunki rozbudowy miasta,
* Prace - opis, lista prace i ich wymagane cechy itd.
* Rozbudowane zadania (Questy),
* oraz inne unikalne rozwiązania (o których obecnie nie informujemy)
2. Gotowe rozwiązania (kod gry):
* wstępnie działający interfejs (rysunki poniżej),
* początkową bazę danych (struktura, dane, wstępnie uzupełnione informacje),
* początkowe algorytmy obliczeniowe (różne obliczenia, poruszanie gracza, praca, walka, umiejętności, obliczenia),
* bardzo wstępny system generowania mapy,
Oczywiście wszystkie powyższe elementy są ciągle rozbudowywane, modyfikowane i uzupełniane o nowe informacje.
3. Technologia użyta do tworzenia gry:
Grę tworzymy głównie w oparciu o technologię PHP (z naciskiem na obiektowość), JavaScript, Ajax, MySQL (zastanawiamy się nad PostgreSQL) oraz Apache (bądź lighttpd lub inny). Jeżeli chodzi o doświadczenie programistyczne to osobiście uważam, że znam te języki (i rozwiązania) na zaawansowanym poziomie (jestem autorem wielu zaawansowanych rozwiązań bazodanowych), posiadam specjalistyczne kursy w zakresie tych technologii oraz wieloletne doświadczenie w programowaniu przy użyciu tych technologii. Również osoby które obecnie współpracują przy tworzeniu tego projektu posiadają wymagane doświadczenia. A zatem jeżeli chodzi o zaplecze programistyczne, uważam że jest ono na wysokim poziomie.
4. Finanse:
Jak wiadomo, w tego typu produkcjach należy zabezpieczyć się również od strony sprzętowej. Dlatego staramy odkładać się ciężko zarobione pieniądze na zakup sprzętu serwerowego, dzierżawę łącza internetowego oraz wykup domeny.
Jak widać na zamieszczonych zdjęciach, obecny interfejs gry nie zachwyca. Niestety moje umiejętności graficzne nie są na aż tak zaawansowanym poziomie jak bym tego sobie życzył, ale sądzę, że oddają lekko klimat gry.
I teraz ogólna informacja, a raczej apel dla szanownych forumowiczów:
Szukamy chętnych osób, które chciałyby pomóc nam w produkcji tej gry. Głównie poszukujemy:
* grafików potrafiących stworzyć różnego rodzaju przedmioty (broń, ubrania, narzędzia, przedmioty ogólnego użytku itd.), pojazdy, budynki, mapę, interfejs gry,
* pomysły, uwagi i propozycje dotyczące samej gry, listy prac i zadań (Questy),
Oczywiście jakakolwiek inna pomoc dotycząca rozwoju gry również jest mile widziana.
Wierzymy, że na tym forum są bardzo zdolne osoby, które chciałyby wykazać się swoimi umiejętnościami. Jeżeli jesteś taką osobą to właśnie Ciebie szukamy.
Jeżeli mają Państwo jakieś pytania i uwagi chętnie je wysłuchamy i w razie potrzeby postaramy się udzielić odpowiedzi.