GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's Gate - część 61

07.01.2003
10:40
[1]

Carrignarone [ Konsul ]

Baldur's Gate - część 61

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział : historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znajacy tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz nizwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza gdy nie ma pojęcia o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony(i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer,stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelius, tyle tylko że zajmuje się odrobaczaniem czegoś tak wspaniałego, jak TDD
- Hayabusa,Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza,bardzo rozmowny,a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasm odpowie, nikt nie wie jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący,ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj-to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@ znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie - uważaj ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

07.01.2003
10:46
[2]

Carrignarone [ Konsul ]

Hia, udało się! Właśnie zadebiutowałem na forum jako twórca wątków!
gofer ---> Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem.

07.01.2003
12:57
[3]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

nu, więc tak...

Attyla ---> ( sorry że teraz, ale nieregularnie mam dostęp) Morro to jest naprawdę coś. Co prawda, akcja rozwija się powoli ale lista opcji jest imponująca. Możesz zostać skrytobójcą, możesz być konserwą z toporem, potężnym magiem... najlepsze że nie tylko masz sporo specjalizacji, ale teżmozesz należeć do kilku gilddi w rozmaitych konfiguracjach, możesz też budować potęgę jednego z Wielkich rodów...

i tak dalej i tak dalej, dość że gra pomału, pomału ale wciąga. No i wątek główny, nie jest kretyński. Z czasem nawet wciaga coraz mocniej.

Poza tym: poteżny świat, bardzo rozbudowany. Mniej wiecej w podobnym stopniu, co świat BG. Trzeba przy tym powiedzieć że są jeszcze różne łątwe w tworzeniu MOD y...

Ogólnie powiem tak> koś komu podoba się BG, nie powinien czuć się zawiedziony MOrrowindem, bo ta giera to naprawdę NIE TYLKo grafa.

Co nie zmienia faktu, że na Baldura się nie obraziłem :)

07.01.2003
16:07
[4]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Sinic --> Jeśli tak było w BG2, to czemu nie w BG1? Jeśli się nie mylę, to Imoenka może z łuku "uderzać"...

07.01.2003
16:22
[5]

DKAY [ Generał ]

Mam malutkie pytanka:
w "pod pomocną dłonią" nie mogę znaleźć kobiety o imieniu Joia?

natomiast w Beregoście Lady Marianne of Beregost (ah te kobiety:) i maga Firebead'a?

Mam jeszcze jedno lamerskie pytanie jaki wpływ na rozgrywkę ma upływający czas? Poza tym że zmienają się pory dnia i trzeba odpoczywać?

07.01.2003
16:26
[6]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

DKAY --> Tak szczeże, to nie przypominam sobie tej Joii... Lady Marianne jest w pierwszy bodajże budynku na północ od kuźni... wejścia jest mało widoczne i prowadzi do wschodu...

07.01.2003
16:28
[7]

DKAY [ Generał ]

Zawisza Czarny -> ok dzieki a co z tym magiem mam mu pozniej dostarczyc ksiege...

07.01.2003
16:29
[8]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

A mag w zachodniej części miasta, zaraz naprzeciw drzwi knajpy.

07.01.2003
16:32
[9]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Jolka mieszka nie w samym zajeździe, tylko w chatce w zachodniej części planszy - ale w obrębie murów "Pomocnej Dłoni"

07.01.2003
16:32
[10]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

A dokładnie to Gospody Feldeposta naprzeciw... :))

07.01.2003
16:34
[11]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Ta Joia, to koleżanka poszukująca pierścionka??

Dziś mam tendencję do pisania wielu postów... ych... :))

07.01.2003
16:37
[12]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Mqam wrażenie, że o nią chodzi, bo ponadto to o zbliżonym imieniu nikogo tam nie ma (nie grałem w dodatek mistrza A)

07.01.2003
16:48
[13]

DKAY [ Generał ]

dokładnie ta:) statsiarzu:)

dzięki panowie

07.01.2003
17:09
[14]

sebalek [ Legionista ]

Mam taki problem po zainstalowaniu Baldura 1 w menu głównym i w grze wskaznik zaczyna mi sie mnozyc, w momencie przesuwania kursora na lini jego ruchu pojawiaja sie nowe kursory zaslaniajac mi ekran.Mógłby mi ktos pomóc,miał ktos taki problem?

07.01.2003
18:37
[15]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

sebalek --> Znajomi mieli taki problem, u nich winny byl stary monitor. Sprawdz karte graficzna, monitor - czy spelnija wymagania gry.

07.01.2003
19:03
[16]

sebalek [ Legionista ]

Wczesniej miałem Windowsa XP i chodzilo bez problemu,przeinstalowalem system ,zainstalowalem W98 i od tej pory niemoge grac.Monitor sprawdzilem jest OK.

07.01.2003
22:51
[17]

Sinic [ ]

Zawisza ... -->
Chcialbym miec pewnosc :)) Decyzja ta jest raczej nieodwracalna. Moze ktos zrobil cos takiego w BG? Imoen posiada obecnie niesamowity luk i chcialbym by go zachowala. A luk ten stworzyl chyba Aurelinus, bo zdobyc go bylo w miare trudno. Mialy go Amazonki. Moze tym razem podziekowania dla Aurelinusa trafione? ;)))

08.01.2003
11:19
[18]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam!
Mam pytanie: co zrobić, żeby wampiry nie rozrywały na strzępy, i czy ochrona przed złem to to samo, co ochrona przed złą energią?

08.01.2003
11:29
[19]

Carrignarone [ Konsul ]

sakhar ---> Ja tam wysyłałem przodem najbardziej wypasioną postać, a reszta ewentualnie czaiła się z tyłu i szyła z dystansu jakimś magicznym badziewiem. Ewentualnie można chyba dać przodownikowi maksymalną ochronę przed ogniem (dwa pierścienie i odpowiednią zbroję - żeby mieć 100%), a wtedy magowie mogą się dołączyć fireballami, które chyba działają na wampiry. A co do drugiego pytania, to nie wiem, zupełnie nie kojarzę tej drugiej ochrony, ale jeśli to są czary, to w opisie powinno być wyjaśnienie.

08.01.2003
11:37
[20]

sakhar [ Animus Mundi ]

Carrignarone--> Dzięki:)

08.01.2003
13:17
[21]

Earina [ Konsul ]

Hej
męczę się ciągle z grobowcem ogrzego wodza, ktoś może udzielić na jego temat jakichś informacji? tzn ktoś w grze? Jak na razie wszyscy tylko mówią, że jest i że nie można się do niego dostać. No więc ja też nie mogę :(

Byłam na wyspie syren, Aurelinus, widzę, że zauroczyła Cię Odyseja :))) W takich chwilach żałuję, że zawsze mam babską drużynę

a 1 zadanie dla złodziei ciągle nie rozwiązane, co jakiś czas do niego wracam, to chyba już hobby takie? :)

pozdrawiam

08.01.2003
13:27
[22]

Carrignarone [ Konsul ]

Earina ---> Witam. A w Północnej Cytadeli się było? Jak się nie było, to niech się będzie, to i sprawa z grobowcem się rozwiąże.

08.01.2003
16:34
[23]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

sakhar -->

Ochrona przed złem -wszyscy źli przeciwnicy wykonują ataki na osobę będącą pod wpływem czaru z modyfikatorem -2, postać owa wszystkie rzuty obronne wykonuje dodatkowo z modyfikatorem +2 [też, gdy atakuje postać zła] ...

Ochrona przed złą energią - czy to niejest czasem Ochrona przed negatywną energią, bo jeśli tako, to chroni ona przed wyssaniem poziomów [ataki wampirów, cieni itp.] ...

08.01.2003
17:56
[24]

lon [ Pretorianin ]

witam wLaSnie ściagam dodatek przez getritha i... idzie jak rakieta 10,6 jak z cdp to naprawde szybko :))
a i prośba z poprzedniego wątku prosze o link do 37 llub 38 częsci

08.01.2003
18:22
[25]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Ion --> Wpisz w wyszukiwarce "baldur" i masz całą listę... jak chcesz wcześniejsze wątki... to na dole masz "40 poprzednich wątków"... to chyba jednak wiesz... tak w ogóle po cóż Ci one??

08.01.2003
19:31
[26]

lon [ Pretorianin ]

czy patch nr 4 nachodzi na dodatek od razu czy wymagane są może wczesniesze?

08.01.2003
22:15
[27]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam pytanko o dodatek Aurelinusa mam wszystkie instalki na maxa ale czy musze tez instalowac DSotSC?Mam juz 52% dodatku:)

08.01.2003
23:03
smile
[28]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

DSotSC Pl zawiera sie w NTotSC, na dodatek poprawione (odbugowane). Wiec nie ma co go dodatkowo instalowac ( a nawet nie wolno!).

Patch 4A zawiera w sobie pozostale, starsze wersje.

Chyba rozjasnilam watpliwosci?

08.01.2003
23:38
[29]

Sinic [ ]

Blagam o odpowiedz nt zmiany Imoen w maga. Czy w jedynce moze ona po osiagnieciu poziomu i powrocie umiejetnosci zlodziejskich uzywac luku? Ledwo sobie przypominam robione kiedys eksperymenty i wtedy chyba nie mogla do luku wrocic. Jest ona obecnie na 7 poziomie i czas najwyzszy decyzje podjac. Bylby z niej wspanialy mag przywolan, jednak wolalbym by luk uzywala. Wiem ze w BG 2 jest to mozliwe, a czy robil ktos taka zmiane w jedynce?

09.01.2003
00:35
[30]

Sinic [ ]

Informacja dla zainteresowanych. Przejechalem sie po kodach i po zdobyciu poziomow przekonalem, ze Imoen bedac magiem i zlodziejem moze uzywac luku. Polecam wobec tego jej przemiane po 7 poziomie na maga przywolan.

09.01.2003
11:35
[31]

Earina [ Konsul ]

Carrignarone - w Północnej cytadeli się nie było :) na razie nawet nie wiem, że takie coś istnieje
Pięknie dziękuję za siostrę Jet Laya'i dorwałam ją wczoraj dokładnie o wskazanej porze i miejscu

teraz idę więc szukać cytadeli

do zobaczenia

09.01.2003
12:31
[32]

Carrignarone [ Konsul ]

Earina ---> Sama nie znajdziesz. Ktoś musi Ci ją wskazać. Ktoś we Wrotach...

09.01.2003
18:07
[33]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Sinic --> Hmmm, wydaje mi sie, ze moja Imoen po przemianie w Mistrzynie Inwokacji (miala tylko 2 szkoly do wyboru) nie mogla uzywac luku... Przeklasowalam ja jak byla na 4 poziomie zlodzieja i po tym chyba tez ubylo jej 1 miejsce na bron... Niestety, nie mam BG na dysku, by sie upewnic, ale wydaje mi sie, ze nie mogla byc mistrzynia przywolan. Chyba, ze masz dodatek i po tamtych zmianach mozna wiecej, albo zadecydowala zmiana parametrow przy zmianie klasy Imoen - moze jej czegos odjelam by dodac max inteligencji.

09.01.2003
22:10
[34]

Valencis [ Transmuter ]

Wypowiem się, skoro macie w tej kwestii wątpliwości. Dwuklasowiec po wybraniu ścieżki dwuklasowości przechodzi okres przystosowawczy do czasu, gdy w nowowybranej klasie nie osiągnie poziomu o jeden wyższego od tego, do którego wykształcił się w starej. Do tego czasu jego zdolności w zakresie używania broni i zbroi, które posiadała stara klasa oraz jej biegłości zostają zamrożone (chyba, że to kapłan lub druid, który na zawsze traci możliwość korzystania z takich oręży, na jakie właśnie ta klasa nie zezwala). Wniosek - po zakończeniu okresu przystosowawczego Imoen czy Shar-Teel będą mogły korzystać ze wszystkich przedmiotów, jakie toleruje choć jedna klasa. W zakresie biegłości - po awansowaniu na ten poziom, który przywraca zdolności starej klasy, dorobki w zakresie biegłości z obu zostają przemnożone - bohater posiada wszystkie kulki, jakie zdobył kiedykolwiek, ale jeżeli wykształcił się w tym samym kierunku w obu klasach, to będzie korzystał jedynie z takiej ich liczby, którą zapewniała klasa mająca ich więcej (w żadnym wypadku ilość punktów w danej biegłości nie będzie sumą z obu klas). Wiem, że co drugie zdanie z tego posta można by wyciąć, bo wychodzi z tego masło maślane, ale chciałbym, żeby to było czymś więcej, niż pisanie dla samego pisania.

Co do opcji wyboru maga specjalisty jako klasy aktywnej dwuklasowosca - trzeba spełniać dodatkowe minimum w postaci cechy - w zależności od kanonu magii - na 15 lub 16. Ta cecha nie musi być na 17, czego wymaga się od Inteligencji, żeby dwuklasowość na czarodzieja w ogóle była możliwa. Ze względu na swoje statystyki, Imoen powinna mieć możliwość wyboru szkół stawiających wymóg Zręczności (Iluzje/Urojenia, Przemiany), Kondycji (Przywołanie/Sprowadzanie, Inwokacje/Wywołania) i Charyzmy (Zaczarowania/Zauroczenia).

09.01.2003
22:46
[35]

Sinic [ ]

Hathor, Valencis -->
Dziekuje za odpowiedzi i oznajmiam co nastepuje. Imoen moze uzywac luku. Sprawdzilem to dajac jej po poziomie 6 zmiane na maga i podbijajac poziomy przy pomocy kodow. Jednej rzeczy jednak nie sprawdzilem niestety. Zaczalem sobie grac i na szczescie wybralem sie do lokacji z bazyliszkami. Tam mozna szybko zdobyc doswiadczenie i po niedlugim czasie Imoen awansowala na drugi poziom maga. I [email protected]#$% dopiero teraz zauwazylem brak wzrostu HP. Mialem nadzieje na wzrost wszystkich statystyk i stworzenie postaci zdolnej wytrzymac trudy walki. Szczegolnie przy braku dobrej szaty dla drugiego maga. Jednak w zwiazku z powyzszym cofnalem sie do ostatniego zapisu przed zmiana. Stracilem kilka godzin gry, co specjalnie mi sie nie spodobalo, jednak wolalem zostawic wszystko po staremu. Cofam moje wczesniejsze slowa ;). Nie polecam zmiany profesji.

09.01.2003
22:51
smile
[36]

Belt [ 210 backstab damage ]

To pytanie na które ja powinienem znać odpowiedź ale...
Wiemy już że do ciosu w plecy nie zalicza się żadna premia do obrażeń (czyli gość z siłą 1 zrobi taki sam backstab jak ten z 25) . A co jeśli chodzi o premię do obrażeń z broni magicznej?

09.01.2003
23:33
[37]

Valencis [ Transmuter ]

Sinic --> A czego się spodziewałeś? Wyobraź sobie, że dualujesz wojownika z Kondycją 18 na 9. poziomie na kapłana. Potem na 10. poziomie kapłana możesz mieć nawet - policzyłem - 218 PŻ. Logiczne, że trzeba było wprowadzić jakieś ograniczenia co do PŻ. Tak więc, ani w procesie zostawania dwuklasowcem, ani podczas awansu na poziom nie wyższy, niż ma stara klasa, bohater nic nie dostanie.

Belt --> Nie mam pojęcia, mogę tylko powiedzieć jakie są moje podejrzenia - po pierwsze każdy rzut kostka dla określenia obrażeń jest wykonywany osobno (bo ilość obrażeń zazwyczaj nie dzieli się przez mnożnik), bo drugie - premia do obrażeń z broni magicznej najprawdopodobniej jest wliczana, bo gra chyba nie wiedziałaby, ile to będzie bez tej premii (w końcu - ona nie musi wynikać z umagicznienia broni - przykład: Kij uderzania +10 przeciwko golemom sam siebie nie jest +10). Cokolwiek jeszcze może wchodzić, raczej nie będzie wliczanie, bo nawet jeśli najświetniejszy cios w plecy podzielimy przez mnożnik (i przez 2, jeśli to trafienie krytyczne) to otrzymamy taką wartość, że podczas zwykłego trafienia wyciągamy średnio 2* tyle.

09.01.2003
23:52
[38]

Sinic [ ]

Valencis -->
Twoj przyklad daje rzeczywiscie wiele do myslenia :). Jednak bylem pewien ze wszystkie statystyki beda rosnac, w tym PZ. A zarowno zlodziej, jak i tym bardziej czarodziej wiele zycia nie maja.

10.01.2003
12:19
smile
[39]

Crov [ Pretorianin ]

Pytanko ?
Jakie dodatki do BG2 istnieją i skąd można je ściągnąć ?
Czy są to wersje polskie czy angielskie ?

10.01.2003
12:32
[40]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Valencis ---->>> No, no. Jak zwykle z przyjemnością sobie przeczytałem Twoje informacje. Skąd Ty to wszystko wiesz??? Grywasz w papierowe cRPG i w dodatku bywasz na sesjach mistrzem czy jak?

10.01.2003
13:12
[41]

Sinic [ ]

Porada techniczna

Kiedys gralem na W95 PII233 i gra chodzila plynnie. teraz mam oczywiscie o wiele szybsza konfiguracje z W98 i zaczyna sie skakanie. Z poczatku gra chodzila plynnie dopiero po jakims czasie zaczynajac takie numery. Na koniec bylo to juz kompletnym horrorem. Kursor i postacie dzialaly jak pod lampa stroboskopowa. Wylaczalem gre i komputer i wszystko zaczynalo sie od poczatku. W miare jednak przechodzenia gry dzieje sie to coraz szybciej. Teraz wlasciwie od poczatku wszystko zaczyna lekko skakac. Juz wczesniej zrezygnowalem ze szkieletow Branwen poniewaz z nimi problemy nasilaly sie, jakby brakowalo rzeczywiscie mocy w kompie. Wczesniej mialem takie problemy z IWD, ktora jednak pozyczylem w wersji nie calkiem oryginalnej i w tym widzialem problem. IWD od poczatku zachowywalo sie tak jak teraz BG, a nawet w wiekszym stopniu. W koncu ja oddalem stwierdzajac ze mialem racje co do jakosci piratow. Jednak teraz wyraznie widac ze problemy leza u mnie. Jesli bedzie sie to nasilalo to chyba ponownie dam sobie spokoj z BG :((

10.01.2003
14:05
[42]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Musialam sprawdzic "przypadek Imoen" ;)

Wgralam na chwile BG i wrzucilam 2 save'y - z Twierdzy Gnolli, Imoen juz po zmianie na

dwuklasowca (obie klasy na 4 poziomie) i z Wiezy Durlaga (Zlodziej - 4, Mag Specjalista -

9). Imoen na 4 poziomie moze uzywac 2 broni, ale nie moze uzywac luku!!! Zas Imoen z 9

poziomu maga moze uzywac tylko 1 broni (i tez nie mogla uzywac luku).
(obok Imoen pozim 4)

10.01.2003
14:06
[43]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Save'y nie pochodza z tego samego "ciagu" gry, bo musialam sie po otruciu we Wrotach wrocic

do save'a z polowy gry (planszy z "pieskiem" Rufio), gdy mi druzyna padla w tunelu, w pogoni

za Sarevokiem... :/
Dlatego Imoen byla "dwuklasowana" 2 razy, stad inne parametry postaci i liczba miejsc na

bron. Byc moze tez zmiany, jakie porobilam w parametrach sprawily, ze mialam tylko 2 klasy

maga specjalisty do wyboru? Cos mi sie zdaje, ze tylko iluzje i inwokacje, ale tego nie

jestesm na 100% pewna.

Gdybym miala wiecej czasu, odkopalabym zapis planszy z Rufio i zrobila z Imoen dwuklasowca

od nowa (ewentualnie kodami) i wyjasnila sprawe doswiadczalnie, ale musze pisac...
(ob9ok Imoen poziom 9/4)

10.01.2003
14:37
[44]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Hathor ---> wg. instrukcji aby uaktywniły się umiejętności starej klasy, w nowej klasie trzeba awansować przynajmniej jeden poziom wyżej starej klasy. Dlatego Imoen mag/złodziej lvl 4/4 dalej ma cechy czystego maga i ma 2 sloty na broń + 3 na czary podręczne oraz nie może korzystać z łuku.
Imoen mag/złodziej lvl 9/4 ma umiejętności jednego i drugiego oraz jeden slot na broń (+ sloty na czar podręczny, ukrywanie, złodziejstwo i pułapki). Czy na pewno nie może używać krótkiego łuku jak złodziej???

10.01.2003
14:43
[45]

Valencis [ Transmuter ]

Mr.Kalgan --> Dziękuję, ale naprawdę nic nie wiem ponadto, czego udało mi się domyślić robiąc eksperymenty. I nie mam nic wspólnego z papierowym D&D - no dobrze, kiedyś przeczytałem kawałek podręcznika gracza, ale ogólnie mam wręcz uraz do tej formy spędzania czasu na zasadzie kontrastu - że zwolennicy rozgrywki na żywo twierdzą, że gry, które tak bardzo mi się podobają nie są wiele warte.

Hathor --> Nie zrozumiałaś do końca - jej nie wystarczy 4. poziom, żeby być w pełni przystosowaną do kariery w obu klasach. Dwuklasowiec musi mieć w nowej klasie poziom o jeden wyższy, niż w starej - równy nie wystarczy. Dopiero po awansie na 5. poziom, Imoen wróci zdolność korzystania z krótkich łuków i innych broni właściwych łotrzycy.
Jeśli jesteś przekonana, że nie miałaś innych możliwości specjalizacji czarodzieja do wyboru, to znaczy, że masz w plikach .2DA inne właściwości niż standartowo.

10.01.2003
14:48
[46]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sinic ---> Zauważyłem, że gra chodzi tym wolniej, im więcej plansz się zwiedzi. Szczególnie koszmarnie długo trwa załadowanie stanu pod koniec gry. To chyba taka słabość enginu.

10.01.2003
14:48
[47]

Valencis [ Transmuter ]

Zed Nocear --> Dziękuję - ale się spóźniłem i powieliłem Twoje słowa.

Jak sam napisałeś - wszystko się zgadza, więc dlaczego teraz pytasz się o łuk? Jest tylko na obrazku z poziomami 4./4..

10.01.2003
14:51
[48]

Carrignarone [ Konsul ]

Valencis ---> Really? Byłem przekonany, że musisz być mistrzem gry od wielu lat. Skąd ten uraz? Naprawdę tylko przez przekorę? To Ci powiem, że ja znam wiele osób, które lubią i jedną i drugą formę RPG (sam się do nich zaliczam).

10.01.2003
14:51
[49]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Valencis ---> To było pytanie retoryczne :->>>

10.01.2003
15:05
[50]

Sinic [ ]

Przypadek Imoen ;))

Kiedys przed wielu laty robilem eksperymenty z Imoen i wtedy, o ile pamietam, nie mogla uzywac luku. Gralem bez dodatku. Choc oczywiscie moge sie mylic, pamiec juz nie ta ;). Teraz po zmianie poziomow spotkalem sie z jeszcze innym przypadkiem. Otoz wywalilo mi ze slotow strzaly, natomiast luk pozostal!! Oczywiscie bez strzal nie moglem go uzywac ;). Byl to luk energetyczny z dodatku znaleziony przy amazonkach. I byc moze to bylo powodem takiego jego zachowania. Jednak dla sprawdzenia podbilem Imoen poziomami do o jeden wyzszego i moglem ponownie wlozyc strzaly i luku uzywac. Wiec ten problem jakby uznaje za rozwiazany. Choc byc moze rozwiazuje go dodatek?

Zed Nocear -->
Problemem nie jest powolne ladowanie sie gry. Laduje sie tak samo, jednak podczas rozgrywki w miare jej trwania zaczyna "skakac". Nie pamietam abym mial to samo grajac na starym kompie. I nie zdarzylo mi sie to z innymi grami oprocz IWD. Dlatego zastanawiam sie nad jakims bledem przy wspolpracy z engine gry spowodowanym pezez moj komputer.

Moze ktos mial takie problemy i znalazl sposob ich rozwiazania?

10.01.2003
15:09
smile
[51]

Crov [ Pretorianin ]

Pytanko ?
Jakie dodatki do BG2 istnieją i skąd można je ściągnąć ?
Czy są to wersje polskie czy angielskie ?

10.01.2003
15:18
smile
[52]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Crov ---> Nie znam się na dodatkach do BG2 ale mogę ci podać jakie są do BG1 ;-P

10.01.2003
15:18
[53]

Valencis [ Transmuter ]

Carrignarone --> Moje zainteresowania dotyczące gier zawsze były bardzo wąskie, tak więc dopóki nie założono mi w domu sieci, siedziałem nad BG i rozbebeszałem grę jak tylko umiałem. :)

Sinic --> Jak wiadomo, to nie klasy mają ograniczenia na przedmioty, tylko przedmioty na klasy - może więc problem tkwił w tym, że autor przedmiotu pogubił się we właściwościach.

10.01.2003
15:29
[54]

Sinic [ ]

Valencis -->
:))) Autor sie nie pogubil. Nie moze uzywac mag i kaplan.

10.01.2003
15:30
[55]

Carrignarone [ Konsul ]

Valencis ---> To musiałeś się nad nią okrutnie pastwić, skoro tyle wyciągnąłeś. :) No nic, chętnie bym pogadał, ale jak zwykle, jak ktoś się pojawia, to ja już idę do domu. See you.

10.01.2003
16:12
[56]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Sinic ---> IWD chodziło mi koszmarnie wolno przy włączonym trybie akceleracji. Na starym kompie BG1 też mi skakała przy przewijaniu planszy. To chyba zależy od słabej karty graficznej, w mniejszym stopniu od procesora. Zwalnianie gry w miarę trwania sesji grania u mnie nie występowało. Może być spowodowane jakimś procesem który stopniowo zabiera zasoby systemu i ich nie zwalnia po wykorzystaniu. Może to być jakiś program w tle, któryś ze sterowników, lub niestabilna wersja DirectX. Czy masz sprawdzoną czy "najnowszą" wersję DirectX. Polecam pozostać na razie przy wersji 8.1b PL.

Valencis ---> Imponuje mi twoje zaangażowanie w BG. Czy próbowałeś robić kiedyś jakieś dodatki lub poprawki do BG1?

10.01.2003
16:31
[57]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Sinic -->

Miałem taki problem jak Ty, ale tylko w BG2. Takie skakanie "włączało się" u mnie w momencie, gdy miałem od cholery przeciwników, którzy jak na moje warunki [sprzętowe] pochłaniali ogromne wręcz jak się domyślam ilości pamięci operacyjnej. Jednak, gdy rozpoczęłem rozgrywkę na nieco lepszym sprzęcie - problem ten został wyeliminowany... Ale żeby takie rzeczy działy się w BG1, to pierwsze słyszę...

10.01.2003
16:31
[58]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam
Dobrzy ludzie, pomóżcie albo dostanę nerwicy odbytu!!! Jak otworzyć wrota do grobowca Orczego Wodza? (i wrota w Kręgu w Lesie Umarłych?)
Nie mam już pomysłów i kręcę się jak g.... w przeręblu:)
Przy okazji, czy nad lokacją Północny Las jest jeszcze jakaś inna - pytam, bo wywala mi błąd jak chcę to sprawdzić przechodząc na północną krawędź mapy lokacji. (Czy Fey'doch i ta cała lokacja, prócz questu ze strzałą, ma jakieś znaczenie dla dalszej fabuły?)
Druga kwestia - jak dostać się do Północnej Cytadeli?
Trzecia - przeczytałem na forum, że w Lasach Ostrych Kłów są jacyś sekciarze Czarnej Ręki i mają tam swoją światynię - głupio pisać, ale cholera, żadnej świątyni w tych lasach nie znalazłem - chyba że jest jakoś super sprytnie zamaskowana:) Jedyne co przypominało świątynię to było we Wschodnim Lesie. Dlatego, jakby ktoś mógł podać namiary, to byłbym wdzięczny:)
Czwarta - czy ktoś znalazł w Beregoście Keelora (po tym, jak się go uzdrowiło)? Ja przetrząsnąłem miasto dwa razy, i go nie wypatrzyłem
Piąta - gdzie można znaleźć buty "Łapy Geparda"(czy jakoś tak)?
Szósta - gdzie można znaleźć "Płasz Algernona"?
Ostatnia:) - Czy w nowych lokacjach jest dużo ukrytych skrytek? (mam mało czasu na granie wiec nie bardzo mam czas na przetrząsanie każdej z nich)?
PS. Czy ktoś może podać mi działającego linka do części 58 BG1 (tam, gdzie jest mini-solucja do Moda Aurelinusa)?
PS. 2 Wywala mnie do systemu, gdy usiłuję przejść w Południowej Cytadeli z poziomu 3 na 4. Jak che uzyz kodów to efekt jest ten sam. Czy ktos zetknął się z tym problemem?

10.01.2003
17:06
[59]

Valencis [ Transmuter ]

Sinic --> Jeśli tylko napisał tak w opisie, to jeszcze o niczym nie przesądza, może nie wiedział, że nie zaznaczył opcji dotyczącej używania przez czarodzieja.


Zed Nocear --> Niestety, nie jestem taki wszechstronnie doświadczony jak - samolubnie powiem - ktoś mógłby pomyśleć - przede wszystkim słabo znam angielski, nie wykluczone również, że problemy, jakie bym napotkał przekraczałyby moje umiejętności współpracy z komputerem. I wątpię, ażebym miał dość fantazji, żeby zrobić dodatek do gry fabularnej, wolę przelewać moją chęć tworzenia na levele do Quake'a ().

W ID1 tryb obsługi Open GL jest eksperymentalny i nikt nie twierdzi, że gra będzie działać z nim płynnie. Powiem więcej - trzeba iście bajecznej maszyny, żeby coś z tego wyszło.


sakhar --> Umiem odpowiedzieć jedynie na te pytania, które dotyczą DsotSC nie rozszerzonego o projekt Aurelinusa, gdyż po zabawie z samym DsotSC postanowiłem zrobić sobie dłuższe wakacje od nieoficjalnych dodatków...
Fey’doch - Kiedyś ktoś na forum napisał na ten temat, tyle, że on i jego załoga służą tylko temu, żeby był jakiś cięższy przeciwnik do pokonania i koniec. Ja sam nie zauważyłem nic, co mogłoby oznaczać, że jest inaczej.
Łapy geparda - Są tylko jedne, powinny być tam, gdzie w standardowym BG1, na nogach dowódcy oddziału wysłanego do ochrony kopalni pod knieją Otulisko, którego spotykamy przed jej wejściem.
Płaszcz Alegrona - posiada go... sam zgadnij jak może nazywać się jego właściciel. Rezyduje przez całą grę w gospodzie Feldposta w Beregoscie. Zalecanym sposobem zdobycia artefaktu jest kradzież kieszonkowa.
Linki, które nie działają - jeśli wiesz jaki tytuł ma wątek, którego szukasz, to spróbuj go znaleźć przy pomocy wyszukiwarki wątków, w ten sposób dostaniesz się do wątku, choć linki do niego mogły nie działać.

10.01.2003
17:16
[60]

sakhar [ Animus Mundi ]

Valencis ---->>> Wielkie dzięki za odpowiedź. Ja brnę przez oba dodadtki i mówiąc szczerze, powoli dostaję k.....y - boje się włazić na nowe lokacje bo może okaże się że coś jes spierdzielone i żeby ją przejść, należy się cofnąc do save'a sprzed i cała póżniejsza gra jest o d...e potłuc. Jak grałem w orginał to jakoś mnie to mniej stresowało. A teraz chcę dokładnie wszystko dokładnie przchodzić i wszystko odkrywać (wraz ze skrytkami) co powoduję niepotrzebną nerwicę. Chyba na razie sobie podaruję BG1 i wróce do mod'ów Medievala.

10.01.2003
17:25
[61]

Valencis [ Transmuter ]

sakhar --> Nie twierdzę, że skoro suchy DSotSC był podły, takiż sam jest poprawiony przez Aurelinusa. A jednak jestem pełen zrozumienia dla takiego myślenia. :)

Zed Nocear --> Zapomniałem dopisać, że przeczytanie takiego komplementu napełniło mnie niemałą dumą. Nietrudno się domyślić, że osoby, które znam z reala twierdzą, że je zanudzam, kiedy rozmawiamy o BG...

10.01.2003
17:35
[62]

sakhar [ Animus Mundi ]

Valencis --->>> Jestem pełen podziwu dla Aurelinusa i jego dzieła oraz jego wysiłków zmierzających do "odbugowania" "dzieła" Teambg. Ale nie wiem, czy fortunne było łączenie ich razem, bo i tak zła sława "spływa" niesłusznie na Aurelinusa, który i tak zrobił co mógł. Niemniej jednak, nic tak nie psuje zabawy jak wysypująca sie gra i konieczność przechodzenia pewnych rzeczy od nowa. I ta obawa wywołuje u mnie, o zgrozo, "przesyt" BG1, co zaowocuje odłożeniem jej na jakiś czas. Pościągałem sobie parę dodatków do BG2, ale biorąc pod uwagę co działo się z BG1, to sobie je odpuszczę.

10.01.2003
17:46
[63]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zed Nocear i Valencis --> Nie moge tego sprawdzic, bo BG juz wylecialo z dysku, ale na 99% nie mogla na 9 lvl'u uzywac luku - moze po prostu potrzeba wiecej sily, niz 9 :/ Ale kiedystam to sprawdze, moze po sesji.

10.01.2003
17:56
[64]

Sinic [ ]

Valencis -->
Co do bledow przy tworzeniu przedmiotow to chyba, a nawet na pewno :), masz racje. Posiadam obecnie zbroje krysztalowa, ktorej nie moze uzywac zlodziej. Jednak ubrala ja Imoen i z powodzeniem nosi. Zrezygnowalem dla niej z +15 krycia sie (ktorego i tak nie uzywalem). Jednak wlasnie zauwazylem kolejny blad. Imoen majac ja ubrana moze tylko wykrywac pulapki. By krasc, czy sie kryc, musi ja zdjac. Zostawie ja pewnie i tak dla wlasciowosci bojowych. Choc jest to oszustwo i moze jednak wroce do zbroji cienia. A wazniejszym argumentem jest koniecznosci rozbierania sie do rozbrojenia pulapki ;))
Biorac pod uwage problemy Sakhara zaczyna mi jednak skakac poziom adrenalinki. Jestem jeszcze w miare blisko i na te problemy nie trafilem. A jak bedzie dalej .... mam wszystkie pacze i moze sie uda :)

A co do skakania gry ;). Przeinstalowalem DirectX i probuje. Na razie Branwen przywolala szkielety i jakos chodzi. Choc leciutkie skoki widac. Zobacze co sie bedzie dzialo dalej.

10.01.2003
18:48
[65]

Valencis [ Transmuter ]

Hathor --> A to też możliwe. Choć standartowo występujące w grze krótkie łuki mają wszystkie powpisywane minimum siły równe 6.

Sinic --> Może to nie do końca bug, grając w BG2 zauważyłem, że kwestie możliwości wykrywania pułapek, a używania innych atutów złodzieja są rozdzielne - trzeba popróbować z różnymi ciężkimi zbrojami, raz będzie można szukać , innym razem nie.

ps. Wiesz, że Twój nick jest w słowniku Worda? Chociaż nie od razu wpadłem dlaczego. :)

10.01.2003
19:19
[66]

Sinic [ ]

Valencis -->
Zbroje krysztalowa i tak sobie zostawie. Roznica o 4 poziomy (z pierscieniem +1) klasy obrony jest zbyt znaczaca. Ale w strefach z pulapkami bede uzywal pancerza cienia, ktory wlasnie odkupilem. Zdejmowanie pancerza do rozbrojenia pulapki w strefie z mozliwoscia ataku przeciwnika jest zbyt denerwujace ;). Ta zbroja jest jednak z pewnoscia zbugowana. Jest w niej wpisany zakaz uzycia przez zlodzieja, wiec nie moze raczej byc tu brane pod zroznicowanie atrybutow.

ps. Nie wiedzialem :)

10.01.2003
20:38
[67]

Sinic [ ]

Wlasnie musialem opuscic gre :((. Wydanie polecenia musialo byc poprzedzone pauza. Nie bylem w stanie ustabilizowac inaczej kursora ktory skakal po calym ekranie. Nie mam pojecia co to jest. TYlko w BG i IWD sie mi cos takiego zdarzalo.

10.01.2003
22:15
[68]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

W zwykłym bg też jest bug (hehe ja go odkryłem) np druid moze nosic zbroje anhegów:)

Coraz bardziej mnie zniechęcacie do dodatku ale mam 86%.

11.01.2003
11:32
[69]

-grjgori- [ Konsul ]

Crov --> Twoje pytanie powinno znaleźć się na wątku o BG2. To na przyszłość.

Jeśli chodzi o twopje pytanie to tylko DSotSC jest po polsku, jak na razie, został jeszcze przetłumaczony ostatnio Dungeon-be-gone ale nie wieim czy już można sciągnąć polską weję. Listę (prawie)wszystkich dodatków znajdziesz tutaj:

11.01.2003
12:42
[70]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Nie uzurpuj sobie prawa do odkrycia tego zgrzytu, bo jest on dosyć powszechnie znany. Na dobrą sprawę to druid nie nosi ciężkich zbroi dlatego, że nie jest wystarczająco silny, ale ponieważ nie chce się uzależniać od cywilizowanych ludzi, od których musiałby ją dostać. Na tej zasadzie założenie pancerza ze zwierzaka nie powinno godzić w jego przekonania, jakkolwiek w opisie zbroi faktycznie jest napisane, że wyznawca Silvanusa nie może jej przywdziać.

11.01.2003
16:36
[71]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Ach - zwracam się do wszystkich o pomoc... w bardzo nietypowej sprawie. Nie wiem kogo wybrać do mej nowej drużynki [BG1]. Główna postać jest paladynem, więc prosiłbym o podsunięcie jakich dobrych postaci. Nie chodzi mi o przejście przez grę jak burza, a o ciekawszą rozgrywkę.

11.01.2003
16:45
[72]

Sinic [ ]

To chyba raczej jest druzynka do przejscia przez gre, a nie ciekawsza. Moja podstawowa postacia jest paladyn i w zwiazku z tym szlachetnie postepuje. A do niego dobieram Imoen, Minsc, Kivan, Dynaheir i Branwen. I wlasciwie wylaczajac Ajantisa, Khalida i Jaheire do paladyna te postacie pasuja najlepiej (z wyjatkiem moze Branwen).

11.01.2003
16:50
[73]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Sinic --> To raczej mi nie dopowiada, gdyż wszystkimi tymi postaciami grę przeszedłem... z wyjątkiem Branwen... a może ten krasnal o chrakterze praworządnym dobry... jak mu tam...? Kagain? Czy to ten zły... sam nie wiem...

11.01.2003
17:19
[74]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Chciałbym wziąć do drużynki Garricka, Faldorn, Corana, Yeslicka i kogoś jeszcze [może Xana?] ... ale jak wiadomo część z nich jet w Kniei Otulisko, a to kawał gry...

11.01.2003
17:35
[75]

Sinic [ ]

Zawisza Czarny -->
Co z ciebie za paladyn? ;)). Powinienes postepowac jak Twoj imiennik z nick'a :)). Wybierasz zle postacie, chyba Kagain tez jest zreszta zly.

11.01.2003
18:06
[76]

Valencis [ Transmuter ]

Zawisza -->
Garrick - Może być, tylko się pospiesz, żeby był na 1. poziomie.
Faldorn - Nie wiem czy nadaje się do "dobrej" drużyny, ale pomysł jej zatrzymania mi się podoba. Szkoda, że nim ją spotkasz, będziesz musiał karmić doświadczeniem jakąś bardziej oklepaną kapłankę.
Coran - Coran? To zepsuje całą egzotykę Twojego składu. Już lepiej weź Ajantisa.
Yeslick - Nie mam uwag do tego wyboru, ale gdy ja myślę o tej postaci, zawsze przeszkadza mi fakt, że będę trzymać wojownika, który nie nadaje się do ataku z dystansu.
Xan - Moim zdaniem, tak samo oklepany jak Coran (choć to i tak lepsze, niż Dynaheir). Biorąc pod uwagę, ze i tak nie będzie mógł korzystać z najświetniejszego czaru 5. poziomu, jakim jest Zabójcza chmura, proponuję spuścić z tonu i przy nadarzającej się okazji, wymienić go na Quayle'a.

Moje propozycje:
Skie - I tak potrzebujesz złodzieja, a skoro chcesz trzymać barda, to pewnie już doszedłeś do wniosku, że w tym teamie nie będzie się przelewać od zbrojnych. Zajmie miejsce Corana/Ajantisa - które jeszcze wcześniej zagrzeje jakiś inny złodziej. Z Eldothem w ogóle nie podróżuj, weźmiesz go na chwilę, żeby móc dołączyć ją, a potem zmienisz w kamienny posąg (bez obaw, Skie się nie obrazi).
Safana - Najbardziej egzotyczny projekt, jaki udało mi się wymyślić. Jeśli oddasz jej Wolumin jasnych myśli, będziesz mógł ją zdwuklasować na czarodziejkę. Gdy osiągnie pełnię swoich możliwości, będziesz także mógł usunąć jeszcze kogoś, plan przyjęcia kogo wcześniej umarł śmiercią naturalną.

11.01.2003
18:09
[77]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Coran
Fighter/Thief
Elf
Male
Chaotic Good

Faldorn
Druid
Human
Female
True Neutral

Garrick
Bard
Human
Male
Chaotic Neutral

Xan
Enchanter
Elf
Male
Lawfull Neutral

Yeslick
Fighter/Cleric
Dwarf
Male
Lawful Good

Nie Kagain, a Yeslick jak widać w poprzednim poście ... tacy źli to oni nie są...

11.01.2003
18:19
[78]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Valencis --> Dzięki...

Myślałem o Coranie, bo z nim jeszcze nie podróżowałem, a z Xanem raz tylko, ale Quayle? Hmm... nie pasował mi ze względu na klasę [iluzjonista jak wiesz] choć może go wezmę miast Xana... byłoby to o wiele ciekawsze. Co do Skie, to myślałem nad nią, ale jakoś zawsze sądziłem, że bez Eldotha nie będzie chciała być ze mną, a tak pojawia się kolejna ciekawa propozycja... [Coran w sumie niepotrzebny - mój paladyn ćwiczy się w broni strzeleckiej]... jeśli chodzi o Safanę, to sam nie wiem... tylko za kogo ją w takim razie??

I co chodzi z Garrickiem? :)

11.01.2003
18:31
smile
[79]

Valencis [ Transmuter ]

Czy wiecie z ilu BN-ów można zrobić dwuklasowców? Przyjrzałem się temu i lista prezentuje się mniej więcej tak:

Branwen - Wolumin szybkiego działania i może zostać złodziejką;
Dynaheir - 2 woluminy zrozumienia i mamy kapłankę;
Imoen - magini, mistrzyni przywołań, mistrzyni zauroczeń, iluzjonistka, mistrzyni inwokacji lub mistrzyni przemian. Ale żadne machinacje z grimuarami nie dadzą nam już więcej możliwości;
Safana - Wolumin jasnych myśli i otwierają się następujące możliwości: mag, mistrz zauroczeń, iluzjonista i mistrz przemian;
Shar-Teel - sama z siebie może przemianować się na złodziejkę, nie trzeba jej poprawiać urody;
Xzar - podobnie jak Dynaheir, ale wystarczy jeden grimuar.


Zawisza -->
O nic więcej, niż optimum PŻ.

Sytuacja Eldotha i Skie przedstawia się następująco:

-Możesz przyłączyć Eldotha w kniei Otulisko. Możesz go w każdej chwili wywalić, czas na wykonanie jego zadania będzie nieogranicziny dopóki nie traficie do Wrót Baldura, gdzie upomni się o wywiązanie z Waszej umowy.
-Skie w żadnym razie nie przyłączy się do Ciebie bez Eldotha, nawet nie próbuj z nią w takiej sytuacji rozmawiać, bo zakończy się to walką.
-Skie i Eldoth są traktowani jak para, nie można odłączyć tylko jednego, trzeba oboje.
-Wkrótce po przyłączeniu Skie, Eldoth zawrze umowę z opiekunami Skie, którzy będą regularnie wpłacać pewną sumę na rzecz jej dobrego utrzymania, do tego momentu można go potrzymać.
-Jeśli Eldoth zginie, Skie zostanie.
-Jeśli Skie zginie, Eldoth nas opuści.

11.01.2003
18:44
[80]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Zawisza Czarny ---> Jeśli grasz z nieoficjalnymi dodatkami zastanów się nad przyłączeniem postaci z tych dodatków. Ja spotkałem na razie 6 osób i niektóre są naprawdę niezłe. Szczególnie genialne są paladynConchobhair Strongblaide i kapłan/łowca CuChoinnenach ze swoim zaprzyjaźnionym pieskiem. Jet Laya też jest lepsza moim zdaniem od Viconii i Branven. Jedyny ból, że pojawiają się dopiero po załatwieniu kopalnii w Kniei Otulisko.

11.01.2003
18:52
[81]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Mieszanie dobrych i złych postaci w drużynie w BG1 niczym nie grozi, jeśli nie są sobie osobiście wrogie z przyczyn questowych. Trzeba tylko nie wychylać się z reputacją w obie strony poza 3 - 18.

Kagain jest najlepszym wojownikiem w grze dla osób nie grających zbrojnym. Ma +15 PŻ na poziom i wrodzoną regenerację. Po podrasowaniu przedmiotami jego siły i zręczności jest genialnym "czołgiem" wiążącym wrogów, gdy inne postacie obrzucają je brońmi dystansowymi i magią.

11.01.2003
19:07
[82]

bruno [ Pretorianin ]

Siemka

Mam pytanie odnośnie NTotSC. Jak chce go ściągnąć z CDP to pokazuje sie tabliczka o max clients (3) i okna na uzytkownika i hasło. O co tu chodzi, jakie hasło, jak to ściągnąć?

11.01.2003
19:12
[83]

Valencis [ Transmuter ]

Zed Nocear --> Postacie z nieoficjalnych dodatków są przedobrzone, nie mają swoich dźwięków, a estetyka ich portretów kłóci się z tymi, które znamy, dlatego ich nie lubimy.

W BG1, podobnie jak w 2, mogą wystąpić konflikty, które zakończą się rozpadem teamu w krwawy sposób - są sytuacje ogólnie znane, występują 4 takie problemy:
Dynaheir i Minsc - Edwin
Jaheira i Khalid - Montaron i Xzar
Kagain - Yeslick
Kivan - Viconia
Yeslick - Kagain.
Inne postacie mogą na siebie szczekać, ale ich osobista antypatia nie przynosi długotrwałych konsekwencji. Znane są następujące przypadki:
Ajantis - Xan
Eldoth - Garrick
Eldoth - Shar-Teel
Eldoth - Skie :))
Eldoth - Xan
Faldorn - Khalid i Jaheira
Tiax - Branwen
Tiax - Quayle

ps. Zarówno wysoki przyrost PŻ na poziom, jak i regeneracja Kagaina są w zasadzie oczywiste, wynikają one wprost z wartości jego Kondycji.

11.01.2003
22:29
smile
[84]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Valencis --> Jeszcze się pozastanawiam...

...ale zauważyłem coś, czego nie było wcześniej. Mój paladyn charyzmę ma równą 18 i już widać skutki - Landrin [gnomka zlecająca zadanie wytępienia pająków z jej domu] dała mi 6 "antidotów przeciw truciznom", a pan szlachcic każący wyprać i wyprasować "złote pantalony", obdażył mnie dodatkowo kilkoma monetami - jak miło z jego strony. Ciekaw jestem dalszych niespodzianek - może będą jakieś korzystniejsze podarki.

12.01.2003
02:21
smile
[85]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zawisza Czarny --> Kto zleca szukanie/prasowanie pantalonow i gdzie? Czytam juz o tym po raz ktorys, a nigdy nie spotkalam tego w grze??? Maga w Beregoscie z reszta tez szukalam dlugo, dopiero po przeczytaniu info na forum (i wyjsciu z Wiezy Durlaga, pod koniec gry) i nie znalazlam...

12.01.2003
08:36
[86]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Hathor --> Na drugim piętrze gospody "Pod Pomocną Dłonią" w pierwszym pokoju od strony schodów po lewej stronie stoi szlachcic. Zleci Ci on to właśnie zadanie... najlepiej przyjąć pantalonki, bo w przyszłości mogą się przydać...

12.01.2003
12:53
smile
[87]

bruno [ Pretorianin ]

Fakt, mogą ale w baaardzo dalekiej przyszłości

12.01.2003
14:05
[88]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Valencis ---> Zgadzam się co do Kagaina, ale to właśnie czyni go najlepszym wojownikiem w grze.

Miałem Kivana i Viconię w drużynie od rozdziału 1 do 5 zanim wymieniłem ją na Jet Layę i nie pożarli się, why ???

Nie wszystkie postacie z dodatku są zauważalnie lepsze niż te standardowe. A zresztą, czyż w miarę jedzenia cukierków nie wkłada się ich coraz więcej do ust ? Tworzenie kolejnych słabych postaci nie miało by sensu. Taki Boob Snickt dostępny od 1. rozdziału to przeciętniak aż do bólu. I kto go polubi ? ;-(

Portreciki można wymienić.

12.01.2003
14:21
[89]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Valencis ---> Pytałem się o twoje zainteresowania przeróbkami BG1, bo sam na własny użytek robię poprawki do BG1+NTotSC (chyba nikt inny się tym nie zainteresuje).

Na razie poprawiłem mapę główną (retusz tła, lekkie przesunięcie niektórych ikon obszarów, bo po wprowadzeniu większej ilości podpisów pod ikonami i nowych obszarów, zachodzą na siebie, nowe ikony itp.)

W planie mam dopasowanie opisów i właściwości przedmiotów bo mnie to strasznie denerwuje. Większość magicznych przedmiotów z DSotSC zupełnie nie wiadomo co daje. Jest też dużo przedmiotów, których właściwości nie zgadzają się z opisem. Szczegółów nie będę wymieniał. Poprawki będą łatwe do zrobienia tylko czasochłonne.

Mogę też wymienić portrety na bardziej pasujące.

Finalnie chciałbym stworzyć niezależny patch do NTotSC+DSotSC, bo Aurelinus jest już sercem przy NWN i w swoim dodatku poprawia tylko to, co najbardziej niezbędne.

Valencis ---> Jak się na to zapatrujesz ???

12.01.2003
14:24
[90]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Valencis ---> Ja też kiedyś próbowałem robić plansze do Quake'a, ale skończyłem na wprawkach. Nie jest łatwo stworzyć coś na poziomie, więc Ci gratuluję talentu.

12.01.2003
14:48
[91]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Błędy przedmiotów c.d.

Zdobyłem na ognistych salamandrach zbroję "Skąpany we krwi" i poza Kagainem nikt w drużynie nie może jej nosić, choć mam łowcę Kivana, W/Z Corana, kapłankę Jet Layę i moją postać W/M/Z. Okazało się (w IEEP), że oprócz restrykcji klasowych jak w opisie, nie mogą jej nosić elfy i półelfy. Dlaczego? Czy tak było w IWD1, skąd pochodzi przedmiot?

Sakhar ---> Łączę się z Tobą w bółu, jeśli chodzi o granie w dodatek, ale to nie odbiera mi zapału do dalszych zmagań ;-)). Co do questów z NTotSC, mam te same problemy, będę się nimi martwił na końcu, jak nic innego mi nie zostanie.

12.01.2003
14:59
[92]

bruno [ Pretorianin ]

Skąd mozna ściągnąć path do NTotSC ten nr 3 lub 4, taki zeby dał sie odpakować, gdzieś wcześniej był link, ale on nie działa, znaczy pisze że nie znalazł archiwów

12.01.2003
15:01
[93]

bruno [ Pretorianin ]

Skąd mozna ściągnąć path do NTotSC ten nr 3 lub 4, taki zeby dał sie odpakować, gdzieś wcześniej był link, ale on nie działa, znaczy pisze że nie znalazł archiwów

12.01.2003
15:32
[94]

Valencis [ Transmuter ]

Zed Nocear -->
I. Mam swoje własne kryteria wyboru najlepszego wojownika. Sądzę, że w BG1, gdzie nie można sobie pozwolić na zbyt duże rany, ze względu na trudność leczenia, ilość PŻ jest sprawą drugorzędną, a ważniejsze jest to, aby bohatera nie było zbyt łatwo trafić. Z tego powodu faworyzuję postacie o wysokiej Zręczności tj. Kivan i Shar-Teel, dodatkową korzyścią z tego faktu jest oczywiście także lepsze rozpoznanie w broni strzeleckiej.

II. Moment, w którym BN-i będą ze sobą rozmawiać jest całkowicie przypadkowy, może się to wydarzyć zarówno kilka minut po przyłączeniu jak nawet na samym końcu gry, albo w ogóle nigdy. Ponadto może się okazać, że konflikt, w którym spodziewamy się krwawego rozwiązania zakończy się pokojowo; być może jest to losowe, a może ma związek z reputacją - jeśli odpowiada obu stronom, wszyscy godzą się kontynuować wspólną podróż.

III.
Mapa świata - już o tym kiedyś pisałem, ale powtórzę: sądzę, że wprowadzenie podpisów pod wszystkimi lokacjami to przesada - BG1 jest piękne, bo jego świat jest taki nieusystematyzowany, można czasem pomylić lokacje, sądząc, że coś czego spodziewamy się w jednej, okaże się być w innej. Z tymi wszystkimi nazwami nic podobnego się nie wydarzy, zauważam także, że na mapie zrobiło się od nich zbyt ciasno. I na koniec, że same nazwy nie są zbyt precyzyjne, bo nazywają jedną lokację nazwą szlaku handlowego albo rejonu, który rozciąga się na wiele obszarów w grze.
Opisy przedmiotów - zdaje się na Ciebie, od siebie dodam, że poprawiłbym opisy czarów - nawet te z podstawowego BG - bo są one niekonsekwentne, zwłaszcza w określeniu kanonu magii, który pojawia się w opisach jako pół albo przekręcona nazwa. W czasie zabawy z suchym DSotSC zauważyłem także różne niezgodności z ustalonym czasem rzucania, np. Błogosławieństwo rzuca się całe dwie rundy. Nie wspomnę jeszcze o formułach, które maja w opisie informację, że do rzucenia potrzeba 1 tury...
Portrety - może niech jednak zostaną takie, jakie są. Z szacunku dla wszystkich, którzy prócz nich, wnieśli do DSotSC coś sensownego.

IV. Skąpany we krwi w Icewind Dale I nie ma żadnych ograniczeń na rasy.

V. Stworzenie własnego świata w Quake może i nie jest takie trudne, ale wymaga strasznie dużo czasu i cierpliwości. Przez całe życie stworzyłem tylko jeden większy projekt. :(

12.01.2003
15:57
[95]

Ines [ Ines ]

Jak gralam w BG1 zwrocilam zlote pantalony szlachcicowi. I dopiero teraz sie dowiaduje, ze mogly byc do czegos potrzebne... DO czego? I co trzebabyloby z nimi zrobic?

12.01.2003
16:15
[96]

Gilmar [ Easy Rider ]

Ines -------> te pantalony trzeba zabrać do BG2, skompletować trzy pary i dopiero wtedy coś z tego będzie. W BG1 to nieistotny gadżet.

12.01.2003
16:17
[97]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> To część ukrytego zadania ciągnącego się aż do końcu Tronu Bhaala. Jeśli jesteś typem spod ciemnej gwiazdy i masz trochę szczęścia, uda Ci się odnaleźć w BG2 jeszcze dwie pary pantalonów (tą pierwszą, czyli złote - można przenieść do BG2 razem ze swoją postacią z jedynki). W Tronie Bhaala spotkasz zaś pewnego poszukiwacza egzotycznych komponentów uzbrojenia, który przemieni Twoją kolekcję pantalonów w niezłe cuda - Wielką metalową maszynę czyli zbroję KP -10, którą mogą nosić nawet magowie oraz Wielka metalową różdżkę (która tak naprawdę jest kuszą) rzucającą różne przydatne czary.
W czasie mojego pobytu na forum, widziałem już mnóstwo tworzonych przez rekrutów wątków z pytaniami o pantalonony - ostatni dosłownie 2 dni temu - wpisz takie hasło w wyszukiwarce, a dowiesz się wszystkiego na powyższy temat.

12.01.2003
16:22
smile
[98]

Ines [ Ines ]

Dzieki wam juz teraz wiem, nie musze nawet tamtych watkow szukac. TYlko co z tego!!!!! Przeciez nie wiedzialam o tych pantalonach jak zaczynalam grac, a teraz to juz jest za pozno, bo przeciez ich nie ma , buuuuu..........

12.01.2003
16:26
smile
[99]

Valencis [ Transmuter ]

Przy okazji nowego wątku - proszę, aby w moim opisie pomiędzy wygraj, myślnikiem i to były spacje.

Ines --> Pozostaje Ci jeszcze Shadow keeper.

12.01.2003
18:17
[100]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

bruno --> Link na dole. Jesli czasem nie dziala, to znaczy, ze trzeba probowac pozniej (z reguly dziala, ale w tej chwili nie moge strony zaladowac!?).

12.01.2003
21:15
smile
[101]

Ines [ Ines ]

Mecze sie z tym Shadow Keeperem okropnie i nic mi nie wychodzi. Czy jest gdzies opis obslugi po polsku, bo moj angielski niestety nie jest najlepszy :( .

12.01.2003
21:45
[102]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Nowy wątek...

12.01.2003
21:46
[103]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> To tak jak mój. :>

Opiszę ci mniej więcej o co chodzi. Mam nadzieje, że udało Ci się już uruchomić Twój save - znajdź u dowolnej osoby zakładkę Inventory. Kolejne pola pod hasłem Position oznaczają nazwę danego pola w inwentarzu, w którym może być umieszczony jakiś przedmiot. Ostatnie 16 linijek opatrzonych komentarzem Inventory oznacza pola inwentarza dowolnego - znajdź wśród nich pustą i zaznacz ją. Naciśnij Change item i otworzy się przed Tobą lista przedmiotów występujących w BG2. Zostały one podzielone na grupy tematyczne, aby łatwo było w nich coś znaleźć. Przedmioty dotyczące misji, do jakich należą Złote pantalony oznaczone są hasłem Misc. W obrębie danej kategorii przedmioty są posegregowane nazwami alfabetycznie, przy czym trzeba zauważyć, że Shadow keeper nie umieszcza poprawnie w alfabecie polskich liter, uznaje je znaki występujące za literą "Z". Gdy znajdziesz Złote pantalony dwukrotnie na nich kliknij, a zajmą wskazaną pozycję w ekwipunku wybranego bohatera. Możesz już zamknąć okno Item browser. Na tym koniec. Zapisz save - Shadow keeper zapisuje każdy save jako osobny, więc nie ma strachu, że stracisz ten, na którym dokonywałaś operację. Możesz zostawić zaproponowana przez niego nazwę, dzięki czemu nie pogubisz się na liście gier w menu Wczytaj grę kiedy będziesz w BG2.

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.