GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gwarancja a zwrot kasy

03.03.2010
09:52
[1]

Garret Rendellson [ Krwawy Hegemon ]

Gwarancja a zwrot kasy

Witam, da się zamiast gwarancji wymusić na sprzedwacy zwrot kasy? Chodzi mi konkretnie o zepsute kości ram.

03.03.2010
09:55
[2]

Narmo [ nikt ]

Tak. Jeżeli przedmiot miał 3 razy taką samą usterkę w ciągu jednego okresu gwarancyjnego. Ale w wypadku kości RAM to nie naprawiają ich, tylko wymieniają na nowe tak czy siak, więc tutaj to chyba nie dało by rady zgodnie z przepisami. Pozostaje dobra wola sprzedawcy.

03.03.2010
09:59
[3]

koobon [ part animal part machine ]

Dopóki sprzedawca może Ci sprzedany towar wymienić (na taki sam) lub naprawić nie możesz domagać się zwrotu kasy.

03.03.2010
15:11
smile
[4]

Arturo144 [ Legionista ]

zgadzam sięz [3]

03.03.2010
15:22
[5]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

Tak jak napisał Narmo, z tym, że nie ma tu mowy o gwarancji (bo gwarancja to dobra wola producenta sprzętu), ale o reklamowaniu w oparciu o "ustawę konsumencką".

03.03.2010
15:27
[6]

PaZur76 [ Gladiator ]

No nie tak do końca [3] bo towar może jeszcze reklamować (zdaje się, że w ciągu 2 lat od daty zakupu). I może wówczas zażądać albo nieodpłatnej naprawy, albo wymiany towaru na nowy (wybór należy do niego, do klienta!) - tak jak sugeruje [3]. Ale może również zażądać albo zwrotu zapłaconej ceny, albo obniżenia jej, jednak tylko w przypadku gdy:
a/ naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów
b/ wymiana lub naprawa narażałyby reklamującego na znaczne niedogodności (tu pokombinuj! w rodzaju: nie masz części - nie możesz bez niej pracować i z każdym dniem tracisz dochody, albo masz b.utrudniony dojazd do sklepu/serwisu...)
c/ sprzedawca nie wymienił rzeczy na nową lub tej rzeczy nie naprawił w odpowiednim czasie.

Wszystko na podstawie Ustawy z dn. 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002r. Nr 141, poz. 1176 ze zmianami). Oczywiście jeśli nic się nie zmieniło w tym temacie. Wzór reklamacji bez problemu znajdzie w sieci. Sporządza się ją w 2-óch egzemp., jeden dla sprzedawcy, jeden dla siebie, żądasz od sprzedawcy by na twoim się podpisał i wstawił datę. Można też wysłać reklamację listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do twojego żądania, po tym czasie uznaje się, że je przyjął.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.