rickii [ Konsul ]
Fajna!!Darmowa!!Sieciowa!!Strategia ekonomiczno-militarna w Kosmosie ---BlackNova Traders
Fajna ciekawa gra, narazie niewiele moge o niej napisac bo dopiero dzis zaczołem grac ale widze ze mnie wciągnie .
Drag [ Pretorianin ]
Zapraszam :)
rickii [ Konsul ]
UP <> bo hce zeby wszyscy usłyszeli o tej grze, jest naprawde ciekawa:)
Master of Orion [ Pretorianin ]
ale to gra z grafiką czy jakiś taki coś typu mud?
rickii [ Konsul ]
cos w stylu red dragona , dzuo textu malo grafiki, ale nie cza wpiswac polecen jak w mudach :) sterujesz statkiem kosmicznym latasz po galaktykach zajmujesz planety kolonizuejesz je handlujesz, i wiele innych mozliwosci
Drag [ Pretorianin ]
Poza tym chciałbym dodać, że gra oryginalnie jest w języku angielskim ale cały czas pracuję nad tłumaczeniem (staram się na bieżąco uaktualniać nowe teksty) ..
Musicie zagrać! Nie ma co ;)))
Drag [ Pretorianin ]
^ up (i jeszcze jeden i jeszcze raz ;))
Naprawde polecam! Świetna giera :)
Owen [ ]
Ave rickii, zdradzasz DC ;-) ?
rickii [ Konsul ]
Owen ------>Propaguje dc we wszechswiecie :) to najlepsza darmowa gra od czasow powstania dc i red dragona :)narazie brakuje ludzi ale jak ich przybędzie to bedzie poprostu super!!!!!!
rickii [ Konsul ]
Standardowo UP^^
rickii [ Konsul ]
UP^^
rickii [ Konsul ]
^^:)
Necromancer [ Generaďż˝ ]
Sympatyczna giera, narazie gram dokladnie tak jak pisze w FAQ. :)
rickii [ Konsul ]
Jak sie nazywa twoja postac?
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
----------> Rickii
A co to za Twoje przymierze??????
I dlaczego ten swój teren uważasz za prywatny??????
rickii [ Konsul ]
Mark24 -------->
ta gra polega na kolonizowaniu wszechswiata,
Sektor uwazam za prywatny dlatego ze są tam 3 moje planety i jestem w stanie go wybronic :)
Moje przymieze czyli koalicja, koalice twozy sie dla bespieczenstwa cos jak NATO jesli zaatakujesz kogos z mojej koalicji cala koalicja zaatakuje ciebie :)
Jak widze Federacja wyznaczyła nagrode za twoją glowe :) co zrobiłeś:)?
PARDUS [ Legionista ]
Serdecznie zapraszam do nowo powstalego sojuszui U.S. Colonial Marines. Narazie jestem sam i niewiele gralem ale skoro to nowa gra to w szybkim tepie mozemy stworzyc cos silniejszego :)
rickii [ Konsul ]
^^
Drag [ Pretorianin ]
Wszystkich, którzy grają w BNT bardzo proszę, jeżeli zauważycie błąd w składni, gramatyce przetłumaczonych części gry, wyślijcie mejla na adres [email protected] a w nim:
- adres strony na której znajduje się niepoprawne sformułowanie
- niepoprawny tekst
Z góry dzięki ;)
Drag [ Pretorianin ]
Gra dalej żyje :)
^ up
rickii [ Konsul ]
mam wrazenie ze jest coraz wiecej graczy :) up^^
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
----------> Rickii
Hmm... przyjrzałem się wczoraj Tym Twoim planetom, i moim zdaniem nie obroniłbyś ich.....
Ale nie będę (na razie przynajmniej) wchodził Ci w drogę.
Cały czas dopiero się uczę..... Teraz np. dowiedziałem się, że samemu w systemie można tworzyć planety
Nagrodę za mnie wystawiła federacja bo napadłem i złupiłem "Massca" i jego statek Massacrator ;)
Musiałem zapłacić bo nie miałem wstępu do portu specjalnego w sektorze 0.
rickii [ Konsul ]
Mark24----->jesli planety są cenne to sie je broni , sama planeta jest bezwartosciowa, dopiero zkolonizowana daje korzysci, ja tez sie tobie przyjzalem i moim zdaniem nie obronil bys sie przedemną :), ale narazie gramy wszyscy w pokoju bo wszechsiwat jest wystarczająco duzy na obecną liczbe graczy:)
Ile musiales zaplacic?
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
Ponad 800 000.
Dokładnie tak jak mówisz - nie ma co walczyć - niech przyjdzie więcej ludzi. Gra jest niezła....
Trochę żałuję, że na weekend wyjeżdżam do domu - ale w poniedziałek nazbiera mi się tur to nadgonię.
HerbatNick [ Chor��y ]
Gdzie i jak zmieniac lub ulepszac statki?
rickii [ Konsul ]
W sektoze 0 jest port specjalny, tam mozesz ulepszac statek
kadłub jest odpowiedzialny za pojemnosc ładowni więc to proponuje ulepszyc na początek, w porcie specjalnym mozesz rowniez kupowac kolonistow rakiety , proponuje tez na poczatek kupic kapsułe ratunkową
Nemeda [ Konsul ]
o co w morde jeza w tym wszystkim chodzi ?
rickii [ Konsul ]
https://fg.risp.pl/bnt/newplayer.html
tu masz instrukcje dla nowych graczy. obecnie ejst ejszcze po angielsku ale jest w fazie tłumaczenia.
Gra nniej wiecej wyglonda tak:
Twozysz postac statek, na początku znajdzujesz sie w sektoze 0 jest to fektor federacji, tutaj nikt bezkarnie nie moze cie zaatakowac, głównym zródłem dochodu będzie dla ciebei handel, udajesz sie do sektora posiadającego port handlowy np"goods" kupujesz tak dobra przelatujesz do sektora z surowcami "port ore" sprzedajesz kupujesz surowce i lecisz spowrotem do sektora "goods" w ten sposub zbierasz kase na podrasowanie statku, z czasem uzbierasz większą sumke i mozesz sie bbrac za kolonizacje planet i zwiedzanie wszechswiata. To taki mini opis, do tego dochodzą walki , sojusze, itp.
rickii [ Konsul ]
gra moze na pierwszy zut oka nie wyglonda zachecająco , ale jest cholernie miodna i wciągająca gdy sie ją pozna blizej.(linki w lewym dolnym rogu menu glownego to odnosniki do sektorow)
Nemeda [ Konsul ]
podpowiedz moze jakas co najlepiej opychac za co ?
jak ustalac szlaki handlowe i po co ?
czy w kazdym sektorze sa inne ceny towarow ?
co na poczatku najlepiej inwestowac ?
od czego zalezy ilosc tur gdy przeskakujesz pomiedzy sketorami ?
czy mozna zmniejszyc ilosc zuzywanych tur w przeskokach ?
co bedzie jak skoncza mi sie tury ?
Nemeda [ Konsul ]
co to sa przekazniki gweizdne ?
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
Jak podrasujesz statek to będziesz zużywał coraz mniej tur. Do tego nie lataj tak normalnie tylko używaj warp-a (przeskoki międzygwiezdne) - patrz która planeta jest z ktora połączona.
Co 300 sekund masz +3 tury.
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
360 sekund.
A tak w ogóle to wszystkich chętnych zapraszam do sojuszu soviets ;)
rickii [ Konsul ]
1 )najlepiej sprzedawac dobra i rudy : kursowac miedzy portem z rudami a z dobrami
2) szlaki ustalasz poprzez wpisanie sektorow np xxx jako sektor z dobrami i yyy jako sektor z rudami, zaznaczyc na kurs 2 stronny,
3) nie są takie same , ceny zmieniają sie kiedy zaczyna sie ruch na tych sektorach, ale narazie ejst zamalo osób by bylo to zauwazalne
4) najlepiej inwestowac w rozbudowe kadłuba powiększa pojemnosc luku bagazowego
5) im lepse masz silniki tym mniej kosztuje cie podruzowanie po sektorach w trybie real space . gdy poruszasz sie po sektorach za pomocą linkow tracisz na to tylko jedną ture ( najelpiej zalozyc szlak chandlowy tak by oddzielał je tylko jeden link np sektor 4 i 5 i ustawic by ruch odbywal sie przez linki)
6) co 6 minut przybywa ci 3 tury
7)trudno to wytlomaczyc, przy pomocy tego mozesz sie podpisac na sektorze :)
HerbatNick [ Chor��y ]
Jak wyladowac colonistow?
rickii [ Konsul ]
wchodzisz do menu planety i tam jest funkca "przelew "
HerbatNick [ Chor��y ]
rickii poprosze o kontakt na gg -> 1910057
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
Proszę o "niezaczepianie" mojego statku i moich planet bo wyjeżdżam na weekend i nie będę mógł ich pilnować.
rickii [ Konsul ]
Mark24 wylonduj na planecie i tam sie wyloguj
Drag [ Pretorianin ]
Zmieniłem nazwę polecenia, którym przerzuca się kolonistów na planetę z 'przelew' na 'transfer'
Zapraszam do gry :)))
rickii [ Konsul ]
^^
Drag [ Pretorianin ]
Chciałbym publicznie i oficjalnie ;) złożyć podziękowania dla Quetzalcoatl'a za przetłumaczenie FAQ gry :)
Dziękuję z całego serca :)))
PARDUS [ Legionista ]
W galaktyce zycie plynie milo, wszyscy sie zbroja, sytuacja jest napieta, a planet coraz mniej. Nie mozna spokojnie pohandlowac bo co poniektorzy blokuja strefy miedzyplanetarne tuz u wejsc do portow specjalnych. A niech ktos sprobuje wleciec na nieoznakowane pole minowe to wylapie setke min na kadlub i statek trzeba odmalowac a farby nie sa tanie. O piratach szkoda gadac, same niewyjasnione wypadki w wiadomosciach. Istny WaR zone.
Ekthelion [ Pretorianin ]
Ja tam założyłem konto 10 minut temu, targam rude i ogólnie mówiąc jest fajnie :)
Ekthelion [ Pretorianin ]
No i mam wała. Mam energie 0 i nie mogę jej kupić
rickii [ Konsul ]
PARDUS ----> planety mozna twozyc za pomocą rakiet genesis costam...
Ekthelion bez energi da sie latac, a enegie mozna kupic w portach z energią
PARDUS [ Legionista ]
To fajnie, a reszta rupieci typu przekazniki albo fuel soope albo last seen ship device czy jakos tam to do czego dokladnie sluza i jak sie dokladnie to aktywuje.
MiniWm [ Yoshinkan ]
z tego co mowicie to gra jest wypassssssssss
Ashigaga [ Chor��y ]
Ktos blokuje sektory ?? :) Ja nic podobnego nie zaobserwowalem hehe
Drag [ Pretorianin ]
Dostepne jest już oficjalne forum gry BlackNova Traders
Tymczasowy adres to:
Drag [ Pretorianin ]
Po raz kolejny WIELKI DZIEKI dla quetzalcoatl'a! Tym razem przetłumaczył on poradnik dla nowych graczy, dostępny tutaj:
Drag [ Pretorianin ]
^ up
Quetzalcoatl [ Konsul ]
thq, pikuś :)
a masz cos jeszcze :?
Drag [ Pretorianin ]
Zostały tylko niektóre teksty z gry.. ale chyba dam sobie radę ;)
Mimo wszystko dziękuję :)
rickii [ Konsul ]
Z radością chciałbym poinformowac że posiadamy już jubileuszową liczbe graczy, jest nas obecnie setka i wciąż nas przybywa,
Osoby które jeszcze się nie zdecydowały na gre serdecznie zapraszam, jedyne co ryzykujecie to to że was wciągnie !!
mirasek [ Pretorianin ]
Po rozpoczeciu gry zostalem odrazy gdzies tam przestrzeni zaatakowany i zginolem.
---mirasek was killed in an accident---
Ale gram dalej kupuje sprzedaje rozne tam towary. Ale jest jeden problem nie mam kolonialistow,
czy mozna gdzies ich kupic ,zdobyc , czy cos w tym stylu.
I dlaczwgo gram dalej skoro zginolem??
mirasek [ Pretorianin ]
OK juz mam kolonialistow :)
rickii [ Konsul ]
mirasek ---> ciebie oraz wszystkich początkujących zapraszam do lektóry faq :
https://fg.risp.pl/bnt/faq.html
oraz do poradnika dla nowych graczy:
https://fg.risp.pl/bnt/newplayer.html
rickii [ Konsul ]
Wprowadzenie:
Blacknova Traders jest luzno oparta na grze BBS'u - Tradewars. W tej grze dostajesz podstawowo wyposazony statek, za pomoca ktorego mozesz handlowac miedzy portami, aby za zarobione pieniadze go ulepszac. Wsrod mozliwych rozbudow sa takie jak: Kadluba - wiekszy statek moze wiecej przewozic, wiec wiecej zarobisz na ture, uzbrojenia, Silnikow czy Sensorow. Mozesz rowniez kolonizowac planety, te zas 'odwdzieca' ci sie produkcja dobr i oczywiscie pieniedzy.
Po kilku pierwszych dniach handlu dobrze by bylo zdecydowac sie na jakas strategie - kilka wypisalem na glownej stronie FAQ. Polecam zaczac jako Kupiec, dorobic sie Kadluba okolo 17lev, a potem przestawic sie na Budowniczego.
Tradewars jest generalnie gra turowa. Kazda podstawowa akcja zajmuje ci 1 ture. Rozpoczynasz gre z pewna poczatkowa pula (zalezna od serwera gry) i podczas kazdego update'u systemu zostaje ci dopisana 1 tura. Zazwyczaj update jest co 6 minut, dzieki czemu co godzine bedziesz mial dodatkowych 10 tur.
Mozesz poruszac sie w przestrzeni na dwa sposoby. Pierwsza sa bramy /Warp'y/ pomiedzy sektorami wszechswiata. Niezaleznie od rzeczywistej odleglosci, przejscie z sektora do sektora przez brame zawsze zajmuje 1 ture. Standardowo sektory o kolejnych numerach sa polaczone bramami. Mozesz tez wybrac podroz we Wlasciwej Przestrzeni, korzystajac z Silnikow statku. Im lepsze Silniki, tym sa szybsze, i tym mniej kolejek zuzyjesz na ruch. Poczatkowo twoje Silniki beda tragicnie slabe, wiec nie bedzie ci sie oplacalo ich uzywac.
Jest bardzo wazne, aby upewniac sie czy z sektora do ktorego chcesz wleciec mozesz wrocic. W grze jest pelno polaczen w jedna strone i z poczatku lepiej trzymac sie od nich z daleka, gdyz latwo sie zgubic. Z tego tez powodu warto zapisywac sektory przez ktore przelatujesz, aby potem moc szybko wrocic np. do Sol po upgrade'y
Specjalne Porty, jak np. Sol (zawsze w sektorze 0) sprzedaja wspomniane ulepszenia do twojego statku. Warto sobie zapisac wszystkie inne na ktore sie natkniesz.
Rozne regiony przestrzenie rzadza sie specyficznymi prawami. Np. przestrzen Federacji chroni przed dowolnymi formami ataku, wiec nowi gracze moga smialo 'nocowac' w niej. Mozesz latwo zorientowac sie w jakim regionie jestes - jego nazwa jest zawsze w prawym gornym rogu ekranu gry.
Sprobuj znalezc port z Dobrami lub Ruda w okolicach Sol. Poskanuj wyjscia - jesli nic nie bedzie polec do sektora 1 i szukaj dalej.
Teraz postaraj sie znalezc ten drugi rodzaj portu w sasiadujacych sektorach. Tzn. jesli juz znalazles port z Ruda, poskanuj wyjscia w poszukiwaniu portu z Dobrami i na odwrot. Wazne jest aby byly one w miare blisko Sol, tak abys mogl szybko wrocic po upgrade'y. Moze ci to zajac kilka ladnych kolejek, jako ze lokalizacja portow czasem ulega zmianie (nawet co kolejke potrafia sie ruszac)..
Handluj wozac towary w obie strony tak dlugo, az bedziesz mial mogl ulepszyc Kadlub - i zrob to (w Sol). Im wiekszy Kadlub, tym wiecej mozesz targac ze soba. I tym wiecej zarobisz na jednym kursie. Wracaj wiec do znalezionych wczesniej portow i handluj dalej.
Ustukaj ponad 100k i lec kupic w Sol Kapsule Ratunkowa. Potem wracaj do handlowania i ulepszania Kadluba.
Kiedy uzbierasz ponad milion kup EWD /Emergecny Warp Device/. Jest to dosc przydatne urzadzenie, przenoszace statek do losowego sektora w momencie gdy zostanie on zaatakowany. Wciaz ulepszaj Kadlub. W tym punkcie powinienes byc juz wzglednie niezniszczalny. Pamietaj ze EWD lubia zawodzic, gdy masz Kadlub powyzej 15lev.
Jak masz kase, kupuj dalsze EWD. Zaopatrz sie przy tym w podobna ilosc Edytorow Bram, dzieki czemu jak cie kiedy EWD przeniesie nie wiadomo gdzie, bedziesz mogl zawsze postawic brame np. do Sol (no i jej uzyc). W pozniejsze grze edytory sie nie przydaja juz tak bardzo, zwlasza jak masz bardzo dobre silniki.
Uzywaj Szlakow Handlowych. Po co masz sie meczyc wydajac monotonnie polecenia: polec do A, kupuj ile wlezie, polec do B, sprzedaj kupujac, wroc do A itd. Komputer pokladowy odwali za ciebie robote. Wystarczy zaznaczyc skad dokad ma latac, a potem wybrac ile razy ma powtorzyc kurs. Pamietaj aby zaznaczyc czy chcesz handlowac na Szlaku w dwie strony, tzn. kupic w A, sprzedac w B, kupic w B, wrocic do A i wyprzedac. Szlaki moga korzystac albo z bram miedzy sektorami albo z kursow we Wlasciwej Przestzreni - musisz to wyraznie okreslic. Z poczatku raczej wybieraj kursy przez bramy, jako ze szkoda tracic tury 'dzieki' slabym silnikom.
W sektorze mozesz czasem natrafic na czyjes sily zbrojne - glownie strzegace sektora. Skladaja sie na nie Miny i Mysliwce. Miny to nic innego jak uspione Torpedy. Moga one wykryc nadlatujacy statek tylko jesli jest on odpowiednio duzy - zwykle widza tylko Kadluby powyzej 8lev. Mysliwce zas moga byc ustawione w jednym z dwoch trybow: Ataku albo Myta. W pierwszym poprostu atakuja kazdy statek nie bedacy ich wlascicielem i nie nalezacy do jego Stowarzyszenia. W trybie Myta pozwalaja na bezpieczne wejscie do sektora tylko tym statkom, ktore zgodza sie zaplacic myto. Mysliwce rozstawione w sektorze wymagaja zasilania Energia z przyjaznej im planety koniecznie bedacej w tym samym sektorze. Nie jst wazne czy to twoja planeta, czy tez kogos z twojego Stowarzyszenia. Pobor Energii wynosi 1 jednostke na 10 Mysliwcow. Jezeli nie ma takiej planety lub brakuje na niej Energii, Mysliwce beda powoli niszczec, az w koncu padna. Ochrona przed minami sa Deflektory (odbijacze) - sa dosc tanie i naprawde warto wozic ich kilka ton ze soba :) Jesli sektora strzega Mysliwce, dostaniesz dodatkowo wybor, czy chcesz z nimi walczyc, wycofac sie, czy uzyc Kamuflazu i sprobowac sie przekrasc.
Mozesz tworzyc planety uzywajac Torped Genezy. Planety moga wytwarzac towary i fundusze, ktore bardzo ci pomoga. Im wiecej mieszkancow (Kolonistow) - tym szybsza produkcja. Mozesz doludniac planety przy uzyciu Szlaku Handlowego ze Specjalnym Portem na drugim koncu, lub latajac samemu w-te-i-we-w-te.
Teraz przejdz do glownego FAQ i wybierz sobie jakas strategie na dalsza gre. Zawsze tez mozesz opracowac swoja.
A teraz lista czego NIE robic:
Nie skanuj ani graczy ani planet. Zwykle robi sie to tuz przed atakiem, wiec moga nie zrozumiec twojej ciekawosci.
Nie wylogowuj sie w poblizu innych graczy (tzn. w tym samym sektorze gdzie oni sa) ani czychs planet. Ktos moze pomyslec ze robisz dla kogos wiekszego zwiad i cie rozwali na wszelki wypadek.
Nie atakuj nikogo o wyzszym niz twoj rankingu. Raczej nie przezyjesz spotkania.
Pozyteczne Porady:
To jest losowy zlepek porad krazacych po forum. Wszystkie wlasciwie wyszly od innych graczy.
Kiedykolwiek musisz wybrac pomiedzy dwoma sektorami ktore tak samo cie interesuja - np. masz za jedna brama port z Ruda i za druga brama tez port z Ruda - wybierz ten sektor, ktory ma wiecej wyjsc. Po prostu bedziesz mial wiekszy wybor gdzie leciec dalej.
Jak juz pisalem gra automatycznie ustawia bramy pomiedzy sektorami o kolejnych numerach. Tak wiec Sektor 152 ma standardowo polaczenie z 151 i 153. Jezeli kiedykolwiek zauwazysz jakies odstepstwo od tej reguly - np. Sektor 456 ma brame do 455, ale nie ma polaczenia z 457 - znaczy to ze ktos celowo usunal to polaczenie. Zwykle, choc nie zawsze, kryje sie tam (lub obok) cos waznego dla tego gracza. Oczekuj zyly zlota i duzej ochrony :))
Tworzac planete pamietaj aby poniszczyc przy pomocy Edytorow Bram wszystkie wyjscia z tego sektora (koniecznie obie strony wyjsc!). Potem stworz jedno wyjscie, najlepiej jednostronne, do jakiegos Specjalnego Portu. To dla ludzi o kiepskich slinikach, ktorzy przypadkiem w-EWD-owaliby sie do ciebie i nie mogliby pozwolic sobie na ruch we Wlasciwej Przestrzeni.
Tworzac planete nie klopocz sie nazywaniem jej. Ludziska czesto widzac 'nie nazwana' omijaja planete, nawet nie patrzac czy jest zajeta. Mozesz tez nazywac tylko pomniejsze planety, ale te duze lepiej zostawic bez nazwy.
Sprobuj dogadac sie z kims o wysokiej pozycji - jesli kiedykolwiek oberwie ci sie, byc moze twoj duzy kolega zajmie sie odwetem.
Jesli nie uzywasz niczego do notowania - zacznij. Zapisuj gdzie sa Specjalne Porty, zaznaczaj gdzie ostatnio znalazles dobre ukady portow z Dobrami i Ruda, puste planety, planety nalezace do kogos (z andotacja do kogo) itd. To sie zawsze przydaje.
Slowniczek:
kredytki [cr,creds,credits]- obiegowa waluta.
EWD- przydatne urzadzenie wyteleportowujace cie losowo gdy wpadniesz w klopoty.
wypalanie EWD [EWD burn]- jezeli zdarzy ci sie atakowac kogos tylko po to aby odpalic swoj lub jego EWD - to to jest wlasnie to.
[fits/torps]- skrot od fighters i torpedoes, czyli Mysliwce i Torpedy. Notorycznie uzywane na angielskim forum.
k/M/B/G- odpowiednio: kilo (1 000), mega (1 000 000), billion/giga (1 000 000 000).
rwp [rs move]- ruch we Wlasciwej Przestrzeni.
'sloneczne odbicie' [sol bump]- zjawisko objawiajace sie wyrzucaniem co bardziej napakowanych statkow z ukladu slonecznego (Sol) do losowych sektorow.
rickii [ Konsul ]
^^
Ekthelion [ Pretorianin ]
tyle, ze nie mam energi na sfinalizowanie transakcji (kupienie energii) - ślepe koło
Ekthelion [ Pretorianin ]
tyle, ze nie mam energi na sfinalizowanie transakcji (kupienie energii) - ślepe koło
Ekthelion [ Pretorianin ]
tyle, ze nie mam energi na sfinalizowanie transakcji (kupienie energii) - ślepe koło
Ekthelion [ Pretorianin ]
kurde sorry, ale mi nie wyślwietlał komunikatu, że wiadomość dodana
Quetzalcoatl [ Konsul ]
o, szlufka! tyle tego tam bylo??
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
Ale mnie żeście wszyscy odgonili przez weekend :(((
Z 6 miejsca spadłem na 18 - ale już jestem 11....
rickii [ Konsul ]
Mark24-----> nie pękaj zato masz sporo turek:)
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
----------------------> Rickii
Za to Ty całkiem nieźle sobie radzisz.
Mogę podlecieć do Ciebie i obejrzeć twoje planety - w celach turystyczno-krajoznawczych - of course?????
Nemeda [ Konsul ]
mam pytanka :
po co sojusze ?
jak zmienic uncharted space : na moja space :)
co oznacza zapelniajacy sie pasek pod planeta ? zaludnienie ? obrona ?
to chyba na tyle ?
Nemeda vel. MadR
Nemeda [ Konsul ]
czy jest mozliwosc ustawienia szlakow handlowych aby przezucaly ludzi na konkretna planete ?
rickii [ Konsul ]
1) jak cie ktos zaatakuje to masz plecy :) czyli swoj sojusz i mozesz sie odgryźc
2) 3 planety posiadające base w jedym sektorze i masz sektor ochrzczony swoim imieniem
3) niebardzo wiem co to jest ale zalezy od zaawansowania tehnologicznego twojego statku, zauwazyles ze wyglond twojego statku zmeinia sie wraz z jego ulepszaniem, tosamo dzieje sie z wyglondem planet
4) jest mozliwe, za sektor startowy ustawiasz sektor z portem specjalnym a za miejsce docelowe planete na którą chcesz przewozic towar, ustawiasz tez w ustawieniach globalnych handlu kupowanie osadnikow.
Nemeda [ Konsul ]
jak stworzyc obrone w sektorze ?
mam mysliwce torpedy itp itd na planecie ...
ale obrona sektora jet zerowa ?
hmmm
jak zostawic te pieprzone mysliwce i miny w sektorze a nie na planecie ?
Pozdr.
MadR
Nemeda [ Konsul ]
juz wiem :)
Nemeda [ Konsul ]
ale teraz nie wiem jak umiescic nastepna ilosc :(
do tej ktora juz jest ?
Nemeda [ Konsul ]
juz wiem :)
Nemeda [ Konsul ]
rickii .... na ile bedzie mi sie oplacalo przejscie do Twojego sojuszu ?
Pozdr.
MadR
P.S. Jakby co to GG mnie :)
rickii [ Konsul ]
Nemeda , a moze powinienem takrze spytac, ile sojusz zyska z twojego członkostwa :)?
sojusz to bespieczeństwo i wzajemna wspułpraca w kwestji rozwoju planet, :) musze sie zaczac zastanawiac czy nei warto by wprowadzić jakiś składek członkowskich :) aby np dofinansowywac słabszych graczy by dorównali reszcie.
rickii [ Konsul ]
up^^
Mateush [ Pretorianin ]
< UP >
Gra full wypas!
Mam tylko jedno pytanko: Jak sprawdzać ile dany użytkowik ma planet, gdzie itp. ?
Mateush [ Pretorianin ]
Aa i jeszcze jedno, jak sprawdzić czy mam wystarczająco dobre silniki aby latać w przestrzeni (nie przez bramy) za jedną turę? A może ktoś poda na którym levelu? :]
I może jeszcze jakieś rady początkujących? :]
Mateush [ Pretorianin ]
Qrde sorry za spam ale mam jeszcze jedno poytanie :P
A mianowicie czy to EWD to jest to samo co Awaryjne Urządzenie Skoku ?
rickii [ Konsul ]
1)niedarady tego sprawdzic, co to za gra gdy mialbys wszystkie dane przeciwnika :P .Chcesz wiedziec kto ma jakie planety przeszukaj wszechswiat :)
2) ja mam silniki na 14 i latam wszedzie jak chce, chyba od 12-13 levelu tak jest.
3) tak to samo.
Pozdrowienia
Rickii kapitan Enterprise
Mateush [ Pretorianin ]
Dzięki bardzo !
Mateush [ Pretorianin ]
Koszt Bież. Maks Ilość
Koloniści | 5 | 0 / 0 0 Pełny
^
Dlaczego nie moge zakupić kolonistów???
MiniWm [ Yoshinkan ]
Mam pytanie po jestem super poczatkujacy ?
1.Kompeltnie nie wiem jak kupic silnik surowce itp.
2.Ani jak sie przemieszczac :(
3.A tym bardziej jak skolonicowac
4. gra jest za*ebista
rickii [ Konsul ]
MiniWm przygode z bnt zacznij od przeczytanie uwaznie faq oraz poradniku dla nowych graczy(jest link w faq)
1) na poczatek masz 1k kasy, proponuje leciec do sektora 4-5 i handlowac tam dobrami i rudami, uzbibieraj tak ze 2k kasy i kup ulepszenie kadłuba i spowrotem lec handlowac, puzniej znow ulepszysz itd.
2) przemieszczasz sie za pomocą linkow, na początku masz z sektora 0 2 linki, 1 oraz 499. sa w lewej czesci ekranu.
dopuki nei uzyskasz upgrejdu silnikow powyzej 10levela poruszaj sie tylko za pomocą linków
3) kolonizacja polega na przejeciu koloni oraz dostarczaniu tam kolonistow
4) wiem :)
Kup kapsułe ratunkową i uwazaj na miny, na forum ktrego link jest w menu gry pisze na jakich sektorach są miny.
Powpodzenia
Rickii kapitan Enterprise
Mateush a luki bagazowe amsz puste? a moze nei masz wolnych tur? niwiem , nie widze tego to trudno mi powiedziec
MiniWm [ Yoshinkan ]
a jak ulepszyc kadlub :(
Mateush [ Pretorianin ]
W sektorze 0 możesz ulepszać statek między innymi o lepszy kadłub.
Kupiectwo mam za sobą. Teraz ucze się o planetach i jej ochronie :] I pierwsze pytanko: Znalazłem sobie jakiś sektor, zbudowałem tam planete, dałem 43 kolonistów, ale jak ją obronić? Jak wchodze w dział "Obrona Sektorów" to widze:
Obrona sektora - raport
Brak jakiejkolwiek obrony w tym sektorze.
Kliknij tutaj aby powrócić do menu głównego.
Na planecie znajduje się troche torped i myśliwców. Ktoś mi może jakoś jasno wytłumaczyć o co w tym wszystkim chodzi? thx
Mateush [ Pretorianin ]
I jeszcze jedno i już dam wam spokój :P
Jak stać się właścicielem danej strefy (np. tej w której mam planetę) ?
zakq [ Centurion ]
Mam też parę pytań:
1. Co to jest planeta korporacyjna.
2. Co daje baza na planecie.
3. Za co dostaje się punkty w rankingu.
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
----------> Mateush
Aby mieć obronę w sektorze musisz chociaż na jednej planecie wybudować bazę.
Potrzebujesz po 10 000 każdego z surowców + 10 000 000 kredytek - wtedy możesz ustawiać myśliwce i miny w tym sektorze.
Właścicielem sektora jesteś gdy na 3 planetach wybudujesz bazy
---------> Zakq
1. Planeta korporacyjna (chyba bo to to co zauważyłem) - mogą na niej lądować również statki z Twojego sojuszu. Pokazuje się też ona na liście planet sojuszniczych.
2. Co do bazy to już napisałem.... patrz wyżej...
3. Za wszystko: gotówka, planety, statek, ilość kolonistów, ilość towarów na planetach.
Właściwie to sam mam pytanie czy dostaje się punkty za zestrzelenie statku, przejęcie obcej planety itp.????
I czy ktoś kto straci planetę traci też punkty???
rickii [ Konsul ]
Mark24 --------> wątpie czy sie je praci ale i wątpie czy zyskuje ;)
Mała prośba. nasz server wzbogaca sie o coraz to nowszych graczy , mam do nich wielką prośbę , zanim zadadzą jakies pytanie niech przeczytają wpierw faq i wszystkie wczesniejsze posty w wątk. Mozna sie z niech wiele dowiedziec, w trudniejszych pytaniach ja i innie juz bardziej wtajemniczeni gracze służymy pomocą.
rickii [ Konsul ]
Zapraszam do forum BNT którego link jest w menu gry, są tam wiadomosci o rozmiestrzeniu min.
Zapraszam takrze do czata jego link również znajdziecie w menu gry:)
Nemeda [ Konsul ]
pytanko ....
jaka jest optymalna ilosc mysliwcow do obrony na sektor ?
i czy bardziej oplaca sie je ustawic na atak czy na pobiewranie oplat ?
Pozdr.
Seba vel. MadR
rickii [ Konsul ]
Nemeda tego raczej nikt nie wie, ale nigdy nie jest zamało :)
Nemeda [ Konsul ]
pytanko ktore napewno innym tez sie przyda :
co z kazdych czesci twojego statku co zwieksza ?
Kadlub - ilosc przewozonych dobr, ludzi, energii
silniki - zmniejsza ilosc tur zuzywanych w real space
moc - zwieksza ilosc energii zdobywanej w poruszaniu sie w real space ?
komputer ?
sensory ?
dziala ?
pancerz - zwieksza punkty pancerza
maskowanie ?
torpedy - zwieksza ilosc torped na statku
oslony ?
Dopisze ktos reszte ?
rickii [ Konsul ]
kadłub-powiększa bagazownie na: kolonistow, dobra ( nie powiększa pojemnosci dla energi)
silniki- zmniejsza ilosc tur zuzywanych w real space w przypadku walki moze umozliwic unik przed atakiem
moc- tu pojemnosc energi
kompter: liczba mysliwcow na pokladize
sensory: jak sama nazwa wskazuje do skanowania
działa : liczba dział
pancerz - zwieksza punkty pancerza
maskowanie: maskowanie sie przez minami, mysliwcami oraz przed sensorami,
torpedy - zwieksza ilosc torped na statku
oslony : to osłony:)
Mateush [ Pretorianin ]
Zapraszam do dyskusji w nowym wątku: