GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Przyszlosc gier - gry mmo

06.01.2003
04:52
[1]

Ashigaga [ Chor��y ]

Przyszlosc gier - gry mmo

To moj pierwszy watek i odrazu skacze na gleboka wode :)
Mianowicie chcialbym poruszyc temat gier mmo. Jestem fascynatem tego gatunku gier od blisko 3 lat i mam juz pewne doswiadczenie , zauwazylem takze ze strasznie malo osob z naszego kraju interesuje sie wogole tym rodzajem gier ...
Zastanawia mnie czy jest to spowodowane slaba reklama takich gier w Polsce , czy tez inne powody sprawiaja ze tak malo rodakow mozna spotkac w tych grach ... Ja osobiscie uwazam ze nie ma wspanialszych gier od mmo , daja one znacznie wiecej satysfakcji niz typowe gry single player , ktore ostatnimi czasy staja sie poprostu nudne ( brak swiezych pomyslow ) Co wy o tym sadzicie , zapraszam do rozmowy :)
P.S hehe mam nadzieje ze choc jedna osoba zajrzy do tego watku :)

06.01.2003
06:35
[2]

Bili [ Generaďż˝ ]

Brak zainteresowania? Nie, to poprostu fakt placenia oplaty miesiecznej, nie kazdego stac zeby bulic 40 zet miesiecznie plus jeszcze za lacze . Gdyby oplaty wynosily 20 zl to spokojnie bym gral, aleza 40 juz nie. Przeciez jeszcze trzeba kupic gierke...

06.01.2003
08:40
[3]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

A co to sa gry mmo:)???

06.01.2003
08:44
smile
[4]

Szwaroc [ ]

No wlasnie co to sa te gry mmo??? bo za chiny nie wiem...

06.01.2003
09:18
smile
[5]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bucha, Szwaroc --> MMO = Massive Multiplayer Online

Ashigaga --> Trzy sprawy:
1. Konieczność posiadania karty kredytowej (75%) przypadków
2. Opłaty (wiem, że 40 - 50 PLN miesięcznie to może nie dużo, ale mimo wszystko nie każdego stać na to...)
3. Słabe jakości łącz w Polsce...

06.01.2003
09:21
smile
[6]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

I rozumiem ze polega to na:
- zakupie oryginalnej gry,
- placeniu co miesiac kaski za mozliwosc grania,
- oprocz tego placeniu za net???
Jesli tak to nie lubie MMO:)))

06.01.2003
09:24
smile
[7]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bucha --> Dobrze rozumiesz, ale nie można się wypowiadać, jeśli się tego nie spróbowało...MMO bije na głowę każdego zwykłego multiplayera...a że kasę trzeba płacić...Pomimo, że drogo, to Ci, których na to stać zgodzą się ze mną, że warto :)

06.01.2003
09:27
[8]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

--->Gambit
Ja oczywiscie zartowalem:) Nie wiem jak to w rzeczywistosci wyglada a byc moze jest to warte tych wszystkich oplat!

06.01.2003
09:31
smile
[9]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bucha --> Wiem, że żartowałeś...Co do tego czy warto, to oczywiście trzeba jeszcze utrafić takiego MMO, który odpowiada klimatem danej osobie. No i nie można zapominać, że tak naprawdę 99% MMO to Role Playing w różnych klimatach...więc jeśli komuś nie leżą cRPG, to MMO też mu się nie spodobają...
Jeszcze jedno...zwykle w cenie gry jest opłacony pierwszy miesiąc grania...czyli kupujesz, testujesz przez miesiąc, jak się podoba to płacisz dalej, a jak nie to próbujesz odsprzedać gierkę...

06.01.2003
09:36
[10]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

Brzmi ciekawie:) Hmm moze kiedys??

06.01.2003
09:37
[11]

Szwaroc [ ]

no i czym rozni sie ten caly mmo od normalnego multiplayera? Co w nim jest takiego ze jest lepszy? Ze Cie zafascynowal?

06.01.2003
09:39
smile
[12]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bucha --> W Empikach obecnie powinny leżeć takie tytuły:

1. Anarchy Online - klimaty futurystyczne,
2. EverQuest - fantasy
3. Ultima Online: Lord Blackthorne's Revenge - jest kilka polskich serwerów, na których gra się za darmo...Ale pomimo tego, że są bardzo dobre, to sporo ludzi twiedzi, że oryginalne, płatne serwery są lepsze...IMHO kwestia gustu...

06.01.2003
09:44
[13]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Szwaroc --> Multiplayer to multiplayer. Albo bitwa na jakiejs mapie, albo przechodzenie gry w kilka osób, albo wykonywanie jakiegoś scenariusza w przygotowanym wcześniej module. Gracz nie ma zbyt dużego wpływu na to, jak rozwinie się moduł. Może tylko wykonywać pewne zadania w narzuconych z góry ramach.
W MMO gracz ma dużo większy wpływ na świat. Niemal nieograniczony. Możne robic co chce i być kim chce.
Mozna to porównać w taki sposób jeżeli chodzi o swobodę graczy.
Normalny mulriplayer jest jak Baldurs Gate, MMO jest jak Daggerfall albo Morrowind....

06.01.2003
09:53
[14]

Soulcatcher [ Prefekt ]

Ashigaga --> nie ma obawy nie jestes sam :) u nas w redakcji wszyscy grają w MMO

06.01.2003
10:04
[15]

Mastyl [ Legend ]

popieram Gambita - zwykle multiplayer jak w UT, CS, Q3A czy Starcrafcie nijak sie ma do roznych "massive multiplayer". W to po prostu gra sie zupelnie inaczej.

06.01.2003
10:07
[16]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mastyl --> Dzięki za poparcie.

Od siebie dodam jeszcze, że zwykłych multi dostępnych obecnie, najbliższe idei MMO jest Neverwinter Nights. Chociaż tam też są sztywne moduły, to jednak obecność żywych MG dodaje tej grze ducha i posmaku MMO.

06.01.2003
10:18
smile
[17]

MiniWm [ Yoshinkan ]

Gry MMO to inaczej dla mnie :) inny swiat morzna robic co sie zeche i zostac kim sie che (Ultima Online ruleez ) nie ma ograniczen. a najwazniejsze ze w mily sposob morzna poznac ludzi :P kiedys czytalem ze pewien gostek spedzal wigilie z rodzinom w Ultimie poniewaz on i oni byli oddaleni od siebie miliony kilometrow ale to jusz z innej bajki :)

06.01.2003
21:35
[18]

Ashigaga [ Chor��y ]

hehe niespodziewalem sie takiego odzewu :)

Ale super bo widze , ze was ten temat troszke interesuje :)

Gambit --> pozwole sie z toba nie zgodzic w kwesti 3 punktow , ktore powoduja ze gra sie w Polsce ciezko , lub nie gra wcale ...
1. Karty kredytowe - w obecnych czasach , karty kredytowe ktorymi mozna poslugiwac sie w internecie nie sa zbyt wielkim klopotem. Wezmy np. pod uwage oferte Inteligo - mozna nia spokojnie placic w internecie , wyrobienie jej nic nie kosztuje ( utrzymanie nieduzo lub tez wcale ) i przedewszystkim jest ona dostepna dla ludzi ktorzy ukonczyli 13 lat ( za zgoda opiekuna ). Jak widac jest to bariera do przeskoczenia
2. Oplata abonamentowa - tu sie zgodze jest to spory wydatek , jednak niestety konieczny , albowiem utrzymanie ekipy nadzorujacej serwery !! ( sa to zawyczaj cale "farmy" serwrow czasem po kilkadziesiat maszyn ) oraz zakup i utrzymanie tak poteznych maszyn kosztuje sporo.
3. Sprawa lacza - tutaj sytuacja wyglada juz znacznie lepiej niz jeszcze ok temu , kiedy to polskich graczy meczyly olbrzymie lagi , obecnie osoby ktore posiadaja lcza 128 kb/ s ( czyli np. podstawowe lacze oferowane przez operatorow sieci kablowych ) sa wstanie grac bez wiekszych lagow . Oczywiscie dla posiadaczy tradycjonalnych modemow zabawa ta nie tyle jest niemozliwa , co napewno nieoplacalna ( te gry za bardzo wciagaja i pierwszy rachunek napewno zdjal by usmiech z twarzy )

Gambit ---> Co do zakupy samej gry , to czesc gier ( np. Anarchy Online ) dostepnych jest poprzez sciagniecie ze strony producenta za darmo pelnego klienta ( ktory upowaznia zarazem do 7 dniowego trialu ) i wykupienia samego klucza. Duza czesc gier nie jest dostepna w Polsce ( nie zostaly wydane ) obecnie na swiecie dostepnych jest ponad 40 tytulow.
W Polsce dostepne sa juz 4
- Anarchy Online
- Ultima Online
- Neocron , Neo jest nowoscia z gatunku cyber punk ( oczywiscie mmorpg ) , wedlug mnie powazny konkurent Anarchy Online
- Everquest
Niebawem ma sie ukazac 5 pozycja Earth and Beyond - o ktorej wiecej mozna przeczytac na stronie
www.mmogspot.com/eb , ktora jest oficjalna Polska strona tej gry .

Jesli chodzi o roznice pomiedzy klasycznym Multiplayerem , a grami mmo , to nie ma sensu ich wogole porownywac . Gry mmo polegaja na tym ze rozgrywka toczona jest w wirtualnym swiecie , przez tysiace , a nawet setki tysiecy ( jak w wypadku UO ) graczy na raz. Tak duza ilosc graczy wymaga olbrzymich cyber - swiatow i tak np. Anarchy Online ktora przez dlugi okres wiodla pod tym wzgledem prym jest praktycznie nie do zbadania przez gracza w czasie rozgrywki ( teoretycznie da sie to wykonac oczywiscie ).
Nowoscia w planowaniu swiata ma sie charakteryzowac gra Ages of Athiria , gdzie jak zapewniaja tworcy zostanie zastosowana sferyczna budowa swiata , czyli nie spotkamy konca mapy ( to tak jakbysmy obeszli ziemie dookola ).

Niom , ciutke sie rozpisalem :)
Pozdrawiam @ll

06.01.2003
21:49
[19]

Ashigaga [ Chor��y ]

Soulcatcher ---> hehe ostatnio chyba wiekszosc redakcji gra w mmo , zauwazylem ze od wrzesnia 2002 zainteresowanie tym rodzajem gier wzroslo jak nigdy ... jestem ciekaw co sie stanie jak wyjda takie tytuly jak World of Warcraft , Shadowbane , czy Starwars Gal. hehe bede chyba w raju ...

P.S Tak dla wszystkich , Codemaster zbiera chyba jeszcze zapisy na beta - testy Dragon Empire , zaintersujcie sie ta gra , bo naprawde warto ( ja juz tkwie zapisany na bt od 8 miesiecy :) )

link do strony : https://www.codemasters.com/redirect/redirect.php?url=/dragonempires/uk/front.php

12.01.2003
05:45
smile
[20]

Morathi [ Chor��y ]

Witam jestem mlodym graczem jesli chodzi o MMO (internet mam od roku wiec ...), od wrzesnia do listopada gralem w bete Ascheron's Call 2 w miedzy czasie w bete Necrona (MMO wessalo mnie jak gabka wode ;)... MMO oferuja czlowiekowi wielki bogaty fikcyjny swiat (ale jaki jaki piekny i roznorodny) ... gra w MMO potrafi sie przerodzic w prawdziwe macniactwo ;) ,po sobie zauwazylem ze czlowiek potrafi czasami wiecej czasu poswiecac sprawom ktore dzieja sie na monitorze niz realnymu zyciu (ale co tam :P ).

Moim zdaniem jesli ktos niegral w MMO i nie jest pewny czy sa to gry dla niego powinien wlasnie zaczyc od bety jakiegos MMO chyba wszystkie sa za darmo.

Obecnie czekam na keya do bety Star Wars Galaxies (goraco zachecam wszystkich fanow Gwiezdnych Wojen https://starwarsgalaxies.station.sony.com/) ... mam duzy apetyt na SWG i jesli moje oczekiwania sie spelnia kupie gre na 99% (1% na wypadek nieoczekiwanego wybuchu wulkanu w Polsce lub jakis klesk zywiolowych ;] )

18.01.2003
18:17
smile
[21]

Bobas [ Pretorianin ]

buahaha 50 zl to duoz miesiecznie????
przeciez tyle to pizza kosztuje? no dwie , no albo pizza i kilka piw

no te dzieciaki co sie na tn temat wypowiadaja to moze i dobrze ze nie graja bo by tylko klimat psuly

a gry sa naprawde zajebiste i warte tej ceny
czesciej i tak czasu na nie brakuje a nie kasy wiec nie ma oczym gadac, a do tego one tak wciagaja ze nic innego nie kupujesz (innych gier)

18.01.2003
18:29
[22]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

MMORpg są już praktycznie na wymarciu, Motorcity Online niewypalił, beta sims online jest kałowa. Jenym słowem MMOgi wymierają:(

18.01.2003
21:15
smile
[23]

Krassus [ Centurion ]

co myslicie o Neocronie, bo wlasnie gleboko zastanawiam sie nad kupnem?
lepszy od AO, DAoC (wiem,wiem ciezko porownywac)??

a jak sie ma 10-15 lat to 509 zl to rzeczywiscie duzo; mozna tez uwazac ze mmorpg umiera jak sie gra w simsy czy jakies motorcity.........

18.01.2003
21:17
[24]

Krassus [ Centurion ]

hehe 509 to troche duzo, chodzilo mi o 50

18.01.2003
21:34
[25]

darek_dragon [ 42 ]

MMO mogłyby być w Polsce bardzo popularne (nawet gdyby trzeba było za nie płacić te 10-20$ abonamentu) ale w Polsce są za słabe łącza. Dla Kowalskiego te 50zł to pryszcz w porównaniu z tym, co trzeba zapłacić za porządne, stałe łącze (no...chyba, że ktoś jest masohistą i chce mu się grać na modemie) "Pakiety Internetowe" tepsy to przecież jakiś żart :/

19.01.2003
00:25
[26]

Quicky [ Senator ]

MMO to niewątpliwie przyszłość gier komputerowych. Być może kiedyś spowodują nawet zniknięcie z rynku gier w single player. Tylko musi nastąpić obniżka cen abonamentu, no i w Polsce musiały by być lepsze łącza...

19.01.2003
01:08
smile
[27]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

MMORPG wymieraja? uaaahahaaha, czlowieku, chyba nie wiesz co mowisz. Moze u nas zainteresowanie spada, moze i nawet nic nie produkuja w chwili obecnej, ale na pewno nie mozna powiedziec ze wymieraja :) Wrecz przeciwnie, jak ostatnio (1-3 miechy) sie rozgladalem, to gdzie by nie patrzec tam ktos pracuje nad jakas gra typu massive [w wiekszosci rpg]. Jakby nie patrzec, sredni sprzet jest coraz lepszy, srednie lacze tez - stale rosna jak grzyby, zwlaszcza na osiedlach blokowych, wiec praktycznie sezon na massive dopiero sie zacznie niedlugo.

Swieta racja - co ze u nas jak na swiecie nie? ale patrz ze ta partia swiata, ktora nas pod tym, wzgledem interesuje, ma wszystko w.wymienione od nas LEPSZE. byc moze u nich 1st sezon sie wlasnie skonczyl. UO mialy moze i dobry klimat, ale nie powalaja grafika. Nie wiem jak klienty 3d - nie widzialem ich. Uwierz mi, jak tylko ktos w koncu opracuje dobry silnik 3d dla mmorpga - byle nie jakis hermetyczny, bez mozliwosci rozbudowy swiata o nowe rzeczy, jak to ma miejsce w komerchach czesto - zacznie sie boom.

Co do abonamentu - tam ktos wyzej wysunal spostrzezenie o farmach komputerowych, zachowujacych sie jak 1 serwer, przyczyniajacych sie do $$/miech++. Racja, racja, znowu racja. FARMA jest kosztowna. Ale powiedz mi jedno - jak jest FARMA, to jest duuzo kompow, na nich duzo serwerow, i serwery te komunikuja sie ze soba, a swiat je widzi jako jeden. Ale wyobraz sobie teraz, ze serwery te nie sa na jednej duzej farmie posrodku USA, ale porozrzucane po swiecie, utrzymywane przez jakies instytucje/firmy tylko chcace dla siebie reklamy, ktora przy logowaniu do gry beda widziec miriady osob. Kilka darmowych serwerow na kraj na pewno sie trafi. Jezeli teraz pozwolic im dzialac w takim trybie jak na farmie - hmm?

Na przeszkodzie stoi jedno - z abonamentu nie wszystko idzie na utrzymanie farmy. Czesc pewnie duza idzie dla wystawiajacego gre. Trzeba by wiec znalezc silnik, jak wyzej, ale napisany przez kogos, kto stanie sie dla MMORPG kims niczym Linus dla linuxow :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.