GRY 06/2003  Czas Teraźniejszy « 9 »  

Witajcie w szóstej odsłonie The Sims! Po upalnych wakacjach przyszła kolej na karierę w showbiznesie. To właśnie w tym dodatku każdy z Was może stworzyć gwiazdora, własnego Michała Wiśniewskiego i przebyć nim karierę od zera do milionera. To właśnie tutaj, w Studio Town (kolejnym miejscu, do którego wybrać się może nasz Sim) narodzi się nowa gwiazda Simów, która już niedługo stanie się idolem całego miasta. Jeśli będzie dobra w tym co robi, to wyda własny album, zdecyduje się na grze w filmach albo zostanie po prostu bożyszczem nastolatków w świecie mody. Opcji jest mnóstwo, a drzwi do kariery stoją otworem... Po co dłużej zwlekać? Wypromujmy się!

Ale droga do gwiazd wcale nie jest łatwa. Przede wszystkim należy mieć agenta, który pomoże nam wspinać się po szczeblach drabiny kariery. Zanim agent zdecyduje się pomóc, musi najpierw poczuć, że zarobi na tobie kupę kasy. Dlatego przez pierwsze kilka dni trzeba będzie stawać na rzęsach, aby zadowolić publiczność wybranej przez nas sfery showbiznesu. W przypadku kariery piosenkarza nasze początki będą miały miejsce w klubach karaoke, gdzie będziemy musieli zabawiać publiczność. Analogicznie, jeśli zechcemy być aktorem/aktorką, wówczas trzeba brać udział w podrzędnych kastingach, na których być może ktoś dostrzeże nasz talent. Trzecią drogę do gwiazd - karierę modela/modelki - zaczyna się na lokalnych wybiegach, na których podziwiani będziemy przez pseudoznawców mody, czyli innych Simów - publiczność. Im bardziej będzie ona zadowolona, tym więcej nowych Simów przyjdzie oglądać nasz występ. A im więcej Simów będzie nas oglądać, tym większą mamy popularność, co z kolei przelicza się na pieniądze, które tak bardzo kocha nasz agent.

Ale zdobywanie popularności to nie tylko praca na scenie. To także żmudne godziny treningów w domu, z dala od Studio Town. Prawdziwy gwiazdor musi mieć super ciało, charyzmę i wykazywać się kreatywnością, a to wymaga sporo pracy nad samym sobą.

 

Jeśli nie będziemy się przykładać, nasz podopieczny nie będzie ewoluował i nie będzie zdobywał nowych fanów - a bez nich nasza kariera legnie w gruzach. Jeśli chcemy odnieść sukces w showbiznesie, to musimy nauczyć się łączyć życie rodzinne i społeczne z naszą karierą i tzw. publicity. Jeśli w rodzinie pojawią się kłopoty, odbije się to na naszym nastroju, co w efekcie przyczyni się do obniżenia lotów naszej aktywności rozrywkowej. Tak samo będzie w życiu towarzyskim. Jeśli nasza kariera i pierwsze sukcesy sprawią, że nasz Sim stanie się zadufany w sobie, to może wytworzyć wokół siebie otoczkę gbura, z którym nikt nie będzie chciał rozmawiać. Żeby stać się prawdziwym idolem, musimy zachować równowagę pomiędzy tymi trzema sferami życia Sima. W przeciwnym wypadku doprowadzimy go do skraju wyczerpania nerwowego przez stres, a być może nawet do depresji. Jeśli natomiast uda się nam to wszystko pogodzić i zaczniemy odnosić pierwsze poważne sukcesy, wówczas nasze życie zmieni się diametralnie. Dostaniemy angaż w wielkich studiach/wytwórniach, w których przebywa i pracuje wyłącznie elita showbiznesu. Zaczniemy zdobywać nowe doświadczenia i umiejętności, które wpłyną na rozwój naszej kariery. Poznamy innych wielkich artystów, z którymi być może uda się nam zaprzyjaźnić i wspólnie imprezować. Wśród pięknych, sławnych i bogatych ludzi z pewnością rozpoznacie Simy, które wzorowane były na takich gwiazdach jak Britney Spears, Eminem czy Brad Pitt. Jeśli będziemy wytrwali w dążeniu do sławy, to być może nasz Sim stanie się jeszcze bardziej popularny i kochany przez fanów niż wyżej wymienieni idole. Zresztą znajomość elity gwiazdorskiej danej sfery showbiznesu jest niezbędna do tego, aby wznieść się na kolejny poziom kariery. Przyjaźń z niektórymi gwiazdami otworzy nam furtkę do poważniejszych ról, zaś kiepskie stosunki z innymi mogą utrudnić rozwój kariery.

 

»



The Sims: Superstar
The Sims: Gwiazda

Producent: Maxis
Wydawca: Electronic Arts Inc.
dystrybutor PL: Cenega Poland
kategoria:strategiczne / logiczne
światowa data wydania: 12 maj 2003
data wydania PL: 27 maj 2003

tryb gry: single player
wymagania wiekowe:
brak ograniczeń
cena: 89,90 PLN

Rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium 233MHz, 32MB RAM, 4MB akcelerator 3D

The Sims: Superstar to kolejny tytuł z niezwykle popularnej serii The Sims, będącej w istocie symulacją ludzkiego życia. Za jego sprawą przed naszym simem otworzy się kariera gwiazdy filmowej, super modelki lub słynnej piosenkarki. Każda licząca się super gwiazda musi posiadać swojego agenta, nie inaczej jest w The Sims: Superstar. Jegomość ten wprowadzi nas w arkana świata show biznesu, a to czy zdobędziemy uznanie i podziw innych czy też będziemy jedynie niewielkim epizodem, który zostanie w mgnieniu oka zapomniany, zależy tylko od nas. Poza szeregiem nowych cech związanych z życiem gwiazd dodatek ten wprowadza całkowicie nową możliwość, mianowicie po raz pierwszy w historii serii gier The Sims gracz może udać się za swoim pupilem do jego miejsca pracy (specjalnie do tego celu stworzona lokacja „Studio Town”) i na własne oczy przekonać się jak radzi sobie jego supergwiazda i jak odbierana jest przez inne osoby.

Różne możliwości poprowadzenia swojej kariery jako: gwiazda filmu i telewizji, słynna piosenkarka, ceniony projektant mody, itd.
Nowy wskaźnik („fame score”) określający popularność, jaką cieszy się wśród innych nasz sim.
Specjalni asystenci z branży (projektant mody, producent muzyczny, reżyser filmowy) komentujący przebieg naszej kariery.
Wszędobylscy paparazzi, tłumy fanów a nawet niezrównoważeni wielbiciele oraz wiele innych mniej lub bardziej przyjemnych elementów ściśle związanych z życiem gwiazdy.
Cała masa nowych elementów wyposażenia domu, które przemienią zwykłe mieszkania w rezydencje wielkich gwiazd.
Personel do wynajęcia – nasz sim nie połamie już sobie staranie wypielęgnowanych paznokci wykonując zwykłe czynności domowe.
Przywileje gwiazd, np. uzdrowisko wyposażone w takie atrakcje jak kąpiele błotne, łaźnia parowa, bar tlenowy, itp.
I wiele innych elementów nierozłącznie związanych z byciem słynną osobą.

Index GRY 06/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 9 »