GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Games for Windows: dlaczego sprzedawane w Polsce są produkty niepełnowar...

17.02.2010
09:48
smile
[1]

Suzan III [ Junior ]

Games for Windows: dlaczego sprzedawane w Polsce są produkty niepełnowar...

No właśnie, dlaczego sprzedawcy wydają gry oparte o usługę "Games for Windows" i nie podają informacji o tym, że produkt jest niepełnowartościowy? Ba... produkt niepełnowartościowy nie powinien mieć ceny produktu pełnowartościowego!

Ovzywiście wszyscy wiedzą o tym, że by skorzystać z usług sieciowych w tej grze trzeba zakładać fikcyjne konta! Można więc powiedzieć, że producent, dystrybutor nakłania Nas do poświadczania nieprawdy, aby móc zagrać z przyjacielem!

Sprawa jest nawet bardziej bulwersująca, bowiem Games for Windows integruje usługi dla XBOXa. Nie trudno sobie wyobrazić sytuację, gdy GRACZ w dobrej wierze wykupi sobie trochę punktów na XBOXa płacąc kartą za tą przyjemność. A gdy z karty zostanie pobrana inna kwota nie będzie mógł składać reklamacji! W odpowiedzi bowiem usłyszymy, że "usługa nie jest wspierana w Polsce, a Pan przekłamał swoje dane".

Osobiście unikam wszystkich tytułów wydawanych w opcji "Games for Windows", bo nie lubię się frustrować... :( ...a jakie jest Wasze zdanie?

17.02.2010
09:51
smile
[2]

psiuniek [ Pan Demolka ]

No dla mnie to też chamstwo jest. Live w Polsce już parę lat robią i nic. Ciągle obiecanki cacanki

17.02.2010
09:51
[3]

Garret Rendellson [ Krwawy Hegemon ]

Graj na piratach :P

17.02.2010
10:27
smile
[4]

Widzący [ Legend ]

Suzan III, a skąd wiesz ile kosztuje w Polsce produkt pełnowartościowy?

17.02.2010
10:37
[5]

koobon [ part animal part machine ]

Droga Suzan III -->
"Sprawa jest nawet bardziej bulwersująca, bowiem Games for Windows integruje usługi dla XBOXa."
Tego zdania nie jestem w stanie pojąć.
"Nie trudno sobie wyobrazić sytuację, gdy GRACZ w dobrej wierze wykupi sobie trochę punktów na XBOXa płacąc kartą za tą przyjemność. A gdy z karty zostanie pobrana inna kwota nie będzie mógł składać reklamacji! W odpowiedzi bowiem usłyszymy, że "usługa nie jest wspierana w Polsce, a Pan przekłamał swoje dane". "
To akurat trudno sobie wyobrazić, bo karta musiałby być wydana przez bank z kraju, w którym masz zarejestrowane konto. No i jakim cudem miałaby zostać pobrana inna kwota?

Jak już chcesz się czepiać, rób to z sensem.

17.02.2010
11:27
[6]

mirencjum [ operator kursora ]

Dyskryminacja i oszustwo. Polscy użytkownicy gier komputerowych są dyskryminowani. Mimo, że wydają duże pieniądze na oryginalne gry, to nie mogą z nich w pełni korzystać z powodu blokady możliwości gry przez Internet.

A tak wygląda zastawianie pułapki:

"...klucz dostarczany z grą nie pozwala stworzyć działającego konta online, w którym jako miejsce zamieszkania została wskazana Polska. Nasz region nie jest obsługiwany przez system. Jednocześnie po pierwszej aktywacji gry klucz traci ważność, więc nie można wykorzystać go do próby stworzenia alternatywnego konta..."

https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=49464

Drugie oszustwo to nie podawanie na opakowaniach gier konieczności posiadania dostępu do internetu. Czy nabywca gry może czuć się oszukany gdy zapłaci za grę 140 zł (np Sillent Hill Homeconing) i okazuje się, że bez internetu nie zainstaluje gry?

17.02.2010
11:34
[7]

Emil22 [ Generaďż˝ ]

Czy nabywca gry może czuć się oszukany gdy zapłaci za grę 140 zł (np Sillent Hill Homeconing) i okazuje się, że bez internetu nie zainstaluje gry?


Ten tytuł nie pasuje do tematu bo chodzi przez steam'a ;P Ale to taki szczegół ;P

17.02.2010
11:52
[8]

Miniu [ Senator ]

Suzan III - mylisz "Games for Windows " z "Games for Windows Live".

18.02.2010
07:41
[9]

Suzan III [ Junior ]

Miniu: Suzan III - mylisz "Games for Windows" z "Games for Windows Live".
Zgadza się, miałem na myśli głównie usługę "Games for Windows Live".

Widzący: Suzan III, a skąd wiesz ile kosztuje w Polsce produkt pełnowartościowy?
Wystarczy przyjąć średnią cenę nowej gry, która nie ma dopisku "Games for Windows" i nie wymaga usługi sieciowej LIVE. Można przyjąć, że średnia cena nowej gry to około 100 PLN.

koobon: Tego zdania nie jestem w stanie pojąć.
Przepraszam, może źle się wyraziłem. Przede wszystkim chodzi o usługę LIVE, w której to można

To akurat trudno sobie wyobrazić, bo karta musiałby być wydana przez bank z kraju, w którym masz zarejestrowane konto. No i jakim cudem miałaby zostać pobrana inna kwota?
No tutaj pozwolę sobie się nie zgodzić. Przykłady gier on-line dowodzą, że nie trzeba mieć karty z danego kraju, aby opłacać abonament. Podstawą jest posiadanie karty wydanej w jednym z akceptowalnych systemów, tj. VISA, MASTERCARD, itp. Co do możliwości naliczenia błędnej wielkości opłaty, to niestety sporadycznie się w Bankach zdarza. W przypadku pewnego dużego banku w internecie znajdziecie sporo informacji o: otrzymywaniu rachunków nie do swojego konta (mojego kolegę spotkała przykrość wyjaśniania tego zdarzenia), wydanie karty z nie swoim zdjęciem (tutaj była dość głośna sprawa... w mediach), czy obciążanie konta "dziwnymi" operacjami (to się niestety zdarza, rzadko ale się zdarza, najczęściej w postaci podwójnego obciążenia karty).

Garret Rendellson: Graj na piratach :P
No widzisz, taki jakiś głupi jestem i nie chcę. :D

Emil22: Czy nabywca gry może czuć się oszukany gdy zapłaci za grę 140 zł (np Sillent Hill Homeconing) i okazuje się, że bez internetu nie zainstaluje gry?
Pomijając konkretny tytuł gry, to w przypadku braku podania na opakowaniu informacji, że do zainstalowania gry jest potrzebny internet, można zgłosić sprawę do Urzędu Ochrony Konsumenta. W takiej sytuacji racja jest po stronie nabywcy (sprawdzone).

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.